Főoldal Blog Oldal: 503

Izgalmas lesz 2015 a Ford számára

Az új termékek tekintetében a Ford minden idők egyik legizgalmasabb évére készül Európában, és várhatóan még több vásárló szemében varázsolja majd vonzóvá a Ford márkát.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_autoaddikt_030

2015-ben a vadonatúj Ford Mondeo mellett megjelenik a Galaxy, a stílusos S-MAX, valamint a sokoldalú C-MAX és Grand C-MAX is. Az új Ford Vignale Mondeo lesz idén a magas szintű Vignale termék- és vásárlói élmény program az első modellje. Mindezeken felül a típus gyártásának ötven éves története során az új Ford Mustang most először lesz kapható Európa-szerte, és ugyancsak idén jelenik meg a márkakereskedésekben az új Focus ST benzin- és dízelmotoros változata is. A Ford ráadásul kibővíti a vadonatúj Mondeo kínálatát: bemutatkozik az első Mondeo Hybrid, valamint megérkeznek az Intelligens Összkerékhajtással, illetve a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorra felszerelt modellváltozatok is. A 2015-ös év későbbi időszakában ezen felül megkezdődik a modern Ford Edge SUV gyártása, s az új szabadidő-autó a Kuga és az EcoSport modellekkel együtt tovább erősíti a Ford pozícióját az európai SUV-piacon.

A márka új modelljei és haszongépjárművei iránti erős keresletnek köszönhetően a Ford Európa tavaly olyan magas szintre növelte piaci részesedését, amire 2011 óta nem volt példa. A vállalat most még eseménydúsabb évre készül, hiszen idén rendkívül sok új Ford jelenik meg az európai piacon. A Ford megerősítette, hogy 2015 közepén megkezdődik a vadonatúj, hétüléses Ford Galaxy forgalmazása. Ugyancsak ebben az éven érkezik a vadonatúj S-MAX, a C‑MAX, a Grand C-MAX, a C-MAX Energi plug-in hibrid, valamint – először Hollandiában – a Mustang is bemutatkozik. A vadonatúj Edge SUV gyártása a 2015-ös év későbbi szakaszában kezdődik. A Ford a vadonatúj Mondeo európai kínálatát is teljessé teszi, bevezetve az Intelligens Összkerékhajtással, a nagy teljesítményű benzines és dízelmotorokkal, valamint a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokkal felszerelt modellváltozatokat. Az új Focus-család is tovább bővül az év elején, hiszen megjelenik az új Focus ST (sőt annak dízelmotoros kivitele is), emellett pedig az EcoSport, a Ranger, a Transit Connect és a Tourneo Connect felfrissített változatai is feltűnnek a márkakereskedésekben.

“2014-ben új személyautóink, haszongépjárműveink és technológiáink segítségével sikeresen növeltük piaci részesedésünket Európában.” – mutat rá Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “2015-ben bátran építhetünk erre a lendületre – akárcsak arra, hogy számos új vásárlót érünk majd el nagyobb, gazdagabban felszerelt, nagy teljesítményű autóinkkal, amelyeknek kínálatában minden család megtalálhatja a neki megfelelő járművet.”

A Ford új személyautóinak és haszongépjárműveinek sikere tavaly olyan piaci részesedést eredményezett, amire 2011 óta nem volt példa. A Ford értékesítései a kiskereskedelmi- és flotta-szektorban is növekedtek, méghozzá az iparág átlagánál nagyobb mértékben. A vállalat idén is arra készül, hogy számos új vagy jelentősen megújult személyautóval lép piacra: az elmúlt évben az ilyen járművek adták a teljes értékesített mennyiség közel 45 százalékát. 2015-ben a Ford a következő termékek bevezetésére készül:

Vignale

Idén a magas szintű Vignale termék- és vásárlói élmény program első modellje az új Vignale Mondeo lesz. A Vignale a kiválasztott európai márkakereskedésekben lesz kapható. Az Európa-szerte bemutatkozó új FordStores márkakereskedések részeként működő Vignale Termek belsőépítészei ugyanazok a dizájnerek voltak, akik az új Ford Mondeo Vignale is modellt megalkották. Ezekben a termekben történik majd a Ford új, magasabb színvonalú Vignale modelljeinek értékesítése. Azok számára, akik itt vásárolják meg új Ford Vignale modelljüket, a márkakereskedés megszervezi a szervizelt autók ingyenes be- és kiszállítását – akár otthoni, akár irodai címükre –, és a szervizelés időpontját is az ügyfelek számára legkedvezőbb módon ütemezi. A Vignale-ügyfelek minden kérdésüket egy ingyenesen hívható telefonszámon tehetik fel, és ugyanígy közölhetik igényeiket is. A kereskedés munkatársai a Vignale autókat mindig kiemelt figyelemmel kezelik, és waxolva, lemosva, kiporszívózva, újszerű állapotban adják vissza tulajdonosaiknak.

SUV-modellek

A Ford SUV-kínálatának bővítése az új Kuga bemutatásával vette kezdetét 2012 végén. A vállalat tavaly vezette be a piacra a vadonatúj EcoSport kompakt SUV-modellt, ami egy kisautó praktikumát és kedvező árfekvését a szabadidő-autók tágas helykínálatával és sokoldalúságával ötvözi. Idén a Ford megkezdi a vadonatúj Edge gyártását, ami első ízben lesz kapható Európában. A vállalat emellett az EcoSport modellt is megújítja, így 2015-ben a Ford a kisméretű, közepes és nagyméretű szabadidő-autók friss és versenyképes kínálatával jelenik meg az európai piacon.

Nagy teljesítményű Fordok

Izgalmas évre számíthatnak az izomautók rajongói, hiszen gyártásának több mint ötven éves története során az új Ford Mustang most először lesz kapható Európa-szerte. A kupé és kabrió karosszériával kínált autóhoz megrendelhető a Ford új, 2,3 literes EcoBoost motorja, valamint a márka legendás 5,0 literes, V8-as blokkjának legújabb változata is. Az új Focus ST már a 2015-ös év elején megjelenik a márkakereskedésekben. Az ötajtós és kombi változatban egyaránt megvásárolható új Focus ST most először lesz kapható dízelmotoros változatban is; ez a Ford eddigi legtakarékosabb és legalacsonyabb CO₂-kibocsátású izomautója. A vállalat a múlt hónapban erősített meg a hírt, hogy egy vadonatúj Focus RS-t is bemutat. A Ford már 1967 óta készít ilyen változatokat, ám a harmincadik RS-modell lesz az első, ami az egész világon kapható lesz; az új jármű egyike annak a több mint 12 új, nagy teljesítményű modellnek, amelyeket a márka 2020-ig a világ minden piacán bevezet.

Családi autók

A Ford családi autóinak kínálatához idén csatlakozó vadonatúj Ford Galaxy immár az ötödik generációt képviseli Európa egyik legnépszerűbb, hétüléses modellsorozatában. A családok számára a Ford az új modellek széles skáláját kínálja, amelyek közt a tavasszal megjelenő, vadonatúj S-MAX is szerepel. Ezzel egy időben a stílusos, új C‑MAX és Grand C‑MAX is megjelenik majd, tovább erősítve a MAX termékcsaládot, amiben a B-MAX és a vadonatúj C-MAX Energi (Európa legtakarékosabb benzinüzemű autója*) is megtalálható.

A vadonatúj Mondeo

A Ford idén a Mondeo Hybrid modellel is piacra lép, tovább szélesítve ezzel a vadonatúj Mondeo kínálatát, amiben az első 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt Mondeo is feltűnik, vagyis immár ehhez a modellhez is megrendelhető az erőforrás, ami 2014-ben példátlan módon, zsinórban harmadszor nyerte el az Év Motorja címet. A Ford emellett az Intelligens Összkerékhajtást is bevezeti a modellsorozatban, akárcsak az új, 210 lóerős, szekvenciális kettős turbófeltöltésű 2,0 literes TDCi erőforrást.

Fontos technológiák

A vadonatúj Mondeo és S-MAX vásárlói idén már megrendelhetik a következő technológiákat:

  • Intelligens Összkerékhajtás, ami minden 16 ezredmásodpercben megméri a kerekek tapadását, és 100 ezredmásodperc alatt képes megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az egyes kerekek között
  • Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami képes felderíteni az autó előtti útszakaszon tartózkodó – és az autó előtt esetleg áthaladó – embereket, s ilyenkor automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre
  • Merőleges parkolás funkcióval kiegészített Aktív Parkolóasszisztens, ami megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – akár a járdaszegély mellé, akár két autó közé, velük párhuzamosan. A technológia először az új Ford Focusban jelent megA vadonatúj S-MAX modellben mutatkozik be Európában a Ford Adaptív Kormányzás, ami a jármű sebességének megfelelően folyamatosan változtatja a kormánymű áttételezését. Ugyancsak ebben az autóban jelenik meg a szegmens első Osztott Első Kamera technológiája: az autó orr-részén elhelyezett 180 fokos látószögű kamera segít a rosszul belátható kereszteződések vagy parkolók biztonságos áttekintésében. Végezetül pedig minden autóhoz megrendelhető lesz idén a SYNC 2; a Ford csatlakozási rendszerének hangvezérlésével és nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Az egyszerű hangutasításokkal használható berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, s máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit.

“Termékfejlesztési csapataink világszerte – különösen pedig itt, Európában – minden erejükkel azon dolgoztak, hogy olyan termékeket alkossanak, amelyek méltók a Ford megújulási tervéhez.” – avat be Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “2015-ben számos új modellt mutatunk be a nagy teljesítményű országúti autóktól kezdve a kiváló minőségű, alacsony fogyasztású, biztonságos és gazdagon felszerelt családi autókig, így ez az év a Ford Európa és a vásárlók számára egyaránt izgalmasnak ígérkezik.”

Íme, az új BMW 1-es sorozat

Majdnem kétmillió példány kelt el világszerte a BMW 1-es sorozatból az elmúlt tíz évben, a típuscsalád legújabb változatai ismételten új mércét állítanak vezetési élmény tekintetében a prémium alsó-középkategóriás járművek között.

bmw_1_sorozat_2015_autoaddikt

Az új BMW 1-es sorozat háromajtós és ötajtós modelljei átfogóan átdolgozott motorkínálattal, valamint az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó új technikákkal érkeznek. Ismételten útmutatóként szolgálnak az új BMW EfficientDynamics műszaki megoldások bemutatásával.

A BMW 1-es sorozat modelljeinek motorkínálatát új három-, illetve négyhengeres benzin- és dízelmotorok legújabb generációja gazdagítja. A nyomatékos, magas fordulatú, a BMW TwinPower Turbo technikáját alkalmazó motorokhoz hátsókerék-hajtás társul – ez a mai napig egyedülálló erény a kompakt kategóriában – az intenzív vezetési élmény érdekében.

A márkára jellemző alapértékeket megújult életerővel tölti fel a még gazdagabb alapfelszereltség, a BMW M135i M Performance modellek soros, hathengeres motorjának megnövelt teljesítménye és a BMW ConnectedDrive legmodernebb innovációi.

Módosított külső és belső dizájn ismert BMW stílusjegyekkel, amelyek a modellek sportos teljesítményét és prémium karakterét hangsúlyozzák ki

Az új BMW 1-es sorozat külső dizájnjának gondosan megfontolt módosításai kiemelik sportos eleganciáját és prémiumkategóriás megjelenését. Az újratervezett BMW-vesék és a nagyobb légbeömlők a jól ismert BMW-stílusban segítenek kihangsúlyozni az autó dinamikus potenciálját. A jelentősen laposabb geometriájú fényszórók hasonló szerepet játszanak. A fényszórók immár alapáron tartalmazzák a LED-technikájú nappali menetfényt, de opcionálisan akár teljes egészében LED-technikájú fényszórók is rendelhetők. A hátsó lámpatesteket szintén teljesen átdolgozták. Ezek immár a BMW modellekre jellemző L alakot jelenítik meg, és LED-technikát alkalmaznak. Az utastérben, a középkonzol felső részének – amely a rádió és a légkondicionáló rendszer kezelőszerveit is hordozza – kifinomult dizájnja jól kihangsúlyozza a BMW 1-es sorozat fedélzetén megtapasztalható prémium légkört.

Automatikus klímaberendezés, BMW Professional rádió és BMW iDrive alapáron; új felszereltségi változatok

A BMW 1-es sorozat tagjainak alapfelszereltsége immár tartalmazza az automatikus klímaberendezést, az esőérzékelős ablaktörlőt, a BMW Professional rádiót és az iDrive kezelési rendszert, a műszerfalba épített, önmagában álló 6,5 col képátlójú, nagy felbontású képernyővel. Az Advantage, a Sport Line, az Urban Line és az M Sport csomagok a szériafelszereltség alternatívájaként a célzott személyre szabhatóság új lehetőségeit kínálják.

Új generációs motorok, új mércék a gazdaságosság terén

Alaposan felfrissített motorkínálat és a BMW EfficientDynamics műszaki megoldások kibővített sora biztosítja, hogy az új BMW 1-es sorozat tagjai ismét új mércét állítanak kategóriájukban még tovább csökkentett üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással. A BMW 1-es sorozata esetében az ügyfelek a BMW Group új három- és négyhengeres motorcsaládjának tagjai közül választhatnak. A márka modellkínálatának új gazdaságossági bajnoka a BMW 116d EfficientDynamics Edition modell: a 85 kilowatt (116 lóerő) teljesítményű változat átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,4 liter/100 kilométer, ehhez átlagosan 89 gramm/kilométer CO2-kibocsátás társul az EU-tesztcikluson.

A szériafelszerelésként kínált hatfokozatú manuális sebességváltó alternatívájaként nyolcfokozatú Steptronic automatikus váltó (alapfelszerelés a BMW 125d, a BMW 120d xDrive és a BMW M135i xDrive modellek esetében) is elérhető. Az automatikus váltó legújabb változata immár navigációs adatokkal támogatott vezérlést is kínál.

A BMW M135i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,0 liter/100 kilométer; kombinált CO2-kibocsátás: 188 gramm/kilométer) soros, hathengeres motorjának öt kilowattos teljesítménynövelésével (immár 240 kilowatt / 326 lóerő) a BMW 1-es sorozata megerősíti elit sportolói helyzetét a nagy versengés jellemezte szegmensben. Akárcsak a BMW 120d és a BMW 118d, ez a BMW M Performance modell is rendelhető az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszerrel, amely a tapadás és az iránytartás növelése mellett a jármű menetdinamikáját is fokozza. Az új BMW M135i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter/100 kilométer; kombinált CO2-kibocsátás: 182 gramm/kilométer) modell álló helyzetből száz kilométer/óra tempóra mindössze 4,7 másodperc alatt sprintel.

Kifinomult futóműtechnika, gumiabroncs-nyomásellenőrző alapáron

A fejlett futóműtechnika, valamint a hátsókerék-hajtás és a közel ideális arányú (50:50) tengelyterhelés-eloszlás együtt az új BMW 1-es sorozatot összetéveszthetetlen vezethetőséggel ruházzák fel, a típus kezelhetőségét legjobban az agilitás és a kiváló dinamizmus jellemzi. Az opcionális tételek között megtaláljuk az adaptív csillapítás-szabályzást, az M Sport futóművet, a változó áttételű sport kormányművet és az M Sport fékrendszert. A minden egyes abroncsot külön megjelenítő gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszer immár az alapfelszereltség része.

Új vezetőtámogató rendszerek és szolgáltatások a BMW ConnectedDrive kínálatában

A BMW ConnectedDrive opcionális vezetőtámogató rendszereinek választékában a BMW 1-es sorozata esetében már a radaralapú, ‘Stop & Go’ funkcióval is rendelkező Aktív sebességtartó automatikát is megtaláljuk. A Parkolóasszisztens legújabb nemzedéke immár képes az úttesttel párhuzamos szűk, valamint képes automatikusan a merőleges parkolóhelyekre is bemanőverezni.

Emellett rendelhetők olyan felszerelések is, mint a kameraalapú Driving Assisstant, a tolatókamera, valamint az aktuális sebességkorlátozás és az előzési tilalom kijelzése.

Az új BMW 1-es sorozat minden modelljének szériafelszereltsége tartalmaz egy beépített SIM-kártyát, amely lehetővé teszi az olyan szintén alapáras szolgáltatások használatát, mint az Intelligens segélyhívás és a BMW TeleServices, ráadásul az ügyfél hozzáférhet további opcionális internetalapú mobilitási szolgáltatásokhoz is. A BMW Online és a Real Time Traffic Information valós idejű közeledési információk mellett az ügyfelek az Online szórakoztató funkciót is használhatják. További internetes szolgáltatások integrálhatók az autóba okostelefon alkalmazások segítségével, ezek biztonságosan, intuitív módon és kényelmesen kezelhetők az iDrive rendszer jóvoltából. Az új Professional navigációs rendszer automatikus térképfrissítést is kínál a beépített SIM-kártyával mobilhálózaton keresztül, ezt a szolgáltatást az autó forgalomba helyezését követően három évig díjmentesen vehetik igénybe az ügyfelek.

Rekord hibrid autó értékesítéssel büszkélkedhet a Toyota 2014-ben

A Toyota Motor Europe (TME) közzétette a 2014-re vonatkozó eladási adatait. Ennek értelmében az egész évben 888 000 darab Toyota és Lexus gépkocsi talált gazdára, ami több mint 39 000 darabbal haladja meg a 2013-as adatokat (+4,6%), és a vállalat által előirányzott 865 000 darabos éves eladást is túlszárnyalja.

toyota_logo

A csoport piaci részesedése az egész évre vetítve elérte a 4,8 százalékot. A Toyota márka összesen 834 785 darab gépkocsit adott el, míg a Lexus modellekből 53 230 darab talált gazdára.

A TME értékesítési eredménye elsősorban a nyugat- és közép-európai növekedésnek (+4,2, illetve +20%) volt köszönhető. A kelet-európai eladások 2,8 százalékkal emelkedtek.

„Rendkívül örömteli számunkra, hogy immár négy egymás utáni évben növeltük éves eladásainkat az európai térségben és igyekszünk ezt a jövőben ugyanilyen jövedelmezően folytatni. A kedvező eredmények alapja az a stratégia volt, hogy innovatív megoldásokat és a korábbinál jóval erőteljesebb termékeket dobtunk piacra Európában.

A Toyota folyamatosan emelkedő hibrid eladásai azt mutatják, hogy a bevált hibrid technológia és az olyan vonzó termékek kombinációja, mint a Yaris, az Auris Touring Sports vagy a Lexus modellek, még több vevőt vonzanak a márkákhoz ezen a rendkívül kemény versenyhelyzetű piacon. Szintén örömünkre szolgál, hogy Nyugat- és Közép-Európában sikerült növelnünk eladásainkat, sőt, még a komoly kihívásokkal küzdő Kelet-Európában is nőtt a forgalmunk” – mondta Karl Schlicht, a TME ügyvezető alelnöke.

Legfontosabb hibrid adatok

A Toyota hibrid modellekből összesen 145 400 darab talált gazdára 2014-ben; ez 9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Lexus hibrid eladásai éves szinten 36 százalékkal nőttek, az év során eladott 32 655 darab hibrid gépkocsiból jelentős arányú volt az új  IS hybrid, illetve a jól teljesítő CT 200h. A Lexus hibrid modellek a márka összeladásainak 61 százalékát teszik ki; ez az arány Nyugat-Európában 98, Kelet-Európában 19%.

Mindent összevetve a vállalat összesen több mint 178 000 darab hibrid gépkocsit értékesített 2014-ben; ezzel a Toyota és a Lexus a Prius 2000 évi európai bevezetése óta összesen több mint 840 000 hibrid modellt adott el az Európában. A Toyota és a Lexus márkák hibrid értékesítése a TME összeladásainak 20 százalékát teszik ki. Nyugat-Európában a Toyota és Lexus modelljei adják a hibrid összeladások egyharmadát; az arány 2 százalékponttal javult 2013-hoz képest.

A Toyota Auris Hybrid Touring Sports különösen jól teljesített, összesen 36 200 példányban talált gazdára.

A Toyota Auris európai eladásainak felét teszik ki a hibrid modellek. A Toyota Yaris Hybrid modellből 2013-hoz képest 17 százalékkal több talált gazdára (58 530 db), miután a nyarat követően sikeresen piacra lépett az új, áttervezett modell.

Legfontosabb Toyota adatok

A Toyota 2014-ben vezette be az új Aygo és az új Yaris modelleket az A-, illetve B-szegmensben. Mindkét modell megerősítette a Toyota termékkínálatát, és mindkettő rendkívül jól teljesített a piacon. Noha az új generációs Aygo piaci bevezetésére 2014 utolsó hat hónapjában került sor, a modell eladásai 8,6 százalékkal növekedtek.

Az Auris modellcsalád az előző évhez képest 7,5 százalékkal növelte eladásait egy rendkívül erős versenytársakkal tűzdelt szegmensben. Összesen 142 100 darab Auris-t és Auris Touring Sports-ot értékesítettek, a legnépszerűbb modellváltozat az Auris Hybrid Touring Sports volt.

A Corolla eladásai masszív 22 százalékkal nőttek 2014-ben, és elérték a 83 300 darabot; ennek csaknem 70 százaléka Izraelben, Oroszországban és Törökországban talált gazdára.

A RAV4-es modell is rendkívül jól teljesített, elérte a 101 000 darabot, amivel 2007 óta első ízben lépte át a bűvös százezres határt.  Az előző évhez képest 6,1 százalék volt a növekedés mértéke.

A Toyota minden idők legjobb eredményét könyvelhette el Kazahsztánban és Izraelben. Rekordot ért el a márka piaci részesedése Ukrajnában (kb. 10,1%) és Kazahsztánban (kb. 8,2%). Az adatok a Toyota és Lexus márkákra egyaránt vonatkoznak.

Legfontosabb Lexus adatok

A Lexus rendkívül sikeres évet zárt, amelynek során bevezette első kompakt prémium szabadidőjárművét, az új Lexus NX modellt.

Eladásai 23 százalékkal emelkedtek; az előző évhez képest csaknem 10 000-rel több, 53 230 darab autót értékesített a márka. Az év során egyenletesen erős volt a márka teljesítménye, különösen jól fogyott az új IS és a CT 200h, illetve jót tett az eredményeknek az új NX piaci megjelenése az év vége felé.

Nagyszerű éves teljesítményének köszönhetően a Lexus továbbra is az egyik leggyorsabban növekvő prémium márka Európában.

Az erős piaci keresletnek köszönhetően az IS modell eladásai 52 százalékkal nőttek; az eladott 11 520 darab gépkocsi 79 százaléka volt hibrid.

A CT 200h szintén rendkívül jól teljesített a piacon; a 10 340 darab eladott autó 9,8 százalékos növekedést jelent 2013-hoz viszonyítva.

A közelmúltban bevezetett NX kiemelkedően jó rajtot vett: mindössze három hónap alatt több mint 5700 példányt adtak el belőle, és további mintegy 10 000 megkötött szerződés vár teljesítésre: az NX modell piaci fogadtatása határozottan kedvező volt. 2015 során az új NX várhatóan a Lexus összeladásainak egyharmadát teszi ki.

A Lexus Europe minden idők legjobb értékesítési eredményét könyvelhette el hat piacon: Franciaországban, Norvégiában, Lengyelországban, Oroszországban, Izraelben és a Kaukázusban.

Az új Opel Corsavan Brüsszelben mutatkozik be először

Miután októberben, a Párizsi Autószalonon sikeresen bemutatkozott az új Opel Corsa, most a Corsavan világpremierje következik a Brüsszeli Autószalonon (2015. január 16-25.): a márka új haszonjármű-stratégiáját képviselő, sokoldalú kis áruszállító a 9-es csarnokban, az Opel standján lesz látható.

opel_corsavan_2015_autoaddikt

Alapját a háromajtós Corsa adja, a személyautók komfortját, biztonsági berendezéseit és teljesítményét kombinálja a furgonok szállítókapacitásával. Máris megrendelhető, és az év első negyedében kerül a márkakereskedőkhöz.

Az új Corsavan az elődjénél is praktikusabb, teherbírása például 21 kilogrammal nőtt. Sok modern asszisztencia-rendszere közül nem hiányzik a díjnyertes holttér-figyelő, a második generációs Opel frontkamera, jelzőtábla-, sávtartó- és távfény-asszisztenssel, valamint a követési távolság jelző és a frontális ütközési figyelmeztetés. Az opcionális IntelliLink infotainment rendszer behozza az autóba az Apple iOS- és az Android-készülékek világát, ezáltal a Corsavan kapcsolódik a legjobban a kapható városi áruszállítók közül.

“A Corsavan kisvállalkozásoknak nyújtja az áruszállítók kényelmét és praktikumát, személyautó-ikertestvérének legtöbb korszerű biztonsági és kapcsolati megoldásával, rendkívül vonzó árért,” mondta Steffen Raschig, az Opel Haszonjárművek igazgatója. Raschig várakozása szerint a Corsavan különösen népszerű lesz Portugáliában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban, ahol a típuselődje is nagyon sikeres volt.

Dinamikus és praktikus

Kívülről egyáltalán nem is emlékeztet haszonjárműre a Corsavan. Dinamikus megjelenésű, akárcsak az új Corsa, kompakt méreteivel (4021 mm hosszú, tükrökkel 1944 mm széles, 1479 mm magas, fordulóköre 9.9 méteres), és sebességfüggő szervokormányával könnyen áll be szűk parkolóhelyre. Tágas és modern utastere bőséges helyet kínál a lábnak és a fejnek. Minden kapcsoló és kezelőszerv jól kézre esik, a vezető irodában érezheti magát, ahol el tudja intézni a papírmunkát. Mély ülései egész nap kényelmesen megtámasztják a gerincet.

Kompakt méretei egyáltalán nem korlátozzák az agilis városi jármű szállítókapacitását! A Corsavan 920 literes rakterének nagy, sík padlójára 571 kilogramm pakolható.  Alapfelszerelés az acélpadló és a félmagasságú acél válaszfal, valamint a rakományt védő és biztosító félmagas oldalburkolat és a rögzítő gyűrűk. Ezeket felső védőhálóval, beszabott gumiszőnyeggel és négyrészes raktérfedéllel lehet kiegészíteni.

Gazdaságos és fürge

A motorválaszték 1.4 literes benzinesekből és 1.3 literes dízelekből áll, 51kW/70 LE és 70 kW/95 LE között. Az utóbbiak csúcsa a 95 lóerős, 190 Nm nyomatékú, Euro 6-os 1.3 CDTI ecoFlex, amelyet jelentősen továbbfejlesztettek az új Corsavan részére. Maximális forgatónyomatéka 190 newtonméter, élénken hajtja az autót, miközben az alapfelszereléshez tartozó Start/Stop segítségével rendkívül keveset: csupán 3.3 litert fogyaszt 100 kilométeren, CO2 emissziója 88 gramm per kilométer. További gazdasági előny a nagyszerviz kétéves, illetve 60 ezer kilométeres (amelyik előbb bekövetkezik) periódusa – egy közbenső szervizzel 30 ezrenként, illetve évente.

Kiváló mobilkapcsolódás

Az Opel díjnyertes, opcionális IntelliLink infotainment-rendszerének hétcolos érintőképernyője ideálisan helyezkedik el a középkonzolon. Az Apple, illetve Android készülékekkel kompatibilis rendszer jóvoltából a lehető legjobban kapcsolódó kis áruszállító a Corsavan. Vezetője a BringGo navigátorra bízhatja magát, a nagyvilág rádióadásait és podcastjait pedig a Stitcher és a TuneIn hozza be. Az IntelliLinkkel egész napját megtervezheti, anélkül, hogy be kellene mennie az irodába, könnyedén hozzáférhet e-mailjeihez, névjegyeihez vagy a határidőnaplójához.

Teljes körű biztonsági és komfort felszerelés

A biztonság terén a Corsavan előnyére válik közeli rokonsága személyautó-ikertestvérével. Nagyvonalú biztonsági felszerelésének fénypontja az Opel díjnyertes holttér-figyelője, amely ultrahangos érzékelők segítségével jelzi az ütközésveszélyt sávváltáskor, előzéskor vagy kanyarodáskor. Hatótávolsága mindkét oldalon három méter, és lefedi az autóvezető holtterét. Amint másik jármű lép be az érzékelési tartományba, LED villan fel a megfelelő oldali külső tükörben. A holttér-figyelő 10 és 140 km/óra között működik.

Tovább fokozza a biztonságot a második generációs Opel Eye frontkamera, jelzőtábla felismerővel, a sávelhagyási figyelmeztetés, a távfény-asszisztens, a követési távolság jelző és a ráfutásos ütközési figyelmeztetés. A jelzőtábla felismerő leolvassa és a kijelzőn mutatja a sebességkorlátozásokat és az előzési tilalmakat. A sávelhagyási figyelmeztetés akkor lép működésbe, ha a vezető véletlenül lépi át a burkolati jelet. Sötétben autózva nagyon előnyös a távfény-asszisztens, amely automatikusan javítja a látást az útpálya jó megvilágításával.

A 40 km/óra fölött automatikusan aktiválódó követési távolság jelző nemcsak a karambol, hanem a túl kis távköz miatt kirótt bírság elkerülésében is segít. Ha pedig fennáll a ráfutásos ütközés közvetlen veszélye, az ütközési figyelmeztetés hangos riasztása és vizuális jelzése rázza fel a sofőrt.

A szervokormány City módja, amely alapfelszerelés, kivéve, ha van a járműben Opel Eye frontkamera, kis sebességnél gombnyomásra megnöveli a rásegítést, így nagyon könnyű manőverezni a belváros szűk helyein. Szintén standard a féknyomást két másodpercig megtartó emelkedőn elindulási asszisztens, amely nem engedi visszagurulni az autót. Hidegben pedig a tökéletes kilátást biztosító, fűthető ThermaTec szélvédő és a fűthető kormánykerék tesz értékes szolgálatot.

Hyundai Sonata PHEV: hálózatról tölthető hibrid

A Hyundai Motor Company a 2015. évi Detroiti Autószalonon tartotta a vállalat első hálózatról tölthető hibrid járművének (PHEV), a Sonata Plug-in Hybridnek, illetve a Santa Cruz crossover pick-up tanulmánynak világpremierjét. Nézzük a Sonata-t először!

hyundai_sonata_phev_2015

A Hyundai Sonata hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid gépkocsi (PHEV) a várakozások szerint képes 35,4 kilométert megtenni tisztán elektromos üzemmódban, akkumulátorai pedig akár 2,5 óra alatt teljesen feltölthetők. A Sonata Plug-in Hybrid a Hyundai asani (Dél-Korea) üzemében készül majd, a modell forgalmazása még idén megkezdődik a kijelölt piacokon.Ugyanitt mutatkozott be a Hyundai Motor innovatív Santa Cruz Crossover pick-up koncepciójárműve.

A friss tanulmány merőben újszerűen, egy vadonatúj vásárlóközönség – mindenekelőtt az Egyesült Államok személyautó-piacának második legnagyobb vásárlócsoportja, az Y generáció – szemszögéből értelmezi a haszonjármű fogalmát.

„A Santa Cruz crossover pick-up tanulmány az általunk ’városi kalandornak’ nevezett, egyre inkább elterjedő életstílus követőinek ki nem mondott elvárásait elégíti ki.” – mondta Mark Dipko, a Hyundai Motor America vállalati tervezésért felelős igazgatója. „Új crossover modellünk szabadon bővíthető praktikumával igazodik igényeikhez, legyen szó a munkájukhoz kapcsolódó vagy szabadidős tevékenységekről, ugyanakkor mentes mindazon kompromisszumoktól, amelyek a piacon jelenleg kapható termékeket jellemzik.” 

Noha a Sonata Plug-in Hybrid technológiai szempontból rendkívül fejlett, vezethetősége nem sokban tér el a hagyományos Sonata hibrid modellétől. Lítium-polimer akkumulátor-csomagja viszont nagyjából ötször akkora, 9,8 kWh kapacitása a várakozások szerint 35,4 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít a modellnek; ez több, mint amire bármely jelenleg forgalmazott, középkategóriás PHEV szedán képes.

A Sonata Plug-in Hybrid hatfokozatú automata sebességváltójába, a hidrodinamikus nyomatékváltó helyére építették be az 50 kW teljesítményű villanymotort. Ennek teljesítménye 32 százalékkal nagyobb, mint a hagyományos hibrid Sonata villanymotorjáé, így nagyobb sebesség érhető el elektromos üzemmódban. Miután az akkumulátorcsomag lemerült, a 2,0 literes, négyhengeres GDI motorral felszerelt Sonata Plug-in Hybrid pontosan úgy viselkedik, mint a normál Sonata Hybrid modell. A Sonata PHEV ’Nu’ motorcsaládba tartozó erőforrásának legnagyobb teljesítménye 154 LE, maximális forgatónyomatéka 190 Nm; a rendszerteljesítmény 202 LE 6000/perc fordulatszámon.A Sonata PHEV a gyári kalkulációk szerint elektromos üzemmódban 2,5 l/100km ekvivalens átlagos üzemanyag-fogyasztásra képes. Visszatöltő üzemmódban a modell a belső tesztek alapján 6,2 l/100km városi, 5,5 l/100km országúti és 5,9 l/100km vegyes átlagfogyasztásra képes. Az akkumulátor töltése 240 voltos töltőállomás esetén 2,5, az Észak-Amerikában szabványos, 120 voltos háztartási csatlakozóról 5 órát vesz igénybe.

A Sonata Plug-In Hybrid tulajdonosai a távolból, egy exkluzív Blue Link okostelefonos alkalmazás segítségével felügyelhetik, illetve vezérelhetik járművüket. Az alkalmazás valós idejű hozzáférést nyújt a Sonata PHEV adataihoz, és többek között lehetővé teszi a motor távvezérelt beindítását vagy az ajtózárak aktiválását. Ezen kívül a felhasználók például a Google segítségével, szóban vagy írásban rákereshetnek a közelben található, érdeklődésre számot tartó helyszínekre, majd a találatokat automatikusan átveszi a Sonata PHEV navigációs rendszere, amint elindulnak.

Az alkalmazás leghasznosabb funkciója a töltési folyamat szabályozását teszi lehetővé. Természetesen ezek a töltési opciók az autóból is kiválaszthatók, ám akár a távolból, okostelefonon keresztül is megadhatók. A legegyszerűbb lehetőség a közvetlen, azonnali töltés: a töltőkábel csatlakoztatásakor automatikusan megkezdődik a töltés.Ugyanakkor amennyiben a felhasználó a töltési ponton hozzáfér differenciált árképzésű elektromos szolgáltatáshoz, érdemes lehet időzítenie a töltési folyamatot. Erre kínál lehetőséget az új alkalmazás. Beállíthatják például, hogy a töltés szerdánként és csütörtökönként este 10 órakor kezdődjön el. A Sonata Plug-in Hybrid alapáron kínál hét légzsákot, köztük a vezető oldali térdlégzsákot. Szintén szériafelszerelés a menetstabilizáló elektronika, a jármű stabilitásvezérlő rendszer, a kipörgésgátló, a blokkolásgátló, a kerekenkénti nyomásellenőrzésre alkalmas abroncsnyomás-felügyeleti rendszer, valamint a tolatókamera. A projektoros fényszóró alapáras, felárért xenon fényszóró rendelhető.A Hyundai mérnökei számos olyan aktív biztonsági megoldást építettek be, amellyel támogatást nyújthatnak a Sonata Plug-in Hybrid vezetőjének, és segíthetnek elkerülni a balesetet. Az egykor a luxusautók kiváltságának számító, olyan fejlett biztonsági rendszerek, mint a ráfutásos ütközésre vagy a sávelhagyásra figyelmeztető berendezések, szintén megrendelhetők a középkategóriás modellhez.

A Sonata Plug-in Hybrid alapáras holttérfigyelő rendszere figyelmezteti a vezetőt a szomszédos forgalmi sávban közeledő jármű jelenlétére, amennyiben a vezető aktiválta az irányjelzőt. A kategóriában egyedülálló, sávváltást segítő technológia alaphelyzetben a külső tükrökben megjelenő, figyelmeztető fényjelzéssel tájékoztatja a vezetőt az érkező járműre, majd amennyiben a vezető az adott oldalon bekapcsolja az irányjelzőt, a sávváltást segítő rendszer a közeledő jármű sebességét felmérve megállapítja, hogy biztonságos-e a sávváltás. Amennyiben a másik jármű túl gyorsan közeledik, hangjelzéssel figyelmeztet a veszélyre. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer előre tekintő kamera segítségével figyeli a felfestéseket.

A Sonata Plug-in Hybrid rendkívül takarékos, középkategóriás hibrid szedánként luxusjárművektől elvárható kényelmi technológiákat kínál. Alapáras például a Hyundai Smart Trunk automatikus csomagtérfedél-nyitás technológiája. A Sonata Plug-in Hybrid rendelhető tételei között megtalálható az automatikus elgurulásgátló funkcióval felvértezett elektromos rögzítőfék, a memóriás vezetőülés, a fűthető kormánykerék, a LED-es beltéri világítás, az elülső ülésszellőzés, a motoros állítású első ülések (a vezetőoldalon négy irányban állítható deréktámasszal), vagy a teljes megállásra is képes Smart Cruise Control adaptív sebességtartó automata.

Ugyancsak a Sonata Plug-in Hybrid fejlett holttérfigyelő rendszerének hagyatéka a hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkció (RCTA). Az RCTA rendszer tolatás során figyeli a Sonata két oldalát, és amennyiben oldalról érkező járművet észlel, hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.

A Sonata PHEV ugyanazt a funkcionális kialakítást kapta, mint a Sonata Hybrid, amely egyrészt a kategória legjobbjának számító 0,24-es közegellenállási együttható záloga, másrészt mindkét hibrid modellt megkülönbözteti a hagyományos hajtáslánccal szerelt Sonata modellektől. A PHEV különleges stílusjegyei között említhető a vezető oldali első kerékdobon elhelyezett töltő csatlakozó, az egyedi hűtőmaszk, az első és hátsó lökhárító, az első kerékdob, az első és hátsó lámpatestek, a krómozott küszöbbetétek, a Hybrid típusjelzés, valamint a vadonatúj keréktárcsák. A szintén egyedi kialakítású műszerpark kiegészítő információkkal szolgál a hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc működési paramétereiről. A műszerfal tetején elhelyezett töltési kijelző révén egyszerűen nyomon követhető, hogy éppen mely fázisában tart a töltési folyamat.

A Zöld Autószerviz globális megoldásokat kínál 2015-ben is

Több ízben írtunk már a Zöld Autószerviz tevékenységéről, vagy épp szolgáltatásainak bemutatásáról. Idén szintén így teszünk, olvasóink több alkalommal is találkozhatnak hasábjainkon a vállalkozással kapcsolatos hírekkel, érdekességekkel, említésre érdemes történésekkel.

zold_autoszerviz_autoaddikt_2015_002

Aki netán nem ismerné a Zöld Autószerviz ténykedését, annak gyorsan összefoglaljuk a lényeget: Magyarországon tulajdonképpen a Szerdai Gábor által vezetett műhely az első, és egyetlen, amely kifejezetten környezettudatos megoldások révén definiálja tevékenységét. Kiemelt szerepet kap a társadalmi felelősségvállalás is a munkavégzés és szolgáltatások nyújtása során, hiszen a Zöld Autószerviz szellemiségére alaphangon jellemző a tétel, miszerint a tisztább, és még élhetőbb környezethez mindenkinek alanyi joga kell, hogy legyen.

Mindezt sikerült úgy kivitelezni hosszas évek nem sajnált befektetett munkájával, hogy mára igen példa- és iránymutató szerepet töltsön be a Zöld Autószerviz az egyébként igen zsúfolt felhozatalban. Itt ismét hangsúlyozzuk: jelenleg a műhely teljesen egyedi koncepciókat követ, és a vezetés azon fáradozik folyamatosan, hogy még komplexebb összképet nyújthassanak ügyfeleik számára.

zold_autoszerviz_autoaddikt_2015_004

Persze mindehhez nagyban hozzájárul a családias hangulat és a célkitűzések együttese, no és persze a korrekt, saját tapasztalatinkra is építkező gyors és hathatós munkavégzés. A Zöld Autószerviz szolgáltatásai igen szerteágazóak a szegmensben, nézzük a leginkább alapvetőeket ezek közül.

Teljes körű autójavítás

Mindent lefedő gépjárműjavítást és teljesítménynövelést vállal a Zöld Autószerviz szinte az összes hazánkban futó autótípusra. Nagyjavítás esetén ingyenes hozom-viszem szolgálattal, esetenként csereautót is biztosításával állnak ügyfeleik rendelkezésére. Összegezve: motor, váltó, fék, autóvillamossági problémák javítása, azok kiküszöbölése, műszaki vizsgára felkészítés ügyintézése az arculatban. Az autók javítása egyébként teljesen lefedett ügyintézéssel történik, így kényelmesen és egyben gyorsan zajlanak az események. Diagnosztikától a javításig akár egy napos határidővel mindent egyben, egy helyen kerül intézésre. Flotta jellegű javítás esetén (3 autó felett) jelentős kedvezményeket adnak.

zold_autoszerviz_autoaddikt_2015_003

Karosszériamunkák, teljes körű ügyintézéssel

A Zöld Autószerviz mottója: ha összetörik, összetörte,  bízza rájuk, ők megoldják. Törések, korrodálások javítását, kisebb horpadások szakszerű eltüntetését vállalják, mindezek mellé teljes körű biztosítási ügyintézést is kínálnak ügyfeleiknek, kárfelvételtől a kárrendezésig.

Gyors gumi- és futóműjavítás

Mint tudjuk, a magyar utak minősége sajnos elengedhetetlenné teszi hőn dédelgetett autónk futóművének és gumijainak folyamatos rutinszerű ellenőrzését. Ha már megtörtént a baj, vagy csak megelőzni szeretnénk a későbbi kellemetlenségeket, csak fel kell keresni a Zöld Autószervizt, és garantálják a gyors segítséget.

zold_autoszerviz_autoaddikt_2015_001

A Zöld Autószerviz Zuglóban, pár percre az Örs vezér terétől található, könnyedén megközelíthető akár autóval, akár tömegközlekedéssel (1144 Budapest, Egyenes utca 4.)

Bővebb információ a Zöld Autószerviz honlapján: http://www.zoldautoszerviz.hu

Íme, a BMW 2015 tavaszi modellfrissítései

A piacon 2015 tavaszán debütáló új modellek bemutatásával párhuzamosan a BMW még tovább növeli járműpalettája változatosságát és az általuk nyújtott vezetési élményt a már jól ismert modellsorozatok újabb motorjainak és felszereltségi opcióinak premierjével.

bmw_5_sport_edition_2015_autoaddikt

A BMW Group vadonatúj motorcsaládjából származó, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrások száma még tovább javítja a hatékonyságot a BMW 2-es, 3-as és 4-es sorozatában. Mindenekelőtt bemutatkozik az új BMW 214d Active Tourer, az új BMW 316d limuzin és az új BMW 316d Touring, valamint a BMW 418d Coupé, a BMW 218i Coupé és a BMW 218i Cabrio, amelyek három- és négyhengeres erőforrásaik kivételesen alacsony üzemanyag-fogyasztási és emissziós értékeiknek köszönhetően különösen hatékonyak.

Mi több, 2015 márciusában megérkezik a piacra a BMW 5-ös sorozat Edition Sport. Debütálásával egy időben a BMW 2-es Coupé alapváltozatának alternatíváiként elérhetővé válnak az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport modellváltozatok is, miközben a Professional navigációs rendszer legújabb generációja ezentúl opcióként a kompakt kétajtóshoz is választható lesz. A BMW Individual opciók kibővített palettájának köszönhetően minden eddiginél exkluzívabbá válik a BMW M3 limuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio külső és belső megjelenésének harmonikus összeállítása. A BMW i8 plug-in hibrid sportautó alapfelszereltségi opcióit a Pure Impulse Experience program egészíti ki.

BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio: új modell-változatosság a még nagyobb vezetési élményért és az optimalizált hatékonyságért

A 2015 tavaszán bevezetett új modellváltozatok mindegyikét a BMW vadonatúj motorcsaládjának BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrásai hajtják, amelyek garantálják a lehető legoptimálisabb egyensúlyt a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztási értékek között. A BMW 218i Coupé és BMW 218i Cabrio modellek orrába szerelt 1.5 literes, háromhengeres benzinmotor 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre és 220 Nm csúcsnyomatékra képes. Az új motor opcionálisan a 8-sebességes Steptronic automataváltóval is társítható. A BMW 218i Coupé 8,8 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet (automataváltóval 8,9 másodperc alatt), miközben a BMW 218i Cabrio 9,4 másodperc alatt (automataváltóval 9,6 másodperc alatt). A Coupé üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékei 5,6 – 5,1 liter / 100 km, illetve 130 – 119 gramm / km (automataváltóval 5,5 – 5,1 liter / 100 km, illetve 129 – 118 gramm / km), míg a Cabrio modellé 6,0 – 5,5 liter / 100 km és 139 – 129 gramm / km (automataváltóval 5,8 – 5,3 liter / 100 km és 134 – 124 gramm / km,(az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki és a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

2015 márciusától továbbá a 140 kW / 190 lóerő teljesítményű négyhengeres dízelmotorral hajtott BMW 220d Coupé az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszerrel is felszerelhető lesz. A BMW 220d xDrive Coupé alapfelszereltségként megkapja a 8-sebességes Steptronic automataváltót, amellyel a modell 6,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7 – 4,3 liter 100 kilométerenként, károsanyag-kibocsátása pedig 124 – 113 gramm kilométerenként (az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki és a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

A kibővített motorpalettán túl új felszereltségi csomagok fokozzák a BMW 2-es Coupé személyre szabhatóságának lehetőségét. Az alapfelszereltség alternatíváiként – a BMW 2-es Cabrio modellhez hasonlóan – az Advantage, a Luxury Line, a Sport Line és az M Sport csomagok válnak elérhetővé. A típus sajátosságaihoz pontos, aprólékos fejlesztési és tervezési munkával illesztett dizájn- és felszereltségi opciók tovább növelik a komfortot, miközben még inkább kihangsúlyozzák a jármű kiemelkedő minőségét, eleganciáját és sportos karakterét.

2015 márciusától új könnyűfém keréktárcsák válnak elérhetővé a kétajtós kompakt zárt és nyitott tetős változatához egyaránt. A Professional navigációs rendszer legújabb generációja, amely optimalizált grafikus kijelzőjével és – többek között – mobiltelefon-kapcsolaton keresztül elérhető térképfrissítési funkciójával nyújt többet elődjénél, immáron a BMW 2-es Coupé-hoz is kérhető. Eme verzió és a Business navigációs rendszer egyformán 8,8/6,5 colos központi kijelzővel párosul, kivételesen magas minőségben, keskeny keretbe foglalva. A BMW 2-es Coupé fedélzeti kijelzője mostantól sport mérőműszerek megjelenítésére is képes, amelyek a motor aktuális teljesítményét és leadott nyomatékát mutatják. Mi több, a BMW 2-es Coupé és Cabrio modellek műszeregységei „pillanatnyi üzemanyag-fogyasztás” kijelző funkcióval bővülnek.

BMW 2-es Active Tourer új belépő szintű dízelmotorral és szélesebb felszereltségi palettával

2015 márciusában bemutatkozik a BMW 2-es Active Tourer vadonatúj, belépő szintű dízelmotorja. A BMW 214d Active Tourer orrában dolgozó háromhengeres erőforrás 70 kW / 95 lóerő maximális teljesítményre és 220 Nm csúcsnyomatékra képes, amellyel az elsőkerekes egyterű 12,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km / órára. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,9 – 3,8 liter 100 kilométeren, károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 104 – 99 gramm kilométerenként (az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki és a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

A BMW 2-es Active Tourer modellhez elérhető opciós csomagok palettája tavasszal a Travel Package névre keresztelt utazási csomaggal egészül ki, amelyet kifejezetten a jármű karakteréhez terveztek meg. A csomag hosszirányban állítható hátsó üléssort, tetősíneket, az első ülések háttámláira felerősített asztalkákat és csomagtér-hálót foglal magába.

 Generációváltás a BMW 316d motorházteteje alatt

A jövőben a BMW 316d limuzin és a BMW 316d Touring modelleket a BMW Group legújabb motorcsaládjának négyhengeres dízel erőforrásai mozgatják majd. A generációváltás további teljesítmény-növekedést és emisszió-csökkenést eredményez. Az új 2.0 literes motor 85 kW / 116 lóerő teljesítményt és 10 Nm nyomatékkal több, immáron 270 Nm maximális nyomatékot küld a hátsó tengelyre, opcionálisan a 8-sebességes Steptronic automataváltón keresztül. Ezzel a motorral a limuzin 10,7 másodperc alatt (automataváltóval 10,6 másodperc alatt), míg a Touring 11,2 másodperc alatt (automataváltóval 11,1 másodperc alatt) sprintel fel álló helyzetből 100 km/órára. Manuális váltóval vagy a 8-sebességes Steptronic automataváltóval szerelve a BMW 316d limuzin átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,3 – 3,9 liter / 100 km, károsanyag-kibocsátása pedig 113 – 102 gramm / km, míg a BMW 316d Touring megegyező értékei 4,6 – 4,1 liter / 100 km, illetve 120 – 109 gramm / km (az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki és a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Bemutatkozik a BMW 418d Coupé, nagyobb teljesítmény és hatékonyság a BMW 420d Coupé és a BMW 420d Gran Coupé esetében

A BMW Group legújabb motorcsaládjába tartozó újabb erőforrások bevezetésével még tovább nő a BMW 4-es sorozatának vezetési élménye, miközben tovább optimalizálódik a modellsorozat tagjainak hatékonysága. 2015 márciusában érkezik meg a piacra a BMW 418d Coupé, amelynek négyhengeres erőforrása új, belépő szintű motorként debütál a sorozatban, egyúttal az ötödik dízelmotorként, amely elérhető a 4-es sorozathoz. A 2.0 literes szív 110 kW / 150 lóerő teljesítményre és 320 Nm maximális nyomatékra képes. Az új BMW 418d Coupé 8,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást az alap 6-sebességes manuális váltóval és az opcionálisan választható 8-sebességes Steptronic automataváltóval egyaránt. A modell sportos karaktere ellenére a BMW 418d Coupé átlagfogyasztása mindössze 4,5 – 4,2 liter közötti 100 kilométerenként (automataváltóval 4,4 – 4,1 liter / 100 km), károsanyag-kibocsátása pedig 118 – 110 gramm kilométerenként (automataváltóval 117 – 109 gramm kilométerenként). Az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki és a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

A jövőben a 2.0 literes dízelmotor egy újabb, erősebb és hatékonyabb változata kerül a BMW 420d Coupé, a BMW 420d xDrive Coupé, a BMW 420d Gran Coupé és a BMW 420d xDrive Gran Coupé modellek motorterébe, amely elődjénél 5 kW-tal nagyobb, immáron 140 kW / 190 lóerős teljesítményt és 20 Nm nyomatékkal több, kereken 400 Nm forgatónyomatékot állít elő. Mindegyik modellváltozat opcionálisan a 8-sebességes Steptronic automataváltóval is társítható. Az új motornak köszönhetően a BMW 420d változatok sportossága és hatékonysága közti egyensúly soha korábban nem tapasztalt magasságokba emelkedik. A BMW 420d Coupé álló helyzetből 7,3 másodperc alatt futja meg a 100 km/órás sprintet (automataváltóval 7,1 másodperc alatt), mindezt a BMW 420d xDrive Coupé 7,4 másodperc alatt (automataváltóval 7,2 másodperc alatt) abszolválja. A hátsókerék-hajtású 420d Coupé üzemanyag-fogyasztása 4,5 – 4,2 liter / 100 km, károsanyag-kibocsátása pedig 119 – 111 gramm / km (automataváltóval 4,3 – 4,0 liter / 100 km és 114 – 106 gramm / km), miközben összkerékhajtású ikertestvérének hasonló értékei 4,7 – 4,4 liter / 100 km és 125 – 117 gramm / km (automataváltóval 4,7 – 4,4 liter / 100 km és 125 – 117 gramm / km). Az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki és a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

A BMW 420d Gran Coupé 7,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás tempóra (automataváltóval 7,3 másodperc alatt). Az intelligens xDrive összkerékhajtással kiegészülve a négyajtós kupénak ehhez 7,6 másodpercre (automataváltóval 7,4 másodpercre) van szüksége. A vadonatúj motor optimalizált hatékonyságának eredményeképpen a BMW 420d Gran Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,5 – 4,2 liter / 100 km (automataváltóval 4,3 – 4,0 liter / 100 km), károsanyag-kibocsátása pedig 119 – 111 gramm / km (automataváltóval 114 – 106 gramm / km). A BMW 420d xDrive Gran Coupé megegyező értékei 4,9 – 4,6 liter / 100 km (automataváltóval 4,8 – 4,5 liter / 100 km) és 129 – 121 gramm / km (automataváltóval 126 – 118 gramm / km). Az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki és a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Az átdolgozott erőforrások debütálásán túl idén tavasszal új kialakítású kipufogóvégekkel ellátott kipufogórendszerek is bemutatkoznak a 4-es sorozatban. A BMW 418d Coupé kipufogóvégének keresztmetszete 75 milliméter. A 140 kW / 190 lóerő teljesítményű dízelmotorral hajtott BMW 4-es modelleket a gyártó ikercsöves kipufogóvégekkel szereli fel, amelyeknek átmérője egyenként 70 milliméter.

Bemutatkozik a BMW 5-ös sorozat Edition Sport, új, dinamikus kiegészítőkkel

A hatékonyság egyenletes optimalizálása az xDrive intelligens összkerékhajtással és a BMW Group vadonatúj motorcsaládjának négyhengeres dízelmotorjával szerelt 5-ös BMW-k esetében még tovább fokozott hatékonysághoz vezetett. A 140 kW / 190 lóerő teljesítményű erőforrás, az alapfelszereltség részeként kínált 8-sebességes Steptronic automataváltó és az intelligens xDrive összkerékhajtási rendszer kombinációja a BMW 520d xDrive limuzin és a BMW 520d xDrive Touring modellek esetében páratlan vezetési élményt és kiemelkedően hatékony, 100 kilométerenkénti 4,9 – 4,5 literes (limuzin), illetve 5,2 – 4,8 literes (Touring) üzemanyag-fogyasztási értékeket kínál. A limuzin károsanyag-kibocsátása 129 – 119 gramm kilométerenként, míg a Touring kivitelé 137 – 127 gramm kilométerenként.

2015 márciusában a BMW 5-ös sorozat limuzin és Touring változatainak újabb vonzó kiegészítőjeként mutatkozik be az Edition Sport kivitel, gondosan válogatott külső és belső opciókkal, amelyek hatékonyan hangsúlyozzák a felső-középkategória etalonjának dinamikus karakterét. Az Edition Sport kivitel az 5-ös sorozat mindegyik modellváltozatához elérhető lesz, kivéve a BMW M Performance kiviteleket, a BMW M550d xDrive limuzint és a BMW M550d xDrive Touring-ot. Az Edition Sport csomag bőrborítású sportkormányt, LED-es ködlámpákat, a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltség opcióit, valamint újrarajzolt, 18 coll méretű, duplaküllős könnyűfém keréktárcsákat tartogat.

A BMW 5-ös sorozat limuzin és Touring változataihoz opcionálisan elérhető külső fényezések listája a „Mediterranean Blue” mediterrán kék metállal és a „Mineral Grey” ásványszürke metállal bővül, amelyek az M Sport csomaggal együtt is választhatók. A jövőben a BMW 5-ös Gran Turismo modellhez is elérhető lesz a „Kashmir Silver” ezüstmetál fényezés.

Új BMW Individual opciók a BMW M3 limuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio számára

A BMW Individual felszereltségi opciók kibővített palettája újabb lehetőségeket kínál a BMW ügyfeleinek arra, hogy páratlanul exkluzív módon kihangsúlyozzák a BMW M3 limuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio modellekben rejlő kiemelkedő teljesítményt. 2015 márciusától új BMW Individual fényezések válnak elérhetővé az M3/M4 sportmodellekhez, amelyek különösen intenzív luxus matt fényükkel kiemelik az atletikus karosszéria erőtől duzzadó vonalait. A rendkívül összetett folyamat szerint felvitt matt fényezések palettája a „Frozen Black” mélyfekete, a „Frozen Silver” ezüst, a „Frozen Red” tűzvörös és a „Frozen Brilliant White” hófehér metálfényezések matt változatait tartalmazza.

Ezeken felül, a BMW M4 Coupé típusspecifikus felszereltségi opcióit tavasztól kivételesen magas minőségű utastéri lehetőségek egészítik ki. A jövőben például a BMW M4 Coupé utasterébe a BMW Individual gazdagabb, Merino finomszemcsés bőrkárpitozása is elérhető lesz „Opal White” opálfehér, „Amaro Brown” karamellbarna, „Golden Brown” aranybarna, „Cohiba Brown” mélybarna és „Nutmeg” szerencsendió árnyalatokban, valamint a BMW Individual teljes bőrkárpitozása „Sakhir Orange” narancssárga, citromsárga, kék vagy ezüst kontrasztos varrással. Sőt, a sportmodell kupé változatának műszerfala a bőrkárpit színéhez passzoló BMW Individual bőrborítással is rendelhető lesz.

Kibővített alapfelszereltség-paletta és új opciók a BMW i8 plug-in hibrid sportautóhoz

2015 márciusától a BMW i8 plug-in hibrid sportautó exkluzív karakterét a modellhez kínált, immáron kibővített alapfelszereltség-paletta, valamint új utastéri dizájn opciók hangsúlyozzák ki még inkább. A BMW i8-hoz mindazonáltal mostantól a Pure Impulse Experience program is elérhető opcióként rendelhető, amely a kultúra, a dizájn, az utazás és a gasztronómia területén nyújt egyedülálló élményeket a márka ügyfeleinek. A program átfogó lifestyle-kínálatát a plug-in hibrid sportautó progresszív énje és a BMW i almárka fenntartható, úgynevezett „next-premium” (a prémium új szintje) orientációja szerint állították össze.

2015 márciusától a „Carpo Carum Grey” szürke utastéri dizájn kiegészítők innovatív kialakításukkal és kiemelkedő minőséget sugárzó megjelenésükkel varázsolják majd el a márka ügyfeleit. Az opció a természetes bőr elemeket és a részben lyuggatott bőr felületeket egyesíti a „Carum Grey” világosszürke és speciális BMW i kék színű betétjeivel, így például a biztonsági övek vagy az ülések és a szőnyegek dupla varrása esetében. Az utastér átfogó megjelenését az „Amido” metálfényű műszerfal-, középkonzol- és ajtó-felületek egészítik ki. A jövőben további speciális felszereltségi opcióként válnak elérhetővé a BMW i8-hoz a feketére fényezett féknyergek, valamint a bőr motortérborítás.

A BMW új modellváltozatai 2015 tavaszától
BMW 2-es Coupé   Teljesítmény (kW/lóerő) Üzemanyag-fogyasztás (EU-tesztkör, liter/100 km) Károsanyag-kibocsátás
(gramm/km)
BMW 218i Coupé 100/136 5,6 – 5,1 130 – 119
BMW 220d xDrive Coupé 140/190 4,7 – 4,3 124 – 113
 
BMW 2-es C abrio Teljesítmény (kW/lóerő) Üzemanyag-fogyasztás (EU-tesztkör, liter/100 km) Károsanyag-kibocsátás
(gramm/km)
BMW 218i Cabrio 100/136 6,0 – 5,5 139 – 129
 
BMW 2-es Active Tourer Teljesítmény (kW/lóerő) Üzemanyag-fogyasztás (EU-tesztkör, liter/100 km) Károsanyag-kibocsátás
(gramm/km)
BMW 214d Active Tourer 70/95 3,9 – 3,8 104 – 99
 
BMW 3-as limuzin Teljesítmény (kW/lóerő) Üzemanyag-fogyasztás (EU-tesztkör, liter/100 km) Károsanyag-kibocsátás
(gramm/km)
BMW 316d limuzin 85/116 4,3 – 3,9 113 – 102
 
BMW 3-as Touring Teljesítmény (kW/lóerő) Üzemanyag-fogyasztás (EU-tesztkör, liter/100 km) Károsanyag-kibocsátás
(gramm/km)
BMW 316d Touring 85/116 4,6 – 4,1 120 – 109
 
BMW 4-es Coupé Teljesítmény (kW/lóerő) Üzemanyag-fogyasztás (EU-tesztkör, liter/100 km) Károsanyag-kibocsátás
(gramm/km)
BMW 418d Coupé 110/150 4,5 – 4,2 118 – 110
BMW 420d Coupé 140/190 4,5 – 4,2 119 – 111
BMW 420d xDrive Coupé 140/190 4,7 – 4,4 125 – 117
 
BMW 4-es Gran Coupé Teljesítmény (kW/lóerő) Üzemanyag-fogyasztás (EU-tesztkör, liter/100 km) Károsanyag-kibocsátás
(gramm/km)
BMW 420d Gran Coupé 140/190 4,5 – 4,2 119 – 111
BMW 420d xDrive Gran Coupé 140/190 4,9 – 4,6 129 – 121

A Nissan Qashqai lett 2014 legbiztonságosabb kompakt családi autója

A Nissan Qashqai a független Euro NCAP szervezet szerint a jelenleg kapható legbiztonságosabb kompakt családi autó.

nissan_bemutato_2014_matrahaza

A díjnyertes crossover a számos új és innovatív biztonsági funkciónak – többek között a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak – köszönhetően a 2014-ben tesztelt összes hasonló kategóriájú autónál több pontot szerzett a biztonság területén.

Ezzel az eredménnyel a Nissan az Euro NCAP tesztjein 2014-ben már harmadik alkalommal ért el kiváló eredményt – az év során mind az új X-Trail, mind az új Pulsar begyűjtötte a független szervezet mind az öt csillagát, tovább erősítve a gyártó autóiról kialakult biztonságos és minőségi képet.

Maximális pontszám a védelemre

A frontális ütközésre irányuló vizsgálatok során a Qashqai utastere stabil maradt, a tesztbábuk vizsgálata szerint a vezető és utas térdének és combcsontjának védelme megfelelő. A vezetőt helyettesítő tesztbábun végzett teszt maximális pontszámú lett: a test minden területe megfelelő védelmet kapott. A jármű maximális pontszámot ért el az oldalsó ütközéses tesztelés során is, mivel itt is hatékony védelmet nyújtott a test minden részének.

A gyermekek számára a lehető legmagasabb szintű védelmet nyújtó kialakításnak köszönhetően az új Qashqai a benne utazó gyermekek védelmének vizsgálata során is ragyogó eredményekkel zárta a tesztelést. A dinamikus tesztek során használt gyermek tesztbábuk vizsgálata alapján a Qashqai maximális pontszámot ért el a 18 hónapos csecsemők védelme terén.

A jelentés elkészítését záró teszt során a Qashqai első lökhárítója is maximális pontszámot kapott – ez esetben a gyalogosok lábának védelmét vizsgálták.

A kezdetektől biztonságra tervezve

A Qashqai Euro NCAP teszten nyújtott kiváló eredményének egyik kulcsa a biztonsági funkciók rendkívül fejlett rendszere. Az új Qashqaiban az innovatív Nissan Aktív Biztonsági Pajzsot alkotó elektronikus rendszerek együttműködve rendkívül magas szintű passzív védelmet nyújtanak a vezetőnek és az utasoknak. Az új Qashqai Aktív Biztonsági Pajzsa többek között a vészfékezési asszisztenst, az éberségfigyelő rendszert, a sávelhagyásjelzést, a távolságifényszóró-asszisztenst és a közúti jelzések felismerését egyesíti. A Nissan Aktív Biztonsági Pajzs továbbá holttérfigyelésre és a mozgó tárgyak észlelésére szolgáló rendszerrel is rendelkezik, amelyek működését a Nissan többszörösen elismert 360 fokos parkolókamerája teszi lehetővé.

A sikertörténet folytatódik…

A Nagy-Britanniában megálmodott, megtervezett és gyártott Nissan Qashqai továbbra is a technológia, a biztonság, a praktikum és a hatékonyság páratlan kombinációját kínálja. A Qashqai gyártását a vállalat zökkenőmentesen integrálta a Nissan rekorderének számító sunderlandi (Egyesült Királyság) üzemben folyó termelésbe, ahol minden 61. másodpercben elkészül az új modell egy példánya.

A Ford modellinvázójának köszönhetően tovább nőtt a márka európai piacrészesedése

2014 alapvetően nem csak Magyarországon volt a Ford éve, ahol az autógyártó kimagasló, 12,3%-os piaci részesédéssel vézgzett első helyen a márkák versenyében.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_001

, mindezt úgy, hogy mintety 1,16 millió járművet értékesítve 7,3%-al növelte értékesítéseit az előző évhez képest. Ennek eredményeként 2014-ben a Ford volt Európa második legnagyobb darabszámban értékesített márkája. A legnagyobb sikert a márka Magyarországhoz hasonlóan európai szinten is a haszongépjárművek területén érte el: míg idehaza 16,1%-al a piacvezető szerepet is megszerezte a vállalat, Európában 11,4%-os részesedést ért el a haszongépjármű piacon, ami 1997 óta, azaz kövel húsz éve a vállalat által elért legjobb eredmény Európában. Ráadásul, a haszongépjármű porfólió teljes megújításának tavalyi befejezését követően idén a személyautók tekintetében várhatóak rendkívül fontos újdonságok a márka háza tájáról, így a Ford vásárlók 2015-ben is izgalmas év elé néznek.

A márka új modelljei és haszongépjárművei iránti erős keresletnek köszönhetően a Ford Európa 2014-ben sikeresen növelte értékesítését és piaci részesedését. 2014-ben a Ford összesen 1,16 millió járművet adott el 20 hagyományos európai piacán; ez 7,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi év eredményéhez képest. A Ford összesített piaci részesedése 0,2 százalékponttal 8,0 százalékra emelkedett, ami 2011 óta a legmagasabb szintet jelenti. 2014-ben továbbra is a Ford volt Európa második legnagyobb darabszámban értékesített márkája. A 2014-ben eladott Fordok több mint fele vadonatúj vagy jelentős mértékben felfrissített modell volt; ez egybecseng a vállalat 2012-ben bejelentett szándékával, amely szerint egyre több új modellt vezet be Európában. A Ford 2013 óta 21 százalékkal növelte haszongépjárművei értékesítését (227.000 darabra), ami a teljes egészében megújított és kibővített Transit-modellcsaládnak köszönhető. Ennek eredményeképpen a Ford teljes évre vetített CV-piaci részesedése 1,4 százalékponttal, 11,4 százalékra nőtt, ami 1997 óta a legmagasabb értéket jelenti.

“2014-ben új termékeink és technológiáink tökéletes összhangban voltak vásárlóink elvárásaival, s ez egész évben komoly lendületet adott nekünk.” – mutat rá Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „2015-ben már az év elejétől élvezhetjük az új Focus és az új Mondeo jelentette előnyt, amit tovább fokoz majd több fontos új modell, többek közt az S-MAX, a C-MAX és a vadonatúj Mustang megjelenése.”

A Ford nagy figyelmet szentel a magán- és flottavásárlók egyre növekvő körének, s ez továbbra is pozitív irányban befolyásolja a márka megítélését és az autók maradványértékét. A Ford értékesítései a kiskereskedelmi és flottaszektorban 74 százalékát tették ki a 2014-ben eladott személyautóknak; ez az eredmény egy százalékpontos javulást mutat az elmúlt évhez képest, és három százalékponttal jobb az iparági átlagnál.

Az egyes modellek

A vásárlók a Ford teljes termékpalettája iránt erős érdeklődést mutattak. A Fiesta – a Ford legkelendőbb modellje – több mint 5 százalékkal nagyobb mennyiségben fogyott. A Fiesta jó úton jár afelé, hogy már a harmadik egymást követő évben elnyerje Európa legnagyobb darabszámban eladott kisautójának címét. A Kuga SUV értékesítése 31 százalékkal ugrott meg, vagyis a modell az első generáció 2008-as bevezetése óta a legjobb évét zárta. A Transit haszongépjármű-család (vagyis a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect és a Transit Courier) 2008 óta a legjobb éves értékesítési eredményt produkálta, s a Ranger is a legjobb éves szintű értékesítési eredményt érte el a típus 1998-as európai bevezetése óta. A Ranger eladásai 2014-ben 39 százalékkal nőttek. A Ford decemberben 85.500 darab járművet értékesített*, vagyis 10,1 százalékkal többet, mint 2013 decemberében, túlszárnyalva ezzel az iparág 3,5 százalékos növekedési átlagát. A márka decemberi piaci részesedése 7,5 százalék volt, vagyis 0,5 százalékponttal magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Kitekintés a 2015-ös évre

A Ford megerősítette, hogy 2015 közepén megkezdődik a vadonatúj, hétüléses Ford Galaxy forgalmazása. Ugyancsak ebben az éven érkezik a vadonatúj S-MAX, a C‑MAX, a Grand C-MAX, a C-MAX Energi plug-in hibrid, a Focus ST és a dízelmotoros Focus ST, valamint a Mustang, emellett pedig felfrissített változatban kerül a márkakereskedésekbe az EcoSport, a Ranger, a Transit Connect és a Tourneo Connect. A vadonatúj Edge SUV gyártása a 2015-ös év későbbi szakaszában kezdődik.

Az új Fiat 500X már előrendelhető Magyarországon is

Az őszi Párizsi Autószalonon megtartott világpremierjét követően, 2015. január 12-től már a hazai márkakereskedésekben is előrendelhető az új Fiat 500X.

fiat_500x_autoaddikt

A Fiat formatervezői központjában megálmodott új 500X, az 500-as összetéveszthetetlenül legendás formavilágának új dimenzióját tárja fel, amelyben az ikonikus stílus a modern crossover koncepciójával találkozik, kiegészülve tekintélyes terepképességekkel.

Az erős személyiségű, határozottan olasz formavilágú újdonság jellegzetessége az a rugalmasság, racionalitás és minőség, amely kompakt méreteiben, tágas belső terében és a prémium anyaghasználatban gyökerezik, nem is szólva a biztonságot, kényelmet és szórakozást szolgáló, legkifinomultabb technológiákról.

Kétféle kivetelben elérhető: „City-look” a jellegzetes, elegáns stíluselemekkel felvértezett 500X a fiatal, dinamikus városlakó közönség szívéhez ismeri a legrövidebb utat, míg az „Off-road look” változat határozottan inkább terepképes megjelenésű és felszereltségű, azoknak ideális választás, akik szeretik a szabadidős, szabadtéri programokat, ám nem kívánnak lemondani a Fiat 500 utánozhatatlan stílusáról.

A bevezetéskor a motorok kínálata a következő erőforrásokból áll: 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó), a 110 lóerős, 1,6 literes „E-torQ” (ötfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerékhajtással), a 120 lóerős 1.6 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás) és a 140 lóerős 2.0 MultiJet II (6 fokozatú manuális vagy 9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).

Az 500X crossover az első Fiat modell, amely kilencfokozatú automata sebességváltót kínál és elérhető két- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt.

Az 500X bevezetési fázisához egy exkluzív „Opening Edition” változat is társul. Ez a korlátozott példányszámban értékesítésre kerülő modell kizárólag az autót az elsők között megrendelő ügyfelek számára elérhető. A magyarországi piacon a csúcskivitelű 500X modellen alapuló „Opening Edition” változat 2.0 MultiJet II dízel motorral, 4×4 hajtással és az új kilenc fokozatú automata váltóval érhető el   exkluzív három rétegű fényezéssel Amore vörös színben. A prémium felszereltségű válozat 8 240 000 forint, amely egyedi megjelenést és gazdag felszereltséget kínál, a speciális fényezéstől a navigációs csomagig (a 6,5 colos érintőképernyővel kombánált Uconnet navigációs rendszer USB csatlakozóval), a kéttónusú vörös és fekete bőr belsőtől a láthatósági csomagig (eső és sötétedésérzékelővel, elektromosan behajtható külső tükrökkel), a kormányról vezérelhető sebességváltótól az exkluzív „Opening Edition” emblémáig.

LEGFRISSEBB

Visszatért a Ferrari Testarossa

0
A Ferrari történetében új fejezet kezdődött: legendás névvel, de minden eddiginél korszerűbb technológiával tért vissza a Testarossa. Az 1980-as és 1990-es évek egyik ikonikus...

Zarándoklatfejlesztésben vesz részt a Toyota

TESZTJEINK