Főoldal Blog Oldal: 81

A1190510077 vezérműtengelyállító központi mágnesek cseréje az 1996-os Mercedes-Benz S500 L projektnél

Úgy tűnik, a legtöbb alapvető W140 M119 betegséget az S500-nál is ugyanúgy orvosolni kell, mint az S420-nál. Olajátvezető csövek (bal hengersornál hallatszik a kopogás), váltómű olajhűtéscsövei alul, meg miegymás. Szép sorjában, ami prioritás szempontjából a legfontosabb. Így elsőre az A1190510077 vezérműtengelyállító központi mágneseket cseréltük ki, mivel ott (is) eléggé jelentős olajszivárgást tapasztaltunk.

Ez az egyik tipikus M119 betegség. Nincs benne semmi különös, hiszen – esetünkben konkrétan – 26 év után elöregsszik az anyag, a tömítés, és elkezdi nyomni kifelé a vezérműhézakból az olajat. Bár itt azért nem olyan vészesen nagy a nyomás, azért ahol utat tud találni magának, ott folyni is fog.

Főként szemből a bal oldali mágnes volt a fáradtabb, az még gyári fekete volt, a jobbost cserélhették már korábban, viszont ott is volt szivárgás. Az ilyesmit párban illik cserélni, így tettünk most is.

A régi mágnesek eltávolítása után alaposan meg kellett tisztítani a szelepfedél/hengerfej oldali részeket. Itt rengeteg olajsár, illetve még gyári tömítőanyag-maradványt távolítottunk el, Loctite kezelőszerekkel. Utána ultrafinom csiszolóvászonnal lesmirgliztük a maradékot, majd még egy tisztító kezelés következett.

Jöhettek is az új, gyárival azonos Pierburg mágnesek. Itt megjegyezzük, hogy a Mercedes beszállítója e téren anno (is) a Pierburg volt, a gyártó átcímkézte Mercedes-szé, meg kapott A1190510077 cikkszámot is. Amúgy semmi különbség nincs, maximum árban, de abban viszont jelentős; nyilván a Pierburg javára az olcsóságot tekintve.

Szintén Loctite termékeket használtunk a tömítés optimalizálásához. A Loctite 574 felülettömítő remekül alkalmas erre a célra, és minden olyanra, ahol sík fémfelületeket szorítunk egymáshoz. A paszta a légmentesség hatására köt meg alig 1 óra alatt (tehát ha összezár a két felület, és kiszorítható a levegő), mi viszont a biztonság kedvéért 1 napot vártunk, hogy ne legyen semmilyen esetleges probléma.

Mielőtt teszteltük volna a mágneseket, a hozzájuk tartozó csatlakozóházakat is cseréltük, erről külön cikkben írunk majd.

Miután minden maradék dolog is a helyére került, gyors tisztításon esett át a blokk felső része, minden olxan felület, amely olajszennyeződés áldozata lett a fals működést produkáló régi mágneseknek. Ez azért is optimális ilyenkor, mert szimplábban ki lehet szrűrni az esetleges megmaradt szivárgásokat, folyásokat.

80-90 fok között, tehát üzemi hőmérsékleten is teljesen száraz maradt az A1190510077 mágnesek körülötti rész. Elmondható, hogy sikeres cserét hajtottunk végre, de még figyelünk rá természetesen a nagyobb terheléses szituációk alkalmával.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Megtartotta 2022-es évindítóját a Ford Magyarország: sikeres 2021, új márkanagykövetek

A 2021-es esztendőben az új személy- és haszongépjármű eladások a COVID19 okozta vírushelyzet elhúzódása mellett a 2021 tavaszán kezdődött alkatrész hiány miatt a 2020-as évhez képest 2,3 százalékkal estek vissza Magyarországon, és épphogy túlszárnyalták a 150 ezres össz. darabszámot (150429 db). 


A tavalyi rendkívüli év iparági eredményekhez a Ford márkakereskedői főleg a haszongépjárművek iránt tapasztalt kimagasló keresletnek köszönhetően 17487 darab gépkocsi értékesítésével járultak hozzá, amely 11,62 százalékos piaci részesedést jelent.


A személyautó szegmensben a Ford a harmadik helyen zárt 10604 darab regisztrált személyautóval és 8,7 százalékos piaci részesedéssel, melyhez az alábbi modellek sikere is jelentősen hozzájárult.


2021-ban debütált a Ford első teljesen elektromos performance SUV-ja, a Mustang Mach-E, mely akár 610 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos hajtással.

Az európai vásárlók elvárásaihoz és az európai útviszonyoknak leginkább megfelelően hangolt Mustang Mach‑E olyan vezetési élményt kínál, hogy az autó valóban méltó a legendás Mustang embléma viselésére. A több Év Elektromos Modellje díjjal kitüntetett elektromos Mustang-gal több Guinness rekord mellett a Ford az első zöld autónak megítélt 5 csillagos EURO NCAP minősítést is bezsebelte.*


A Plug-in-Hybrid modellek iránti növekvő keresletnek köszönhetően a Kuga PHEVa az európai összpiac mellett a C-SUV szegmens legkedveltebb Plug-In-Hybrid modellje lett hazánkban. Sikeréhez az is hozzájárult, hogy az egyik legjobb tisztán elektromos hatótáv (akár 64km teljes WLTP/akár 88km városi WLTP ciklus) mellett a szegmens legjobb elektromos energiahasznosítása (14,8 kWh / 100km -Teljes WLTP) és a szegmens legjobb üzemanyagfogyasztása és CO2 kibocsátása (1,0l/100km 22g/km – Teljes WLTP) is a Kuga PHEV modellé. 


A konnektoros hibrid Kuga mellett tavaly mutatkozott be a Kuga Full Hybrid változata, mely így a 2.0 literes EcoBlue Hybrid, és 2.5 literes Plug in Hybrid motorokat kiegészítve a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja. A Kuga Full Hybrid több mint 1000 km-t képes megtenni egy tank benzinnel, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 118 g/km.


Ősszel érkezett Nagycsaládos Kedvezménnyel is elérhető népszerű S-Max és Galaxy Full Hybrid verziója is, melyek a 2.5 literes Atkinson motor és 1.1 kWh akkumulátor kombinációjával nagyszerű vezetési élményt és alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsátást ígérnek.

A Ford a kishaszonjármű szegmensben 6559 eladott kishaszongépjárművel 481 darabbal maradt el a tavalyi teljesítményétől, és lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 28,54 százalékát jelenti. 


A népszerű Nagycsaládos 7 üléses program ellenére az M-Mikrobusz szegmensben 14,12 százalékos visszaesés volt tapasztalható. A Mikrobusz szegmensben 3906 Ford Transit Custom, Tourneo Custom kisbusz talált gazdára, mellyel a Ford a szegmens 69,4 százalékát birtokolja.

2021-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyet szerzett 2547 darabbal, közel 50 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülállóan széles Ranger modellpalettán idén ősszel debütáltak a Ranger Stormtrak, Ranger MS-RT és Ranger Wolftrak modellek. Emellett a Ranger paletta ékköve a Ford Ranger Raptor Performance Pick-up is egyedi szériával a Raptor Special Edition modellel mutatkozott be tavaly, mely terepképességét ultraerős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja. 


2138 darab 3.5 tonnás Ford Transit eladásával a Ford vezeti a HV, vagyis Nagy haszonjármű kategóriát, valamint 1047 darab Ford Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. Közepes Van szegmenset is.

A Ford a mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 2022-ben újabb hibrid és elektromos modelleket mutatnak be, valamit a Ford kínálatában idén megjelenik az első teljesen elektromos haszonjármű, a Ford E-Transit is. A Ford Magyarország ügyvezetője, Szabó Attila azt is bejelentette, hogy idén januártól 3 új Ford márkanagykövettel kezdik el az együttműködést.

Új Ford személyautó modellek 2022-ben

A Ford a 2022-es évre is tartogat meglepetéseket. A személyautó piacra tavasszal új, kifejező dizájnnal érkezik a Ford Focus és Fiesta megújult változata, melyek 48 voltos EcoBoost Hybrid hajtásláncban új, hétfokozatú Powershift automata sebességváltó javítja a kifinomult működést, az üzemanyag-fogyasztást és az élvezetes vezethetőséget. A legújabb generációs technológiák közt megtalálható az intelligens SYNC 4 rendszer 13,2 colos képernyővel, a Hálózatba Kapcsolt Navigáció, a Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés és a Dinamikus Pixel LED fényszóró.


A 2022-es év kétségtelenül legfelvillanyozóbb Ford modellje a Mustang Mach-E GT változata lesz. A Mustang Mach-E GT 487 lóerőt és 860 Nm forgatónyomatékot leadó, tisztán elektromos hajtása új szintre emeli a Fordok élvezetes vezethetőségét, hiszen az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. A GT Speciálisan hangolt hajtáslánccal, futóművel és fékrendszerrel, valamint az új Féktelen Plus üzemmóddal érkezik a versenypálya-rajongók örömére. Gazdag felszereltsége például olyan extrákat tartalmaz, mint az exkluzív karosszéria-stílus, a Cyber Orange és Grabber Blue fényezések, az alapáron járó MagneRide®felfüggesztés, a 20 colos könnyűfém keréktárcsák és a Ford Performance ülések.


A Ford 2022 második felében mutatja majd be a stílusos, vadonatúj Ford Tourneo Connect személyautó modellt.

Az átalakítható, hétüléses modell kétféle tengelytávolsággal rendelhető, és a kínálatban az egyedi stílusú Active, Titanium és Sport változatok is szerepelnek majd. Az autó intelligens digitális cockpit-technológiája és 19 vezetéssegítő rendszere magasabb szintű kényelmet és magabiztos autózást kínál. a kínálatban többféle takarékos benzin- és dízelmotorok megtalálható, nem beszélve az új összkerékhajtásról és az automata sebességváltóról.


Új Ford haszongépjárművek 2022-ben

Szintén az év második felében érkezik a haszongépjármű piacon egyedülálló, teljesen elektromos E-Transit, melynek prototípusait már tesztelik Európa útjain. A modell összes kivitelét próbára teszik, beleértve a dobozos áruszállító, a duplakabinos áruszállító és az önjáró alvázas változatokat is (3,5-től 4,25 tonna megengedett össztömeggel), nem beszélve a különféle speciális felépítményekről, amelyek hűen tükrözik a Transit alkalmazásának változatos körülményeit. 67 kWh hasznos akkumulátor-kapacitásával az E-Transit WLTP-ciklusban mért tervezett hatótávolsága eléri a 350 km-t. A Ford emellett új szolgáltatásokat is kínál majd az E-Transit akkumulátor-technológiájának folyamatos állapotellenőrzéséhez és a praktikus feltöltéshez – többek közt az iparágban elsőként alkalmazott fizetési opciókat –, amelyek ugyanolyan jól működhetnek a flottabázisokon, mint a nyilvános vagy az otthoni töltőpontokon. A Ford mérnökei úgy tervezték meg az E-Transitot, hogy ne csökkenjen a rakodótér mérete, ezért az akkumulátor a karosszéria alatt kapott helyet. Ennek köszönhetően a raktér akár 15,1 köbméteres is lehet8 – vagyis ugyanakkora, mint a hátsókerékhajtású, dízelmotoros Transitban.


A Ford haszonjármű palettájára az idei év végén érkező, minden idők legintelligensebb, legsokoldalúbb és legjobb képességekkel felruházott új Ford Rangermodellje még az eddigieknél is vonzóbb választás lesz vásárlói számára. Az új generációs Rangerben a már jól bevált, tartós dízelmotorok működnek, és a kínálatban immár a Ford erős V6-os turbódízele is megjelenik majd. A továbbfejlesztett futómű kiváló rugózást és irányíthatóságot biztosít – akkor is, ha az autó csak utasokat szállít, és akkor is, ha nehéz rakományt visz, vagy vontat. A funkcionális megoldásoknak és a jobb hozzáférhetőségnek köszönhetően a rakodótér érezhetően praktikusabb lesz.


Új Ford Márkanagykövetek

„A 2020 év elején indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow jegyében idén új Ford márkanagykövetekkel kezdjük meg az együttműködést. A Bring On Tomorrowkampány jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként folytatjuk az 2021-ben megkezdett munkát haszonjármű nagyköveteinkkel, és az RTL Klub X-Faktor együttműködésnek köszönhetően 3 új Ford nagykövettel alakítunk ki közös stratégiát.” – jelentette ki Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója. 

A Ford nemrég befejeződött X-Faktor 10. évadának támogatójaként a show legfelvillanyozóbb személyiségének egy Mustang Mach-E egy éves használatát, és ezzel együtt a Ford Mustang Mach-E márka nagyköveteként a márka képviseletét ajánlotta fel. A díjat Paulina nyerte. 


Paulinát gyerekkora óta vonzotta a zene világa, zongorázni tanult, kis korától kezdve minden iskolai eseményen szerepelt, énekelt, előadott. A gimnáziumban kezdett el hobbiból saját dalokat írni, az iskola után már tudta, hogy a zenével fog foglalkozni.

Az egyetem mellett folyamatosan lépett fel hotelekben, éttermekben, rendezvényeken. Eközben tudatosan kezdett el magyarul saját dalokat írni. Az X-Faktor kiváló lehetőségnek bizonyult, hogy minél több saját dalát megmutathassa a közönségnek, melyek egy csapásra ismertté és sikeressé tették. A műsorban saját dalaival bejutott a döntőbe, ahol a legjobb női énekesként zárta a műsort, és a Ford Legfelvillanyozóbb Tehetségnek felajánlott különdíját és a Sziget Fesztivál Nagyszínpados fellépési lehetőségét is elnyerte. 

A Ford márka zöld autós nagykövete január 1-től Puskás-Dallos Peti lesz.


Puskás-Dallos Peti színész, énekes, a The Biebers zenekar frontembere, emellett ötödik éve az X-Faktor mentora. Elhivatott környezet- és állatvédelmi aktivista, aki bátran vállalja véleményét a közösségi média felületein is a témával kapcsolatban. Úgy vélekedik, hogy az egyéni kisebb, apróbb lépések hosszú távon komoly sikereket jelentenek a társadalom jövőjét illetően. Saját egyesületével, a Woodapesttel faültetési akciókat szerveznek a városok zöldítése érdekében.

„Büszkék vagyunk rá, hogy Peti elvállata a felkérésünket, és az elektromos autózás nagykövete lesz a Fordnál. Az együttműködésünk keretében egy Ford Kuga PHEVgazdájaként közreműködik majd a Ford elektromos autózásról szóló edukatív kommunikációjában is.” – tette hozzá Szabó Attila.

Miller Dávid, az X-Faktor műsorvezetője január elsejétől egy FordPuma ST volánja mögött tapasztalja meg a Ford Performance modelljeinek erejét és kategóriaelső vezethetőségét. 


Miller Dávid színész-énekes-műsorvezető a jubileumi, tizedik X-Faktor műsorvezetője, az Álarcos énekes győztese, rengeteget szinkronizál, tucatnyi magyar és külföldi sorozatban játszott már, és szerepelt hollywoodi gigaprodukcióban is Oscar-díjas színésznő oldalán. Énekes-színész szülők gyerekeként kizárólag idő kérdése volt, mikor merül nyakig a zenében: 2021 sorsfordító év lett az életében, toplistás dallal rajtolt el szólóénekesi karrierje.

„Dávid a Ford Performance nagyköveteként aktívan részt vesz majd a Ford fiatalokat megszólító társadalmi szerepvállalási programjában, a Ford Driving Skills For Life üzeneteinekminél szélesebb körű terjesztésében, és a fiatal korosztály közlekedési tudatosságának formálásában is.” – mondta el Szabó Attila a sajtótájékoztatón.

1996 Mercedes-Benz S500 L W140: A1408201526 ülésfűtés-modul cseréje

Újabb zárlatot szüntettünk meg projektautónknál, az 1996-os W140 S500 L Mercedesnél. Ezúttal az A1408201526 ülésfűtés-modult cseréltük.

A jelenség viszonylag szimplka volt: túlmelegedés, zárlat. Biztosíték ki. Ráadásul még az üléskárpit is megolvadt a túlhevüléstől.

Mielőtt komolyabb baj történt volna, kicseréltük a kérdéses modult – mint kiderült, tönkrement, egyszerűen elfáradt az eltelt 26 év alatt. Természetesen eredetim gyári volt, ugyanilyenre pótoltuk.

Az ülésfűtés, illetve a fejtámlafűtés (hátsó) modulja a hátsó ülés alatt helyezkedik el. Itt kábelköteggel találkozik, valamint a hátsó ülés ülőlapja 2 kábellel csatlakozik a köteghez. Itt is akadt hiba, ugyanis a jobb oldali kábelezés tönkrement, konkrétan a kábel szigetelése sérült, úgy fél centiméternyi csupasz résszel. Ez beleért az ülőlap fém vázának a felületrészéhez, és ez zárta rövidre az áramkört, kiiktatva az A1408201526 modult is.

Elsőként az ülőlap kábelezését újítottuk meg, majd az A1408201526 moudlk cseréje következett. Ide majd hamarosan szükség kesz új felfogató konzolra, valamint csavarokra is, miután ezek egyelőre hiányoznak – ezzel együtt sikerült stabilan visszahelyezni a modult, átmenetileg jó megoldás lesz. Kicseréltük továbbá a fűtőszál egy részét is, mivel az is károsodott az ülésben.

Mindezek után visszakerülhetett az ülőlap a helyére. Itt ismét korrekciót hajtottunk végre, ugyanis a középső ülésrész biztonsági övének hevederje az ülés alatt leledzett, nyiván egy korábbi kivételnél nem figyeltek arra, hogy visszahúzzák eredeti pozíciójába. Most ezt is megtettük.

Összeszerelés után rögvest jöhetett az ülésfűtés-teszt. A kapcsológombok már elfogadták a dupla álláspozíciót is, eddig a szimpla állást lehetett kapcsolni csak; azt is pár pillanatig, amíg ki nem ütötte a biztosítékot. A hátsó ülőlap és hátlap is most gyönyörűen fűt, alapállásból nagyjából 2-3 perc kell a teljes kapacitás eléréshez.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

87 évesen váltott Ford Mustang Mach-E-re egy férfi Spanyolországban

Pedro García egész életében benzinmotoros autókkal járt, ám most bebizonyította, hogy sosincs túl későn a jövő befogadásához: a 87 éves férfi úgy döntött, hogy villanyautóra vált, és ehhez a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E modellt választotta.

Pedrónak már sok Fordja volt az évek során, így lakóhelyén, a spanyolországi Alicantéban régóta törzsvevőnek számít a helyi Auto Christian márkakereskedésben. Éppen ezért a kereskedés csapata odafigyelt arra, hogy Pedro az elsők között ismerhesse meg a Mustang Mach-E-t, és amikor kiderült, hogy tetszik neki az autó stílusa, azonnal rendeltek is egyet. Azóta is minden egyes lépésnél ott vannak, segítve Pedrónak, hogy megismerje és megszokja új autóját. Nem mintha túl sok segítségre lenne szüksége…

Sokan azt hihetnék, hogy ilyen idős korban már nehéz megszokni egy csúcstechnológiájú elektromos autót, de Miguel Estrela, az Auto Christian értékesítője szerint Pedro magabiztosan kezeli a Mach-E-t. Tapasztalata szerint sok fiatalabb ember még mindig tart a villanyautózástól, Pedro azonban az élő bizonyíték arra, hogy ez a váltás jóval könnyebben megy, mint gondolják.

A feltöltés például az egyik olyan dolog, amit Pedro nagyon hamar megszokott. Egyszerűen csak csatlakoztatja az autót a házában felszerelt fali töltőkészülékre, és reggel már úgy ébred, hogy a Mach-E útra kész. A jármű csendessége és könnyű kezelhetősége – különösen az egypedálos vezetés lehetősége – arra bátorítja, hogy olyan helyekre is elutazzon, ahol az elmúlt ötven évben még sosem járt; egyszerűen csak azért, mert most már megteheti. És hogy Pedro szerint mi a legjobb az egészben? Az, hogy többé nem kell benzinkútra járnia, sőt – a Mustang Mach-E nagy hatótávolságánakköszönhetően – a menet közben sem kell megállnia, hogy feltöltse az autóját.

Az emberek gyakran tartanak a változástól, Pedro példája azonban azt mutatja, hogy a jövő technológiája könnyebben befogadható és élvezetesebb is, mint képzelnénk.

Évi 150 ezer darab tisztán elektromos Ford F-150 Lightning-ot gyártanának

A Ford Motor Company ma bejelentette, hogy közel kétszeresére növeli az F-150 Lightning pickup gyártási kapacitását, hogy a dearborni Rouge Elektromos Jármű Központ évi 150.000 darabos termelése kielégítse az Amerika legkelendőbb modellsorozatának tisztán elektromos hajtású változata iránti erős keresletet. Csütörtöktől kezdve azok a vevők, akik első körben lefoglalták az autót, elkezdhetik átváltani foglalásukat konkrét megrendelésre.


„Mivel már majdnem 200.000 foglalásunk van, keményen és kreatívan dolgozunk a termelési korlátok áttörésén, hogy minél több F-150 Lightningot adhassunk át vásárlóinknak”
– nyilatkozta Kumar Galhotra, a Ford Motor Company amerikai és nemzetközi piacokért felelős részlegének elnöke. „A tények magukért beszélnek: az emberek türelmetlenül várják a tisztán elektromos hajtású F-150 modellt, a Ford pedig mindent megtesz, hogy növelje a termelő kapacitását.”

A példátlan érdeklődés miatt a Ford bevezet egy új folyamatot: a vevők egymást követő turnusokban foglalhatják le az autókat, és akinek már megvan a foglalása, azokat arra kérik, hogy a következő hónapokban figyeljék a Fordtól érkező értesítő emailt, vagy lépjenek be rendszeresen Ford.com ügyfélfiókjukba. Azok, akiket nem tudnak kiszolgálni a 2022-es modellév autóiból, megrendelhetik a következő modellévek járműveit.

A Ford gyártási rendszerének kulcsfontosságú eleme a rugalmasság; ennek érdekében a vállalat szakemberei már most is keményen dolgoznak a vállalat jövőbeli elektromosautó-kínálatán. A mostani keresletnövekedés kielégítése érdekében kis létszámú munkacsoportok alakultak a gyártás, a beszerzés, a stratégiai tervezés, a termékfejlesztés és a kapacitástervezés területein, hogy gyors és hatékony megoldásokat dolgozzanak ki az új pickup gyártásának bővítésére. A Ford összehangolja legfontosabb beszállítói – valamint saját gyártólétesítményei, a Rawsonville Részegység Üzem és a Van Dyke Elektromos Hajtáslánc Központ – működését, hogy megoldja a specifikus elektromosautó-alkatrészek termelési kapacitásának növelését.

„A UAW szakszervezet tagjainak minőségi munkája nagy mértékben hozzájárult az F-150 Lightning hatalmas sikeréhez” – vélekedett Chuck Browning, a UAW alelnöke. „Tagjaink értékes segítséget nyújtanak abban, hogy a Ford képes legyen megduplázni ennek az úttörő modellnek az éves gyártását.”


Az elektromos hajtású pickup ezen a héten ér az előgyártási folyamat végső szakaszába, mielőtt teljes sebességgel beindul a magánvásárlóknak szánt F-150 Lightning és a vállalati ügyfeleknek értékesített F-150 Lightning Pro tömeggyártása. A most készülő, immár sorozatgyártási minőségű járművek napokon belül megkezdik a valós körülmények közt teljesített teszteket, amelyek során együttesen több mint 1,5 millió kilométert futnak majd.

A Lightning abban is észak-amerikai rekordot állított fel, hogy mennyi vásárlót csábított át a vetélytárs márkáktól, hiszen a foglalásokat leadó vevők több mint 75 százaléka most először választotta a Fordot. A 2022-es F-150 Lightning pickup gyártása tavasszal kezdődik, és az autó belépő ára 39.974 dollár lesz, amit várhatóan csökkentenek majd a szövetségi adókedvezmények.

A Ford elkötelezetten készül arra, hogy az elektromos hajtás forradalmának élére álljon: a vállalat 2025-ig több mint 30 milliárd dollárt invesztál az elektromos járművekbe. A következő két év során a Ford a második számú elektromosautó-gyártóvá kíván fejlődni Észak-Amerikában, majd pedig – az akkumulátorok és elektromos járművek gyártásába történt hatalmas beruházásai révén – megcélozza az első helyet. A vállalat 24 hónapon belül már évi 600.000 darab akkumulátoros elektromos járművet fog gyártani globálisan.

A Lightning gyártásának felpörgetése mellett a Ford nemrégiben azt is bejelentette, hogy megháromszorozza a Mustang Mach-E termelési kapacitását, így 2023-ra várhatóan évi 200.000 darabbal több készül majd ebből a modellből. A Ford tisztán elektromos hajtású haszonjárműve, a 2022-es E-Transit is kapható lesz az idei év elejétől.

Jelenleg is folyik Tennessee államban a Ford 118 éves történetének legnagyobb, legmodernebb és legtermelékenyebb gyártólétesítményének építése, ahol az új generációs F-sorozatú elektromos pickupok készülnek majd. Emellett a Ford az SK Innivation céggel közösen három új BlueOval SK akkumulátor-gyárat is épít (egyet Tennessee, kettőt pedig Kentucky államban), hogy itt készítse modern lítiumion akkumulátorait, amelyek az új generációs Ford és Lincoln modelleket hajtják.

Ez a 11,4 milliárd dolláros beruházás közel 11.000 új munkahelyet teremt majd BlueOval Cityben és a BlueOvalSK Battery Parkban (Tennessee és Kentucky államban), megerősítve ezzel a Ford pozícióját Amerika legnagyobb autóipari munkaadójaként.

Jim Rowan lett a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója

Jim Rowan 2022. március 21-én áll munkába a Volvo Carsnál, mint elnök-vezérigazgató. Jim jelenleg az Ember Technologies vezérigazgatójaként, illetve igazgatótanácsi tagjaként tevékenykedik; korábban a Dyson Group csoportszintű vezérigazgatója volt.

Elődje, Håkan Samuelsson 2010-ben csatlakozott a Volvo Cars vállalathoz, mint az igazgatótanács tagja, és 2012 októbere óta tölti be a cég elnök-vezérigazgatói posztját. A vezetőváltást alapos és körültekintő válogatási folyamat előzte meg, hogy olyan vezérigazgatóval biztosíthassák a Volvo Cars erős vezetésének a folytonosságát, aki stabil háttérrel rendelkezik a szoftverek, a digitális átállás, valamint az innovatív fogyasztói termékek világában. Az időzítés egybeesik Håkan Samuelsson szerződésének korábban kommunikált meghosszabbításával, amely 2022-ben jár le.

Jim több mint három évtizedes, globális tapasztalatra tett szert a fogyasztói és technológiai szektorokban; ennek során az átállási stratégiák alkalmazása és az ügyfelek bevonása révén erőteljes növekedést és jövedelmezőséget ért el. Ezen túlmenően komoly gyakorlattal rendelkezik a digitalizáció, a diszruptív folyamatok, az innováció, a műszaki fejlesztés, illetve a beszállítói láncok terén, amely tapasztalatai hosszú távon hozzásegíthetik a Volvo Cars vállalatot stratégiai célkitűzéseinek megvalósításához. Az Ember Technologies vállalatnál 2021 februárjától kezdve dolgozott befektetőként, az igazgatóság tagjaként, illetve vezérigazgatóként. A Dyson Groupnál 2017 és 2020 között vezérigazgatóként, 2012 és 2017 között pedig operatív igazgatóként dolgozott. Szolgálati ideje alatt felgyorsította a vállalat e-kereskedelmi stratégiáját, új, innovatív termékeket bocsátott piacra, és növelte a cég globális piaci részesedését. A Dysont megelőzően a BlackBerry operatív igazgatója volt. Jelenleg a KKR globális befektetési vállalat szenior tanácsadója, illetve a világszerte tevékenykedő fogyasztásicikk-gyártó és technológiai nagyvállalat, a német Henkel AG részvényesi bizottságának tagja.  

„Nagy örömömre szolgál, hogy Jim Rowant a Volvo Cars új vezérigazgatójaként köszönthetem. A Volvo Cars a villámgyors digitális átalakulás időszakát éli, ezért létfontosságú volt, hogy olyasvalaki álljon a cég élére, aki az autóiparon kívül szerzett globális vezérigazgatói gyakorlatot. Jim tökéletesen alkalmas arra, hogy felgyorsítsa a Volvo Cars fejlődését, lehetővé téve, hogy a cég a szegmensben páratlan sebességgel hajtsa végre az átalakulást, és több millió közvetlen ügyfélkapcsolattal rendelkező, teljesen elektromos vállalattá váljon” – mondta  Eric Li, a Volvo Cars igazgatótanácsának elnöke.

„Megragadom az alkalmat, hogy őszinte köszönetemet fejezzem ki Håkan Samuelssonnak, aki az elmúlt tíz évben odaadóan és határozottan vezette a Volvo Cars vállalatot. Håkan és igazgatótársai megújult, erőteljes termékcsaládot hoztak létre, a jövő kihívásaival bátran szembenéző prémium márkaként pozicionálták újra a Volvót, és lehetővé tették a Volvo Cars sikeres tőzsdei bevezetését” – tette hozzá Eric Li. 

„Megtiszteltetés, hogy ebben az izgalmas időszakban csatlakozhatok a Volvo Cars vállalathoz, amikor az iparág és a fogyasztók egyaránt átalakulóban vannak. A Volvo Cars komoly eredményeket mutathat fel az innováció, a biztonság és a minőség terén, ami a munkatársak világszínvonalú tehetségével, valamint az iránymutató fenntarthatósági és technológiai képességekkel társítva vezető szerepet biztosít a vállalatnak a jövőbe vezető úton” – mondta Jim Rowan.

„Örülök, hogy a Volvo Cars Jimmel az élen haladhat tovább a fejlődés útján. Szeretném a Volvo Cars minden egyes munkatársának megköszönni, hogy hozzájárultak ahhoz a hihetetlen fejlődéshez, amelyet az elmúlt tíz évben vittünk véghez. Nem csupán a világ egyik leggyorsabban növekvő, a fogyasztók legmélyebb bizalmát élvező prémium autómárkájává tettük a Volvót, de mindeközben folyamatos innovációkkal, egyértelmű célokat kitűzve jártunk az élen. A legjobbakat kívánom nektek az előttetek álló, izgalmas évekre!” – mondta Håkan Samuelsson.

Håkan Samuelsson Jim Rowan márciusi munkába állásáig tölti be jelenlegi pozícióját; ezt követően a Volvo Car AB igazgatótanácsából is távozik. Håkan továbbra is a Polestar Automotive Holding UK Limited („Polestar”) elnöke marad, hogy levezényelje a vállalat bevezetését a NASDAQ értéktőzsdén. A korábbi bejelentéssel összhangban erre várhatóan 2022-ben kerül sor; a vállalat ticker azonosítója a PSNY lesz.

A1408302385 klímavezérlő előlapjának javítása – 1996 Mercedes-Benz S500 L W140

Konkrétan a ventilátor sebességének állító gombját kell javítani. Még konkrétabban a gomb tartókeretét, amely a lenyomásokat továbbítja a mikrokapcsolók felé. Nem lesz egyszerű mutatvány. Mi az ok? Mindössze annyi, hogy a klímát, konkrétan a levegőkeringetést nem lehet vezérelni, csak mínusz irányba, pluszba egyáltalán nem. A gomb nem működik a jobb oldali részen.

Persze azért szimplább lenne, ha cserélnénk 1:1 a kis műanyagot, de szinte lehetetlen beszerezni – erre majd pár bekezdéssel lejjebb azért kitérünk még pár mondat erejéig.

A pre-faceliftes, valamint faceliftes modellekbe gyártott A1408302385 klímavezérlő panel kiemelést szintén azzal a W000589886300 kiszedő eszközzel kell végezni, mint az audio fejegységek esetében. A két kis kampót az aprócska alsó nyílásokba helyezzük, megvárjuk a kattanást, és két oldalról meg is kezdhetjük a kiszedést.

Utána a két, bal és jobb oldali kábel eltávolítása jön, és jött is: itt máris megkezdtük a tisztogatást, ha már kiszedtük az egész modult. Egyébként a kiemelés azért volt fontos, hogy a középső ventilátor-gombot különösebb sérülés nélkül tudjuk kipattintani a helyéről.

Ehhez nem kellett így csavarhúzót, sem más hegyesebb eszközt használni, szimplán kiugrott a helyéről. A gomb alatt található műanyag frame volt a tettes. Az A1408302385 moduloknál típusbetegség, hogy egy idő után (vagy erőteljesebb behatások miatt) a műanyag keret alsó részén elhelyezkedő két kis fül valamelyike – akár mindkettő – letörik. Így azonnal megszűnik a lenyomás közvetítése a kapcsolók felé, kvázi hiába nyomkodjuk a gombot, nem történik semmi érdemleges.

Miután kipattintottuk a helyéről a kis frame-et, szerencsénkre (?) megtaláltuk a fejegységben az elkallódott, letört kicsi pöcköt is. Mi legyen a további teendő? Ragasszunk!

Persze a fül olyan helyen tört le, ahol a legnagyobb a nyomás általi erőkifejtés. Borítékolható volt tehát, hogy a beszerelés után nem sokáig fog tartani, még annak ellenére sem, hogy a Henkel egyik legerősebb Loctite ragasztóját használtuk a folyamathoz.

Ahogy megjósoltuk, úgy is lett: visszahelyezés után a frame egy fél nyomás után megadata magát, a pöcök megint letört. Fantasztikus. Nem baj, próba még egyszer, hátha. Akkor már sikerülnie kell.

Vagy mégsem? Második próbálkozásunk is kudarcba fulladt, újfent eltört a milliméteres kis fül. Ennyi. This is useless.

Ezt az alkatrészt nem lehet beszerezni nagykerből, szinte sehonnan. Viszont egyik kiemelt partnerünk, kedvenc mercibontósunk, Ámon Pali segítségünkre sietett – térült, fordult, s lelt egy eredeti, sértetlen műanyag frame-et a klímamodulhoz. Félrerakta nekünk, hamarosan megyünk érte, beszereljük, aztán meglátjuk. Legyen bármi a végeredmény, beszámolunk róla hasábjainkon.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest, Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Íme, egy karbonba burkolt Toyota GR Supra

Saját típuskóddal ellátott, exkluzív limitált szériával köszönti az új évet a Toyota GR Supra. A különkiadás megjelenésében és vezethetőségében is többet nyújt az alapverzióknál.

Mindössze két és fél év telt el azóta, hogy a Toyota forgalomba hozta a legendás Supra ötödik generációját, és az azóta eltelt idő alatt folyamatosan gondoskodott arról a gyártó, hogy az érdeklődés középpontjában tartsa a modellt. Először a soros hathengeres motor mellett bevezette a kétliteres, soros négyhengeres erőforrást, majd a háromliteres csúcsmotor teljesítményét egyes piacokon 340-ről 387 lóerőre (+14%) növelte.

Ehhez kapcsolódóan alumínium toronykitámasztókkal, áthangolt lengéscsillapítókkal és szervokormánnyal, valamint módosított vezérlésű elektronikus rendszerekkel tette még kezesebbé, pontosabbá, sportosabbá az autót.

A 2022-es modellévben a tartalmi módosítások helyett az esztétikumra koncentrált a Toyota, és bevezette a GR Supra A91-CF Editionkülönkiadást. A hozzáértők már a névből kitalálhatják, hogy az A90 helyett A91-es típusjelzéssel ellátott verzió szuperképessége a karbon: az autó számos pontján találkozhatunk szénszálas kompozit elemekkel.

Elöl kézzel formázott légterelők, oldalt látványos küszöbtoldatok, hátul pedig csinos kacsafarok javítja az autó megjelenését, valamint aerodinamikai jellemzőit: a felsorolt idomok, valamint az elöl és hátul alkalmazott, megnövelt méretű szárnyacskák a leszorítóerő növelésével javítják a GR Supra stabilitását és irányíthatóságát.

Habár az egyedi, 19-es keréktárcsák nem szénszálas kompozitból készültek, matt fekete festésük jól harmonizál a karbonelemekkel. A speciális kialakításhoz igazodva mindössze háromféle karosszériaszín: matt szürke, fehér és élénk sárga rendelhető az A91-CF Edition modellekhez.

A választék korlátozását a speciális belső kidolgozás indokolta: nem minden árnyalat harmonizál ugyanis a fekete és piros színekben pompázó Alcantara/bőr kárpitozással. A beltéri felületeket szénszálas betétek, az üléseket és a bőr kormánykereket piros öltések díszítik.

A Toyota GR Supra A91-CF Edition igazán különleges jelenség, amihez ráadásul nem is juthat hozzá bárki: a modellből mindössze hatszáz darabot gyárt a Toyota. A dolgok jelenlegi állása szerint ezeket egytől egyig az észak-amerikai piacon fogják értékesíteni; arról egyelőre nincs hír, hogy az európai, illetve japán piacokon is elérhető lesz-e a limitált karbonkiadás.

Hatodik éve folyamatosan piacvezető státuszban a Suzuki Magyarországon

17 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és a tavalyi év végén debütáló új S-CROSS modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést. Az EU piacain kizárólag hibrid személygépkocsikat értékesítő japán márka a zöld törekvésekkel összhangban 2022-ben tovább bővíti Esztergomban készülő hibrid kínálatát. Az új hibrid rendszerrel először a Vitara, később, az év második felében pedig az új S-CROSS lesz elérhető.

A globális iparági nehézségek ellenére is töretlenül az élen

17 650 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2021-ben a Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint. Az összes forgalomba helyezett személyautó (121 920 db) 14,48 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. A Suzuki tehát 2016, 2017, 2018, 2019 és 2020 után a globális chiphiány ellenére is magabiztosan megtartotta piacvezető pozícióját a hazai piacon 2021-ben.

Vezet a két esztergomi gyártású hibrid modell

Az esztergomi gyártású Vitara, 32,01 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. 8350 darabot regisztráltak a modellből 2021. január 1-je és december 31-e között. A motorra, váltóra, turbóra, valamint a hibrid elemekre is érvényes Hybrid Pro 3+7 év (vagy 200 000 km) garanciának, az országos kiterjedésű márkaszerviz-hálózatnak és a stabil márkaminőségnek köszönhetően az újautó-vásárlók kedvezően fogadták a Suzuki 2020 januárja óta elérhető alternatív meghajtású modelljeit. A márka kizárólag hibrid járműveket értékesít az EU piacain.

A teljes új személyautó piac TOP 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású, tavaly novemberben új formában debütáló S-CROSS. Az év végéig összesen 6261 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (27 614 db) 22,67 százaléka. A magán és a flotta vásárlói szegmensben egyaránt népszerű modell így első helyen áll a középkategóriában. Az új modellben a Suzuki ötvözte a merész szabadidő (SUV) stílust a kényelemmel, amely erőteljes, ugyanakkor környezettudatos vezetési élményt, fejlett biztonsági funkciókat és csatlakoztatott szolgáltatásokat kínál.

A két széria gyártásában közel 2800 munkavállaló és 770 robot vesz részt a Magyar Suzuki gyárában a Pilis lábánál.

A további, nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott import hibrid Suzuki típusok közül a Swiftből 2314 darabot helyeztek forgalomba, így 20,45 százalékos részesedéssel vezeti a B-kisautó kategóriát. Ignisből 513, a tavalyi évben elérhetővé vált Swaceből 203, illetve az elektromos hálózatról is tölthető SUV Acrossból pedig 9 autót regisztráltak 2021-ben. 

A Magyar Suzuki a saját gyártású és import modelljeinek köszönhetően a hibrid alternatívák teljes palettáját kínálja a vásárlóknak. 2022-ben pedig új hibrid rendszerrel bővül az esztergomi gyártású modellpaletta, mely először a Vitarában, később, az év második felében pedig az S-CROSS-ban lesz elérhető.

A BMW i7 hajtáslánc-technológiája extrém körülmények között bizonyít

A világ legkimerítőbb tesztlétesítményeiben végzett megmérettetésekkel a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának sorozatgyártását előkészítő, utolsó finomhangolási folyamatai a végükhöz közelednek. Az elektromos motorok, az intelligens összkerékhajtás és a nagyfeszültségű akkumulátor még a legintenzívebb terhelések közepette is egytől egyig, ellentmondást nem tűrően igazolják megbízhatóságukat és kimagasló teljesítményüket.

Az extrém útviszonyok és időjárási körülmények közepette végzett megbízhatósági megmérettetésekkel a BMW i7 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,5 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért értékek) sorozatgyártását előkészítő finomhangolási folyamatai a végükhöz közelednek. A legforróbb éghajlati zónákban, a világ legkimerítőbb tesztlétesítményeiben és a legváltozatosabb közutakon, maximális terhelés mellett végzett tesztek során a modell fejlesztőmérnökei elsősorban az elektromos motorok, az intelligens összkerékhajtás és a nagyfeszültségű akkumulátor teljesítményét és megbízhatóságát ellenőrzik, a járatlan utaktól kezdve, porfelhőkön és sivatagi forróságokon át, egészen a legextrémebb domborzati szintkülönbségekig. A BMW i7 prototípusainak sorozatgyártás felé vezető útja a sivatag kavicsos ösvényein, a legmagasabb hegyi szerpentineken és a legintenzívebb vezetési stílusban megélhető, zárt versenypályákon vezet keresztül. A BMW i7, a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja 2022-ben gurul ki a reflektorfénybe, az új BMW 7-es sorozat más modellváltozataival együtt.

A bolygó legforróbb éghajlati zónáiban, országokon és kontinenseken átívelő megbízhatósági tesztek kifejezett célja a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia alkatrészeinek átfogó tesztelése és megbízhatóságuk biztosítása. A legkorszerűbb, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia BMW i7 modell számára kifejlesztett alkatrészei még a legmostohább körülmények közepette, folyamatosan tűző napfényben, extrém magas hőmérsékleti viszonyoknál, szűnni nem akaró szárazságban is kikezdhetetlen funkcionalitásukról tesznek tanúbizonyságot.

A bajor prémiumgyártó mérnökei a sorozatgyártás előtti prototípusok széleskörű tesztprogramjait minden esetben úgy állítják össze, hogy azok teljeskörűen, kompromisszumot nem ismerve lefedjék az összes olyan elképzelhető élethelyzetet, amellyel a sorozatgyártásban készülő újdonságok teljes életciklusuk során szembesülhetnek. Az elektromos motorok, a nagyfeszültségű akkumulátor, a vezérlőelektronika, az integrált hűtőrendszer, a járműtöltő technológia és az energiamenedzsment működését, illetve sajátosságait, valamint hőmérsékleti és útviszonyokkal kapcsolatos változásokra adott rendszerreakcióit érzékeny fedélzeti mérőtechnológia és tapasztalt tesztmérnökök vizsgálják.

A több tízezer kilométert felölelő tesztprogram végtelenbe nyúló megbízhatósági utazásokat és nagysebességű versenypályás megmérettetéseket éppúgy tartalmaz, mint perzselő forróságokban megtett nagyvárosi araszolásokat. A BMW i7 tikkasztó körülmények közepette végzett forrósági tesztjeihez ráadásul a mérnökök kivételesen eltérő tengerszint feletti magasságokat választottak, hogy az elektromos motorok és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás nyomatékvezérlő rendszere kiváltképp dinamikus és rendkívül hosszan tartó, folyamatos emelkedés során is bizonyítsa kiegyensúlyozott teljesítményét. Hogy még tovább fokozzák a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia terhelését, a mérnökök vontató üzemmódban is hegynek engedik a prototípusokat, a nagyfeszültségű akkumulátor azonban még ilyen körülmények közepette is képes kiszámíthatóan, folyamatosan és egyenletesen táplálni energiával az elektromos motorokat. Az energiamenedzsment és a vezérlőelektronika kvalitásainak maximális igazolása érdekében a tesztprogramba olyan hegyi szakaszokat is beépítettek, amelyeken a prototípusok teljesen feltöltött akkumulátorokkal vágnak neki az ereszkedésnek, esélyt sem hagyva a lassuláskor felszabaduló energiák visszatáplálásának.

A BMW i7 kimerítő tesztprogramja során a mérnökök a modell légkondicionáló rendszerének és fedélzeti elektronikájának teljesítményét, illetve megbízhatóságát, valamint az utastérben használt anyagok hőálló képességét is átfogóan ellenőrzik, ezzel is garantálva, hogy a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja minden vezetési szituációban tökéletesen harmonikus, exkluzív vezetési élményt nyújtva érkezzen meg az utakra.

LEGFRISSEBB

Egy megfizethető elektromos SUV: új belépő a Lynk & Co-tól

0
A Lynk & Co új elektromos SUV-ja komoly figyelmet kapott a magyar autópiacon, hiszen kiemelkedő hatótávval és kedvező árcédulával igyekszik versenytársai fölé emelkedni. Az...

TESZTJEINK