A repülőgépek világából érkező hátsó, szénszálas légterelő, amelynek kifejlesztésében Yoshihide Muroya versenypilóta is közreműködött, a ‘Lexus Driving Signature’ jegyében végrehajtott menetdinamikai fejlesztések, új Lexus Bespoke Build személyre szabási program: néhány különleges újítás amely a Lexus bemutatását követően azonnal ikonná váló sportautója, az LC és kabrió változata, az LC Convertible 2022-es modellévét fémjelzi. Ha ez nem volna elég, itt a Sport módban még tovább fokozott irányíthatóság és a Normál üzemmódban megnövelt kényelem, vagy épp a 21 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsák Sport felszereltségi szint esetén.
Az LC Coupé és LC Convertible modellek díjnyertes formatervét és lenyűgöző menetteljesítményét most még magasabb szintre emeli a Lexus számos fejlesztéssel, amelyek 2022-től még jobbá és különlegesebbé teszik a típusokat. A futómű továbbfejlesztése mellett a Lexus történelmének első Lexus Bespoke Build programjával az ügyfelek számára lehetővé válik az LC és LC Convertible modellek személyre szabásának lehetősége.
Dinamikusabb és kifinomultabb vezetési élmény
2022-re az LC és az LC Convertible modellek továbblépnek a Lexus Driving Signature vezetési filozófia jegyében, amely az autók menetdinamikáját is érinti. Az LC esetében a tervezők finomhangolták az első és a hátsó futómű beállításait, így a kormányzás még gyorsabbá, közvetlenebbé és kommunikatívabbá vált. Az áthangolás eredménye a fokozott menetdinamika, valamint a vezető és az autó közötti még szorosabb kapcsolat.
Fokozott vezethetőség és kényelem
Az LC és LC Convertible vezetési üzemmódjai közül a ’Normal’ még kifinomultabb rugózási kényelmet és vezetési élményt kínál, míg az S+ mód még jobb menetdinamikát szavatol. A tervezők úgy módosították a futómű be- és kirugózási beállításait, hogy a vezető még inkább egynek érezhesse magát az autóval. A Lexus Dynamic Handling funkcióval felszerelt modellek még jobb reakciókat és még élvezetesebb vezethetőséget kínálnak. Az új váltási mechanizmus fokozza a biztonságot N-ből D vagy R fokozatba történő váltás során, megakadályozva az akaratlan félreváltást. Végül pedig egy új, mélyebb üléskonstrukció fokozza a kényelmet, átalakított üléspárnával és háttámlával.
A repülőgépek világából érkező, szénszálas hátsó légterelő
Az LC-hez elérhetővé válik egy új, szénszál erősítésű műanyagból (CFRP) készült hátsó légterelő, amelyet a Lexus a világhírű japán versenypilótával, Yoshihide Muroyával közösen fejlesztett. A Muroyával való folyamatos együttműködés első gyümölcseként ez a könnyű, különösen merev és látványos hátsó légterelő maximalizálja az aerodinamikai teljesítményt és kivételes dinamikus vezethetőséget tesz lehetővé. A szénszálból és epoxi gyantából álló légterelő lakkozott kialakítása megjeleníti a szőtt szénszálak látványos mintázatát. A kialakítás pedig a repülésből merít inspirációt, így például a légterelő végződése a repülőgépek szárnyának végére emlékeztet.
Az első Lexus Bespoke Build program
Az ügyfelek elsőként szabhatják személyre Lexus LC vagy LC Convertible modelljeiket az új Lexus Bespoke Build program keretében. Az érintett járművet a Lexus Takumi mestereinek elit csapata készíti fel abban a legendás Lexus Motomachi gyárban, ahol többek között az LFA szuperautó is készült. Az ügyfelek a saját stílusuknak és ízlésüknek megfelelő LC vagy LC Convertible modellt konfigurálhatnak exkluzív új keréktárcsák, légterelők, tetőelemek, valamint külső és belső betétek, illetve színek segítségével a korábbi különleges kiadások által inspirált felszereltséggel. Bizonyos személyre szabási lehetőségek, például a szénszálas tető kizárólag az LC kupé változatához lesz elérhető. A Lexus Bespoke Build modellek könnyen megkülönböztethetők lesznek a középkonzolon elhelyezett logónak köszönhetően.
Fekete külső csomag a Lexus LC kupé számára
Az LC kupé változatához a Lexus Bespoke Build program keretében elérhetővé válik egy exkluzív fekete külső csomag, amelynél merész fekete betétek hangsúlyozzák ki az egyedi Lexus hűtőrácsot, miközben a fényszórók és a hátsó lámpák körül található fekete betétek kiemelik a modell forradalmi megjelenését.
Kovácsolt alumínium, fekete 21” keréktárcsák
A magabiztosság és a kifinomultság páratlan elegyét nyújtják az új 5-duplaküllős, kovácsolt alumínium keréktárcsák, melyek a Lexus Bespoke Build program keretében elérhetők.
Marina fehér belső tér, amelyet a Regatta Edition inspirált
Az új LC Convertible a legszebb oldalát mutatja meg a Lexus Bespoke Build program keretében elérhető exkluzív Marina fehér belső térrel, amelyet az LC Regatta Edition inspirált. A Marina kék tetőkárpit, valamint a fehér és kék belső kárpitozás használata egy kikötő luxusát idézi fel, miközben a versenyjachtokra emlékeztet. A műszerfal és az ajtópanelek kontrasztos mélykék felső és fehér alsó színt kaptak, az első ülések pedig fehér, perforált, félanilines bőrkárpitozást viselnek.
Egyetlen más autógyártóra sem kerestek rá olyan sokan online 2021 során, mint a Toyotára. A japán márka második éve uralja az internetezők figyelmét.
A biztosítási és pénzügyi piac ajánlatait összehasonlító ausztrál Compare the Market weboldal idén is kielemezte a Google Trends adatait, hogy megállapítsa, a világ internezető lakosságát mely autómárkák érdekelték a legjobban 2021 során.
A 2018 óta évente összeállított listát idén harmadszor (2018, 2020 és 2021) vezette a Toyota. A japán autógyártó a 154 vizsgált országból 47-ben bizonyult a legnépszerűbb autógyártónak, összességében a Google-keresések 31 százalékában szerepelt. A jelenség nem magyarázható egyszerűen azzal, hogy a Toyota a világ legnagyobb autógyártója: sokkal inkább arról van szó, hogy a márka 2021-ben újra és újra olyan újdonságokkal és hírekkel állt elő, amelyek elhomályosították a versenytársak kommunikációját.
Ezek között volt számos fontos modellújdonság, a világ legnagyobb számban gyártott személyautójának az első szabadidőjármű-változatától, a Toyota Corolla Cross-tól kezdve az új generációs Toyota Land Cruiserig; a hibrid hajtáslánccal is kínált Toyota Tundrapickuptól a márka első, kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett akkumulátoros villanyautójáig, a Toyota bZ4X crossoverig.
A veteránautók rajongói számára különösen fontos, hogy a Toyota folyamatosan bővíti a klasszikus típusaihoz újragyártott alkatrészekportfolióját, lehetővé téve, hogy minél több évtizedes kincs kelhessen ismét életre, és térhessen vissza a forgalomba. Emellett a Toyota magasabb fokozatba kapcsolta hibrid, hidrogén üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos fejlesztéseit és gyártását, valamint történelmi motorsportsikereket ért el – volt tehát miért rákeresni a márkára az interneten.
A kutatást megnehezítette, hogy a Google Trends a mai napig nem ismeri el autómárkaként a Teslát, így arra külön, manuálisan kellett rákeresniük az elemzőknek. Az amerikai villanyautó-specialista 2021-ben a hetedik legkeresettebb gyártó volt a világon, többek között Izraelben, Kínában és Szingapúrban vezette a Google rangsorát. A fizetőképes kereslet egyébként nem áll összefüggésben a kedvenc autómárkával: a szocialista Laoszi Népi Demokratikus Köztársaságban például a Rolls-Royce áll a keresőlista első helyén.
A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet: a világszerte eladott 2 521 525 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-ban értékesített új autók eladási mutatóját.
A BMW márka modelljei iránt eközben minden korábbinál intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozott: a bajor prémiumgyártó a január és december között eltelt 12 hónapban 9,1 százalékkal több, 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amellyel globális szinten is a prémium szegmens legkeresettebb márkájává emelkedett. A vállalatcsoport 2021-ben több mint megkétszerezte tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mutatóját: a 103 855 darab új autó az egy évvel korábban produkált számok 133,2 százalékának felel meg.
„2021-ben a beszállítói hálózatban jelentkező nehézségek és a koronavírus-járvány ellenére is erős értékesítési teljesítményt értünk el, hatékony működési modellünknek és magával ragadó modellpalettánknak köszönhetően. Márkáink világszerte rekordokat jelentő értékesítési mutatókról számoltak be, élen a BMW-vel, amely abszolút elsőséget szerzett a globális prémium szegmensben” – fogalmazott Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Az elektromos mobilitás térnyerésére központi tényezőként tekintünk, a tavalyi évben több mint 100 000 darab tisztán elektromos meghajtású új modellt adtunk át ügyfeleinknek” – tette hozzá.
A BMW Group kiváló helyzetből vág neki a további nyereséges növekedésének
A vállalatcsoport bizakodva tekint a 2022-es évre. „2022-ben folytatni kívánjuk nyereséges növekedésünket és módszeresen bővítjük tovább tisztán elektromos meghajtású modelljeink portfólióját. E tekintetben kiváltképp ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé: azon dolgozunk, hogy ismét több mint megduplázzuk tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési mennyiségét” – mondta Pieter Nota.
Az ügyfélfelületek módszeres digitalizációja utat mutat a jövőbe vezető értékesítési sikerek felé
A BMW iX és a BMW i4 bevezetésével párhuzamosan a BMW Group jelentős mértékben bővítette ügyfélfelületei digitalizáltságát is.
A BMW Group hazai piacának számító Németországban például a digitalizáció már nem csupán intuitív járműkonfigurációval képes leegyszerűsíteni az új autó megvásárlásának folyamatát, de a teljes portfólió előre összeállított újdonságainak és már legyártott, átadásra váró modelljeinek online megvásárlását is lehetővé teszi. A müncheni központú vállalatcsoport tervei szerint 2025-ben már németországi értékesítéseinek egynegyede teljes egészében az online térben zajlik majd.
Az új modellek időszakos szervizigényeinek adatalapú felismerése proaktív ügyfélkezelést tesz lehetővé. A BMW Group ügyfélkapcsolatai minden korábbinál közvetlenebbé és interaktívabbá válnak, miközben a vállalatcsoport munkatársai bárhol és bármikor, akár a távolból is képesek lehetnek segítséget nyújtani. Az időszakos szervizek időpontjai mindemellett könnyedén és hatékonyan leegyeztethetők.
Az új My BMW és My MINI okosalkalmazások még több funkciót tartogatnak, számtalan digitális szolgáltatáshoz és innovatív járműtöltési megoldáshoz kínálva hozzáférést.
A BMW értékesítési mutatói a koronavírus-járvány előtti rekordteljesítményt is felülmúlták
2021 januárja és decembere között a BMW márka világszerte 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 9,1 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi teljesítményt. Fiatal és vonzó modellpalettájának köszönhetően ezzel a bajor prémiummárka fennállása eddigi legeredményesebb értékesítési eredményét nyújtotta.
A 2021-es évet az elektromos mobilitás térnyerése határozta meg
A hálózatról tölthető modellek 2021-ben a BMW és a MINI globális értékesítéseinek 13 százalékát tették ki. Szám szerint ez 328 316 darab új autót jelent, amely 70,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Európában ez az arány már 23 százalék, amely 225 415 darab új modellben érhető tetten.
A bajor prémiumgyártó 2021-ben világszerte 37 939 darab BMW iX3 modellt adott el (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km), amely azt jelenti, hogy a világszerte értékesített összes BMW X3 modell közül minden tizediket tisztán elektromos meghajtással rendelték meg az ügyfelek. Eközben minden harmadik ügyfél, aki háromajtós MINI modellt vásárolt, a MINI Cooper SE modellt választotta (kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km). A zéró emissziójú újdonság 34 851 példányban talált gazdára 2021-ben. Sőt mi több, a prémium kompakt szegmens egyetlen tisztán elektromos meghajtású úttörője, a BMW i3 immár sorozatban kilencedik éve örvend töretlen népszerűségnek: a 2021-ben elkelt 28 216 darab új modell 5,4 százalékkal múlja felül a BMW i3 2020-ban produkált értékesítési teljesítményét.
A tavalyi esztendő utolsó negyedévében a BMW Group két technológiai innovációját, a BMW iX és a BMW i4 modellt is kigurította a világ útjaira. 2022-ben a vállalatcsoport tovább bővíti hálózatról tölthető portfólióját: érkezik a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású változata, majd 2023-ban a zéró emissziójú BMW 5-ös sorozat is. Hozzájuk csatlakozik a MINI Countryman utódja és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre.
2023-tól a BMW Group összes járműkategóriája 90 százalékában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát, és mint ilyen, az elkövetkező tíz évben tervei szerint legalább tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.
Az évtized közepén debütál a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció, amely jelentős mértékben hozzájárul majd a zéró emissziójú mobilitás világméretű térnyeréséhez.
A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál.
Újabb mérföldkő a BMW M GmbH sikertörténetében
A vérpezsdítő sportautókat építő BMW M GmbH a 2021 januárja és decembere között eltelt 12 hónapban világszerte 13,4 százalékkal több, szám szerint 163 542 darab új autót adott el, amellyel mind a teljesítményre optimalizált modellek, mind pedig a nagyteljesítményű sportautók tekintetében ötvenéves fennállása legeredményesebb értékesítési mutatóját állította fel. Az új BMW M3 és az új BMW M4 kiváltképp jól teljesített. A kompromisszumot nem ismerő BMW X5 M és BMW X6 M modellpáros iránt ugyancsak évről évre nagyobb érdeklődés mutatkozik. A teljesítményre optimalizált modellek mezőnyében az értékesítési növekedés elsősorban az új BMW 4-es sorozat, azon belül is leginkább az új BMW 4-es Coupé számlájára írható. A BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,8 – 9,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 200 – 216 gramm / km) és a BMW X7 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (NEDC): 11,0 – 11,2 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,3 – 12,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (NEDC): 252 – 258 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 280 – 292 gramm / km) a bajor prémiummárka ügyfeleinek osztatlan rajongását élvezi. A divízió értékesítési sikertörténetét idén a tisztán elektromos meghajtású BMW iX M60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,7 – 24,7 kWh / 100 km; hivatalosan egyelőre meg nem erősített, előzetes értékek) és BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km) modellek írják tovább.
Világszerte már minden tizedik MINI-ügyfél tisztán elektromos meghajtású modellt vezet
A MINI 302 144 darab új autót értékesített tavaly – 3,3 százalékkal többet, mint 2020-ban. A brit prémiumgyártó az összes eladott újdonság mintegy 17 százalékát hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítette, az új autókra érkezett megrendelések több mint 10 százalékát pedig a zéró emissziójú MINI Cooper SE zsebelte be. Szám szerint 34 851 darabot. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő egyéniség így a MINI modellcsaládjának legnagyobb darabszámban értékesített típusává érett, egy éven belül teljesített 98,2 százalékos eladási fejlődésével egyértelműen a márka értékesítési zászlóshajójává fejlődve. Modellpalettája tervezett újragondolására, gyártási kapacitása bővítésére, valamint új célcsoportok és piacok megszólítására összpontosító vállalati stratégiájával a MINI hosszú távon sikeres, nyereséges növekedési pályán halad tovább.
A Rolls-Royce Motor Cars fennállása eddigi legsikeresebb évét zárta
A Rolls-Royce Motor Cars 117 éves történelme legmagasabb értékesítési mutatójáról számolt be: a brit luxusautó-gyártó 2021-ben világszerte 5 586 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely a 2020-as számok tükrében 48,7 százalékos növekedésnek felel meg. Eme kimagasló mutató egyúttal azt is jelenti, hogy a Rolls-Royce Motor Cars a legtöbb értékesítési régiójában, így többek között Kínában, az amerikai kontinensen és az APAC-régióban is új, abszolút éves eladási rekordot könyvelhetett el. Az elmúlt esztendőben a fejedelmi luxusautókat készítő vállalat összes modelljét osztatlan ügyfél-érdeklődés övezte, a Ghost modelltől kezdve, a Cullinan luxusterepjárón keresztül, egészen a Black Badge különkiadásokig. A Rolls-Royce Motor Cars előrendelési listája már most 2022 harmadik negyedévéig ér. Az egyedi megrendelések rekordszintet értek el tavaly, így a vállalat a Rolls-Royce Boat Tail bemutatásával párhuzamosan bejelentette, hogy az egyedi megrendelésekre szakosodott Rolls-Royce Coachbuild a jövőben a luxusautó-portfólió állandó elemévé válik. A brit márka hamisítatlan, vérbeli luxusvállalatként fejlődik tovább, gőzerővel készülve első tisztán elektromos meghajtású modellje világpremierjére: a Rolls-Royce Spectre történelmi jelentőségű bemutatkozása 2023 utolsó negyedévében várható.
2021: a BMW Motorrad eddigi legsikeresebb éve
A 2021-es évet a BMW Group kétkerekű divíziója is fennállása legsikeresebb esztendejeként könyvelheti el, hiszen a január és december között eltelt 12 hónapban világszerte 14,8 százalékkal több robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, mint egy évvel korábban. Ez szám szerint 194 261 darab új modellt jelent. Miként 2019-ben és 2020-ban, úgy a BMW Motorrad kimagasló értékesítési fejlődéséből tavaly is oroszlánrészt vállalt a BMW 1250 GS modell, hozzávetőlegesen 60 000 darabos megrendelésével. A vadonatúj BMW R 1250 RT kiváló rajtot vett a piacon, akárcsak az egyelőre négy tagot számláló, nagyméretű R 18 modellcsalád is. Az új BMW S 1000 R ugyancsak rendkívüli fogadtatásban részesült: a nóvum a BMW Motorrad első BMW M modelljével karöltve friss lendületet adott a négyhengeres motorkerékpárok szegmensének és a BMW Motorrad technológiai iránymutatóként betöltött szerepét nyomatékosítja.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
Kínában a BMW Group 2021-ben is új értékesítési rekordot ért el, továbbra is vezetve a prémium kategóriát. A január és december között eltelt 12 hónapban a müncheni központú vállalatcsoport összesen 846 237 darab új BMW és MINI modellt adott el Kínában, amely 8,9 százalékkal múlja felül a 2020-as mutatót. A hálózatról tölthető modellek kínai értékesítése 69,6 százalékkal szárnyalta túl az egy évvel korábbi számokat, miközben itt csak a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellből több mint 21 000 példány talált gazdára. A vállalatcsoport ötödik legnagyobb piacának számító Dél-Koreában a BMW Group 11,0 százalékos értékesítési növekedést regisztrált, amely szám szerint 77 592 darab új autóban érhető tetten.
Az Egyesült Államokban a BMW márka értékesítési mutatói 20,8 százalékkal növekedtek az egy évvel korábbi számokhoz képest. A 336 644 darab új autó a koronavírus-járvány betörése előtti, 2019-es mutatót idézi. A MINI márka a tengerentúlon 29 930 darab újdonságot adott el 2021-ben, amely 6,4 százalékos fejlődést jelent. Tavaly a BMW Group egyesült államokbeli értékesítési mutatójának mintegy 60 százalékát a BMW X modellcsalád tagjai tették ki.
Európában az új BMW és MINI modellek eladási mutatói 3,9 százalékkal magasabban, összesen 948 087 darabon zártak. Belgium történelmi elsőséget ért el a vállalat történetében, hiszen 2021-ben a BMW márka az ország abszolút újautó-értékesítési rangsorának élén végzett, először Európában. Hollandiában ugyancsak rekordszintű érdeklődést mutattak az ügyfelek: a BMW iX3 a prémium szegmens legnagyobb darabszámban értékesített elektromos modelljeként zárta az évet, összesen 2 733 megrendeléssel.
Hazai piacán, Németországban a BMW Group tovább növelte piaci részesedését 2021-ben. A 267 917 darab új autó 6,8 százalékkal marad el az egy évvel korábbi mutatótól, több mint 35 százalékos piaci részesedésével azonban a bajor prémiumgyártó magabiztosan vezet a prémium szegmensben. A tisztán elektromos meghajtású új modellek iránt mutatkozó kereslet több mint megkétszereződött, a január és december között eltelt 12 hónapban érkezett összesen 27 248 darab megrendeléssel. 2021-ben Németországban 43 842 darab plug-in hibrid BMW és MINI modellt vásároltak meg a BMW Group ügyfelei, amely a tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatójával együtt azt jelenti, hogy a vállalatcsoport hazai piacán már minden negyedik új autót hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelték meg az ügyfelek.
A BMW Group értékesítési eredményei 2021 negyedik negyedévében és az egész 2021-es évben
2021. negyedik negyedév
Egy évvel ezelőtthöz képest
2021. egész év
Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók
589 301
-14,2%
2 521 525
+8,4%
BMW
510 727
-15,1%
2 213 795
+9,1%
BMW M GmbH
40 540
-7,0%
163 542
+13,4%
MINI
77 306
-8,5%
302 144
+3,3%
Hálózatról tölthető*
96 741
+26,9%
328 316
+70,4%
Rolls-Royce
1 268
+14,8%
5 586
+48,7%
BMW Motorrad
37 652
-5,1%
194 261
+14,8%
A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata
2021. negyedik negyedév
Egy évvel ezelőtthöz képest
2021. egész év
Egy évvel ezelőtthöz képest
Európa
223 167
-15,8%
948 087
+3,9%
Németország**
62 745
-26,4%
267 917
-6,8%
Ázsia
232 222
-17,1%
1 065 141
+8,2%
Kína
176 600
-18,9%
846 237
+8,9%
Amerikai kontinens
120 838
-5,2%
450 062
+18,9%
Egyesült Államok
100 891
-6,0%
366 574
+19,5%
*A BMW i3 és BMW i3s tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktokat, a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) modellt, a BMW i4 tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellt, a BMW iX tisztán elektromos meghajtású technológiai zászlóshajót, a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellt, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió.
**Előzetes értékek.
A sajtóközleményben szereplő adatok előzetes értékek, amelyek a BMW Group hivatalos, 2021. egész éves értékesítési beszámolójáig változhatnak.
A Maserati újra beszáll az autósportba, erre vonatkozó stratégiájának első lépéseként az olasz gyártó 2023-tól csatlakozik az ABB FIA Formula-E Világbajnoksághoz.
A Maserati génjeiben hordozza az autóversenyzést, a gyártó első olasz márkaként csatlakozik a Formula-E sorozathoz.
A Maserati páratlan versenyhagyományai, és a sebességhez, teljesítményhez fűződő alapértékei, valamint a márka elektromosításhoz való innovatív hozzáállásának kombinációja tökéletes összhangban van az ABB FIA Formula-E Világbajnokság, a világ első teljesen elektromos közúti versenyautó-sorozatának értékeivel.
A Maserati teljes mértékben elkötelezett az elektromobilitás iránt, ennek megfelelően a jövőben az összes új Maserati modell 100%-ban elektromos hajtással is elérhető lesz. Így a Maserati Grecale, a GranTurismo, a GranCabrió, valamint az MC20 sportautó is kapható lesz a Folgore névre keresztelt, elektromos modellváltozatban.
Az ABB FIA Formula-E Világbajnokság versenysorozata egyszerre szól a teljesítményről és az innovációról, így tökéletes terep a Maserati számára, hogy megmutassa a nagyvilágnak az autóversenyzés terén megszerzett páratlan tapasztalatait, illetve a Folgore által képviselt filozófiát.
A Maserati a Formula-E kilencedik évadjában tér vissza a rajtrácsra az új Gen3-mal, a valaha volt leggyorsabb, legkönnyebb és legerősebb Formula-E versenyautóval. A Gen3 a világ leghatékonyabb versenyautója, amely számos tervezési, gyártási és technológiai innovációval büszkélkedhet.
A Formula-E alapítása óta drámai versenyfutamokat hozott a világ legikonikusabb városainak utcáira, többek között például New York-ba, Monacóba, Berlinbe, Mexikóvárosba, Londonba vagy éppen Rómába. A versenysorozatban bevezetett innovációknak köszönhetően a ma értékesített elektromos autók egyre nagyobb hatótávval rendelkeznek, a folyamatosan fejlődő akkumulátortechnológiák, valamint a hajtásláncfejlesztésekben megvalósult fejlesztések eredményeképp.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az autóversenyzés világának főszereplőiként visszatértünk oda, ahová tartozunk. A szenvedély hajt minket, az innováció pedig a lételemünk. Világszínvonalú versenytapasztalatunk hosszú múltra tekint vissza, és készek vagyunk tovább növelni teljesítményünket” – mondta el a bejelentés kapcsán Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója. „A minél nagyobb hatékonyságért, a luxusért és az innovációért folytatott versenybenmegkerülhetetlen a Folgore, a Maserati esszenciájának legtisztább megnyilvánulása. Ezért döntöttünk úgy, hogy a FIA Formula-E Világbajnokságban térünk vissza a versenyzéshez, hogy a világ nagyvárosainak központjaiban találkozhassunk ügyfeleinkkel, valamint, hogy tovább hordozzuk a Maseratit szimbolizáló háromágú szigonyt a jövő felé.”
Jean-Marc Finot, a STELLANTIS Motorsport szenior alelnöke hozzátette: „Nagy öröm a STELLANTIS Motorsport számára, hogy részesei lehetünk a Maserati visszatérésnek a versenysportba. A Maserati Formula-E lesz a technológiai laboratóriumunk, hogy felgyorsíthassuk a nagy hatékonyságú villamosított hajtásláncok és intelligens szoftverek fejlesztését közúti sportautóink számára. A Formula-E a tökéletes bajnokság erre a célra, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az első olasz márkaként csatlakozhatunk a versenyhez.”
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Maseratit a világszínvonalú autósport régi-új tagjaként üdvözölhetjük. Az ABB FIA Formula-E Világbajnokság az elektromos versenyzés csúcsa. Tökéletes környezetet biztosít a legdinamikusabb és leginnovatívabb, nagy teljesítményű autómárkák számára, hogy sportos ambícióik mellett technológiai képességeiket is megmutathassák” – nyilatkozta Alejandro Agag, a Formula-E alapítója és elnöke.
Jamie Reigle, a Formula-E vezérigazgatója hozzátette: „Örülünk, hogy a Maserati csatlakozik az ABB FIA Formula E-világbajnokság Gen3 korszakához, és meghatározó szerepet játszik az autósport jövőjének újradefiniálásában. A Formula-E futamai a világ legikonikusabb városainak szívében vannak jelen, a progresszív globális közönség pedig szenvedélyesen követi a versenyeket. Szerte a világon rajongóink milliói örömmel üdvözlik majd, hogy a Maserati a világ elit elektromosautó-márkái közé tartozik.”
„Örömömre szolgál, hogy a Maseratit a Formula-E kilencedik szezonjában üdvözölhetem. A következő korszak megnyitására készülve az a tény, hogy egy ilyen ikonikus, rendkívüli büszkeségre okot adó és sikeres autósportörökséggel rendelkező gyártó elkötelezett a sorozat iránt, az ABB FIA Formula-E világbajnokság jövőjében való elsöprő hitről tanúskodik. Az új Gen3 együléses autó a fenntarthatóság, a technológia és a teljesítmény csúcsát fogja képviselni” – nyilatkozta Mohammed Ben Sulayem, a FIA elnöke.
A Maserati versenypályán született meg, elsőként a Maserati-testvérek, majd pedig a pilóták merészségének köszönhetően.
Versenyen először 96 éve debütált. Az első szigonylogós autó a Tipo 26 volt, amely 1926-ban a Targa Florión, Alfieri Maseratival a volánnál első helyezést ért el a 1,5 literes kategóriában.
Harmincegy évvel később Juan Manuel Fangio 1957-ben megnyerte a Maseratival a F1-es világbajnokságot.
A Maserati utoljára együléses versenyautóval Maria Teresa De Filippis-szel volt látható, az első nővel, aki kvalifikálta magát a Forma-1-es Nagydíjra, egy 250F fedélzetén.
A márka közelmúltbeli versenytapasztalataira az egyedülálló MC12 kitűnő példa, amely 2004 és 2010 között 22 versenyt nyert (köztük 3 győzelmet a 24 Hours of Spa-ban) és 14 bajnoki címet szerzett konstruktőri bajnokságon, pilótabajnokságon és csapatbajnokságon az FIA GT-ben.
Égett olajszag menet közben, a szellőztetőn keresztül, valamint megállás után, ha kiszállunk? A motortér felől jön? Nagy eséllyel a kartercsöveknél kell keresni a problémát.
Persze ha van olajfolyás a motornál – rácsepeg az olaj, vagy hidrauliafolyadék a blokkra, netán a kipufogóra, a leömlőkre – szintén okozhat ilyen jelenséget. Projektünk, a 140-es 500 L alapvetően minden feljebb felsorolt hibajelenséget hordozhatta. Ugyanis a kartercsövek egy része cserélve lett, de még mindig észlelhető volt szivárgás. Plusz a vezérmű-mágnesek mellett volt olajszivárgás is rendesen, na meg a kormánymű szervója is csepegtet keveset. Szóval lesz még mit javítgatni, de most, elsőként a karter-rendszer csővezetékeit raktuk rendbe teljesen.
Korábban az alsó kartercsöveket cseréltük már, a kellemetlen olajszag-jelenség finomodott is, de mégsem volt az igazi. Enyhén bár, de lehetett érezni fals szagokat menet közben, és megállás után is.
Ahhoz, hogy a hibajelenséget véglegesen kiküszöböljük, az A1190901982 csőrendszer cseréjét kellett megejtenünk. Ez tulajdonképpen egy 3 részből álló vezetőcső, középen 2-2 toldással, a végeken pedig bilincses rögzítéssel.
A hiba legfőképp a toldásoknál volt érzékelhető a régi, megfáradt A1190901982 esetében. Itt ugyanis hétköznapi jelenség, főként, ha huszonéves, még eredeti gyári gumialkatrészekről van szó, hogy a végek kirepedeznek, szakadnak, kvázi nem zárnak rendesen a toldásokra csatlakoztatva. Így a szivárgás egyértelmű és szabályszerű.
Miután eltávolítottuk a rossz állapotú A1190901982 csövet, helyére tettük az újat; nem volt szimpla folyamat, mivel a jobb vég az M119-es középtájon elhelyezkedő légtömegmérője alatt csatlakozik a szelepfedél lenti részénél, így némi szerelvényt el kellett tévolítani ideiglenesen, hogy hozzá lehessen férni a felfogatási ponthoz.
Úgy tűnik, a hiba megoldódott az úh A1190901982 cső cseréjével, de még mindig van gyenge pont, ahol előjöhet a probléma. Az M119 karterrendszere nem túl szimpla (ahogy a W140-en semmi sem az), tehát van még esély, hogy felbukkan más helyeken is. Egyelőre minden jónak tűnik.
A Grand Automotive Central Europe Kft. 2019 októberében kezdte meg tevékenységét Magyarországon a Nissan regionális importőri jogainak a megszerzésével. A cég egyébként 10 országbantevékenykedik és többek között a Nissan, az Infiniti, a Ford illetve a Hyundai értékesítési valamint szervízelési hálózatát irányítja egyes közép-kelet-európai országban. Budapesten a Nissan regionális értékesítési központja mellett most egy újabb márkával bővül a paletta: Piaggio kishaszongépjárművek.
A Piaggio 135 éves múltra tekinthet vissza, és nemcsak a robogók, de a kishaszongépjárművek terén is sikeres, 2019-benpéldául 200.000 db kishaszongépjárművet értékesítettek. 2021-ben pedig új fejezetet nyitott a cég, amikor is stratégiai partnerségetírtak alá Kína legnagyobb kisteherautó gyártójával, a Futon Motors-szal. Ennek köszönhetően indult el a Piaggio Porter NP6 értékesítése is. A Futon Motors szállítja hozzá az alvázat, ami egy nagyon masszív és egyben rugalmasan alakítható alváz, de a Piaggio Porter NP6 legnagyobb előnye a költséghatékonyság. Ennek három eleme van: először az autó néhány millió Ft-talkevesebbe kerül, mint a legtöbb platós kishaszongépjármű a piacon, másodszor a Piaggio által kifejlesztett motor benzin-gázüzemű (LPG vagy CNG), aminek az üzemanyag költsége akár 20-30%-kal is kevesebb, mint egy gázolajosé. Harmadszor pedig figyeltek arra, hogy a motor egy egyszerű konstrukció legyen, ami miatt a szervizelési költség is szignifikánsan olcsóbb, mint egy hasonló dízeles változat.
Ezen kívül érdemes még kiemelni, hogy a kompakt méretei miatt könnyen vezethető a városban az autó, de nem sérül a rakodási paraméterek sem, mert 4 euró raklap elfér a platón, és akár 1,6 tonna a terhelhetősége.
Végül de nem utolsó sorban a Piaggio Porter NP6 versenyelőnye, hogy számos változat készül belőle: az egyszerű szállító autótól, a billenősön, a városi hulladékgazdálkodó autón, illetve a pizzakésztőn keresztül sok változatban elérhető.
„Fontos mérföldkő a Piaggioval való együttműködés a cégünk életében, és nagy örömünkre szolgál, hogy egy ilyen különleges és versenyképes márkával bővíthetjük a portfóliónkat.” – nyilatkozta Molnár Viktor a Grand Automotive Central Europe Kft. vezérigazgatója.
A közeljövőben a Grand Automotive tervez egy bemutató rendezvényt illetve sajtóanyagok publikálását, amelyeknek köszönhetően minden részlet kiderül majd a Piaggio kishaszongépjárműveiről.
Fontos még azt is megjegyezni, hogy a motorkerékpárok és robogók forgalmazásának tekintetében nincs változás, vagyis a jelenleg működő importőr fogja továbbvinni a tevékenységet.
A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló nem csupán a világ legnagyobb autógyártójának motorsport programjáért felel: a Toyota utcai sportautóinak és a motorsport inspirálta személyautóinak fejlesztése is a feladatai közé tartozik.
Előbbiekre kiváló például szolgálnak az elmúlt évek olyan Toyota sportautócsodái, mint a 17 év után feltámasztott GR Supra, vagy épp a megszületése után szinte azonnal ikonná váló GR Yaris (nem beszélve a hamarosan érkező GR86-ról), míg az utóbbiak sorába olyan modellek tartoznak, mint a Yaris GR Sport, C-HR GR Sport és az alapmodell mindhárom karosszériaváltozatában elérhető Corolla GR Sport. A TOYOTA GAZOO Racing most kép új modellel bővítené a különleges Toyota sportautók során: a most pénteken kezdődő Tokiói Autószalonon ünnepli világpremierjét a GR GT3 Concept és a végletekig kihegyezett, megújult GR Yaris.
A Toyota versenyistállója, az elmúlt években a versenypályákon sikert sikerre halmozó, a sportautórajongókat pedig a GR Yarishoz és a GR Suprához, illetve a hamarosan érkező GR86-hoz hasonló különleges sportautókkal kényeztető TOYOTA GAZOO Racing is a kiállítók között szerepel majd a 2022-es Tokiói Autószalonon, 2022. január 14-16. között a Makuhari Messe (Chiba City) rendezvényközpontban. A TOYOTA GAZOO Racing arra törekszik, hogy „egyre jobb, motorsport alapokra építkező autókat alkosson meg”, és ennek érdekében olyan kiemelt sorozatokban vesz részt, mint az FIA Rally Világbajnokság (WRC: 2018 – konstruktőri VB cím, 2019 – egyéni VB cím, 2020 – egyéni VB cím, 2021 – konstruktőri és egyéni VB cím) és az FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC: 2018/2019 – konstruktőri és egyéni VB cím, 2019/2020 – konstruktőri és egyéni VB cím, 2020/2021 – konstruktőri és egyéni VB cím), vagy épp a Dakar (2018: 2. hely, 2019: 1. hely, 2020: 2. hely, 2021: 2. hely, 2022: jelenleg is tart a verseny amelyben a Toyota az élen áll), mindemellett pedig országos rallykon és egyéb versenyeken is indul. A motorsportban szerzett tapasztalatokat, tudást és technológiát pedig a Toyota felhasználja az új sorozatgyártású modellek fejlesztése során.
Az idei Tokiói Autószalonon ünnepli világpremierjét a GR GT3 Concept, egy kifejezetten versenypályára született tanulmányautó, amely magában foglalja mindazt a tudást és kifinomult technológiát, amit a TGR a motorsportok világában megszerzett. A versenygép mellett pedig érkezik a végletekig kihegyezett, megújult GR Yaris modell is.
A motorsportok vonzerejének népszerűsítése érdekében a Toyota tokiói standján olyan versenyautók is láthatóak lesznek majd mint a 2021-ben, a WEC Hypercar kategóriájának első évében minden versenyen diadalmaskodó GR010 Hybrid, valamint más, hazai és nemzetközi sorozatokban – mint a Super GT, a Japán SUPER FORMULA Bajnokság és a Japán Rally Bajnokság – induló modellek. A fent felsorolt, a kiállításon résztvevő négykerekűeken kívül néhány alkatrész is látható lesz a GR Heritage Parts 2022-es kínálatából, amelyek azon ügyfelek számára lehetnek majd érdekesek, akik valóban szeretik és törődnek járműveikkel.
A Ford újabb fontos lépést tett afelé, hogy felgyorsítsa európai üzleti tevékenységeinek átalakítását, és teljes egészében felfrissítse elektromos autóinak és mobilitási szolgáltatásainak termékkínálatát, aminek köszönhetően a márka újrafogalmazhatja, milyen élmény egy Fordot birtokolni és vezetni.
A vállalat ma bejelentette, hogy június 1-től Martin Sander lesz a Ford Európa személyautó-részlegének vezérigazgatója, valamint a Ford-Werke GmbH igazgatótanácsának elnöke. Sander kinevezése (aminek során két felsővezetői pozíciót is egyesítenek), hűen tükrözi a Ford elkötelezett törekvését, hogy virágzó üzletággá fejlessze Európában az akkumulátoros elektromos járművek piacát.
Sander komoly autóipari tapasztalattal érkezik, hiszen 25 éves pályafutást tudhat maga mögött a Volkswagen Csoportnál, ahol különféle vezető posztokon dolgozott Észak-Amerikában, az Egyesült Királyságban és Európában; legutóbb az Audi AG európai értékesítésért felelős alelnöke volt.
Sander és csapatának feladata lesz, hogy a Ford minél hamarabb kínálhasson ikonikus, tisztán elektromos hajtású és hálózatba kapcsolható személyautókat, illetve az olyan kezdeményezések elindítása, amelyeknek eredményeképpen a vállalat kiemelkedő digitális ügyfélélményt kínálhat európai vásárlóinak.
Sander (akinek közvetlen felettese Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke lesz) veszi majd át azokat a feladatokat is, amelyeket korábban Roelant de Waard és Gunnar Herrmann végeztek; ők ketten tavaly év végén nyugdíjba vonultak.
“Martin rendkívül tapasztalt vezető, lenyűgöző nemzetközi gyakorlattal” – nyilatkozta Rowley. “Lendülete, vezetési stílusa és friss szemlélete felgyorsítja majd személyautó-üzletágunk európai átalakítását, hogy vásárlóink új élményekkel gyarapodhassanak.”
Sander a Ford európai személyautó-üzletágának központjának és a Villamosítási Központnak helyet adó Kölnben dolgozik majd, ahol jövő év elején már legördül a szerelőszalagról a legelső itt gyártott, tisztán elektromos hajtású személygépkocsi.
A németországi Hildesheimben született Sander a Braunschweigi Műszaki Egyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát. Jelenleg Ingolstadtban lakik feleségével és két gyermekükkel.
Kevés subarus létezik, aki a hengerszám növelésével akarja növelni a teljesítményt, olyan meg pláne alig van, aki háromszor annyira vágyik, mint amennyi gyárilag volt az autóban. De, mint cikkünkből kiderül, erre is akad példa. A motorcseréhez akár a két autógyártó széles körű együttműködése is adhatta az ötletet, ugyanis a Toyota és a Subaru manapság nem csak a sportautók, hanem a villanyautók között is rendelkezik közös modellekkel.
A Subaru Imprezáknak olyan szűkös a motortere, hogy még a négy gyertya kicserélése is komoly tornamutatványt igényel, ezért a legtöbb tulajdonosnak eszébe sem jut, hogy nagyobb motorra cserélje a négyhengeres bokszert. Arra meg pláne kevesen gondolnak, hogy az eredeti hengerszámnak akár a háromszorosa is lehetséges, pedig John Proulx 2009-es Impreza WRX-e a bizonyíték arra, hogy még egy ritka, V12-es Toyota-motort is be lehet építeni az utcai raliautóba.
Proulx a japán belpiacos erőforrást egy előző generációs (1997 és 2017 között gyártott) Toyota Century-ből szerezte be; abból a luxusautóból, aminek még a Lexus LS-nél is nagyobb a presztízse, és ami évtizedek óta a japán császár hivatalos autója. Alapállapotában a V12-es nem volt különösebben erős az ötliteres lökettérfogatához képest, a beszerzett példány 276 lóerőt és 480 Nm-t produkált. Proulx-nál azonban ennek csaknem négyszeresét adhatja le hamarosan, mivel a „Toyobaru” tulajdonosa azt tervezi, hogy egy pár Garrett turbóval 1000 lóerőre növeli a teljesítményt.
Mivel a Subaru gyári hajtáslánca nem bírná elviselni ezt az elképesztő erőt, Proulx lemondott az összkerékhajtásról, az autó legutóbbi motorcseréjénél – amikor egy Toyota Supra 2JZ-GTE sorhatos turbóját építette be az Imprezába – használt sebességváltót pedig egy hétfokozatú duplakuplungosra cserélte, amely egy 2010-es BMW 335i-ből származik. Ez a Getrag GS7D36SG híresen robusztus szerkezet, nem véletlen, hogy sok tuningolt Nissan Skyline GT-R-ben is ez szolgál, mivel átalakításokkal el lehet érni, hogy közel 1700 Nm forgatónyomatékot is elviseljen.
Egy 1000 lóerős Toyota V12-es tehát nem jelenthet problémát a sebességváltónak, de a kardánnak, a féltengelyeknek sem, amelyek mind megerősített, egyedi darabok. Az irdatlan erőt egy továbbfejlesztett, 8,8 hüvelykes Ford önzáró differenciálmű osztja majd szét a hátsó kerekek között; az egész hajtáslánc meglepő módon könnyen befért a kompakt méretű Imprezába.
„Elég jól illeszkedik, ahhoz képest, hogy mekkora” – mondta Proulx. „Persze kicsit át kellett helyeznem a kormány fogaslécét, hogy legyen elég hely az önindítónak” – folytatta.
Nehezebb feladat volt a ritkán tuningolt Toyota V12-es felkészítése a turbófeltöltésre, ami sokszor azzal járt, hogy szó szerint tucatszámra kellett venni hozzá a nagy teljesítményű és méregdrága alkatrészeket. „A motor nem volt túl drága, mindössze 3000 kanadai dollárba (750 ezer forintba – a szerk.) került. Viszont a működéshez szükséges többi alkatrészért, a tizenkét 1000 köbcentis befecskendezőért, a tizenkét gyújtótekercs csomagért, a két fojtószelepházért, a két turbófeltöltőért, a két egyedi leömlőért, és az egyedi ECU-ért, amely mindezt vezérelni tudja, sokat kellett fizetnem. És akkor még nem is említettem a dupla kuplungos sebességváltót, a kábelezést és a többi apróságot” – folytatta.
Mindent egybevetve Proulx jóval több mint 20 000 amerikai dollárt (6,35 millió forintot) ölt eddig bele a projektbe, és még mindig ki kell dolgoznia, hogyan szerelje fel a csöveket a turbókhoz, és a különböző hűtőkhöz. De az ezermester már a kormány mögötti váltófülek felszerelésén is gondolkodik…
„Nem a zord kanadai télben fogom vezetni, az biztos” – fejezte be Proulx, akit az 1000 lóerő és hátsókerék-hajtás veszélyes kombinációja miatt senki sem hibáztathat ezért.
Kapcsolódóan a vezérműtengelyállító központi mágnesekhez, az A0125450428 csatlakozóházakat is cserélni kellett 96-os W140 S500 L Mercedes projektautónkon.
Szimlán el volt repedve mindkét oldal, és ez veszélyeztette a stabil működést. Beázás, szennyeződés – minden beszivéároghat a réseken, és még korróziót is okozhat nem elhanyagolható mértékben a pólusoknál.
Természetesen az A0125450428 alkatrészből is gyárit rendeltünk. A műanyag házak szétnyitott állapotban érkeztek, a teendő mindösszesen annyi volt, hogy a régi, törött műanyag maradványokat eltávolítsuk a kábelezésről úgy, hogy a kábelek szigetelésében, valamint magában a kábelben sem tegyünk kárt.
Mivel bepattintós a mechanizmus, ezért egy kisebb csavarhúzóval lehetett lefejteni a kábelvégződésről a régi darabokat. Sikerrel jártunk, amúgy meg miszlikekre tört széjjel; az utolsó pillanatban cseréltük egyértelműen.
A fémcsatlakozó végeket impregnálóval megtisztítottuk belülről, majd behelyeztük a házba, és összepattintás előtt a külső felületeket is tisztává tettük. Mindezek után az új mágnesek csatlakozórészét is előkészítettük, majd mehettek a helyükre az A0125450428 csatlakzók.
A Lynk & Co új elektromos SUV-ja komoly figyelmet kapott a magyar autópiacon, hiszen kiemelkedő hatótávval és kedvező árcédulával igyekszik versenytársai fölé emelkedni. Az...