AutóAddikt Exkluzív 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 projekt A1408302385 klímavezérlő előlapjának javítása – 1996 Mercedes-Benz S500 L W140

A1408302385 klímavezérlő előlapjának javítása – 1996 Mercedes-Benz S500 L W140

Konkrétan a ventilátor sebességének állító gombját kell javítani. Még konkrétabban a gomb tartókeretét, amely a lenyomásokat továbbítja a mikrokapcsolók felé. Nem lesz egyszerű mutatvány. Mi az ok? Mindössze annyi, hogy a klímát, konkrétan a levegőkeringetést nem lehet vezérelni, csak mínusz irányba, pluszba egyáltalán nem. A gomb nem működik a jobb oldali részen.

Persze azért szimplább lenne, ha cserélnénk 1:1 a kis műanyagot, de szinte lehetetlen beszerezni – erre majd pár bekezdéssel lejjebb azért kitérünk még pár mondat erejéig.

A pre-faceliftes, valamint faceliftes modellekbe gyártott A1408302385 klímavezérlő panel kiemelést szintén azzal a W000589886300 kiszedő eszközzel kell végezni, mint az audio fejegységek esetében. A két kis kampót az aprócska alsó nyílásokba helyezzük, megvárjuk a kattanást, és két oldalról meg is kezdhetjük a kiszedést.

Utána a két, bal és jobb oldali kábel eltávolítása jön, és jött is: itt máris megkezdtük a tisztogatást, ha már kiszedtük az egész modult. Egyébként a kiemelés azért volt fontos, hogy a középső ventilátor-gombot különösebb sérülés nélkül tudjuk kipattintani a helyéről.

Ehhez nem kellett így csavarhúzót, sem más hegyesebb eszközt használni, szimplán kiugrott a helyéről. A gomb alatt található műanyag frame volt a tettes. Az A1408302385 moduloknál típusbetegség, hogy egy idő után (vagy erőteljesebb behatások miatt) a műanyag keret alsó részén elhelyezkedő két kis fül valamelyike – akár mindkettő – letörik. Így azonnal megszűnik a lenyomás közvetítése a kapcsolók felé, kvázi hiába nyomkodjuk a gombot, nem történik semmi érdemleges.

Miután kipattintottuk a helyéről a kis frame-et, szerencsénkre (?) megtaláltuk a fejegységben az elkallódott, letört kicsi pöcköt is. Mi legyen a további teendő? Ragasszunk!

Persze a fül olyan helyen tört le, ahol a legnagyobb a nyomás általi erőkifejtés. Borítékolható volt tehát, hogy a beszerelés után nem sokáig fog tartani, még annak ellenére sem, hogy a Henkel egyik legerősebb Loctite ragasztóját használtuk a folyamathoz.

Ahogy megjósoltuk, úgy is lett: visszahelyezés után a frame egy fél nyomás után megadata magát, a pöcök megint letört. Fantasztikus. Nem baj, próba még egyszer, hátha. Akkor már sikerülnie kell.

Vagy mégsem? Második próbálkozásunk is kudarcba fulladt, újfent eltört a milliméteres kis fül. Ennyi. This is useless.

Ezt az alkatrészt nem lehet beszerezni nagykerből, szinte sehonnan. Viszont egyik kiemelt partnerünk, kedvenc mercibontósunk, Ámon Pali segítségünkre sietett – térült, fordult, s lelt egy eredeti, sértetlen műanyag frame-et a klímamodulhoz. Félrerakta nekünk, hamarosan megyünk érte, beszereljük, aztán meglátjuk. Legyen bármi a végeredmény, beszámolunk róla hasábjainkon.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest, Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

HIRDETÉS
Előző cikkÍme, egy karbonba burkolt Toyota GR Supra
Következő cikkJim Rowan lett a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója