AutóAddikt Magazin Szélsőséges körülmények közt teszteli a Nissan crossovereit

Szélsőséges körülmények közt teszteli a Nissan crossovereit

A legtöbben nem tennénk az autónkat egy mosogatógépbe, de a Nissan pontosan ezt csinálja minden új modelljével a bevezetés előtt. Persze egy igazi Qashqai nem férne be egy aprócska konyhai készülékbe, ezért a Nissan európai műszaki központjában felépítettek egy nagyobb verziót, melybe egy egész autó belefér.

nissan-crossover-teszteles-autoaddikt

A tesztelés során több ezer liter vizet fecskendeznek az autók külsejére minden szögből, majd érintéses teszteléssel ellenőrzik, hogy a vízzáró szigetelés a lehető legjobb minőségű. Az érthető okokból monszuntesztnek is nevezett próbát a Nissan széles termékpalettáján megtalálható minden személyautó- és furgonmodell fejlesztése során többször is elvégzik a prototípusokon.

A teszt első fázisában 24 000 liter vizet öntenek az autóra. A legintenzívebb szakaszban mindössze 15 perc alatt több mint 1000 liter víz hullik az autóra – ez egy méter csapadéknak felel meg.

A Nissan csúcstechnológiákat felvonultató cranfieldi központjában dolgozó mérnökök könnyedén megoldhatták volna, hogy a teszt teljesen automatizált legyen. A szigorú fejlesztési program és a természetben előforduló szélsőséges időjárási körülmények által támasztott elvárások miatt azonban az automatikus tesztelés nem lehet elég alapos. A teszt során a Nissan technikusai olyan speciális, nagy nyomású mosókkal teszik próbára az autók tömítéseit, amelyek akár 150 bar nyomású vízsugarat is képesek előállítani. Ezek jóval erősebbek, mint a legtöbb háztartási berendezés, melyek jellemzően csak legfeljebb 110 bar nyomással működnek.

Carl Sandy egyike a Nissan azon mérnökeinek, akik összeállították a szigorú tesztelési eljárást. Carl a következőket mondta el: „A csapat egyik tagja az autóban ül egy nagy felbontású endoszkóppal, amellyel belát a panelek közé, és a legapróbb vízcseppeket is észreveszi, ha a tömítések nem zárnak tökéletesen.” Carl csapata igen alaposan dolgozik, ezért teljesen szétszedik az autó utasterét, hogy meggyőződhessenek róla: egy csepp víz sem jutott be.

A teljes program – a monszunteszt és a nagynyomású vízsugarakkal végzett próba – során több mint 30 000 liter vizet használnak fel. Ez több mint 2000-szer annyi, mint amennyit egy átlagos háztartási mosogatógép felhasznál egy mosási ciklus során.

Ilyen hatalmas mennyiségű víz felhasználása első hallásra pazarlásnak tűnhet, azonban egy csepp sem megy veszendőbe. A felhasznált vizet megszűrik, majd visszaszivattyúzzák egy hatalmas tartályba, mely csak arra vár, hogy egy újabb autó gördüljön be a mosókamrába. A víz újrahasznosítását a Nissan ugyanolyan fontosnak tartja, mint hogy az ügyfeleit megóvja az autó beázásától.

A Nissan tesztelési eljárása nemcsak a viszonylag mérsékelt nyugat-európai éghajlat és utak által támasztott kihívásokhoz elegendő, hanem elég szigorú ahhoz is, hogy a szélsőségesebb környezetekre is felkészítse az új modelleket.

Carl a következőket is hozzátette: „A szigorú tesztelés azért nagyon fontos, mert az autóknak minden piacon más és más elvárásoknak kell megfelelnie. Oroszországban például magasabb nyomású mosókat használnak a sárosabb utak miatt. A tesztelési szabványok folyamatos fejlesztésével gondoskodunk arról, hogy autóink megállják a helyüket az Európában előforduló legkeményebb kihívások közepette is.”

HIRDETÉS
Előző cikk[TESZT] BMW 730d xDrive – az autógyártás jelenlegi csúcsa: tökéletes techdemó
Következő cikkFord GT LEGO kockákból: Le Mans újabb meglepetést tartogat!