AutóAddikt Magazin Szó szerint felvillanyozta a Nissan az UEFA Champions League döntőjét

Szó szerint felvillanyozta a Nissan az UEFA Champions League döntőjét

A Nissan UEFA Champions League berlini döntőjén folytatott tevékenységének középpontjában a zéró-emissziós mobilitás állt.

nissan_uefa_league_2015_autoaddikt

A Nissan és az UEFA Champions League négyéves partnersége első évének végéhez közelít. Ebből az alkalomból a Nissan emlékezetes módon tett tanúbizonyságot a CO2-kibocsátás nélküli jövő iránti tartós elkötelezettségéről: a gyártó száznál is több 100%-ban elektromos autót állított üzembe a Champions League döntő helyszínéül szolgáló Berlin környékén, az autók töltéséről pedig 129 újonnan telepített töltőpont gondoskodott.

A maga 184 000 eladott elektromos autójával e téren minden más gyártót megelőző Nissan az UEFA Champions League döntőjén is demonstrálta, mennyire elkötelezett a jövő autózását meghatározó technológiák fejlesztése iránt, és hogy az elektromos járművek milyen nagy hatással is lehetnek nagyvárosainkra. A Nissan gyártja a világ legkeresettebb, 100%-ban elektromos autóját, a Nissan LEAF-et; elektromos járművei pedig a rendezvény során 1466 utast szállítottak és 3932 kWh energiafelhasználás mellett összesen 23 130 km távolságot tettek meg.

Bastien Schupp, a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke elmondta: „A Nissannál az innováció élménye áll a középpontban, így igyekszünk minden téren folyamatosan feszegetni határainkat. Életünk rohamtempóban változik, a városok egyre zsúfoltabbak lesznek, ami egyre növekvő terheket ró a városi infrastruktúrára és az energiaellátásra. Ezért döntöttünk úgy, hogy az UEFA-val a Champions League-döntő szervezése során együttműködve hozzájárulunk e világra szóló sportesemény városra rótt környezeti terhelésének csökkentéséhez.”

A Nissan egyúttal az elektromos járművek terén megszerzett vezető szerepét is demonstrálta a városközpontban, a Brandenburgi kapunál megrendezett „Champions Festival” mintegy 300 000 látogatója előtt, ahonnan a külön erre az alkalomra készített „PART e-VAN” nevű buliautója is indul. A döntő eseményein gyűjtött energia is segítette az egyedi kialakítású, elektromos hajtású e-NV200 kisbusz töltését, amely a mérkőzés előtt a „Champions Festival” helyszínéről a Berlini Olympiastadionba szállította az UEFA Champions League kupáját. A berlini bemutatkozást követően az e-NV200 furgonból kialakított bulimobil megkezdi egész nyáron át tartó európai turnéját.

Ez csupán egyetlen példa arra, hogyan keres a Nissan folyamatosan újabb és újabb utakat a jövő technológiáinak piaci bevezetésére. Az e-mobilitási forradalom szakértőjeként a Nissan kezdetektől fogva őrzi élvonalbeli pozícióját: jelenleg is a legnagyobb elektromos autós ügyfélkörrel rendelkezik, akik világszerte összesen már 1 milliárd kilométernél is többet tettek meg elektromos hajtással.

A megállapodás szerint a Nissan a 2014-2015-ös szezontól a 2017-2018-as szezonig az UEFA Szuperkupa és az UEFA Champions League hivatalos globális autóipari partnere. A Nissan számos exkluzív terméke és szolgáltatása révén hivatalos vesz részt Európa legnevesebb klubszintű labdarúgó eseményén.

HIRDETÉS
Előző cikkA jövő hajtáslánc-technológiái BMW modellekben
Következő cikk2.82 liter 100 kilométerre: új Guiness rekordot állított fel a Honda Civic Tourer