A mindeddig első alkalommal odaítélt 1+ minősítéssel zárta a földgázüzemű (Compressed Natural Gas; CNG) Audi A3 Sportback g-tron az Auto Bild szakmai magazin 100 ezer kilométeres tartóstesztjét.
Ez az eredmény szintén meggyőzően igazolja a 2013-ban bemutatott, különösen környezetbarát Audi g-tron technika kvalitásait. E hajtásrendszer 2017 tavaszától az Audi A4 Avant számára is rendelkezésre áll.
Az Audi A3 Sportback g-tron e kiváló minősítését a tartósteszt során szerzett mindennapos tapasztalataik, szerkesztőségi mérési eredményeik, a megbízhatóság és nem utolsósorban a tesztjármű záró szétszereléses vizsgálata és alkatrészei műszaki szakértőkkel végzett részletes elemzése alapján ítélték oda az Auto Bild szakemberei. A prémium alsó-középkategóriájú földgázüzemű modell ezzel a magazin által immár sok éve végzett tartóstesztek ranglistájának élére lépett. A szaklap 1986-os alapítása óta különböző gyártók összesen 246 autóját vetette alá a 100 ezer kilométer futásteljesítményű tartóstesztnek.
„A tartósteszt eredménye jól mutatja, milyen igényes és megbízható autókat készítünk – egyben az Audi innovatív g-tron hajtásrendszere, illetve annak összes komponense minőségét is egyértelműen bizonyítja” – kommentálta a kiváló eredményt Werner Zimmermann, az AUDI AG minőségbiztosításának vezetője.
A 2014 áprilisa óta kapható Audi A3 Sportback g-tron, hajtásáról kettős üzemű 1.4 TFSI motor gondoskodik, amelynek teljesítménye 81 kW (110 LE) és a benzin mellett fosszilis eredetű földgázzal (CNG), illetve az Audi e-gas üzemanyaggal is működtethető. A négyhengeres erőforrás hengerfejét, turbófeltöltőjét, befecskendezőrendszerét és katalizátorát a gázüzemnek megfelelően módosították az Audi tervezői.
Az ötajtós modell csomagtérpadlózata alatt két kiegészítő tartályt helyeztek el, amelyek egyenként mintegy 7 kilogramm 200 bar nyomású gáz tárolhatnak, csupán kismértékben korlátozzák a csomagtartó méretét és a kombinált anyaghasználatnak köszönhetően igen könnyű konstrukciók.
Az Audi e-gas üzemanyag használatával az Audi A3 Sportback g-tron különösen klímakímélő módon üzemelhet. E szintetikus üzemanyagot megújuló energiaforrások felhasználásával vízből és szén-dioxidból, illetve olyan hulladékanyagokból, mint szalma és zöldnyesedék állítják elő. Ennek során az Audi e-gas pontosan ugyanolyan mennyiségben köt meg szén-dioxidot, mint amennyit a jármű kibocsát. Az Audi és partnerei többféle eljárással és berendezéssel, Németországban és számos más európai országában is állítanak elő e-gas üzemanyagot. Ezzel az Audi a járműves mobilitás energiaváltásának jelentős szereplője és mozgatója.
Az Audi három éven át az alapkivitel részeként kínálja ezt az üzemanyagot azon ügyfelei számára, akik 2018. május 31-ig rendelnek meg Audi A3 Sportback g-tron gépkocsit, akiknek csupán a normál CNG-árat kell megfizetniük a töltőállomásokon. Az Audi úgy biztosítja a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkenését, hogy a regisztrált mennyiséget Audi e-gas formájában táplálja vissza a gázhálózatba. Ezt az eljárást a TÜV Süd minősíti.
Az ajánlat a g-tron kínálatot bővítő, 2017. tavasztól megrendelt Audi A4 Avant g-tron modellekre is érvényes. Az Audi g-tron modellek szén-dioxid-kibocsátása akár 80 százalékkal is a velük összevethető teljesítménykategóriájú benzinmotoros gépkocsiké** alatt alakulhat.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


