AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi – nagy beltérrel,...

[TESZT] Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi – nagy beltérrel, megkapó külsővel, praktikus és környezetbarát kivitelben

Az Autóaddikt.hu-n már több ízben bemutattuk olvasóinknak a remek Ford Mondeo modellt különböző típuskivitelekben. Most a hibrid verzió, abból is a kombi karosszéria-kialakítású alternatíva kerül terítékre. Teszt.

Tavaly, amikor a Ford Mondeo Hybrid debütált Magyarországon, alaposan kiveséztük az autó tulajdonságait. Akkor egy relatíve hosszabb útra indultunk az újságírókkal, konkrétan a Balatonra – már akkor számos tapasztalattal gazdagodhattunk az autót, és persze magát a hajtásláncot illetően. Persze tudtuk, hogy az igazi intuíciók akkor jönnek majd, amikor a tesztautó hosszabb időre érkezik meg szerkesztőségünkhöz – így is lett.

A Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi külleme kevésben tér el egy hagyományos értelemben vett Mondeo kombi külsejétől, talán ami szembetűnhet elsőre, az a gumiabroncsok-keréktárcsák összképe. A hibrid Mondeo ugyanis egyértelműen a gördülékeny(ebbe) futásra, kevesebb ellenállásra lett fejlesztve, így nem meglepő, hogy a kerekek kialakítása is más megközelítéseket takar.

Stílusos küllem: igen, ez a Mondeo kombik erőssége – és nem az egyetlen előnyös tulajdonság!

A tesztelt Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi alapvetően nem sugall különösebb sportosságot vagy lendületet – sokkal inkább a visszafogott elegancia a rá jellemző stílusjegy. Mert stílusosság az van bőven, és ezért remek alapvetően maga a máig jól működő koncepció: akár családbarát felhasználást, akár business-irányú használatot irányozunk be, a Mondeo mindig kitűnő partner lehet.

Kifejezetten preferáljuk a kombikat, nincs ez másként a Mondeo-nál sem. A Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi remekbeszabott választás lehet mindazoknak, akik tágas, bő tereket biztosító családi (vagy üzleti – ahogyan már pár sorral feljebb említettük) – megoldást keresnek. Az ívek, a vonalak mind a 21. századi visszafogott eleganciát és a már unalomig ismételt stílust tükrözik, úgy, hogy azért némi konzervativizmus is sikerült megtartani. Bízunk benne, hogy ez az irány megmarad a Mondeo esetében hasonló aspektussal.

A Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi beltere is ragyogóan ötvözi az elegáns, sportos tálalást a minőségi anyagok használatával. A férőhely – mint ahogyan az a Mondeo-k esetében lenni szokott – bőségesen elegendő ahhoz, hogy 5 átlagos testalkatú utas hosszabb távon is utazhasson, kompromisszumok megkötése nélkül. És ez a legfontosabb, ha egy családi utazóautóról van szó.

Hajtáslánc

A Toyotától örökölt full hybrid rendszer összesen 187 lóerőt képes leadni, két részből összeadódóan: az Atkinso-ciklusú, 2 literes sornégyes benzines 143 lóerővel domborít, ehhez 187 Newtonméter forgatónyomaték társul; az elektromotor 120 lóerőt mozgósít, és ehhez 225 Newtonméter áll rendelkezésre. A rendszer táplálásáról egy 1.4 kWh teljesítménnyel rendelkező lítium-ion akkumulátor gondoskodik, mindehhez pedig a Ford saját fejlesztésű teljesítményleosztó automata sebességváltó társul.

Nem meglepő módon a Toyota-párhuzam erőteljesen érezhető, így a viselkedés is nagyban azonos mondjuk egy Camry hibridével. Mint tudjuk, ez a fajta hibrid hajtáslánc leginkább városi közlekedés mellett fejti ki előnyeit, így nagyszámú kilométert tudunk megtenni tisztán elektromos hajtással EV módban. Ez mindenképp pozitív befolyással lesz az üzemanyag-fogyasztás alakulására, ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy annyira nem lesz elemében az autó e téren autópályázás, vagy intenzívebb teljesítményt megkívánó használat során.

Nyomatékos és agilis a Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi hibrid hajtása: a forgatónyomaték szinte maximumát megkapjuk, amint a gázopedálra lépünk indulásnál. Főként, ha az indulás inkább kigyorsítás-jelleget ölt, ilyen esetekben az Atkinson benzines is belefolyik a harmóniába, és hallatja monoton hangkarakterisztikáját.

Városi – és egyben normál jellegű – használat mellett a benzinmotort nem is igazán lehet hallani, a hibrid rendszer kifinomultan teszi dolgát. Mindaddig, amíg nem eszközülünk egy masszívabb gázfröccsöt – ilyenkor életre kel a benzinmotor, az elektromos-benzines átkapcsolás sok esetben érezhető, de elhanyagolható a jelenléte.

Fogyasztás a hétköznapokban

Autópályázásnál tükröződik a hibridhajtás visszafogottsága, alapvetően menetdinamikában és nyomatékeloszlásban. A váltómű áttételezése magasabb fokozatokban már hosszabb, így kell némi idő, amíg a teljesítmény kifejti maximumát 110-120 kilométer/óra sebességtartományban. Viszont ilyen tempónál is lehetőség nyílik arra, hogy színtiszta EV-ben “vitorlázzunk”, gázlevétellel sok esetben (sebességtől függetlenül) sikerült elérnünk az EV módba történő átkapcsolást.

Mivel hibrid, átlagfogyasztást érdemes néznünk egy-egy tesztút levezénylése után. A Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi jól teljesített, kategóriájában is egyértelműen: 7.1 literes átlagot rögzítettünk 100 kilométerre teljesen vegyes felhasználás mellett, túlnyomó részt autóúttal (110 km/h átlag tempomat), valamint autópályával (130 km/h tempomat).

Természetesen megnéztük azt is, hogy csak és kimondottan városi-elővárosi felhasználás mellett milyen eredmények születnek. Ilyen esetekben mindössze 4.9-5.6 literes átlagfogyasztás született szintén 100 kilométeres intervallumban, ami remek értéknek számít.

2019 Ford Mondeo 2.0i HEV Titanium Hybrid Kombi specifikációk

Motor

Motortípus: Atkinson-ciklusú sornégyes szívós benzinmotor és elektromotor

Lökettérfogat: 1999 cm³

Maximális teljesítmény: 187 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 173+225 Nm

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4867 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1501 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 215/60 R16

Hátsó gumik mérete: 215/60 R16

Tömeg, üresen: 1560 kg

Megengedett össztömeg: 2260 kg

Csomagtartó mérete: 403 liter, 1508 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 51 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 228 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.1 s (gyári), 8.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.6 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.8 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 101 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Fotó: Canon

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer