AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Puma Vivid Ruby Edition 1.0 EcoBoost mHEV – trend és...

[TESZT] Ford Puma Vivid Ruby Edition 1.0 EcoBoost mHEV – trend és technológia egyben

Nem titkoltan a Ford Puma Vivid Ruby Edition a hölgyvásárlók szívét szeretné megdobogtatni. Ehhez alapvetően elegendő lenne a remek színárnyalat, azonban ennél sokkal többet is képes nyújtani ez a remek modell. Teszteltük.

Több ízben nekifutottunk már a 2020-as évek Puma modelljeinek, úgyhogy most az általános jellemzést kihagynánk, hiszen alapvetően mindenkl jól ismeri olvasóink közül (is) ezt a koncepciót. Cikkünkben leginkább azt fogjuk taglalni, hogy a Ford Puma Vivid Ruby Edition milyen plusz extrákat hordoz annak érdekében, hogy ténylegesen egy remek küllemű, trendi és tecjmológiailag fejlett autót állíthassunk garázsunkba vásárlás után.

Elsőként nyilván a Ford Puma Vivid Ruby Edition színe az, ami szembetűnik: ez a selymes rubintvörös árnyalat kellemes a szemnek, léleknek, ez biztos, ráadásul színjátszóságának köszönhetően nagyjából minden betekintési szögben más és más tónust láthatunk; napos és borús időben, vagy akár naplementekor és napfelkeltekor is más a hatás. Lenyűgöző, tényleg. Csak ezzel, hogy megfigyeltük a színjátszását, elszórakoztunk több órát, és nem tudtuk megunni.

18 colos, 5-küllős könnyűfém kerekek, Black, 215/50 R18 gumikkal

Nagyon fontos, hogy az adott autó – jelen esetben a Ford Puma Vivid Ruby Edition – dizájnban megfelelő felniken illegesse bájait. A 18-as, 21.5 centiméter vastagságú kerekek ötküllős tárcsái szintén lenyűgözőek, a fekete-ezüst kombó pedig szépen kiemeli az egész egység karakterisztikáját.

Színrefújt, elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök beépített irányjelzővel, kilépőfénnyel

Talán az, hogy a kaszni színére fújt tükrök találhatók egy mai autón bizonyos felszereltségi szinten, nem nagy újdonság. Viszont a Ford Puma Vivid Ruby Edition esetében ez kötelező kellék, hiszen a kialakítás és tálalás egységét szörnyen megtörné, ha ez másképp lenne.

A tükrök természetesen elektromosan működtethetők és behajthatók (választható automatikus behajtás funkció is zárással), az indexek is be vannak építve, valamint illusztris kiléoőfénnyel lett felvértezve a rendszer. Így sötétedés után újabb must-have opciót kapunk, egy apró puma-sziluett tekintetében.

Ködlámpa statikus kanyarfénnyel

Vezettük ködös időben is a Ford Puma Vivid Ruby Edition-t, és bizony, a ködlámpa-rendszer igencsak jó szolgálatot tett. Remek szögben, remek távra volt képes kivetíteni sugarát, így biztosítva tág látóteret még szélsőségesebb helyzetekben is.

A statikusan kapcsoló kanyarfény pedig szintén fontos opció, hiszen éjszakai vezetésnél, mondjuk egy sötétebb, gyengébben kivilágított mellékutcába bekanyarodáskor az olyan részeket is képes bevilágítani, amelyek egyébként teljes mértékben kiesnének a látómezőnkből.

Projektoros LED fényszórók (halogén távolsági fényszóróval) LED menetfénnyel

Témánál vagyunk: a lámpák. Tesztelt Ford Puma Vivid Ruby Edition-ünk messzemenően tökéletes fényszóró rendszert kapott, projektorok LED technológiával, amely adaptív módon képes bevilágítani a holttereket és a vakfoltokat vezetés közben. Ugyan a távolsági fény halogén rendszerű, ennek ellenére remek távot volt képes lefedni, automatikusan érzékelve a szembe jövő járműveket.

A LED nappali fény pedig azon túl, hogy hasznos az általános közlekedésnél, erősíti az autó orr-részének karakteres megjelenését.

LED hátsó lámpák

Teljes LED kialakítást kapott a Ford Puma Vivid Ruby Edition, amely hasonlóan a feljebb említett fényszóróknál, itt is rendkívül hasznos, erőteljes és dizájn-centrikus megvalósítást jelent.

Még ködös, esős időben is tökéletesen látható az autó hátsó része a LED lámoák segítségével, a rajzolat pedig zseniális, teljes mértékben illik a Puma átfogó szellemiségéhez.

Zajszűrő, laminált szélvédő

A Ford Puma Vivid Ruby Edition megkapta azt a több layer-ből álló technológiát, amely az üvegezést emeli magas szintre. Elsősorban a szélvédőkre vonatkozik ez: ténylegesen csendesebb az enteriőr, mely által a vezetés élménye komfortosabb, élhetőbb, és a prémium kategória irányába viszi az stílusérzetet.

Összeszedtük tehát a legfontosabb Ford Puma Vivid Ruby Edition jellemzőeket, azokat, amelyek kiemelik ezt a modellt a többi felszereltséghez képest. A tesztautóba az erősebb, 155 lóerős lágthibrid 3 hengeres 1 literes EcoBoost benzinmotor került, mely bő agilitással, dinamikával vértezi fel a vezetési élményt, melyhez teljes mértékben szerethető fogyasztás társul.

A cikkben bemutatott Ford Puma Vivid Ruby Edition listaára jelenleg 13 440 000 forint.

2023 Ford Puma ST X specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 3 hengeres turbómotor

Lökettérfogat: 998 cm³

Maximális teljesítmény: 155 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 7 sebességes automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4226 mm

Szélesség: 1805 mm

Magasság: 1533 mm

Tengelytáv: 2588 mm

Első gumik mérete: 215/50 R18

Hátsó gumik mérete: 215/50 R18

Tömeg, üresen: 1280 kg

Megengedett össztömeg: 1560 kg

Csomagtartó mérete: 456 liter, 1216 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 42 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.7 s (gyári), 8.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.2 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100 km

Országúti: N/A l/100 km

Vegyes: 5.6-6.1 l/100 km

CO2 kibocsátás: 138 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu