AutóAddikt Autóteszt Opel Mennyire lehet jó családi utazóautót faragni egy Opel Corsa 1.4 Turbo-ból?

[TESZT] Mennyire lehet jó családi utazóautót faragni egy Opel Corsa 1.4 Turbo-ból?

Bár korábban már részletesen és alaposan kiveséztük a címben is szereplő Opel Corsa 1.4 literes turbómotorral szerelt verzióját, most mégis pár bekezdés erejéig visszatérünk a gyökerekhez.

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-003

Mint olvasóink megszokhatták már, folyamatosan publikálunk külföldi lokációjú nagyteszteket, melyek lényege, hogy a kiválasztott autókat nem néhány száz, hanem több ezer kilométeres szakaszokon, távokon vetjük be.

Rövidebb távon, de azért viszonylag messzire

Rendhagyó módon viszont most nem egy szokásosnak mondható, Budapest-Ausztria-Németország-Svájc viszonylatű nagyteszt következik, hanem „mindössze” egy Budapest-Ausztria gyorsteszt-verzió. Abból is egy visszafogottabb, ugyanis Lutzmannsburg-ig autóztunk, nagyjából 300 méternyire a magyar-osztrák határtól.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_008

Opel Corsa 1.4 Turbo nagytesztünk alapvető célja az volt, hogy megvizsgáljuk: relatíve rövidebb távolság leküzdésére alkalmas lehet-e kicsiny családi autóként beállítva a tesztmodell. Kettő felnőttel, s mondjuk egy gyerekkel a hátsó szekcióban.

Célállomásként tehát Lutzmannsburg-ot irányoztuk be tehát, egy igazán családbarát üdülőhelyet konkrétan, Sonnetherme és Hotel Sonnepark létesítményt. Nézzük is, mennyire lehet családközpontú megoldás egy háromajtós Opel Corsa 1.4 Turbo!

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-006Visszafogott utazást terveztünk, a kivitelezésnél figyeltünk arra, hogy a tesztelt Opel Corsa 1.4 Turbo határai végesek. A 285 liter befogadóképességű csomagtér bővítési lehetőségét elvetettük, mondván, ha a hátsó ülőpadon helyet foglal egy gyerkőc, úgy egészen biztos, hogy szüksége lesz némi mozgástérre, korlátozások nélkül. Egyébként ha kettő fővel számolunk a háromajtós Opel Corsa 1.4 Turbo esetében, úgy nyugodt szívvel előre is dönthetjük a hátsó üléssor hátlapjait, s máris nyerünk vele – konkrétan 1 köbméter körüli rakfelületet.

A kényelem adott még közepesen hosszabb távokon is

Ahhoz, hogy a néhányszáz kilométeres utat egy szuszra letudjuk, jó üléspozíciók szükségeltetnek. Mindezzel az első traktusban nem is adódott gond, viszonylag tág intervallumban sikerül a székek hosszirányú mozgatása. Persze ügyelnünk kell arra, hogy a hátul amúgy is szűkösen szabott lábteret ne redukáljuk le még inkább; gyerek-utasok tehát előnyben.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_010

Mivel nem kifejezetten utazóautó az Opel Corsa 1.4 Turbo, valamint nem siettünk nagyon a végcél eléréséhez, ezért kizártuk az autópályázást most, és fő- valamint mellékutakat választottunk.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_011Alapvetően az 1-es úton, majd később, Győr után letérve a 85-ösön irányoztuk be Lutzmannsburg-ot, Zsirán át, az aprócska hatérmenti falun keresztül.
Próbáltuk megtalálni az ideális utazótempót, ami ugyebár az országúti közlekedés szabályai szerint 90 kilométer/óra maximum, illetve a permanensen egymást követő falvak, kis- és nagyobb városok belterületi útszakaszai végett 30-70 kilométer/órás részeket jelentettek. Túl azon, hogy a hozzávetőlegesen mindennel együtt 300 kilométeres egyben megtett útszakasz teljesítése 4 órás lett, egész kényelmes és szórakoztató útiélménnyel gazdagodtunk. Ez nagyban betudható a változatos környéknek, illetve nem utolsó sorban az Opel Corsa 1.4 Turbo meglepően jó, még hosszabb távon is élvezhető komfortjának.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_012

Elöl a visszafogott térdterek ellenére komfortos tud maradni az utazás, a sofőrnek pedig egyenesen jó dolga van. Ugyanis a számos vezetést könnyítő asszisztencia rengeteget nyom a latba, az egyik legfontosabb a táblafelismerő rendszer, amely maradéktalanul jó szolgálatot tett a folyamatosan váltakozó sebességkorlátozások végett. Egyetlen apró nüansz, amelyről egyetlen táblafelismerő sem tehet: mivel a korlátozást jelző táblák a legtöbb esetben nem kapnak feloldást, ezért sokszor fals információ jelenik meg a műszerfalon – bőven 90 kilométer/órára predesztinált szakaszokon is sok esetben 40, vagy 60 kilométer/óra a megengedett a kijelző szerint. Erre figyelni kell tehát, megtévesztő lehet első nekifutásokra.

Visszafogott zajszint

Remek a kilátás az Opel Corsa 1.4 Turbo-ból, köszönhetően a jól beállítható üléspozícióknak, a vékony A és C oszlopoknak, azonban az oldaltükrök kis felületei miatt korlátozott a visszapillantók által közvetített infó. Igaz, ez aprólékos beállítással jól személyre szabható.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_013

OPC Line csomag ide, vagy oda, a tesztelt Opel Corsa 1.4 Turbo futóműve közepesen feszes hangolást kapott, így az utazási komfort e téren sem veszít értékéből. 90 kilométer/óra környékén a beltér csendes marad még, persze nagyban függ az útminőségtől és egyéb útviszonyoktól mindez.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_004

Bár a Opel Corsa 1.4 Turbo kereken 100 lóerős benzines erőforrása önmagában véve is takarékosnak mondható, kisebb odafigyeléssel és visszafogott gázpedál-kezeléssel illusztris értékek csalogathatók elő. Többnyire országúti-város-előváros használattal tesztünk során 4.8-5.3 literes átlagokat rögzítettünk 100 kilométerenként. Ezek jó értékeknek számítanak, figyelembe véve a többszöri megállást piros jelzéseknél, sebességkorlátozásoknál a visszaváltásokat, alacsonyabb tartományokból gyorsításokat és egyebeket.

Jó vele, benne az utazás

Mennyire alkalmas utazásra az Opel Corsa 1.4 Turbo? Közepes távolságokra nagyszerűen, kiváltképp, ha maximum 3, legfeljebb 4 személyről van szó (2 felnőtt, plusz 1 vagy 2 gyerek). Fontos továbbá, hogy a csomagok mennyisége se szökjön az egekig, hiszen a 300 liter alatti raktér kapacitás sem kifejezetten támogatja a nagyobb kirándulásokat. Ugyanakkor ha Opel Corsa 1.4 Turbo-t vásárolunk, ráadásul sportos, háromajtós kivitelben, kevesebb kompromisszumot kell kötnünk, mint első ránézésre gondolnánk.

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-005

2015 Opel Corsa 1.4 Turbo OPC Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1364 cm³

Maximális teljesítmény: 100 LE @ 3500-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 130 Nm @ 4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4021 mm

Szélesség: 1736 mm

Magasság: 1479 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 185/65 R15

Hátsó gumik mérete: 185/65 R15

Tömeg, üresen: 1120 kg

Megengedett össztömeg: 1575 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 1090 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 185 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.0 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS