AutóAddikt Hírek 5 csillagos minősítést kapott az új Audi A4 az Euro NCAP törésteszten

5 csillagos minősítést kapott az új Audi A4 az Euro NCAP törésteszten

Az Audi A4 elnyerte az Euro NCAP advanced elismerést is, amelyet az alapfelszereltség részét képező másodlagos ütközésvédelemnek és az extraként rendelhető Audi pre sense basic rendszernek köszönhetően érdemelt ki.

audi-a4-2016-autoaddikt

A másodlagos ütközésvédelem automatikus fékezéssel csökkenti a megcsúszás és az újabb ütközés veszélyét a balesetet követően. Az Audi pre sense basic a balesetveszélyes helyzetekben automatikusan megfeszíti a biztonsági öveket, felhúzza az oldalablakokat és becsukja a tolótetőt.

 

Az Audi A4 „integrált biztonságának” központi építőeleme az alapfelszereltség részét képező Audi pre sense city vezetéstámogató rendszer, amely nemcsak előre figyelmezteti a vezetőt, hanem vészfékezést is végrehajt. A rendszer 85 kilométer/óra sebességig figyeli, hogy van-e a jármű előtt másik gépjármű vagy gyalogos. Ha ütközés veszélye áll fenn, a rendszer több lépcsőben figyelmezteti a vezetőt: először hang- és fényjelzéssel figyelmeztetést ad, majd enyhe figyelmeztető fékezés következik és végül szükség esetén az automatikus vészfékezés.

A még nagyobb biztonság érdekében számos további vezetéstámogató endszerrel szerelték fel az Audi A4 típust. Ezek közé tartozik a vészhelyzetben kitérő manővert támogató rendszer (Collision Avoidance Assist), a balra kanyarodásban segítő rendszer (Turn Assist) és a kiszállás-figyelmeztető rendszer (Exit Warning). Amíg az első rendszer segíti a vezetőt az akadály kikerülésében, addig a második figyeli a szembejövő forgalmat kis sebességű balra kanyarodás során. Veszélyes helyzetben a rendszer automatikusan álló helyzetig fékezi az A4 típust, így megakadályozza a bekanyarodást.

A kiszállás-figyelmeztető rendszer minimalizálja a sérülésveszélyt  az ajtók kinyitásakor. Amikor hátulról közeledő járművet érzékel a rendszer, felvillanó piros LED-ek segítségével figyelmezteti az utasokat az ajtó kinyitása előtt.

Az 1997-ben alapított NCAP (New Car Assessment Program) az újonnan piacra kerülő autók biztonsági tulajdonságait vizsgálja. A szervezet 2015-ben a frontális és az oldalirányú ütközési tesztek követelményeit jelentősen szigorította annak érdekében, hogy a valós baleseti körülményeket még pontosabban szimulálják.

Előző cikk[TESZT] Mennyire lehet jó családi utazóautót faragni egy Opel Corsa 1.4 Turbo-ból?
Következő cikkVészhelyzet kezelés, emisszió-mentesen: e téren is bevált a BMW i3