Sosem lehet elég a Suzuki S-Cross-ból, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy már sokadjára írunk eme népszerű és kedvelt modellről. Egész biztos, hogy még fog cikk születni az autóról, annak különféle változatáról. Most az 1.4-es lágy hibrid hajtással szerelt összkerekes változatot tettük próbára tesztünkben.
Az biztos, hogy az új Suzuki S-Cross mára teljesen beleégett tudatunkba. Alapvetően azért, mert így, pár hónappal a megjelenés után már jól látszik, hogy a kikövezett utat remekül tudja tovább folytatni, másrészt pedig azért, mert végre egy olyan korszerű autót kanyarított a Suzuki koncepcióként (is), amely bőven helyt képes állni a szegmenesen felüli kihívókkal szemben is. Bár azért inkább maradjon meg mindenki a maga kategóriájánál, akkor nincs félreértés.
Elég az hozzá, hogy a Suzuki S-Cross külleme, megjelenése alapján megkapja a jeles osztályzatot. Így, simán, minden sallang nélkül. Nem mondhatnánk, hogy egyedi, sehol sem látott formatervet hordoz, viszont azért a suzukis letisztultság és globális forma tekintetében meg tud maradni egyedi szereplőként is a porondon.
Közkedvelt formaiság. Le sem tagadhatja, hogy Suzuki
Orr rész tekintetében a fényszóróbúrák húzottak, a szélek lépcsőzetesen tagoltak, s az egész összesség kifogástalanul épül egybe a tekintélyes díszráccsal. A felső negyedben húzódó krómcsík a prémiumjelleget hívatott előtérbe helyezni, bár ez manapság kategóriától és hovatartozástól függetlenül kötelező jelleggel van jelen. Az alsó szélekre helyezett ködlámpafészkek egyérteélműen a sportosságot domborítják, míg a hatalmas alsó beömlőrostély szintén.
Egyénbként a Suzuki S-Cross jóval termetesebbnek látszik például fotón, mint a valóságban. Jól trükköztek a dizájnerek a formák adagolásával, az ívek, élek mind előtérbe nelyezik a jófajta vizuális hatás-összességet; remekül látható mindez oldalnézetből is.
Meg persze az is, hogy a Suzuki S-Cross egy hamisítatlan mini-SUV, crossover – nem véletlen az S-Cross címke sem -, erősített sárvédőívekkel, magasra emelt kocsiszekrénnyel, hátrafelé ívelő tetővonallal, csapott far-résszel.
Nincs ok panaszra a Suzuki S-Cross hátsó kialakítás-jegyeit szemlélve sem. Az összefonódó lámpatest-kaszni elegy itt is jelen van, a hátsó menetfények burkolóelemei “összenőttek” a középső díszcsík-résszel, közrefogva a jól ismert emblémát, majd lefelé haladva ismét jöhet a jól bevált trükközés a szilkuettekkel, fénytöréssel, egyebekkel. Meggyőző a küllem, nincs is mit tovább ragozni ezen.
Könnyedén boldogulunk vele a hétköznapokban
Amennyire újszerűnek hat a Suzuki S-Cross külseje, annyira megszokott a beltér. Úgy tűnik, ide sok újat nem kanyarítottak a tervezésnél, a korábbról megszokott japán puritanizmus, Suzuki-séma kormánykerék (amilyen a Swift-ben is van, stlíusra), infotainment, masszív váltókar jellemző. Sok egyéb szintén ugyanez a karakterisztika, nem soroljuk, elég a fotókat megszemlélni. Ez persze nem baj, vagy nem felhánytorgatás, hisz’ ami jól bevált egyszer, többször is jól be fog válni, felesleges túlbonyolítani. A Suzuki szellemisége amúgy is pont ez, ott a Swift élő példaként. És mennyire szeretjök – emiatt is – a Swiftet!
Kényelmes, jól tartó üléseket kapott a Suzuki S-Cross, hosszabb távokon is kényelmes az utazás. Teljesen. Olyannyira, hogy nem is éreztük nagyon, amikor Bükfürdőre megérkeztünk, mentünk volna még tovább 2-300 kilométert. Az anyaghasználat is a helyén van, túlzónak egyáltalán nem nevezhető az enteriőr kialakítása, minden kézre esik, jó a felületek tapintása, ergonómia szintén jeles.
Élmény vezetni, ténylegesen az
Jó vezetni a Suzuki S-Cross-t. Ahogy az imént említettük, Bükfürdőt céloztuk be, Budapesten áthaladva, autópályázással és autóút-használattal. Mindez fontos volt, hiszen azt tűztük ki fő célul, hogy a Suzuki S-Cross-t a lehető legtöbb helyzetben próbára tegyük. Sőr, még pár száz méter visszafogott offroad is volt a felhozatalban.
1373 köbcentiméter hengerűrtartalmú, sornégyes turbótöltött benzinmotort kapott a Suzuki S-Cross, 130 lóerő maximális teljesítménnyel 5500-as percenkénti fordulatszámon, 235 Newtonméter forgatónyomaték-csúccsal 2000-3000 RPM-en.
Az AllGrip összkerékhajtás remek, csúszós-nyálás útviszonyok közt is stabilan tartja az 1310 kilogramm súlyt, na meg a magas bódét – s ha már letértünk az útról egy kis terepezés erejéig, jelentjük: az AllGrip sáros-képlékeny, kissé hómaradványos útfelületen is maradéktalanul tudott teljesíteni.
Autópályatempónál is megmarad a Suzuki S-Cross agilitása, a 130 kilométer/óra erőlködés nélkül teljesíthető, 2300-2400 RPM átlaggal,. A manuális váltó remek, precíz, a fokozat áttétek optimálisak, ennek köszönhetően kifejezetten takarékos is tud maradni.
Városi környezetben a Suzuki S-Cross átlagosan 7.1-8.2 liter benzint kért, míg országúton 5.2-5.9 literrel lehetett kalkulálni. Minden nyilván a terepviszonyoktól is nagyban függ, ezért e tágabb intervallumok.
2022 Suzuki S-Cross 1.4 Allgrip AUT 48V Hybrid GLX specifikációk
Motor
Motortípus: soros négyhengeres benzinmotor turbóval
Lökettérfogat: 1373 cm³
Maximális teljesítmény: 130 LE @ 5500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 235 Nm @ 2000-3000 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4300 mm
Szélesség: 1881 mm
Magasság: 1585 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Első gumik mérete: 215/55 R17
Hátsó gumik mérete: 215/55 R17
Tömeg, üresen: 1310 kg
Megengedett össztömeg: 1780 kg
Csomagtartó mérete: 430 liter, 1230 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 47 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.2 s (gyári), 9.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.1-8.2 l/100 km
Országúti: 5.2-5.9 l/100 km
Vegyes: 6.9 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: N/A l/100km
CO2 kibocsátás: N/A g/km
Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Acer Hungary
Utómunka hardver: Acer