AutóAddikt Autóteszt Suzuki Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX – kategóriájában...

[TESZT] Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX – kategóriájában maximumon domborít

Biztosan emlékszünk még a nem túl pozitív sztereotípiákra, amelyek a 90-es évek Swiftjeit lengték körül. Törésteszt, anyagminőség, alulméretezett futómű, és még sorolhatnánk. Az biztos, hogy 2021-ben a Swift egy igazi remekmű kategóriájában, és talán az árcédulája sem olyan vészes. Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX.

Őszinteség. Ez a stó jellemzi leginkább a 2021-es Swift-et is, mint megannyi esetben írtunk már hasonló jelzőket más autók kapcsán is. Egyet mindenképp érdemes latba vetni, amikor a Swift-et vizsgáljuk – és persze ez minden más esetben is igaz: tiszteljük a kategóriát, a szegmenst, ahová egy modell tartozik. A cikk pedig ennek szellemiségében lesz, marad objektív.

A Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX remek autó. Alapvetően az 1 hetes teszthét alatt nem volt semmi olyan kitétel, ami negatívan befolyásolta volna a tesztperiódust, pedig ez eléggé ritka. A lágy hibrid hajtás pedig messzemenően jót tesz az amúgy is madárétvágyú hajtásláncnak.

Tipikus Swift-szellemiség

A Swift formavilága 2021-ben is megmaradt a tradicionális irányzatnál, lekerekített sarkokkal és oldalvezetéssel, hangsúlyos lámpabúrákkal elöl és hátul is, valamint könnyed krómberakásokkal hívja fel magára a figyelmet- A Swift tulajdonképp új dimenzióba lépett pár éve, kategóriáján belül próbál (sikerrel) többet nyújtani, ezzel eléggé magasra helyezve a lécet a konkurencia számára ebben a szegmensben.

Ugyanakkor a japán minimalista, lényegretörő dizájnszellemiség jellemzi a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX küllemét, nincsenek túlzó részletek, vagy épp oda nem illő vonalak, domborulatok. A hátsó ajtók például a C oszlophoz köthető kilincsekkel nyílnak, ezek rejtettek, így tulajdonképp az autó háromajtósnak tűnik – ezzel is emelve a sportosság-faktort.

Ha sportosság, akkor leginkább a fiatalos mivolt sejlik fel legelőször, viszont a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX egyszerre uniszex és kortalan, nemtől és korosztálytól független a tálalás. Nagyon érdekes ez, mivel kevés az olyan autó, amely szinte mindenre (is) bevethető a hétköznapokban, nincs állandósult kategória vagy stílusirányzat; passzol mindenhez, mindenhol.

Mindenre befogható: jól jelképezi az univerzális felhasználás fogalmát

Városi rohangálás reggeltől estig? A Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX ideális választás, hiszen a méretezése optimális, az agilitása optimális, a fogyasztása optimális. Nem feltűnősködik, tehát nem rí ki a tömegből, így biztonságos leparkolni vele.

Hosszabb lélegzetvételű utazás? A Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX újfent ideális választás, mondjuk 2-3 személlyel számolva, visszafogott csomagszállítással. A 265 literes csomagtartó kicsi ugyan, de fér bele meglepően sok minden, ha a 40:60 arányban osztott hátsó üléstámlákból valamelyiket előrehajtjuk, jelentős térfogatnövekedéssel számolhatunk.

Mindemellett tud elegáns is lenni a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX, sportosan, dinamizmust sugallva. Tehát ha netán protokoll a célirány, e téren sem vall szégyent, menő kiszállni öltönyben vagy kosztümben egy ilyen Swiftből.

Meg sem érezni benne a kilométereket

Visszatérve a hosszabb utazásokhoz: tervezünk egy nagyjából 1000 kilométeres etapot Swifttel (Németország), de első körben Bajáig közlekedtünk a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX tesztautóval, megvizsgálva, hogyan és mennyire élhető alternatíva. A tesztutat három felnőttel és tekintélyes mennyiségű csomaggal folytattuk le – a hátsó ülések közül a kétharmadost hajtottuk előre, így a hátul utazó enyhén súlyos és terjedelmes bőröndje hosszában fektetve jól befért. Mellé jöhettek a kisebb szatyrok, táskák – biciklit most nem fuvaroztunk, mint pár nappal ezelőtt Németországból a Kugával. Az már nyilván nem fért volna be, nem is lett volna indokolt.

Tehát így, a fenti felsorolással remekül és kényelmesen utaztunk Bajáig az M6-oson. Az ülő- és hátlapok kényelme remek, nincs fapadosság, és a Swift kategóriáján túlmutat. Térd- és lábtér, valamint fej- és válltér tekintetében nem kell a kompromisszum, rá is csodálkoztunk, mekkora a rendelkezésre álló hely akéár elöl, akár hátul. Persze jó, ha maximum három személlyel számolunk az utazás kapcsán, így még élhetően kényelmes, efelett nem annyira. Maximum még 1 gyerek, talán.

Az, hogy a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX remekül jön-megy városi környezetben, evidens. Kisautó, erre van predesztinálva. De az, hogy autópályán is megtartja messzemenő takarékosságát, rendkívül pozitív jelenség, hiszen a már sokszor emlegetett élhetőségi faktorráta így szinte kimaxolja magát. Az 1.2 literes négyhengeres benzinmotor a 12V-os hibrid rendszerrel közvetetten 90 lóerő leadására képes 6000-es percenkénti fordulatszámon, míg a 120 Newtonméter csúcsnyomaték 4400-tól rendelkezésre áll. A hajtáslánchoz társított fokozatmentes CVT remekül illeszkedik az összképbe, és észrevétlenül dolgozik a háttérben.

Fogyasztás tekintetében még mindig verhetetlen a Swift, a lágy hibrid hajtásnak köszönhetően nehéz 5 liter fölé vinni a 100 kilométerre átlagolt értéket. Vegyes használat mellett 5.7, míg városban 5.8, autópályán 4.7-5.9, illetve országúton 3.9-4.9 liter közötti adatok születtek. A Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX tankja 37 literes, de ezzel a visszafogott üzemanyag-felhasználással bő 600 kilométeres range is teljesíthető vegyes használat mellett.

Árazás

A tesztben szereplő Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX listaára 6.6 millió forint, azonban most akciósan 5.9 millióért hazavihető az autó.

2021 Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor + 12V hibrid rendszer

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes eCVT

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3840 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 2450 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 890 kg

Megengedett össztömeg: 1355 kg

Csomagtartó mérete: 265 liter, 947 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 3.9-4.9 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 6.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 98 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Huawei, Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
91 %
Kialakítás
90 %
Komfort
86 %
Teljesítmény
90 %
Anyagminőség
89 %
Ár-érték arány
91 %
Előző cikkA BMW Group 1.5 millió euróval támogatja a mentőszolgálatok munkáját az árvíz sújtotta területeken
Következő cikkOlajteknő felújítása az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-en a CVH Autószerviz- és karosszériaműhelyben