A Közel-Kelet fontos diplomáciai fordulata, hogy Szaúd-Arábia és Katar lépéseket tett a két állam közötti enyhülés irányában. A csúcstalálkozóra azonban nem egy palotában vagy konferenciateremben, hanem egy Lexus LX luxusterepjáróban került sor.
A modern arab világban a sivatag kulturális, gazdasági és – bármilyen meglepő – környezetvédelmi szempontból egyaránt nélkülözhetetlen, pótolhatatlan kincs, a mindennapi élet természetes része, az ott élő népek önazonosságának jelképe. Amikor tehát a szaúdi és katari politikai elit tagjai úgy döntöttek, ideje véget vetni a két királyság közötti nézetkülönbségeknek, egy sivatagi kirándulással tették személyessé és kézzel foghatóvá a jó szándékot.
A kuvaiti emír közvetítésével megvalósuló, történelmi közeledésben Tamím bin Hamád Al Táni katari emír, valamint Mohammed bin Szalman szaúdi trónörökös folytatott párbeszédet. A találkozó során a vezetők felkeresték Szaúd-Arábia egyik legnevezetesebb térségét, AlUlát, amely egyszerre képviseli a múltat (az ásatások tanúsága szerint már negyed millió évvel ezelőtt is éltek errefelé emberek) és a jövőt: a régióban ugyanis hatalmas léptékű, ám minden szempontból fenntartható fejlesztést terveznek, amely egyszerre szolgálja a látogatók és a helyi lakosok, a gazdaság és a természet érdekeit.
A több mint 22 ezer négyzetkilométeren elterülő AlUla térség természetesen nem járható be teljes egészében, pláne nem gyalogosan. A trónörökös ezért egy Lexus LX470 luxusterepjáró volánja mögé ült, és személyesen mutatta meg tárgyalópartnerének a régió néhány történelmi jelentőségű pontját. A járműválasztás szimbolikus jelentőségű, ám egyáltalán nem meglepő: a Lexus és a Toyota ugyanis különösen magas piaci részesedéssel bír a térségben, és ezen belül Szaúd-Arábiában. A Toyota piaci részesedése 2019-ben megközelítette a 28%-ot; egy helyi közvélemény-kutatásban megkérdezettek 57 százaléka a Toyotát, 13 százalékuk a Lexust nevezte meg kedvenc autómárkájaként.
A Lexus LX a márka összkerékhajtású zászlóshajója, egyben a Lexus egyik legkeresettebb típusa a térségben. Ezt a választást a Közel-Keleten nemcsak a presztízs indokolja, hanem olyan objektív szempontok is, mint a rendkívül megbízható és ütőképes összkerékhajtás vagy a 383 lóerős, 546 Nm-es 5.7 literes V8-as benzinmotor, amelyek a legádázabb körülmények között is biztonságban célba (vagy haza) juttatják az autóst.
Nem csupán ezért bír fontos jelentőséggel a királyi csúcstalálkozó „helyszíne”, hanem azért is, mert több mint 65 évvel ezelőtt ennek a modellnek a dédapja, az első exportpiacra gyártott, civil felhasználásra tervezett Toyota Land Cruiser apropóján kezdődött meg a Toyota márka forgalmazása Szaúdi-Arábiában.
A márkát 1955 óta egy és ugyanaz a családi vállalkozás, az Abdul Latif Jameel (ALJ) forgalmazza. A névadó Abdul Latíf Dzsameleredetileg csak saját magának szeretett volna vásárolni egy terepjárót, ám gondolt egy merészet: egy autó helyett négyet rendelt, és ezzel egy füst alatt elnyerte a márka importőri jogát Szaúd-Arábiában. Az ALJ abban a pillanatban megkezdte a Lexus márka forgalmazását is, amint az 1989-ben megalakult. A vállalat ma már öt földrész harminc országában (!) van jelen, így Monacóban, Angliában és Törökországban, de többek között Japánban is működtetnek Lexus márkakereskedést.
Fotók: Lexus, Arab News.com





![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-180x135.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-180x135.jpg)


































![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-100x75.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-100x75.jpg)


