A Toyota bejelentette, hogy két üzemanyagcellás villástargoncát állított munkába a Toyota Cityben működő Motomachi üzemben. A targoncákat a Toyota Industries Corporation gyártotta.
A hidrogénből előállított elektromos árammal működő üzemanyagcellás targoncák rendkívül környezetbarátak, hiszen működésük során sem CO₂-t, sem más káros anyagot nem bocsátanak ki. Emellett használatuk is nagyon kényelmes, mivel üzemanyagtartályuk körülbelül három perc alatt tölthető újra. Ugyanakkor az is fontos tulajdonságuk, hogy – mivel üzemanyagcellájuk áramot fejleszt – vészhelyzet esetén kiegészítő áramforrásként is szolgálhatnak. A Toyota arra törekszik, hogy mérsékelje gyárai CO₂-kibocsátását, ezért a vállalat azt tervezi, hogy hagyományos villástargoncáit üzemanyagcellás hajtásúakra cseréli.
E folyamat első lépése az új eszközök bevezetése a Motomachi üzemben, ahol 2018-ban újabb 20 ilyen targonca áll majd munkába, és számuk 2020 körül már 170-180 darabra nőhet. Mióta 2015-ben közzétette 2050-es Környezetvédelmi Célkitűzéseit, a Toyota elkötelezetten dolgozik a hidrogén-energiával kapcsolatos technológiák fejlesztésén és bevezetésén, hogy üzemeiben minél nagyobb arányban alkalmazhassa a hidrogént – valóra váltva ezzel a Nulla CO₂-kibocsátású Gyártás tervét.
A két üzemanyagcellás villástargonca üzembe állítása fontos lépése a Toyota, a Környezetvédelmi minisztérium és a Vidékfejlesztési, Infrastrukturális, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztérium közös kezdeményezésének, amelynek célja az üzemanyagcellák népszerűsítése a munkagépek gyártói között, elősegítve ezzel a hidrogénalapú társadalom kialakulását.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


