Nagyon nem mindegy, hogyan szereljük ki a cockpit szemüveg- és kesztyűtartó zárbetétjét a W140-ben. Meg is jártuk első körben.
Pedig tudtuk, hogy kritikus pont. Készültünk is rá. Nem sikerült első nekifutásra.
Miután eltávolítjuk a szemüvegtartó csavarjait, ki kell szedni a zárbetétet, különben belefeszül a zárszerkezet mindkét oldalon. A zárbetét eltávolításához direkt kialakításra került a belső peremen egy apró lyuk, amelyen keresztül “unlock” módba lehet helyezni a zárbetétet, és így könnyedén kihúzható.
Hústű, kiegyenesített gemkapocs, zsákvarrótű – ezek azok a kellékek, amelyek jó szolgálatot bírnak tenni a zárbetét kiemelésénél. A kulcsot behelyezbve el kell forgatnunk a zárat nyitott és zárt pozíció közé, 45 fokban, 5 óra kismutató pozícióba, majd jöhet a hústű/gemkapocs/zsákvarrótű. Óvatosan, hogy ne sértsük fel, karcoljuk meg a zárbetét körburkolatát, vagy magát a zár felületét dugjuk be a lyukon, és egészen addig toljuk előre, amíg egy kicsi kattanást nem hallunk, érzünk. A kulcs kiszedőként is szolgál a zárbetétben, azzal húzzuk magunk felé a már kireteszelt zárbetétet.
És itt jött a kritikus pont: kihúztuk a kulcsot a zárbetétből, mire az egész széthullott darabokra. Nevezetesen 5 lamellára, megannyi apró, milliméteres rugóra levbontva. Kész, ennyi, volt zár, nincs zár… Pedig direkt rögzítettük magunkban, hogy NEM húzzuk ki a kulcsot kivétel után.
Reményekkel telve jeleztük örök segítőnknek, a Kulcslyuk Zárszerviznek, hogy lenne egy kissé megfáradt Mercedes belső zárbetét a szemüvegtartó-kesztyűtartó pároshoz. Szerencsénkre rögvest rávágták, hogy vigyük, majd jól megcsinálják.
Következő cikkünkben körülírjuk, hogyan történt a zárbetét megreparálása.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)










































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


