AutóAddikt Hírek Emisszió-mentes belvárosok: a BMW eDrive Zones funkció már 138 európai városban elérhető

Emisszió-mentes belvárosok: a BMW eDrive Zones funkció már 138 európai városban elérhető

A BMW Group újabb húsz európai városban, így többek között Koppenhágában, Veronában és Toulouse-ban vezette be novemberben az innovatív BMW eDrive Zones funkciót. Ez azt jelenti, hogy az öreg kontinensen már összesen 138 város élvezheti az úttörő technológia előnyeit. A szolgáltatást jövőre várhatóan legalább további harminc városban vezetik be világszerte.

2020 nyarán a BMW az összes plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellben az alapfelszereltség részeként tette elérhetővé ügyfelei számára a BMW eDrive Zones funkciót: azokban a nagyvárosokban, ahol már korábban kijelölték, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek geofencing technológiája automatikusan felismeri a teljes mértékben emisszió-mentes mobilitás „zöld zónáit”. Amint a gépkocsi egy ilyen zónába érkezik, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos meghajtásra vált át. A BMW ezzel a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek előtt is utat nyit az eredetileg tisztán elektromos meghajtású gépkocsik számára kialakított „zöld zónákba”, ahol éppúgy, zéró emisszió mentén, fosszilis üzemanyag-fogyasztás nélkül közlekednek. Az elektromos motorok sokkal hatékonyabbak a belvárosi közlekedésre, mint a belsőégésű erőforrások, használatukat így a bajor prémiumgyártó exkluzív BMW Pontokkal is jutalmazza: a vezetők minden, tisztán elektromos üzemmódban megtett kilométerért egy pontot kapnak – a BMW eDrive Zones területein belül megtett kilométerekért kettőt -, amelyeket később az adott BMW modell nagyfeszültségű akkumulátorának költségmentes feltöltésére válthatják be. A BMW ügyfelei ráadásul járművük töltése közben is bónuszpontokat gyűjthetnek.

A BMW eDrive Zones funkció az alábbi húsz európai városba érkezett meg novemberben: Aberdeen, Bregenz, Brescia, Bristol, Cambridge, Cardiff, Cork, Coventry, Firenze, Klagenfurt, Koppenhága, Lille, Matosinhos, Nápoly, Oeiras, Oxford, Sheffield, St. Pölten, Toulouse és Verona.

Jobb életminőség a belvárosokban a BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően

A BMW eDrive Zones funkció és a használatát övező exkluzív pontrendszer a belvárosok emissziójának csökkentését és a bajor prémiummárka ügyfeleinek költséghatékony járműüzemeltetését tekintve egyaránt sikertörténet. A felhasználói szokások elemzése szerint:

  • A BMW eDrive Zones funkció a tisztán elektromos üzemmód jelentősen nagyobb arányú használatát eredményezi, hiszen Európában naponta mintegy 30 000 alkalommal kapcsolnak tisztán elektromos üzemmódba a BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei.
  • A „zöld zónákban” megtett utak több mint 75 százalékát már ma is tisztán elektromos üzemmódban teszik meg a vezetők. Ebből a sofőrök mintegy 40 százaléka már akkor is zéró emisszióval közlekedik, amikor behajt a kijelölt területre. További 35 százalékuk a BMW eDrive Zones funkció segítségével kapcsol át tisztán elektromos üzemmódba.
  • A BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei csak az elmúlt negyedévben 3,3 millió kilométert tettek meg tisztán elektromos üzemmódban a BMW eDrive Zones határain belül. Ez több mint nyolcvan, az Egyenlítő mentén megtett Föld körüli útnak felel meg – a belsőégésű erőforrás használata, és mint ilyen, károsanyag-kibocsátás nélkül.
  • A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modelleket vezető ügyfelek a BMW eDrive Zones funkció tavaly nyári bevezetése óta világszerte mintegy 150 millió pontot gyűjtöttek, amelyeket költségmentes járműtöltésekre válthattak be. Összesen ez mintegy 2,9 gigawattóra töltési energiának felelnek meg. Egy plug-in hibrid 3-as BMW ebből hozzávetőlegesen 250 000 alkalommal lenne feltölthető.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák elengedhetetlenek ahhoz, hogy a BMW Group 2030-ra sikeresen teljesítse az összes új autójára vetített, kilométerenkénti 50 százalékos károsanyagkibocsátás-csökkentési célértéket

Az elektromos mobilitás térnyerésével a BMW Group tudatosan döntött a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek továbbfejlesztése és népszerűsítése mellett. A vállalatcsoport a világ 95 országában összesen tizenhét különböző, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellt kínál ügyfeleinek. A BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően ezen modellek mostantól még jobban kiaknázhatják a technológiában rejlő lehetőségeket: ha a tulajdonosok a plug-in hibrid modelleket rendszeresen töltik, a hétköznapi távolságok nagy része károsanyag-kibocsátás nélkül teljesíthető. Ez csak Európában napi több millió ingázást jelent. A nyüzsgő belvárosi forgatagokban a plug-in hibrid modellek így jelentős mértékben hozzájárulhatnak az adott város emissziójának csökkentéséhez. A tisztán elektromos üzemmód ráadásul nem csupán fosszilis üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető kilométereket jelent, de azáltal, hogy csökkenti az adott metropolisz emisszióját és zajterhelését, a város életminőségét is javítja. A BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek teljes életciklusra vetített emissziós értéke jelentősen alacsonyabb, mint a belsőégésű erőforrással szerelt modelleké, még akkor is, ha nagyfeszültségű akkumulátoraikat nem megújuló energia felhasználásával előállított, úgynevezett „zöldenergiával”, hanem a villamosenergia-hálózatra csatlakoztatva töltik fel.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek előnyei a belsőégésű erőforrással szerelt modellekhez képest

  • Jobb életminőség: a tisztán elektromos üzemmód aktiválásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.
  • Költséghatékonyság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést tesz lehetővé, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral dolgozó hajtásláncok.
  • Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.
  • A fékezés hozzáadott előnye: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében a fékezés csupán hőt és fékport termel.
  • Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával pedig a márkára jellemző, sportos vezetési élményt ígérik. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek rendkívül széles felhasználói tartományban kompromisszumok nélkül használhatók, és mint ilyen, az egy autót fenntartó háztartások számára is ideális választás.
  • Út a jövőbe: tekintve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ráadásul parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.

A BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának következetes továbbfejlesztése

Az új BMW 2-es Active Tourer jövő évi piaci bevezetésével a BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának ötödik generációja is széles körben bemutatkozik. A technológia a legkorszerűbb innovációkat egyesíti, így például a nagymértékben integrált elektromos hajtási egységet, amely az elektromos motort, a vezérlőelektronikát és a váltót egy közös házban egyesíti. Ez nem csupán a beépítési és működési hatékonyság, de a menetdinamika terén is jelentős fejlődést eredményez.

A BMW plug-in hibrid modelljeinek minden korábbinál alacsonyabb emissziós lábnyoma 

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

Felhasználói fázisukban a BMW plug-in hibrid modelljei – még az átlagos európai villamosenergia-hálózatról töltve is – jelentősen kevesebb káros anyagot termelnek, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljeik. A BMW Group egyetlen hálózatról tölthető modellt sem küld sorozatgyártásba anélkül, hogy erről megbizonyosodna.

Azon városok listája, amelyekben a BMW eDrive Zones funkció 2021 novemberétől elérhető

A BMW eDrive Zones funkció előnyeit már számos európai nagyvárosban élvezhetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei. A lista a jövőben további országokkal és városokkal bővül, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek tisztán elektromos üzemmódban megtett kilométereinek aránya így újabb és újabb területeken indulhat növekedésnek. Németországban számos „zöld zóna” már most megegyezik az úgynevezett “Umweltzonen” zónákkal.

A BMW eDrive Zones funkció jelenleg az alábbi városokban érhető el: Aachen, Aberdeen, Amszterdam, Antwerpen, Augsburg, Balingen, Barcelona, Bath, Bázel, Bécs, Belfast, Bergen, Berlin, Bern, Birmingham, Bonn, Bordeaux, Braga, Breda, Bregenz, Bréma, Brescia, Bristol, Brugge, Brüsszel, Cambridge, Cardiff, Charleroi, Cork, Coventry, Darmstadt, Den Haag, Dinslaken, Dublin, Düsseldorf, Edinburgh, Eindhoven, Erfurt, Eschweiler, Firenze, Frankfurt, Freiburg, Genf, Gent, Glasgow, Göteborg, Graz, Groningen, Hagen, Halle an der Saale, Hannover, Hasselt, Heidelberg, Heidenheim an der Brenz, Heilbronn, Herrenberg, Ilsfeld, Innsbruck, Karlsruhe, Klagenfurt, Koppenhága, Köln, Krefeld, Langenfeld, Leonberg, Leuven, Liège, Lille, Limburg an der Lahn, Limerick, Linz, Lipcse, Lisszabon, Liverpool, London, Ludwigsburg, Luxemburg, Luzern, Lyon, Madrid, Magdeburg, Mainz, Malmö, Manchester, Mannheim, Marburg, Marseille, Matosinhos, Milano, Mönchengladbach, Mons, Mühlacker, München, Münster, Namur, Nápoly, Neuss, Nürnberg, Oeiras, Offenbach am Main, Oslo, Osnabrück, Overath, Oxford, Párizs, Pfinztal, Pforzheim, Porto, Regensburg, Remscheid, Reutlingen, Róma, Rotterdam, Ruhrgebiet, Salzburg, Schramberg, Schwäbisch Gmünd, Sheffield, Siegen, St. Pölten, Stavanger, Stockholm, Strasbourg, Stuttgart, Tilburg, Toulouse, Trondheim, Tübingen, Torino, Ulm, Uppsala, Urbach, Utrecht, Verona, Wendlingen am Neckar, Wiesbaden, Wuppertal, Zürich.

Előző cikk1997 Mercedes-Benz S420 W140: a szemüvegtartó és kesztyűtartó zárbetétjének kiszerelése
Következő cikkEz a Toyota GR Yaris nagyjából azt tudja, amit a szupersportautók