Jó ideje lógott a levegőben az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 csomagtérfedelének szintezése. Semmi komolyabb nem volt vele, mindössze a két oldalsó illesztés eltért egymástól, pár milliméterrel.
Lecsukásnál teljesen szépen szintbe záródott a csomagtérfedél, a behúzó mechanizmus remekül tette, teszi a dolgát. A feladat tehát annyi volt, hogy a csomagtérfedelet nagyon minimálisan eltoljuk a menetirány szerinti bal oldal felé.



Nem túl bonyolult ennek a megvalósítása: a csomagtér kárpitjához nem kell nyúlni, annak ellenére, hogy a zsanérok alsó része jócskán belelóg a kárpitok )bal és jobb oldali) U-alakú nyílásaiba, azok mögé. Itt mindkét oldalon műanyag burkolat van, ezeket 2-2 klipsz kipattintásával, valamint 1-1 oldalsó patent kiszedésével táviolíthatjuk el. A csomagtérfedél belső kárpitját sem kell leszedni a procedúrához.




Miután ezzel megvoltunk, jöhetett az oldalankénti kettő darab csavar meglazítása. Fontos, hogy ne lazítsunk nagyot rajtuk, így valamennyire megtartják a fedelet, és nincs a hátsó szélvédő olyan veszélynek kitéve, hogy a fedél rácsússzon véletlenül.




Mielőtt a pozícionálást megkezdtük, a behúzómechanika csatlakozóját lecsavaroztuk, pontosan azért, hogy a pár milliméterrel eltolt fedél pontoan illeszkedjen majd lecsukás után.


Meglazítottuk tehát a csavarokat, közben vigyáztunk arra, hogy a zsanérokban futó kábelezés, valamint vákuumcső ne sérüljön – ezeket könnyedén félre lehet tolni a csavarozás közben.


Eltoltuk pár milliméterrel balra a csomagtérfedelet, legalább négy nekifutás után született meg a végeredmény. A csavarokat megerősítettük, a zármechanikát visszaszereltük, majd a burkolatok is a helyükre kerültek.





![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-180x135.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-180x135.jpg)

































![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-100x75.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-100x75.jpg)


