A Continental, mint a világ egyik vezető autóipari beszállítója partnerségre lépett a Smaggal és a Michelinnel annak érdekében, hogy fenntartható megoldásokkal tegyék zöldebbé a természetes gumi teljes ellátási láncát.
Ennek érdekében a Continental közös céget alapít a Michelinnel, amely vezető szerepet tölt be az abroncsgyártásban és a fenntartható mobilitásban, valamint a Smaggal, a mezőgazdasági szoftverek vezető fejlesztőjével.
A tervek szerint a közös vállalat még idén megkezdi működését, a trösztellenes hatóságok jóváhagyásától függően. A közös cégbe kerül a Rubberway® digitális platform, amely a természetes gumi előállításban monitorozza és kiértékeli a gyártás során alkalmazott gyakorlatokat és kockázatokat – a kaucsukfa-ültetvényektől kezdve egészen a gumi feldolgozó üzemekig. A fejlesztés a kiértékelés során számos környezetvédelmi, technológiai, valamint a társadalmi felelősségvállalás során alkalmazott szempontot figyelembe vesz. A Rubberway® az összegyűjtött adatokat valamennyi felhasználónak (illetve gumiabroncs-gyártónak) megküldi, így lehetővé téve számukra, hogy beazonosítsák és még magasabb szintre emeljék a fenntarthatóságot a természetes gumi ellátási láncában.
A természetes gumi ellátási lánca – amely hatmillió farmert, 100.000 közvetítőt és 500 gumigyárat is magában foglal – rendkívül komplexnek tekinthető. A Rubberway® a Smag szoftverfejlesztő céggel közösen születhetett meg és már 2017 óta használatban van néhány fontosabb gumitermelő országban, mint például Thaiföldön, Indonéziában, Nigériában, Brazíliában, Ghánában, vagy éppen Elefántcsontparton. A három cég által alapított közös vállalatban a Michelin a felhasználási és kitermelési jogokat, valamint a felhasználók visszajelzéseit teszi elérhetővé a partnerek számára.
A Continental a vállalkozásba fektetett tőkével fejezi ki elköteleződését a megoldás mellett, és egyúttal a többi gumiabroncs- és autóalkatrész gyártó előtt is megnyitja a szélesebb körű alkalmazás lehetőségét, hozzájárulva a fenntartható gyakorlatok elterjesztéséhez a természetes gumi iparágában. A Smag pedig a mezőgazdaságban használt digitális megoldások terén szerzett technológiai és szektor-specifikus szakértelmével támogatja a projektet.
A közös vállalkozás során a partnerek célja az, hogy a Rubberway® egy olyan független megoldássá váljon, amelyet bármelyik természetes gumi iparágban érdekelt szereplő felhasználhat, illetve, hogy az ellátási lánc még átláthatóbbá váljon.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


