AutóAddikt Autó-motorsport A Volkswagen ID.R fejlesztése folyamatos, hogy elhódítsa a Nürburgring-Nordschleife-ról a rekordot

A Volkswagen ID.R fejlesztése folyamatos, hogy elhódítsa a Nürburgring-Nordschleife-ról a rekordot

Új kihívással néz szembe az ID.R: a nyáron egy új rekord felállítását tervezik a Nürburgring-Nordschleife-n.

A Volkswagen Motorsport csapata ezért intenzíven dolgozik a tisztán elektromos meghajtású versenyautó folyamatos fejlesztésén. A tesztelési és fejlesztési szakasz középpontjában a jármű hatékonyságának növelése áll. A két elektromos motor hajtotta, 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményű ID.R az előfutára a Volkswagen tisztán elektromos meghajtású járművekből álló ID termékcsaládjának.

„Az elektro-mobilitás fejlesztései óriásiak, és idén ismét szeretnénk megmutatni a Volkswagen képességeit az érzelmeket ébresztő gyors elektromos autók gyártásában” – mondja Volkswagen Motorsport igazgató, Sven Smeets. „A Pikes Peak-hez hasonlóan a Nürburgring-Nordschleife is komoly kihívást jelent az autó számára. Azt szeretnénk bemutatni, hogy mennyi teljesítménypotenciál van ma az elektromos hajtású autókban. ”

„Igazi kihívás megtalálni a legjobb egyensúlyt a sebesség és a rendelkezésre álló korlátozott mennyiségű elektromos energia között. Ennek megfelelően a hajtástechnika és az akkumulátorkezelés folyamatos fejlesztésére koncentrálunk” –  magyarázza François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója.

A Volkswagen Motorsport az akkumulátort azon laboratóriumokkal fejleszti közösen, amelyek az ID termékcsalád technológiájának kutatásában szintén részt vesznek.

Az ID.R egyértelműen látható módosítása az aerodinamika lesz. „A Pikes Peak vékony levegőjében, amely 4302 méter tengerszint feletti magasságban van, az ID.R nagy hátsó szárnyat kapott, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt hozza létre ”- mondja Demaison. A Nordschleife-nál a Volkswagen Motorsport új aerodinamikai konfigurációt hoz létre, amely a lehető legnagyobb hatékonyságot célozza meg, nem pedig a maximális leszorítóerőt.

„Ez nem csak egy kisebb hátsó szárnyra vonatkozik, hanem a jármű elülső splitterjére és padlólemezére is” – magyarázza Demaison. Ehhez a számítógépen különféle specifikációkat szimulálunk, amelyeket április elején a tesztfutamok előtt a szélcsatornában vizsgálunk meg.
A Volkswagen Motorsport Hannoverben végzi el ezeket a szimulációkat, amelyeket az akkumulátorok kezelésének optimalizálására és a felfüggesztési komponensek adaptálására is használnak a Nordschleife nagyobb terheléseihez.

„Nagy segítséget kapunk Wolfsburg technikai fejlesztési részlegétől” – mondja Dr. Benjamin Ahrenholz, a Volkswagen Motorsport számítási / szimulációs vezetője.

Idén ismét Romain Dumas ül az ID.R pilótafülkéjében. A franciát, aki a Nordschleife szakértőjének mondható, a 24 órás versenyen elért négy győzelmével, izgatja az autó folyamatos fejlődése: „Izoláltan nézve, az egyes változások nem tűnnek annyira jelentősnek, de az ID. R egy nagyon összetett csomag. Mindez az apró részletek összegén múlik.
A Nordschleife-n a tisztán elektromos meghajtású járművek jelenlegi rekordja 6m 45,90-es – a Peter Dumbreck által a NIO EP9-es volánja mögött állított fel 2017-ben.