Égett olajszag menet közben, a szellőztetőn keresztül, valamint megállás után, ha kiszállunk? A motortér felől jön? Nagy eséllyel a kartercsöveknél kell keresni a problémát.
Persze ha van olajfolyás a motornál – rácsepeg az olaj, vagy hidrauliafolyadék a blokkra, netán a kipufogóra, a leömlőkre – szintén okozhat ilyen jelenséget. Projektünk, a 140-es 500 L alapvetően minden feljebb felsorolt hibajelenséget hordozhatta. Ugyanis a kartercsövek egy része cserélve lett, de még mindig észlelhető volt szivárgás. Plusz a vezérmű-mágnesek mellett volt olajszivárgás is rendesen, na meg a kormánymű szervója is csepegtet keveset. Szóval lesz még mit javítgatni, de most, elsőként a karter-rendszer csővezetékeit raktuk rendbe teljesen.
Korábban az alsó kartercsöveket cseréltük már, a kellemetlen olajszag-jelenség finomodott is, de mégsem volt az igazi. Enyhén bár, de lehetett érezni fals szagokat menet közben, és megállás után is.
Ahhoz, hogy a hibajelenséget véglegesen kiküszöböljük, az A1190901982 csőrendszer cseréjét kellett megejtenünk. Ez tulajdonképpen egy 3 részből álló vezetőcső, középen 2-2 toldással, a végeken pedig bilincses rögzítéssel.
A hiba legfőképp a toldásoknál volt érzékelhető a régi, megfáradt A1190901982 esetében. Itt ugyanis hétköznapi jelenség, főként, ha huszonéves, még eredeti gyári gumialkatrészekről van szó, hogy a végek kirepedeznek, szakadnak, kvázi nem zárnak rendesen a toldásokra csatlakoztatva. Így a szivárgás egyértelmű és szabályszerű.
Miután eltávolítottuk a rossz állapotú A1190901982 csövet, helyére tettük az újat; nem volt szimpla folyamat, mivel a jobb vég az M119-es középtájon elhelyezkedő légtömegmérője alatt csatlakozik a szelepfedél lenti részénél, így némi szerelvényt el kellett tévolítani ideiglenesen, hogy hozzá lehessen férni a felfogatási ponthoz.
Úgy tűnik, a hiba megoldódott az úh A1190901982 cső cseréjével, de még mindig van gyenge pont, ahol előjöhet a probléma. Az M119 karterrendszere nem túl szimpla (ahogy a W140-en semmi sem az), tehát van még esély, hogy felbukkan más helyeken is. Egyelőre minden jónak tűnik.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)







































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


