AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt Ajtó zsanérok karbantartása az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-en

Ajtó zsanérok karbantartása az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-en

Elkezdett a vezetőoldali első ajtó enyhén nyekeregni nyitásnál. Nagy ügy, olajozzunk!

Mint tudjuk, a WD40 mindenre is jó, ezért emellett döntöttünk. Nem tűnt vészesnek a nyikorgás, és egyértelműen a zsanérok irányából jött – nem is volt kérdés tehát, hogy megkenjünk rendesen a rendszert.

Elsőként az alsó és felső zsanérok forgó felületei alá fújtunk be egy kis WD40-et, majd következett a kitámasztó ajtó felüli, illetve A oszlop alatti része. Utóbbihoz lehet inkább hathatósan hozzáférni, ezért ott masszívabban tudtuk végezni az olajozást, de jutott bőven a másik részre is.

Csodák csodája: megszűnt a kellemetlen hang, bár hangsúlyozzuk még egyszer: nem akkora elementáris probléma ez, de nem árt, ha kezelve van. Vagy inkább megelőzni illik – épp ezért előreirányoztuk, hogy nagyjából 2-3 havonta megismételjük a procedúrát.

Ha már a bal első ajtót lekezeltük, úgy kerek a történet, ha a többiről sem feledkezünk meg. Ennek rendje s módja szerint folytattuk a hátsó ajtókkal, valamint az első utasoldali is megkapta a maga adagját.

Nyilván pszeudo-effekt, de azóta kifejezetten könnyednek tűnnek az amúgy kőkeményen vaskos ajtók. A nyitás-zárás könnyebb, nincs megakadás, nincs semmilyen fals mellékzönge. S természetesen a nyikorgás, vagy épp a kellemetlen kattogás is megszűnt.

Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

HIRDETÉS
Előző cikk[TESZT] BMW 128ti – fronthajtással, ereje teljében a sportkompakt
Következő cikkMINI STRIP: fenntartható formatervezés meglepő csavarral, Paul Smith tervei alapján