A MINI ALL4 Racing a legkeményebb körülmények közepette ismét bizonyította kiváló vezethetőségét és megbízhatóságát: Nasser Al-Attiyah (katari) és navigátora, Mathieu Baumel (francia) újabb etapot nyert meg a 2015-ös Dakar Ralin.
Joan „Nani” Roma (spanyol) és navigátora, Michel Périn (francia) a második helyre hozta be a MINI ALL4 Racing versenyautót a negyedik etapban, ezzel megszerezve a MINI első kettős szakasz-győzelmét az idei Dakaron. A rendkívül tapasztalt versenyzőpáros, amely a tavalyi Dakar Rali abszolút győztese lett, remek versenyzéssel érkezett be a második helyre, ezzel tizenegy helyet javítva jelenleg a 44. helyen állnak az összetettben.
A negyedik etap az Andok hegységben, 3000 méteres tengerszint feletti magasságban rajtolt el, ahol a csapatoknak sűrűn kanyargó és rendkívül nehéz hegyi útszakaszokkal kellett megküzdeniük, mielőtt átlépték a chilei határt.
A határátkelőt követő, Copiapo-ig vezető downhill hegyi szakasz körülbelül 1000 méteres tengerszint feletti magasságban állította újabb kemény kihívás elé a résztvevőket. Az etap utolsó szakaszában a versenyzőknek a Copiapo környéki magas dűnékkel is meg kellett küzdeniük, amelyekben számos pilóta elakadt járművével, értékes időt veszítve ezzel.
A MINI ALL4 Racing versenyautóval induló Orlando Terranova / Bernardo Graue (argentin / argentin) páros elsőként vágott neki a negyedik etapnak, sajnos azonban már az első ellenőrző pont után egy sziklának ütköztek, amellyel rengeteg időt veszítettek. De ettől függetlenül még továbbra is versenyben vannak. Az Erik van Loon / Wouter Rosegaar (holland / holland) versenyzőpáros a tízedik helyen végzett, amivel jelenleg az összetett rangsor hatodik helyén áll. Krzysztof Holowczyc (lengyel) és Xavier Panseri (francia) a tizenkettedik helyen fejezte be a futamot, így a kiváló ötödik helyen állnak az összetettben.
Csütörtökön a Dakar mezőnye újabb kőkemény kihívással néz szembe. A csapatoknak Copiapo-ból indulva egészen Antofagasta-ig keresztül kell vágniuk az Atacama-sivatagon, amely bolygónk egyik legszárazabb része. A 458 kilométer hosszú szakaszt főként rendkívül finomszemcsés homok (amit a helyiek csak „fesh fesh” néven emlegetnek), kavics és számtalan, masszív sziklával borított terület jellemzi.
 
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


