Általános, és kimondottan kellemetlen hibajelenség okozója az indukciós főtengely jeladó hibája a korai, konkrétan 2005-ös Smart Fortwo-nál. Elromlott, a Zöld Autószerviz pedig cserélte.
A SmartMania.hu-nak köszönhetően jöttünk rá a megoldásra. Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa be is szerezte a gyári Bosch főtengely jeladót, ami egy apró, majd’ T-alakú alkatrész.
Bizonytalan alapjáratot, egyenetlen impulzusokat generál a hibás főtengely jeladó. A motor melegedésével párhuzamosan növekszik az esély arra, hogy az elöregedett mágneses felületrész tágulásának köszönhetően megszakad az impulzusok leadása a vezérlés felé, így az elektronika nem érzékeli a megfelelő működést, és letiltja az egész rendszert, beleértve a gyújtást is.
Miután lefulladt a motor, indítózhatunk egy jó darabig, amíg újra üzemkész lesz a hajtáslánc. Ilyenkor se kép, se hang, és úgy negyed óra múlva – amikor visszahűlt a rendszer hőmérséklete – ismét indítható lesz a 2005 Smart Fortwo 450.
A főtengely jeladó eléggé bonyolult helyre lett szerkesztve. Először a vákumcsöveket, majd a rendszerhidraulikát kell eltávolítani, fojtószelep le, majd a turbó intercoolere következik.
A főtengely jeladó a blokk intercooler alatti részén található, kétpólusú dugóval, amelyet szintén eltávolított Gábor a szerelés során. A jeladót ezután egyszerűen ki lehetett emelni a helyéről, majd mehetett beillesztésre az új darab.

Összeszerelés után erőteljesebb alaojáratot, nyomatékosabb gyorsulást, effektíve stabilabb rendszerteljesítményt kaptunk. Érezhetően javult a 2005 Smart Fortwo 450 karakterisztikája, és persze megszűnt a véletlenszerű leállások sokasága is.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, SmartMania
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)








































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


