Folyamatos innovációival a BMW i divízió a BMW Group jövője felé vezető utat jelöli ki, bebiztosítva a vállalatcsoport vezető pozícióját az úttörő járműtechnológiák kifejlesztése és alkalmazása terén.
A BMW i divízió a BMW Group úttörő részlegeként 2013 novemberében érkezett meg a piacra. Az azóta eltelt három évben az elektromos autózás fejlesztésén dolgozó divízió sorozatgyártásba küldött és koncepcióként bemutatott modelljeivel a vállalatcsoport innováció iránti elkötetlezettségének szimbólumává vált.
A BMW Group az elmúlt három évben több mint 100 000 darab tisztán elektromos és plug-in hibrid meghajtású autót adott át ügyfeleinek világszerte. Ez idő alatt csak a BMW i3 több mint 60 000 példányban kelt el, amellyel a prémium kompakt szegmens elsőszámú elektromos modelljévé lépett elő. Az elektromos sportautók családjában a BMW i8 is abszolút etalon pozíciót foglal el, hiszen a modell 2014 júliusi debütálása óta eltelt huszonnyolc hónapban a progresszív sportautó több mint 10 000 darabja talált gazdára a világ számos pontján. A bajor gyártó a BMW iPerformance égisze alatt ráadásul mára már mintegy 30 000 darab plug-in hibrid négykerekűt is értékesített, amelyek egytől egyig a BMW i divízió forradalmi járműtechnológiai innovációinak széleskörű alkalmazhatóságát hirdetik.
„Iránymutató innovációink kifejlesztése és alkalmazása terén a BMW i divízióra a jövőben is úttörő részlegként tekintünk, amely újabbnál újabb megoldásaival korábban elképzelhetetlen utakat tár fel a BMW Group előtt” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Elektromos hajtáslánc-változatainkat az elmúlt évek során kivétel nélkül nagy sikerrel adtuk ügyfeleink szolgálatába, a következő lépés pedig a nagymértékben automatizált járművezetés megvalósítása, amely téren a BMW iNEXT modell vadonatúj mércét állít majd” – tette hozzá.
Azáltal, hogy a BMW i divízió létrehozásával egy teljes mértékben új és minden tekintetben az elektromos meghajtás sajátosságai szerint felépített járműstruktúrát alkotott meg, az elektromos meghajtás vezérlése végett pedig a BMW eDrive hajtáslánc-technológiát is életre hívta, a BMW Group a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás innovációinak kifejlesztése és alkalmazása terén abszolút úttörővé vált. Miként a nagyvárosi környezetbe tervezett, zéró emissziójú meghajtást kínáló BMW i3, úgy a jövőbe mutató BMW i8 plug-in hibrid sportautó is prémium színvonalon kínálja a bajor gyártó ügyfeleinek a vezetés színtiszta élményét, amely a természeti erőforrások hatékony felhasználására épülő gyártási eljárások és az újrahasznosított anyagok övezte fenntarthatósággal egyesül. A vállalatcsoport eme holisztikus, környezetbarát járműipari megközelítése új célcsoportokat hódít meg: a BMW i3 vásárlóinak több mint 80 százaléka új ügyfélként lépett be a BMW családjába.
A BMW Group teljes modellpalettáján jelenleg hét olyan autó található, amely vagy több száz kilométeren át tartó, tisztán elektromos meghajtást kínál, mint a BMW i3, vagy plug-in hibrid hajtáslánccal dolgozik, amelynek részeként a belsőégésű erőforrást egy elektromos motor egészíti ki. A vállalatcsoport e széleskörű portfóliót az elkövetkező években még tovább bővíti, többek között az első plug-in hibrid MINI-vel, a 2017-ben debütáló MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellel. Sőt mi több, 2018-ban érkezik a BMW i8 plug-in hibrid sportautó második karosszéria-változata, a nyitott tetős BMW i8 Roadster is. A brit prémiumgyártó modellpalettája 2019-ben egy tisztán elektromos meghajtású MINI modellel gazdagodik, a BMW X3 tisztán elektromos meghajtású változata pedig 2020-ban debütál. A következő évtized hajnalán bemutatkozik a BMW i új, minden korábbinál nagyobb modellje, amely úttörő járműipari megoldásokkal felvértezve, tisztán elektromos meghajtással és forradalmi járműtechnológiai innovációkkal érkezik meg a BMW i divízió élére: a BMW iNEXT.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


