A Fuji Heavy Industries Ltd., vagyis a Subaru autók gyártója ebben az évben ünnepli a Subaru Boxer motorok megjelenésének 50. évfordulóját.

A Subaru védjegyének számító Boxer motor először a Subaru 1000 kompakt személyautóban jelent meg 1966. május 14-én. Azóta a Subaru arra törekszik, hogy minél jobban kiaknázza a Boxer motor nyújtotta előnyöket, és folyamatosan fejleszti azt, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak is. Manapság minden Subaru személygépkocsit Boxer motor hajt*2, és az elmúlt 50 évben gyártott mennyiség meghaladja a 16 milliót.
A vízszintes elrendezésű Boxer motorban a dugattyúk egymással szemben mozognak, természetes módon csökkentve az egymás által keltett rezgéseket, ezáltal kiváló forgási egyensúlyt és sima járást biztosít még egészen magas fordulatszám-tartományban is.
A Boxer motor az egyik kulcseleme a Subaru sajátosságát jelentő Symmetrical All-Wheel Drive (AWD) összkerékhajtási rendszernek. Köszönhetően annak, hogy az összkerékhajtás legfontosabb elemei egy vonalban, az autó hossztengelyére szimmetrikusan helyezkednek el, a jármű két oldala között tökéletes az egyensúly, valamint a motor építéséből adódóan a tömegközéppont alacsonyan helyezkedik el. Ezek olyan előnyöket nyújtanak, mint a kiváló tapadás és stabilitás, vagy a könnyű irányíthatóság még akár nagy sebesség mellett is.
A Subaru márka alapelve a Confidence in Motion (Magabiztosság az utakon), és mérnökei folyamatosan azért dolgoznak, hogy autóikkal az “Élvezet és Nyugalom” hangulatát sugallják ügyfeleiknek.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


