Hibrid hajtásláncával, személyautós jellemzőivel, sportos és terepbarát kiviteleivel a Toyota Tundra az észak-amerikai haszonjárműpiac egyik legizgalmasabb ajánlata. A modell első reklámfilmjéből pedig az is kiderül, hogy a legextrémebb elvárásoknak is megfelel.
Kompetitív töktermesztés: ez nem április elsejei tréfa (a tavasztól amúgy is messze vagyunk még), hanem egy nagyon is létező, ha nem is teljesen épeszű mezőgazdasági tevékenység. A kifejezetten gyors növekedésre nemesített, speciális növények, a megfelelő gondoskodás és persze a körülmények szerencsés alakulása optimális esetben gigantikus gyümölcsöket hozhat. A világcsúcsot jelenleg egy toszkán termelő, Stefano Cutrupi tartja, akinek a töke 1226 kilogrammosra nőtt, de a verseny szoros, a kertészek nem pihenhetnek.
Az óriástökök különleges gondozást igényelnek, hiszen fejlődésük csúcspontján naponta akár 25 kilogrammal gyarapodik a tömegük. Ilyenkor különösen sérülékenyek, márpedig elég egy apró repedés, egy lágy folt, egy kisujjnyi rohadás, és a növényt máris diszkvalifikálják.
Habár mindig is nőttek nagy tökök, a méretükben és tömegükben kisautókat idéző gigászok kora valamikor a nyolcvanas években köszöntött be, a sportág – mert hát mi másnak neveznénk – azonban csak az utóbbi években nyert komoly ismertséget a szűken vett szakmai körökön kívül. A gigatökök kétségtelenül túlmutatnak az átlagon, létezésük azonban pont arra hívja fel a figyelmet, hogy világunk tele van olyan kihívásokkal és lehetőségekkel, amelyekre akkor is fel kell készülnünk, ha a legritkább esetben találkozunk velük.
Ez a szemlélet mindig is közel állt a Toyotához, különös tekintettel a márka haszonjármű-kínálatának tagjaira. Az előző generációs Toyota Tundra például legutóbbi modellfrissítését megelőzően, 2012-ben extrém módon demonstrálta elpusztíthatatlanságát: a modell egy szériakivitelű példánya könnyedén átvontatta egy autópályahídon az Endeavour űrsiklót. Az űrjármű 67, a vontatásához használt, különleges szerkezet további 53 tonnát nyomott, azaz együttesen 120 tonnát mozgatott meg az autó, amely hivatalosan mindössze 4,5 tonnát vontathatna…
A hétköznapokban persze ritkán kell száztonnás űrjárműveket mozgatnia egy Tundra-vásárlónak. Bárkinek lehetnek azonban olyan, az átlagoson túlmutató igényei, amelyek különlegesen felkészült haszonjárművet igényelnek. És mivel a vadonatúj Tundra piaci bevezetése egybeesett a tökszezon végével, a Toyota a modell első észak-amerikai reklámfilmjében tökfogatot faragott az autóból.
Ahogy a Tundra egésze, a modell platója sem átlagos: acél helyett alumíniummal erősített kompozitból gyártják a rakteret, ami könnyűvé és ellenállóvá teszi, a hátfal pedig csillapítva, finoman nyílik, miután reteszelését a távirányítóról oldottuk. Fülkemérettől függően 168-247 centiméter hosszú a plató, ami bár sok minden szállítására tökéletesen elegendő, egy óriástökhöz épp csak megfelelő. Miután a platón csupán egyetlen, bár annál nagyobb töknek jutott hely, a stáb egy masszív utánfutót kapcsolt a Tundra mögé, amelyet alaposan megpakoltak további óriástökökkel.
A Toyota sajnos egyelőre nem tette közzé a forgatás kulisszatitkait bemutató werkfilmet, így nem tudni pontosan, milyen tömeget cipelt magával a hibrid hajtáslánccal szerelt Toyota Tundra. Az viszont biztos, hogy meg sem kottyant neki a nem mindennapi igénybevétel, hiszen a TRD Pro kivitel speciálisan megerősített felfüggesztését kifejezetten kemény terepezésre fejlesztették.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


