A Ford Európa jó úton halad afelé, hogy az energiafelesleg hasznosítását célzó 23 millió eurós befektetés segítségével 2016-ra 25 százalékkal csökkentse az autógyártás fajlagos energiafelhasználását.
A Ford összesen mintegy 800 gigawattóra energiát takarít meg évente a Ford Európa létesítményeiben – körülbelül annyit, mint amennyit egy Szeged méretű város használ fel egy évben.
A Ford Gyártási Rendszer része az új Energiamenedzsment Operációs Rendszer, amelyet a Ford összes európai gyárában bevezettek. A német Köln és Saarlouis városában található üzemek az energiagazdálkodási és energiahatékonysági intézkedéseknek köszönhetően megszerezték a nemzetközi ISO 50001 tanúsítványt.
„A Ford számára kiemelten fontosak a természeti erőforrásokat kímélő intézkedések, amelyek állandó kihívást jelentenek egy olyan energia-intenzív iparágban, mint az autógyártás” – mondta Richard Douthwaite, a Ford Európa energiagazdálkodási vezetője. „A fényezés szárítására használt hőkamrák hőfeleslegének újrahasznosítása mellett még számos kreatív megoldást találtunk az energiaigények csökkentésére. Ezek segítségével tesszük környezet-baráttá a Ford autógyárait világszerte.”
Az energia-megtakarítási intézkedések között található egy olyan rendszer, amely a fényezés szárítására használt hőkamrák kéményében felgyülemlett hőenergiát a vízmelegítő rendszerekbe vezeti vissza. A rendszert 2013 novemberében vezették be a Ford kölni gyárában, és ennek révén azóta 16 gigawattórát sikerült megtakarítani. Nem sokkal később a Ford saarlouisi üzemében is bemutatták, hamarosan pedig a spanyol Valencia gyárban hasznosítják a rendszer előnyeit.
Egy másik, úttörőnek számító hő-újrahasznosító projekt a kölni fényezőkamrák által kibocsátott hatalmas mennyiségű, de rossz minőségű hőenergiát alakítja át. A koncepció része a hőszivattyús technológia és a hőkamrák kéményéből újrahasznosított maradék energia. Az így visszanyert hőt a fényezőkamrák légbevezető nyílásához irányítják, hogy tehermentesítse a gázégőket. Ezzel várhatóan 50 gigawattóra energiát lehet megtakarítani évente.
A vállalat az összes európai gyárban alacsony fogyasztású LED-ekre cseréli az izzókat, tavaly világszerte több mint 25.000 új LED világítótestet telepítettek a Ford létesítményeiben. A Ford emellett olyan fejlett épületfűtési és szellőztető rendszert vezet be a gyárakban, amelynek segítségével az energiagazdálkodásért felelős csapat távolról szabályozhatja – akár ki is kapcsolhatja – a fűtési rendszereket azokban az irodákban és területeken, amelyek éppen használaton kívül vannak.
A fenntarthatóság kiemelten fontos része a Ford üzleti stratégiájának. Megjelenik az okos gyártási folyamatokban, a mobilitási megoldásokban és egy sor csúcstechnológiával készült, üzemanyag-takarékos modellben. A Ford Fenntarthatósági Jelentése híven tükrözi a vállalat elhivatottságát a transzparencia iránt, és hozzájárult a fejlődéshez – mind a Ford vállalaton belül, mind az egész iparágban.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


