A prémium autókat gyártó Volvo Cars ünnepélyesen megnyitotta első egyesült államokbeli gyárát Charleston városában (Dél-Karolina), és ezzel mindhárom meghatározó értékesítési térségben termelő, globális autógyártóvá válik.
Az ultramodern dél-karolinai gyártóüzem létesítése a Volvo Cars „gyárts ott, ahol eladsz” globális gyártási stratégiájához igazodik.
A vállalat első észak-amerikai gyártóüzemén kívül a Volvo Cars két autó- és egy motorgyárat üzemeltet Európában, Kínában három helyszínen gyárt autókat és egy üzemben motorokat, míg további összeszerelő üzemei működnek Indiában és Malajziában.
A Charleston-i üzemben 2018 őszétől készül a vállalat SPA átméretezhető platformjára épülő, új Volvo S60 prémium középkategóriás sportszedán, 2021-től pedig az új generációs Volvo XC90 prémium nagyméretű szabadidőjárművet is gyártani fogják ugyanitt. Az üzemben a helyi, észak-amerikai piacra, valamint nemzetközi exportpiacokra szánt autók egyaránt készülnek majd.
„A Charleston-i üzem révén hamarosan az Egyesült Államok is hazai piacunknak számít” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „A szedán piaci szegmens és a jövedelmezőséget bizonyítottan javító SPA platform jelentős növekedési lehetőséget kínál a Volvo Cars számára az Egyesült Államokban és világszerte.”
A Volvo Cars mintegy 1,1 milliárd dolláros beruházással alapozta meg amerikai gyártótevékenységeit; a Charleston-i üzem a következő években mintegy 4000 munkahelyet teremt. 2018 végéig hozzávetőlegesen 1500 főt fognak alkalmazni
„Első amerikai gyárunk megnyitása hatalmas dolog” – mondta Anders Gustafsson, a Volvo Car USA elnök-vezérigazgatója. „Egyesült államokbeli tevékenységeink egészséges fejlődnek, autóink nagy becsben tartott elismerésekben részesültek, és az új dél-karolinai létesítmény a Volvo és a közösség számára egyaránt jelentős értéket képvisel.”
Az új Charleston-i létesítményhez tartozó irodaépületben a K+F, beszerzési, minőségellenőrzési és értékesítési osztályok kapnak helyet; összesen akár 300 fő dolgozhat itt. Az üzem maximális termelő kapacitása évi 150 000 gépkocsi. A létesítmény mintegy 647,5 hektáron terül el, az épületek hasznos alapterülete 213 676 m2. A létesítmény alapkövét 2015-ben fektették le.
A vállalat összes globális gyártólétesítményében fog plug-in hybrid gépkocsikat gyártani. A Volvo Cars még 2017-ben, az autóiparban elsőként jelentette be, hogy 2019-től kezdődően minden új modelljét részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal hozza forgalomba.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


