Műszaki vizsgára küldtük projektautónkat, az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-et. Azonban előtte a Zöld Autószerviz revíziója szerint kormányösszekötő szett csere kell, elengedhetetlenül fontos. A javítás lezajlott.
Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa, a Mercedes-Benz W140 modellsorozat szakértője átnézte az S420-at, és alapvetően mindent rendben talált – kivéve egy enyhén kritikus pontot, méghozzá a kormányösszekötő-együttest. Kopás, lógás, elfáradás – mi a megoldás? Nyilvánvalóan a csere.






Kiderült, hogy a bal oldali rész silány állapotú, a középső rész, illetve a jobb oldal mág úgy-ahogy; viszont a kormánylengéscsillapító is teljesen be volt rohadva. Mondjuk érzetre sem volt az igazi, egy bizonyos sebességintervallumban némi rezonanciát is produkált a rendszer.







Mivel sejthető volt már korábban is, hogy ezeket az alkatrészeket cserélni kell, pár hónapja megrendeltük a Mercibolttól az alábbiakat:
- Bal kormányösszekötő A1403300003
- Jobb kormányösszekötő A1403300003
- Középső kormányösszekötő A1404600805
- Kormány lengéscsillapító A1404630332
A bal, jobb, illetve középső összekötőkből nem a gyári cikkszámosat választottuk, hanem a Lemförder verziót, ugyanis semmi különbség nincs a kettő közt: beszállítüként a Lemförder látja el (e téren) a Mercedes-t alkatrésszel, a Mercedes pedig átcimkézi, átsorszámozza. Ennyi. Ja, és úgy fele annyiba kerül a Lemförder, mint a Mercedes genuine.







Kormány lengéscsillapítóból viszont gyárit rendeltünk, mert ott nem volt sok különbség az árazásban. Lett volna mindkettőből, így alakult.
Miután Gábor leszerelte a kerekeket, jöhetett az oldalsó összekötők eltávolítása. Itt kellett némi erőfeszítés, de úgy 2-3 perc alatt ki is pattantak a helyükről, majd a középső rész – először maga a rúd eltávolítása – következett. A végén a lengéscsillapító is kikerült a helyéről, és mehettek be az újak, egyenként, szépen sorrendben.








Így már semmi akadálya nem volt, hogy a Mercedes derekasan helyt állhasson soron következő műszaki vizsgáján: gond nélkül át is ment, s így 2025-ig büszkén róhatja a kilométereket a forgalomban.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire Magyarország, Loctite (Henkel Adhesives)
Fotó: Autóaddikt





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


