Tavaszváró sorozatunk legfrissebb részében pár mondatban “megemlékezünk” a W140-es legfrissebb megújulási fázisáról, konkrétan a krómelemek polírpasztázásáról.
Nem teljeskörű polír, ha nincsenek a felhozatalban a krómozott felületek. Az első lökhárító, a díszrács, a díszrács kerete, a Mercedes-logó, az oldalajtók berakásai, a hátsó lökhárító – s még sorolhatnánk: az autó szinte minden része hordoz olyan elemet, amelyet krómberakással díszítettek. És ez még nem az a giccses, műanyag hatású izé, amit sok mai “prémium” autón fel lehet fedezni.
A tisztítás ebben az esetben is tiszta vízzel történt, többszöri, lágy áttörtölgetéssel, mikroszálas kendővel. Utána szárazra törtöltük, majd a tényleges száradás után a Turtle Wax krómápoló pasztáját vetettük be.
Ugyanaz a metódus, mint a hagyományos értelemben vett polírozás esetében: felvisszük a pasztát, egyenletesen eloszlatjuk, majd megvárjuk, amíg lényegében rászárad a felületre. Sokáig ne várjunk viszont, mert nehézkes eltávolítani nagyobb mértékű megszilárdulás esetén, és a krómfelületeknek sem tehet jót, ha sokáig rajta hagyjuk az anyagot.
Száradás után puha mikroszálas kendővel elkezdődhet a maga a polírozás folyamata: egyenletes, körkörös mozdulatokkal fényesítjük a felületet, mindaddig, amíg el nem tűnik a száraz wax teljesen. Mindezek után egy újabb tiszta mikroszálassal második fázisként újra fényesíthetünk, hogy a tényleges és végleges csillogást elérhessük maradéktalanul.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)






































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


