A futómű és a hajtáslánc adottságaihoz illő, határozottan sportos optikai kiegészítőket dolgozott ki a TRD (Toyota Racing Development) a Lexus új középkategóriás modelljéhez, az ES-hez, mely egyelőre a japán piacon kapható, de nem kizárt az európai premier.
Az újgenerációs padlólemezre épülő Lexus ES a típus minden eddigi szériájánál dinamikusabb, pontosabb vezethetőséget ígér. Ennek fényében aligha meglepő, hogy a Toyota sportos kiegészítőkért felelős részlege, a Toyota Racing Development (TRD) máris összeállított egy teljes körű optikai csomagot az elsőkerékhajtású sportszedánhoz.
A sort a három részre osztott első splitter nyitja meg; a légterelő perem 45 milliméterrel közelebb húzódik a talajhoz, mint a gyári kivitel, ugyanakkor a TRD fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a gyalogosvédelem fontos eszközeként az ütközés hatására felpattanó, ezáltal a gyalogos fejét oltalmazó motorházfedél működését nem befolyásolja a módosított elem. Az oldalsó küszöbtoldat 51, a hátsó diffúzor 59 milliméterrel csökkenti a szabad hasmagasságot, így a dinamikus kiegészítőkkel felszerelt ES szinte rásimul az aszfaltra. A hátsó lökhárító csomaghoz 85 milliméter átmérőjű csövekből álló, dupla kettős kipufogó is tartozik; a módosítások nem gátolják a kéz nélküli csomagtérnyitó rendszer működését.
A fényezett, alapozott vagy Black Edition kivitelben választható elemek közül hiányzik a hátsó légterelő, van helyette viszont valami jóval stílusosabb: a külső tükörházak tetejére szerelhető, látványos aerodinamikai toldás, amely ténylegesen javítja a légellenállást, és mérsékli a szélzajt – az eredetileg az LC kupéhoz kidolgozott kiegészítő egyetlen hátránya, hogy az ES világelső digitális visszapillantó tükréhez nem társítható.
Keréktárcsából kétfélét is kínál a TRD. Mindkettő kovácsolt alumínium szerkezetű; a 19 colos sötétszürke, a 20 colos fényes szürke kivitelben elérhető, a tárcsákra 235/45 R19, illetve 245/35 R20 méretű abroncsok szerelhetők.
A TRD csomagja ugyanakkor nem csak esztétikai célt szolgáló elemekből áll: több részből álló keresztmerevítő-készlet vásárolható az autóhoz, amely a futóművek alsó bekötési pontjait megszilárdítva biztosít részletgazdagabb visszajelzést, komfortosabb rugózást és pontosabb irányíthatóságot.
A komplett aerodinamikai csomag ára japán jenről átszámítva nettó 1,58 millió forint (ezen belül a tükörborítás valamivel több mint 140 ezer forintba kerül); a 20 colos keréktárcsa készletára 1,66, a 19 colosé 1,3 millió forint.
A legjutányosabb és leghasznosabb extra a merevítőcsomag; ezért 240 ezer forintnak megfelelő japán jent kér el a TRD. A csomag európai forgalmazása még kérdéses, de nem zárta ki a vállalt.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


