AutóAddikt Magazin Lexus LC kabrió: a világ kedvenc női luxusautója 2021-ben

Lexus LC kabrió: a világ kedvenc női luxusautója 2021-ben

A Nemzetközi Nőnapon átadták a 2021. év Világ Női Autója díjakat. A Lexus LC Convertible a legjobb luxusautónak járó elismerést vehette át, elsőként helyezve fel a márkát ennek az egyedülálló globális elismerésnek a dicsőségtáblájára.

Idén 11. alkalommal adták át a Világ Év Női Autója (Women’s World Car of the Year, WWCOTY) díjakat. A 2009-ben alapított díj hangsúlyozottan nem a „női autókról” szól, az elbírálás szempontrendszere nem a közhelyes „női értékeket” követi: a végső döntésben a biztonság, a minőség, a vételár éppúgy szerepet játszik, mint a formaterv, az egyszerű vezethetőség vagy a környezeti lábnyom. Nőivé az a tény teszi a programot, hogy zsűrijét a világon egyedülálló módon kizárólag hölgyek alkotják. Az ötven szakújságíró Argentínától Vietnámig, Chilétől Marokkóig 38 nemzet – köztük Kurcz Erzsébet révén Magyarország – képviseletében rangsorolja az év legkiválóbb újdonságait.

A díjra elvileg bármely, 2020 során bevezetett modellújdonság jogosult volt, de a zsűri tagjai természetesen szigorú elvárásokat támasztottak a jelöltekkel szemben. Az idén bevezetett, új szabályrendszer szerint először kategóriánként három-három döntőst választottak ki, majd ezek közül jelölték meg a szegmens legkiválóbbnak tartott újdonságát. Ahogy a zsűri közleményében fogalmazott: „Az autóknak nincs nemük, és teljesítményüket nem befolyásolják sztereotípiák. A nyertesek tehát egész egyszerűen a világ legkiválóbb autói.”

Idén kilenc kategóriában osztottak aranyérmet, a luxusautók között pedig a Lexus első vászontetős kabrió modelljére, az LC 500 Convertible-re esett a választás. Ahogy a spanyol Marta Garcia, a szervezet ügyvezető elnöke fogalmazott: „A Lexus LC 500 Convertible varázslatosan őrült álomautó, méltó bárki bakancslistájára. Minden porcikáját áthatja a klasszikus sportautókból áradó szenvedély, azt a kort idézve, amikor sem turbófeltöltőre, sem egyéb trükkökre nem volt szükség ahhoz, hogy belehabarodjunk egy autóba.”

A zsűri többi tagja sem szűkölködött a bókokkal: az izraeli Anat Daniel szerint a „japán autók sportosságát fényűzéssel ötvöző, semmihez sem fogható, feledhetetlen modell” egyik legnagyszerűbb értéke a zseniális erőforrás; míg a dél-afrikai Charleen Clarke az autó „zseniális vezethetőségét” magasztalta.

A 2019 elején leleplezett formatanulmány nyomán egy évvel később bemutatott szériaváltozat szinte teljes egészében megőrizte azokat a részleteket és stíluselemeket, amelyekkel a koncepciójármű annak idején lenyűgözte a világot. A vászontető LC kabrió csupán egyféle motorral kapható – de micsoda motorral!

Az eredetileg a Lexus vérpezsdítően izgalmas sportmodelljei számára kifejlesztett 5.0 literes, nyolchengeres szívómotor igazi kettős személyiséggel bír. Egyfelől 270 km/h-s végsebességet és öt másodperces gyorsulást biztosít 0-100 km/h-ra, másfelől a tízfokozatú automata sebességváltóval társítva kifinomult, pihentető, felszabadító utazási élményt kínál, a vezető pillanatnyi kedvétől és döntésétől függően. Az autó minden részletét a végletekig kidolgozták, a tető mozgató mechanizmusától a huzat- és zajmentes utazást engedélyező, optimális aerodinamikáig.