AutóAddikt Újdonságok Még kezesebb lesz a Lexus LC

Még kezesebb lesz a Lexus LC

A kaizen, azaz a szüntelen fejlesztés elve nem csak a fejlesztési és gyártási folyamatra, hanem magára a termékre is vonatkozik a Lexusnál. Az LC Coupé és LC Cabriolet modellcsalád ennek szellemében 2023-ra még tökéletesebbé válik.

A huszadik század második felének egyik legnagyobb hatású gazdasági, technológiai és társadalmi paradigmája a Toyota gyártási rendszer, amely az autóiparból kiindulva a modern emberiség életének jóformán minden területén új szemléletmódot honosított meg. Ennek a rendszernek az egyik pillére a kaizen, amely az innovációra és az evolúcióra való folytonos törekvés fontosságát hangsúlyozza ki. Ahelyett, hogy ötleteinket összegyűjtenénk, és egyszerre valósítanánk meg azokat, a kaizen apró, folyamatos lépésenként halad előre, így minden pillanatban a lehető legtökéletesebb terméket vagy szolgáltatást képes biztosítani.

A Lexus új generációs túrakupéja, a felső kategóriás GA-L padlólemezt elsőként alkalmazó Lexus LC ennek szellemében már a bemutatását követő első évben, a 2019-es modellévre nüansznyi módosításokon esett át: a mérnökök újraprogramozták a tízfokozatú automata sebességváltót, kiterjesztették az adaptív felfüggesztés működési tartományát, áthangolták és részben fizikailag is módosították a kormányművet, valamint bevezették a legújabb generációs digitális és online funkciókat és szolgáltatásokat.

Ezután nem telt el úgy év, hogy valamilyen – akár a legjelentéktelenebb – területen ne tették volna még finomabbá, ügyesebbé, hatékonyabbá a Lexus LC működését. A 2020-as modellévre a vezetőtámogató és -tájékoztató rendszerek működését optimalizálták az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján; egy évre rá átfogó frissítésen esett át a felfüggesztés, a sebességváltók, valamint a multimédia-rendszer. A 2022-es modellévben ugyanezt a vonalat követve tovább javították a futómű beállításait, kezesebbé, közvetlenebbé téve az autó irányíthatóságát.

Noha ezt követően már nagyon közel állt a tökéleteshez a Lexus LC felfüggesztése, a 2023-as modellévre még mindig találtak rajta csiszolnivalót a Lexus mérnökei. Ehhez ismét azt a Lexus Driving Signature filozófiát vették alapul, amelyet a Lexus IS 500 hozott be a köztudatba, és amely a márka összes, sportos típusára nézve azonos célokat tűz ki. Közvetlen, kezes és lineáris irányíthatóság, magabiztos tapadás és erőátvitel, kimagasló rugózási kényelem és csendes gördülés: ezeket az egymásnak ellentmondó értékeket kell tökéletesen összhangba hozniuk a Lexus mérnökeinek ahhoz, hogy megvalósulhasson a Lexus Driving Signature, azaz a márkára jellemző, egyedi és utánozhatatlan vezetési élmény.

Az idei évre alapvetően újraalkotott futóművet további finomhangolással készítik fel 2023-ra. A legapróbb részletekbe menő módosítások stabilabb úttartást, lineáris irányváltást, és a legnagyobb mértékű oldalgyorsulás esetén is hatékony kormányozhatóságot hoznak. Ezek a változások még szorosabbra fűzik a vezető és autója közötti egységet.

Ami nem változik, az a két hajtásláncopció. A tízfokozatú automata sebességváltóval társított, 464 lóerős, 5,0 literes V8-as benzinmotor a kupé és a kabrió verzióhoz egyaránt elérhető, míg a 3,5 literes V6-os benzinmotorra épülő, négyfokozatú erőátviteli rendszerrel szerelt, 359 lóerős hibrid variáns kizárólag kupé karosszériával rendelhető.

Előző cikkA BMW Group lipcsei gyárának fényezőüzemei innovatív égéstechnológiát tesztelnek
Következő cikkAz új Opel Grandland GSe egy igazi, nagy teljesítményű SUV