A nem kevesebb, mint 1000 mérföldnyi utazást felölelő észak-olaszországi emlékverseny négy napján a bajor gyártó a hamisítatlan járműipari klasszikus megszületésének nyolcvanadik évfordulóját ünnepli.

Az 1927 és 1957 között időről időre megrendezett Mille Miglia megbízhatósági verseny a világ legkeményebb hosszú távú megmérettetéseként nyitott új fejezetet a járműipar történelemkönyvében. Az ezer mérföldes utazásokat tartogató egykori futamoknak 1988 óta minden évben a legendás járműklasszikusok hagyományőrző versenye állít emléket, az Észak-Olaszország útjain keresztülvezető modernkori ezer mérföld pedig mind a mai napig százezrével toborozza össze az ikonikus járművek legnagyobb rajongóit: 2016-ban közel 450 történelmi sportautó gurul majd végig május 19-22. között a Brescia – Róma – Brescia útvonalon, számtalan világhírű város érintésével. A hosszú távú emlékfutam hagyománytisztelő szabályrendszere szerint a megmérettetésen csak azok a járműtípusok vehetnek részt, amelyek 1927 és 1957 között legalább egyszer rajthoz álltak a versenyen, s ilyen a BMW 328 modell is. A BMW Group Classic idén a hamisítatlan járműipari klasszikus nem kevesebb, mint hat tagjával képviselteti magát a Mille Miglia ezermérföldes utazásán, stílusosan ünnepelve meg ezzel a legendás roadster megszületésének nyolcvanadik évfordulóját.
A múltidéző müncheni szextett ugyanakkor a BMW 328 modell és a Mille Miglia közötti történelmi párhuzamnak is emléket állít: a világpremierjét az 1936-os Eifel Race megmérettetésen ünneplő klasszikus BMW 328 első ízben 1938-ban debütált a Mille Miglia ezer mérföldjén, amelyet a 2.0 liter hengerűrtartalmú járműosztályban azonnal meg is hódított. Noha két évvel később nagyobb és erősebb motorokkal álltak rajthoz, az ellenfeleknek így sem volt esélyük a győzelemre: Fritz Huschke von Hanstein és Walter Bäumer az összetett ranglista abszolút első helyére érkezett be a BMW 328 Mille Miglia Touring Coupé modellel, mintegy tizenöt perces előnnyel a második helyezett előtt. Sőt mi több, a megmérettetés harmadik, ötödik és hatodik helyén ugyancsak a BMW 328 modell száguldott át a célvonalon, így a csapatok közötti pontverseny arany serlegét is a bajor gyártó nyerte el.
A trófeát elsősorban nem a legendás roadster erőforrásában rejlő kimagasló teljesítmény, sokkal inkább a modell optimalizált súlya, alacsony légellenállása, példaértékű megbízhatósága és tökéletes úttartása érdemelte ki, amelyekkel a BMW 328 örök érvényű győztesként írta be magát a Mille Miglia történelemkönyvébe. 2016-ban a BMW Group Classic az 1937-ben gyártott BMW 328 Berlin-Rome Touring Roadster modellt és az 1939-es BMW 328 Mille Miglia Roadster modellt is az ezermérföldnyi utazás rajtrácsára gurítja. A professzionális autóápolási termékeket forgalmazó Sonax csapata a BMW Group Classic hosszú távú járműipari partnereként ráadásul a müncheni kollekció egy vörös BMW 328 modelljét is elindítja az emlékversenyen.
A 2016-os Mille Miglia hagyományosan az észak-olaszországi Brescia városában rajtol el, május 19-én délután. Az első szakasz Verona és Ravenna városain vezet keresztül, egészen az Adriai-tenger partján fekvő Rimini városáig. A második szakasz során a mezőny előbb San Marinóba, majd Macerata és Ascoli városaiba látogat el, végül pedig megérkezik Rómába, ahol elképesztő fogadtatás várja majd a járműcsodákat és az indulókat. A futam Siena érintésével a harmadik nap déli óráiban már a Toszkána szívében található Poggibonsi városában tart majd, amelyet Pisa és Lucca városai követnek. A szombat délutáni utazás a legendás Futa Pass szoroson és a Raticosa Pass hegyvidéki átjárón is keresztülkalauzolja majd a résztvevőket, a szakasz pedig este Parma városában ér véget. A május 22-i záró szakasz előbb a milánói via Piacenza sugárútra, majd a legendás monzai versenypályára vezeti fel az ikonikus sportautók mezőnyét, az ezer mérföldet felölelő utazás pedig a rajt helyszínén, Brescia városában zárul.
A BMW Group Classic legendás járműveivel a következő csapatok versenyeznek majd a Mille Miglia 2016-os emlékfutamán:
| Rajtszám | Csapattagok | Modell |
| 123 | Dirk Hattenhauer / Tim Lücke | BMW 328 |
| 124 | Markus Schramm / Ted Gushue | BMW 328 Berlin-Rome Touring Roadster |
| 126 | Sergio Solero / Gianluca Pellegrini | BMW 328 |
| 131 | Andreas Wendt / Burkhard Riering | BMW 328 |
| 139 | Bernhard Kuhnt / Vokan Demirkusak | BMW 328 |
| 140 | Graeme Grieve / Jason Barlow | BMW 328 Mille Miglia Roadster |





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


