A Rangga a tavaly decemberben bemutatott IMV 0 továbbfejlesztett változatának tekinthető.
A „Mobilitás mindenkinek” szellemében a Toyota indonéziai leányvállalata, a PT Toyota-Astra Motor a 2023. augusztus 10. és 20. között megrendezésre kerülő Gaikindo Indonézia Nemzetközi Autószalonon (GIIAS) mutatta be a Rangga nevű koncepcióautót, amely a Toyota hamarosan érkező, többféle vállalkozói igény kielégítésére is képes kishaszonjárművéből ad ízelítőt. A Hiluxnál kisebb haszonjárművet elsősorban a fejlődő délkelet-ázsiai piacokon fogják árulni.
A Rangga a tavaly Thaiföldön bemutatott IMV 0 (Innovative International Multi-Purpose Vehicle – Innovatív Nemzetközi Többcélú Jármű) tanulmány továbbfejlesztésének tekinthető, amely pedig a 2021 végén leleplezett elektromos modelldömping egyik SUV koncepciójára hasonlított. Közös vonás mindhárom autóban, hogy összetéveszthetetlenül idézik meg a Toyota emblematikus terepjáróját, az 1960-tól 2001-ig gyártott Land Cruiser 40-es szériát, amely annak idején szintén elérhető volt többféle felépítménnyel.
Az IMV 0-hoz hasonlóan az új Rangga is hagyományos létravázas konstrukcióra épül – valószínűleg mindkettő a Toyota Hilux által is használt IMV-platform átdolgozott, modernizált változatát kapta meg.
Elsősorban nem kulcsrakész járműként gyártaná a Toyota a Ranggát, hanem egyedi felépítmények alapjának szánná, így a délkelet-ázsiai piacokon 1976 és 2007 között négy generációban, több mint egymillió példányban eladott népszerű kisteherautó, a szívósságáról és megbízhatóságáról ismert Kijang szellemi utóda lehetne. A Kijang történelmet írt Indonéziában, mert képes volt ösztönözni a helyi autóipar fejlődését, és fontos szerepet játszott a gazdasági növekedés fokozásában is. Emellett személyszállító változatban is készült, így generációról generációra képes volt kielégíteni az indonéz családok igényeit.
A 2023-as Gaikindo Indonézia Nemzetközi Autószalonon a Toyota Haszonjárművek a normál, városi platós Rangga mellett már bemutatta a típus mentő, tűzoltó, autószállító, mobil elektromosautó-töltő, fagylaltos, kávés, sátras-expedíciós, terepjáró pickup és tuningolt pickup változatait is, amivel hatásosan demonstrálta a konstrukció sokoldalúságát. Ezeket a felépítményeket a tervek szerint külső cégek gyártanák a Toyota alvázára, és az autókat kulcsra készen a Toyota Haszonjárművektől vásárolhatnák meg a különböző vállalkozások.
„A Toyota Haszonjárművek a társadalom fejlődéséhez való nagyobb hozzájárulás víziója miatt lelkesen folytatja a Toyota Kijang örökségét a Rangga-tanulmánnyal, amelynek célja, hogy hozzájáruljon a különböző üzleti ágazatok mobilitási igényeinek kielégítéséhez, valamint támogassa az ország gazdasági növekedését” – mondta a PT Toyota-Astra Motor marketingigazgatója, Anton Jimmi Suwandya GIIAS kiállításon.
A Rangga nevet még a Kijang negyedik generációjának egyik luxus SUV változata viselte 1997-ben. Maga a név az indonéz kulturális örökségből származik: a lovagot vagy hőst szimbolizáló jávai szó, a „Ronggo” ihlette, amely egyúttal erőset és rugalmasat is jelent.
A Toyota várakozása szerint a Rangga-tanulmány hamarosan érkező szériaváltozata a Kijang pickuphoz hasonlóan az indonéz autóipar motorja lesz, ugyanis a különböző felépítmények megalkotásához ismét helyi karosszériaépítő cégeket vonna be a japán autógyártó, ráadásul a Ranggo finanszírozásában és az értékesítése utáni szolgáltatások ökoszisztémájában is számítanak a külső partnerek részvételére.
A Top Gear Phillipines szerint a Toyota állítólag megerősítette, hogy a sorozatgyártású Rangga benzin- és turbódízel motorokkal fog megjelenni, de később hibrid- és elektromos változatok is várhatók belőle. Ázsiai médiajelentések szerint a típust a délkelet-ázsiai régióban fogják gyártani, ahol a Toyota Thaiföldön, a Fülöp-szigeteken, Indonéziában és Vietnamban is rendelkezik gyárakkal.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


