Az ónos eső veszélyeire figyelmeztetett az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) kedden Budapesten, a két szervezet közös sajtótájékoztatóján. Elhangzott: az éjszaka a legmagasabb riasztási fokozat is érvénybe léphet.
Gál Kristóf, az ORFK szóvivője azt hangsúlyozta, hogy senki ne rutinból közlekedjen, akár autós, akár gyalogos, akár kerékpáros. Az autósoknál fontos a nagyobb követési távolság és a sebesség megfelelő megválasztása – tette hozzá.
Arra kérte az embereket, hogy figyeljenek egymásra, és a balesetek elkerülése érdekében adott esetben azokat is engedjék el, akikkel szemben nekik lenne elsőbbségük, mert lehet, hogy az érintettek nem tudnak megállni.
Ha egy autó megcsúszik, általában a hátulja mozdul el. Ilyenkor nem fékezéssel kell korrigálni, hanem a gáz elvételével és ellenkormányzással – adott vezetéstechnikai tanácsot Gál Kristóf.
A párásodás miatt fontos az ablakok időnkénti lehúzása, a levegő cseréje és a szélvédőre irányítása.
A rendőrség azt ajánlja, hogy a kerékpárosok inkább tolják haza a járművüket.
Aki teheti, ne induljon el otthonról a zord időjárási körülmények között – tanácsolta, hozzáfűzve: ha valakinek muszáj útra kelnie, azt teli üzemanyagtartállyal tegye, és legyen nála élelem. Probléma esetén a 107-es vagy a 112-es segélyhívók tárcsázásával lehet segítséget kérni – jegyezte meg Gál Kristóf.
Hajdu Márton, az OKF szóvivője kiemelte: a legfrissebb meteorológiai előrejelzések szerint az éjszaka akár a legmagasabb riasztási fokozat is érvénybe léphet az ónos eső miatt. Elsősorban azokat fenyegeti veszély, akik éjjel vagy hajnalban indulnak útnak – tette hozzá.
A jegesedés nemcsak a lakosságnak okozhat problémákat, hanem a szolgáltatóknak is – szögezte le. Az esetleges vezetékszakadások, vasúti problémák miatt komoly fennakadások, késések fordulhatnak elő.
Közölte: a katasztrófavédelemnél és a rendőrségnél egyaránt működik az országos irányító törzs, amelynek feladata az intézkedések összehangolása.
Hajdu Márton arra kérte az embereket, hogy kövessék a hatóságok tájékoztatóit.
Forrás: MTI





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)


![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


