Főoldal Blog Oldal: 422

Mire figyeljünk oda kiemelten használt autó vásárlásakor?

Reneszánszát éli Magyarországon a használt autók iránti kereslet – ez nem vitás. Szerkesztőségünkhöz folyamatosan érkeznek megkeresések a témában, melyek kapcsán az olvasók leginkább arra kíváncsiak, mire figyeljenek oda vásárláskor. A Zöld Autószerviz tanácsai következnek.

zold-autoszerviz-szerdai-gabor-002

Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa nem ma kezdte a szakmát: otthonosan mozog minden olyan irányvonalon, amely a használt autók kivesézésre irányul. Közbenjárásával gyűjtöttük csokorba a legfontosabbakat.

„Elsősorban fontos, hogy többedmagunkkal érkezzünk a vásárlás helyszínére, s az sem árt, ha van velünk egy szakavatott autószerelő” – fogalmaz Szerdai Gábor. „Nem árt az sem, ha egy hölgyet is társaságunkban van, ugyanis így nagyobb az esélye, hogy olyan apróbb hibák is felfedezésre kerülnek, amelyeket a férfiszem nem, vagy nagyon kis eséllyel vesz észre. A fényezés minőségét mindenképp alaposan vizsgáljuk meg, akár több szemszögből, nem árt, ha napsütéses időt választunk a vásárláshoz. Így az apróbb, elenyészőbb karcok is előtűnhetnek, ráadásul a már cserélt, újrafényezett karosszériaelemeknél ritka, hogy a színárnyalat egyező legyen az eredetivel, erre is kiemelten figyeljünk” – teszi hozzá.

zold-autoszerviz-szerdai-gabor-001

Persze nem minden a külcsín. Amennyiben a fentiekhez hasonló kellemetlenségekbe futunk bele már az elején, érdemes az enteriőrt is hangsúlyosan górcső alá venni.

„Rengeteg, a későbbiekben jelentkező fájó dologtól kímélhetjük meg magunkat, ha idejekorán felismerjük az esetleges rejtett hibákat az utastérben is” – mondja Szerdai Gábor, majd hozzáteszi: „Mindenképp vigyünk magunkkal zseblámpát is, a legrejtettebb zugokba is világítsunk be, nyugodt szívvel mozgassuk, nyomkodjuk meg azokat a pontokat, ahol elváltozásokat találhatunk. Valamint vegyük latba, hogy a használt autó vásárlása nem egy két perces, steril folyamat, ennek értelmében válasszunk olyan ruházatot, amely ellenálló, nem probléma, ha szennyeződik.”

zold-autoszerviz-autoaddikt-004

Óvatosnak kell lennünk annak kapcsán is, hogy az autó vajon sérült-e korábban komolyabban (törés). Ennek észlelésére is vannak kifejezetten hatékony módszerek.

„Sajnos, vagy nem sajnos, a komolyabb és akár kisebb törések hátramaradt árulkodó jelei nem könnyen tüntethetők el, még laikusok szemei elől sem” – folytatja Szerdai Gábor. „A legjobb példa erre az, hogy felgyűrődött lemezrészleteket találunk, például az illesztéseknél. Nyissuk fel a motorház- és csomagtérfedeleket, kandikáljunk be a burkolatok és a kárpitozás alá is. Egész biztos, hogy találunk majd olyasmit, ami kérdésekre ad indokot. Továbbá fontos, hogy a hűtésrendszer környéki nyúlványok, tartók mennyire korrodáltak, illetve mennyire vannak tisztán tartva, valamint az oldalablakok, szélvédők körüli gumizás környékén fellelhető gyanús törmelék is utómunkákra (karosszérialakatolás) enged következtetni.”

zold-autoszerviz-autoaddikt-001

Ha már felemlegettük a motorteret, itt is végezzünk állapotfelmérést. Nyilván itt a leginkább szükséges, hogy szakavatott autószerelő is társuljon, ezzel együtt vannak olyan nyomok, amelyeket minden további nélkül kiszűrhetünk akkor is, ha nem vagyunk a helyzet magaslatán.

„A motorblokk olajszennyeződései, átfolyások máris felvázolják az autó állapotát, de a teljesen letisztított, szinte gyári újnak kinéző motor is rendkívül gyanús lehet” – mutat rá Szerdai Gábor. „Ha beindítottuk a motort, az erős, zakatoló hangok, sípolás, egyebek mind mutatják, hogy valami nincsen rendben értelemszerűen – ilyenkor máris jobb, ha új alany után nézünk.”

zold-autoszerviz-autoaddikt-002

Mi lehet még, ami sarkalatos pontot jelent? Alapvetően több oldalon keresztül sorolhatnánk a buktatókat, de mindenképp akadnak még olyan fontos részletek, amelyekbe beavat minket Szerdai Gábor:

„Külön most nem térnék ki arra, hogy egy jobbra, vagy balra húzó kormánymű súlyos futómű-problémákra is utalhat, vagy egy fulladozó, rángató hajtáslánc egyértelműen fals viselkedést jelent. Bár nem hiszem, hogy bárki is megpróbálná értékesítésbe fogni egy lelakott autó végett, de ki tudja, bármi megeshet.”

zold-autoszerviz-autoaddikt-006

„Magas költségvonzata is lehet, ha a kipufogórendszert cserélni kell, akár részben is. Ezért fordítsunk kiemelt figyelemet erre, nézzünk be lehetőségeink szerint az autó alá, és pásztázzuk végig a nyúlványokat, a csőrendszer vezetését. A dobra kifejezetten figyeljünk, ez a leginkább rozsdásodásra hajlamos rész. Tesztelhetjük is a kipufogó állapotát, méghozzá úgy, hogy egy közepesen vastag rongydarabbal közrefogjuk a kipufogóvéget járó motornál, és óvatosan – vigyázva arra, hogy ne égesse meg kezünket – máris kiderül, ha kifúj a rendszer valahol. Végül pedig: szintén az alvázat vizsgálva figyeljünk arra, hogy a teherhordó hosszanti- és kereszttartó elemek épsége megfelelő legyen: ha itt bármiféle elváltozást, felgyűrődést, horpadást és/vagy javítást találunk, egyértelmű, hogy az autót akár több részletből szerelték eggyé (akár több kocsi felhasználásával). Ilyenkor a legjobb, amit tehetünk az az, hogy elköszönünk az eladótól” – fejezi be Szerdai Gábor.

zold-autoszerviz-autoaddikt-003

A Zöld Autószerviz természetesen örömmel áll érdeklődő ügyfelei rendelkezésére, szaktanácsadással használt autó vásárlása esetén, vagy épp az újonnan megvásárolt jármű diagnosztikája, átvizsgálása kapcsán is.

zold-autoszerviz-szerdai-gabor-003

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Első számú ázsiai márka a Nissan 2015-ben a rekord értékesítési mutatókat tekintve

A Nissan a legnagyobb számban értékesített autómárka az Európai Unióban. A 2015-ös naptári évben a Nissan 539 982 autót értékesített az Unió területén, mely 16,8%-os növekedést jelent 2014-hez képest – tette közzé a japán gyártó.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-023

A Nissan 2867 eladással előzte meg a második helyen végző Toyotát és 83 056 darabbal a harmadik helyet elfoglaló Hyundait. A negyedik helyet a Kia tudhatja magáénak 374 219 eladással.

A Nissan a 2014-es 3,7%-os piaci részesedésen 0,2 százalékpontot javítva 3,9%-os európai piaci részesedést ért el 2015-ben.

A Nissan európai eladási számainak növekedéséhez nagyban hozzájárultak a márka töretlen népszerűségnek örvendő crossoverei: a Qashqai, a Juke és az X-Trail. A három modell értékesítései mind erősödtek a 2014-es értékekhez képest.

A JATO adatai szerint a Qashqai európa legnépszerűbb ázsiai autója és az egyetlen ázsiai autó a az aurópai Top 10-es listán (a 7. helyet elfoglalva). A Qashqai saját kategóriájában is kiemelkedő eredményt ért el: a legnépszerűbb crossover modellként zárta az évet Európában. A Qashqai 2015-ben két számjegyű növekedést produkált (14%) a régióban – erre rajta kívül csak egy modell volt képes a Top 10-ben.

A Nissan barcelonai üzemében gyártott Pulsar is egyre népszerűbb, eladási számai a 2014-es évhez képest 50%-kal nőttek.

A Nissan továbbra is úttörő szerepet játszik a fontos új technológiák kifejlesztésében, melyeket 2016-ban további újdonságok követnek majd mind az elektromos autók, mind a közlekedés jövőjét jelentő önjáró járművek területén. Az úttörő Nissan Qashqai folytatja diadalmenetét, hiszen a 2015-ös évben több mint 248 000 ügyfél döntött a modell mellett, és ismerte meg az általa kínált egyedi stílust, kiemelkedő hatékonyságot és fejlett technológiákat.

A Nissan LEAF továbbra is vezető szerepet tölt be az elektromos autók piacán globálisan; az elmúlt évben Európában több mint 15 000 értékesített példányával pedig ismét hozta a 2014-es szintet. Az új, 30 KWh-s LEAF hamarosan az európai márkakereskedésekbe kerül, és 26%-kal nagyobb hatótávolságával ismét tanúbizonyságot tesz a Nissan zéró-emissziós közlekedés területén elért vezető szerepéről.

Működésének hatodik évében a Nissan sunderlandi üzemében 400 000-nél is több autó készült, ezzel megerősítetve az Egyesül Királyság legtermelékenyebb autóipari üzemei között elfoglalt első helyét.

Néhány részlet:

Rekordszámú európai értékesítés – 50%-os növekedés 6 év alatt.

Az elektromos járművek értékesítése terén elért eddigi legjobb eredmény: 15 600 LEAF eladása Európában; 4251 új e-NV200 értékesítése.

A crossover-eladások száma meghaladta a 424 000 darabot.

Rekord mértékű piaci részesedés Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és Németországban.

Guillaume Carter, a Nissan Europe értékesítési és marketing alelnöke a következőket mondta: „A Nissan márka és termékválasztéka nagyon erős, egységesebb és izgalmasabb, mint történetünk során eddig bármikor. Új Nissan Ígéret Program kezdeményezésünkkel pedig tovább feszegetjük a határokat: a legmodernebb technológiákat használjuk, valamint demonstráljuk elkötelezettségünket az iránt, hogy ügyfeleinknek többet adjunk – több választási lehetőséget, több értéket és több innovatív és izgalmas terméket.”

„2015-ben bevezettük az új NP300 Navara modellt, a 30 kWh-s verzióval növeltük a 100%-ban elektromos hajtású LEAF hatótávolságát, crossovereink pedig minden eddiginél jobban teljesítenek: a Qashqai, a Juke és az X-Trail is rekordokat döntött a régióban”

A helyi gyártás erősítését célzó befektetések a Nissan legfontosabb piacain meghozták gyümölcsüket, így a Nissan Spanyolországban 41, Olaszországban 19, az Egyesült Királyságban és Németországban pedig 12-12 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A Nissan európai piacainak több mint 75%-án növelte piaci részesedését, egyes országokban – Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és Németországban – pedig rekordot döntött a piaci részesedése.

Január-december, 2015

Piaci részesdés

(%)

Értékesítés

(db)

Változás

(%)

 

’15

’14

’15

’14

15/14

VOLKSWAGEN

12,1

12,4

1 657 195

1 558 463

+6,3

FORD

7,3

7,3

999 224

919 910

+8,6

RENAULT

7,0

6,9

957 391

863 369

+10,9

OPEL/VAUXHALL

6,7

6,9

925 115

870 119

+6,3

PEUGEOT

6,1

6,1

837 752

768 014

+9,1

AUDI

5,4

5,6

738 051

698 031

+5,7

BMW

5,2

5,1

714 386

645 761

+10,6

MERCEDES

5,2

5,0

707 046

627 718

+12,6

FIAT

4,7

4,6

647 356

576 883

+12,2

SKODA

4,3

4,4

588 104

554 545

+6,1

NISSAN

3,9

3,7

539 982

462 461

+16,8

CITROEN

3,9

4,1

537 696

513 200

+4,8

TOYOTA

3,9

4,0

537 115

505 432

+6,3

HYUNDAI

3,3

3,3

456 926

410 185

+11,4

DACIA

2,8

2,9

377 165

359 175

+5,0

KIA

2,7

2,7

374 219

343 724

+8,9

SEAT

2,4

2,5

327 930

318 868

+2,8

VOLVO CAR CORP.

2,0

1,9

268 404

237 532

+13,0

MAZDA

1,4

1,3

195 293

160 918

+21,4

MINI

1,3

1,2

182 004

151 505

+20,1

SUZUKI

1,2

1,2

169 840

150 972

+12,5

LAND ROVER

1,0

0,9

136 022

112 208

+21,2

HONDA

0,9

1,0

125 834

126 713

-0,7

MITSUBISHI

0,9

0,7

123 114

93 232

+32,1

A FIA European Truck Racing Championship hivatalos partnere a Goodyear

A Nemzetközi Automobil Szövetség (Federation Internationale de l’Automobile, FIA) választása alapján a Goodyear lesz a következő három év FIA European Truck Racing Championship kamionversenyeinek kizárólagos abroncsszállítója. A megállapodás bővíti és kiterjeszti a Goodyear korábbi, nagy múltra visszatekintő közreműködését a versenyeken – a vállalat 2004 óta gyárt külön erre a célra speciális versenyabroncsokat.

goodyear-kamion-europa-bajnoksag-autoaddikt

A Goodyear versenyabroncsai már sokszor bizonyították kiválóságukat, ezért senkit nem ért meglepetésként, hogy a vállalat megnyerte a European Truck Racing Championship kizárólagos abroncsszállítója címre kiírt FIA tendert. A három évre meghosszabbított szerződés értelmében a Goodyear az újonnan alakult ETRA Promotion GmbH (ETRA), vagyis a versenyek új támogatójának partnere lesz. Az ETRA a bajnokság imázsának fokozását és öregbítését tervezi, illetve növelni kívánja a résztvevők számát, és minél jelentősebb média-megjelenést szeretne biztosítani az egyes eseményeknek. A FIA European Truck Racing Championship új marketingháttere kiváló lehetőséget biztosít a Goodyear számára, hogy bizonyítsa vezető szerepét az innovatív tehergépkocsi-abroncsok piacán, illetve valódi kihívást jelentő versenykörülmények közt kipróbálja legújabb megoldásait, így biztosítva az újabb és újabb abroncsmodellek folyamatos fejlesztését.

Nagy örömünkre szolgál, hogy a FIA kizárólagos tehergépkocsi-versenyabroncs szállítóként minket választott az ETRA partneréül az elkövetkező három évre. 2016-ban lesz tizenkét éve annak, hogy először szállítottunk speciális versenyabroncsokat a European Truck Racing Championship versenyekre. Az új megállapodás lehetőséget nyújt termékeink kiváló minőségének bemutatására, és olyan forradalmi technológiák tesztelésére, melyek előnyeit a hagyományos tehergépkocsi-abroncsok használói is kiélvezhetik a későbbiekben. Külön öröm a számunkra, hogy a megállapodás révén még szorosabbá vált a kapcsolatunk a European Truck Racing Championship versenyekkel, így maga a márka, illetve konkrét termékeink és szolgáltatásaink még ismertebbé válnak majd” – nyilatkozta Benjamin Willot, a Goodyear EMEA haszongépjármű-abroncsok ágazatának marketingigazgatója.

Az elkövetkező három évben a Goodyear külön erre a célra fejlesztett, 315/70R22.5 méretű tehergépkocsi-versenyabroncsokat szállít a versenyeken résztvevő összes csapat számára. Ezek az abroncsok nagyjából hasonló karkaszkialakításra épülnek, mint a hagyományos abroncsok. A karkasz módosításai a teljesítmény fokozását, és legfőképp a túlhevülés kockázatának csökkentését, illetve az oldalfalak szilárdságának növelését szolgálják, de a legfontosabb szerep a futófelületnek jut, melynek nagyon magas hőmérsékleteket kell elviselnie, miközben a versenyjármű számára optimális tapadást ad. A Goodyear tehergépkocsi-versenyabroncsai speciálisan kialakított futófelülettel rendelkeznek, mely mind száraz, mind nedves úton maximális tapadást biztosít. A jellegzetes aszimmetrikus vállkialakítás és a körbe futó mintaárkok a Goodyear versenyabroncsokhoz kifejlesztett futókeverékével kombinálva minden körülmények között, minden járművezető számára, bármilyen úton egyenletes teljesítményt nyújtanak.

Minden Goodyear tehergépkocsi-versenyabroncs rádiófrekvenciás azonosítóval (RFID) van felszerelve. Az egyedi azonosítást és az abroncs adatainak lehívását lehetővé tevő, a gyártás során az abroncsba épített chip segíti a FIA versenyekért felelős munkatársainak munkáját, akik így az egyes abroncsok szintjén ellenőrizhetik, hogy a csapatok betartják-e a versenyabroncsok számára és használatára vonatkozó előírásokat.

A 2016-os FIA European Truck Racing Championship tervezett programja:

  • Április 30. – május 1. Red Bull Ring/Spielberg – Ausztria
  • Május 28-29. Misano – Olaszország
  • Június 11-12. Nogaro – Franciaország
  • Július 2-3. Nürburgring – Németország
  • Augusztus 27-28. Hungaroring – Magyarország
  • Szeptember 3-4. Most – Csehország
  • Szeptember 17-18. Zolder – Belgium
  • Október 1-2. Jarama – Spanyolország
  • Október 8-9. Le Mans – Franciaország

Nyolc első Best Cars 2016 helyezést kapott a Volkswagen Csoport

Az auto motor und sport autós szaklap ismertette az olvasók által 2016-ban legjobbnak tartott modellek listáját. A lap olvasóinak véleménye alapján nyolc első helyezéssel a Volkswagen Csoport bizonyult a legsikeresebb vállalatnak az idei szavazáson.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-012

Az Audi márka három modellje vehette át a megtisztelő Best Car kitűntetést, az Audi A1 a szupermini kategóriában győzedelmeskedett, míg az Audi A4 a középkategóriás autók között diadalmaskodott, az Audi Q7 pedig a nagyméretű SUV modellek legjobbja lett.

A Porsche vállalat két modell győzelmének örülhetett, a Porsche 911 a sportautók mezőnyében végzett az élen, a Porsche 911 Cabrio/Targa modellt pedig az olvasók szavazatai alapján 2016 legjobb nyitható tetejű autójának választották.

A Škoda Octavia az import autók versenyében diadalmaskodott, az olvasók véleménye alapján a népszerű modellé az import autók között a kompakt kategória első helye.

A Volkswagen Haszonjárművek Multivan modellje és a Volkswagen márka Golf modellje már rutinos győztesnek számít. A korábbi évekhez hasonlóan a közkedvelt wolfsburgi sikermodell a kompakt kategória élén végzett, míg a sokoldalú Multivan az egyterűek kategória hőn áhított első helyét szerezte meg, immár sorozatban 13. éve.

A Best Cars voksolás idén ünnepli 40. jubileumát. 2016 legjobbjait idén is az auto motor und sport magazin olvasói választották ki több, mint 360 modell közül. Az auto motor und sport csoport által megjelentetett német kiadvány, 14 európai és 3 Európán kívüli magazin vett részt a 2016-os olvasói szavazás lebonyolításában.

Növekedő Suzuki-eladások Magyarországon

Tizenkét százalék fölé emelkedett a Suzuki piaci részesedése 2016 első hónapjában, amivel a márka ismét piacvezető Magyarországon. A Vitara továbbra is nagy sláger a vevők körében, a Swift és az S-CROSS stabilan hozza a számokat, és egyre népszerűbb a Celerio is – áll a Magyar Suzuki Zrt. közleményében.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_007

A Datahouse friss adatai szerint az országban januárban fogalomba helyezett 5567 személygépkocsiból 677 volt Suzuki, ami 12,16 százalékos piacrésznek felel meg. A Suzuki ezzel az eredménnyel átvette a magyar piac vezetését.

A sikerből az összes Magyarországon gyártott modell kivette a részét: Vitarából 476 darabot értékesítettek, a modell 28,12 százalékkal áll a SUV kategória élén. A B szegmenst a Swift vezeti 13,33 százalékos piacrésszel, és az S-CROSS-nak is sikerült előretörnie: 4,24 százalékos piacrészt könyvelhetett el januárban a C szegmens sűrű mezőnyében. Az importmodell Celerio szintén a gázra taposott, és 26,67 százalékra növelte részesedését az A szegmensben.

Az elmúlt évben egyébként a Suzuki jelentősen növelte jelenlétét a magyar személyautó-piacon, és – elsősorban a Vitara kiugró sikerének köszönhetően (2015 egészében 3733 darab kelt el belőle) – összességében 9,72 százalékos piaci részesedést ért el. Az idei januári piacelsőség a tavalyi hazai szereplés remek folytatatása.

A jó eredmények tükrében a Magyar Suzuki Zrt. eladásainak további bővítésére törekszik mind a magánvásárlók körében, mind a flottaeladások terén.

[TESZT] BMW 318d Limousine Sport Line – visszafogottabban is lehet meggyőző

Vajon miért kiemelten népszerű a mai napig a BMW 3-as sorozata? A recept egyszerű és egyben nagyszerű: praktikum és prémium találkozik, pontosan eltalált paraméterekkel és opciókkal. Klasszikus értelemben véve pedig az alsó-közép, illetve középkategória irányadó képviselője ez a modell – most a BMW 318d Limousine variánst fogtuk tesztre.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-001

Legutóbb pont egy kombi verzióról írtunk, ez volt a BMW 320d Touring; akkor már taglaltuk, hogy mitől és miért ennyire jó az az irányvonal, amelyet a bajorok követnek minden egyes jelentősebb facelift és megújulás után. S nem csak akkor, gondoljunk a folyamatosan megújuló, innovatív koncepciókra, műfajteremtő megoldásokra!

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-004Nem, nem az elfogultság szól ilyenkor, de tény, hogy a prémium szegmens becsempészése kiemelten jól sikerült és sikerül is a BMW-nek, legyen szó akár az 1-es vagy 2-es széria megközelítéséről is. Az persze megint más kérdés, hogy a felszereltségfüggő ugyan, de az árazás az egekbe szökhet még az alsó-középkategória képviselőinél is a márka esetében, de ezt tudjuk, ezért (is) szeretjük a BMW-t. Jelen tesztalanyunk józan és visszafogott színekben érkezett szerkesztőségünkhöz, igaz, a 8 gangos kedvenc automataváltónk azért bekerült a konfigurációba, hála az égnek.

Megújult, de a klasszikus elemek a régiek maradtak

Bár a közelmúltban megújuláson esett át a BMW 3-as sorozata, így a cikk tárgyát képező BMW 318d is hasonló cipőben jár – beleértve a vékonyra húzott mellső fényszóró-kialakításokat, a félreismerhetetlenül morc tekintetet, a hangsúlyos BMW-veséket, vagy akár a szolidnak ható króm berakásokat is. Mindezt a front részeken, mert ugyebár egy BMW-nek a leginkább középpontba kerülő fő részlete az orr, tagadhatatlanul, lássuk akár a visszapillantóban, vagy egy mélygarázs felhozatalában. Kínos is lehet, amikor összetévesztjük az eggyel nagyobb 4-es szériával elölről, nem nehéz, de még akár az 5-ösökkel is vonható párhuzam.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-002

Vonalvezetés tekintetében megmaradtak a klasszikus limuzinos formák, de ez a klasszikus 3-as, le sem lehetne tagadni. Jó, jó, kombiban is az, de ott már más a helyzet, inkább céleszközként tekintenek rá. Főként a családosok, azok, akiknek készül, bár ha szereti a kuncsaft a Touring jelleget, miért is ne vásárolna inkább azt? Hiszen így nyerhet néhány liter pluszt a csomagtérben, ami számíthat sok esetben.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-003Téli gumikkal 17-es felnit kapott a BMW 318d, így is impozáns az összhatás, bár a 18-as, eredetileg felvonultatott kerekek még inkább vonzzák a szemet. Tegyük hozzá, úgy azért már – 1 col ide, vagy oda – érződik a komfortérzeten menet közben a túlontúl sportosság, de mivel a felszereltségi csomag Sport Line, el lehet nézni természetesen. Mindenesetre ésszerűbb a 17-es garnitúra választása évszaktól függetlenül, a karosszéria arányaihoz is tökéletesen passzol.

Minden részletében hordozza a stílusjegyeket. Ahogyan azt el is várják a vásárlók

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-008Ha már felvetettük az arányokat, meg kell említeni a BMW 318d hátsó felületeinek kialakítását is: precízen kigondolt vonalvezetés jellemző itt is, a zárófények burkolatai remekbeszabottan illenek környezetükbe, a LED-es kialakítás minden egyes fékezést még üdítőbbé tesz (főként, ha az autó mögött haladunk), a 480 literes csomagtér könnyen nyíló, felcsapódásra nem hajlamos fedele is megfelelően vékony a hátfalon, igaz, zsanéros megoldást kapott. Viszont a zsanérok nem vesznek el jelentősen a rakfelületből, szolidan mutatják csak magukat.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-007

Kétségkívül vidámságot hoz az enteriőrbe a tetszetős színösszeállítás, a komorságba húzó hajlamot tökéletesen ellensúlyozza az élénk színárnyalatú berakás a műszerfal középső részén futva. Ez a stíluselem tovább folytatódik az ajtók kárpitozásán, de a szövetkárpitozást kapott üléseknél is fellelhetők.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-011

 

Jó szokás szerint a BMW 318d beltere ugyancsak minőségi anyagokból építkezik, kifogástalan illesztésekkel, német precizitású összeszereléssel. A kormánykerék burkolása ugyan sprődebb, mint a párral feljebb pozícionált konfig esetében, de ezt a pénztárcánk vastagságától függően változtathatjuk értelemszerűen. Mindenesetre ha már a visszafogott koncepció jelen tesztünk fő sugallata, úgy tökéletesen elmegy néhány helyen, ha puritánabb a kiképzés.

Minőség, aláhúzva

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-013Kényelmes, elegendő felülettel gazdálkodó üléseket kapott a BMW 318d, az viszont bizonyos, hogy tagbaszakadtabb alkattal bíró delikvensek esetében már szűkösnek érezhető a helykínálat. Elsősorban a láb- és térdterek redukáltak 185 centiméter felett, s bár az ülések jól állíthatók, mégis szükség lesz kompromisszumokra. Hamar feledteti hiányérzetünket a bőséges extrázás, ami azzal együtt, hogy a tesztelt BMW 318d masszív közepes felszereltséget kapott, elegendő mindenre, amit a hétköznapok megkívánhatnak. Példának okáért a combtámasz egy szerethető funkció (nem csak jelen esetben), hathatós kiegészítője az utazásnak.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-014

Ismerve a BMW 3-as sorozatát, a hátsó traktus jelen esetben sem hoz újdonságot: két átlagos testalkatú felnőtt optimálisan elfér, nagyban függ a hely rendelkezésre állása az első székek hangolásától. Ezzel nem árulunk el újdonságot, de biztos az, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő beállítást.

BMW 318d: a hajtáslánc összes előnye

Miért jó a 18d-vel szerelt 3-as BMW-t választani? Elsősorban azért, mert példaértékűen takarékos, még automatával is. Sztereotip közvélemény tárgya egyébként mára az automaták legendásan magasabb fogyasztása, vannak persze emellett szóló példák, de az egészen bizonyos, hogy nem a BMW-k 8 sebességes S/S egységére irányulnak. Ugyanis ez a modul került a BMW 318d tesztautóba, amely rezzenéstelenül, alkalmazkodva a mindenkori vezetési stílushoz tette dolgát ismételten.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-017

A fel- és visszaváltások kifogástalanul érkeztek, ha épp 50 kilométer/órás tempóval szándékoztunk közlekedni, akkor egy szempillantás alatt kikereste a viszonyokhoz legmegfelelőbb és egyben legmagasabb fokozatot a rendszer. Mindezt úgy, hogy semmit sem éreztünk szinte, mintha fokozatmentes váltó dolgozna a hajtásláncban. A hangszigetelés ismét kifinomultra sikerült, ez általában a BMW modelljeinél minden esetben egyike a sok prémiumérzetet adó opciónak – futómű- és motorzaj nulla, vagy reálisan nézve a minimális alatt, miközben a külvilág zaja (többi, közlekedésben résztvevő jármű, atmoszféra) gyönyörteli módon szűrődik be az utastérbe. Szolidan, ahogyan annak lennie kell.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-016

Rettentő stabil a BMW 318d is, ehhez a klasszikus MacPherson-Multilink párosítás tesz hozzá nagyban, a hátsókerék-hajtás ellenére nem volt olyan szituáció, amikor ki lehetett volna billenteni nyugalmából az autót. Belefutottunk hagyományos esőzésbe, de kaptunk ónosesőt is, nyílt, nem kifejezetten szélvédett, felfagyásra hajlamos útszakaszokon. Az elektronika közebjárásával azonban – persze megtartva a higgadt vezetési stílust – minden maradt alapszinten.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-010Sokat emlegetett 18d központú hajtást kapott a BMW 318d: 1995 köbcentiméter hengerúrtartalom, 150 lóerő maximális teljesítmény kerek 4000-es percenkénti fordulatszámon, nem csekély 320 Newtonméteres forgatónyomaték-csúcs már 1500-től, kitartva 3000-ig. Mindez érezhető is, bár ECO PRO-ban ne várjunk csodákat, viszont ha normálba vagy sportosba kattintunk, azért megindul a ménes. Visszafogottabban, mint a 20d esetében, ez érezhető is, viszont nem akkora különbséggel, mint amennyit ténylegesen hozzátesz a vezetés élményéhez jelen esetben is. Tehát körültekintő választás eredménye mindenképp lehet a BMW 318d – a Sport Line felszereltség pedig nyilván hab a tortán, teljesen opcionális és relatív, milyen (optikai csomagot) választunk szájízünk szerint a frissen beszerzendő autónkhoz.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-020

Végül pedig nézzük az üzemanyagfogyasztást, ami ugyebár a BMW 318d-nek az egyik legnagyobb erénye. S tényleg: városi ciklusban 5.5, míg országúton (vegyes domborzati tényezők) 3.7 literes átlagot sikerült összehoznunk. Utóbbi érték 2 tizeddel múlja alul a gyári adatot, míg az urbanista megközelítés szintén 2 tizedet ad a hivatalos értékekhez.

Árazás

A cikkben szereplő, Spor Line felszereltséget kapott BMW 318d Limousine összes kiegészítőjével meglépte a 14 millió forintos határt, viszont ezért az árazásért erőteljes csomagot kapunk. A BMW 318d induló árazása 9 595 000 forintról (alapár) indul.

bmw-318d-limousine-sport-line-teszt-autoaddikt-005

2015 BMW 318d Limousine specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1500-3000 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4633 mm

Szélesség: 1811 mm

Magasság: 1429 mm

Tengelytáv: 2810 mm

Első gumik mérete: 225/50 R17

Hátsó gumik mérete: 225/50 R17

Tömeg, üresen: 1450 kg

Megengedett össztömeg: 2070 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 57 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 212 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.4 s (gyári), 8.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.5 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.3 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 116 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

130 éve, 1886-ban született meg az első automobil

Egy szabadalom, amely mozgásba hozta a világot: 1886. január 29-én Carl Benz benyújtotta szabadalmi kérelmét saját fejlesztésű, gázmotor hajtású járművére. Ezen a napon született meg az első automobil. Később ugyanebben az évben – Benztől függetlenül – Gottlieb Daimler megépítette saját motorizált gépjárművét, így 1886 lett az az év, amely a Mercedes-Benz 130 éves sikertörténetének kezdetét jelenti.

1886-benz-automobil-autoaddikt-3

1886 január 29-én a Német Császári Szabadalmi Hivatalban DRP 37435-ös referenciaszámon bejegyezték Carl Benz, mannheimi mérnök szabadalmát a „gázmotor hajtású járműre”.

Egy 130 éves dokumentum tanúskodik Carl Benz innovatív szellemiségéről, kreativitásáról és vállalkozói víziójáról. 2011 óta ez a dokumentum az UNESCO Világemlékezet Program részét képezi, melyben többek között a Gutenberg Bibliát és a Magna Carta-t is jegyzik.

A kezdetek

Carl Benz a világ első automobilját 1885-ben fejlesztette ki. Ehhez egy nagysebességű, egyhengeres, négyütemű motort (954 cm3 hengerűrtartalommal, 400 1/perc-es fordulatszámmal és 0,75 lóerő/0,55 kW teljesítménnyel) keresztben helyezett el egy egyedi építésű kocsiban. A végsebessége 16 km/h volt. Ez a háromkerekű motorhajtású autó abszolút világelső volt: egy teljesen önellátó, önhajtású jármű, amelyet belsőégésű motor hajtott.

1886-benz-automobil-autoaddikt-1

A szabadalmaztatott jármű, vagyis a Patent-Motorwagen először 1886. július 3-án debütált a nagyközönség előtt a mannheimi Ringstrassén. Azonban a tökéletesített Modell III elsőként hosszú távon 1888-ban, egy Mannheim és Pforzheim közötti oda-vissza úton bizonyította működőképességét a mindennapos használatra.

Az útra Carl Benz helyett felesége, Bertha vállalkozott. Demonstrálva férje 1886. január 29-én szabadalmaztatott találmányába vetett hitét, Bertha Benz fiai, Eugen és Richard kíséretében – a feltaláló tudta nélkül – megragadta a kormánykart, és az automobil történetének első hosszú távú útjára indult 1888 augusztusában. Bertha és fiai bebizonyították, hogy technikai szinten milyen jól működik a motorizált gépkocsi koncepciója. Ugyanakkor gyakorlatban is megmutatták a személyautó máig jellemző használati módját. Ezt maga Carl Benz is megfogalmazta szabadalmi kérelmében, amikor „főként könnyű kocsik működésére” hivatkozott „egy-négy személy kényelmére”.

1886-benz-automobil-autoaddikt-4

1886-ban Carl Benz és Gottlieb Daimler úttörő találmányai a mobilitás forradalmian új dimenzióját nyitották meg. Az elmúlt 130 évben a Mercedes-Benz által bemutatott innovációk ezen a teljesítményen alapultak, szem előtt tartva a biztonságot, a kényelmet, a hatékonyságot és a magabiztosságot. A mai fejlesztésekkel, mint például az autonóm vezetés, az intelligensen összekötött járművek és az elektromobilitás, a Mercedes-Benz megmutatja a személygépkocsik jövőjét. Carl Benz 1886. január 29-én egy jövőbe mutató úton indult el víziójával, amikor bejegyeztette szabadalmát a motorizált járműre.

1886-benz-automobil-autoaddikt-2

Gottlieb Daimler ugyancsak 1886-ban kifejlesztett motorizált kocsijával együtt Carl Benz Patent-Motorwagenje az első kiállítási tárgy, amelyet megtekinthetnek a látogatók a Mercedes-Benz Múzeumban tett túrájuk során. A múzeum 2016-ban ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját, amely időszak alatt összesen több mint hétmillió látogatót fogadott.

Számtalan innovatív találmánnyal segíti az autóipar mobilitását a Ford

A Ford munkatársai annyi találmánnyal álltak elő 2015-ben, hogy a cég rekordmennyiségű új szabadalommal rendelkezik; a Ford Intelligens Mobilitás terv és egyéb kezdeményezések továbbra is gyorsítják az innováció ütemét.

ford-ecoboost-autoaddikt

A Ford kutatói közel 6000 új találmányt mutattak be 2015-ben, többek között az önjáró és az intelligens autókkal, a testen hordható eszközökkel, eBiciklikkel, a navigációs és autómegosztó rendszerekkel, valamint egyéb technológiákkal kapcsolatban. Ez 36 százalékos növekedést jelent a 2014-es évhez képest. Az újdonságok között szerepelnek azok a technológiák is, amelyek segítségével az önjáró autók érzékelik a többi járművet a zsúfolt kereszteződésekben, vagy amelyek növelik az elektromos hajtású autók hatótávolságát a valós forgalmi helyzetekben. Az egyik találmányt a kerékpárosok számára fejlesztették ki, akik jelenthetik az útjukba kerülő akadályokat, hogy figyelmeztessék a többieket.

„Mérnökeink és tudósaink egyre többet foglalkoznak a mobilitás kihívásaival, hiszen idén számos szabadalmi kérvényt adtak le többek között az autómegosztás, a testen hordható eszközök, a kerékpárok és a felhőalapú számítástechnika területén, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók életét az autón belül és kívül is” – mondta Raj Nair, a Ford ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Azzal, hogy munkatársaink hackatonokat és innovációs foglalkozásokat szerveznek, egyúttal azt is nyomatékosítják, hogy a találmányok elengedhetetlenül fontosak az iparág vezető helyének megszerzéséhez.”

A Ford Intelligens Mobilitás – vagyis a cég azon terve, hogy új, magasabb szintre lépjen az innováció révén az intelligens autók, a mobilitás, az önjáró járművek, a felhasználói élmény és az adatelemzés terén – 2015-ben rekordmennyiségű találmány megszületését eredményezte, amelyek fontos fejlesztéseket jelentenek az intelligens autók, az adatelemzés, a testen hordható eszközök, az elektromos autók és a biztonságot javító technológiák terén.

Az új kerékpáros rendszer például felismeri a bicikliutakat és jelzi az eltéréseket. Egy másik fejlesztés javaslatot tesz a biztonságos sebességre a környező infrastruktúra, az átlagos sebesség és a GPS-adatok alapján, az új elülső féklámpa-technológia pedig javítaná a kommunikációt a járművek, az önjáró autók és a gyalogosok között.

„Dicséretes a Ford elkötelezettsége az innováció terén” – jelentette ki James Malackowski, az Ocean Tomo szellemi tulajdonjogokkal foglalkozó cég elnök-vezérigazgatója. „A Ford szabadalmi portfóliója olyan erős, hogy a cég öt éve felkerült az Ocean Tomo 300 Patent Indexre.” Az Ocean Tomo évente közzéteszi 300-as Patent Indexét, amely a cégek szellemi tulajdonát veszi alapul.

Ez az eredmény több száz Ford-munkatárs kemény munkájának köszönhető. A Ford délkelet-ázsiai munkatársai az elmúlt három évben több mint 140 százalékkal növelték a bejegyzési kérelmek számát; Észak-Amerikában ez az arány 100 százalék, Európában pedig több mint 50 százalék volt.

A Ford nemrégiben bemutatta, mennyire széleskörű szabadalmi portfólióval rendelkezik, hiszen engedélyeztette a robotok által végzett tesztvezetés technológiáját, amely nemcsak időtakarékos, hanem az embereket is megkíméli az olyan fizikailag megterhelő feladatoktól, mint a padkákkal és kátyúkkal tarkított utakon történő vezetés az autó tartóssági tesztje során.

Továbbra is vezető szerepben a hatékony hajtáslánc-technológiák terén

Az elmúlt öt évben a Ford 200 százalékkal növelte az elektromos autókkal kapcsolatos szabadalmai számát.

Csak 2014-ben a Ford több mint 400 szabadalmi kérvényt adott be az elektromos autótechnológiákról. A cég idén megnyitotta elektromos autók szabadalmaival kapcsolatos portfólióját, hogy a rivális autógyártókat is kutatásra és fejlesztésre ösztönözze. A Ford vezető iparági szereplőnek számít az elektromos autókra vonatkozó találmányok terén.

A korábbi, fogyasztók számára is nagyon hasznos technológiai találmányok közé tartozik a Ford EcoBoost motorcsaládja, amely az üzemanyag-takarékosság és az élvezetes teljesítmény egyedülálló kombinációját kínálja az autósok számára. A Ford 275 amerikai szabadalommal rendelkezik az EcoBoost technológiával kapcsolatban, további 200 pedig még elbírálásra vár. A Ford minden más autógyártónál több amerikai szabadalommal rendelkezik a turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal kapcsolatban (EcoBoost).

Az innovatív, újító szellemiség a Ford filozófiájának szerves része. Henry Ford nevéhez is több mint 150 bejegyzett találmány fűződik.

A Nissan Leaf sikert aratott Sárváron, közel kétszázan próbálták ki

Mindenkinek jár, hogy kipróbálhassa az elektromos autózás előnyeit – ez volt a jelmondata a Nissan és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő által közösen kidolgozott akciónak. A program keretein belül közel kétszázan próbálták ki a Nissan 100%-ban elektromos piacvezető modelljét.

nissan-leaf-sarvar-autoaddikt

Mi köze a fürdőzésnek az elektromos autókhoz? A kérdésre a Nissan és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő együttműködése adja meg a választ. Számos turisztikai szakember véleménye szerint az elektromos autózás újabb lökést adhat a turizmusnak. Vancsura Miklós, a Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő igazgatója elmondta: „Németországból és Ausztriából egyre több, a környezetbarát megoldások iránt elkötelezett turista érkezik a vasi fürdővárosba.  Sokan hibrid, néhányan, a közeli osztrák településekről pedig 100%-ban elektromos meghajtású autóval is átmerészkednek már Magyarországra.”

Vancsura szerint néhány éven belül már a vendégek 3-5 százaléka is érkezhet alternatív meghajtású járművel a városba. Mint mondta, a nemrég átadott e-kutat ingyenesen használhatják az ide érkező turisták. Ezzel párhuzamosan kísérleti jelleggel, egy 100%-ban elektromos Nissan Leaf-et is hadrendbe állítottak néhány hétre.  Ezzel az autóval a gyógyhely vendégeit ingyenesen szállították a városban látható huszárkiállításra. Természetesen az autót a település lakói is használhatták. Rossz idő esetén pedig házhoz is mentek azokhoz az idősebb sárváriakhoz, akik az eső miatt nem tudtak gyalog eljutni a gyógykúrákra. Egy hónap alatt, közel kétszázan ültek be egy-egy útra az autóba.  Így sokan azok közül is  kipróbálhatták az autót, akik még csak olvastak a Nissan Leaf előnyeiről, de sosem mentek még el egyetlen szalonba sem, hogy jobban megismerjék az autót.

„Már 2016-ban érezhető lehet a turizmusban is az elektromos autók hatása. Hiszen 250 kilométeresre növelték az új Nissan Leaf hatótávolságát, így azzal  már bátran hosszabb kirándulásokra is elindulhatunk” – mondta el Horváth Gergő, a Nissan  PR és marketing menedzsere.

Az új 30 kWh-s Nissan Leaf hatótávolsága 250 km, mely minden szegmensbeli versenytársénál jobb.

Paul Willcox, a Nissan Europe elnöke szerint, ezt a kiemelkedő eredményt – amely a lehetőségek új világát tárja fel az elektromos autók vezetői számára – az új, 30 kWh-s akkumulátor bevezetésével sikerült elérni. A modellfrissítés legfontosabb újdonsága az új akkumulátor, melynek köszönhetően a világon eddig is a legjobb ár-érték aránnyal bíró, legjobban használható és legpraktikusabb elektromos autó, a Leaf 2016-tól még többet nyújt. A számos formai, technikai és mérnöki újítás mellett megnövelt hatótávolságával a Leaf így még több ember számára válhat vonzóvá. A 30kWh-s modell több millió autós számára a belső égésű motorral szerelt autók valódi alternatíváját kínálja, ezzel tovább erősítve első helyét az elektromosautó-piacon.

Paul Willcox az új típussal kapcsolatban így fogalmazott: „A világ legnagyobb példányszámban eladott 100%-ban elektromos autója, a Leaf most még jobb lett. Az akár 250 km-es hatótáv több ezer olyan európai sofőr számára nyitja meg az elektromos autózás kapuit, akik eddig nem voltak teljesen biztosak benne, hogy jó választás volna számukra egy elektromos autó. A hatótáv növekedésének köszönhetően, a Leaf megvásárlása sokkal több autós számára lesz magától értetődő, egyszerű döntés.”

Opel GT Concept, a jövő sportautója

Az Opel GT Concept a 86. Genfi Autószalonon (2016. március 3- 13.) ünnepli világpremierjét.

opel-gt-tanulmany-2016-autoaddikt-3

Az erős kisugárzású sportautó remekül fejezi ki az Opel örökös újítóerejét – formája lélegzetelállító, a lényegre összpontosítóan purista. Mint front-középmotoros, hátsókerék-hajtású, kigyúrt sportoló közvetlen leszármazottként folytatja az Opel GT és a Monza Concept vérvonalát, magasabb szintre emelve az Opel szobrászi design-filozófiáját. Egyszerre avantgárd és letisztult, nincs rajta semmi, ami zavarná a formáját: sem kilincs, sem külső tükör vagy ablaktörlő.

„Az Opel GT Concepttel újabb lépést teszünk az érzelmek és a vezetési élmény erősítése felé, egyben megmutatjuk, mit képvisel a márkánk: öntudatosak és innovatívak vagyunk, minden egyes autónkkal újabb vevőket lelkesítünk fel“ – mondta örömmel az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann, a genfi világpremier alkalmával.

Nemes tradíció: az Opel Experimental GT filozófiáját követi a tanulmány

Az Opel GT Concept a híres-neves Opel Experimental GT nyomába lép. 1965-ben, alig egy évvel azután, hogy első európai autógyártóként Rüsselsheimben megnyitotta Design-központját, a frankfurti IAA-n mutatta be a márka egy karakteres kupé tanulmánytervét, a Kadett B megbízható technikájával. A made in Germany prototípusok karcsú, arányos és cicomátlan úttörője műszakilag is újító volt, olyan részletekkel, mint az alvólámpa. Erhard Schnell kompromisszumot nem ismerő alkotása mindenekelőtt egy design-kiáltvány akart lenni, és a közönség óriási érdeklődésének köszönhetően három esztendő múlva már az autókereskedők szalonjába került a sorozatgyártásra érett Opel GT. A többi már történelem – egy ikonszerű kocsi sikerhistóriája.

opel-gt-tanulmany-2016-autoaddikt-2

Az Opel pionírszellemét most a GT Concept testesíti meg, ez a dinamikával teli élményautó, amelyről már a karosszériát arányosan kettéosztó, ugyanakkor lényegesen szélesebbnek és alacsonyabbnak mutató vörös karaktervonal is sokat sejtet. Markáns, vörös első gumija – vagány, soros-görkorcsolyákét idéző keréken – a maga idejében szintén avantgárdnak számító Opel-motorkerékpárra, a Motoclub 500-ra utal, amely már 1928-ban két vörös kerékkel büszkélkedett. Egyébként kevés a múltidézés a GT Concepten: csak a hosszú géptetőről, a csomagtér-fedél elhagyásáról, a centrális dupla kipufogóról, és természetesen a típusjelzésről jut eszünkbe az ős-GT, különben nyoma sincs retro-designnak.

„A GT Concept megmutatja, mennyire izgalmas és érzelmi márka az Opel. Az autó drámai, szoborszerű, és tele van innovációkkal; nagyszerű hagyományaink folytatója. Már 1965-ben szuper-modern, szobrászi autót mutattunk be az Experimental GT-vel, és noha nem könnyű újraalkotni egy ilyen ikont, akkor az Experimental GT számított avantgárdnak, most pedig a GT Concept – abszolút letisztult, minimalista, miközben kompromisszummentes és izgató. Meggyőzően mutatja ’szoborszerű szépség németes precizitással’ filozófiánk folytonos fejlődését“ – jellemezte a rüsselsheimi Advanced Design-Studio művét Mark Adams európai design-alelnök.

Az Opel GT Concept különleges innovációja az integrált oldalablak: az üveg simán megy át a fényezett felületbe. A tető vörös karaktervonalának érintőfelületét megnyomva elektromosan tárul szélesre a nagy ajtó, lehet beszállni a váratlanul tágas utastérbe, ahol a termetes pilóta is kényelmes helyet talál. Nyitáskor az ajtók jócskán besüllyednek az első kerékívbe, és ez a helytakarékos, szabadalmazott megoldás teszi lehetővé a nagy nyílásszöget – még szűk parkolóhelyen is. A kompakt sportkocsi így ideálisan megfelel városi környezetbe. A forgalmat a kerékívek mögött két kamera figyeli, képük a vezetőhely jobb- és baloldali monitorán jelenik meg – a külső tükör ideje lejárt! A szélvédő üveg panorámatetőben folytatódik, így szinte olyan az érzés, mintha nyitott autóban ülnénk.

Telivér sportkocsi: front-középmotor, turbóerő és hátsókerék-hajtás

Hosszú géptető árulkodik a GT Concept hajtásrendszeréről: akárcsak az első Opel GT és a GM amerikai ikonja, a Corvette, ez is front-középmotoros. Így alacsonyra és középre kerül a súlypont, ami ideális a sportos viselkedés és a kanyardinamika szempontjából. Maga a nyomatékos benzinmotor egyliteres, háromhengeres és turbótöltésű, alapja az ADAM, a Corsa és az Astra korszerű, hatékony, teljesen alumíniumépítésű erőforrása. Sportra hangolva 107 kW/145  lóerőt és 205 newtonméter nyomatékot képes kifejteni (az Opel GT Concept fogyasztási adatai még nem állnak rendelkezésre). A teljesítményt kormánykerék-billentyűkkel kezelhető soros, hatfokozatú sebességváltó továbbítja a mechanikus differenciálzárral ellátott hátsó híd felé – a vérbeli sportautósok tehát az általuk oly nagyra becsült hátsókerék-hajtásnak örvendhetnek, de nem kevésbé annak, hogy az egy tonna alatti kétüléses kocsi nyolc másodpercen belül gyorsul százra, és 215 km/órás csúcssebességet ér el.

opel-gt-tanulmany-2016-autoaddikt-1

További, szó szerinti fénypont a villogóval egybeépített fényszóró, a legmodernebb, háromdimenziós vetítési technikával. Jól illik hozzá a legújabb generációs, teljesen LED-es (fénydiódás) világítás. Ezzel a következő fejlesztési fokozatra lépett a kompakt kategóriában az új Astrával, 2015-ben debütált, és a SAFETYBEST-díjjal kitüntetett Opel IntelliLux LED-Matrix rendszer. A fénydesignt teljessé, és az új GT modellt éjszaka is felismerhetővé a szintén háromdimenziós hátsó lámpa teszi.

LEGFRISSEBB

Már alapból megkapjuk az 5 év vagy 200 000 km garanciát...

0
A Volkswagen magyarországi importőre, a Porsche Hungaria jelentős lépést tett a vásárlói elégedettség növelése érdekében: 2025. április 1-től minden újonnan megrendelt Volkswagen haszonjárműre alapfelszereltségként,...

TESZTJEINK