Főoldal Blog Oldal: 461

Az új BMW X1 bemutatkozott Magyarországon

Exkluzív statikus bemutató keretein belül mutatkozott be a márka világújdonsága, a BMW X1-es friss generációja. A sajtó képviselői először láthatták Magyarországon a nóvumot, melynek első generációja valódi sikertörténet a márka életében.

bmw_x1_magyarorszag_2015_autoaddikt

Az első BMW X1-est 2009-es bemutatása óta több mint 730 000 ügyfél választotta világszerte, így a BMW szabadidő-autó kínálatának meghatározó szereplőjévé vált. Amellett, hogy az ügyfelek körében is kiemelkedően népszerű volt a modell, a prémium kompakt SUV kategória első képviselőjeként jelent meg – folytatva nagyobb márkatársai, az X3 és az X6 úttörő szereplését.

A BMW X1 második generációja minden eddiginél sikeresebb stílusban kínálja a kompakt szegmensben a világhírű Sports Activity Vehicle járműkategória jellegzetes tulajdonságait. A kiemelkedő népszerűségnek örvendő széria új változatának védjegyei közé tartoznak a nagyobb BMW X modellek letisztult felületekben bővelkedő, erőteljes arányai, az elődmodellnél tágasabb utas- és csomagtér, a tovább finomított prémium minőség, valamint a kifinomult funkcionalitás.

Az autó hossza bár enyhén csökkent, magassága (+53 mm) és szélessége (+23 mm) jelentősen nőtt elődjéhez képest, így sokkal robosztusabb hatást kelt, sokkal tekintélyesebb megjelenésű lett. A csomagtér 85 literrel gyarapodott az első generációhoz viszonyítva, így már 505 literes, a sínen csúsztatható hátsó üléssornak, valamint az alaphelyzetben is tágasabb hátsó lábtérnek köszönhetően, valódi családi/életstílus járművé lép elő.

A modellhez elérhetővé vált számos kényelmet segítő opció, mint a komfort bejutás, a lehajtható jobb első ülés, de nem maradnak el a BMW legfejlettebb vezetés támogató és biztonsági eszközei sem, úgy, mint a nagyobb BMW X modellekből átemelt BMW Head-Up kijelző – amely a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat az első szélvédőre, közvetlenül a sofőr látómezejébe vetíti. Az új BMW X1 immár a Driving Assistant Plus összeállítással is rendelhető, benne az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített Aktív sebességszabályzással (Active Cruise Control), a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Departure Warning), a Közlekedési torlódás asszisztenssel (Traffic Jam Assistant), és a városi vészfék-funkcióval (City Braking) kiegészített Ütközésvédelmi (Collision Warning) és gyalogos-érzékelő rendszerrel (Pedestrian Warning).

A BMW Group legújabb erőforrás-családjának benzines és dízelüzemű képviselői, a maximális hatékonyság szerint optimalizált BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a vadonatúj fejlesztésű futómű-technológia együttese alkotta hajtáslánc egyszerre jelentősen sportosabb és kényelmesebb vezetést tesz lehetővé, amely a kategóriában soha korábban nem tapasztalt hatékonysággal párosul.

Az erőforrások között megjelenik a TwinPower Turbo rendszert alkalmazó 18d motor 150 lóerővel, a 20d 190 lóerős, valamint a 25d 231 lóerős teljesítménnyel, a benzines kínálat 20i modellje 192 lóerő, a 25i csúcsmotor pedig 231 lóerőt kínálva. Az elsőkerék-meghajtású modelleket az új X1-es esetében az sDrive jelölés azonosítja.

Az elődhöz képest jelentősen kibővült a szériafelszereltségek listája, többek között megjelent a Servotronic, a Driving Experience kapcsoló vagy épp a 6,5“ kijelző iDrive vezérléssel. A BMW X1 opcionálisan elérhető felszereltségi listájára most először került fel a teljes LED-optikás fényszóró, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) vagy a változó áttételű sport kormánymű. Az Advantage, Sport Line, xLine és M Sport modellváltozatok az alapkivitel stílusos alternatíváiként nyitják meg az utat a sokrétű egyéni kialakítási lehetőségek felé.

A külső mellett az autó belső kialakítása is teljesen új, légies, vízszintesen tagolt, de a vezető felé forduló műszerfala, prémium anyaghasználata, valamint a manuálisan 6 fokozatú, automata váltó esetén 8 fokozatú Steptronic váltója is mind az aktív életmódot és a sportos vezetési élményt támogatják.

Az újdonság október végén érkezik a magyar piacra, a kínálat a közeljövőben a 3-hengeres modellekkel tovább bővül.

[TESZT] Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Lifestyle – némi módosítás, ismert hangulat

Korábban már több ízben próbára tettük a Honda Civic kombiját, a Tourer fantázianévre hallgató modellt. Volt már benzines, dízel is a felhozatalban, azonban az új, faceliftes portfólió egyetlen tagja sem járt nálunk – mindezidáig. Lehet-e sportos attitűdöket sugárzó megközelítése egy kombinak? Kétségkívül, ha az autóra Honda Civic feliratok kerültek.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_001

Láthatóan kinőtte mára a padlólemezét a Honda Civic Tourer. Sajátos, egyedi kialakításának (is) köszönhetően az far, valamint az orr részletek is túlnyúlást mutatnak, ez legfőképp a hátsó fertályt érinti, értelemszerűen. Így már jól ki is vehető az autót szemlélve, hogy a kombi jelleg nagy valószínűséggel gyakorlatban is megteszi majd áldásos hatását. Annak ellenére, hogy alaphangon véleményünk szerint bárki, aki előtt felsejlik a klasszikus Honda Civic-életérzés, nem valószínű, hogy a nagy rakodótérrel bíró versenyzőre fog elsőként asszociálni.

Régi az újban. Megmaradt az arculat

Jól sikerült a Honda Civic Tourer formaterve, s a nyomokban frissített front felületei (jelenlegi Honda stílushoz passzoló, új dizájnnal bíró lökhárítók, megújult fényszórók)  továbbra is meggyőzőek. A korábban szinte teljesen egyedülálló formátumot jelentő Honda Civic stílusjegyek, azok futurisztikus megjelentetése folyamatosan vannak jelen, a markáns és egyben hangsúlyos fényszórók, a kiemelt, élces rajzolatú ködlámpafészkek, valamint a sportosságra hajazó hűtőmaszk tekintetében.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_005

Már ami az orr-részt illeti, itt ugye a lámpatestek, azok belső jellegének kialakítása is fontos szerepet kapott – ahogyan már feljebb is utaltunk rá. S bár az oldalvezetés megmaradt szinte ugyanolyannak, mint amilyennek a Hionda Civic Tourer-t hazai menetpróbáján anno megismerhettük, nem mehetünk el szó nélkül a jövőbe mutató idomok, vonalvezetések alkalmazása mellett sem.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_006Az orr – oldalról – bár csapottnak tűnik, mégsem csekély arányaiban, az esztétikailag teljesen rendben lévő felnik pedig méretük ellenére mégis eltörpülnek a kaszni tekintélyes sárvédőívei alatt. Ahhoz, hogy a sportos lét még inkább kihangsúlyozásra kerüljön, a Honda tervezőmérnökei a Honda Civic Tourer esetében az övvonalat szinte a végletekig túlhúzták a B oszlop után, így hihetnénk, hogy a hátul ülők csak szimplán kémlelőnyílásként használhatják az oldalablakokat itt. Óriási tévedés, az övvonallal egyetemben a hátsó üléssor is meg lett emelve, így a panoráma- és komfortérzet ténylegesen csúcsra lett járatva a körülményekhez képest.

Ha kombi, nyilván a faron és környezetén van a hangsúly

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_003A far esetében számottevő változást nem hozott a tavalyi facelift, az űrjárműveket idéző stílusvilág itt is folytatódik a zárófények buráit a szinte nem is létező C oszlopra felhúzással. A két lámpatest egyébként megkapta a szokásos összekötő elemet, közbeiktatva egy méretes Honda logóval, illetve egy rendszámtáblahely kialakítással, alatta néhány centiméterrel.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_002S ha már a hátsó traktusnál tartunk, vizsgálódjunk a Honda Civic Tourer egyik legfontosabb részleténél, a csomagtérnél. Mivel az autóba épített üzemanyagtank az első két ülés alá került beépítésre, ezért a rakfelület térfogata jelentős mértékben megnövelhető lett. Kategóriáján jócskán túlmutat a 624 literes befogadóképesség, melyhez jelentősen hozzátesz a padlóban kialakított plusz tárolóhely (az üzemanyagtank méretével nagyjából megegyezik). Ez a rekesz a padlóburkolat felhajtásával érhető el, és számos, alapvetően apróbb, szétszóródásra hajlamos tárgyat rejthetünk el itt úgy, hogy a hagyományos értelemben vett hasznos teret ne befolyásolja a csomagok rendezésénél.

Formabontó kialakítások: ezért (is) szeretjük a Honda Civic-et

Minőségi anyaghasználattal építkező, szokatlan elrendezésű enteriőrrel találkozhatunk akkor, amikor a Honda Civic Tourer-be huppanunk. Több év távlatában is bátran kijelenthető, hogy a beltér kijelzőinek, műszereinek elrendezése, valamint azok dizájnja és kialakítása még mindig rendkívül űrhajós jellegű, ennek folyományaként pár esetben a kialakítás néhol illogikus, de tény, hogy könnyedén megszokható, valamint a kezelés is elsajátítható kifejezetten rövid távon.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_013

Ne higgyük, hogy a felemlegetett ráncfelvarrás az itteni részleteket nem érintette, alapvetően a középkonzol került teljes átalakításra, hogy végre a Civic is megkaphassa a hőn áhított központ LCD panelt (infotainment), mely segítségével még inkább modernizálható a helyzet.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_014

Kényelmes, jó tartású, megfelelő méretezésű ülő- és hátlappal felvértezett ülések fogadják az elöl utazókat, a tömöttség szintén jól eltalált, nem túl puha, de nem is túl kemény a kialakítás. Hátul is teljesen megfelelő a helyzet, hatalmas láb, térd- és fejterek várják az utazókat, akár három, átlagos, vagy annál kicsit vaskosabb testalkattal rendelkező személyt.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_015

Az 1770 milliméteres szélességből következtethetünk a férőhely mikéntjére, jó vállterekkel, viszont egyértelmű, hogy a 2595 milliméteres tengelytávolság is meggyőző (teljes hossz: 4535 milliméter). S mellé igazi családi kirándulóautóhoz megfelelően számos praktikumot biztosító rekesz, tárolózseb is fellelhető a Honda Civic Tourer-ben, mind olyan kialakítással, hogy a lehető legegyszerűbb lehessen elérni azokat, és használatba vehetőek legyenek pillanatok alatt – akár menet közben is.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_009

Érdemes megemlíteni az új, 2015-ös modellévű Honda Civic Tourer esetében azokat a biztonsági, illetve vezetést elősegítő technológiákat, opciókat, amelyekkel az autó fel lett ruházva.

Innováció

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_007Az Aktív városi fékrendszer például kizárólag 30 kilométer/óra sebesség alatt aktív, segítségével megelőzhetőek a ráfutásos balesetek, például dugókban történő araszolgatások esetében. Hatékony segéd, a vészhelyzetre hang- és fényjelzéssel is figyelmeztet a fékezés mellett, igaz, néha túl korán avatkozik közbe a rendszer. Már megszokhattuk szinte minden, jobban felszerelt modellben márkától függetlenül a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, mely viszonylag pontosan méri fel a szituációkat, igaz, sok esetben a megromlott sáv-felfestéseket nem érzékeli, valamint irányjelzés (3 jelzés automatikusan, kis lenyomásra) esetén is hajlamos a vaklármára.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_008Jótékony szolgálatot tehet a Frontális ütközésre figyelmeztető asszisztens, mely hasonlóan az Aktív városi fékrendszerhez, előre jelez, ha szemközti vészhelyzet fennállását érzékeli. Itt nem kapunk automatikus fékezést, viszont manuálisan beállíthatjuk, mekkora távolságról jelezzen a számítógép.

Éjszakai országúti szakaszok jó beláthatóságához segíthet hozzá az Automatikus távolsági fényszóró, mely 40 kilométer/órás sebesség felett kezd működni, felmérve az előttünk azonos sávban haladó, valamit a szemből érkező autók távolságát. Ezek függvényében alakítja a reflektor működését. Külön érdekesség, hogy a szemből jövő járművek közt is tud különbséget tenni, felismeri a személyautókat, teherautókat, de a motorkerékpárokat is.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_010

Akár kettő táblát is képes kezelni és megjeleníteni a Honda Civic Tourer Táblafelismerő rendszere, amely hatékonyan csak azokat a jelzéseket veszi alapvetően figyelembe, amelyek ránk, személyautót vezető sofőrökre vonatkoznak.

Szükség lenne turbóra?

Még mindig érezhető az 1.8-as soros benzinmotor lustasága – ez került ugyanis a tesztelt Honda Civic Tourer-be. Az aggregát 142 lóereje 6500-as percenkénti fordulatszámon hívható le, míg a 174 Newtonméteres maximális forgatónyomaték 4300-nál érkezik. Mivel nincs turbótöltés, valamilyen szinten indokolt is a visszafogott karakterisztika, és az is tény, ha masszívabb gázpedálkezelést alkalmazunk, azért magára talál a hajtáslánc.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_019

Itt fejti ki jelenlétével segítségét a rövid áttételezésű manuális kéziváltó, tehát ha az ECON gombot elfelejtjük, és inkább teljesítményre hangolt stílust erőltetünk, egész dinamikus viselkedés is hozható a Honda Civic Tourer-rel. Azonban ne felejtsük el, hogy az amúgy sem túl alacsony átlagfogyasztást ilyenkor megfejelhetjük pár literrel, cserébe a dinamizmusért: városban 8.3, országúton 5.3 literes átlagokat rögzítettünk 100 kilométeres átlaggal. Ha takarékosabban szeretnénk kivitelezni a közlekedést, úgy bátran kapcsoljunk zöldre, viszont arra számítsunk, hogy az autó már-már kényelmetlenül lomhává válik, s úgy érezzük, hogy talán még a 100 lóerős teljesítményküszöböt sem érjük el.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_018

A tesztben bemutatott Honda Civic Tourer Lifestyle felszereltséggel 6 679 000 forintos listáron érhető el az importőr információja szerint, míg a belépő ár 5 639 000 forintot jelent az 1.8 i-VTEC motoros Comfort felszereltségű modell esetében. 8 502 000 forintot akkor kell fizetnünk, ha az 1.6 i-DTEC verziót választjuk, Executive csomaggal.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_004

2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1798 cm³

Maximális teljesítmény: 142 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 174 Nm @ 4300 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4535 mm

Szélesség: 1770 mm

Magasság: 1480 mm

Tengelytáv: 2595 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1340 kg

Megengedett össztömeg: 1790 kg

Csomagtartó mérete: 624 liter, bővíthető 1668 literig

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.5 s (gyári), 9.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.8 l/100km

Országúti: 5.5 l/100km

Vegyes: 6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 149 g/km

Bővebb információ a Honda hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., NikeUtómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

[TESZT] Maserati Quattroporte Diesel – nem veszett el az olasz eredetiség

Ha bárkiben is kételyek támadnának a Maserati Quattroporte dízelével kapcsolatosan, sietünk megjegyezni, hogy nincs ok aggodalomra: bár haloványabb az a szó szoros értelmében vett tradicionális nagybetűs Maserati érzet, de sok különbséget teljesítmény vagy komfort tekintetében nem érzünk.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_001

Kiváltképp, ha egy, az olasz gyártó különlegesen adagolt, arányaiban remekül elosztott luxuslimuzin-sportautó karakterisztikájú Quattroporte modelljéről van szó. Majdnem Ferrari, hiszen több kötődése is van a márkának Maranello-hoz, a sportautólegenda 1947-es alapítású fellegvárához, annak ellenére, hogy ez most a gázolajos motorral szerelt verzió.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_011

Quattroporte: négyajtós. Nemes egyszerűséggel ennyi, bár tudjuk régóta, hogy az olaszok nem szokták túlbonyolítani autóik típusmegjelöléseit, gondoljunk csak a Fiat-ra (Linea – vonal, Punto – pont, és a többi). No persze itt vajmi kevés az áthallás, a bolognai székhelyű, 1914-ben alapított gyár kifejezetten ügyelt arra mindig is, hogy termékei a magas szintű exkluzivitást, sportosságot és luxust sugallják folyamatos piaci jelenlétükkel. Igaz, voltak kisebb-nagyobb hullámvölgyek a kronológiában, ám a szigonyos márka folyamatosan tör előre, s ad arra is, hogy a manapság oly divatos innováció fogalmának is megfeleljen.

Egy kevés kronológia

A Maserati Quattroporte története 1963-ban kezdődött. A gyártó felismerte azt a tényt, hogy igenis van kereslet az olyan járművekre, amelyek egy minden (akkori) luxussal felszerelt autó érzetét adják, sportos habitussal megspékelve. Már itt, ebben az esetben is 256 lóerős V8-as 4.1 literes motorokról, 5 sebességes manuális váltókról, és 230 kilométer/órás végsebességekről beszélünk!

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_005

Szinte hihetetlen, de mára már a hatodik generációját tapossa a Quattroporte, az idei, 2013-as modellév főszereplőjét már bemutattuk korábban egy Maserati menetpróba alkalmával készített írásunkban. Most pedig – a Maserati Wallis-nak köszönhetően – tesztre fogtuk a jelenlegi típuskínálat Quattroporte Diesel-ét, megvizsgáltuk szerény, alapvetően országúti és városi körülmények közt az autó teljesítményét, komfortját, és pedzegettük: valóban helytáll-e az a presztízs és pátosz, ami körbelengi a brand-et.

A jelen: Quattroporte hatodik szériája

5262 milliméter hosszával, 1948 milliméter szélességével valódi limuzun, felsőkategóriás csúcsmodell, az 1481 milliméteres magasság viszont szembetűnően kevés, így a Quattroporte Diesel leginkább sportautós profilt mutat a külvilágnak.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_002Furcsa elegy ez, mivel szemből vizsgálódva a front kialakítása teljes mértékben konzervatív irányt mutat, ugyanakkor a jellegzetes, hatalmasra rajzolt hűtőmaszk, illetve az azt körülölelő beömlők sokasága viszont azonnal felhívja a figyelmet arra, hogy ott bizony nem kevés lóerő lapul a motorházfedél alatt. Szám szerint 275, ez nyilván eltörpül a benzines GTS modell 530 lóerejétől, de a 600 Newtonméter feledtet mindent. Nem rossz érték ez, persze van ennél több, az irrealitás határait pedzegetve, de az más kategória. Ne menjünk ismételten a dolgok elébe, igaz, már másodszor sikerült elkalandoznunk – maradjunk a cikkely fő témájánál, a külsőnél. Folytassuk tehát a mellső lámpatestekkel: némileg aszimmetrikus vonulattal emelik ki a sárvédő részek elejének karakterisztikáját, a kaszni méreteihez képest kicsiknek mondhatók, ám rendkívül dinamikus vonalvezetést kap tőlük a megjelnés.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_003Az oldalforma követi a klasszikus szedán profilt, az első és a hátsó tengely leginkább a karosszéria két végére lettek elhelyezve, ezzel is kihangsúlyozva a nagy, 3171 milliméteres tengelytávot. A tesztelt modell 19 colos felnijei szinte eltörpülnek a hatalmas, egyébként 1885 kilogrammos önsúlyú kaszni méretei mellett, a keréktárcsák kifejezetten egyedi, a Maserati-ra jellemző mintázatot kapták. Számos díszítőelem – szigorúan krómozott megközelítésben – színesíti a Quattroporte Diesel oldalfelületeit, az első sárvédő A oszlop alatti része például apró, de elegáns három részre osztott beömlőnyílásokat kapott, de az elmaradhatatlan C oszlopra gondolt Maserati logó is szerves részét képezi az autónak.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_007

Far tekintetében a jellegzetes részelemek megmaradtak, bár véleményünk szerint az orr kifejezőbbre sikerült. Van itt is persze miből csemegézni, hiszen az ejtett vonalú csomagtér ajtó íve, a vékonyra kanyarított helyzetjelzők, és nem utolsósorban a dupla páros kipufogóvégek mind-mind a hamisítatlan életérzést hívatottak növelni. Ne feledkezzünk el a kiemelt Maserati feliratról sem, klasszikusan a maga félreismerhetetlen karaktereivel pompázik a lámpatestek felett, alatta szolid krómcsík berakással.

Csúcsminőségű anyaghasználat jellemzi az utasteret

Egy szóval jellemezhető az enteriőr: pazar. Vagy inkább mégsem, rakjuk még hozzá a luxust, a prémiumot, a kifinomultat, és… Sorolhatnánk napestig.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_014

Tény, hogy kategóriához méltó belső kialakítást kapunk a Quattroporte Diesel esetében, több fajta bőr kombinációja váltakozik, a cockpit varrott felületeinek sötét színe tökéletesen harmonizál a műszerfal középtáján futó lakkhatású faberakással, illetve az ülések vajszínű megjelenésével.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_013

A központi műszeregység tökéletesen látható át, a krómdíszítésekre itt is kényesen ügyeltek a tervezők: a jobb oldali sebességmérő, illetve a bal oldalon helyt kapott fordulatszámmérő is megkapta az ilyenkor elengedhetetlen tálalást, de hasonló motívumokkal találkozhatunk a középkonzol csúcsára helyezett analóg óra esetében is. A kormánykerék átmérője megfelelő, nem eltúlzott, a fogás maradéktalanul kellemes, a fémből készült bal- és jobboldali váltófülek kézre (vagy inkább ujjra) esnek. A szokásos funkciók itt is elérhetők a kormány küllőiről, ezek kiosztása is ergonomikus, könnyen elsajátítható a kezelés.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_016

Középen egy 8.2 colos érintőképernyős infotainment szolgálja ki az igényeket, az autó viselkedése több pontban befolyásolható innen is, továbbá a megszokott feladatok, például a Bowers & Wilkins márkájú csúcskategóriás, 15 utas, 1280 Wattos audiorendszer kezelése is innen történik.

Nem jelent gondot, ha sportosra hangoljuk a vezetési élményt

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_019Kényelem tekintetében nincs hiány, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva. Az első fotelek sportüléseket megszégyenítően tartanak minden irányból, közben kimagaslóan kényelmesek, egyszerre lágyak és masszívak. A felületek nem csúszósak (hátul sem), a deréktámasz kifinomult skálán állítható, az ülésbeállítás variációi szinte határtalanok. Az ergonómiailag szintén hibátlan hátsó traktus két személyre van kihegyezve, középen lehajtható vaskos könyöklővel, de nyilvánvaló, hogy a paraméterekből adódóan játszi könnyedséggel elfér itt három átlagos termetű felnőtt is. Kupés kialakítása ellenére a fejtér optimális marad, a 3 méter feletti tengelytávnak köszönhetően pedig a lábtérrel sem adódnak különösebb gondok.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_015Nem tudni, egy ilyen kategóriás autó esetében kinek mennyire fontos a csomagok elhelyezhetősége, de ha épp kirándulni támad kedve a tulajdonosnak, nem okozhat gondot a poggyászok, egyéb kisebb-nagyobb holmik elhelyezése.

Ugyanis a Maserati Quattroporte Diesel csomagtere 530 literes, könnyedén pakolható és hozzáférhető, ezen érték növelhető is lehet a 60:40 arányban osztott hátsó ülések előrehajtásával. Bár vajmi kevés eshetőséget látunk arra, hogy a büszke Quattroporte tulaj még az utastér hátsó üléseit is szállítmányozásra vesse be, bár, ki tudja.

V6 dízellel is masszív erő

Nézzük a Maserati Quattroporte Diesel szívét-lelkét, a hőn áhított és izgatottan várt hajtáslánc origóját, a motort, annak ellenére, hogy formabontónak tűnhet az összkép. A hajtáslánc kiindulópontja tehát V6 elrendezéssel (60 fok), 2987 köbcentiméterrel örvendezteti utasait, 275 lóerőt szabadítva a kerekekre 4000-es percenkénti fordulatszámon.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_021

A csúcsnyomaték tekintélyes 600 Newtonméterben mutatja magát, már 2000-től, ahonnan egységesen építkezik a görbe 2600-ig, bár felette sem éreztünk megtorpanást, vagy azt, hogy kifogyna a tartalékokból. A végsebesség 250 kilométer/órában lett meghatározva, erre vonatkozóan nincsenek személyes infóink, viszont a 0-ról 100 kilométer/órára történő sprint 2 tizeddel jobb lett, mint a gyárilag meghatározott 6.4 másodperc. A tekintélyes önsúly ellenére a 3 literes öngyulladós aggregát remekül mozgatja a kasznit, a szigetelések nem engednek át túl sokat a külső zajokból, a váltások precízek a 8 sebességes ZF automata közbenjárásával.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_008Amennyiben sportos viselkedést szeretnénk kipréselni a Maserati Quattroporte Diesel-ből, nyugodt szívvel kapcsoljunk Sport módozatba, hiszen a teljesítmény megmutatkozik jelen esetben is, nyersen, célratörően. Ekkor mutatja meg igazi énjét az itáliai beállítottság, hasonlóan a benzines verziókhoz, itt is megnyílik az a bizonyos szelepsor a kipufogók leömlőinél, hogy telítettebb kipufogógáz-áramlás jöjjön létre a hangerő növelése végett. Persze a sebességfokozatok is rövidebbekké válnak, élénkebb gázreakciókkal, keményebb kormányzással és felfüggesztésekkel.

Barátságos fenntartási költségek

Tévedés azt hinni, hogy egy ilyen, erőre és teljesítményre hangolt autó a hétköznapi normatívákon jelentősen túlmutató fogyasztási értékekkel rendelkezik.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_009

Visszafogott, konzervatívabb vezetési stílussal 8.1 liter/100 kilométerre jött ki a városi érték, majd folyamatos 90 kilométer/órára hangolódva országúton meglepő 5.0 literes számadat született. Nyilvánvalóan ha dinamikusabban kezeljük a gázpedált, úgy 10 liter fölé szökken könnyedén a ráta, de gondoljunk csak bele: egy Maserati-tól még a dupla ekkora mennyiség is elfogadható.

Masszív menetstabiltás, körülményektől függetlenül

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_010Igen jól brillírozott az autó futóműve is, az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros multilink rendszerek mindkét esetben állíthatóak, normál és sport fokozatok állnak rendelkezésre. Normálban is tetszetős az úttartás, nem beszélve a Sport gomb lenyomása után azonnal érezhető keményedő aspektusból, tökéletesen kivitelezhető, minimális dőlést jelentő szélsőséges kanyarbevételekkel, a menetstabilitást 85-90 százalékban megtartó útfekvéssel, minimális felülkormányozottsággal.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_017

A stabilitás egyetlen hátulütője pontosan itt látszik meg leginkább: ez pedig a hátsókerékhajtás jelenléte, mely az egyébként zseniális tapadási rátából jelentősen visszavesz.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_020

Összegzés

Mindenki, aki elhívatott prémiummárka-addikt, valamint fontos, hogy a szigonyos márka családi protokoll modellje legyen a garázsába állítva, bátran voksoljon a Maserati Quattroporte Diesel mellett. A pénztárnál kifizetett végösszeg fejében egészen biztos, hogy olyan autót kap az ügyfél, amelyet megálmodott magának: ízig-vérig olasz aspektusú, sportossá tehető, ám alapvetően konzervatívan visszafogott luxuslimuzint.

maserati_quattroporte_diesel_teszt_autoaddikt_004

2015 Maserati Quattroporte Diesel specifikációk

Motor

Motortípus: V elrendezésű (90 fokos) 6 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2987 cm3

Maximális teljesítmény: 275 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 600 Nm @ 2000-2600 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, nyolcsebességes ZF automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5262 mm

Szélesség: 1948 mm

Magasság: 1481 mm

Tengelytáv: 3171 mm

Első gumik mérete: 245/45 R19

Hátsó gumik mérete: 275/40 R219

Tömeg, üresen: 1900 kg

Csomagtartó mérete: 530 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.4 s (saját, mért eredmény: 6.2 s)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.1 l/100 km

Országúti: 5.0 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.8 l/100km

Országúti: 5.2 l/100km

Vegyes: 6.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 163 g/km

Bővebb információ: a hazai importőr honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., NikeUtómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Milyen lesz az új Volkswagen Tiguan? Frankfurtban ez is kiderül

Szeptember 2-án egy igen különleges autó készült el a Volkswagen wolfsburgi üzemében: egy új Tiguan, a típus 2015-ös Frankfurti Autókiállításon (IAA) tartandó világpremierjére. Az összeszerelő üzem dolgozói elvégezték az utolsó simításokat a bemutatóautón, és becsomagolták a nagy fellépésre.

Neuer Tiguan startet aus Wolfsburg zur Weltpremiere auf der IAA 2015

Az első Tiguan a 2007-es IAA kiállításon mutatkozott be. A wolfsburgi üzemben a termelés felfutása, azaz 2007 augusztusa óta világszerte több mint 2,64 millió Tiguan készült, ebből mintegy 1,6 millió Wolfsburgban. Emellett a Tiguant a kínai Antingban és az oroszországi Kalugában is gyártják. A típust világszerte 170 országban értékesítik. Piaci bevezetése óta ez a szabadidő-autó számos összehasonlító tesztet és díjat nyert. Az egyik legelső kitüntetését 2007 novemberében kapta, az év legjobb terepjárójának járó Arany Kormánykereket. Ezt többek között 2012-ben a legjobb lószállító járműnek odaítélt Arany Ló díj, 2013-ban az Autozeitung für Geländewagen terepjárós magazin olvasói szavazatai alapján a 30 ezer euró alatti kategóriában elnyert Auto Trophy kitüntetés, valamint ugyanebben az évben az Autobild Allrad magazin által a 30 ezer euró alatti terepjárók és szabadidő-autók kategóriájában a legjobb összkerékhajtású autónak kiosztott első díj követte.

Az új Tiguan 2015. szeptember 14-én, hétfőn, a frankfurti IAA kiállításon tartandó Volkswagen Konszernesten ünnepli világpremierjét.

Ezenkívül a Volkswagen tavasszal bejelentette, hogy 2016 végén megkezdi a Tiguan egy új változatának gyártását a mexikói Puebla városában működő üzemében.

Az új Opel Astra Frankfurtban lesz látható először a nagyközönség számára

Az idei, 2015-ös Frankfurti Autószalonon (szeptember 17-27 között) ünnepli világpremierét az új Opel Astra, amelynek hatékonysága, csatlakoztathatósága és prémium felszerelései új minőséget képviselnek a kompakt osztályban.

opel_astra_2015_frankfurt_autoaddikt_003

A 8.0 csarnok D09-es standján a több mint 3300 négyzetméteres Astra-Universum mutatja be az Opel sikermodelljének következő nemzedékét. Az alapokról újratervezett, atletikus, könnyűszerkezetű Astrát kizárólag a legújabb generációs motorok hajtják. Egyedülálló biztonsági- és asszisztencia-rendszere közül több most ünnepli a premierét, például az IntelliLux LED mátrix-világítóberendezés. A márka másik főszereplője a Frankfurti Autószalonon az Opel OnStar. Az Astrában már bevezetéskor induló személyes online- és szolgáltatási asszisztens éjjel-nappal kiváló kapcsolatot teremt, könnyedebbé téve az autózást. Hozzá járul az IntelliLink infotainment-rendszer következő generációjának mindjárt kétféle változata, amely az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével integrálja tökéletesen az okostelefont az autóba.

„Az Astra új korszakot vezet be az Opelnél. Két éve állítottuk ki Frankfurtban a hatékonyságot átfogó csatlakoztathatósággal ötvöző Monza Concept tanulmányt, most pedig a vadonatúj Astra-generációt mutatjuk be, amely megvalósítja annak számos premisszáját. Az új Astra hatékonyabb, könnyebb és komfortosabb lett, ezenkívül az Opel OnStar, illetve a következő IntelliLink-generáció révén magasabb fokozatra emeli a kompakt osztály okostelefon-integálását. Látogassanak meg minket a Frankfurti Autószalonon az Astra-Universumban“ – hívogat az Opel Group főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann.

opel_astra_2015_frankfurt_autoaddikt_002

Ám nem csupán az új Astra lesz ott látható! Közel harminc kiállított autót vehetnek szemügyre a tágas Opel-stand látogatói. Aki szeretné pontosabban megismerni a márkát, és sokrétű tevékenységi területét, alkalmat talál rá: nemcsak a gyártási szakterületről adnak felvilágosítást és tanácsot kompetens szakemberek, hanem a szakmai képzés, az Ügyfélszolgálati Központ, az Opel Bank és sok egyéb részleg képviseletében is. Ezenkívül sok prominens vendéget vár az Opel a szövetségi labdarúgó bajnokságból – úgyhogy feltétlenül megéri többször is ellátogatni az Astra-Universumba.

Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra

Könnyebb, takarékosabb, agilisabb és egyben komfortosabb – az Opel tizenegyedik kompakt-generációjának előképe a 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatott, Monza Concept volt. Annak hatékonyságát tükrözi vissza minden egyes szerkezeti elem. Az új Astra következetesen valósítja meg az akkori elképzelést, hiszen modelltől és felszereltségtől függően akár 200 kilogrammal könnyebb az elődjénél – főképp a teljesen új jármű-architektúra jóvoltából. A súlycsökkentés az agilitás és a menetkényelem javára vált: az új Astra minden eddiginél élvezetesebben vezethető.

Ezt hangsúlyozzák a motorok is. Az Astra gépteteje alatt kizárólag a kompletten új motorportfólió tagjai dolgoznak, 70 kW/95 LE – 147 kW/200 LE teljesítménnyel. Az 1,6 literig terjedő lökettérfogatú benzinesek és dízelek maximális hatékonyságot nyújtanak, élénk reagálással, sima és csendes járással. Először alkalmazzák a teljesen új 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbót. A súlytakarékos alumíniumépítésű, négyhengeres konstrukció teljesítménye 92 kW/125 LE vagy 110 kW/150 LE, nyomatékmaximuma 245 newtonméter. Változattól függően akár 4,9 liter per 100 kilométerre is lemehet a kombinált ciklus szerint mért fogyasztása (114 g/km CO2). A benzines kínálat legtakarékosabbja a 77 kW/105 LE teljesítményű egyliteres, háromhengeres 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo – 4,2 litert fogyaszt, 96 g/km CO2-kibocsátás mellett. Kiválók az 1.6 CDTI suttogó dízel család adatai is, amelynek teljesítménylépcsői 70 kW/95 LE, 81 kW/110 LE és 100 kW/136 LE. A széria hatfokozatú sebességváltóval mindig 100 g/km alatt marad a CO2-emissziójuk, sőt 90-ig is lecsökkenhet (3,4 liter/100 kilométer).

Hatékonyságot tükröz az autó formája is. A „szoborszerű elegancia, német precizitás” designfilozófiát viszi tovább, és még atletikusabb lett. Frontján egyöntetű látványt kelt az átrajzolt, dupla keresztléc és hűtőmaszk, a markáns mátrix-fényszóróval. A legfeltűnőbb a hátrafelé áttört C-oszlop, amely szinte lebegni mutatja a tetőt a karosszéria fölött. A 4,37 méteres kocsi öt centit rövidült az elődjéhez képest, magassága 2,5 centiméteres csökkenés után lett kereken 1,48 méter, légellenállási alaktényezője kiváló 0,285.

opel_astra_2015_frankfurt_autoaddikt_001

Kívül kisebb, belül tágasabb: a látszólagos ellentmondás feloldása az Opel mérnökeinek munkáját dicséri. Hátul 35 milliméterrel nőtt a lábtér az eddigihez képest. A hatékonyságot viszi tovább a vezetőhely is, ahol minimumra szorították le a kapcsolók és a gombok számát, az érintőképernyőre telepítve az infotainment-funkciók zömét. Letisztult és ergonomikus az egész. Középen található a díjazott IntelliLink rendszer – remekül látható képernyővel és könnyű kezeléssel.

Iránymutató az új Astra kapcsolódása, komfortja és biztonságtechnikája is: elérhető vele az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens. Az új IntelliLink-változatok az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével integrálják az okostelefont. Abszolút újdonság az intelligens IntelliLux LED® világítás, vakításmentes távfénnyel. Az Opel frontkamerán alapuló további innovatív rendszerek is segítik a vezetőt, például a kibővített funkciókörű és precízebb jelzőtábla-felismerő- és sávtartó asszisztens, az utóbbi aktív kormánykorrigálással, vagy az automatikusan vészfékező frontális ütközésveszély-figyelmeztető. Extra komfortról az új generációs, AGR-minősítésű, kiváló ergonómiájú ülések gondoskodnak, állítható szegéllyel, masszázzsal, memóriával és szellőzéssel.

Könnyed csatlakoztathatóság: az Opel OnStar

Az Astra új fejezetet nyit a járműkapcsolódásban is. Nyugat-Európában már futnak az első autók az Opel OnStarral – ez a személyes online- és szolgáltatási asszisztens nemcsak kellemesebbé, de főképp lazábbá teszi az autózást, és mostantól fokozatosan jelenik meg a márka valamennyi személygépkocsi-sorozatában. Elsőként 13 európai országban indul be, Magyarországra 2016-ban érkezik. Az Opel OnStar portfóliójában van automatikus baleseti segély, 24 órás műszaki segélyszolgálat, autólopás esetén segélynyújtás és nagy teljesítményű 4G/LTE-WLAN-hotspot, gyors és stabil kapcsolattal – az első 12 hónapban ingyen. Megint egy prémiumtechnika, amelyet széles vevőkörnek tesz elérhetővé az Opel.

Az Opel OnStar az év 365 napján, éjjel-nappal tesz gombnyomással felhívhatóvá egy beszélgető partnert. Híváskor az autó infotainment rendszerének beállításai alapján az Opel OnStar azonosítja az autós nyelvét, így olyan diszpécser jelentkezik, aki folyékonyan beszéli azt. Még az autótól távol is lekérdezhetők a jármű adatai, de működtethető a központi zár is egy okostelefon-alkalmazással. Ám akárhogy állítsák is be az Opel OnStart, ez a szolgáltató- és vészrendszer nem kémkedik utánunk: a Privat-gomb megnyomásakor rejtve marad a tartózkodási helyünk. Egyedül légzsákos balesetkor küldi meg automatikusan a hely adatait – ilyenkor az életmentésé az elsőbbség!

Innovációk ötven éve: a sikert garantáló Kadett B frankfurti premiere

Víziókat megvalósítani és újszerű technikát széles vevőkörnek megfizethetővé tenni régi hagyomány az Opelnél. Épp ötven éve, fél évszázaddal az eddigi leghatékonyabb Astra premiere előtt, csigázta fel a márka Frankfurt közönségét egy másik kompakt osztállyal. Az 1965-ös Autószalonon volt először látható a mai Astra őse, a Kadett B. A második világháború utáni első Kadett utóda rögtön a piaci bevezetéskor négyféle karosszériával jelent meg: készült két- és négyajtós limuzin, CarAvan nevű kombi és csinos kupé. Minden tekintetben siker lett, hiszen 2,6 millió darab készült belőle, az autósportban pedig sorozat-győztes lett a Rallye-Kadett.

Nem csak autók az Opelnél

Az új Opel kompakt osztály áll a Frankfurti Autószalon Astra-Universumának centrumában, de a látogatók sokkal többet tudhatnak meg a márkáról. 2015-ben lett 150 éves az Opel szakmunkásképzése – akit szakmaszerzés vagy elhelyezkedés érdekel a villámos márkánál, a „job and career at IAA 2015“ területen kérdezősködhet. Jelen lesz az Opel Bank, az Opel Rent és a biztosító is. A potenciális magán-autóbérbeadók az innovatív Carsharing-Modellel ismerkedhetnek meg. Az Opel Minősített Használtautók program és az Ügyfélszolgálati Központ képviselői teszik teljessé a stand kínálatát. Aki pedig személyes emléktárgyat vinne haza, bőséges választékot talál az autómodellektől a pólókig.

Több világpremiert is tart a BMW Frankfurtban

Ahogyan már több cikkünkben is említettük, 2015. szeptember 19-én nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt a 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalon, amelyre a BMW nem kevesebb, mint öt világpremierrel készül.

bmw_750li_xdrive_m_sport_2015_autoaddikt

A vadonatúj BMW 7-es sorozat és a BMW X1 második generációja mellett az új 3-as BMW és az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 2-es Active Tourer is bemutatkozik, miközben a vadonatúj BMW M6 GT3 versenyautóról is lehull a lepel.

  • Bemutatkozik a nagyközönség előtt a vadonatúj BMW 7-es sorozat, amely a dinamikus menetteljesítmény, a fejedelmi utazási komfort és a luxus minőség egyedülálló egységét kínálja. A luxuslimuzin hatodik generációja a BMW i modellek megannyi technológiai innovációját megörökölte, így az egyedülálló Carbon Core karosszéria-felépítést, a BMW 740e típusban pedig az eDrive hajtásrendszert is. A plug-in hibrid 7-es BMW rendszerteljesítménye 240 kW / 326 lóerő, kombinált üzemanyag-fogyasztása 2,1 liter / 100 km, károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 49 gramm / km.
  • Frankfurtban ünnepli világpremierjét a kimagasló sikernek örvendő BMW X1 modell második generációja is, amelynek arányai, utastér-kialakítása, ötletes megoldásai és felszereltségi opciói a nagyobb BMW X modelleket idézik. A BMW Group vadonatúj motorcsaládjának erőforrásai, a váltók és a részletekbe menően modernizált xDrive intelligens összkerékhajtás együttesen minden korábbinál sportosabb és hatékonyabb vezetést biztosít. Az utastér sokoldalúsága, prémium minősége és helykínálata eközben még tovább nőtt.
  • A bajor gyártó legsikeresebb modellszériája, a BMW 3-as sorozat, amely mindmáig több mint 14 millió példányban kelt el világszerte és amely immáron négy évtizede kategóriája meghatározó egyénisége, elsőként a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon közönsége elé gurul ki felfrissített, vadonatúj formájában. A BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring mellett a BMW M3 is némileg módosított karosszéria-elemekkel, tovább fokozott prémium minőséggel és felfrissített motorpalettával büszkélkedhet. A BMW 330e modell képében most először mutatkozik be a prémium középkategória szegmensében a BMW eDrive technológia, amelynek összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánca 185 kW / 252 lóerő maximális teljesítményre képes, 1,9 – 2,1 liter / 100 km kombinált üzemanyag-fogyasztás és 44 – 49 gramm / km* emisszió mellett.
  • A vadonatúj BMW 225xe modell a BMW 2-es Active Tourer első plug-in hibrid változataként tartja világpremierjét Frankfurtban: az okos megoldásokkal tarkított utastér-elrendezés ezúttal a modellsorozat történetének eddigi leginnovatívabb hajtásláncával párosul, a BMW mérnökei ugyanis most először kapcsolták össze az előre keresztben beépített, háromhengeres benzinmotor és az elsőkerék-meghajtás kettősét az úttörő BMW eDrive technológiával. Amíg az 1.5 liter hengerűrtartalmú benzinmotor az első kerekeket, addig az elektromos erőforrás a hátsó tengelyt hajtja, rendhagyó hibrid összkerékhajtást hozva létre, amely egyedülálló a BMW 2-es Active Tourer kategóriájában. A rendszer összteljesítménye 165 kW / 224 lóerő, kombinált üzemanyag-fogyasztása 2,0 – 2,1 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 46 – 49 gramm / km*.
  • Az innovatív BMW i modellekhez kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológiát a BMW egyre több modellsorozata örökli meg: a teljesen elektromos mobilitást, a kivételes hatékonyságot és a márkára jellemző vezetési élményt nyújtó technikát a rövid időn belül sorozatgyártásba kerülő BMW X5 xDrive40e modell után további három modellsorozatában is elérhetővé teszi a bajor gyártó. A BMW eDrive modellcsalád hamarosan a BMW 740e, a BMW 330e és a BMW 225xe típusokkal egészül ki.
  • A 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon első ízben hull le a lepel a BMW motorsport-ügyfélkörének legújabb vezérmodelljéről, a BMW M6 GT3 versenyautóról, amely M TwinPower Turbo turbófeltöltésű technológiával dolgozó V8-as erőforrást, aerodinamikailag finomhangolt alvázat és karosszériát, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült gyűrődési zónákat és karosszéria-elemeket, mindezek következtében pedig kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúlyt gurít a mérlegre. A BMW M6 GT3 versenyautó világpremierje mellett bemutatkozik a színpadon a BMW M6 Competition Edition is, amely 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítménnyel ruházza fel a BMW M6-nemzedék eddigi legerősebb képviselőjét (9,9 liter / 100 km kombinált üzemanyag-fogyasztás és 231 gramm / km emisszió mellett).
  • Csúcstechnológia a világításban: a BMW a jármű előtti útszakasz megvilágítása terén elért legújabb innovációit és a technológia jövőbe mutató koncepcióit is bemutatja a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, miközben hangulatos utastér-világítási megoldásait és egyedülálló fénytechnológiai praktikáit is a látogatók elé tárja. Mindezeken felül a fokozott biztonságot és a még nagyobb kényelmet nyújtó BMW lézerfény-technológia, az embléma-kivetítés, az üdvözlőfény (Welcome Light Carpet) és a LED-optikás belső világítási lehetőségek is szerepet kapnak a szeptember második felében megrendezett világméretű expón.
  • A BMW ConnectedDrive vadonatúj, vezetést támogató rendszerei és szolgáltatásai még tovább fokozzák a vezetés biztonságát és kényelmét: a vadonatúj BMW 7-es sorozathoz most először válik elérhetővé a kormánymű-vezérlő sávtartó asszisztens (Steering and lane control assistant), a kívülről vezérelhető automata parkoló funkció (Remote Control Parking), a háromdimenziós képet alkotó térhatású kameranézet (Surround View system with 3D View and Panorama View), valamint az utastér-opciók távirányíthatósága (BMW Remote Cockpit).
  • Világelső az elektromos mobilitás terén: a BMW i almárka a BMW i3 prémium kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó mellett a zéró emissziójú, lebilincselő hétköznapi használhatóságot kínáló nagyvárosi járművek úttörő koncepcióit is kiállítja Frankfurtban, miközben kiemelt hangsúlyt kap az innovatív technológiák BMW-modellekbe integrálása, a tisztán elektromos BMW i3 közösségi autómegosztása és a 360° ELECTRIC megannyi jövőbe mutató szolgáltatása is.

Gazdára talált az első új Ford Mustang Magyarországon

A Ford Solymár cégcsoport M3 FordStore bemutatótermében a múlt héten ünnepélyes keretek között adták át az első új Ford Mustangot.

ford_mustang_atadas_ford_solymar_2015_autoaddikt

A modell 50 éves történetében most először vált elérhetővé a Ponycar az autó európai szerelmesei számára.

Ezentúl a magyarországi utakon is egyre gyakrabban lesznek láthatóak az európai piacokra gyártott Mustang kupé és kabrió változatai.

A Ford Mustangot a magyar vásárlók kétféle motorral rendelhetik meg: az 5,0 literes V8-as blokk 421 lóerős, a 2,3 literes EcoBoost erőforrás pedig 317 lóerős teljesítményre képes. A modern futómű jó irányíthatóságot, precíz kormányreakciókat és remek rugózást biztosít. Az európai változatnál is megőrizték a legfontosabb formai jegyeket, a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt.

“Bár az első tesztautók még csak most jelentek meg a hazai utakon, már most több mint 40 megrendelést regisztráltunk márkakereskedőinknél. A Mustangok megérkezését követően az érdeklődés további erősödésére számítunk. Reméljük, hogy túlszárnyaljuk az idénre tervezett mintegy 70-es eladási darabszámot, melyben a modell 11 909 000 forintos induló ára is szerepet játszhat” – mondta el Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

Tervezik a jövő töltőállomását a Nissan közreműködésével

A Nissan újabb tanúbizonyságot tett megingathatatlan elkötelezettségéről egy tisztább, biztonságosabb és praktikusabb autós világ kialakításáért. A vállalat bejelentette, hogy egy egyedi projekt keretében a jövő töltőállomását tervezik meg a Foster + Partners neves építészeivel együttműködésben.

nisan_leaf_jovo_toltoallomasa_autoaddikt

A projektben résztvevő Nissan és Foster + Partners egyaránt innovatív, merész formaterveiről és a hagyományok újragondolásáról híresek. A projekt célja, hogy izgalmas betekintést nyújtson abba, hogyan igazodnak az elektromos autók töltőállomásai a folyton változó világ kihívásaihoz.

Az elektromos autók tervezésének, mérnöki fejlesztésének és gyártásának megkérdőjelezhetetlen vezetője, a Nissan új projektjében a jövő töltőállomásáról alkotott képet forradalmasítja. A márka felismerte, hogy a jövő töltőállomásainak infrastruktúrája tökéletes lehetőséget nyújt a környezet egyéb funkcióinak innovatív integrálására, így ezek az állomások a modern közösségek számára nemcsak közlekedési, de szórakoztató központokat is jelenthetnek.

Létfontosságúvá vált egy fenntartható és innovatív töltőhálózat megalkotása, hiszen a piac is az olyan alternatív megoldások felé kezd elmozdulni, mint az elektromos hajtás.

 A koncepció egy olyan zéró-emissziós társadalomképen alapszik, melyben a közösségi kapcsolatok, az önjáró autók és az élet minden területén megjelenő összekapcsolódó hálózatok szerepe kiemelkedővé válik. A töltőállomás-tervezet bemutatja azt a számos előnyt, amelyet egy jól megtervezett elektromos járművekre épülő ökoszisztéma jelenthet – nem csupán a mobilitás terén, hanem az akkumulátorok és a járműveket a hálózattal összekötő rendszerek egyéb kedvező hatásai kapcsán is.

A Nissan a következő hónapokban szoros együttműködésben dolgozik majd a Foster + Parners-szel, hogy az év második felében bemutathassa, hogyan képzeli el a jövő töltőállomását.

David Nelson, a Foster + Partners vezető tervezője a következőket mondta: „A Nissannal való együttműködésünk célja, hogy bemutassuk, mekkora kihívást is jelent városainknak lépést tartani a folyamatos növekedéssel. A társadalmunkban jelen lévő új technológiák, az alternatív üzemanyagforrások és változó trendek hatalmas befolyással bírnak arra nézve, hogy hogyan fogunk boldogulni.”

 „Egyértelmű, hogy az elektromos autók a városi környezet elválaszthatatlan részei lesznek, s ez izgalmas lehetőséget nyújt a töltőállomások újratervezésére a jövő generációi számára, hiszen a legmodernebb technológiák felhasználásával ezen állomások sokkal integráltabb és közösségibb tereivé válhatnak városainknak. Az elektromos járművek gyártásának piacvezetője, a Nissan kulcsszerepet játszott annak megítélésben, hogy a jövő autósai hogyan használják majd az épített környezetet.”

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe elektromos autókért felelős igazgatója elmondta: „Jelenlegi töltőállomás-hálózatunk infrastrukturális modellje elavult, mely ha nem tud gyorsan alkalmazkodni a fogyasztók folyamatosan változó igényeihez, nem lesz képes megfelelni a jövő kihívásainak. 2020-ra közel egymillió elektromos jármű lesz az utakon, így alapvető fontosságú, hogy ezt a növekedést egy erős infrastruktúra kiépítésével támogassuk.”

„Mostani kezdeményezésünk az első lépés azon az úton, amely a jövő szállítási és mobilitási világának feltárásához vezet, és felkészíti városainkat egy fenntarthatóbb jövőre.”

Az együttműködés egy merész módon újragondolt töltőállomás megtervezésére az elektromos járművek népszerűségének növekedésével párhuzamosan alakult ki. A Nissan elektromos járműveinek eladása 33%-os növekedést produkált a 2014-es évben, és a városi levegőminőség javítására tett erőfeszítéseknek megfelelően a növekedés továbbra is töretlen. Az elektromos járművek elfogadottsága fordulóponthoz közeleg, és az előrejelzések szerint a növekedési trendek gyorsulni fognak.

A Nissan úttörő szerepet tölt be a zéró-emissziós technológiák tömeggyártásának megvalósításában. 2010-ben a Nissan LEAF, az első sorozatgyártásban előállított, globális piacon elérhető elektromos jármű bemutatása forradalmasította az autózás világát. A LEAF továbbra is minden idők legkeresettebb elektromos járműve, részesedése a zéró-emissziós szegmensben pedig közel 50%.

Volvo XC90: öt csillag az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán

A vadonatúj Volvo XC90 öt csillagot ért el, és ezzel maximális teljesítménnyel zárta a 2015-ös Euro NCAP töréstesztet. A City Safety biztonsági technológiát alapfelszerelésként kínáló XC90 a legelső olyan gépkocsi, amely maximális pontszámot ért el az Euro NCAP autonóm vészfékrendszer ráfutásos vizsgálatán (AEB City és AEB Interurban).

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_020

„Ez a nagyszerű eredmény újabb bizonyítéka annak, hogy a Volvo XC90 a világ egyik legbiztonságosabb autója. Olyannyira, hogy a biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 100 százalékos eredményt értünk el. A Volvo Cars továbbra is vezető szerepet tölt be az autóiparon belül a közlekedésbiztonsági innovációk terén, és alapfelszerelésként kínált biztonsági technológiáival messze megelőzi minden versenytársát” – mondta Dr Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységeiért felelős alelnöke.

100 százalékos eredmény a biztonsági segédrendszerek vizsgálatán

Az XC90 száz százalékosan teljesített a biztonsági segédrendszerek tesztpontban, emellett minden idők legelső olyan gépkocsija, amely maximális pontszámot ért el az autonóm vészfékrendszert felmérő mindkét tesztben: az AEB City városi, illetve AEB Interurban országúti vizsgálaton. Az XC90 emellett olyan fejlett gyalogosvédelmi funkcionalitással bír, amelyeket a független közlekedésbiztonsági ellenőrző szervezetek még nem is vizsgálnak. Ez is azt bizonyítja, hogy a svéd autógyártó továbbra is az autóipari biztonság élharcosa és első számú innovátora.

„A Volvo a legelső olyan autógyártó a világon, amely képes volt meghaladni az Euro NCAP által az AEB Interurban és AEB City tesztelési eljárásokban megállapított normákat. A City Safety napjaink egyik legfejlettebb, alapkivitelben kínált ütközésmegelőző rendszere. Adott helyzetekben képes teljesen elhárítani a gépjárművekkel, a kerékpárosokkal és a gyalogosokkal történő ütközéseket, és mindezt éjjel-nappal” – mondta Martin Magnusson, a Volvo Car Group főmérnöke.

A Volvo Cars ’Vision 2020’ jövőképében a svéd autógyártó már megfogalmazta célját, azt, hogy 2020-tól az új Volvókban senki se szenvedjen súlyos vagy ahlálos kimenetelű balesetet. Az XC90 ötcsillagos Euro NCAP eredménye egyértelműen jelzi, hogy a Volvo Cars töretlen elhivatottsággal igyekszik megvalósítani a végső célt: a gépkocsit, amely minden körülmények között elkerüli a baleseteket.

Frankfurtban mutatkozik be a Citroën Cactus M koncepcióautó

A Frankfurti Autószalonon kerül sor a legendás Citroën modell, a Méhari inspirálta új koncepcióautó, a Citroën Cactus M világpremierjére.

citroen_cactus_m_autoaddikt_2015_002

Ezzel a frissességtől és optimizmustól sugárzó tanulmánnyal a Citroën a C4 Cactus egyfajta „outdoor” újraértelmezését kínálja. Az egyedi dizájn mellett az új Citroën koncepcióban egy sajátos életstílus testesül meg, amely a szabadidős tevékenységeket állítja az autózás középpontjába. A mindenféle terepen és körülmények közt remekül boldoguló Cactus M-ben határtalan szabadság- és kalandvágy jut kifejezésre.

Nyitott Crossover. A Cactus M crossover-tanulmány stílusa még a Citroën C4 Cactusénál is nagyobb kalandvágyat sejtet, és egyértelmű rokonságot mutat az áprilisban, Sanghajban bemutatott Citroën Aircross koncepcióautóval. Sajátos kialakítású sárvédői még mokányabb és izmosabb külsőt kölcsönöznek neki; meredek állású szélvédője, megemelt alváza, nagy kerékátmérői pedig a szabadidő-autós jelleget fokozzák. A méretes műanyag ajtók könnyedséget, ugyanakkor védelmet sugallnak, s egyben a modell védjegyeinek is tekinthetők. Ez a tanulmány egyértelműen a méltán legendás Méhari örökségét viszi tovább, amely ugyanezt a „belevaló” filozófiát testesítette meg. A teljesen nyitott utasterű modell 2. üléssorába a karosszéria oldalfalát átlépve, könnyedén be lehet jutni – ezáltal megszűnnek a határok az utasok és az őket körülvevő világ között.

Jópofa, vidám, és lételeme a szórakozás. Sajátos kialakításával a Citroën Cactus M a szabadidős tevékenységeket állítja az autózás középpontjába, és ezzel egy egészen sajátos életstílust testesít meg. A belső kialakítás kitűnően példázza ezt az outdoor tevékenységekhez használatos anyagok alkalmazásával. Hogy mindenféle körülmények között használható legyen, az utastér teljes egésze vízsugárral bármikor lemosható a lábtérbe épített vízelvezetők segítségével. Az ülések szörfruhákat idéző, színes, kényelmes és vízálló neoprén bevonatot kaptak. A Citroën Cactus M további erényei között említhetjük az alakíthatóságot is; a tetőív kialakítása például lehetővé teszi minden szabadidős felszerelés (pl. wakeboard, szörfdeszka) kényelmes elhelyezését. Ebben az autóban minden a kényelmet és a lelki nyugalmat szolgálja.

citroen_cactus_m_autoaddikt_2015_001

Minden terepen otthon érzi magát. A Citroën Cactus M kalandokra, felfedezésekre, ismeretlen terepek meghódítására termett. Bármilyen tevékenység céljából, bármilyen időjárási vagy útviszonyok közepette használják is, minden porcikája az utasok biztonságérzetét növeli. A Grip Control mindenféle terepen optimális tapadási feltételeket biztosít, így bátran le lehet térni vele a járt utakról. A nagyszerűen variálható utasterével a Cactus M a korlátlan szabadság szinonimája: pillanatok alatt kényelmes hálóhely alakítható ki benne, és védelmező tető húzható fölé. A leleményes módon sátorrá is alakítható tető hatékony védelmet nyújt eső esetén is. A Citroën Cactus M a fedélzeti technológiák terén sem hagy maga után kívánnivalót: megtalálható benne minden, ami a C4 Cactusban hasznosnak bizonyult (érintőképernyő, Easypush váltóvezérlő stb.).

A Cactus M tanulmányautó egyfajta új értelmezése mindazon értékeknek – kényelem, kellemes közérzet és aktív pihenés – amelyek a Méhari születéséhez vezettek, s amelyeket a Citroën mindig is a legfontosabbnak tartott. A C4 Cactus, valamint az Aircross koncepcióautó mellett kiállított Cactus M megmutatja, milyen vitalitás és következetesség jellemzi a Citroën márkát

NYITOTT CROSSOVER

Egy évvel a C4 Cactus bemutatkozása után a Citroën a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be az innovatív modell még „izmosabb”, teljes egészében nyitott változatát.

A C4 Cactus még kalandvágyóbb újraértelmezése

A Cactus M tanulmányautó tervezői különféle stíluseszközökkel és speciális elemekkel erősítik a C4 Cactusban is felfedezhető SUV-jelleget.

Oldalsó vonalait elöl és hátul is úgy alakították, hogy kifejezetten izmossá tegyék a sziluettet. A Tall&Narrow gumik viszonylag nagy átmérőjéhez nem társul óriási szélesség, mégis magasabbra emelik a karosszériát. Ezt a benyomást erősítik a különleges kerékjárati ívek is. A 60 fokban döntött, széles szélvédő is jelentősen hozzájárul a Cactus M masszív karakteréhez.

Az első és hátsó lökhárítók alsó része, valamint a visszapillantó tükrök háza a Citroën Aircross tanulmányautóból lehet ismerős. Az erős fémből készült vonószem, a testes visszapillantó tükrök is olyan apróságok, melyek a biztonság és a minőség érzetét erősítik, és egyértelműen a SUV-ok kategóriájában helyezik el – a márka másik tanulmányautójával tagadhatatlan rokonságot mutató – Cactus M-et.

Nyitottan a külvilágra – a legendás Méhari szellemiségében

Csakúgy, mint annak idején a Méhari, a Cactus M tanulmányautó is a nyitottság jegyében fogant. Minden részletét úgy dolgozták ki, hogy a benne utazók közel maradhassanak környezetükhöz.

citroen_cactus_m_autoaddikt_2015_004

A Citroën Cactus M két hosszú ajtaja kiemeli a modell kompakt jellegét. Az ajtók egyetlen műanyag elemből készültek, így rendkívül könnyen kezelhetők, és nagyban hozzájárulnak az autó alacsony össztömegéhez. Anyaguk kifejezetten ellenálló, ami a TPU bevonatnak köszönhető. A karosszéria „második bőrének” is nevezhető anyag – amely a lökhárítón is megtalálható – remekül ellenáll a kisebb ütéseknek, karcolásoknak, a sós víznek, a homoknak, és általában mindennek, ami csak a hétköznapokban a felhőtlen szórakozás és a mobilitás útjában állhat. A koncepció szerves részeként az ajtókra látványos zsanérok kerültek – ez a részlet a szintén ABS műanyagból készült Méharit idézi.

A szörfözés világa is jelentős hatással volt a Citroën Cactus M tervezőire: az autónak nincs teteje és első tetőoszlopa, hanem teljes egészében nyitott. A fabetétek, amelyeket a hátsó tetőíven és a szélvédő keretén láthatunk, a szörfdeszka-gyártók dekorációs megoldásaira emlékeztetnek, a kifejezetten vidám, derűs mintázatú keréktárcsákon pedig a szörfruhák virágos motívumai köszönnek vissza. A tetőíven jelenik meg a modell emblémája – akár egy Citroën „Freestyle” kollekció logója is lehetne.

JÓPOFA, VIDÁM, ÉS LÉTELEME A SZÓRAKOZÁS

Strand, homok, só, víz – ezeket mind a hagyományos autók ellenségeiként tartjuk számon. A Cactus M-nek azonban egyikük sem jelent problémát. Jelmondata: éljük meg a szabadidőnket intenzíven, kompromisszumok nélkül. Az autó formái, színei, a benne fellelhető anyagok és technológiák egyaránt azt szolgálják, hogy utasai mindenfajta stressz és aggodalom nélkül, teljesen felszabadultan tölthessék el szabadidejüket.

Az utastér hajókabinra emlékeztet: íves, hullámzó vonalak mindenhol, tökéletes összhangban a külső dizájnnal. Látványos kék fényezés került kívülre és belülre is, erősítve azt a benyomást, hogy egy egyetlen darabból készült, egységes autóban utazunk. Minden részlet derűt sugároz, és a modell joviális, kedves karakterét hangsúlyozza.

A külcsín mellett a belbecs is méltó egy hajókabin szellemiségéhez: minden anyag kiválasztásánál, illetve kezelésénél az volt a fő szempont, hogy alkalmazkodjon, ellenálljon, kibírjon. A Citroën Cactus M ideális partner mindenféle kalandhoz. Az utasok egy kellemes tengeri strandolás után akár zuhanyozás és szárítkozás nélkül is beülhetnek az autóba, hiszen az ülésekről lecsorgó vizet a padlón perforált „lefolyók” vezetik el, az üléskárpitokat sótűrő neoprén bevonat védi, az utasteret pedig egyszerűen, egy slaggal átmoshatják!

A Cactus M belső tere egyszerre esztétikus és funkcionális. A kárpitok, a műszerfal borítása, a szörfruhák inspirálta motívumokkal díszített neoprén üléskárpit élénk színvilága kellemes, „fun” hangulatot teremt. A neoprén víztaszító tulajdonsága révén a nedves ülések sokkal gyorsabban száradnak.

A Cactus M tanulmányautó természetesen gyakorlati előnyöket is tartogat: a hátsó oldallemezek egészen alacsonyak, így a hátul utazók úgy jutnak be az ülésekre, hogy egyszerűen átlépik az oldalfalat. Egyszerre praktikus és kellemes megoldás: nem kell az első üléseket előrehajtani ahhoz, hogy az utasok beszállhassanak. Az utastér tárolórekeszei könnyen elérhetőek és ergonomikusak, az ajtókban hálóval záródó méretes tárolókat találunk, a csomagtérajtó kívülről nyitható, a tetőíven pedig egy speciális rögzítőszerkezet segítségével akár két szörfdeszka is biztonságsan szállítható. A választást megkönnyítendő, a Citroën dizájnerei már terveztek is két, az autó színeivel harmonizáló deszkát a bemutatóra.

A Cactus M egészen sajátos karaktere az 1968-as, ikonikus Méhari vérvonalát viszi tovább, felelevenítve a korszak különleges hangulatát, a tengerparti üdülővárosok, a gondtalan nyaralások világát. Az ajtónyitó megoldás és a középen elhelyezett szóló ablaktörlő is e korszak autóit idézik. A fejtámlák pedig mintha a hajók kikötésénél használt fenderek (ütköző ballonok) rokonai lennének.

MINDEN TEREPEN OTTHON ÉRZI MAGÁT

A Cactus M arra született, hogy a kalandvágyók, a végtelen távlatok kedvelőinek álmait megvalósítsa. Olyan újító technológiai megoldásokat kínál, amelyek tágra nyitják a felfedezhető világ időjárás, útviszonyok és logisztikai nehézségek szabta határait.

A Grip Control és a Tall & Narrow gumiabroncsok együttműködése révén az autó a legkellemetlenebb terepekkel és emelkedőkkel is megbirkózik. A speciális kipörgésgátló minden helyzetben a legmegfelelőbb beállítást választja, így mindig optimális meghajtást biztosít.

A Cactus M ugyan szabadtéri használatra készült, de ez nem jelenti azt, hogy ne találná fel magát extrémebb időjárási körülmények közepette is. A csomagtér dupla padlójában ugyanis egy elképesztően elmés tetőszerkezet bújik meg, amelyet kézzel kell a karosszéria köré rögzíteni, majd egy speciális felfújó szerkezettel „sátrat” lehet varázsolni belőle. A tetőt ugyanis három, levegővel töltött „cső” tartja a helyén. A levegőt az autó hátsó részében elhelyezett kompresszor biztosítja.

citroen_cactus_m_autoaddikt_2015_003

A beltér könnyen variálható, az említett megoldással pedig tető is kerülhet az autó fölé: a Citroën Cactus M valóban lebontja a logisztika eddig kötelezőnek hitt szabályait, és teret enged az improvizációnak, a szabadságnak. Az autó igazi kétszemélyes sátorrá alakítható, hiszen a hátsó üléspadot és a csomagtér padlóját egy ügyes mechanizmus segítségével könnyedén összeilleszthetjük, így a csomagtartót kinyitva, két személy számára kényelmes fekvőhely keletkezik. Alhatunk a szabad ég alatt, illetve a felfújható oszlopok tartotta tetősátor védelmében is. Semmi sem szabhat határt a felfedezés vágyának…

A tető és a sátor kidolgozásában a Citroën két olyan céggel működött együtt, amelyek e különleges terület igazi szakértői. A sátor szerkezetét és biztonsági elemeit az extrém körülmények között is helytálló felfújható eszközök gyártására szakosodott ATIC szállítja, míg a sátor anyagát az extrém sportokban használatos speciális textíliákat gyártó Jonathan & Fletcher készíti.

Azon túl, hogy hihetetlenül innovatív megoldásokat kínál, a Citroën Cactus M a hétköznapokban is optimális megoldás, hiszen mindaz a kényelem és technológiai szolgáltatás megtalálható benne, amelyeket a C4 Cactusban már megismerhettünk. Az egy esztendővel ezelőtt bemutatkozott szériamodell mellett a vadonatúj tanulmányautó remekül illusztrálja a C4 Cactusban rejlő lehetőségeket. Mint ahogyan azt is, hogy a Citroën hogyan tudja átültetni stílusát különféle karosszériaformákra.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK