Főoldal Blog Oldal: 468

Ötvenedik születésnapját ünnepli a Ford Transit

A legendás Ford Transit 50-ik születésnapjára készített új felmérés szerint továbbra is a haszongépjárművek képezik az európai kereskedelemi élet gerincét.

ford_transit_50_eves_jubileum_autoaddikt_2

A Ford négy Transit-modellből álló kínálatával a második legnagyobb márkának számít a haszongépjárművek európai piacán; a Transit-értékesítések idén eddig 33 százalékkal növekedtek.

Egy új felmérés szerint fél évszázaddal azt követően, hogy a Ford Motor Company piacra dobta a legendás Transitot, a haszongépjárművek továbbra is jelentős, sőt egyre növekvő szerepet játszanak az európai gazdasági életben.

Ford Transit (1978)
Ford Transit (1978)

A Centre for Economics and Business Research felmérése szerint azok a vállalkozások, amelyek működésében kulcsszerepet játszanak a haszongépjárművek, 584 milliárd euro értéket termeltek a francia, német és brit gazdaság számára – ami 16 százalékos növekedést jelent a 2010-es értékhez képest, és megközelíti a teljes svájci nemzeti össztermék értékét.

Ford Transit (1985)
Ford Transit (1985)

A Ford azért rendelte meg ezt a felmérést, hogy jobban megismerje a haszongépjárművek hatását az európai gazdaságra. A felmérés rámutat a haszongépjárművek egyre bővülő felhasználására az online kereskedelemben, illetve az olyan szakmákban, mint a festés-mázolás, a vízvezeték-szerelés és a burkolás, ahol egyre több az újonnan alakuló vállalkozás; illetve a haszongépjárművekre hagyományosan támaszkodó iparágakban, mint például az építőipar, a karbantartás/javítás, a közüzemek és a szállítás.

Ford Transit (1994)
Ford Transit (1994)

“A legtöbb ember anélkül tekint nap mint nap a Transitokra és a többi haszongépjárműre az utakon, hogy felismerné, milyen létfontosságú szerepet játszanak ezek az autók az üzleti és gazdasági életben,” fogalmaz Barb Samardzich, a Ford Európa általános vezérigazgató-helyettese. “A gazdaságban tapasztalható változás és fejlődés – például az online kereskedelem térnyerése – mellett is egyre nő a Transit haszongépjárművek iránti kereslet.”

Ford Transit (2000)
Ford Transit (2000)

Németországban, a legnagyobb európai gazdaságban az online kereskedelem 2014-ben 25 százalékos növekedést ért el az előző évhez képest, erre az évre pedig további 23 százalékos bővülés várható. 2014-ben a lengyel és spanyol vásárlók online költése 23, illetve 20 százalékkal emelkedett az előző évhez képest.

Ford Transit (2006)
Ford Transit (2006)

Ez a gyors növekedés a haszongépjárművek számának emelkedéséhez is hozzájárult, élénkítve az új járművek iránti keresletet a legfontosabb európai piacokon. 2014-ben Franciaország útjain futott a legtöbb haszongépjármű (5,2 millió); ugyanez a szám Spanyolországban 4,6 millió, Olaszországban 3,8 millió, az Egyesült Királyságban 3,5 millió, Lengyelországban 2,7 millió, míg Németországban 2,3 millió volt. A haszongépjárművek hat legnagyobb felhasználói közt Lengyelországban mutatkozott a legnagyobb keresletbővülés, ahol 2000 óta 85 százalékkal bővült a piac. Az olyan közepes méretű haszongépjárművek, mint a Transit értékesítési adatai Németországban a legjobbak, ahol 2014-ben 281.000 új járművet helyeztek forgalomba. Ugyanez a szám az Egyesült Királyságban 231.000, Franciaországban pedig 187.000 volt.

ford_transit_uj_generacio_autoaddikt

A Transit kibővített, négy modellből álló kínálata révén a Ford 2015 első félévére a második számú haszongépjármű márkává vált az európai piacon, 33 százalékos növekedést elérve az előző évhez képest, holott a vállalat 2012-ben még a hetedik helyen állt.

Az újonnan alakult számos kisvállalkozásnak köszönhetően mind a haszongépjárművek értékesítés, mind pedig felhasználói köre jelentősen bővült. A pénzügyi válságot követően ez különösen igaz az Egyesült Királyságra, ahol az olyan építőipari szakmákban, mint a festés-mázolás, a burkolás és a vízvezeték-szerelés, gyors keresletnövekedés látható: 2013-ban több mint 24.000 új vállalkozás indult, vagyis 30 százalékkal több, mint 2010-ben.

ford_transit_50_eves_jubileum_autoaddikt

Emellett a brit kormány megrendelésére is dolgozó Centre for Economics and Business Research felmérése szerint a haszongépjárművek használatából eredő főbb gazdasági előnyök nem csupán azok közvetlen üzleti hatásaiban mutathatók ki, hanem az adóbevételekben is. 2014-ben az Egyesült Királyságban a haszongépjárművek 102 milliárd kilométert tettek meg, ami 20 százalékkal több, mint 2008-ban, ezáltal pedig több mint 7 milliárd font adóbevételt generáltak.

Ma a Ford Transit a világ egyik legnépszerűbb haszongépjárműve, amiből már közel 8 millió darab kelt el. Ha ezeket a Transitokat egymás mögé állítanák, körbeérnék a Földet.

Frissül a Citroën C5 és Citroën C5 Tourer

2015 nyarán a Citroën C5 és C5 Tourer modellek különleges erényekkel rendelkező, rendkívül hatékony, új motorokkal indulnak útnak: BlueHDi 150 S&S és BlueHDi 180 S&S EAT6. A két utazóautó, melyekből a piaci bevezetésük óta több mint 410 000 darabot adtak el, továbbra is rendkívüli stílusával és kényelmével hódít.

citroen_c5_2015_autoaddikt_001

A Citroën C5 és C5 Tourer modellek határozott stílussal, páratlan kényelemmel és referenciának számító menettulajdonságokkal rendelkeznek, ami többek között a Hydractive III+ felfüggesztésnek köszönhető. A kivételes kényelméről jól ismert, elegáns C5 és C5 Tourer kínálata a következőkkel bővül:

– új BlueHDi 150 S&S és BlueHDi 180 S&S EAT6 motorok. Az új motorok üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása egyaránt alacsony, amivel a szegmensen belül igazi referenciának számítanak. Ezen kívül nagyfokú rugalmasságukkal és hatékonyságukkal tűnnek ki. Az új EAT6, hatfokozatú automata sebességváltó még nyugodtabb vezetést biztosít;

– új stíluselemek: tovább bővül a könnyűfém keréktárcsa kínálat, még elegánsabb és még egyedibb megjelentést biztosítva a két modellnek. A karosszériaszíneknél a Mokka barnával bővül a paletta;

citroen_c5_2015_autoaddikt_002

– a kezelhetőséget szolgáló technológiák: a könnyebb és kényelmesebb használat érdekében a C5 és C5 Tourer felszereltségébe bekerült az új 7 colos, színes érintőképernyő. Amellett, hogy a műszerfal sokkal áttekinthetőbb lett, az új érintőképernyő a következő funkciókat foglalja magában: érintőképernyős navigáció 3D-s perspektivikus nézettel, USB-ről vagy audio streaming (folyamatos letöltés) funkcióval működő multimédia lejátszó, telefonkihangosító funkció, Mirror Screen, illetve fedélzeti számítógép és a gépkocsi beállításai. Az érintőképernyő nagymértékben megkönnyíti a vezetést, hogy a vezető nyugodtabb légkörben és kényelmesebben utazhasson.

A Lada 2015 novemberétől ismét kapható lesz Magyarországon

Kétségtelen: Lada volt, Lada van és Lada lesz. Az AVTOVAZ és a Lada Hungary közös európai pilot programja indul Magyarországon, mely szerint novembertől újra kaphatóak a Lada modelljei hazánkban és nem kell rájuk éveket várni. Az induláskor a Lada Kalinát és Grantát Euro 6-os motorral, kitűnő alapfelszereltséggel és nagyon vonzó áron kínálja majd a disztribútor. Természetesen nem hiányozhat az elnyűhetetlen Niva sem, aminek új neve Lada 4×4.

lada_magyarorszagon_2015_autoaddikt_001

A Lada gondolata tavaly ősszel férkőzött be a Duna Autó Zrt. tulajdonosainak fejébe. A gondolatot tettek követték, megkezdődtek a tárgyalások az orosz AVTOVAZ-zal. A gyár szigorú feltételeket szabott: megbízhatóság, megfelelő financiális háttér, komoly autós múlt, minőségi szolgáltatás és szakmai tapasztalat volt az alapkövetelmény. A hosszas egyeztetések eredményeként július 1-én megszületett a szerződés, miszerint megkezdik, egészen pontosan újrakezdik a Ladák forgalmazását Magyarországon. A hivatalos importőr a Lada Hungary Disztribúció Kft., melyet a Duna Autó Zrt. tulajdonosai alapítottak.

lada_magyarorszagon_2015_autoaddikt_002

A Lada hatalmas változáson ment át az elmúlt években. Az AVTOVAZ pompásan működött a rendszerváltás előtt, a Lada sikersztori volt. Azonban a ’90-es évek után beszűkültek a lehetőségek, a gyár leginkább az orosz piacra szállított. Felismerték, ha fejlődni szeretnének, be kell törniük Európába, modelljeiket át kell alakítaniuk az európai vásárlók ízlése és elvárásai szerint.

lada_granta_2015_autoaddikt

A változás egyik első lépése volt, hogy 2013-ban felkérték a szakmai körökben nagy tekintélynek örvendő svéd autómogult, Bo Anderssont, hogy vezesse át a Lada márkát Európába. A General Motors korábbi egyik csúcsvezetője híresen szigorú, kemény tempót diktál és személyesen ellenőriz minden részletet. A felső vezetésbe került Steve Mattin, brit autódesigner is, jelenleg az ő irányítása alatt dolgozik az AVTOVAZ tervező csapata. Mattin nevéhez olyan modellek formatervezése fűződik, mint a Mercedes ML Class, vagy GL Class.

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt

Az jelentős fejlődésnek köszönhetően az AVTOVAZ elérkezettnek látta az időt, hogy a Lada beszáguldjon az európai piacra. A kiinduló állomás Magyarország, a disztribútor a Lada Hungary. Az értékesítés elkezdését novemberre tervezik, ekkor nyit meg hazánkban az első Lada szalon, mely a Duna Autó Zrt. telephelyén, Óbudán a Zay utcában lesz található.

lada_kalina_sport_2015_autoaddikt

Az importőr jelenleg a márkakereskedő és márkaszerviz hálózat kiépítésén dolgozik, rövidtávon legalább négy szalon és négy szervizpont létrehozását tervezik. Hatalmas az érdeklődés, de ugyanúgy, mint az új modellek esetében, az új partnereknél is a minőség lesz a döntő szempont.

lada_4x4_2015_autoaddikt

2015-ben három modell érkezik hazánkba, a sportos és fürge Kalina, a komoly és elegáns megjelenésű Granta és a Lada 4×4, melyet mi még Nivaként ismerünk. 2016 tavaszán érkezik a WTCC-ben már nagy sikerrel futó Vesta, ősszel a városi terepjáró X-Ray és 2017-ben tervezik bemutatni az új 4×4-et is, melyet minden bizonnyal nagy várakozás előz majd meg. Minden modellből készül sport változat is, a dinamikus vezetést kedvelő vásárlók legnagyobb örömére. Azonban, ami még nagyobb örömre adhat okot, az az új Lada ára lesz. Az importőr tervei szerint a Lada olyan autó lesz, mely az átlagemberek számára is lehetővé teszi, hogy megérezhesse egy új autó semmihez sem hasonlítható illatát.

lada_2015_modellpaletta_autoaddikt

„Hatalmas öröm és büszkeség számunkra, hogy nemcsak Magyarországon, de Európában is elsőként forgalmazhatjuk a Lada márkát. Azt gondolom, az új modellek legalább olyan népszerűek lesz, mint elődeik, azzal a különbséggel, hogy a Lada mára felnőtt Európához. Az új autók magas színvonalúak, jól felszereltek, akinek úgy tetszik sportosak és az áruk is igen vonzó” – tette hozzá Markó Zoltán, a Lada Hungary projektigazgatója.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

[TESZT] Ford Mondeo 2.0 SCTi EcoBoost Titanium – többet, vagy kevesebbet

2014 nyarának végén, azaz tavaly az új Ford Mondeo spanyolországi bemutatóján, menetpróbáján vettünk részt. Már akkor is mély benyomások övezték az autóval, konkrétan a motorvariánsokkal való folyamatos együttlétet, s bár a rövidnek nem mondható éles tesztelés ellenére vártuk az 1 hetes nagyteszt eljövetelét, mint a messiást.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_001

Alapvetően azért, mert tudvalévő, hogy az alapvetően statikusabb környezet, a kötött útvonalak és helyszínválasztások némi távolságtartó ismerkedést engedélyeznek, viszont arra pontosan elegendőek az infók ilyenkor, hogy az elsők között számolhasson be az újságíró a frissen szerzett tapasztalatokról. Egyébként a Ford hazai képviselete nem sokkal rá szervezett egy magyarországi bemutatót is, GPS alapú túrával – érthető módon, hiszen az újonnan debütált információs rendszert is mindenféleképp pellengérre kellett állítani.

Minden földi jóval felvértezett középkategóriás

Szerkesztőségünkhöz első nekifutásra a csúcsfelszereltségű, csúcsbenzinessel szerelt modellváltozat érkezett. Nagyjából olyan konfigurációval, amelyet kifejezetten autóaddiktok fognak elsősorban összeválogatni maguknak, persze az sem kizárt, hogy elhívatott cégvezetők kedvenc alternatívájaként kaphat felemlegetést ez a variáns.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_004

Elég az hozzá, hogy a jelenlegi Ford modellportfólióra jellemző új arculatot végre megkapta a Spanyolországban gyártott Ford Mondeo is, egy igen hosszú kifutású előző modellt nyugdíjazva a négyes széria személyében. S bár található némi hasonlóság, teljesen új elképzelések alapján született modellről beszélünk jelen esetben.

Hangsúlyos, trapéz alakzatot formáló, krómszegéllyel futtatott hűtőmaszk, mérges tekintetet szimuláló mellső lámpatestek sok-sok LED-del, dinamizmust és lendületet sugalló, az arányokhoz képest mélyre rajzolt és kicsinek számító ködlámpafészek-kialakításokkal: máris kész az új, 2015-ös modellévű Ford Mondeo-t meghatározó dizájn recept.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_007

Semmi túlzó formaiság, vagy elszállt, megvalósítatlan elképzelés – az új Ford Mondeo nem akar többnek látszani, mint amit a beirányzott vásárlóközönség elvárhat. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a teszten nálunk vendégeskedett modell már-már annyira pedzegeti a sportlimuzin fogalomkörét, hogy a protokoll céges autó-besorolás itt elenyészik, sokkal inkább kecses, formatervezést dicsérő vonalvezetési megoldások kerülnek előtérbe.

Jól kiegészítik egymást az új Ford Mondeo részletei. Az egység jobb, mint korábban

19 colos papucsokat kapott a Ford Mondeo tesztautó, vizuális szempontból csalóka lehet, ugyanis az eleve ültetett hatás a háttérben nagyítja a szó szoros értelmében az összképet, és akár 20-as méretűnek is tűnhetnek a keréktárcsák.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_002Oldalnézetből azonnal látszik is, hogy az új Ford Mondeo elődjénél laposabb, alacsonyabb lett, jelenleg 1482 milliméternél tartunk. Mindenki döntse el maga, hogy ez még belefér-e a konzervatív limuzinos kategóriába, de az kijelenthető, hogy a ki- és beszállást nem befolyásolja negatív irányba az oldalajtók kialakításának és szélesre tárhatóságának tekintetében. Mindazonáltal a formai megvalósítás hűen von párhuzamot a karosszéria többi részletével, összesen egyetlen fénytöréssel játszó, felfelé húzó vonalat kapunk, mellé enyhén magasra rajzolt övvonalat, mely utóbbi szintén a vékonyított C oszlop irányába mutat. Jelen esetben a tesztautó spoilerezése a küszöböket is érintette, ezáltal az összhatás szintén az imént már emlegetett ültetés-jelleget hordozza még inkább, ezzel is kiemelve a sportosságot.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_003Talán a legkevesebb változtatás az előző szériához képest a far felületein találjuk, ugyanis a záró menetfények burái hasonló kialakítást kaptak, mint a korábbi Ford Mondeo-k esetében: hosszúra nyújtott ívelések, egészen a hátsó sárvédőívek felső vonaláig átlósan benyúló sarkok, valamint a középső lámparészek világos árnyalatot kaptak. A cikkben szereplő felszereltséget kapott Ford Mondeo alapvető kiegészítő kelléke az ötödik, csomagtérajtóra applikált légterelő, valamint az alsó sarkok egy-egy krómberakású kipufogóvégei vonják magukra a szemlélődő figyelmét.

Újítottak az utaskabinban is

Bár az alaphangulat megmaradt amolyan régi Ford Mondeo-s, az enteriőr hordozza talán a legtöbb változtatást szembetűnően és esztétikailag a hangsúlyos orr-megvalósítások mellett. A hatás tehát egyértelműen fedi fel magát, jól érzékelhető, hogy a kialakítás, valamint az alkalmazott stílus megvalósítása révén a sokat várt modellfrissítés meghozta a gyümölcsét e téren is.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_010

Minden egyöntetűen a márkaimázs friss koncepcióinak megfelelően került kivitelezésre, a kormánykerék hangsúlyos keresztküllője (bal és jobb oldalon kiegészítést kapva) hordozza tradicionálisan az innen elérhető kezelőszervek gombjait. Egyébiránt a fogás masszív, a kormányút megszokott, direkt kormányzás garantálva, a központi, egyénre szabható műszeregység kiválóan látható át, köszönhetően az újfent optimális elrendezésnek.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_011Mint tudjuk, a Ford Mondeo – hiába minden olyan igyekezet, miszerint erőteljesen érezhető a prémiumszegmens közelsége – mégsem tartozik a kategóriába, ám minden apró részlet együtt van ahhoz, hogy megadja azt a számos opciót, amellyel egy ilyen szegmensbe pozícionált autónak meg kell adnia. Ennek megfelelően az első fotelek több irányba állíthatóak elektromos úton, a tesztautó Medium Soft Ceramic kárpitja remekbeszabottan illeszkedett az egész Mondeo-milliőhöz, ráadásként kiváló komfortot nyújtanak az utasoknak a comb- és deréktámaszok jelenlétének köszönhetően.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_012Jól illeszkedő háttámlák, ergonomikus ülőlapok várják a sofőrt és bal utasát, bőrözés ide, vagy oda, csúszásmentesen és strapabírónak tűnő felületekkel; ráncosodásra nem láttunk hajlamot – igaz, a kiadott Ford Mondeo még csak pár ezer kilométert futott csatasorba állítása óta. A hátsó szekció terei korlátozottságot hordoznak, főként, ha fejtérről ejtünk szót, itt kompromisszumköteles a történet, ugyanis az enyhén kupés jellegű hátsó ívek korlátot szabnak a komfortnak: 180 centiméteres testmagasság felett már érezhető a nem túl áldásos hatás.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_013

Ha már felemlegettük pár sorral előrébb a prémium kifejezést, nézzük, rendelkezik-e a csúcsmodell minden olyasmivel, amelyre elvárt szükség adódhat. Jelentjük: igen. Nem meglepően sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő automatika, parkolás asszisztens, ráfutásra figyelmeztető segédlet is rendelkezésre állt, ám a Ford Mondeo-nál kétségkívül a fókusz (Mondeo-Focus szójáték, nem lehetetett kihagyni) a biztonsági övekbe épített légzsák-rendszer jelenti.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_016

Amikor Spanyolországban jártunk a bemutató kapcsán, az esti prezentáció fő hangsúlya eme kiegészítőre tevődött, crash test dummy babákon rekonstruálták a másodperc töredéke alatt működésbe lépő rendszert ütközés esetén.

Ugyanaz a karakter, ugyanaz a 240 lóerő. Igaz, adhatna többet is magából a hajtáslánc

Korábbi Ford Mondeo tesztünkben már bemutattuk a csúcsbenzines EcoBoost erőforrást, jelenlegi alanyunkban is hasonló specifikációkkal rendelkező szív dobogott.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_009

240 lóerő 6000-es percenkénti fordulatnál, hozzá 340 Newtonméteres csúcsnyomaték már 1900-tól, egészen 3500-ig: minden együtt van a dinamikus autózáshoz, az 1552 kilogrammos tömeg ellenére hozható a gyári 7.9 másodperces nulla-százas sprint, sőt, alul is múlható majd’ fél másodperccel méréseink szerint. Mindehhez nagyban hozzásegít a hatsebességes automataváltó, ami derék fel- és visszaváltásokkal kápráztat, bár némely szituációban lassúnak tűnhet a reakcióidő.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_006

Ez főként hirtelen beavatkozást igénylő szituációkban érződik, gyors előzéseknél például megtorpan a hajtáslánc, majd utána a megfelelő áttételt választva gyorsan zárkózik fel. Az automata egyébként precíz, hamar felvált a legmagasabb, hatodik sebességfokozatba, ez 90 kilométer/órás tempónál visszafog az egyébként kifejezetten magasra is tornászható átlagfogyasztáson. 130 kilométer/óránál, azaz autópályán a főtengely még mindig megmarad a 2400-2500 RPM tartománynál, így beirányozható az üzemanyag-felhasználás 6.5-7.2 liter környékére, domborzati viszonyoktól és terheléstől függően (tesztünk az M6-os autópálya egyes szakaszain zajlott, 3 felnőtt utassal, csomagok nélkül).

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_015Kifinomult futóművet kapott az új Ford Mondeo, bár a felfüggesztés hajlamos a pattogásra, igaz, ehhez a tesztautóra szerelt felnik mérete is hozzásegített nagyban. A kormányzás rendkívül pontos, nagyobb sebességválasztásnál is megtartja az autót az íveken – ez már a külföldi menetpróba ideje alatt is világossá vált, amikor is szerpentineken, irdatlan szögű kanyarokkal spékelt hegyi útvonalakon teszteltünk.

Árképzés a 2015-ös modellévű Ford Mondeo-nál

7 765 000 forintért 5 ajtós, 8 200 000 forintért kombi kasznis belépő szintet képviselő, Trend csomagos új Ford Mondeo állítható garázsba, 1.5 literes EcoBoost benzinmotorral, mely 160 lóerő leadására képes, 6 sebességes manuális kéziváltóval. A cikkben szereplő modell Titanium felszereltségű, 2 literes SCTi EcoBoost négyhengeres benzinessel szerelt, 240 lóerőt mozgostíva, 6 gangos automataváltóval szerelten 10 020 000 forinttól indul, azonban a felextrázott tesztautó közelítette a 14 milliós küszöböt. Az új Ford Mondeo elérhető 2.0 literes benzines HEV hibrid hajtással, az alapár ebben az esetben 9 365 000 forint.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_005

2015 Ford Mondeo 2.0 SCTi EcoBoost Titanium specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 240 LE @ 5400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 345 Nm @ 2300 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4871 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1482 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/40 R19

Hátsó gumik mérete: 235/40 R19

Tömeg, üresen: 1584 kg

Megengedett össztömeg: 2320 kg

Csomagtartó mérete: 550 liter, bővíthető 1446 literig

Üzemanyagtartály mérete: 63 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 240 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.9 s (gyári), 7.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.1 l/100 km

Országúti: 5.8 l/100 km

Vegyes: 7.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 10.2 l/100km

Országúti: 5.6 l/100km

Vegyes: 7.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 169 g/km

Bővebb információ a Ford hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A BMW hétvégén DTM-történelmet írt

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) július 11-én, szombaton megrendezett hetedik futama a DTM és a BMW Motorsport történetében egyaránt történelmi jelentőséggel bír: példátlan futamgyőzelmével a BMW a versenysorozat első olyan gyártójává vált, akinek pilótái egyetlen futamon az első hét helyen végeztek.

A futamgyőzelmet a Német Túraautó Bajnokság 2014-es bajnoka, a címvédő Marco Wittmann zsebelte be, aki mellé DTM-karrierje első dobogós helyezéseként António Félix da Costa, illetve Maxime Martin állhatott fel. A győztes triót Augusto Farfus, Bruno Spengler, Timo Glock és a DTM-újonc, Tom Blomqvist követte sorban a negyedik, az ötödik, a hatodik és a hetedik helyen.

Miután megszerezte DTM-karrierje első dobogós helyezését, António Félix da Costa a Német Túraautó Bajnokság július 12-én, vasárnap megrendezett nyolcadik futamán már DTM-karrierje első futamgyőzelmét ünnepelhette: a pole pozícióból induló portugál pilóta a 60 perces verseny során mindvégig megőrizte vezető helyét, így végül győztesként száguldott át a kockás zászló alatt a BMW M4 DTM versenyautóval. Őt követte sorban négy BMW-pilóta a második, a harmadik, a negyedik és az ötödik helyen: Augusto Farfus, Bruno Spengler, Timo Glock és Marco Wittmann. A szombati hetes győzelem után a vasárnapi futamon is a BMW pilótái végeztek az első öt helyen, amely a bajor gyártó harmadik ötös győzelme a versenysorozatban. A nyolcadik megmérettetésen Maxime Martin a tizenhetedik, míg Tom Blomqvist a tizennyolcadik helyen végzett. Martin Tomczyk a hétvége egyik futamán sem tudott célba érni: szombaton egy technikai probléma, vasárnap pedig egy ütközés miatt volt kénytelen feladni a versenyt.

„Egészen álomszerű eredményt értünk el a hétvégén. A szombati hetes győzelmet vasárnap egy ötös diadallal koronáztuk meg, ami nagyszerű érzés. Szombati kiváló teljesítményére António Félix da Costa vasárnap még egy lapáttal rátett, így miután megszerezte első dobogós helyezését a versenysorozatban, DTM-karrierje első futamgyőzelmét is kiharcolta – ezzel ő lett a sorozat első futamgyőztes portugál pilótája. Zseniálisan versenyzett! Gratulálok neki és a BMW Schnitzer csapatnak a győzelemhez! A BMW Motorsport kiemelkedő eredményt ért el Zandvoort-ban a hétvégén, amire nagyon büszke vagyok. Mindenki keményen megdolgozott ezért” – nyilatkozta a negyedik versenyhétvége lezárásaként Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

2015 hetedik DTM futamának BMW-eredményei (Circuit Park Zandvoort, 4,307 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2015. július 11.):

#1 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 1. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 2. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RMG csapat) – 3. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW RBM csapat) – 4. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 5. hely

#16 Timo Glock (német, BMW MTEK csapat) – 6. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 7. hely

#77 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – nem ért célba

2015 nyolcadik DTM futamának BMW-eredményei (Circuit Park Zandvoort, 4,307 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2015. július 12.):

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 1. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW RBM csapat) – 2. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 3. hely

#16 Timo Glock (német, BMW MTEK csapat) – 4. hely

#1 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 5. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RMG csapat) – 17. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 18. hely

#77 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – nem ért célba

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2015-ös versenyszezonja:

2015. május 1-3.: Hockenheim (Németország)

2015. május 29-31.: Lausitzring (Németország)

2015. június 26-28.: Norisring (Németország)

2015. július 10-12.: Zandvoort (Hollandia)

2015. július 31. – augusztus 2.: Spielberg (Ausztria)

2015. augusztus 28-30.: Moszkva (Oroszország)

2015. szeptember 11-13.: Oschersleben (Németország)

2015. szeptember 25-27.: Nürburgring (Németország)

2015. október 16-18.: Hockenheim (Németország)

Pure&Crafted Fesztivál a BMW Motorrad kiemelt támogatásával

Parti után, parti előtt – alig zajlott le a BMW Motorrad Days, és máris itt a következő nagyszabású rendezvény.

Pure&Crafted_Logo_White_small

A színvonalas zene és a motoros kultúra, illetve a New Heritage életstílus szellemében, 2015 nyarán rendezik meg első ízben a Pure&Crafted Fesztivált Berlinben, a Postbahnhofnál. Az egyéni stílusú, kétnapos fesztivál igényes gitárzenével és kézműves dizájntárgyakkal, valamint a custom bike világának legjavával várja látogatóit.

A Pure&Crafted Fesztivál főtámogatója a BMW Motorrad.

A program egy fedett és egy szabadtéri helyszínen csábítja a rock, az alternatív és a népzene rajongóit. A különlegességek között említhető a két idei németországi koncertjéből az egyiket itt bemutató The Hives, valamint a punk rock hősei, a vadonatúj albumukkal érkező Refused fellépése. További igényes színpadi program a két lány- és egy fiútestvér alkotta brit Kitty, Daisy & Lewis, akik nemrég a berlini Columbiahalle telt házas közönségét varázsolták el rock’n roll dallamaikkal. Az indie folk rock legjavát a három külföldi származású, ám egyaránt Berlinben élő zenész alkotta Mighty Oaks garantálja.

A további előadók között szerepel a White Stripes stílusát idéző Blood Red Shoes, a svéd Friska Viljor indie-formáció, a holland Birth of Joy rockzenekar, a west coast garage rocker Allah-Las, valamint a Talisco, az Abay, a BRNS, a Suns of Thyme és a Syd Arthur.

Az AnnenMayKantereit fellépése sajnos már nem szerepel a programban.

A Pure&Crafted Fesztivál azonban jóval több pusztán színvonalas rockzenénél. A két helyszínen is zajló zenei program közvetlen szomszédságában ugyanis a Postbahnhof csarnoka kézműves termékek egyfajta nagyvárosi stílusú piacává változik, a New Heritage kultúra kiállítóinak és műhelyeinek is helyet adva.

Legyen szó a berlini Emma Opitz műhely különös gondossággal készült kézműves bőráruiról, az 1865-ben alapított Stetson legendás kalapjairól és sapkáiról vagy éppen a Burlington gyémánt mintás zokni- és harisnyakollekciójáról, a kisebb üzlettel és bemutatókkal érkező divatmárkák e rövid ízelítője is ígéretesen hangzik mindarról a választékról, amely a Pure&Crafted Fesztivál látogatóit fogadja majd.

A kiállítók között található a vizuális kultúra krónikásaiként és hajtóerejeként ismert Gestalten Verlag, valamint a két barát, Harry Brack és Frank Damson, akik Harry Damson Speedshop berlini projektjük alapjain e fesztiválra is a művészet és az iparművészet iránti szenvedélyes rajongásukkal érkeznek.

Annak érdekében pedig, hogy a látogatók a végigtáncolt éjszakát követően is tökéletesen megőrizhessék megjelenésüket és stílusukat, a haj- és szakállápolási termékek gyártójaként az Oak és a Mühle Shaving is képviselteti magát, természetesen fodrász kíséretében.

A minden érzékszervet kényeztető élményeket az exkluzív teherautókról és bárokban kínált, első osztályú étel- és italválaszték teszi teljessé.

A szabadtéri program teljes egészében a motorkerékpárok témája köré szerveződik. A legendás Motodrome-ban tartott hellrider motoros showműsor és számos egyedi motorkerékpár-építő bemutatója mellett próbautakra is lehetőség nyílik. Nem kevésbé különleges esemény a Pure&Crafted Festival Bikes szombat esti tombolasorsolása sem.

A Pure&Crafted Fesztivál helyszíne a Ferropolisról a Postbahnhofra változott, vagyis a rendezvény első alkalommal Berlin „nagyvárosi olvasztótégelyében” jöhet létre, ahol a legkülönfélébb trendek és szubkultúrák születnek, gyarapodnak és élnek egymás mellett, illetve ahol a zene a nagyvárosi élet egyik alapeleme.

Ez a megfelelő környezet a Pure&Crafted számára, ez a Pure&Crafted otthona.

A Pure&Crafted Festival szervezője a Gemeinsame Sache GmbH & Co. KG márkakommunikációs ügynökség, szoros együttműködésben az épített motorok világának szakembereivel, a kezdeményező és névadó szponzor BMW Motorrad gárdájával közösen mindeddig ismeretlen platformot kínálva e rendezvény számára Németországban.

A fesztiválra szóló jegyek ára elővételben 49,00 euró.

Péntekre (22,00 euró) és szombatra (35,00 euró) napijegy is váltható a www.pureandcrafted.com oldalon.

 

A Ferropolis helyszínre megváltott jegyek változatlanul érvényesek.

 

Program:

Péntek

Friska Viljor – Mighty Oaks – Blood Red Shoes – Allah-Las

Szombat

The Hives – Refused – Kitty, Daisy & Lewis – Talisco – ABAY – BRNS –

Birth of Joy – Syd Arthur – Suns of Thyme

 

Kategóriagyőzelmet aratott a Lexus RC F GT3

A Lexus új RC F GT3 versenyautója bizonyította ütőképességét, amikor a hétvégén, a német VLN hosszú távú bajnokságban első ízben rajthoz állva géposztályában győzelmet aratott a legendás Nürburgring versenypályán.

VLN Langstreckenmeisterschaft Nuerburgring 2015, 46. Adenauer ADAC Worldpeace Trophy (2015-07-04): Dominik Farnbacher, Mario Farnbacher (Lexus RC F GT3). Foto: Jan Brucke/VLN
VLN Langstreckenmeisterschaft Nuerburgring 2015, 46. Adenauer ADAC Worldpeace Trophy (2015-07-04): Dominik Farnbacher, Mario Farnbacher (Lexus RC F GT3). Foto: Jan Brucke/VLN

Az európai Farnbacher Racing és Emil Frey Racing csapatok által indított, két darab RC F GT3 az első és második helyen végzett az SPX prototípus kategóriában, illetve a tizedik és tizenegyedik helyen az összesítésben.

Mindkét autó 28 teljes kört tett meg a Nürburgringen, ugyanannyit, mint az összesített győztes, ami újabb bizonyítéka az autó ütőképes, egyenletes tempójának.

Az eredmények különösen fontos mérföldkőnek számítanak abban a programban, amely keretében 2015 során az új Lexus RC F GT3 versenyautó finomhangolása folyik.

A Farnbacher Racing és az Emil Frey Racing közreműködnek az RC F GT3 fejlesztésében; a csapatok a németországi autóklubok által, a Nürburgringen szervezett, hosszú távú versenyekből álló VLN széria további futamain is rajthoz állnak az autóval.

VLN Langstreckenmeisterschaft Nuerburgring 2015, 46. Adenauer ADAC Worldpeace Trophy (2015-07-04): Markus Oestreich, Jordan Tresson, Lorenz Frey (Lexus  RC F GT3). Foto: Jan Brucke/VLN
VLN Langstreckenmeisterschaft Nuerburgring 2015, 46. Adenauer ADAC Worldpeace Trophy (2015-07-04): Markus Oestreich, Jordan Tresson, Lorenz Frey (Lexus RC F GT3). Foto: Jan Brucke/VLN

Emellett a japán LM Corsa csapat a 2015. évi Japán Super GT bajnokság GT 300 géposztályában nevezett be az RC F GT3 versenyautóval.

A Lexus RC F GT3 a különböző nemzetközi bajnokságban induló, grand tourer jellegű versenyautók számára kiírt GT3 előírások szerint épült.

A versenyautó alapját a Lexus RC F sportkupé adja, ám annál alacsonyabb, szélesebb, és csupán 1250 kilogrammot nyom.

A versenyautó az RC F 5,0 literes V8-as erőforrásának módosított változatát kapta meg; ennek teljesítménye meghaladja az 540 lóerőt (400 kW).

Új 2.8 literes D-4D motort és hatfokozatú automataváltót kapott a Toyota Land Cruiser

Több, mint hatvan éves múltjával a Toyota Land Cruiser az összkerékhajtású autók piacának meghatározó, kultikus tagja. Páratlan terepalkalmasságának és tartósságának köszönhetően sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának, mint a világ egyik legstrapabíróbb, legmegbízhatóbb összkerékhajtású modellje.

toyota_logo

A három- és ötajtós Land Cruiser modellek mostantól a Toyota új, 130 kW teljesítményű, 2.8 D-4D erőforrásával is megrendelhetőek. A 2755 cm3-es, 16-szelepes, DOHC négyhengeres erőforrás változó geometriájú turbófeltöltőt és köztes töltőlevegőhűtőt kapott, ami jobb nyomatékkifejtést eredményez alacsony és közepes fordulatszám-tartományban.

A kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és menettulajdonságok érdekében új vezérlő rendszerrel szerelt, új hatfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó 2.8 D-4D motor legnagyobb forgatónyomatéka 450 Nm a percenkénti 1600-2400 fordulatszám-tartományban. A modell álló helyzetből 12,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára; végsebessége 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás 9 százalékkal csökkent 7,4 l/100km-re, illetve 194 g/km-re (a háromajtós modell esetében 7,2 l/100 km és 190 g/km.)

Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva a 2.8 D-4D motor legfeljebb 420 Nm forgatónyomatékot ad le 1400 és 2400/perc fordulatszám között. A modell 12,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára; végsebessége 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,4 l/100km (a háromajtós modellé 7,2 l/100km); míg a CO2-kibocsátás 194 g/km-re (a háromajtós modell esetében 190 g/km.)

A Toyota Land Cruiser kínálatának másik újdonsága a barna-fekete kéttónusú bőrkárpitozás, amelyhez új, csiszolt alumínium díszítő betétek társulnak.

Az új Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D modell augusztustól kapható Európában.

Országos szinten elérhető a Hankook angol tábor

Az idei évben tovább bővült a Hankook gyermekek idegen nyelvű oktatását támogató programja.

hankook_funside_noe_angol_tabor_2015_julius

A 2014-ben indult kezdeményezés partnere továbbra is a Funside Angol Tábor, akinek felkérésére idén a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) is csatlakozott a pogramhoz. Ezzel országos szinten elérhetővé vált a program a rászoruló nagycsaládosok számára. A Hankook támogatásának köszönhetően összesen 100, 10 és 17 év közötti diák vehet részt az egyhetes, nemzetközi angol táborban Balatongyörökön, július 5-e és 18-a között. A támogatás összértéke meghaladja a 7 millió forintot, és jól illeszkedik a vállalat 2012-ben indított Hankook Értékteremtő Programjába, amelynek célkitűzései között a helyi közösségekkel való szoros együttműködés mellett szerepel a környezetvédelmi, egészségügyi és oktatási területek felkarolása is.

A Hankook Értékteremtő Program keretében a vállalat kiemelt figyelmet fordít a fiatalok oktatásának támogatására, amire jó példa, hogy az idén nemcsak folytatódott a nagysikerű angol nyelvű táboroztatási program, hanem bővült a támogatottak köre is. A 2014-ben indított kezdeményezés először a dolgozók és 16 helyi iskola kiválasztott tanulói számára volt elérhető, idén országos szinten kaptak lehetőséget a programhoz való csatlakozásra a rászoruló, tehetséges gyerekek. A Nagycsaládosok Országos Egyesülete és a Funside együttműködésnek köszönhetően 2015 júliusában mintegy 40 nagycsaládból származó, 10-17 éves gyermek is részt vehetett a programban. Így összesen 100 diák angol nyelvi táboroztatását támogatta a Hankook idén nyáron, mintegy 7 millió forint értékben. A pályázat célja, hogy a dolgozók és a helyi iskolák gyerekei mellett a nagycsaládban, gyakran nehéz anyagi körülmények között élő, tehetséges diákok is életre szóló élménnyel és tudással gazdagodjanak. Az angol nyelvű táborban napi négy órás intenzív kurzusokon tanulnak a diákok professzionális magyar és anyanyelvi tanároktól. A gyerekek különösen motiváltak, hogy használják is a tanultakat, hiszen a táborba külföldről is érkeznek diákok. A tanórák mellett számos sport és egyéb szabadidős tevékenység színesíti az egyhetes tartózkodást és segíti, hogy igazi barátságok és országokon átívelő kapcsolatok alakuljanak ki.

– A Nagycsaládosok Országos Egyesülete kiváló lehetőségként értékelte és nagy örömmel fogadta a Funside felkérését a programhoz való csatlakozásra, és a kiválasztási folyamat koordinálására. Az angol illetve anyanyelvi angol táborokban való részvétel a 10-17 éves korosztály számára – ebben a tanulásra oly fogékony időszakban – jelentős hozzájárulást jelent a nyelvi képességek fejlesztéséhez. A nyelvi készségek bővítése mellett a Balaton közelsége és a felkínált programok színes sokasága nagy lehetőséget jelent a nagycsaládok számára, akik közül sokan nem tudnák hasonló színvonalú táborokban nyaraltatni gyermekeiket. A NOE sokszínű tagsága a gyermekek oktatását, előmenetelét mindig is szívén viselte, ezért külön köszönet illeti a Hankook-ot, akinek az anyagi támogatása lehetővé tette, hogy a mi gyermekeink is részt vehessenek ebben a táborban – köszönte meg a lehetőséget Székely Hajnalka, a NOE elnöke.

– A tavalyi angol tábor sikerén felbuzdulva úgy döntöttünk, hogy idén kibővítjük támogatási programunkat. Tehetséges, de rászoruló gyermekek számára akartuk országos szinten lehetővé tenni, hogy fejlesszék angol tudásukat. Külön örülünk, hogy a Funside a NOE-t választotta partnernek a program kivitelezéséhez, hisz a NOE nehéz körülmények között élő gyermekek nevelésének segítésében szerzett jelentős tapasztalata a biztosíték arra, hogy valóban olyan gyerekeket, családokat ért el a lehetőség, akik amúgy nagy valószínűséggel nem jutnának el ide. – mondta el Lee Sang Il, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, majd hozzátette – A nyári angol tábor tökéletesen passzol a „Hankook Értékteremtő Programba”, amelynek legfőbb filozófiája, hogy valódi értékkel járuljunk hozzá a szűkebb és tágabb környezetünkben élők mindennapjaihoz.

A Hankook az oktatáson kívül kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi intézmények támogatására is, aminek kézzelfogható bizonyítéka, hogy immáron harmadik alkalommal segítette adományával a dunaújvárosi Szent Pantaleon Kórházat. Ugyancsak nagy sikerrel folytatódik idén is a 2012-ben útjára indított Hankook Abroncsadományozási Program, amelynek keretében kisebb non-profit szervezetek pályázhatnak téli és nyári gumiabroncsokra egyaránt. A Hankook aktívan vesz részt Rácalmás és Dunaújváros közösségi életében is. Egyebek mellett hosszú évek óta kiemelt támogatója a dunújvárosi Parázs-Varázs Közösségi Grillparty rendezvénynek és a rácalmási őszi Tökfesztiválnak.

[TESZT] Honda CB125F – ideális városi társ lehet

Visszanyúlunk a hagyományokhoz: korábban már találkozhattak olvasóink a Napimagazin.hu hasábjain motorkerékpár-tesztekkel, s most, az erőteljesen mutatkozó igényeknek engedve ismételten elkezdjük ilyen jellegű írásaink leközlését.

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_003

Alapvetően idény-jelleggel, mert mint tudvalévő, a motorozás leginkább a tavaszi-nyári-őszi szezon közkedvelt formája lehet. Terveink szerint folyamatosan jelentkezünk majd tesztekkel, különféle kategóriákban. Elsőként a Honda városi megközelítését, a CB125F modellt mutatjuk be olvasóinknak.

Lecsupaszított és városi

A Honda CB125F 2015-ös modellje a Honda CB-F család megújult naked stílust követő városi motorja, melynek kinézete egy csipetnyi vadsággal fűszerezve nagymotor hatást kelt. Az anyaghasználat minőségi, s tökéletes választás lehet kezdő motorosok számára.

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_004

A Honda CB125F kerekekeit 17 colról 18-ra növelték, valamint továbbfejlesztették a futóművet, valamint változtattak a vázgeometrián is. Mindezek a változtatások, plusz a széles kormány kellemes menetkomfortot és magabiztos úttartást is biztosítanak.

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_008

Az első kerékhez 2 dugattyús tárcsafék, míg a hátsóhoz pedig dobfék tartozik. Ez a párosítás a tesztek során elégnek bizonyult, figyelembe véve a motorkerékpár súlyát, felépítését.

Igazán könnyű vezethetőséget biztosít a felépítés

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_006A könnyű kezelhetőséghez, fordulékonysághoz a 90 fokban elforduló kormány, illetve a 126 kilogramm menetkész tömeg is hozzájárul. A 775 mm-es ülésmagasság az alacsonyabb kezdőknek is kellő magabiztosságot ad.

A 2015-ös Honda CB125F motorja léghűtéses, OHC-vezérlésű, kétszelepes, PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszerrel és ötfokozatú váltóval felszerelt erőforrás. A nyomatékos, egyhengeres blokk rezgései egyáltalán nem zavaróak, mégpedig mindez a balance tengelynek köszönhető. Megfelelően áttételezett váltója széles fordulatszám-tartományban nyújt barátságos viselkedést és kellő dinamizmust.

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_009

A tesztben szereplő Honda CB125F üzemanyagtankja 13 liter kapacitással bír, amely akár 600 kilométer táv megtételére is elegendő lehet. Ez kellően optimális hatótávolság, főként, ha a motorkerékpárt városi környezetben használjuk legfőképp a fent leírtak tekintetében.

Kiváló hatékonyság: sok megtehető kilométer, alacsony fogyasztással párosítva

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_010Nem lehet panaszunk az üzemanyag-felhasználásra sem. Tesztalanyunk a használat során szinte deciliterre hozta a gyárilag előirányzott átlagot, az 1.95 liter/100 kilométeres értéket – ez a WMTC szabvány szerinti számadat is. Így látható, hogy még inkább felhasználóbarát társ lehet a Honda CB125F.

Többször is hangsúlyoztuk a cikkben, hogy a Honda CB125F belevaló városi társ lehet. Itt persze nyugodtan gondolhatunk az elővárosi szegmensre is, így hétköznapi használatra, munkába járásra is tökéletesen alkalmas lehet a motorkerékpár, akár utassal is.

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_005

Menetstabilitás tekintetében sem volt hiányérzetünk és kivetnivalónk a tesztelésnél, ugyanakkor tény, hogy a Honda CB125F kis össztömegének köszönhetően a széllökésekre érzékenyen reagálhat, így erre mindenképp ajánlatos odafigyelni használat közben.

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_012

Viszonylag bő színpalettán válogathatunk, a cikkben szereplő motorkerékpár megvásárlása mellett döntünk. A CB125F összesen négy féle színvariációban érhető el a márkakereskedésekben – sárgában, metálkékben, gyöngyház-fehérben és pirosban választhatjuk.

honda_cb125f_teszt_autoaddikt_013

Árazás

A cikkben szereplő Honda CB125F motorkerékpár 818 000 forintos kiskereskedelmi áron érhető el a gyártó hazai honlapjának legfrissebb adatai szerint. Az ár tartalmazza a 95 000 forintos regisztrációs adó összegét is.

2015 Honda CB125F specifikációk

ERŐFORRÁS

Motorkonstrukció: léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, OHC-vezérlésű egyhengeres, kiegyensúlyozó-tengellyel

Összlökettérfogat: 124.7 cm3

Furat x löket: 52.4 x 57.8 mm

Sűrítési viszony: 9.2:1

Maximális teljesítmény: 7.8 kW (10.6 LE)/7750 f/perc

Maximális forgatónyomaték: 10.2 Nm/6250 f/perc

Motorolaj mennyisége: 1.0 liter

ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER

Befecskendező: PGM-FI elektronikus befecskendezés

Üzemanyagtartály kapacitása: 13 liter

Üzemanyag-fogyasztás: 1.95 liter/100 km (WMTC)

ELEKTROMOS RENDSZER

Önindító: elektromos önindító

Akkumulátor kapacitása: 12V/6AH

Generátor teljesítménye: 202 W

ERŐÁTVITEL

Tengelykapcsoló: olajfürdős, többtárcsás, spirálrugós

Váltófokozatok száma: 5

Szekunder hajtás: standard lánc

VÁZ ÉS FUTÓMŰ

Konstrukció: gyémánt alakú gerincváz

Méretek: 2035 x 765 x 1080 mm (hossz x szélesség x magasság)

Tengelytáv: 1295 mm

Villaszög: 26°

Utánfutás: 97 mm

Ülésmagasság: 775 mm

Szabad hasmagasság: 160 mm

Menetkész tömeg: 128 kg (elöl 58, hátul 70 kg)

FUTÓMŰ

Elöl: 31 mm átmérőjű teleszkópvilla 120 milliméteres rugóúttal

Hátul: kétoldali rugós tag öt fokozatban állítható előfeszítéssel

KEREKEK

Elöl: 18 colos, öntött, hatágú alumínium felni

Hátul: 18 colos, öntött, hatágú alumínium felni

Felni mérete elöl: 18 M/C x MT 1,85

Felni mérete hátul: 18 M/C x MT 2,15

Gumiabroncs mérete elöl: 80/100 R18 M/C (47P)

Gumiabroncs mérete hátul: 90/90 R18 M/C (51P)

FÉKRENDSZER

Elöl: 240 mm-es féktárcsa kétdugattyús féknyereggel

Hátul: 130 mm-es dobfék

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA

Műszerek: üzemanyagszint-mérő, fordulatszám-mérő, sebességmérő, váltófokozat visszajelző, kilométer-számláló

Fényszórók: 12V 35W (tompított), 35W (távolsági)

Hátsó lámpa: 12V 21W (fék), 5W (helyzetjelző)

Bővebb információ a Honda hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark III fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK