Főoldal Blog Oldal: 471

Renault Talisman: jön az új felső-középkategóriás szedán

A Renault modelljei elnevezésekor mindig is ügyel arra, hogy a választott név a lehető legtöbb piacon tükrözze azt, amit az adott modell szellemisége jelent.

https://youtu.be/s08xBianA4k

Ehhez a szellemiséghez híven a Talisman olyan karizmatikus elnevezést kapott, amely a védelmező és erős jellemzőkre utal.

A Talisman a világ minden részén könnyen kiejthető és érthető, egyértelmű szó.

Ez a három szótag könnyedén gördül le a nyelvről, és képes megjeleníteni azt az energiát, amelyet a modell áraszt majd magából. Azt a robusztus és kifinomult vonalvezetést, és azokat az innovatív technológiákat foglalja magában, amelyek védelmet és biztonságot sugároznak.

Az előzetes információk szerint a Renault Talisman olyan intenzív vezetési örömet biztosít, amely a sofőr minden érzékére hat.

Megkezdődött az új Škoda Superb Combi gyártása

A Škoda kvasiny-i gyárában ma legördült az első Škoda Superb Combi. Az első jármű egy 2.0 TDI motorral szerelt holdfehér metál színű Superb Combi, amelyet tulajdonosa a márka hazai piacán, Csehországban vehet majd át.

skoda_superb_2015_gyartas_autoaddikt

Az új Škoda Superb Combi új mércét állít fel kategóriájában térkínálat, biztonság, hálózatba kapcsolhatóság és környezetbarát üzem tekintetében, miközben érzelmekben gazdag és dinamikusan elegáns karosszériájú kombiként vonzza az érdeklődők tekintetét. Az új modell piaci bevezetését szeptemberben tervezi a márka.

„Az új Škoda Superb Combi új mércét állít fel szegmensében” – nyilatkozta Michael Oeljeklaus, a Škoda igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja. „Büszkén adunk hírt egy újabb sikeres gyártásindításról – mindössze tizenöt héttel az új Superb limuzin gyártásának megkezdése után. Az egész csapat nagyszerűen dolgozott, így az új Superb Combi az előzetes terveknek megfelelően ma legördülhetett a gyártósorról.”

Az új Škoda Superb és Superb Combi gyártásának elindításához a Škoda jelentős beruházásokat eszközölt a kvasiny-i üzemben a gyártástechnológia, az összeszerelés és a logisztika területén. Az új Škoda Superb Combi kategóriájának legjobb térkínálatát nyújtja. Közel 2000 literes csomagtere olyan érték, amellyel rajta kívül csak a felső középkategória típusaiban találkozhatunk. A Volkswagen Csoport innovatív MQB platformjának alkalmazásával az új Superb Combi a kényelem és a biztonság egy új szintjét érte el. Az új Škoda Superb Combi a hálózatba kapcsolhatóság maximális kényelmét kínálja környezetbarát üzem mellett. A Škoda új formatervezési nyelvét vizsgálva a márka legújabb modellje a funkcionalitás, az érzelmesség és az esztétika megkapó összjátékát nyújtja.

A kvasiny-i a Škoda három csehországi gyárának egyike, amely jelenleg mintegy 4500 főt foglalkoztat. Az új Superb Combi gyártása mellett az új Superb limuzin is a kvasiny-i üzem gyártósorain készül március közepe óta. Ezen modellek mellett a kvasiny-i üzem ad otthont a Škoda Yeti gyártásának is. Az elkövetkezendő években az üzem és az őt körülvevő nyilvános infrastruktúra tovább bővül és korszerűsödik, a vállalat tervei szerint pedig 2018-ig 1300 további munkahelyet létesít Kvasinyban. A gyártókapacitást évi 280 000 járműre tervezi növelni a cseh gyártó, melynek érdekében az elkövetkező három évben 7,2 milliárd cseh korona értékű befektetést eszközöl.

[TESZT] Suzuki Vitara 1.6 GL+ – máris népszerű crossover Esztergomból

Még március elején adtunk hírt arról, hogy Esztergomban, a Suzuki magyarországi gyáregységében Orbán Viktor jelképesen átadta az első hazai gyártású Suzuki Vitara személyautót, ünnepélyes ceremónia keretein belül.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_001

Már akkor furdalta oldalunkat a kíváncsiság: vajon hozza-e majd az elvárásokat, teljesíti-e a viszonylag magasra húzott lécet a japán márka újragondolt presztízsautója? Mert bizony minden kétséget kizáróan az, elegendő csak a korai Vitara, vagy épp Grand Vitara modellekre gondolnunk.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_005

Rögvest az elején tisztázzuk: a friss, 2015-ös modellévű Suzuki Vitara nem egyenlő a korábbi, mára kifutott Suzuki Grand Vitara-val, tehát tesztünk szóban forgó modellje a kompaktabb, kisebb verzió – az még a jövő zenéje, hogy mikor érkezik meg az újragondolt Grand Vitara, vélhetőleg nem kell sokat várnunk.

Modern szellemiség. A letisztultság azért megmaradt, sikeresen

Sallangoktól mentes az új Suzuki Vitara formaterve, ugyanakkor szigorúan ügyeltek a dizájnerek arra, hogy ténylegesen olyan megközelítésbe helyezzék a sokak által (joggal) felmagasztalt Suzuki Vitara mellé társított igényeket, hogy azok ténylegesen teljesítsék majd a statisztikákat. Köznyelven szólva tehát látszott, hogy meg kell újítani, modernizálni kell a megjelenést, fiatalítani kell a külsőt, belsőt egyaránt. Elvégre a 20-40 éves korcsoport a beirányzott alapvonal (persze nyilván nem kötelező jelleggel), nekik pedig kell a dinamizmus, üdeség.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_002

Félkörben ívelt frontrészt kapunk az új Suzuki Vitara esetében, felfelé húzott vonalvezetésű fényszóró tokozással, markáns, alapvetően a kaszni színére fújt hűtőmaszk idommal, hangsúlyos Suzuki logóval. A légbeömlők alá kanyarított kiegészítő elem mutatós, követi a formaiságot, közepére ügyesen illeszkedik a rendszámtáblahely kialakítása, valamint a kétoldali nappali menetfény LED páros is illusztris látványt, összhangot képvisel.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_003

Mivel terepjáró jelleget kapott az új, 2015-ös Suzuki Vitara, ezért nem meglepő az emelt hasmagasság, valamint az offroad koncepciót követő műanyag szegélyezés a sárvédőíveken, valamint a küszöbvonal alatt, egészen az első (itt megszakad az egység a hűtőmaszkoknál), valamint a hátsó traktusban egyaránt.

Mire is hasonlíthat ez? Segítünk: házon belül keresendő a megoldás

Tulajdonképp az új Suzuki Vitara oldalvezetése nyomokban emlékeztet a korábbi Grand Vitara esetére, értelemszerűen rövidebb tengelytávú tálalással (2500 milliméter). Az oldalablakok arányaiban termetesre húzottak, az övvonal a C oszlop irányába emelkedik, míg az ajtókon jellegzetes, fénytöréssel operáló sziluett fedezhető fel, mely egyenesen a hátsó kerékjárati ív felé mutat, egyfajta sikkességet adva az autó megjelenésének.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_007

17 colos alumíniumfelniket kapott a szerkesztőségünkhöz érkezett Suzuki Vitara tesztautó, növelve a sportosságot, vagy inkább azt mutatva: az újdonság belevaló szabadidőautó is lehet egyben. Persze az, nincs apelláta, igaz, személy szerint biztosan az összkerekes verziót választanám. De sebaj, hamarosan érkezik abból is, majd összegzünk ismét a teszthét után.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_010

Hátsó fertály tekintetében aztán végérvényesen eldől, hogy szorosak a rokoni szálak házon belül – jelen esetben a Suzuki SX4 S-CROSS modellre gondolunk; a hátsó zárófények burái hasonló formát kaptak, mint az imént említett delikvens esetében, míg a terepes jelleget jelentősen hangsúlyozza a magasra húzott műanyagozás vonalvezetése, alul egy megbúvó ködlámpával egyetemben.

Kicsi, de nem apró

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_018

Minden kertelés nélkül: az új Suzuki Vitara kicsinek számít, kategóriájában is. 4175 milliméteres hossz, 1775 milliméter szélesség, 1610 milliméteres magasság – jó, jó, nem egy Jimny, de nem is egy – maradjunk ismét a márkánál – Grand Vitara stílszerűen, vagy egy korábban forgalmazott, leginkább az USA-nak szánt XL7.

A pakolhatóságért az alaphangon 375 literes csomagtér felel, itt akad bővíthetőségre is lehetőség, konkrétan 710 literig lehet gondolkodni, ha a vártnál több csomaggal kelnénk útra. Annak rendje és módja szerint természetesen rendelkezésre áll számos rekesz, rakodóhely-kialakítás, melyek jól kiaknázhatók például egy családi kirándulás esetében.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_016

Érdekes, hogy számottevő újdonsággal nem találkozhatunk az enteriőrben, legalábbis ami a formatervet, környezetet illeti. Ez abból a szempontból rendben is lenne, hogy követni kell szorosan a jelenlegi – esetünkben Suzuki – modellportfólió egységét, de az viszont hiányérzetre adhat okot, hogy nagyjából olyan, mintha bármelyik másik márkán belüli modellbe huppantunk volna – akár egy, a cikkben többször is felemlegetett SX4 S-CROSS ülésébe.

Megszokott elrendezés, ha volt már Suzukink

Jól átlátható, igazán tradicionális műszerfal-kialakítást kapunk a Suzuki Vitara-ban, ismerős kezelőegységek és részelemek köszönnek vissza, masszív, stabil fogást nyújtó kormánykerékkel, optimálisan elérhető és használatba fogható kezelőszervekkel (kormányon is), jól elérhető és kezelhető váltókarral. Az anyaghasználat minősége jó, illesztési hibákkal és fals, menet közbeni zörgésekkel nem találkoztunk – mindez arra engedett következtetni, hogy egységes az összeszerelés minősége, nem hagy kívánnivalót maga után, legalábbis így, hozzávetőlegesen 4000 kilométer megtétele után (ennyit futott az autó a leadásig).

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_013

Újításnak számít a központi infotainment kijelzője, mely érintésérzékeny, és a legtöbb hasznos infót remekül közvetíti az autóról, valamint a kényelmi funckiók nagy részét elérhetjük innen is. Hamarosan jelentkezünk az összkerekes Suzuki Vitara tesztjével, majd ott részletesebben kifejtjük a vezetést segítő, valamint a menetbiztonságot nagyban növelő-kiegészítő fedélzeti funkciók hatékonyságának mikéntjét.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_014

Kényelmes ülő- és hátpadokkal bír az új Suzuki Vitara, az ülések tehát átlagos komfortérzetet adnak, vagy tán valamivel többet is annál; hosszabb távon levezetett útaszakaszok után sem érezhető zsibbadás, kellemetlen derékfájás, egyéb – mondjuk ez a korral jár(na) amúgy is. A tesztelésre kihozott modell kárpitozása is remekbeszabott volt, láthatóan és érezhetően ellenáll a kisebb-közepesebb igénybevételnek, ami szintén fontos egy szabadidőautó esetében.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_015

Hátul, ahogy a nagykönyvben meg vagyon írva, kettő átlagos méretű felnőtt utas szállítható kényelmesen viszonylag, itt a fejtér C oszlop irányába való csökkenése miatt akadhatnak kompromisszumok. A lábtér viszont nagynak is mondható, itt sokat segít az első ülések süllyesztett háttámla-kialakítása.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_011

Amolyan japánosan pattogós rugózásra számítottunk az új, 2015-ös Suzuki Grand Vitara tesztelésénél, ám meglepődésünkre itt sokat javult a helyzet az elődökéhez képest. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések jól csillapítanak, lágyan egyenlítik az úthibákat, kanyarokban enyhe dőlést érezhetünk 4 személlyel – ez viszont már a viszonylag magasra húzott tetővonal folyománya is. A menettulajdonságok optimalizálásához hozzájárul az ALLGRIP rendszer, mely négy üzemmódban szabadítja a rá a nyomatékot a hajtott kerekre. Az Auto üzemmód normál útviszonyok közt ajánlott, itt a hajtáslánc teljesen automatikusan működik, valamint optimalizálódik az üzemanyag-fogyasztás. Sport módban az autó stabilitása növekszik, így a hirtelen kanyarvételezés is masszívabb, míg a Snow állás havas, különösen poros utakon segít a Suzuki Vitara tapadásának optimális kialakításában. A Lock pedig lehetővé teszi, hogy a jármű magabiztosan induljon el sárban, hóban, vagy homokos felületeken.

Motor, árak

120 lóerőt teljesített az új Suzuki Vitara szívó benzinmotorja, mindezt 6000-es percenkénti fordulatszámon, míg a nyomatékcsúcs 156 Newtonméter, 4000 RPM-en. A régi recept szerint közvetlen gázreakciókkal, visszafogottabb menetdinamikával, ám briliáns üzemanyag-fogyasztással örvendeztette stábunkat az autó (városi körülmények közt 6.0, országúton 4.6 literrel 100 kilométerre átlagolva), valamint könnyed, játékos vezethetősége ismét lenyűgöző szintekre emelte a márkát.

1.6 literes, 120 lóerős benzinmotor. Turbót ne is keressünk

A tesztben szereplő Suzuki Vitara GL+ felszereltséggel, fronthajtással 4 810 000 forintos listaáron vihető haza. A belépő szintet a GL csomagos, 1.6 literes benzinmotorral felszerelt változat jelenti, itt 4 490 000 forintos induló árral kell számolni. Akár 7 millióig is felugorhat az új Suzuki Vitara árazása – egészen pontosan 7 110 000 forintért szintén 1.6 literes, azonban gázolajos erőforrással szerelt variáns szerezhető be, összkerékhajtással, GLX felszereltséggel.

2015 Suzuki Vitara 1.6 GL+ specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1586 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 156 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4175 mm

Szélesség: 1775 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2500 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1075 kg

Megengedett össztömeg: 1730 kg

Csomagtartó mérete: 375 liter, bővíthető 710 literig

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.5 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.0 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 5.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 123 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Vezettük a megújult Peugeot 208-at: népszerű választás lehet

Ismét menetpróbára voltunk hivatalosak, ezúttal a Peugeot magyarországi képviselete invitálta az újságírókat a budapesti Kopaszi gátra. Az esemény apropója a három esztendő után megújult Peugeot 208 volt alapvetően, de nyomokban megemlítésre került az faceliftes Peugeot Partner is (itt csak statikus bemutatót vezényeltek le a 208-as prezentációjának részeként).

peugeot_208_2015_autoaddikt_003

Hamarosan részletesen is beszámolunk az új Peugeot 208, valamint a Peugeot Partner aktuális ráncfelvarrott változatáról, előtte azonban nézzük a tömör lényeget, mindazt figyelembe véve, ami a sajtótájékoztatón érdemben elhangzott.

Az új Peugeot 208 esetében újra a méret- és súlycsökkentés játszotta a főszerepet, ez került előtérbe az autók gyártásánál. Így sikerült elérni, hogy a Peugeot 208 új szériájából kerül ki a kategória legkönnyebb, mindössze 906 kilogrammot nyomó variációja is, ezáltal nem csak a legcsekélyebb súlyt könyvelheti el magának az autó, de a leginkább kompakt jelzőt is.

peugeot_208_2015_autoaddikt_007

Ráadásul – saját tapasztalatok szerint is – az új Peugeot 208 kényelmi faktora vetekszik a középkategóriánál megszokottal, ezt tovább erősíti az alkalmazott számos technológiai újítás, megoldás (tolatókamera, érintőképernyő, és egyéb automatikák).

Fontos, hogy egy kompakt kisautónak optimális helykihasználása legyen. A Peugeot 208 esetében mindezt kifejezetten előtérbe helyezték a tervezőmérnökök a koncepciók papírra vetésénél, ugyanis a 285 literes, kategóriájában kedvező méretű csomagtartó mellé tágasnak tűnő helykínálati megoldásokkal is domborít a Peugeot 208.

peugeot_208_2015_autoaddikt_006

A már megszokott apró méretű kormánykerék-kialakítás köszön vissza a megújult Peugeot 208-ban, remekül kézre esik, jó fogású, a kellemes vezethetőség részeként van jelen. A központi műszeregység emeltebb pozíciója miatt a legmagasabb kormányállásban ismételten jól kivehetők az információk, ehhez hathatós segítséget nyújt a nagy mérettel bíró érintőképernyő, mely utóbbit különösképp kedvelnek a vásárlók Magyarországon is. Nem véletlenül, tényleg remekbeszabottan informatív a rendszer.

peugeot_208_2015_autoaddikt_008

Áttervezték a Peugeot 208 orr részét, a korábbi lebegő hatást hozó hűtőmaszk kiszélesítésre került, így elegánsabb és megkomolyodott külsőt kapott a formaterv ezen része. Szorosan idetartozik az újragondolt lámpabura-egység párosa is, valamint a hátsó traktus zárófényei is – itt 3D-s LED lámpaegységekkel találkozunk, oroszlánkarom sziluettet formázó megjelenítéssel. Ez utóbbi lett mára a Peugeot aktuális modellpaletta-képviselők védjegye.

peugeot_208_2015_autoaddikt_010

Sok figyelmet fordított a gyártó a Peugeot 208 megújult modellcsaládjának külsejére is, ennek okán egy sokrétűen konfigurálható autó érkezett a kereskedésekbe. Újfajta keréktárcsákat, valamint három vadonatúj fényezést is rendelhetünk a kiválasztott négykerekűhöz; az Orange Power például egy feltűnő, figyelemfelkeltő árnyalat, fiatalos felhanggal, de például személyes kedvencünk a matt szürke opció, mely egy alaprétegre fújt matt rétegből épül fel, így még különlegesebb hatást adva az autónak. Egyébként történetesen pont egy ilyen megközelítésű modellt sikerült vezetnünk, igaz, a cikkhez készített fotókhoz egy másik delikvens állt modellt – annyi baj legyen, a lényegiség tulajdonképpen ugyanaz. Elég az hozzá, hogy a matt, fóliázott jellegű fényezés eddig a magasabb árfekvésű, alapvetően sportosított modellek kiváltsága volt, mostantól pedig elérhető a kiskategóriás alternatívák világában is. S ami talán a legfontosabb: gépi mosóban karcmentesen tisztítható, az UV sugárzásnak jól áll ellen, valamint a kisebb sérülésektől is tökélyre csiszoltan véd az importőr elmondása szerint.

peugeot_208_2015_autoaddikt_004

S máris megérkeztünk a külső dizájn csomagokhoz is, melyekkel gyönyörűen alakíthatjuk kis saját ízlésünk szerint a frissen megvásárolandó Peugeot 208 modellt. Rengeteg variáció és opció közül lehet válogatni, lime-yellow, valamint menthol-white kombináció került terítékre a sajtótájékoztatón, ezek tovább is variálhatók, illetve van, és lesz még jó pár lehetőség.

Sokat fejlődött azalatt a 3 év alatt a technológia, amióta a Peugeot 208 megjelent a piacon. Vagy ha jobban tetszik, a már meglévő, jól bevált eszközök tökéletesítése volt a fő szempont pluszban, így a feljebb már emlegetett, javított érzékenységű és fényerejű tolatókamera, annak képminősége és pontossága, a városi vészfékező asszisztens (utóbbi 30 kilométer/órás sebesség alatt vészfékezi automatikusan a járművet, ha a szenzorok balesetveszélyt észlelnek) mind kifinomultabb szerkezetűek lettek többek közt.

peugeot_208_2015_autoaddikt_012

Láttunk már, tapasztaltunk hasonlót: a MirrorLink technológia okostelefonjainkon futó alkalmazásokkal operál, egyfajta tükrözéssel (ahogyan a névben is benne van), úgyhogy a kocsi kijelzőjén futtathatjuk azokat az applikációkat is, amelyek a mobilunkra vannak telepítve. Ehhez persze szükségeltetnek az AppInCar, illetve a Carplay alkalmazások is, ezt iOStól, vagy Androidtól függetlenül letölthetjük ingyenesen a store-okból. Léteznek egyéb, konkrétan az autó infotainmentjéhez fejlesztett appok is, mint például parkolóhely és pozíciómegosztó alkalmazás, vagy épp internet alapú rádió.

peugeot_208_2015_autoaddikt_013

Vessünk egy pillantást a motorizáltságra. Nem titkoltan a legnépszerűbb ismét a dízel, valamint annak variánsai lesznek, konkrétan az 1.6 literes, 120 lóerős BlueHDI erőforrás, mellyel egy jelentős rekordot is sikerült felállítani – a gyári 3 liter környékére pozícionált átlagfogyasztást sikerült alulmúlni, 2 liter környékére szorítva az üzemanyag-felhasználást, így egyetlen tankkal (42 liter) 2152 litert tettek meg. Illusztris eredmény, ez tény, mi viszont közel nem hoztunk ilyesfajta átlagot, pedig egy 1.6 literes, 120 lóerős Blue HDI erőforrással szerelt, matt szürke színben pompázó, hatsebességes manuális kéziváltóval szerelt modellt próbáltunk nagyjából háromnegyed órás időtartam alatt, városi körülmények közt. Jó dinamika, masszív nyomatékgörbe érkezett gyorsításnál, tényleges, 220 Newtonméteres forgatónyomaték-jelenléttel, mert ugye ennyi az szóban forgó egység aktuális adata. Direkt kormányzásával, kényelmével, kompakt méretével még mindig ideális városi autó a megújult Peugeot 208 – hamarosan részletes teszt alá vetjük, vélhetően hasonló felszereltséggel.

peugeot_208_2015_autoaddikt_001

Peugeot 208 motorok, felszereltségek, csomagok, árazás: IDE kattintva.

Bővebb infó a Peugeot hazai honlapján, ITT.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Márkatörténeti múzeumot nyitott az Alfa Romeo

Az Alfa Romeo alapítása 105. évfordulójának tiszteletére megnyitotta a márka Arese-i (Milánó, Olaszország) történeti múzeumának kapuit a nagyközönség előtt. A múzeum – a La macchina del tempo – egy valóságos márkaközpont legfontosabb eleme, ahol könyvesbolt, kávézó, levéltár, tesztpálya, rendezvényközpont, valamint bemutatóterem is helyet kapott, tökéletes kapcsolatot teremtve a múlt, a jelen és a jövő között.

alfa_romeo_markatorteneti_muzeum_arese_autoaddikt_2

A június 24-én, az új Giulia világpremierje kapcsán felavatott múzeum, a „La macchina del tempo-Museo storico Alfa Romeo” június 30-tól látogatható, kedd kivételével minden nap 10 és 18 óra között, illetve csütörtökönként 22 óráig.

A múzeumban megtalálhatók az Alfa Romeo márka 1960-as évek elejétől gyűjtött legjelentősebb darabjai. A tárlatot eredetileg 1976-ban nyitották meg, az kizárólag előzetes bejelentkezés útján volt látogatható. Miután az Arese-i gyártóüzemben beszüntették a termelést, és a központ elveszítette addigi meghatározó szerepét, a múzeumot 2009-ben bezárták.

alfa_romeo_markatorteneti_muzeum_arese_autoaddikt_1

A márka az Alfa Romeo globális megújítási terveiben az Arese-i múzeum – a vállalat történetének jelképes helyszíneként – is szerepet kapott, mint a márka újjászületésének központja. Benedetto Camerana építészt 2013 végén kértük fel arra, hogy készítsen egy olyan, új tervet, amelyben az újjászületési tervben megfogalmazott célkitűzések a történelmi jelentőségű épület megőrzése mellett érvényesülnének. A munkálatok 2014 nyarán kezdődtek el, és nem egészen 12 hónap leforgása alatt az FCA Partecipazioni részvételével véget ért a teljes komplexumot érintő, nagy léptékű helyreállítási projekt.

Az építészeti projektben átalakult az irányító komplexum funkcionalitása; igazodva annak új tevékenységi köreihez, valamint a látogatók várható tömegéhez. A terv meghatározó eleme az a piros motívum, amely a teljes komplexumon végigvonul, a látogató központ elejétől kezdve a bejáraton át egészen a tárlat kezdetéig, amelyet új, mozgólépcsős szerkezet jelez. Ez utóbbi építészeti elem, amely rikító Alfa-piros színének köszönhetően már az autópályáról is jól látható, a Múzeum újjászületésének jelképe: olyan, modern elem, amely az 1970-es évek építészeti kontextusában kapcsot teremt a múlt és a jelen között.

A múzeum alaprajza kihangsúlyozza azokat a személyiségjegyeket, amelyek meghatározzák az Alfa génjeit. Ezek egy magával ragadó, világos installáción keresztül nyilvánulnak meg, amely függőlegesen húzódik végig az épületen. Stílust idéző fények, szavak és jelképek kelnek életre spirálisan lefelé haladva, amely az idő múlásával is változatlan, stiláris folytonosságot és a technológiai stabilitást jelképezi.

alfa_romeo_markatorteneti_muzeum_arese_autoaddikt_3

A kiállításon 69 autó kapott helyet, amelyek nem csupán a márka fejlődésének mérföldkövei, hanem az automobil történetének is fontos állomásai voltak. A legelső A.L.F.A. autótól, a 24 HP modelltől a Mille Miglia legendás bajnokáig – a Tazio Nuvolari által vezetett 6C 1750 Gran Sportig, a Touring által épített 8C-ig, vagy Juan Manuel Fangio F1-bajnok Gran Premio 159 “Alfetta 159” modelljéig; az 1950-es évek ikonikus Giuliettájától a 33 TT 12 bajnok versenyautóig.

A márka lényegét három alapelvben foglalja össze a kiállítás: az Idővonal az ipari folytonosságot, a Szépség a stílus és a formatervezés egységét, míg a Sebesség a technológia és a tömegcsökkentés kapcsolatát foglalja össze. Ezen elvek egy-egy önálló szinten jelennek meg a Múzeumban.

A teljes első emelet az Idővonalé: itt 19 olyan autó kapott helyet, amelyek a lehető leghűbben határozzák meg a márka fejlődését; mindegyik kiállított jármű mellett multimédiás információs táblát találunk.

A kiállítást egy “interaktív emlékezet” egészíti ki: egy olyan, intelligens, fejlett munkaállomás, ahol a látogatók egy interaktív rendszeren keresztül részletesen megismerhetik az egyes modellek történetét. A “Quelli dell’Alfa Romeo” című tárlat arról mesél, hogyan született meg több mint 100 év leforgása alatt a márka legendája, hála azon ezrek erőfeszítéseinek (a gyári munkásoktól a szerelőkig, a tesztelőktől a tervezőkig, a mérnököktől az adminisztrátorokig), akik hozzájárultak a vállalat növekedéséhez.

A kiállítás második része a földszinten található Szépség: itt számos tematikus terület várja a látogatót. Az alaprajzot olyan dinamikus, lendületes vonalak határozzák meg, amelyek a legnevesebb olasz karosszériaépítők stílusát idézik, a ‘Stílus mestereitől’ (“I maestri dello stile”) kezdve, amely az egyes korszakokból összesen kilenc meghatározó formatervet mutat be, az olasz iskoláig (“La scuola italiana”), ahol a torinói karosszériaműhely által Superleggera néven, a harmincas és negyvenes években létrehozott autókat tekinthetünk meg.

alfa_romeo_markatorteneti_muzeum_arese_autoaddikt_4

A középpontban az “Alfa Romeo nel cinema” (az Alfa Romeo a film világában) tárlat található. Ezt követi az “Il Fenomeno Giulietta” (a Giulietta-jelenség) és a Giulia: disegnata dal vento” (Giulia: a szél által tervezve), amely tárlatokon az ötvenes és hatvanas évek gazdasági növekedését és az olasz ízlés változását végig kísérő modelleket csodálhatjuk meg.

A kiállítás harmadik része a Sebesség égisze alatt zajlik, és a teljes alagsori szekciót elfoglalja. Ez az egész kiállítás legizgalmasabb része, ahol az Alfa Romeo rajongói találkozhatnak kedvenc márkájuk legfontosabb motorsport-sikereivel, a két világháború közötti, heroikus párviadalok főhőseit bemutató “Nasce la leggenda” (Legenda születik) látványos multimédiás kiállítástól kezdve, az F1 versenyzés hőskorát bemutatót “Progetto 33” és “Le corse nel DNA” (versenyzés az Alfa Romeo génjeiben) tárlatokig.

A látogatók innen léphetnek be a Győzelmek templomába (“Tempio delle vittorie”), ahol képeken, hangfelvételeken és filmeken keresztül ismerhetik meg az Alfa Romeo márka 10 legjelentősebb versenygyőzelmét. A legendán átvezető utazás játékos és látványos fináléba torkollik: az ‘érzelmekben gazdag buborékok’ (“bolle emozionali”) az Alfa Romeo világa által kínált élményeket mutatja be, 360 fokos, virtuális valóságot ábrázoló filmfelvétel segítségével, valamint egy olyan, multiszenzoros teremmel, ahol a látogatók interaktív karosszékekben helyet foglalva az Alfa Romeo legendás győzelmeit felvonultató, 4D felvételeket nézhetnek meg.

Ford Focus RS és Ken Block, valamint a Ford GT Goodwoodban

Ken Block, a Gymkhana és a World Rallycross sztárja a 2015-ös Goodwood Festival of Speed híres futamán, a Hillclimb hegyi versenyen mutatja be, hogy mire képes a Focus RS prototípus 350 lóerős teljesítménye.

ford_gt_2015

A vállalat háromszintes kiállítási területének alaptémája a Ford Performance, így a bemutatott autók közt látható a vadonatúj, karbonszálas anyagokból épített Ford GT szupersportkocsi, a legendás Ford GT40 és a 2005-ös Ford GT modell is.

A vadonatúj Ford Focus RS világszintű dinamikus bemutatója a 2015-ös Goodwood Festival of Speed híres futama, a Hillclimb hegyi verseny, ahol Ken Block, a Gymkhana és a World Rallycross sztárja mutatja be, mit lehet kihozni e hihetetlenül erőteljes ferdehátúból.

Az első európai vásárlók 2016 elejétől vehetik át a vadonatúj, 350 lóerős Focus RS-t, ami a június 25-28. között megrendezett Goodwood Festival of Speed alkalmával kiemelt helyen szerepel a márka háromszintes kiállítási standján, amelynek alaptémája a Ford Performance.

“Az autórajongóknak egy lenyűgöző gépet ígértünk, és a 350 lóerős teljesítmény ismeretében nyugodtan kijelenthetem, hogy meg is tartottuk az ígéretünket,” fogalmaz Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A Focus RS erejének demonstrálására pedig nem tudok elképzelni jobb helyet, mint a Goodwood Festival of Speed. A nagy teljesítményű autók rajongói ma a világ minden szegletéből idegyűltek, nálunk pedig testközelből is megcsodálhatják a Ford legerősebb gépeit – a múltból és a jelenből egyaránt.”

A Ford a vadonatúj Ford GT brit premierét is a goodwoodi fesztiválra időzítette. A vállalat nemrégiben bejelentette, hogy 2016-ban visszatér a Le Mans 24 órás futamra, most pedig a Ford standján ott díszeleg a legendás Ford GT40 versenyváltozata, ami az 1966-os futamon egy hihetetlen hármas befutással mindhárom dobogós helyet megszerezte. A kiállítás másik sztárja a 2005-ös Ford GT szupersportkocsi.

ford_focus_rs_2015_003

A Hillclimb futamon Ben Collins autóversenyző (a BBC “Top Gear” című műsorának korábbi Stigje) is rajthoz áll egy korlátozott darabszámban készülő Shelby GT350R Mustanggal; a versenykész modellváltozat most először lép az európai közönség elé. Az 1,86 kilométeres hegyi verseny mezőnyében a Ford korábbi híres versenygépei, egy RS200 és egy Sierra RS Cossworth is láthatók leszek.

A Ford Performance alaptémájával kialakított stand látogatói több híres modellt is megismerhetnek, többek közt az új Focus ST-t, ami a tavalyi Goodwood Festival of Speed alkalmával mutatkozott be, valamint a vadonatúj Ford Mustangot és a többszörös díjnyertes Fiesta ST-t.

A stand tetőteraszáról a vendégek a fesztivál talán legszebb kilátását élvezhetik; kipróbálhatják az emeletekről a földszintig húzódó Ford Performance csúszdákat, és a Ford Performance kalapács segítségével összemérhetik erejüket az ST, az RS vagy a GT teljesítményével. A Ford a kezdetektől fogva, immár több mint 20 éve a Goodwood Festival of Speed fő támogatója.

Akcióban a Focus RS

Ken Block, a több mint 300 milliós letöltéssel büszkélkedő Gymkhana videók főszereplője – aki konzultánsként maga is részt vett a vadonatúj Focus RS fejlesztésében – a világhírű autós parádén mutatja be a prototípus teljesítményét és tudását.

“Izgatottan várom, hogy megint az új Focus RS volánja mögé ülhessek,” nyilatkozta Block. “Rengeteg kellemes órát éltem át, amikor a Ford bevont e hihetetlen izomautó fejlesztésébe, most pedig remegek a türelmetlenségtől, hogy egy 350 lóerős, négykerékhajtású géppel szaggassam fel az aszfaltot Lord March híres Hillclimb futamán.”

A Ford a Focus RS modellben mutatja be a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtást. Az innovatív rendszer új szintre emeli az irányíthatóságot, az útfogást és az ívmeneti tulajdonságokat. A Focus RS az első Ford RS modell, amelyben választható hajtási üzemmódok – többek közt az iparág első Drift Üzemmódja –, valamint Startvezérlés segíti a vezető munkáját.

A Ford GT bemutatkozik a brit közönség előtt

Az ultranagy teljesítményű szupersportkocsi a modern technológiák tárháza, hiszen ebben a járműben jelenik meg először a csúcsteljesítményű EcoBoost motor, az innovatív aerodinamikai megoldások és a kis tömegű, szénszálas építési mód.

A Ford GT-t minden idők legerősebb sorozatgyártású EcoBoost motorja hajtja, aminek teljesítménye több mint 600 lóerő, ám üzemanyag-fogyasztása meglepően alacsony; az erőforráshoz hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó csatlakozik. A modern, könnyű anyagok alkalmazásával (szénszálas biztonsági utascella és karosszériaelemek, alumínium első-hátsó segédkeret) a jármű minden jellemzője, így gyorsulása, irányíthatósága, fékhatása, biztonsága és fogyasztása is kedvezőbbé válik.

A vízcsepp formájú karosszériát aktív aerodinamikai megoldások egészítik ki, minimumra csökkentve a légellenállást, és hatásosan fokozva a leszorító erőt. A Ford GT modern karosszériájához aktív, versenyautós stílusú kanyarstabilizátor és állítható magasságú, nyomórudas futómű csatlakozik, a féktárcsák pedig szénszál-erősítésű kerámiából készülnek. Az új GT kifejezetten exkluzív jármű, ezért csupán limitált szériában készül majd.

“A GT a szupersportkocsi-építés csúcsát képviseli,” szögezte le Pericak. “A GT-ben olyan innovációkat és technológiákat alkalmaztunk, amelyek a jövőben széles körben megjelennek a Ford termékkínálatában, újabb bizonyítékaként annak, hogy a Ford egyre magasabbra teszi a lécet.”

A nagy teljesítményű autók izgalmas kínálata

Az új Ford Focus ST hatásosan elegyíti a teljesítményt és a praktikumot: az ötajtós és kombi karosszériával gyártott autó vásárlói a már jól bevált 250 lóerős 2,0 literes EcoBoost benzinmotor mellett egy új, 185 lóerős, 2,0 literes dízelmotort is rendelhetnek, aminek 400 Nm forgatónyomatéka már 2000-2750 1/perc fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll.

Több mint 50 év után először kapható Európa-szerte a vadonatúj Ford Mustang. A Fastback és Convertible kivitelekben kapható modell világszínvonalú kidolgozást és teljesítményt kínál: a motorpalettán a 2,3 literes EcoBoost egység mellett egy 5,0 literes V8-as blokk is szerepel, ami 4,8 másodperc alatt gyorsítja az autó 100 km/órás sebességre.

A 2013 elején bemutatott Fiesta ST látványos gyorsasággal vált Európa és a világ legkeresettebb izomautójává a kisautók szegmensében, s forgalmazásának kezdete óta több mint 20 díjat és elismerést gyűjtött be.

A Shelby GT350R Mustang minden idők leginkább versenyképes sorozatgyártású közúti Mustangja; az autó a Goodwood Festival of Speed alkalmával mutatkozik be Európában, méghozzá Ben Collinssal a volánja mögött.

A korlátozott darabszámban gyártott, és kizárólag az amerikai és kanadai piacon forgalmazott Shelby GT350R Mustangot a Ford eddigi legnagyobb teljesítményű (526 lóerős) szívómotorja hajtja, s a Ford az első autógyártó, amely alapfelszereltségként kínálja egy modelljéhez a karbonszálas könnyűfém keréktárcsákat.

Frissült a Nissan Juke-R – erőteljesebb és még izgalmasabb lett

2011-ben a Nissan Juke-R a világ legelső crossover sportautójaként új mércét állított fel: az innovatív Nissan Juke-ba a márka zászlóshajójának számító legendás GT-R motorja és hajtáslánca került.

nissan_juke_r_2015_autoaddikt

Most, négy évvel később a Juke-R egy izgalmas frissítésen esett át, melynek során még nagyobb teljesítményt és még merészebb formatervet kapott – így jött létre a Juke-R 2.0.

A Juke-R 2.0 nagyközönség előtti bemutatójára az évente megrendezésre kerülő szenzációs Goodwood Festival of Speed autóshow-n került sor június 25-én, csütörtökön a Nissan standjánál, majd a hét további részében a sportautók kiállítási területén lesz látható.

A fesztivál látogatói és a tévéközvetítés nézői a Juke-R 2.0 dinamikus teljesítményét is megfigyelhetik a goodwoodi emelkedőn az esemény mindhárom napján. Az autót a Nissan GT Academy büszkesége, a Le Mans-i 24 órás versenyző, Jann Mardenborough vezeti majd.

A Juke-R 2.0 a számos tervezésbeli és technikai újítást tartalmazó 2014-es Nissan Juke alapjaira épült. Az új verzióba a GT-R-ből még több nyers erőt ültettek át, így elérve a 600 lóerős teljesítményt. A crossover sprotautó védjegyének számító, matt fekete fényezésű Juke-R 2.0 most még több izgalmat, élményt és féktelen teljesítményt nyújt, mint elődje.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe marketingkommunikációs vezetője elmondta: „A Juke-R mára ikonikus crossover sportautóvá vált, és a legújabb Juke tavalyi bemutatkozását követően magától értetődő volt, hogy az eredeti Juke-R is teljesítménynövelő és még bátrabb megjelenést kölcsönző frissítésen essen át. A Juke-R 2.0 a tökéletes „crossover” – a szó ötvöződést kifejező értelmében – hiszen a Nissan legjobb tulajdonságait ötvözi: egyszerre van jelen benne a valódi innováció, az izgalom és a GT-R motorja.”

Hamarosan elérkezik a Juke gyártásának ötödik évfordulója; a Juke-R 2.0 pedig abból az alkalomból kerül bemutatásra, hogy Európa legkedveltebb crossovere méltó ünneplésben részesüljön. 2010-es indulása óta Európa-szerte több, mint 600 000 darabot értékesítettek a Juke-ból, így ez a modell a Qashqai és a kalandokra termett X-Trail mellett továbbra is jól szemlélteti a Nissan vezető helyét a crossover kategóriában.

A Nissan Juke-R 2.0 fő jellemzői

Míg az első Juke-R modell a 2010-es eredeti sorozatgyártású Juke-ra épült, addig a Juke-R 2.0 az új, 2014-es Juke modellen alapul, amelyen számos jelentős formatervbeli és technikai fejlesztést hajtottak végre.

A Juke-R 2.0 főbb fejlesztései és felszerelései:

  • Karosszéria
    • Első lökhárító: mind megjelenését, mind funkcionalitását tekintve erőteljes áttervezésen esett át. Az első lökhárítón található hűtőnyílások több mint 100%-kal nagyobbak lettek a megnövekedett motorhűtési igény miatt, hiszen az autót egy 600 lóerős motor hajtja. A lökhárító 100%-ban karbonszálas anyagból készült.
    • Hátsó lökhárító: teljes egészében karbonszál-szövet, mely magában foglal egy jól látható karbon diffúzort is. A lökhárító új kipufogóburkolatot kapott, amelyet nagy hőállóságú karbonból készítenek.
    • A hátsó szárnyak egyetlen darab karbonszálas anyagból állnak, amelynek felületén is látható a karbon anyaghasználat.
    • Az első sárvédők a 2015-ös modellévű Juke új sztenderd acélból készült formái.
    • Az első és hátsó sárvédőív-szélesítések új karbon elemek, amelyek pontosan illeszkednek a lökhárító és küszöb formájához.
    • A küszöb rafináltan esztétikus formatervű, szintén karbonszálból készült.
    • Mind az alsó, mind a felső fényszórók már a 2015-ös Juke-ról valók.
    • A hátsó lámpák szintén a 2015-ös Juke modellével azonosak
    • A 2015-ös Juke-éval megegyező formájú motorháztető csupasz karbon levegőbeömlő nyílásokat tartalmaz, amelyek elhelyezkedésén az előző Juke-R-hez képest némileg módosítottak a motor- és turbóhűtés javítása érdekében.
    • A Juke-R 2.0 az újabb GT-R abroncsokon fut.
    • A szín az előző változattal egyező matt fekete.

  • Belső tér
    • Eltekintve a fekete tetőkárpittól, a belső térben nem történt változás.

  • Motor
    • A GT-R motorját 600 lóerősre húzták, éppen úgy, mint a csúcsmodell GT-R NISMO esetében.

  • Elektronika
    • A Nissan legújabb világítási technológiájának megfelelő első és hátsó lámpák, valamint a nappali menetfények miatt az eredeti autó vezetékszerelvényeit frissíteni kellett.

Átalakulás a MINI portfóliójában

A BMW Group átfogó frissítést hajt végre a MINI márka termék- és márkastratégiájában.

mini_termek_es_markastrategia_2015_autoaddikt

A vadonatúj MINI Clubman berlini világpremierjén Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért, valamint a vevőszolgálati részlegért felelős tagja elmondta, miként tervezi a márka fejlesztését. „Amióta 1959-ben a MINI először napvilágot látott, mindig is az újító ötletek, a jövőbe mutató inspiráció és az örök szenvedély megtestesítője volt. Ez mit sem változik a jövőben. A vadonatúj MINI Clubman tovább finomított márkafilozófiánk szimbóluma: a jövőben öt egyedülálló, jellegzetes MINI-karakterre összpontosítunk, miközben új ötletekre és új üzleti területekre egyaránt nyitottak leszünk. Tovább fejlesztjük a márka arculatát is. Modellkínálatunk tovább gyarapodik a prémium kompakt kategóriában, az új ügyfelek és az örök MINI-rajongók nagy örömére. Biztos vagyok benne, hogy eme átfogó frissítéssel tovább folytathatjuk a MINI márka páratlan sikertörténetét” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer.

Rekordszámú értékesítés és fenntartható növekedés

Miután kimagaslóan erős eladási mutatóinak köszönhetően kétszámjegyű százalékos növekedést könyvelhetett el 2015 első hónapjaiban, a MINI mintegy 163 000 járművet adott át ügyfeleinek az év első felében. „A MINI történetének legeredményesebb júniusa felé haladunk, ami azt jelenti, hogy eladásaink javulása meghaladja a 20%-ot” – mondta Schwarzenbauer. „Tovább visszük ezt a töretlen lendületet az év második felébe is, így optimista vagyok, mely szerint a MINI új értékesítési rekordot állít be 2015-ben” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának márkáért felelős tagja.

Miután 2001-ben a BMW Group feltámasztotta a MINI márkát, a brit kisautó eladásai már az első évben a korábbi ötszörösére nőttek. Napjainkban a MINI éves értékesítési mutatója nagyjából a BMW Group előtti években produkált értékek tizenkétszerese. A MINI volt az autóipar történetének első márkája, amely prémium értékeket kínált a kisautók szegmensében. Azáltal, hogy újrapozícionálásával a vadonatúj MINI Clubman egy magasabb járműkategóriába lépett, a MINI ismételten mércét állít fel a jellegzetes dizájn és a prémium minőség területén, amellyel új ügyfeleket nyer meg a márkának.

A MINI belép a prémium kompakt járművek kategóriájába

Új kategóriába érkezésével a tágas és sokoldalú MINI Clubman azon ügyfelek elcsábítására hivatott, akik módfelett értékelik a kiemelkedő dizájn és a páratlan vezetési élmény kombinációját, amely hétköznapi kezelhetőséggel, hosszú távú megbízhatósággal, okos megoldások széles tárházával és kategóriájában egyedülálló kényelemmel párosul. A prémium kompakt kategória modellkínálatának új belépője egybeesik a MINI azon közös elsőkerék-meghajtású padlólemezének bevezetésével is, amelyre a jövőben több márka számtalan modellje épül majd.

A vadonatúj MINI Clubman abba a piaci szegmensbe érkezik, amely a legerősebb növekedést ígéri az elkövetkező években. A piaci előrejelzések szerint a prémium kompakt járművek kategóriája évente mintegy 4%-os növekedés előtt áll, ami azt jelenti, hogy 2020-ra a személyautók globális értékesítésének több mint 27%-át teszik majd ki. A MINI ezen jelentős növekedés aktív résztvevője lesz, hiszen ügyfelei időről időre az elérhető opciók magasabb szintjét választják. A brit gyártó számításai szerint az abszolút eladások harmadát középtávon a sportos Cooper S modellek teszik majd ki, az egyes modellsorozatok függvényében. A vérpezsdítő vezetési élményt kínáló John Cooper Works modellek iránti kereslet a várakozások szerint megkétszereződik, amely a MINI eladásainak mintegy 5%-át jelenti majd az elkövetkező években.

Autómegosztó megoldások a MINI privát ügyfeleinek is

A MINI jövőbe mutató megújulásának újabb mérföldköve a privát ügyfeleknek kínált autómegosztó megoldás lesz. Napjainkban a társadalom egyre inkább a „közös tulajdon” és a „megosztott gazdaság” felé mozdul el, amely soha nem látott ütemben növeli a DriveNow autómegosztó szolgáltatás népszerűségét. A DriveNow a BMW Group és a Sixt SE közös autómegosztó vállalkozása, amely a rugalmas és spontán autómegosztás alapelve szerint hozza elérhető közelségbe a BMW és a MINI márkák prémium modelljeit Európa számos nagyvárosában. A DriveNow már több mint 450 000 regisztrált ügyféllel büszkélkedhet világszerte. „A társadalom és az autóipar radikális változásokon megy keresztül. A MINI ügyfelei a legprogresszívabb, legnyitottabb célcsoportok képviselői, e tekintetben pedig abszolút értelmet nyer a MINI 2016-ban induló privát autómegosztó szolgáltatása” – mondta Peter Schwarzenbauer.

Az új, opcionálisan elérhető felszereltségi csomagnak köszönhetően a MINI ügyfelei a jövőben megoszthatják egymással kedvenc járművüket, amikor pedig nem használják, elérhetővé tehetik azt a DriveNow ügyfelei számára is. Eme képesség különösen vonzó opció lesz a flottaügyfelek számára, akik így optimálisan kihasználhatják a flottában álló járműveket. Az innovatív autómegosztó megoldás eleinte csak az Egyesült Államokban lesz elérhető 2016-tól, majd később a DriveNow nagyvárosaiban is. Egy következő lépés szerint a MINI a közeljövőben egy újfajta privát autómegosztó megoldást is életre hív, amely egy előre meghatározott körben, például családon vagy baráti társaságon belül segíti elő az autó hatékony kihasználását.

A MINI megújul – a márkaarculattal együtt

A MINI az a márka, amely megragadja az adott korszak hangulatát és diktálja a fejlődést. A folyamatos megújulás a génjeibe van kódolva, most pedig elérkezett egy újabb frissítés ideje, amely új márkaarculatot is hoz magával. Az imázs középpontjában azon egyedülálló termékpaletta és egyéniség áll, amelyről a MINI legendái szólnak. A MINI mindig is arra volt hivatott, hogy olyan kiemelkedően hatékony járműveket fejlesszen, amelyek csak a lényegre összpontosítanak, miközben agilitásukkal egyedülálló vezetési élményt nyújtanak. A letisztult, érzelmekben gazdag dizájn és a lényegre helyezett hangsúly kombinációja a márka új arculatát is meghatározza. A kétdimenziós logó, az új tipográfia és az új színséma a brit gyártó eredetiségét és hitelességét hangsúlyozza, miközben a modern éra hangulatát idézi.

Egyebek mellett új motorokat is kap a Volkswagen Tiguan

A Volkswagen Tiguan több mint hét éve a világ egyik legkívánatosabb Volkswagen típusa. Az új modellévre a Volkswagen frissíti a Tiguan néhány fontos felszerelését. A motorok új generációja mellett a kompakt SUV új rádiókat és navigációs rendszerrel kiegészített rádiókat kap.

volkswagen_tiguan_2015_autoaddikt

A Tiguan több mint hét éve a Volkswagen egyik világszerte legkelendőbb típusa. A népszerű mindenes a korszerűsített motorválasztékával ismét magasabbra teszi a lécet: mostantól a kétliteres dízelmotor még erősebb. A 103 kilowattos változat teljesítményét 110*, míg a 130 kilowattosét 135 kilowattra** növelték. Ugyanakkor a szén-dioxid-kibocsátásuk akár 17 gramm/kilométer értékkel csökkent, és mindegyik motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát.

A moduláris információs és szórakoztató rendszerek legújabb generációjának köszönhetően a Tiguan a szórakoztatás terén is jelentősen megújul: a korábbi rádiókészülékeket a Composition Colour és a Composition Media (többek között színes érintőképernyővel, nyolc hangszóróval és külső készülékek különféle csatlakoztatási lehetőségeivel) váltja fel. Navigációs rendszerrel kiegészített rádióként pedig mostantól a Discover Media áll rendelkezésre, amelynek szériatartozéka a Guide & Inform, a Volkswagen online szolgáltatási csomagja.

A Composition Media és a Discover Media opcióként az App Connect funkcióval is rendelhető. Ezzel a Volkswagen lehetővé teszi a Google és az Apple áruházakból letölthető számos okostelefonos alkalmazás integrálását és használatát. Ezenkívül a Media Control is elérhető. Az információs és szórakoztató rendszernek ezzel az alkalmazás alapú kibővítésével a fontosabb funkciók egy táblagépről is könnyedén vezérelhetők, akár a hátsó üléssorból is (például adatok beírása a navigációs rendszerbe, rádióadó kiválasztása, és a többi.)

Ken Block mutatja be Goodwoodban az új, 350 lóerős Ford Focus RS-t

Az új Ford Focus RS globális dinamikus bemutatójának helyszíne a Goodwood Festival of Speed lesz, ahol Ken Block vezeti majd a 350 lóerős izomautót.

ford_focus_rs_2015_001

A jármű fejlett technológiáinak listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített innovatív Ford Performance Összkerékhajtás, a választható hajtási üzemmódok – többek közt az iparág első Drift Üzemmódja –, valamint a Startvezérlés. A Ford Focus RS egyike annak a 12 nagy teljesítményű modellnek, amelyek 2020-ig jelennek meg a Ford kínálatában.

A Ford ma bejelentette, hogy a vadonatúj Ford Focus RS legnagyobb teljesítménye 350 lóerő. A Ford Performance által kifejlesztett modellt az új Ford Mustangban bemutatkozott 2,3 literes EcoBoost motor különleges változata hajtja.

A vadonatúj Focus RS teljesítményét a Ford elsőként az Egyesült Királyságban, a 2015-ös Goodwood Festival of Speed alkalmával mutatja be a nagyközönség számára; a Gymkhana és a Rallycross sztárja, Ken Block a prototípus volánja mögött rajthoz áll a legendás Hillclimb futamon.

“Az autórajongóknak egy lenyűgöző gépet ígértünk, és a 350 lóerős teljesítmény ismeretében nyugodtan kijelenthetem, hogy meg is tartottuk az ígéretünket,” fogalmaz Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Az új Focus RS páratlan menetdinamikája és innovatív technológiája olyan előnyöket biztosít, amit korábban csak a luxusautók és az egzotikus sportkocsik tulajdonosai élvezhettek – szóval elmondhatjuk, hogy a vadonatúj modell igazán felkészült a kihívásokra.”

A Ford a Focus RS modellben mutatja be a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtást. Az innovatív rendszer új szintre emeli az irányíthatóságot és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva a remek kormány- és gázreakciókat és ívmeneti tulajdonságokat.

ford_focus_rs_2015_003

A Focus RS az első Ford RS modell, amelyben választható hajtási üzemmódok – többek közt az iparág első Drift Üzemmódja –, valamint Startvezérlés segíti a vezető munkáját.

Kifejezetten az RS számára tervezett, nagy teljesítményű EcoBoost motor

A vadonatúj Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Az erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a Focus RS-be beépített változat teljesítménye 10 százalékkal gyarapodva 350 lóerőre nőtt.

A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, ami nagyobb mérvű légáramlást biztosít, emellett pedig jóval nagyobb méretű közteslevegő-hűtőt építettek be, maximalizálva ezzel a töltési sűrűséget. A motor levegőellátását tovább javítja az új, kisebb ellenállású szívónyílás és a nagy furatú, nagy teljesítményű kipufogórendszer, ahol a kipufogócsőben elektronikus vezérlésű szelep segít az ellennyomás és a kipufogózaj kiegyensúlyozásában.

A hengerfej olyan ötvözetből készül, ami ellenáll a magasabb hőmérsékletnek, a motorblokkot pedig nagy szilárdságú öntöttvas betétek erősítik.

A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.

ford_focus_rs_2015_004

A motor körültekintő hangolásának köszönhetően az erőforrás már alapjáratról remekül reagál a gázparancsra, közepes fordulatszám-tartományban pedig komoly vonóerőt biztosít, és könnyedén pörög fel a 6.800 1/perces maximális fordulatszámig. A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000 és 4500 1/perc fordulatszám között rendelkezésre áll, sőt erőteljes gyorsításkor – ideiglenes túltöltéssel, 15 másodperces időtartamra – ez az érték 470 Nm-re is emelkedhet.

A lelkesítő teljesítményhez lelkesítő hanghatás illik. A Ford Performance mérnökei az RS-hez illően sportos, mély morgással, dörrenésekkel és ropogással tarkított kipufogóhangot komponáltak, ami biztosan kedvet csinál a lendületes autózáshoz – nem mellesleg pedig az RS egyik különleges ismertető jegye.

“Ez a különleges 2,3 literes EcoBoost egység biztosan mély benyomást tesz majd az autósokra, amikor megérzik a turbó tolóerejét, és a vörös mezőig kergetik a fordulatszámmérő mutatóját – s eközben olyan hang tölti meg a kabint, ami garantáltan mosolyt csal az arcukra,” ígérte Pericak.

A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be. Ez az autó immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában. Az új Focus RS a németországi Saarlouisban készül majd.

A Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Az európai vásárlók 2016 elején vehetik át az első Focus RS-eket.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK