AutóAddikt Autó-motorsport Bús Edina, SEAT Leon Eurocup: “A versenypályán nem vagyok se férfi, se...

Bús Edina, SEAT Leon Eurocup: “A versenypályán nem vagyok se férfi, se nő. Autóversenyző vagyok”

“Amikor a pályán versenyzem, nincs szó arról, hogy férfi vagyok-e vagy nő. Csupán egy vagyok a többi versenyző között” – vallja határozottan Bús Edina, aki egyike annak az öt női versenyzőnek, akik részt vesznek az idei SEAT Leon Eurocup versenyen abban a kategóriában, ahol a legnagyobb számban találhatjuk a női versenyzőket.

Edina egy férfiak uralta sportágban versenyez, ahol azonban a nők már egyre nagyobb számban vannak jelen. Bevallása szerint édesapja a mai napig még mindig felteszi neki a kérdést, hogy biztosan ezt az utat akarja-e járni? De Edinát nem ingatja meg semmi, jóllehet, még nagyon jól emlékszik, mennyire nehezek voltak a kezdetek, amikor ő volt az egyetlen nő a boxutcában, és arra koncentrált, hogy mindent jól csináljon. Ma már azt állítja, hogy semmi hátránya nincs annak, ha itt valaki nő.

Elkísértük Edinát a montmelói versenyt megelőző edzésére. Amikor megérkezünk a boxokhoz, mindenekelőtt üdvözli a csak férfiakból álló csapatát. “Minden mérnököm és szerelőm mögöttem áll, és ez a legfontosabb”. De nem hagyja figyelmen kívül azt sem, hogy “nagyon szigorúak velem, mert ez a sport nem játék, hanem nagyon kemény munka.” És ezt mi is meg tudjuk erősíteni, amikor látjuk, mennyire elégedetlen az egyik mérnöke az elért időeredményekkel. A mérnök ellenőrzi Edina pozícióját a monitoron, és elismeri, hogy „Edina egyre jobb, de még mindig végeznünk kell jó néhány tesztet”.

Versenyzői szerelésébe beöltözve Edina külsőleg semmiben nem különbözik riválisaitól. Elérkezett a várva várt pillanat: beül a kormány mögé, felpörgeti a motort, és az idő megáll. “A kormány mögött ülve erősnek, szabadnak és nagyon elszántnak érzem magam” – állítja. “Ha mi, női autóversenyzők lehetőséget kapunk, mi is képesek vagyunk hatékonyan versenyezni, és felállni a pódiumra” – teszi hozzá Bús Edina.

Előző cikkHuszonhatodik születésnapját ünnepelte idén a Toyota Classics rendezvénysorozat
Következő cikk[TESZT] Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive – ésszerű választást jelent?