AutóAddikt Autóteszt Toyota Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive – ésszerű választást jelent?

[TESZT] Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive – ésszerű választást jelent?

Valahol a harmadik és negyedik generáció közt lavíroz éppen a japán gyártó középkategóriás modellje, a Toyota Avensis. Alapvetően a 2009-es újragondolás kifejezetten jót tett a modellnek, a már számottevően elkélő frissítés viszont hosszabb ideig váratott magára, mint ahogyan azt megszokhattuk. Igaz, a Toyota Avensis már jócskán túlszaladt modellciklusa felén, mégis találkozhatunk nem elhanyagolható újdonságokkal.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-001

Tehát érezhetően kitett magáért a Toyota dizájner részlege, amikor újraértelmezték a 2015-ös Toyota Avensis faceliftjét, hiszen máris a front részleteit vizsgálva szembetűnik a változtatások teljes sora.

Újítások széles tárháza

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-004Laikus megközelítéssel még akár azt is pedzegethetnénk, hogy némi új rajzolat a lámpatesteknél így, meg átformázott hűtőmaszk úgy; viszont tévedés azt gondolni, hogy mindössze ennyiről lenne szó egyebek mellett: az új, 2015-ös Toyota Avensis Touring Sports orr-részének szinte minden egyes alkotórésze nóvum, viszont sikerült úgy megvalósítani a változtatásokat, hogy teljesen újdonság-szerűen hasson az összhatás. Jó is ez így, hiszen a jelenleg érvényes Toyota márkaarculatba remekbeszabottan illeszkedik az irányvonal, a robosztus, markáns stílusjegyek jól hangsúlyozzák a Toyota Avensis-szellemiséget.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-003Számottevő pluszra a far kivitelezése esetében sem kell számítani, viszont a lámpatesteket már más jelleggel láthatjuk viszont – hasonlóan az Auris Touring Sports-nál alkalmazott vonalvezetésekhez, a tesztelt Toyota Avensis Touring Sports-nál is élces, húzott hátsó szempárral csalogatja a tekintetet az autó. Igen, csalogatja, annak ellenére, hogy Touring Sports révén a klasszikusan értelmezett kombi fazonnal kell szembesülnünk, ami már önmagában is kellemes látványt nyújt. Persze van, aki idegenkedik a nagyobbra nyújtott, puttonyos fazontól, mi bátran vállaljuk e téren is jelenlévő elhívatottságunkat. Ha már lúd, legyen kövér, nemdebár? Egy viszonylag nagy autó szóljon a praktikumról és a jó használhatóságról.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-005

Fentiek fényében a Toyota Avensis Touring Sports igazán ésszerű választást jelent, legalábbis, ha az alapvető tényeket egymás mellé állítjuk (a teszt végén, konklúzióként). Mivel a formavilág meggyőzte szerkesztőségünket, már „csak” az enteriőr, valamint a végére pedig a hajtáslánc maradt.

Népszerű a letisztult, ám kifejezetten igényes beltér

Ízlésesen kidolgozott belteret kapott a 2015-ös Toyota Avensis Touring Sports, érezhetően feljavított minőségi faktorral, kacsintgatva a prémium szegmens irányába. A férőhelyek kialakítása minden tekintetben nagy, igaz, a konkurencia egyes alternatívájában találkozhatunk tágasabb elgondolásokkal.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-010

Mindennel együtt a Toyota Avensis Touring Sports első foteljei kényelmesek, perfekt állíthatóságukban rejlik legfőbb erejük. Az ülő- és hátlapok jól pozícionálhatók, közepes testalkattól felfelé határ a csillagos ég. A kormány fogása masszív, a bőrözés itt puha, bársonyos tapintást nyújt, a multifunkciós panelek pedig mind korrekt elhelyezkedést kaptak.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-012

Mint általában a Toyota modellek esetében, a Toyota Avensis Touring Sports-nál is kiváló átláthatóságot kapott a műszerfal, maga a központi egység, illetve a középkonzoli infotainment is. Utóbbi kellően elegendő információval látja el a vezetőt és utasait, a lokalizáció el lett találva, nincsenek magyartalan pontok, minden klappol.

Tágas helykínálat az utazóknak. A csomagtér is rendben, lehet pakolni – szinte mindent

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-015Tekintélyes tengelytávjának köszöntően a Toyota Avensis Touring Sports több, mint elegendő lábteret biztosít a hátul helyet foglaló akár három átlagos magasságú felnőttnek, azzal együtt, hogy még itt is érződik azért a fránya kompromisszumok jelenléte. Igaz, a több jelen esetben kevesebb, mármint a nagyobb helykínálat kevesebb lemondást igényel, mint mondjuk az Auris esetében, de a térdterek, a váll- és fejterek tekintélyesek a kategóriában. A hátsó ülések is jó szolgálatot tesznek akár nagyobb távolságra tervezett utazásoknál is, pontosan a fentebb leírtaknak is köszönhetően.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-011Menetkomfort: a Toyota Avensis Touring Sports közepesen kemény felfüggesztései garantálják az arany középutat a kiruccanások során, tehát épp megtartják a kocsiszekrényt azon a bizonyos ponton, ami még mindkét esetben – lágyság, keménység – belefér az átmenetbe. Erős kanyarstabilitást kapunk annak ellenére, hogy a Toyota Avensis Touring Sports kocsiszekrénye nem kifejezetten az alacsonyabbak közé tartozik, erőteljesebb útibákat kevésbé simítja jól a futómű, ez elsősorban a hátul utazók számára lehet jelen észrevehetőbben.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-009

543 literes csomagtérrel rendelkezik a Toyota Avensis Touring Sports, ez mindössze 300 ezer forintos felárat jelent a szedánéhoz képest. Megéri ennyivel többet kifizetni a pénztárnál? Természetesen, ugyanis pakolásnál ténylegesen lehet mellőzni minden olyan gondolatot, miszerint jobb otthon hagyni néhány plusz bőröndöt, csomagot, táskát.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-006

A 40:60 arányban dönthető hátsó üléssorba sílécalagutat is integráltak, úgyhogy a sokoldalúság ténylegesen bizonyított, figyelembe véve a bal- és jobb oldali tárolórekeszeket, a sínes rögzítőrendszert is. Egyébként az előrehajtott hátsó üléssorral közel 2 méter hosszúságú, sík felületű rakfelületet nyerhetünk a Toyota Avensis Touring Sports-ban.

Az alapok nem itt keresendők, viszont a Toyota finomhangolt egy keveset. Jól tette

A tesztelt Toyota Avensis Touring Sports-ban a BMW-től áthozott 2 literes dízel blokk (20d) dolgozott, Toyota hengerfejjel. Utóbbi kapcsán a hajtáslánc továbbra is D4-D fémjelzéssel fut, a tesztautóban 143 lóerős aggregát dolgozott tehát; a motor maximális teljesítménye kerek 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezett.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-014

320 Newtonméter csúcsnyomaték elegendő bőségesen ahhoz, hogy az 1490 kilogramm össztömegű kocsiszekrényt kellő dinamizmussal mozgassa, a lendület már 1750-nél elkezdődjön, s egészen 2250-ig tartson az ívelés. E tartomány felett is elemében van a hajtás, a Toyota Avensis Touring Sports jól hangolt hatgangos manuális kéziváltójának köszönhetően optimális tartományokban autózhatunk bármely sebességnél. Fájó pont viszont, hogy a D-4D dízelekhez nem rendelhető automataváltó jelenleg.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy a Toyota Avensis Touring Sports nagyszerű autópályázós megoldás, az az, hogy 130 kilométer/órás fix tempónál domborzattól függően 2100-2350 közti percenkénti fordulatszámmal sikerült autóznunk, mindössze 5.3 literes átlagfogyasztást rögzítve 100 kilométerre.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-016

Városban is takarékosnak bizonyult a tesztelt Toyota Avensis Touring Sports, szinte deciliterre pontosan ugyanazt az átlagot kaptuk, mint autópályán (5.3 liter/100 kilométer), országúti, 90 kilométer/órás tempónál csekély, mi több már-már irreálisnak ható 3.6 literes átlaggal szembesültünk.

…kell, nem kell? Kell.

Mindenképp érdemes elgondolkodnunk azon, hogy családi kombi vásárlása esetén számoljunk-e a Toyota Avensis Touring Sports-szal, annak ellenére, hogy az autó nem kifejezetten az olcsó(bb) kategória képviselője, ha a csúcsfelszereltséget választjuk – 10 120 000 forint az alap vételár bruttóban a tesztautó esetében. Racionálisabb lehetőséget a belépőszint is jelenthet, itt Live felszereltséggel, 1.6 literes, 132 lóerős benzinessel, 6 sebességes manuális kéziváltóval szerelt variáns már 6 860 000 forintos indulóárával kecsegtet.

2015 Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 143 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4820 mm

Szélesség: 1810 mm

Magasság: 1480 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1280 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 543 liter, 1575 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.5 s (gyári), 9.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.3 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.7 l/100km

Országúti: 3.8 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 119 g/km

Bővebb információ a Toyota hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS