AutóAddikt Autóteszt Citroën Citroën C4 BlueHDi 120 Shine – hozott újat a ráncfelvarrás

[TESZT] Citroën C4 BlueHDi 120 Shine – hozott újat a ráncfelvarrás

Valószínűleg első hallásra és látásra is furcsa, de a Citroën C4 a francia gyártó modellpalettáján 2004 óta, azaz 11 éve szerepel, s töretlenül menetel előre.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-003

Azóta persze történt egy s más, némi ráncfelvarrás (a jelenleg piacon lévő alternatíva is pont ennek jegyében mutat fel érdekességeket), nem beszélve arról, hogy a C4 maga szinte önálló kategóriává nőtte ki magát az évek során.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-005

Gondoljunk csak arra, mi minden épül a Citroën C4 alapjaira! Van ugyebár Citroën C4 Cactus-unk, Citroën C4 Picasso és Grand Picasso egyaránt; a DS irányvonalat pedig külön kategóriaként emlegethetjük (DS4). Egyszóval: a Citroën semmit sem bízott a véletlenre ezalatt a több, mint 1 évtized alatt. S lám, megérkezett a ráncfelvarrás, ami inkább a második nagy faceliftes széria kicsinosítgatása nyomokban: a tesztben is szereplő Citroën C4 alapjaiban véve formabontó és rendhagyó újdonságokat nem hordoz, viszont annál inkább fel lett vértezve mindenféle innovatív földi jósággal.

Vizsgáljuk meg: mekkora a különbség?

Fentiek értelmében a külalakban nem is szükséges keresnünk számottevő nóvumot, hiszen a tervezőmérnökök még visszafogottan sem nyúltak a már korábban bejáratott részletekhez. Nézzük, mi és mennyiben változott az előző megközelítésekhez képest!

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-004Az új Citroën C4 eddig színárnyalat-felhozatala kibővült, ennek értelmében számos eddig nem látott tónust választhatunk az autóhoz. Szintén a külalakot dobják fel az új formavilággal felruházott könnyűfémfelnik, így a konfigurálás során ténylegesebben egyedibb és testre szabhatóbb variációk jöhetnek létre. Fontos ez, hiszen a Citroën, konkrétan a Citroën C4 egyedisége mindig is a többitől különbözni vágyásban testesült meg, tetszetős, hogy folyamatosan követi a márka ezt a már jól bevált tendenciát.

Új lámpatesteket kapott a Citroën C4: a front rész buráinak rajzolata markánsabb lett, míg a far zárófényei a manapság egyre divatosabb 3D LED alapú rendszert kapták, amit egyébként az összes 2015-ös (2016-os) modell egységesen visel.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-007Az előzőekben leírtak alapján jól látszik, hogy a Citroën C4 ha száz, vagy akár nyolcvan százalékban nem is, de jelentősen újult, vagy még inkább frissült – nem titkoltan azzal a céllal, hogy az idáig becélzott közönség netán kibővülhessen, fókuszban a fiatalabb vásárlóréteggel. Nem mintha eddig nem ez lett volna az alap, de az tény, hogy a Citroën C4 jelenlegi üdesége sokat javított az összhatáson.

Érezhető a beltér technológiai és minőségbéli fejlődése

Folytassuk tovább a Citroën C4 enteriőrjével. Itt a leginkább számottevő újítás a középkonzol LCD kijelzője, mely mostantól 7 col képátlóval örvendezteti a sofőrt és az utasokat, úgy, hogy teljesen új karakterisztikájú környezetet kapott újragondolt, egységesebb gombsorokkal. Ráadásként az egész rendszer architektúrája is modernebb, kiforrottabb lett, melynek köszönhetően növekedett a stabilitás, az alkalmazott OS gyorsabb, míg az integrált navigációs szoftver pontosabb lett.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-014

Emlékszünk a Citroën modellek legendás kényelmére? Nos, az új Citroën C4 valamilyen szinten hordozza a tradíciót, bár véleményünk szerint az újkori Citroënek közül egyedül a C5-nek sikerült visszaadnia a nagybetűs, klasszikus légrugós élményt gyakorlatban is (sajnos a hidropneumatikus felfüggesztés-technológia már a múlté lett közben).

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-017

Ennek ellenére a futómű és felfüggesztés lágy, néha túlontúl is, mely következtében a kanyarstabilitás hagy némi kívánnivalót maga után. Főként, ha lendületesen érkezünk egy élesebbnek mondható kanyarba, négy fővel: a kocsiszekrény ilyenkor kifejezetten hajlamos a dőlésre, számottevő instabilitást érezhetünk, és masszívabb kormányzásra lesz szükség ahhoz, hogy a Citroën C4 megmaradjon a kívánt és előirányzott nyomvonalon.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-016

A Citroën C4 ülései kényelemre hangoltak, az első székek el vannak látva a magasabb felszereltséghez szorosan kapcsolódó komfort funkciókkal (például több állásos masszázs). Az ülő- és hátlapok megfelelő felülettel bírnak, közepes keménységűek, míg a hátsó hármas pad optimálisan szállít kettő átlagos testalkattal bíró felnőtt utast.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-020Kategóriáján belül is kellemes méretűnek számító, alaphangon 408 literes csomagterével a Citroën C4-nek nincs szégyenkeznivalója, hiszen egy hétköznapi kiruccanáshoz, kisebb-nagyobb utazásokhoz bőségesen elegendő kapacitást jelent az itteni férőhely. A pakolás szimpla, bár a peremek viszonylag magasak, ennek ellenére akadálymentesnek tűnt a közepes méretű csomagok be- és kihelyezése.

Még mindig meggyőző hatással bír az 1.6-os gázolajos

Ódákat lehet zengeni a Citroën C4, valamint a PSA modellekbe előszeretettel applikált 1.6 literes HDi dízelekről, főként, ha a takarékosság kerül előtérbe.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-019

Jelen esetben sincs ez másképp, hiszen talán a legideálisabb és legésszerűbb választást jelentheti az erősebb, 120 lóerős verzió, ugyanis sem felára, sem pedig az üzemeltetési költségek esetleges többlete nem szól ellene. Az öngyulladós aggregát maximális teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatszámon adja le, míg a 300 Newtonméteres csúcsnyomaték már 1750-től érezhetően rendelkezésre áll, és jelen is van 2500-ig folyamatosan. Ennek megfelelően a menetdinamika teljesen rendben van, a gázreakciók közvetlenek, főként ebben a fordulatszám-tartományban, azonban 3000 felé haladva indokolt a magasabb fokozatba történő felváltás.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-011Üzemanyag-fogyasztás tekintetében a tesztelt Citroën C4 120 lóerős BlueHDi motorja ismételten illusztris eredményeket produkált. Országúti körülmények között, változóan 80-90 kilométer/órás sebességgel, nagyban egyenes, emelkedőktől mentes útszakaszon 3.4 liter/100 kilométeres átlagot rögzítettünk 16 kilométer megtétele után, többszöri resettel. Városi környezetben, de nem zsúfolt utakon közlekedve, kevés lámpával az átlagfogyasztás mértéke nem haladta meg a 4.5 liter/100 kilométert, úgyhogy a vegyes, többnyire városi használat is mindössze 4.3 literes fogyasztást eredményezett átlagolva, szintén 100 kilométerre. Mindezt fele arányban 2, illetve 4 felnőtt személlyel.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-012

Ár-érték viszonylatban is racionális választás a Citroën C4, azzal együtt, hogy akad konkurencia, hasonló árfekvésben, hasonló felszereltséggel, teljesítménnyel és műszaki mutatókkal. Viszont ha számít a még mindig jelenlévő Citroën-féle egyediség, a franciás mivolt, valamint a legendásan aszkéta és jól összerakott dízel hajtáslánc, akkor mindenféleképp érdemes elgondolkodni a Citroën C4 beszerzésének lehetőségén.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-001

2015 Citroën C4 BlueHDi 120 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1560 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4329 mm

Szélesség: 1789 mm

Magasság: 1489 mm

Tengelytáv: 2608 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1280 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 408 liter, 1183 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 197 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.6 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.3 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.4 l/100km

Országúti: 3.5 l/100km

Vegyes: 3.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 100 g/km

Bővebb információ a Citroën hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
87 %
Komfort
90 %
Kezelhetőség
89 %
Biztonság
89 %
Költségek
95 %
Előző cikkAz új Opel Astra K Arany Kormánykerék díjat nyert
Következő cikkA BMW Group októberi értékesítési mutatója ismét rekordot döntött