Főoldal Blog Oldal: 473

Vázlaton az új Hyundai Creta

A Hyundai Motor Company néhány nappal ezelőtt nyilvánosságra hozta a hamarosan bemutatkozó Creta városi szabadidőjármű első vázlatát.

hyundai_creta_vazlat_autoaddikt

A Hyundai Creta prémium hatású formaterve a Hyundai Motor továbbfejlesztett formatervezési filozófiájára épül. A merész orrkialakítás, a masszív oldalfal, a sportos far és az egyéb részletek összességükben harmonikus, prémium városi szabadidőjármű dizájnt eredményeznek.

A Hyundai Creta merész, lenyűgöző formatervének meghatározó stíluselemei az egyedülálló, hatszögletű hűtőmaszk, a kecses profil és a stabil kiállás. A rejtett A-oszlop koncepciója egyedi, dinamikus arculatot kölcsönöz a járműnek, egyben szellős, nyitott utastérre utal.

J.D. Power IQS: javított a Kia, az eredmények magukért beszélnek

A Kia Motors ismételten fontos mérföldkőhöz érkezett: a J.D. Power 2015-ös kezdeti minőségi felmérésében (Initial Quality Study, IQS) a teljes iparág második legjobban teljesítő márkájaként végzett.

kia_iqs_2015

A Kia IQS pontszáma további 20 ponttal nőtt a tavalyi, minden korábbinál magasabb eredményhez képest, így a rangsorban négy helyet átugorva az összesített ezüstérmet szerezte meg 33 márka közül; illetve a legelső helyen végzett a tömegpiaci (nem prémium) márkák körében.

 

A Kia felemelkedésének fő motorja az volt, hogy legkeresettebb típusai közül kettő – a Soul és a Sorento – is kategóriája abszolút legjobbjának bizonyult, míg a Rio, az Optima, a Cadenza, a Sportage és a Sedona (egyes piacokon Grand Carnival) modellek méretosztályukban a legjobb három között végeztek.

 

„Úgy gondoljuk, a J.D. Power jelentése magáért beszél: a Kia világszínvonalú járműveket épít. Az eredményeket különösen értékessé teszi számunkra a tény, hogy az IQS tanulmány közvetlenül ügyfeleink véleményét tükrözi.” – mondta Michael Sprague, a Kia Motors America ügyvezető igazgatója és alelnöke. „A Kia felemelkedése az autóipar legnagyszerűbb sikertörténeteinek egyike, amelyet a márka több ezer, világszerte tevékenykedő munkatársának kemény munkája, valamint a cég azon, hosszú távú stratégiája alapozott meg, amellyel a minőségre koncentrálva erősítettük pozícióinkat, így tettük mind értékesebbé a tulajdonosi élményt.”

 

A Kia Egyesült Államokbeli eladásai több mint megkétszereződtek az elmúlt hat évben, valamint a márka, jelentős beruházásokkal erősítette meg helyzetét a piacon, és folyamatosan egyre előrébb végzett a J.D. Power éves IQS értékeléseiben. Miután a Soul 2012-ben első helyet ért el a kompakt szabadidőautók kategóriájában, a Kia 2013-ban bejutott az összesített Top 10-be, amint a Soul és a Sportage első helyen (döntetlen) végzett saját kategóriájában, majd a márka 2014-ben az iparág hatodik legjobbjaként zárta a felmérést. A vállalat 1,1 milliárd dolláros beruházási értéket képviselő, West Point-i (Georgia állam) üzeme, a Sorento és Optima modelleket előállító Kia Motors Manufacturing Georgia minden idők legelőkelőbb eredményét érte el az észak/dél-amerikai autóipari gyártók minőségét rangsoroló 2015-ös felmérésen. Ezen túlmenően a Soul-t gyártó Kwangju üzem a legelső helyen zárta a felmérést az ázsiai csendes-óceáni térségben.

 

Az idén 29. alkalommal megszervezett J.D. Power IQS felmérés 26 méretosztályban elemzi a tulajdonosoktól kapott információkat. Az IQS rangsort az autótulajdonosok határozzák meg, a gépkocsi megvásárlását követő, első 90 nap tapasztalatai alapján értékelve a vezetési élményt, a motort és a sebességváltót, valamint felvetve egy sor esetleges, minőségi jellegű kifogást.

 

A Kia IQS pontszáma további 20 ponttal nőtt a tavalyi, minden korábbinál magasabb eredményhez képest, így a rangsorban négy helyet átugorva az összesített ezüstérmet szerezte meg 33 márka közül; illetve a legelső helyen végzett a tömegpiaci (nem prémium) márkák körében.

A Kia felemelkedésének fő motorja az volt, hogy legkeresettebb típusai közül kettő – a Soul és a Sorento – is kategóriája abszolút legjobbjának bizonyult, míg a Rio, az Optima, a Cadenza, a Sportage és a Sedona (egyes piacokon Grand Carnival) modellek méretosztályukban a legjobb három között végeztek.

„Úgy gondoljuk, a J.D. Power jelentése magáért beszél: a Kia világszínvonalú járműveket épít. Az eredményeket különösen értékessé teszi számunkra a tény, hogy az IQS tanulmány közvetlenül ügyfeleink véleményét tükrözi.” – mondta Michael Sprague, a Kia Motors America ügyvezető igazgatója és alelnöke. „A Kia felemelkedése az autóipar legnagyszerűbb sikertörténeteinek egyike, amelyet a márka több ezer, világszerte tevékenykedő munkatársának kemény munkája, valamint a cég azon, hosszú távú stratégiája alapozott meg, amellyel a minőségre koncentrálva erősítettük pozícióinkat, így tettük mind értékesebbé a tulajdonosi élményt.”

A Kia Egyesült Államokbeli eladásai több mint megkétszereződtek az elmúlt hat évben, valamint a márka, jelentős beruházásokkal erősítette meg helyzetét a piacon, és folyamatosan egyre előrébb végzett a J.D. Power éves IQS értékeléseiben. Miután a Soul 2012-ben első helyet ért el a kompakt szabadidőautók kategóriájában, a Kia 2013-ban bejutott az összesített Top 10-be, amint a Soul és a Sportage első helyen (döntetlen) végzett saját kategóriájában, majd a márka 2014-ben az iparág hatodik legjobbjaként zárta a felmérést. A vállalat 1,1 milliárd dolláros beruházási értéket képviselő, West Point-i (Georgia állam) üzeme, a Sorento és Optima modelleket előállító Kia Motors Manufacturing Georgia minden idők legelőkelőbb eredményét érte el az észak/dél-amerikai autóipari gyártók minőségét rangsoroló 2015-ös felmérésen. Ezen túlmenően a Soul-t gyártó Kwangju üzem a legelső helyen zárta a felmérést az ázsiai csendes-óceáni térségben.

Az idén 29. alkalommal megszervezett J.D. Power IQS felmérés 26 méretosztályban elemzi a tulajdonosoktól kapott információkat. Az IQS rangsort az autótulajdonosok határozzák meg, a gépkocsi megvásárlását követő, első 90 nap tapasztalatai alapján értékelve a vezetési élményt, a motort és a sebességváltót, valamint felvetve egy sor esetleges, minőségi jellegű kifogást.

[TESZT] Opel ADAM Rocks 1.0 Turbo ECOTEC Start/Stop – a belevaló, apró crossover

Unalomig ismételt téma autótesztjeinkben (is) a downsizing fogalma. Ám ezen kérdéskör pedzegetésekor alapvetően a motorokra fókuszálunk, kiváltképp a kettő- illetve háromhengeres benzines erőforrásokra; akad azonban olyan eset is, amikor az öngyulladós szféra egy-egy képviselőjére irányulnak a tekintetek.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_001

Mi történik viszont akkor, ha egy – jelen esetben – autógyártó úgy dönt, hogy a már meglévő apró modelljét is downsizingolja? Így persze nem igaz a megközelítés, hiszen az Opel ADAM nyilvánvalóan nem a Corsa kisebbre húzott verziója, sokkal inkább az Opel termékportfóliójának a jelenlegi legkisebb variációja. Korábban talán utópia lett volna azt feltételezni, hogy a Corsa modellnél lehet kisebbet gondolni, s lőn csoda: lehetett. Nem beszélve a további, jövőben érkező koncepcióról az Opel KARL tekintetében – úgy tűnik, nincs megállás. És ez kifejezetten jó így.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_010

Miért is jó mindez? Valószínűleg azért, mert olyan lefedettséget kap minden igény kielégítés téren, hogy szinte már-már bőségzavarral küzd a vásárló, amennyiben választani akar konkrétan a felhozatalból. Maradjunk tehát az Opel palettájánál – ugyanis az Opel ADAM-ra koncentrálunk jelen írásunkban, konkrétan az Opel ADAM Rocks-ra.

Korai találkozások

Korábban, amikor is Magyarországra újdonságként érkezett meg az Opel ADAM, a hazai menetpróbán már megtapasztaltuk testközelből az aprócska városi autó alapvető tulajdonságait, majd rá néhány hónappal a Genfi Autószalonon már meg is tapogathattuk az Opel ADAM Rocks kiállított darabjait. Utóbbi révén sok tágra nyílt szemmel, csodálkozó tekintettel találkoztunk ott, a helyszínen: egyfajta új kategória születését vélték a látogatók felfedezni az Opel ADAM Rocks-ban, egy merőben rendhagyó stílus kialakulását. Egy szó, mint száz: ilyen apró crossover még nem volt.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_004

Minden kétséget kizáróan az Opel ADAM Rocks külleme sokkal maszkulinabb, mint az alapmodelleké, bár mint tudjuk, az autó konfigurálhatósága határtalan (külső és belső egyaránt). Így nyilvánvaló, hogy vásárlás előtt létre tudjuk hozni a leginkább ízlésünknek megfelelő kombót, azonban az átdolgozott hűtőmaszk-felület, a műanyag peremekkel megerősített szélek és kerékjárati ívek, a szolidan emelt hasmagasság egyebek mellett csakis a Rocks variáns kiváltságai.

…pedig ekkora crossover nincs is!

Méretezés tekintetében párhuzamosak a paraméterek, mint a hagyományos értelemben vett Jam, Glam, Slam felszereltségi szintek esetében, a 3747 milliméteres hossz és 1720 milliméteres szélesség hasonló, viszont eltérés a magasságban látszik – jelen esetben 1493 milliméteres.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_002Az igazán markáns jelleg természetéből adódóan oldalról látszik leginkább, itt akár még azt is mondhatnánk, hogy terepjárós jelleget hordoz az Opel ADAM Rocks, hiszen a küszöb- illetve sárvédők kontúrjai hangsúlyos műanyagberakásokat viselnek, mutatva ezzel, hogy igenis strapabíró négykerekűvel van dolgunk. Olyannal, amely túl exhibicionista tálalásán talán még földutak közelébe is bátran engedhető, ha épp úgy kívánja a szituáció.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_00322.5 centiméter széles, 18 col átmérőjű keréktárcsák pompáztak az Opel ADAM Rocks tesztautón, ezek kifejezetten felmagasztalták az amúgy sem háttérbe szorított egyéniséget. Amolyan igazi tekintetmágnesként aposztrofálható az összkép, bájos, üde, kicsit tán agresszív vonulatok jellemzik az autót – s tévedés azt hinni, hogy a far esetében kifogytak a német dizájnerek az ötletekből. Kizártnak tarthatjuk mindezt már akkor is, amikor az Opel ADAM Rocks-ot szemből mustráljuk, valahogy úgy kell éreznünk, hogy a lezárás sem lehet eltérő. Lám, igazunk is lesz, az újragondolt lökhárítórész matt ezüsttel körbevett kiegészítő lámpapárost tartalmaz, diffúzor jellegű alsó panellel, szimpla kipufogócsonkkal a bal oldalon, közvetve a Rocks esetében elmaradhatatlan műanyagozással. Hiába, no: így teljes az összesség.

Szabadidő eltöltéséhez ideális. Visszafogott méretezésével csábít

Vizsgáljuk meg az Opel ADAM Rocks-ot a szabadidőautók irányából az enteriőrt tekintve is! Kezdjük az egyik legsarkalatosabb ponttal, méghozzá a csomagtér méretezésével. 170 liter alaphangon, 663 liter az osztott hátsó ülések előredöntésével. Elegendő ez? Persze, hogy nem! De hát ki beszélt itt teljes értékű, több szegmenssel magasabb helyet becélzó járműről? Senki, az Opel ADAM Rocks-nak nyilván nem a praktikum az erénye száz százalékban. Nyomokban ugyan, de tartalmaz belőle, itt sokkal inkább a stílusról, életérzésről, egyediségről szól a fáma.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_005

Különbözni akar az Opel ADAM, illetve az Opel ADAM Rocks kategóriájának képviselőitől, s ez sikerül is neki. Bár akad több hasonló hobbimodell is egyéb márkák felhozatalában, mégis jelen tesztünk tárgya talán a leginkább megnyerő: elegendő például az utaskabint nézni. Nem másol, nem akar hasonlítani (az alapelképzelés persze nyilván nem innen indult), próbál erőteljes megvalósításokkal domborítani. Mindez máris kitűnik a kormánykerék megálmodásánál, kissé aszimmetrikusba hajló ívelésénél, a keresztküllők kiképzésénél. A központi műszerek elrendezése követi az aktuális Opel trendet, a tesztautóba konfigurált belső díszítőelemek (jelen esetben fehér műanyagok) derék módon alkottak egységet a világos tónusú drapp bőrkárpitozással.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_013

Arányaiban teljesen perfekt méretezésű kijelzőt kapott az IntelliLink alapú információs központ, kicsit szemmagasság alá került, ez talán zavaró lehet vezetés közben, ha navigációt (smartphone-nal párosítva bluetooth-on keresztül) használunk. Egyébiránt minden kézre esik, kezdve a kezelőszervektől egészen a hatfokozatú kéziváltóig.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_014Hozza-e a megfelelő kényelmi szintet utazásnál a háromajtós Opel ADAM Rocks? Két személy részére mindenképpen, a teljes értékű vezető- illetve utasoldali ülés ergonómiája rendben van, tökélyre hangolt az ülő- illetve hátlapok tekintetében egyaránt, s bár a jelenleg elérhető legmagasabb felszereltségi szintet jelenti az Opel ADAM esetében a Rocks, comb- illetve deréktámasz nincsen. Nem meglepő ez ugyanakkor, hiszen ez az opció alapvetően a magasabb kategóriák kiváltsága – szükség nem is nagyon lesz rá, ugyanis a márka legkisebbje tökéletesen hordozza a benn ülőket, akár hosszabb, több száz kilométeres távolságok legyűrésénél is.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_015Hátra a beszállás körülményes. Függ mindez attól, hogy mennyire hajlékony az a kettő, átlagosnál talán kicsit vékonyabb testalkatú delikvens, akik hátra pozícionálják magukat – itt az előny a gyengébbik nemé tagadhatatlanul. Talán az egész Opel ADAM jelenséggel így van ez, bár – mint említettük fentebb – az Opel ADAM Rocks azért hordoz némi férfias jelleget.

Szentgotthárd szíve-lelke

Kellemes meglepetés volt az 1 literes, 115 lóerős, Szentgotthárdon gyártott háromhengeres benzines egység. Mind viselkedésben, mind pedig gazdaságosság tekintetében.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_017

A maximálisan megadott teljesítmény pörgetős, 5000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, a 166 Newtonméteres csúcsnyomaték pedig 1800-tól áll rendelkezésre. A gázreakciók szinte késleltetés nélkül hozzák működésbe a dinamikus, erőteljes motort, a gyári száraz tömegű 1041 kilogrammos kasznit pedig 9.4 másodperc alatt katapultálja 100 kilométer/órás sebességre nulláról saját méréseink szerint. A több, mint 1 tonnás önsúly magas, viszont a 115 lóerő bőségesen elegendő így is, hogy remekbeszabott dinamizmussal mozgassa az Opel ADAM Rocks-ot. A beépített Start/Stop automatika részben pontos csak, számos esetben a kigurulásoknál is (piros lámpához érkezés, motorfék elvétele és üresbe helyezés után) hajlamos lekapcsolni az egységet, úgy, hogy az autó még mozgásban van.

Gazdaságosság: az egyik felhasználóbarát pozitívum 

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_009Fenntartások mindig akadnak a downsizing-gal kapcsolatosan, ezek a fenntartások pedig nem titkoltan a fogyasztásra korlátozódnak – a teljesítmény évről évre a méretcsökkentéssel párhuzamosan növekszik, mára már alig érezhető a néhány száz köbcentiméternyi különbség a teljesítmény-leadás hatékonyságának kontójára. Tehát az üzemanyag-felhasználás mindig kínos fejezetet nyit ilyen esetekben, ám az Opel ADAM Rocks 999 köbcentis háromhengerese kitűnően brillírozott a fogyasztásteszten: dinamikus közlekedéssel (nem lehet megállni, hogy ne használjuk ki az optimálisan kikanyarított sebességfokozat-tartományokat), vegyes városi-elővárosi használattal kereken 6 literes átlagnál állt meg a fedélzeti computer visszajelzője.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_007

Ugyan ez 0.9 literrel fejelte meg a gyáriak által előirányzott értéket, mégis elmondható, hogy teljesen korrekt érték egy aprócska, 1 literes benzinmotortól, 2, esetenként 3 személlyel autózva. Az országúton mért érték 70-90 kilométer/órás sebességgel 4.1 és 4.6 liter/100 kilométer közt ingadozott, laza átlaggal 4.3-ra jött ki, mely szintén tetszetős.

Árképzés

A tesztben szereplő Opel ADAM Rocks a Rocks opció legdrágábbja, 5 290 000 forintos bruttó listaárral. A belépő szintet az 1.2 literes, 70 lóerős TWINPORT ECOTEC motorral szerelt modell jelenti, itt 3 720 000 forint a bruttó listaár, a legvaskosabb árcédula pedig a S csomagos Opel ADAM-on lengedez, 1.4 literes, 150 lovas ECOTEC motorral szerelve, Start/Stop rendszerrel: 5 000 000 forint kereken a végösszeg.

opel_adam_rocks_1_0_teszt_autoaddikt_008

2015 Opel ADAM Rocks specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 999 cm³

Maximális teljesítmény: 115 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 166 Nm @ 1800 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3747 mm

Szélesség: 1720 mm

Magasság: 1493 mm

Tengelytáv: 2311 mm

Első gumik mérete: 225/35 R18 W

Hátsó gumik mérete: 225/35 R18 W

Tömeg, üresen: 1041 kg

Megengedett össztömeg: 1465 kg

Csomagtartó mérete: 170 liter, bővíthető 663 literig

Üzemanyagtartály mérete: 38 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 196 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári), 9.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.0 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 119 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Hatodszor kapott elismerést az Audi 2.5 TFSI motorja

Az idei Nemzetközi Év Motorja díjat a 2-2.5 literes kategóriában az Audi 2.5 literes TFSI motorja nyerte el. Az öthengeres erőforrás idén a hatodik egymást követő alkalommal hódította el a tekintélyes címet.

audi_rs3_autoaddikt

Az egész világból érkezett összesen 65 autós újságíróból álló zsűri a 2.5 literes TFSI számára ítélte a díjat kategóriájában. „Megbízható Audi minőség és precíz finomhangolás teszi valóban élvezetesen vezethetővé ezt a motort. Semmilyen mesterségesen keltett hang nem tudja helyettesíteni ennek a nagyszerű, soros öthengeres motornak a szenvedélyes hangzását.“ – szólt a zsűri indoklása

„Vállalatunknál az öthengeres motorok nagy hagyományra tekintenek vissza. Segítségükkel az Audi sportos márkává nőtte ki magát az 1980-as években. Hatalmas forgatónyomatékával, lelkes pörgősségével és vérpezsdítő hangzásával az autóipar szenvedélyességének megtestesítője a 2.5 literes TFSI az új Audi RS3 Sportback modellben. Ez a díj megerősít stratégiánkban, amit ennek a motornak a korszerű fejlesztési folyamatánál alkalmaztunk.“ – mondta Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az igazgatótanács technikai fejlesztésekért felelős tagja

Az új Audi RS3 Sportback modell a közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltővel ellátott 270 kW (367 LE) teljesítményű 2.5 literes motorral a legerősebb prémium kompakt autóvá lépett elő. Maximális forgatónyomatéka 465 Nm amely már 1,625 percenkénti fordulatszámtól elérhető és egészen 5,550 percenkénti fordulatig rendelkezésre áll. Az autó 0-ról 100 kilométer/órás tempóra 4.3 másodperc alatt gyorsít fel, az elérhető csúcssebesség 280 kilométer/óra.

Az Audi RS Q3 modellben lévő erőforrás 250 kW (340 LE) teljesítményű és 450 Nm forgatónyomaték leadására képes. A Q3 sorozat csúcsmodelljét az öthengeres motor 4.8 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100 kilométer/órára, végsebességét az elektronika szabályozza 250 kilométer/órára.

Ez a 11. alkalom, hogy Audi motor hódította el a Nemzetközi Év Motorja díjat. 2005 és 2009 között az Audi öt egymást követő alkalommal aratott sikert a 2.0 TFSI motorral az 1.8-2.0 liter közötti kategóriában. Ez a győzelem sorban az ötödiket jelenti a 2.5 TFSI számára.

A modellek üzemanyagfogyasztási értékei:

Audi RS 3 Sportback:

Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8.3-8.1 l/100 km

Kombinált szén-dioxid-kibocsátás: 194-189 g/ km

Audi RS Q3:

Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8.4 l/100 km

Kombinált szén-dioxid-kibocsátás: 198 g/ km

A BMW Group lett a 2015-ös Nemzetközi Év Motorja Díj abszolút győztese

A Nemzetközi Év Motorja Díj 2015-ös megmérettetésén (International Engine of the Year Awards 2015) aratott négyszeres győzelmével a BMW Group ismételten beigazolta erőforrás-tervezés és -építés terén elsajátított páratlan tapasztalatát, illetve szakértelmét.

international_engine_of_the_year_2015_autoaddikt

Miközben a BMW i8 plug-in hibrid sportautó jövőbe mutató hajtáslánca két kategóriában is győzedelmeskedett és az idei verseny abszolút elsőségét is elnyerte, a BMW M3 és a BMW M4 soros hathengeres erőforrása is kategóriája élén végzett.

A BMW i8 meghajtásáról gondoskodó belsőégésű, 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres BMW TwinPower Turbo erőforrás az 1.4 – 1.8 liter közötti motorok versenyében diadalmaskodott, elektromos motorral párosított hajtáslánca pedig a legjobb új erőforrásnak járó díjat és a 2015-ös Nemzetközi Év Motorja Díjat is elnyerte. A 2.5 – 3.0 liter közötti motorok megmérettetésén a BMW M3 és a BMW M4 motorházteteje alatt dolgozó soros hathengeres M TwinPower Turbo motor végzett az élen.

A vállalatcsoport eme négyszeres sikere azon innovatív EfficientDynamics stratégiában rejlő teljesítménypotenciál újabb ékes bizonyítéka, amelynek égisze alatt a BMW Group tervezőmérnökei 2007 óta a vezetés egyre intenzívebb, egyre vérpezsdítőbb és egyre káprázatosabb élményével ajándékozzák meg a márka ügyfeleit, folyamatosan csökkenő üzemanyag-fogyasztási és emissziós értékek mellett.

A Nemzetközi Év Motorja Díj 1999-es megalapítása óta a BMW modellek erőforrásai összesen 66 kategóriaelsőséget és abszolút győzelmet zsebeltek be az elmúlt tizenhét felvonás során. A díjakat évről évre egy szakértőkből álló nemzetközi zsűri ítéli oda a legjobbaknak, tizenkét kategóriában. A 31 országot képviselő 65 autós szakújságíró idén június 17-én, szerdán adta át a nívós díjakat a stuttgarti Motorkiállítás- és vásár ünnepélyes eseményeként.

A BMW i8 plug-in hibrid sportautó háromhengeres belsőégésű erőforrása 170 kW / 231 lóerő teljesítménnyel hajtja a hátsó kerekeket, míg a 96 kW / 131 lóerő teljesítményű elektromos motor – amely az autóba épített, hagyományos háztartási konnektorról is feltölthető lítium-ion akkumulátorból nyeri a működéséhez szüksége energiát – erejét az első tengely felé továbbítja. A két erőforrás egységéből létrejövő, BMW Group által kifejlesztett és gyártott plug-in hibrid hajtáslánccal a BMW i8 az EU-ciklus tesztkörén tisztán elektromos üzemmódban 37 kilométert tett meg és 120 km/órás végsebességre volt képes a valósággal „aszfalthoz ragasztó” intelligens összkerékhajtással kiegészülve, amelynek középpontjában az erőteljes gyorsulás, a tempós kanyarvétel és a dinamikus kigyorsítások állnak. Az elektromos motor mindamellett, hogy a BMW modellek által fémjelzett lebilincselő vezetési élmény érdekében jelentős teljesítmény-többlettel támogatja a hátsó kerekeket hajtó belsőégésű erőforrást, úttörő mértékű hatékonyságot is biztosít: miközben 4,4 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a BMW i8 a plug-in hibrid járművek EU-ciklus szerinti tesztkörén mindössze 2,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztási értéket és 11,9 kW-órás áramfogyasztást produkált 100 kilométerre vetítve. A jövőbe mutató sportautó károsanyag-kibocsátása pusztán 49 gramm kilométerenként.

A BMW M3 és a BMW M4 sportmodelleket hajtó soros hathengeres benzinmotort a mérnökök kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálták, így az M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően páratlanul széles sebességsávban képes egyenletesen leadni acélos teljesítményét, egyedülálló, összetéveszthetetlen hangorkán kíséretében. Az M TwinPower Turbo technológia garantálja, hogy a motor csúcsnyomatéka a lehengerlően széles fordulatszám-tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére álljon, miközben kiemelkedő hatékonyságról tesz tanúbizonyságot.

Ismét a Ford 1 literes EcoBoost erőforrása kapta az Év Motorja díjat

A Ford 1 literes EcoBoost erőforrása elnyerte a 2015-ös Év Motorja elismerést.

ford_ecoboost_1_literes_motor_2015_autoaddikt_001

A blokk immár zsinórban negyedszer bizonyult az 1 liter alatti lökettérfogatú motorok legjobbikának. A takarékos és sportos 1 literes EcoBoost négy év leforgása alatt nyolc Év Motorja díjat nyert, s ez a világ egyetlen erőforrása, ami háromszor is általános győzelmet aratott e megmérettetésen.

Egy apró benzinmotor – amit rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztása és meggyőző teljesítménye miatt az autósok Európa-szerte megkedveltek – négy év leforgása alatt immár nyolcadszor nyerte el az Év Motorja címet.

A Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrást már a negyedik egymást követő évben választották meg a legjobb 1 liter alatti lökettérfogatú motornak. A 35 ország 87 autós szakírójából összeállított zsűri a vezethetőség, a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás, a kifinomultság és a technológia mérlegelése után a Ford motorját találta kategóriája legjobbjának. Az 1,0 literes EcoBoost tavaly a világ első motorja lett, ami zsinórban háromszor is elnyerte az Év Motorja címet, 2012-ben pedig a Legjobb Új Motor titulust is megszerezte.

Az európai piacon tíz modell kínálatában is szerepel az 1 literes EcoBoost egység, amit 2014-ben minden ötödik Ford vásárló megrendelt új autójához, sőt a Fiesta esetében ötből két vevő választotta ezt a blokkot. A már bevált megoldások mellett a Ford most új módszerrel, a henger-lekapcsolás technológiájával kísérletezik, hogy még kedvezőbbé tegye az erőforrás üzemanyag-fogyasztását.

“Az 1.0 literes EcoBoost átformálta a kisméretű benzinmotorok szerepét az autóiparban, és bár egyre több vetélytársa akad, büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is kategóriája legjobbjának bizonyult” – fogalmaz Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “E motor megalkotásában hatalmas szerepet játszott a vállalatunkra jellemző újító szellemiség, aminek révén a Fordnál sosem szünetel az új erőforrások fejlesztése.”

A Ford tervező partnerével, a Schaeffler Group vállalattal közösen tesztel egy új, kettős tömegű lendkereket, ami még szélesebb terhelés- és fordulatszám-tartományban teszi lehetővé a hengerlekapcsolást, emellett pedig minimumra csökkenti a zaj, a vibráció és nyersesség szintjét. Az aacheni Európai Kutató és Innovációs Központ mérnökei már közúti teszteken vizsgálják a technológiát, amelyek révén akár 6 százalékos fogyasztáscsökkenés is elérhető.

“A hengerlekapcsolás még az erőteljes méretcsökkentés eredményeként megalkotott motorok – például az 1 literes EcoBoost egység – esetében is látványosan csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást” – mondta el Carsten Weber, a Ford Európa fejlett hajtásláncokért felelős menedzsere. “Márpedig az autók hajtására használt új belsőégésű motorok fejlesztése során elsőrendű szempont a fogyasztás mérséklése.”

A Ford európai üzemeiben (a németországi Kölnben és a romániai Krajovában) gyártott, 100, 125 és 140 lóerős változatban készülő 1,0 literes EcoBoost motorokkal hajtott Ford-modellek ma már a világ 72 piacán kaphatók. Műszaki újításaiért az erőforrás 2013-ban elnyerte a nemzetközi Paul Pietch díjat, s az elmúlt évek során számos további elismerést szerzett, többek közt a Királyi Mérnöki Akadémia Colin Campbell Mitchell díját, a Nagy-Britannia Királyi Autóklubjának Dewar díját, valamint az amerikai Popular Mechanics magazin Áttörés Díját is. A Ford az első autógyártó, amelynek háromhengeres blokkja felkerült a Waard 10 Legjobb Motorjának listájára.

A nagy teljesítményű, mégis üzemanyag-takarékos EcoBoost motorok globális kínálatában számos változat szerepel: a négyhengeresek közt megtalálhatók az 1.5, 1.6, 2.0 és 2.3 literes blokkok, a V6-os kategóriában pedig egy 2.7 és egy 3.5 literes erőforrást találunk. Ez utóbbi a vadonatúj Ford GT szupersportkocsihoz készült, ami 2016-ban a híres Le Mans-i versenypályán képviseli majd a márkát.

“A Ford 1 literes EcoBoost blokkja még mindig a méretcsökkentés legjobb példája” – vélekedett Dean Slavnich, a Stuttgartban megrendezett 17. Év Motorja verseny társelnöke, az Engine Technology International magazin szerkesztője. „Ez a fantasztikus háromhengeres fényesen bizonyítja, hogy a belsőégésű motorok fejlesztésében még ígéretes lehetőségek rejlenek.”

Volkswagen Sharan: új motorok, átfogó összeköttetési megoldások

Immár két évtizede az európai családok egyik legfontosabb négykerekű kísérője a rendkívül sokoldalúan variálható Sharan.

volkswagen_sharan_2015_autoaddikt_001

Ezen kívül az összesen 800 ezer példányban napvilágot látott öt- vagy hétszemélyes Volkswagen modellek Ázsiában nemes üzleti egyterűként futottak be fényes karriert. Most az idáig 200 ezer példányban értékesített aktuális nemzedék mélyreható műszaki változtatásokkal továbbfejlesztett változata debütál. Számos kényelmi és vezetői segédrendszer most debütál a típusban, s ezek közül több szintén újdonságnak számít a Sharan kategóriájában is. Teljesen megújította a Volkswagen – a márka a híres „Bulli” jóvoltából a kompakt kisbuszok feltalálója – az infotainment rendszerek kínálatát. Az összeköttetés elérhető legmagasabb szintjét kínálják, hiszen első ízben elérhetőek a MirrorLink™, az Apple CarPlay™ és a Google Android Auto kapcsolódási technológiák. A középpontban emellett a Sharan új motorjai állnak, amelyek akár 14,3 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, s megfelelnek az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma előírásainak.

115 lóerőtől 220-ig

A Sharan motorházfele alatt egyszerre erős és hatékony négyhengeres, hengerenként négyszelepes, turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezésű motorokat találunk – két Otto-motort (TSI) és három dízelt (TDI). A TSI-erőforrások teljesítménye 110 kilowatt (150 lóerő) és 162 kilowatt (220 lóerő, 20 lóerő többlet, Magyarországon nem forgalmazzuk); a 150 lóerős egység a szériafelszereltségként kínált manuális sebességváltóval mindössze 6,4 liter üzemanyagot igényel száz kilométerenként. A TDI-egységek kínálata a 85 kW (115 LE, Magyarországon nem forgalmazzuk), 110 kW (150 LE, plusz 10 lóerő) és 135 kW (184 LE, 7 lóerő többlet) teljesítményszinteket nyújtja. A 115 és 150 lóerő teljesítményű változatok üzemanyag-fogyasztása a hatfokozatú manuális váltóval mindössze 5,0 l/100 km. Minden dízelmotoros változat SCR-katalizátorral rendelkezik. A Sharan fedélzetén szériafelszereltség az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System), valamint a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció). A jármű méretére való tekintettel érdemes megjegyezni, hogy szinte mindegyik TSI-motor B gazdaságossági osztályú (220 LE: C), s a TDI-k mind A besorolásúak. A leggyengébb dízelt leszámítva mindegyik erőforrás kombinálható hatfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval is, amely az üzemanyag-takarékos „vitorlázást” (gázelvételnél a tengelykapcsoló nyitásával a motor leválasztása) is lehetővé teszi. A 220 lóerős csúcsmotor esetében a DSG az alapfelszereltség része, s a 150 lóerős TDI alternatívaként 4MOTION összkerékhajtású kivitelben is választható.

volkswagen_sharan_2015_autoaddikt_002

Új vezetői segédrendszerek

A kényelem és a biztonság fokozását szolgálják a Sharan már említett új vezetői segédrendszerei. Az alapfelszereltség része ezentúl a másodlagos ütközésvédelem. Opcionálisan a Front Assist környezetfigyelő rendszer figyelmezteti a vezetőt a túl kicsi követési távolságra, és szükség esetén fékezéssel avatkozik közbe. A rendszer részét képező városi vészfék-funkció a 30 km/h alatti sebességtartományban aktív, és baleset elkerülése érdekében akár még teljes vészfékezésre is képes. Első alkalommal elérhető a nagy Volkswagen egyterűben a követési távolságot automatikusan szabályzó ACC rendszer. Mostantól az elektronikus rögzítőfék a manuális sebességváltóval szerelt modellek esetében is kínálja az Auto-Hold funkcót, amely megakadályozza, hogy a jármű álló helyzetből vagy elinduláskor elguruljon. Szintén opcionális újdonság: a harmadik generációs parkoló-asszisztens, amely a ki- és beállást egyaránt segíti; s a holttér-érzékelő (amely sávváltáskor a holttérben található járművekre figyelmeztet), amely a kiállás-asszisztenst (a keresztirányból érkező járművekre figyelmeztet tolatva kiálláskor) is tartalmazza.

A Moduláris Infotainment-koncepció második generációs berendezései

Az érintőképernyős infotainment rendszerek teljesen megújított kínálata a szériafelszereltség részét képező 5 col képátlójú Composition Colour rendszertől a 6,5 colos Composition Media és Discover Media (navigációs funkcióval) berendezésekig tart. Így az egyterű a kapcsolódási lehetőségek legmagasabb szintjét kínálja, hiszen újdonságként már akár az App-Connect és a Guide & Inform Car-Net funkciókkal is felvértezhető. Az App-Connect az okostelefonok és okosórák csatlakoztatására szolgáló MirrorLink™, Android Auto™ (Google) és CarPlay™ (Apple) technológiákat takarja, segítségével különböző alkalmazások integrálhatók az infotainment rendszerbe. A Volkswagen Guide & Inform online szolgáltatásai olyan funkciókat nyújtanak emellett, mint például a lehető legfrissebb torlódási jelentések, a környező parkolóházak szabad helyeinek száma, s a legolcsóbb árú üzemanyagtöltő állomások. Ezenkívül a Discover Media a Media Control alkalmazással is összekapcsolható, s így az autóban ülő felhasználók WLAN és tablet segítségével hozzáférhetnek az autó navigációs és zenelejátszó funkcióihoz.

Optimalizált külső és belső

Egészen a legapróbb részletekig élesebbé varázsolták a Sharan külsejét: jellegzetesebb világítási képet alkotnak az immár LED-technikájú hátsó lámpatestek. Ezt a kerekek kibővített választéka – többek között az új Jakarta 16 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák –, valamint két új külső szín (Hudson-öböl kék metál és Crimson-vörös metál, egyelőre nem rendelhető) egészíti ki. Tökéletesebbé tették az utasteret is: Három új dekorbetét, a Platinaszürke (a Trendline felszereltségi szinten széria), a Zongoralakk fekete (Highline esetében széria) és a Tölgyfa barna (extrafelszerelés Comfortline és Highline szinten) nemesíti a műszerfalat és az ajtóburkolatokat. Módosított kormánykerekek, valamint az opcionális 12 irányban állítható ülések masszázsfunkciója optimalizálja az ergonómiát.

Exkluzív különleges kiadások

A Sharant a piaci bevezetés alkalmából a Volkswagen két különleges kiadással teszi még vonzóbbá – a Sharan Ocean és a Sharan Beach modellekkel. Ezek az új külső fényezéseket viselik, az Ocean a Hudson-öböl kék metál, míg a Beach a Crimson-vörös metál színben pompázik. A kibővített külső felszereltség magában foglalja az új tervezésű 16 colos Jakarta könnyűfém keréktárcsákat és az ezüstszínű tetősínt. Ezenkívül a két különleges kivitel fedélzetén az ACC, a Lane Assist, a holttér-érzékelő és kiállás-asszisztens, valamint a parkoló-asszisztens (kormányzást is végző segéd ParkPilot parkolóradarral) rendszereket is megtaláljuk. Szintén a szériafelszereltség részét képezik az egyedi üléskárpitok, amelyeket a külső színhez illő kontrasztárnyalatú díszvarrások jellemeznek, a multifunkciós kormánykerék és a megfelelő díszvarrással ellátott váltókarszoknya, valamint az elektromos működtetésű tolóajtók és az automata klímaberendezés.

A modellcsaládról

A Sharan öt-, hat- vagy hétszemélyes kivitelben, minden esetben két oldalsó tolóajtóval elérhető. Akárcsak annak idején a „Bulli”, úgy a Sharan is „a forma a funkció szolgálatában” alapelv jegyében született, így alkották meg tökéletesen kihasználható és rendkívül tágas utasterét. A letisztult és precíz formatervezésnek, valamint az izgalmas arányoknak köszönhető a Sharan szuverén és összetéveszthetetlen megjelenésű. A típus 4854 milliméter hosszú, 1720 milliméter magas (tetősín nélkül) és 1904 milliméter széles (külső tükrökkel: 2081 mm). Ezek a méretek az arányok dinamikus összjátékát és erőteljes összképet eredményeznek. A Sharan kategóriája egyik legnépszerűbb típusa, s ennek egyik oka a rendkívüli variálhatósága. A második és harmadik üléssor önálló ülései – az EasyFold üléskoncepció keretében – egyszerűen a jármű padlójába hajthatók a maximális variálhatóság érdekében. A második üléssor ülései emellett hosszirányban eltolhatók és háttámlájuk dőlésszöge 20 fokos tartományban állítható. Szintén önmagukért beszélnek az olyan tények, mint a rendelhető két beépített gyermekülés, az akár kilenc légzsák, a 33 rakodórekesz és az akár 2430 literes csomagtér. Ezenkívül a Sharan legújabb nemzedékét is az a magas minőségi színvonal, tökéletes ergonómia és intuitív kezelhetőség jellemzi, amely kategóriája legnépszerűbb német egyterűjévé avatta.

Elkészült a 8 milliomodik Opel motor Szentgotthárdon

Jeles eseményre invitált minket az Opel magyarországi képviselete. A történések közeppontjában a szentgotthárdi komplexum 8 milliomodik motorjának elkészülte volt, annak rendje és módja szerint a hozzárendelt ceremóniával.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_019

A kétnapos sajtóprogram még előző nap kezdődött egy helyszínre, azaz Szentgotthárdra autózással, stílszerűen csak és kizárólag szentgotthárdi motorokkal szerelt modellekkel. A felhozatalban helyet kaptak az 1 literes és az 1.6 literes benzinessel, valamint az 1.6 literes dízellel szerelt modellek – mi az 1 literes, 3 hengeressel szerelt Corsa-t választottuk. Alapvetően azért, mert korábbi tesztünkben az 1.4-es turbótöltött benzinmotorral felszerelt Corsa-t már tesztre fogtuk – kíváncsiak voltunk a különbségre, például autópályán – valamint a soron következő tesztalanyunk, az ADAM Rocks szintén hasonló hengerűrtartalommal, azonban nagyobb teljesítménnyel érkezett szerkesztőségünkhöz.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_021

Miután meghúztuk a párhuzamokat, összehasonlítottunk és levontuk a konzekvenciákat, jött a konklúzió. Röviden összegezve: az 1 literes benzinessel felvértezett Corsa a downsizing ellenére kiválóan vette a közel 300 kilométeres út minden egyes akadályát, beleértve a fix 130 kilométer/órás autópályatempót, valamint a tekintélyes emelkedőkkel tarkított úthálózatot Keszthely után. Mindezt úgy, hogy a nem igazán takarékosságra kihegyezett, vegyes városi-autópályázós-országutas vezetési stílust írd és mondd 6.2 literes átlaggal hálálta meg, 100 kilométerre lebontva. Impresszív, nem igaz?

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_danos_andras

Miután megérkeztünk Szentgotthárdra, máris megkezdődött a féléves értékelő, melyet Koncz Gábor, az Opel Southeast ügyvezetője vezényelt le – az ide vonatkozó részletek a cikk végén olvashatók.

Másnap délelőtt ellátogattunk a motorgyárba. Tavaly hasonlóképp tettünk, igaz, akkor jóval rövidebb, szimplább túra várta csapatunkat, most bőséges betekintést kaptunk a megmunkáló, valamint az összeszerelő üzem munkálataiba, annak részleteibe.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_004

Miután lezajlott a gyárlátogatás, következett a nap fénypontja, azaz a nyolcmilliomodik szentgotthárdi Opel erőforrás legyártásának ünnepélyes celebrálása.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_005

A színpad mellé épített nagyméretű Opel dekorációs fal megnyílt és mögötte láthatóvá vált a feldíszített jubileumi szentgotthárdi motor. Így ünnepelték a gyáriak a nyolcmilliomodik magyar motor megszületését, amelyre eljött az Opel központjából Peter Küspert a cég alelnöke és igazgató tanács tagja is. A nyolcmilliomodik nemcsak a jubileum miatt volt érdekes, hanem azért is, mert ez a motor a Flex gyár legújabb terméke, az új Astrába kerülő 1.4 literes közvetlen befecskendezéses 150 lóerős benzines turbó.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_017

“A magyarországi Flex üzem – mint a világ egyik legfejlettebb motorgyára – kulcspozíciót tölt be az Opel európai gyártórendszerében” – mondta az ünnepségen Peter Küspert, az Opel alelnöke. “Az Opel újdonságok sorával jelentkezik ezekben az években, 2018-ig 27 új modell és 17 új motor kerül a piacra és a motorújdonságok többsége Szentgotthárdon készül majd.”

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_011

Küspert beszélt arról is, hogy ez a termékoffenzíva fontos eleme az Opel azon stratégiájának, amely a német márkát ismét az autóipar élvonalába kívánja emelni. „Az Opel hosszabb távú terveiben az szerepel, hogy az európai személyautó piacon a jelenlegi harmadik helyről a márka előre lépjen a másodikra. Ehhez 2022-ig 8 százalékos európai piaci részesedést szeretne elérni, Németországban pedig tízet és mindezt úgy, hogy a cég jövedelmezősége is jelentősen javul.”

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_010

Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója fontos mérföldkőnek nevezte a nyolcmilliomodik magyar motort és emlékeztetett rá, hogy ma Szentgotthárdon párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex üzem. Ez utóbbiban a kis benzinesek gyártása ugyanazokon a sorokon történik, amelyeken a többi motortípus – az 1.6-os benzines és 1.6 dízel – is készül. Ezek az erőforrások mind az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy teljesítmény és kis fogyasztás, a halk futás és az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_007

Solt Tamás gyárigazgató fontos adatokat is sorolt: „Szentgotthárdon a tavalyi évben két gyáregységünkben összesen 380 ezer motort állítottunk elő. Az idén – a Flex motorgyár lendületes felfutásának eredményeként – mintegy 580 ezer motor fogja elhagyni gyártó- és szerelősorainkat. A magyar motorokra egyre nagyobb az igény és rövidesen további húsz új motorvariáns gyártását tudjuk megkezdeni. A darabszám növelésével párhuzamosan nő a létszámunk is. Jelenleg már ezerötszázan dolgoznak nálunk és további több száz új munkatársat keresünk, akikre a gyártás tervezett további növekedése miatt lesz szükség.”

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_006

A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat. Az Opel volt az első autóipari cég, amely – egy évvel az első demokratikus választások után – befektetőként megjelent Magyarországon és legutóbbi beruházásaival, az új motorgyár felépítésével tovább erősítette stratégiai pozícióit a magyar gazdaságban.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_013

Az Opel magyarországi meghatározó szerepét az értékesítési eredmények is igazolják. Az elmúlt 24 évben az Opel eladásaival mindig ott volt a képzeletbeli dobogón, ennek is köszönhető, hogy ma Magyarországon Opelből fut a legtöbb az utakon (több mint 460 ezer). A márka nemcsak első volt a személyautó piacon az elmúlt négy évben, de az idei első félévben is őrzi ezt a pozíciót és arra készül, hogy 2015-ben is a legnépszerűbb személyautó márka maradjon.

A Nissan bemutatta új, DIG-T 160 motorját

A Nissan az új 163 lóerős, korszerű DIG-T 160 benzinmotorral bővíti az új X-Trail motorkínálatát. Az új 1.6 literes, turbófeltöltős négyhengeres motor, mely teljes mértékben megfelel a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó, szigorú EURO6-os előírásoknak, a dinamikus teljesítményt alacsony szén-dioxid kibocsátással és rendkívül alacsony fogyasztással ötvözi.

nissan_x_trail_autoaddikt_nagyteszt_002

A kifejezetten a Qashqaihoz hangolt, új 163 lóerős DIG-T motor fejlett turbófeltöltő-technológiát és a teljesítmény, valamint a gazdaságosság maximalizálását szolgáló számos más funkciót is felvonultat. Az új motor 5600 ford./perc-en 163 lőerős (120 kW-os) teljesítményt nyújt, nyomatéka pedig 240 Nm, amely 2000 és 4000 közötti ford./perc-en áll rendelkezésre. Ezek az értékek kiválóan szemléltetik a Nissan méretcsökkentési filozófiáját, és bizonyítják, hogy nincs feltétlenül szükség nagy hengerűrtartalomra az erőteljes gyorsulás és a sebességfokozatokon belüli jelentős dinamizmus biztosításhoz.

Akárcsak az új X-Trail kínálat összes többi motorja, az új, 163 lóerős DIG-T motor is stop/start technológiával felszerelt. A motor a Nissan ügyfelei által elvárt sima, dinamikus és minőségi vezetési élményt biztosítja. Az új motor a jelenlegi X-Trail motorkínálat leggyorsabbja: a 100 km/h-s sebesség eléréséhez mindössze 9,7 másodpercre van szüksége, végsebessége pedig 200 km/h.

Ennél már csak az új 163 lóerős DIG-T motor üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékei lenyűgözőbbek. Az új motorral ellátott modellek üzemanyag-fogyasztása az európai szabvány szerinti vegyes használat esetén mindössze 6,2 l/100 km, a szén-dioxid kibocsátás mértéke pedig 145 g/km.

Az új 163 lóerős DIG-T motor elsőkerék-meghajtású változatban hatsebességes kézi sebességváltóval érhető el a már megszokott Visia, Acenta és Tekna felszereltségi szinteken. A modell induló ára 6 490 000 forint.

A BMW Group 2015 májusában eddigi legeredményesebb hónapját zárta

Világszerte összesen 188 287 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített 2015 májusában a BMW Group, amellyel a vállalatcsoport története eddigi legereményesebb ötödik hónapját könyvelhette el.

bmw_i3_autoaddikt_002

Az előző év májusához viszonyított 5,9%-os gyarapodás mellett a vállalatcsoport 7,7%-kal több négykerekűt, összesen 890 937 példányt adott át ügyfeleinek az év első öt hónapjában, mint 2014 hasonló időszakában, ami ugyancsak új értékesítési rekord.

„Az a stabil értékesítési növekedés, amellyel a BMW Group a 2015-ös esztendőt indította, májusban még tovább folytatódott, mindegyik főbb régiónkban. Innovatív, vadonatúj modelljeink világszerte kiemelkedő népszerűségnek örvendenek, és külön öröm számomra, hogy a BMW i modellek értékesítési mutatója már az év ötödik hónapjában átlépte a tízezret” – nyilatkozta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és -marketingért felelős tagja.

2015 májusában összesen 159 129 darab BMW modellt értékesített világszerte a gyártó, ami kereken 4%-os növekedést jelent. Az év első öt hónapjában pontosan 759 609 BMW-t adtak át az ügyfeleknek, ami 5,2%-kal haladja meg 2014 hasonló időszakának számait. 2-es BMW-ből 11 400 modell talált gazdára májusban, amelyből 6 898 darab 2-es Active Tourer volt. A BMW 4-es sorozat képviselőiből 13 392 példány kelt el az év ötödik hónapjában, miközben a BMW X modellcsalád tagjait továbbra is jelentős népszerűség övezi a vállalatcsoport mindegyik régiójában. Májusban 4 376 BMW X4, 15 505 BMW X5 és 3 890 BMW X6 modellt adott el világszerte a bajor gyártó, e két utóbbi 24,7%-os, illetve 43,9%-os növekedés. 2 169 BMW i modell kulcsát vehették át májusban a tulajdonosok, amivel 10 490 darabra nőtt az év első öt hónapjában értékesített BMW i autók száma. 2015-ben eleddig 8 256 darab BMW i3 modellt adott át ügyfeleinek a BMW Group.

MINI modellből összesen 28 831 darab talált gazdára 2015 májusában, ami az idő közben véghezvitt generációváltásnak köszönhetően 18,3%-os javulás az előző év megegyező hónapjához képest. Az év első öt hónapjában a MINI márka értékesítési volumene 129 910 modellre nőtt, ami 25,9%-kal több, mint a 2014 első öt hónapjában regisztrált eredmény. Az új háromajtós MINI-ből 10 321 darab (+16,3% az előző májushoz képest), míg az új ötajtós MINI-ből 8 535 darab kelt el májusban világszerte. A MINI Cabrio eladásai 9%-kal, 1 663 modellre nőttek az év ötödik hónapjában.

A BMW Group globálisan kiegyenlített értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport májusban is mindegyik régióban növelni tudta eladásait.

Ázsiában idén már 276 055 BMW és MINI modellt értékesített a BMW Group, ami 4,5%-os emelkedést jelent 2014 első öt hónapjához képest. Ez a szám Kínában 190 427, Dél-Koreában pedig 21 506 modell, így amíg előbbi 3%-os, addig utóbbi 18%-os gyarapodásnak felel meg. Japánban a vállalatcsoport ez idő alatt 26 508 járművet adott át ügyfeleinek, ami 5,1%-os javulás.

Az amerikai kontinensen 9,7%-kal több BMW és MINI modell kelt el (195 485 darab) idén január és május között, mint az előző év hasonló időszakában. Az Egyesült Államokban az értékesítési volumen 2015 első öt hónapjában kereken 10%-kal, 160 533 modellre, Mexikóban pedig 18,9%-kal, 6 682 modellre gyarapodott.

A legtöbb BMW és MINI négykerekűt Európában adta át ügyfeleinek a vállalatcsoport az év első öt hónapjában, a 392 182 modell 9,2%-kal haladja meg a 2014 hasonló időszakában produkált eredményt. Amíg Nagy-Britanniában 12,4%-kal, 85 150 modellre nőtt a BMW Group termékei iránti kereslet, addig Franciaországban 24,4%-kal többen, 31 179-en vásároltak új BMW-t és MINI-t a január és május közötti időszakban.

A BMW Motorrad 15 004 robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte 2015 májusában (+6,5%), amivel 62 928 darabra nőtt az év első öt hónapjában átadott kétkerekű modellek száma (+6,4%).

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 májusában és az év első öt hónapjában

2015 májusában 2014 májusához képest 2015 első öt hónapjában 2014 első öt hónapjához képest
BMW Group autók 188 287 +5,9% 890 937 +7,7%
BMW 159 129 +4,0% 759 609 +5,2%
MINI 28 831 +18,3% 129 910 +25,9%
BMW Motorrad 15 004 +6,5% 62 928 +6,4%

 

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK