Főoldal Blog Oldal: 479

Toyota i-Road K+F projekt: kreatív ötleteket várnak

A Toyota júliusban útjára bocsátja a tokiói Open Road (nyílt út) projektet, és ezzel újabb fontos lépést tesz az ultrakompakt i-Road elektromos gépjárműben rejlő lehetőségek maximális kiaknázása felé.

toyota_mirai

Az i-Road praktikus, kényelmes és élvezetes közúti használatának elősegítése érdekében a Toyota két fő területen: a praktikus parkolóhelyek beazonosítása, illetve a testre szabási lehetőségek népszerűsítése terén vár kreatív ötleteket és visszajelzéseket, szakértőktől és átlagemberektől egyaránt.

Praktikus parkolás

Az i-Road két legfontosabb előnye a kompakt mérete, illetve az, hogy akkumulátora a japán piacon szabványosnak számító 100 voltos hálózatból is tölthető. A Toyota Tokió belvárosában parkoló létesítmények kezelőivel, illetve kereskedelmi ingatlanok tulajdonosaival együttműködve igyekszik minél inkább kiaknázni ezen adottságokat: olyan apró, jelenleg kihasználhatatlan helyeket keresnek, amelyek rendelkeznek hálózati hozzáféréssel, így alkalmasak volnának az i-Road parkolására és töltésére. A visszajelzéseket kielemezve döntenek arról, hogy hogyan lehetne kibővíteni a parkoló-, illetve töltőhálózatot.

Testre szabás népszerűsítése

A Toyota arra törekszik, hogy az ügyfelek minden szempontból személyes mobilitási megoldásként éljék meg az i-Road elektromos járművet, és ennek érdekében támogatja az egyedi alkatrészek beépítését. A projekt résztvevői 3D nyomtatóval készített, tetszőleges színű, általuk kiválasztott mintázatú karosszériaelemek segítségével juttathatják érvényre személyiségüket.

A Toyota összesen 10 darab i-Road gépjárművet bocsát a száz résztvevő rendelkezésére. A hétköznapi átlagemberektől kezdve a szakértőkön át a divatdiktátorokig mindenki hozzávetőlegesen egy hónapra kapja meg a járművet. A projekt teljes becsült időtartama nagyjából egy év.

A projektben részt vevő partnerek visszajelzéseikkel segítik a Toyotát abban, hogy még praktikusabbá, még jobban használhatóvá tegye az i-Road elektromos járművet. Olyan meglátásokat várnak, mint hogy hogyan lehet átalakítani a járművet, vagy hogyan lehet azt alkalmasabbá tenni a sorozatgyártásra.

A Toyota célja az ügyféltesztekkel, hogy felmérje azon termékek és szolgáltatások fejlesztésének legjobb módszereit, amelyek az i-Road meglévő erősségeit kiaknázva a mobilitás izgalmas, új lehetőségeit tárják fel. Ahelyett, hogy előre kiválasztott partnerekre korlátozná a részvételt, a Toyota arra biztatja az érdeklődőket, hogy akár a projekt közben is csatlakozzanak be; illetve a gyártó új, lehetséges termékekkel és szolgáltatásokkal fogja színesíteni a projektet, és még vonzóbbá tenni az i-Roadot.

Az ügyféltesztekre már lehet regisztrálni az Open Road projekt internetes oldalán: http://www.openroad-project.com (csak japán nyelven érhető el). A résztvevőket számos szempont alapján választják ki, például hogy milyen sűrűn és milyen felhasználási területre szándékoznak használni az i-Roadot.

Az OXXO Racing-Axxyss Motorsport versenykamionja vezeti fel a Nordschleife 24 órás futamát

Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen lesz Kiss Norbert Európa-bajnok OXXO Racing-Axxyss Motorsport versenykamionja: Ausztriában, Spielbergben az FIA Kamion Európa-bajnokság idei második versenye zajlik, melynek Kiss Norbert az élről vág neki, előnye a tabella élén jelenleg 14 pont.

kiss_norber_oxxo_racing_autoaddikt

Eközben Németországban, a Nürburgringen az ADAC 24 órás versenyhétvégéjét rendezik, mely egyben WTCC futam és egy négy napos kiállítás is.

Az OXXO Racing – Axxyss Motorsport-ot az MAN gyár ( Volkswagen Gruppe) hívta meg, hogy vegyen részt a kiállításon, majd vezesse fel a mezőnyt.

Mivel a csapat egyik fele Spielbergben versenyez, a másik fele a négyszeres Truck Race futamgyőztes Major Benedekkel utazott el a Nürburgringre.
Beni – az éles versenykamionnal teljesen megegyező dekorálású második kamionnal – szombaton, a 24 órás verseny előtt megy egy kört a  Nordschleifén,
ezzel ő vezeti fel és nyitja meg az ADAC versenyhétvégéjét.

Ez a meghívás – mely természetesen az Európa-bajnoki címnek is köszönhető – hatalmas megtiszteltetés az OXXO Racing – Axxyss Motorsport csapatnak,
egyben pedig történelmi pillanat az MAN-nek is, hiszen eddig még soha nem ment versenykamion a Nordschleifén, főleg nem felvezető autóként egy 24 órás futamon.

A MINI ismét bizonyította, mennyire értékálló

Hosszú évek múltán is lehengerlő a MINI életre szóló vezetési élménye: a brit prémium autógyártó modelljei számos kategóriában győzedelmeskedtek a Focus Online idei, Resale Value Giants elnevezésű értékállósági felmérésén.

mini_ertekallosag_autoaddikt

A németországi újautó-piac legkiemelkedőbb értéktartású modelljeit díjazó elismerést 2015-ben nem kevesebb, mint öt alkalommal ítélték oda a MINI-nek, amely újból alátámasztja a legújabb MINI modellek kiváló járműtechnológiájában, összetéveszthetetlen stílusában és prémium minőségében rejlő vonzerejét. Eme sikertörténet igazolja, hogy a MINI nem csupán újkorában, de hosszú évek múltán is az autóvásárlók kedvence. Az értékállósági ranglista élmezőnye idén is kiváltképp egyenletes: az új háromajtós MINI One, a MINI Cooper S Paceman és a MINI Cooper Coupé mellett a MINI One Cabrio is megvédte tavalyi elsőségét az értékállósági kiválóságok versenyében.

A Resale Value Giants elnevezésű értékállósági felmérést évről évre elvégzi a Bähr & Fess Forecasts piackutató intézet, a hiteles vizsgálathoz a németországi újautó-piac aktuális modelljeinek előre becsült, négy év utáni használtautó-értékét elemzik ki. A felmérés eredménye az egyes modellek újkori értékének négy év utáni értéktartási százalékát és értékcsökkenésének mértékét is mutatja. Az elemzésben számos autóipari piacszakértő is részt vesz, akik nem csupán a vizsgált modellek karakterét és jellegzetességét értékelik, de gyártójának imázsát, az adott modell összehasonlító tesztek során elért eredményeit, kategórián belül betöltött szerepét, valamint az általános gazdasági körülményeket is számításba veszik.

A MINI négy járműkategóriában vett részt a „Resale Value Giants” idei értékállósági felmérésben. A kisautó szegmensben az új háromajtós MINI One diadalmaskodott, négy év után 60,5%-ra becsült értéktartásával. A MINI Cooper S Paceman újkori árának 57,0%-os becsült értékállóságával ért el első helyezést a mini SUV modellek versenyében. A MINI One Cabrio legkiemelkedőbb értéktartásával (57,5%) és legkisebb mértékű értékcsökkenésével kettős győzelmet ünnepelhetett a nyitható tetejű járművek kategóriájában. A MINI Cooper Coupé modell értékállósága is felülmúlhatatlannak bizonyult, a legkisebb mértékű értékcsökkenést produkálva versenytársai között: a kétajtós sportoló idén ismét elnyerte a „Resale Value Giants” értékállósági felmérés kupé-aranyérmét.

Az újautók értéktartását vizsgáló független piaci felmérések elismeréseit immáron évek óta a legújabb MINI modelleknek ítélik oda a szakértők, a brit gyártó legendás képviselőinek rendszeres sikerei pedig azt bizonyítják, hogy a jövőbeni használtautó-piacokon továbbra is kiemelkedő kereslet mutatkozik majd ezen gokartos vezetési élményt adó egyéniségekre. Az új háromajtós MINI One sorozatban második alkalommal nyerte el kategóriájában a Resale Value Giants értékállósági elismerést, miközben a vadonatúj ötajtós MINI Cooper értéktartási előrejelzései is rendkívül bíztatóak. Év elején, az Auto Bild német autós szakmagazin és a Schwacke piackutató intézet közös, „Value Masters” elnevezésű értékállósági felmérésén az új ötajtós MINI modellt hirdették ki a 2015-ös év összes járműkategórián átívelő, abszolút győztesének.

Az értékállósági felmérések eredményei fontos információforrásként szolgálnak a potenciális újautó-vásárlóknak, akik választáskor az egyes modellek újkori ára és használtautó-értéke közötti legkisebb mértékű különbözetet is szem előtt tartják. Mint ilyen, újautó-vásárlásnál a hatékonyság és a megbízhatóság mellett az értékállóság is kiemelten lényeges szempont. A MINI modelljei kivétel nélkül mindegyik érintett járműkategóriában etalonként teljesítettek idén is, ismét bizonyítva kiválóságukat a gazdasági hatékonyság terén, melyet vérpezsdítő vezetési élménnyel és összetéveszthetetlen stílussal fokoznak.

Hamarosan premierjét tartja a Volkswagen Golf GTI Clubsport

A Volkswagen Golf GTI jövőre ünnepli 40. születésnapját. A Volkswagen ennek a történelmi eseménynek a tiszteletére alkotta meg jövőbemutató jubileumi modelljét, az új Golf GTI Clubsport modellt.

volkswagen_golf_gti_clubsport_r_autoaddikt

A Golf GTI Clubsport szériagyártás közeli formában tanulmányautóként mutatkozik be a nagyközönségnek és tartja világpremierjét 2015. május 14-én a legendás Wörthi-tavi GTI találkozón. A Golf GTI Clubsport 195 kW (265 lóerő) teljesítményével (amely 35 lóerővel több, mint a Golf GTI Performance által kínált) és a Boost üzemmódban időszakosan még elérhető kereken 10 százalékos teljesítménytöbblettel 2016 elején a valaha sorozatgyártásban készült legerősebb GTI modellként indulhat a piacok meghódítására. A jubileumi modell azonban nem csupán nagy teljesítményű motorral, hanem egyéni belső térrel és exkluzív karosszériaelemekkel debütál majd.A külső megjelenést érintő változások között találjuk a teljesen újragondolt első lökhárítókat, az új küszöbléceket, az újratervezett és aerodinamikailag tökéletesített tetőspoilereket és a saját tervezésű hátsó légterelőt. Ezek a jellegzetes elemek azzal a céllal készültek, hogy a GTI teljesítménye tovább javuljon és általuk a forma és a funkció tökéletes összhangba kerüljön. A Boost üzemmódnak köszönhető igen tekintélyes teljesítmény és a jelentősen megnövelt leszorító erő együttesének hála a Golf GTI Clubsport menetdinamikai szempontból a motorsport világát idézi.

Ezen fejlesztések eredményeként az autó vezethetősége igen magas sebességnél is stabil marad. Ehhez társul még az a lélegzetelállító kanyarsebesség, amelyet az autó lehetővé tesz. Mindezen tulajdonságai egyértelműen bizonyítják, hogy a Golf GTI Clubsport sportautó a javából.

Számos BMW modell frissül a nyár folyamán 2015-ben

2015 nyarán a BMW tovább folytatja a generációváltást megannyi modellsorozatának motorpalettáján. A vadonatúj három- és négyhengeres erőforrások optimalizált hatékonyságának köszönhetően még tovább javul a BMW-modellek által fémjelzett, sportosság és emisszió közötti páratlan egyensúly, miközben az újabb benzines és dízelüzemű motorokkal a bajor gyártó modellpalettái minden korábbinál sokszínűbbé válnak.
2015_bmw_z4_autoaddikt
Mi több, 2015 júliusától a BMW M235i xDrive Cabrio lesz a nyitható tetejű kompakt sportautók kategóriájának első olyan képviselője, amely opcionális extraként intelligens összkerékhajtást is kínál.

2015 nyarától ráadásul számos modellsorozat széria- és opcionális extrafelszereltsége még tovább bővül. A Professional navigációs rendszer legújabb generációja, valamint az immáron keresztirányú parkoláshoz is használható parkolóasszisztens (Parking Assistant) a BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat modelljeihez egyaránt elérhetővé válik. A BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer biztonsági felszereltségeit eközben – többek között – az egymásból eredő ütközéseket elkerülő fékező funkció (Multi-Collision Braking function) és az éberségfigyelő funkció (Alertness Assistant) egészítik ki. A BMW 4-es sorozat, a BMW M4 Coupé, a BMW M4 Cabrio, a BMW 5-ös sorozat és a BMW Z4 palettája új külső fényezésekkel gazdagodik. 

Új háromhengeres benzinmotor a BMW 1-es sorozathoz

A BMW 118i három- és ötajtós változatát – a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás közötti egyedülálló egyensúly további optimalizálása érdekében – 2015 júliusától a BMW Group vadonatúj erőforrás-családjának háromhengeres benzinmotorja mozgatja majd. A 100 kW / 136 lóerő teljesítményű egység 8,5 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a három- és ötajtós BMW 118i modellt (automataváltóval 8,7 másodperc alatt). A modell üzemanyag-fogyasztása eközben 100 kilométerenként mindkét karosszériaváltozattal 5,4 – 5,0 literre, károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként 126 – 116 grammra csökken (a nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 5,2 – 4,8 literre, illetve 122 – 112 grammra; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). 2015 júliusától összesen ötféle benzines és ötféle dízelüzemű erőforrás lesz elérhető a BMW 1-es sorozathoz. A BMW 118d, a BMW 120d és a BMW M135i modellek motorházteteje alá szerelt erőforrások a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszernek köszönhetően akár mind a négy kereket is hajthatják.

BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio: új dízelmotorok és az intelligens összkerékhajtás premierje a nyitható tetejű kompakt sportautók szegmensében

2015 júliusától további két, újgenerációs négyhengeres dízelmotorral bővül a BMW 2-es Coupé és a BMW 2-es Cabrio motorpalettája. A BMW 218d Coupé és a BMW 225d Coupé egyaránt 5 kW-os teljesítménynövekedést és még tovább optimalizált hatékonyságot garantál. A BMW 218d Coupé mindössze 8,4 másodperc alatt (automataváltóval 8,2 másodperc alatt) futja meg a 0-100 km/órás sprintet az immáron 110 kW / 150 lóerő teljesítményű motorral, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 4,4 – 4,0 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 4,2 – 3,8 liter), károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 116 – 106 gramm kilométerenként (automataváltóval 111 – 101 gramm). A BMW 225d Coupé motorházteteje alatt dolgozó négyhengeres dízelmotor a többlépcsős turbófeltöltésű BMW TwinPower Turbo technológiával 165 kW / 224 lóerő maximális teljesítményre képes. A modell a szériafelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 6,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,6 – 4,3 liter 100 kilométerenként, míg károsanyag-kibocsátása 121 – 114 gramm kilométerenként (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

A két dízelmotor 2015 júliusában csatlakozik a BMW 2-es Cabrio motorpalettájához is, így a kupé és a kabrió modellsorozathoz is összesen négyféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás lesz elérhető. Az új BMW 218d Cabrio 8,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre (automataváltóval 8,7 másodperc alatt), amihez az alapfelszereltségként nyolcsebességes Steptronic automataváltóval szerelt BMW 225d Cabrio modellnek mindössze 6,4 másodperce van szüksége. A BMW 218d Cabrio modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7 – 4,3 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 4,5 – 4,1 liter), míg károsanyag-kibocsátása 124 – 114 gramm kilométerenként (automataváltóval 118 – 108 gramm), a BMW 225d Cabrio modell esetében pedig 4,9 – 4,6 liter / 100 km, illetve 128 – 121 gramm / km.

A BMW M235i xDrive Cabrio 2015 júliusától új szintre emeli a nyitott tetős vezetés élményét. Ez lesz az első alkalom, amikor egy nyitható tetejű kompakt sportautó erőforrása mind a négy kereket hajtja. Az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer bemutatkozása a BMW 2-es Cabrio modellben a kompakt kabrió nyújtotta maximális vezetési élményt segíti elő. A BMW M235i xDrive Cabrio a 240 kW / 326 lóerő teljesítményű soros hathengeres benzinmotorral és a sportautóhoz szériafelszereltségként kínált nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 4,9 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 8,3 liter 100 kilométerenként, károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként 193 gramm (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

BMW 2-es Gran Tourer: még több hely és még praktikusabb használhatóság, még több újgenerációs motorral

Mindössze néhány héttel piaci debütálása után a BMW 2-es Gran Tourer motorválasztéka új erőforrásokkal gazdagodik: a modellpalettát a BMW 216i Gran Tourer (75 kW / 102 lóerő teljesítményű háromhengeres benzinmotorral), a BMW 214d Gran Tourer (70 kW / 95 lóerő teljesítményű háromhengeres dízelmotorral) és a BMW 220d Gran Tourer (140 kW / 190 lóerő teljesítményű négyhengeres dízelmotorral) egészíti ki júliustól. A vadonatúj belépő-szintű benzinmotor 11,9 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a kivételesen tágas, sokoldalú modellt: a BMW 216i Gran Tourer átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,6 – 5,3 liter 100 kilométerenként (károsanyag-kibocsátása 129 – 124 gramm / km). Az új alap dízelmotorral hajtott BMW 214d Gran Tourer 13,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. Üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerre vetítve mindössze 4,1 – 3,9 liter, károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként csupán 109 – 104 gramm. A BMW 220d Gran Tourer 7,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet (automataváltóval 7,8 másodperc alatt), 100 kilométerenkénti 4,7 – 4,5 literes (automataváltóval 4,6 – 4,4 literes) átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 124 – 119 grammos (automataváltóval 122 – 117 grammos) károsanyag-kibocsátás mellett (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

2015 júliusától így háromféle benzinmotor és négyféle dízelüzemű erőforrás válik elérhetővé a BMW 2-es Gran Tourer-hez. Az xDrive intelligens összkerékhajtás a BMW 220d xDrive Gran Tourer modellben még nagyobb rugalmasságot biztosít.

BMW 2-es Active Tourer és BMW 2-es Gran Tourer az egymásból eredő ütközéseket elkerülő fékező funkcióval és éberségfigyelő funkcióval a szériafelszereltség részeként

A BMW 2-es Gran Tourer és a BMW 2-es Active Tourer is a biztonsági funkciók még szélesebb tárházát kínálja 2015 júliusától. Az egymásból eredő ütközéseket elkerülő fékező funkcióval (Multi-Collision Braking function) a BMW mérnökei még nagyobb biztonságba helyezik mindkét modell utasait, már az alapfelszereltség részeként. Ütközés esetén a rendszer egészen addig fékezi a kerekeket, amíg a jármű meg nem áll, ezáltal csökkentve egy újabb ütközés és az abból eredő további sérülések veszélyét. Sőt, 2015 júliusától a BMW 2-es Gran Tourer és a BMW 2-es Active Tourer alapfelszereltségének része lesz az éberségfigyelő funkció (Alertness Assistant) is, amely vezetés közben folyamatosan figyeli és elemzi a vezető viselkedését, és amint fáradtság és / vagy tompuló éberség jeleit érzékeli, a műszerfalon egy látványos szimbólummal figyelmezteti a vezetőt, hogy tartson pihenőt.

Mi több, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer modellekbe szerelt Head-Up kijelző funkciói is még tovább bővülnek: a jövőben a rendszer a sebességmérő aktuális állapotát is közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti, ezáltal még könnyebbé téve az összehasonlítást a megengedett sebességet figyelő Speed Limit Info aktuális értékeivel. Ha az utazás során a megengedett sebesség értéke változik, a vezető immáron egyetlen gomb megnyomásával elfogadhatja a sebességfigyelő funkció (Speed Limit Info) által érzékelt megengedett sebességet és beállíthatja a járművet az adott sebességre (a gomb a multifunkciós kormányon kapott helyet).

BMW 3-as Gran Turismo, BMW 4-es Cabrio, BMW 4-es Gran Coupé és BMW X5: négyhengeres dízelmotorok a legújabb BMW TwinPower Turbo technológiával

2015 nyarától a BMW 3-as, 4-es és X5-ös modellsorozatai is profitálnak a négyhengeres dízelmotorok új generációváltásából. A BMW 318d Gran Turismo és a BMW 320d Gran Turismo ereje egyaránt 5 kW-tal nő, előbbié 110 kW / 150 lóerő, míg utóbbié 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre. A BMW 318d Gran Turismo 9,3 (automataváltóval 9,2), míg a BMW 320d Gran Turismo 7,8 (automataváltóval 7,7) másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára. Az új motorokat érintő tovább optimalizált hatékonyság a BMW 318d Gran Turismo esetében 100 kilométerenkénti 4,7 – 4,5 literes (automataváltóval 4,5 – 4,3 literes) átlagos üzemanyag-fogyasztást és kilométerenkénti 123 – 117 grammos (automataváltóval 119 – 112 grammos) károsanyag-kibocsátást, a BMW 320d Gran Turismo esetében pedig 4,8 – 4,6 literes (automataváltóval 4,6 – 4,3 literes) fogyasztást és 127 – 120 grammos (automataváltóval 120 – 113 grammos) széndioxid-kibocsátást eredményezett.

2015 júliusától a 140 kW / 190 lóerő teljesítményű négyhengeres dízelmotor hajtja a BMW 420d Cabrio modellt is. Az 5 kW-tal megnövelt teljesítmény, a nagyobb forgatónyomaték és a hatékonyság terén elért további javulás együttesen 8,1 másodperces (automataváltóval 8,0 másodperces) 0-100 km/órás gyorsulást, 100 kilométerenkénti 5,1 – 4,8 literes (automataváltóval 4,7 – 4,4 literes) átlagos üzemanyag-fogyasztást és kilométerenkénti 134 – 127 grammos (automataváltóval 124 – 116 grammos) károsanyag-kibocsátást eredményezett az elegáns kabrióban. A BMW 418d Gran Coupé orrában eközben a 110 kW / 150 lóerő teljesítményű dízelmotor teljesít szolgálatot, a négyajtós kupé mintegy belépő-szintű erőforrásaként. A BMW 418d Gran Coupé 9,0 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet (automataváltóval 8,9 másodperc alatt), átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,5 – 4,1 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 4,4 – 4,1 liter), károsanyag-kibocsátása pedig 118 – 109 gramm kilométerenként (automataváltóval 116 – 107 gramm).

A négyhengeres dízelmotorok új generációjának legerősebb képviselője az SAV (Sports Activity Vehicle) szegmensben debütál 2015 augusztusában. A BMW X5 modellbe szerelt négyhengeres egység nem csupán a 170 kW / 231 lóerő teljesítménynek, de az 500 Nm maximális forgatónyomatéknak köszönhetően is kivételes hatékonyságról tesz tanúbizonyságot. Az új BMW X5 sDrive25d és az új BMW X5 xDrive25d mindössze 7,7 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órára. A BMW X5 sDrive25d átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,4 – 5,3 liter 100 kilométerenként, míg károsanyag-kibocsátása 141 – 139 gramm kilométerenként. A BMW X5 xDrive25d hasonló értékei 100 kilométerre vetített 5,6 literes fogyasztás és kilométerenkénti 148 – 146 grammos széndioxid-kibocsátás. (Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.)

Professional navigációs rendszer és Business navigációs rendszer térképfrissítéssel

A BMW 3-as és 4-es modellsorozataiban elérhető kényelmi opciók generációváltása a vezetés élményének még tovább fokozását szolgálja. A Professional navigációs rendszer legújabb verzióját még szebb grafika és még gyorsabb működési sebesség jellemzi, kivételesen magas minőségű, vékony keretbe foglalt, nagyobb kijelző-felületű, 8,8 hüvelyk átmérőjű központi monitorral. Sőt mi több, a Professional navigációs rendszer új változata innovatív térképfrissítési opciót is kínál: a rendszer a járműbe integrált SIM kártyának köszönhetően, online mobiltelefon-hálózaton keresztül automatikusan letölti az új navigációs adatokat, bármiféle külső adathordozó és manuális telepítés nélkül, a navigációs rendszer útvonal-tervezési funkcióját még kényelmesebbé és még megbízhatóbbá téve ezáltal. A rendszer negyedévente automatikusan frissíti a navigációs rendszer adatait, amint új térképverzió válik elérhetővé. A szolgáltatást az első regisztrációt követő három évben teljesen díjmentesen vehetik igénybe a BMW ügyfelei.

2015 júliusától azonban nem csupán a Professional navigációs rendszer, de a Business navigációs rendszer szolgáltatás-arzenálja is kibővül. A BMW azon ügyfelei, akiknek járművét ezen opcióval szerelték fel, a térképfrissítéseket a BMW márkakereskedőktől és a BMW képviseletektől szerezhetik be, az első regisztrációt követő három évben ugyancsak teljesen díjmentesen. Az ügyfelek a frissített adatokat – egyfajta alternatívaként – interneten keresztül, a BMW ConnectedDrive Store-ból is letölthetik, amit aztán pendrive segítségével telepíthetnek a jármű navigációs rendszerébe. A Business navigációs rendszer központi monitorján ezentúl igény szerint a SPORT mód teljesítmény-kijelzői is megjelenhetnek: a Driving Experience Control kapcsolót SPORT módba kapcsolva a kijelzőn – egy-egy kör alakú mérőműszer képében – látható lesz a jármű aktuális teljesítmény- és forgatónyomaték-leadása.

Újgenerációs parkolóasszisztens és Advantage felszereltségi csomag a BMW 3-as és 4-es sorozathoz

2015 júliusától új, még ügyesebb parkolóasszisztens (Parking Assistant) válik elérhetővé a BMW 3-as és 4-es modellsorozatainak képviselőihez, amely immáron párhuzamos és keresztirányú parkolás esetén is segíti a jármű vezetőjét a parkolóhely kiválasztásában és a manőverezésben. A rendszer automatikusan felismeri a megfelelő parkolóhelyeket, amennyiben azok minimum 80 centiméterrel meghaladják a jármű hosszát és legalább 2,5 méter szélesek, mi több, a párhuzamos parkolást automatikusan is elvégzi, akkor is, ha a kijelölt helyet nem autók, hanem egyéb akadályok övezik. A parkolóasszisztens (Parking Assistant) akkor is képes az automatikus párhuzamos parkolásra, ha csak egy járműhöz vagy objektumhoz kell igazodnia a kiválasztott parkolóhely előtt.

A felszereltségi csomagok széles tárházának legújabb opciója további lehetőségeket biztosít a 3-as és 4-es BMW-k célzott személyre szabhatósága terén: az Advantage felszereltségi csomag az alapfelszereltség újabb alternatívájaként válik elérhetővé mindkét modellsorozathoz. Az újfajta felszereltségi opció többek között a tolatóradarokkal ellátott parkolássegítő rendszerből (Park Distance Control), a fékező funkcióval működő tempomatból, a tárolás csomagból (Storage Package), valamint – motorváltozattól függően – 16 vagy 17 collos könnyűfém keréktárcsákból áll. A BMW 3-as és 4-es sorozathoz ezen felül a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok érhetők még el.

Kezelési kézikönyv egy okostelefon-alkalmazás képében

A kinyomtatott használati utasítás környezettudatos alternatívájaként a legújabb BMW modellek vezetői már a jármű kezelési kézikönyvének interaktív változatát is böngészhetik az iDrive rendszer segítségével. A digitalizált, járműspecifikus használati utasításokat – amelyeket a tökéletes használhatóság érdekében animációkkal és közvetlen linkekkel egészítettek ki a készítők – le is tölthetik a BMW ügyfelei, sőt mi több, 2015 júliusától az okostelefonokon és a táblagépeken is elérhetők lesznek. A vadonatúj BMW Driver’s Guide App elnevezésű alkalmazásban az összes aktuális BMW modell kezelési kézikönyve elérhető – a BMW Z4 modell kivételével –, részletes információkkal látva el a jármű vezetőjét az adott BMW modell minden egyes funkciójával kapcsolatban, bárhol és bármikor.

Új BMW Individual fényezések, a BMW Z4 modellhez most először Estoril Blue metálkék árnyalat

A BMW Individual karosszéria-fényezések színes palettájának legfrissebb újdonságaival a BMW modelljei különösen kifejező és ragyogó ruhát ölthetnek. 2015 júliusától a BMW Individual vadonatúj, Champagne Quart elegáns metálfényezése és Smokey Topaz kristálymetál árnyalata egyaránt elérhetővé válik a BMW 4-es sorozat modelljeihez és a BMW M4 sportautó karosszériaváltozataihoz. A jövőben a BMW 5-ös sorozat limuzin kiviteléhez és Gran Turismo modellváltozatához is választható lesz a BMW Individual Tanzanite Blue metálkék fényezése, a BMW Z4 Roadster opcionálisan elérhető extrafelszereltségei közé pedig 2015 júliusától az M Sport felszereltségi csomag mellé most először az Estoril Blue metálkék árnyalat is felkerül.

 

A BMW új modelljei 2015 nyarától¹

BMW 1-es sorozat
(háromajtós kivitel)
Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 118i (háromajtós) 100 / 136 5,4 – 5,0 126 – 116
BMW 1-es sorozat
(ötajtós kivitel)
Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 118i (ötajtós) 100 / 136 5,4 – 5,0 126 – 116
BMW 2-es Coupé Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 218d Coupé 110 / 150 4,4 – 4,0 116 – 106
BMW 225d Coupé 165 / 224 4,6 – 4,3 121 – 114
BMW 2-es Cabrio Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW M235i xDrive Cabrio 240 / 326 8,3 193
BMW 218d Cabrio 110 / 150 4,7 – 4,3 124 – 114
BMW 225d Cabrio 165 / 224 4,9 – 4,6 128 – 121
BMW 2-es Gran Tourer Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 216i Gran Tourer 75 / 102 5,6 – 5,3 129 – 124
BMW 214d Gran Tourer 70 / 95 4,1 – 3,9 109 – 104
BMW 220d Gran Tourer 140 / 190 4,7 – 4,5 124 – 119
BMW 3-as Gran Turismo Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 318d Gran Turismo 110 / 150 4,7 – 4,5 123 – 117
BMW 320d Gran Turismo 140 / 190 4,8 – 4,6 127 – 120
BMW 4-es Cabrio Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 420d Cabrio 140 / 190 5,1 – 4,8 134 – 127
BMW 4-es Gran Coupé Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 418d Gran Coupé 110 / 150 4,5 – 4,1 118 – 109
BMW X5 Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW X5 sDrive25d 170 / 231 5,4 – 5,3 141 – 139
BMW X5 xDrive25d 170 / 231 5,6 148 – 146

 

¹ Az új modellek a 2015 júliusi gyártástól kezdődően elérhetőek (a BMW X5 a 2015 augusztusi gyártástól kezdődően)

* Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek

A Ford behozta lemaradását áprilisban: ismét az első helyen a márka

Mindössze négy hónapra volt szüksége ahhoz a Fordnak, hogy legközelebbi versenytársához képest ismét közel egy teljes havi átlagos értékesítésének vezesse az idei magyarországi személy- és haszongépjármű eladásokat.

ford_logo_napimagazin

Az áprilisban Magyarországon 1073 új autó értékesítésével, 12,7%-os piaci részesedéssel a hazai személyautó- és haszognépjármű piacon első helyen végző Ford az egész év első négy hónapját tekintve is rendkívül sikeresen szerepelt. A márkának idén mindössze négy hónap kellett ahhoz, hogy 4017 új autót értékesítve legközelebbi versenytársához képest 782 darabos, azaz közel egy havi átlagos értékesítésének megfelelő előnyt halmzzon fel. Az autógyártó által január és április közötti időszakban így elért kimagasló, 12,9%-os piaci részesedés egyértelműen jelzi, hogy idehaza nagyon szeretjük a Fordot: minden nyolcadik új autót vásárló ügyfél a technológiai fejlesztés és a sokszorosan díjnyertes vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek, valamint a dizájn és az új modellek bemutatása területén is szárnyaló márka mellett dönt.

Továbbra is különösen sikeres az autógyártó az elmúlt két évben teljesen megújult haszongépjármű portfóliója: január és április között 1466 Ford haszongépjármű talált gazdára idehaza, ami a márka magyarországi értékesítéseinek 36,5%-át, azaz kicsit több, mint harmadát teszi ki, egyben 19,9%-os piaci részesedést jelent a haszongépjármű piacon. Amennyiben csak a kishaszongépjármű piacot vizsgáltjuk, ez a már amúgy is hihetetlenül magas piaci részesedés máris 26,6%-ra ugrik, azaz minden negyedik idehaza gazdára találó kishaszongépjármű Ford.

”A valóban hosszú ideje szárnyaló haszongépjármű porftoliónk mellett személyautó modelljeink is remekül szerepelnek: folyamatosan élénk, és egyre növekő a kereslet három húzó személyautónk, a Focus, a Kuga és a Mondeo iránt, mindennek pedig még további lendületet adhat majd a következő hónapokban érkező új C-Max és Grand C-Max, új S-Max és új Galaxy révén teljesen megújuló egyterű kínálatunk, valamint az év második felében érkező két új crossoverünk, az EcoSport és a prémium Edge, nem beszélve a sokak által várva várt Mustangról és új Vignale kínálatunkról” – avat be Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

„Minden elismerés a márkakereskedői hálózatunké, akik kapacitásaik maximális kihasználásával és elkötelezett munkájukkal gondoskodnak arról, hogy ez nagyszámú, rendkívül izgalmas, és a szakma által nagy lelkesedéssel fogadott modell a legmagasabb színvonalon kerüljön bemutatásra ügyfeleink számára.” – teszi hozzá az ügyvezető.

A DanubeTruck bemutatja az új Iveco Daily Hi-Matic modellt valamint az Astra járműcsaládot

A DanubeTruck alig egy éve, tavaly nyáron kezdte meg az Iveco haszongépjárművek teljes körű értékesítését Magyarországon.

iveco_daily_hi_matic_autoaddikt

A vállalat idén kínálati offenzívába kezd: egy májustól júliusig tartó, 8 különböző helyszínt érintő rendezvény sorozat – egy országos roadshow – keretében mutatják be az általuk forgalmazott új modelleket, köztük a Van of the Year 2015 elismerést kiérdemelt Iveco Daily járműcsalád különböző változatait. A rendezvényhelyszínekre kilátogató közönségnek első ízben lesz lehetősége kipróbálni a nyolcfokozatú automata váltóval szerelt Iveco Daily Hi-Matic modelleket.

A DanubeTruck az elmúlt évben átvette az Iveco márkához tartozó járművek importját, valamint nagy- és kiskereskedelmi értékesítését. „az mögöttünk hagyott rövid időszakban is komoly eredményeket értünk el és bizakodva nézünk a jövőbe, hiszen az Iveco modelljei szilárd alapot biztosítanak fejlődésünkhöz” – foglalja össze az elmúlt hónapok eredményeit Molnár Tamás, a DanubeTruck ügyvezetője.

A roadshow során minden kétséget kizáróan az új Daily Hi-Matic vonzza majd a legtöbb érdeklődőt. A kis- és nagyüzemek, vállalkozók és iparvállalatok legstrapabíróbb áruszállítójának új változatában – kategóriájában egyedülálló módon –nyolcfokozatú automata sebességváltó kapott helyet. Ez a megoldás kiemelkedő hatékonyságot és üzemanyag-megtakarítási lehetőséget biztosít az üzemeltetőnek, miközben a gépjármű-vezető maximális vezetési élményben és kényelemben részesül – ez pedig fokozza a biztonságot. A jármű 2,3 és 3 literes motorokkal készül, teljesítménye elérheti a 205 lóerőt, forgatónyomatéka pedig a 470 Nm-t. Az új hajtáslánc a 7,2 tonna összgördülő tömegű változatokhoz is rendelhető. A leggyakoribb felhasználási területeknek megfelelően az ügyfelek a Hi-Matic Urban, a Regional és az International felszereltségi szintek közül választhatnak.

Újdonságként jelenik meg a cég választékában az Astra nehézteherautó márka, amelynek haszongépjárműveit többnyire külszíni fejtéseken, sóder- és homokbányákban használják. Ezek a járművek nagyon robosztusak, tökéletes választásnak bizonyulnak a nehéz és különleges alkalmazásokra. Az Astra az erő, a teherbírás és a sokoldalúság szinonimája.

Az új modellek bemutatása mellett a DanubeTruck átfogó és személyre szabott ajánlatokkal is kedveskedik ügyfeleinek. A legnépszerűbb Daily-k a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramján keresztül nyújtott kedvező hitelkonstrukcióval is elérhetők. A Daily modellekre három évre vagy 300.000 kilométerre szóló teljes körű garanciát valamint négy éves korig vagy 160.000 megtett kilométerig tartó ingyenes tervezett karbantartást biztosítanak.

Egy másik akció keretén belül a DanubeTruck ötven százalékos kedvezménnyel kínál ügyfeleinek eredeti Iveco alkatrészeket az összes járműcsaládhoz.

Ilyen és ehhez hasonló akciók várják a DanubeTruck meglévő és jövőbeni ügyfeleit az 1975-ben alapított Iveco negyven éves jubileuma alkalmából. Ez kellő indok arra, hogy az ügyfelek számára az évforduló apropójából személyre szabott megoldásokat nyújtson.

De nemcsak az ügyfelek állnak a középpontban, az Iveco elkötelezetten figyel a környezet védelmére is. Földgázüzemű, CNG-vel hajtott járműveivel az Iveco egyike azon kevés gyártóknak, akik a földgázt, mint alternatív üzemanyagot már régóta használják. A vállalat az egyetlen olyan haszongépjármű-gyártó, amely minden kategóriában kínál CNG-vel hajtott járműveket. A DanubeTrucknál egy CNG Daily kisteherautó és egy CNG Stralis nyerges vontató várja – az akár hosszabb tesztre is vállalkozó – érdeklődőket.

Minderről bővebb információ található a DanubeTruck nemrégiben megújult honlapján (www.danubetruck.hu). Az aktualitások ezen kívül a Facebookon (facebook.com/IvecoHU) is nyomon követhetők. „Érdemes figyelni honlapunkat, havonta új ajánlatokkal és kedvezményekkel rukkolunk elő” – tette hozzá az ügyvezető.

A DanubeTruck azzal is le kívánja tenni névjegyét a haszongépjárművek világában, hogy támogatja a FIA European Truck Racing Championship kamionos Európa-bajnokság – Shell Hungary Truck Fest hungaroringi futamát. A kamionok látványos versenyére hosszú, majd 25 éves szünet után kerül sor idén ősszel ismét a mogyoródi pályán.

Az Iveco roadshow május 26-tól július 21-ig tart. A haszonjárműveket ez idő alatt nyolc helyszínen, hat városban mutatják be: Budapesten, Debrecenben, Kisigmándon, Miskolcon, Pécsen és Szegeden. A rendezvénysorozat szlogenje: „Benvenuto” – ez nemcsak afféle szófordulat: a DanubeTruck leendő vagy meglévő ügyfeleit, vendégeit és minden érdeklődőt szeretettel vár rendezvénysorozatán.

Megalakult az Autós Nagykoalíció Kenőolaj Tagozata

Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a hazai autós szakma, miután az Autós Nagykoalíció (ANK) megalapította a Kenőolaj Tagozatát.

autos_nagykoalicio_autoszektor

Az alakuló ülésen a Kenőolaj Tagozat felvázolta az idei évre vonatkozó terveit, és rögtön be is mutatta annak első kézzel fogható eredményét, az Autószektor online szakmai portálon indított Olajozottan rovatot.

A járműipar korunk egyik leginnovatívabb iparága. Növekedik a sokféleség, egyre nehezebb eligazodni az egyre korszerűbb autók világában, melyek használata, fenntartása ennek köszönhetően ráadásul több felelősséggel is jár. A felelősség egy része pedig egyértelműen a járművezetőt terheli. Az Autós Nagykoalíció Kenőolaj Tagozata az autós társadalom tagjaira fókuszál. A Kenőolaj Tagozat céljait Spindler Tibor az Autószerelők Országos Egyesületének elnöke és Kisdeák Lajos, MOL-LUB, ismertette. A Tagozat célja, hogy szemléletformáló tevékenységével segítse az autós társadalmat a kenőolajak labirintusában történő eligazodásban, vagyis autótulajdonosok és üzemeltetők számára hasznos tanácsokkal szolgáljon a járművek szakszerű üzemeltetésével kapcsolatos kérdésekben. A Tagozat tevékenységének első kézzel fogható eredményeként az Autószektor online autós szakmai portálon elindította az „Olajozottan” rovatot, ahol a tagozatot alapító szakemberek hétről-hétre egy kenőolajos témát járnak körbe, és hasznos tanácsokkal segítik az autósokat. Olyan kérdésekre keresik a választ, mint például a gépjármű motorjához illő, megfelelő minőségű és összetételű motorolaj kiválasztása, a szervizintervallum betartása, vagy éppen a hamisított motorolajok alkalmazásának veszélyei.

„Az Autós Nagykoalíció az autóipar innovatív megoldásait figyelembe véve a kereskedők és vásárlók érdekeit tartja szem előtt. Kiemelten fontosnak tartjuk az autó- és motortulajdonosok szakszerű és teljes körű tájékoztatását, a járművek karbantartásával – így a kenéssel – kapcsolatos, a felhasználók számára fontos kérdések megválaszolását. A dolgok csak addig bonyolultak, amíg nem értjük őket, és ez a kenőolajok esetében sincs másképp. A tudatosság növelésével, közérthetően megfogalmazott tanácsokkal műszaki szempontból és anyagilag is nagyon sokat tudunk segíteni az autós társadalomnak. Míg egy elmulasztott olajcsere, vagy egy rosszul kiválasztott olaj óriási károkat tud okozni a motorban, és komolyan megterhelheti a pénztárcánkat is, addig a jó kenéssel szépen duruzsoló motor akár százezer kilométerekkel tovább képes végezni a feladatát” – mondta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.

Az ANK és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal között 2011 óta Együttműködési Megállapodás van, amelynek célja a feketegazdaság visszaszorítása illetve a közös tájékoztatás. Az együttműködésnek megfelelően a sajtótájékoztatón részt vett Dr. Esküdt Gábor ezredes, NAV Központi Hivatal Jövedéki Főosztály főosztályvezetője, aki az ellenőrzés szempontjainak ismertetése mellett válaszolt a jelenlévők kérdéseire is.

Mindemellett az Autós Nagykoalíció az ICDP tagság révén immáron a kenőolajak fejlesztésével, gyártásával, forgalmazásával és a használatával kapcsolatos kérdésekben is fókuszál a nemzetközi trendekre, az értékesítési, karbantartási és szervizelési folyamatokra, és az ANK Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal kötött stratégiai megállapodása révén a jó gyakorlatok figyelembe vételével tudja a kormányzat, az autóipar és a magyar gazdaság törekvéseit támogatni a szakmai anyagok előkészítése és véleményezése során.

Goodyear Dunlop: RHD II és RHT II típusok a melegen futózott NextTread palettán

A Goodyear Dunlop helyközi szállításban használt Goodyear Regional RH II abroncsai is bekerülnek a vállalat melegfutózott NextTread termékcsaládjába. A NextTread újrafutózott abroncsok új típusai közül a hajtott kerékre szerelhető RHD II a három legnépszerűbb méretben, azaz 315/80R22.5, 315/70R22.5 és 295/80R22.5 méretekben lesz kapható, míg a pótkocsik számára készülő RHT II a közkedvelt 385/65R22.5 méretben.

next_tread_c_autoaddikt

Az új NextTread RH II melegen futózott abroncsok futófelületének mintázata ugyanolyan, mint az új Goodyear Regional RHD II és RHT II abroncsoké. Az újrafutózás során a Goodyear Dunlop NextTread melegfutózó eljárásában a meglévő karkaszra az abroncs lehorzsolása után vulkanizálatlan futókeveréket visznek fel. Az abroncsot ezután formában felhevítik, ennek eredményeként a gumi vulkanizálódik és kialakul az új futófelület. Mivel a futófelület kialakítása megegyezik az új NextTread RH II abroncsokéval, az újrafutózott abroncsok futásteljesítménye is magas lesz, csökkentve a flották üzemeltetőinek költségeit.

A Goodyear Dunlop karkaszok mellett a NextTread termékek előállításához egyéb karkaszok is felhasználhatók, kialakításuktól és állapotuktól függően. Az új NextTread RHD II 315/80R22.5, 315/70R22.5 és 295/80R22.5 méretekben, míg a NextTread RHT II 385/65R22.5 méretben kapható. A cég összes melegfutózott NextTread terméke vállalaton belül, a Goodyear Dunlop újrafutózó üzemeiben készül; a franciaországi Riomban, a németországi Wittlichben és a nagy-britanniai Wolverhamptonban. A Goodyear Dunlop melegfutózási technológiájának minőségét ugyanazok a szabványok garantálják, melyeket az új abroncsok gyártása során is alkalmaznak.

Összevont haszonjármű gyártó vállalatot hoz létre a Volkswagen

A Volkswagen összevont haszonjárműgyártó vállalatcsoportot hoz létre, és ezáltal szervezett keretek közé fogja össze a közép- és nehézkategóriás tehergépkocsik, illetve autóbuszok üzletágát.

dr_martin_winterkorn_volkswagen_autoaddikt

A Truck & Bus GmbH a Volkswagen Csoport új vállalatcsoportja lesz az MAN és a Scania márka számára. Erről május 4-én, hétfőn határozott a Volkswagen AG felügyelő bizottsága. Ennek megfelelően a Volkswagen AG tulajdonában lévő Scania AB részvények átkerülnek a Truck & Bus GmbH tulajdonába. A Volkswagen száz százalékos tulajdonú leányvállalata jelenleg is már 75,28 százalékos szavazati joggal rendelkezik az MAN SE vállalatban.

A Truck & Bus GmbH kifejezetten a haszonjárműves üzletágra szabott folyamatokat vezet majd be, amelyekkel fokozza a márkák közötti teljes szinergia kialakításának lehetőségeit. A vállalat vezetésének élén Andreas Renschler, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja áll majd. Az EGYENLŐ SZAVAZATI ARÁNYBAN felállított felügyelő bizottság elnöke Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG elnök-vezérigazgatója lesz: „Az MAN és a Scania erős, sikeres és világszerte jó hírnevű márkák. Egyértelműen az a célunk, hogy világbajnok gyártóvá váljunk a tehergépkocsik és az autóbuszok terén egyaránt, valamint munkavállalóinkkal közösen az iparág élére kerüljünk ezzel az üzletágunkkal.“

A haszonjármű gyártó vállalatcsoport létrehozása jelentős mérföldkőnek számít a haszonjármű ipar világbajnokává válásához vezető úton. „Célunk, hogy a haszonjármű gyártó vállalatcsoportot a nyereséges működés, a technológiai színvonal és mindenekelőtt az ügyfél elégedettség terén az iparág élére repítsük. Haszonjármű márkáink közös ernyő alá csoportosítása révén erősebben összpontosíthatunk a tehergépkocsi- és autóbusz-üzletágra, ami gyorsabb döntéshozási folyamatokat eredményez.“ – mondta Andreas Renschler. „Mindeközben az MAN és a Scania márka önállósága megmarad, összhangban a Volkswagen alapelveivel.“

A Truck & Bus GmbH vezeti és koordinálja majd a három haszonjármű gyártó vállalat, az MAN Truck & Bus AG, az MAN Latin America és a Scania AB közötti együttműködést is. A Truck & Bus GmbH vezetésében többek között az MAN Truck & Bus AG, az MAN Latin America Ltda. és a Scania AB elnök-vezérigazgatója is képviselteti majd magát. A vállalat célja, hogy koordinálja a márkák közötti stratégiát, a fejlesztést, az emberi erőforrásokat, a beszerzést és más területeket. Ez a márkák közötti szorosabb együttműködést, rövidebb döntéshozatali folyamatokat és a döntések gyorsabb megvalósítását eredményezi majd.

A Volkswagen-csoport üzemi tanácsának elnöke, Bernd Osterloh hangsúlyozta: „Az MAN-nél és a Scaniánál dolgozó kollégáinkkal együtt támogattuk egy ilyen vállalatcsoport létrehozását. Jól átlátható szervezeti felépítésre van szükség a Csoporton belül ahhoz, hogy a különböző üzletágakban gyorsan és rugalmasan tudjunk fellépni. Ugyanakkor az új vállalatcsoport a munkavállalók beleszólási jogát is erősíti. Először egy felügyelő bizottságban az MAN, a Scania és a Volkswagen munkavállalóinak képviselői a részvényesekkel együtt megvitatják majd az összevont haszonjármű gyártó vállalatcsoportunk számára helyes stratégiákat. Támogatjuk a célt, hogy bekerüljünk a világ legjobbjai közé. Eközben azonban, mint mindig, vigyázunk arra, hogy megtartsuk a gazdaságosság és a biztos munkahelyek egyensúlyát.” Osterloh szintén a Truck & Bus GmbH felügyelő bizottságának tagja lesz. A Volkswagen, az MAN és a Scania munkavállalóinak egy-egy képviselőjével együtt ők négyen alkotják majd az összevont haszonjármű gyártó vállalatcsoport ellenőrző testületét.

Kishaszonjárművek gyártójaként a Volkswagen Haszonjárművek szintén az összevont haszonjármű gyártó vállalatcsoport tagja lesz, amely Andreas Renschler felé tartozik majd beszámolási kötelezettséggel, DE TERMÉSZETESEN a későbbiekben is fenntartja szoros kapcsolatát a Volkswagen Személyautók márkával, amellyel a legjelentősebb szinergiákat tudja kialakítani.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK