Főoldal Blog Oldal: 481

[TESZT] Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Arctic – költséghatékonyan és ésszerűen

Valahány alkalommal Dacia tesztet írunk az Autóaddikt.hu, illetve a Napimagazin.hu hasábjain, annyiszor jutunk el a végső hipotézishez: a romániai gyártó modelljei tulajdonképp minden tekintetben racionális döntéshozásra és használatra sarkallnak.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_001

Miért is pontosan? A Dacia-nál remekül tudják a receptet, miszerint a low budget szellemiség nagyon is fontos részösszetevője a piac egy szeletének, és az ide, ebbe a körbe tartozó vásárlóréteg kifejezetten érzékeny arra, hogy ténylegesen pénztárcabarát megoldások tárházából válogathasson. Mindenféle sallang, felesleges körítés és rejtett plusz költségek nélkül.

Hagyományos recept szerint, mégis rendhagyóan?

A Dacia tehát szorgalmasan menetel az általa sziklaszilárdan kitaposott ösvényen, az eladási ráták (nem csak Magyarországon) mind az elképzelések gyakorlati pozitívumait igazolják. A Dacia Sandero pontosan az a rétegmodell, amely beletartozik a populáris vonalak egyikébe, ugyanis a Logan ötajtós változataként közismert kisautó számos kisebb költségvetéssel rendelkező család elsőszámú választása. Nem beszélve tesztünk alanyáról, a Dacia Sandero Stepway modellről, mely kifejezetten szabadidőautós mivoltával (robosztusabb felépítés, emelt hasmagasság) és gazdag felszereltségével remek alternatívát jelent.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_002

Méhsejt-rácsozatú hűtőmaszk, kihangsúlyozott, alsó szélekre húzott ködlámpafészkek jellemzik a Dacia Sandero Stepway frontrészének kialakítását, ahol máris belefuthatunk a matt, sötét árnyalatú műanyagokba – ezek az egész kocsiszekrény terjedelmében fellelhetők, kisebb-nagyobb arányban. A hatást el is éri vele a Dacia Sandero Stepway, hiszen a berakások az autó ellenálló jellegét hívatottak hangsúlyozni, valamint azt, hogy a román kompakt nem jön zavarba alacsonyabb szintű terepviszonyok esetén sem.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_003

Persze ne higgyük, hogy csak a matt, olcsó hatású műanyagok játszanak, a hűtőbeömlőt kettős krómcsíkozás osztja meg, középen az újragondolt Dacia emblémával. Nem célja a Dacia Sandero Stepway-nek, hogy prémiumjelleget varázsoljon az autóra, viszont mindenképpen komolyabb arculatot ad a megjelenésnek.

A mortorháztető első szélvédőhöz közel eső sarkainak eldolgozása hasonló, mint a Logan esetében, tehát a zsanérok nyitott felület alatt fekszenek, ugyanakkor az esővíz elvezetése jól megoldott, nem kell tartani felesleges korróziótól – apropó, ne feledkezzünk meg az alapból járó három év garanciáról sem.

Irány a szabadba. Kell, hogy legyen szabadidőnk

Ha nem lenne elég robosztusnak ható a megjelenés a Dacia Sandero Stepway esetében, vessünk egy röpke pillantást a tetővonalra: mattezüst-mattfekete kombinációban virító tetőcsomagtartó-előkészítést láthatunk, ami az autó sokoldalúságát növeli ismételten – szabadidő, kirándulások, utazás. Hiába no, a fő profil úgyis ez.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_004

Crossoveres jelleget kapott a Dacia Sandero Stepway, félreismerhetetlenül, bár a karosszéria méretei kicsit rácáfolnak erre. 4081 milliméteres hosszúsággal, 1559 milliméteres magassággal és 1733 milliméteres szélességgel egyértelműen az alsó kategória képviselőjét köszönthetjük; a 16 colos Flexwheel kerekek jócskán hozzáadnak a vizualitáshoz. Itt látszik egyébként leginkább a Dacia Sandero Stepway emelt, 207 milliméteres hasmagassága is, valamint szembetűnőek a fókuszált műanyaggal körbevont sárvédőívek is.

Míg elöl kartervédő-utánzatú kiegészítést kapott a lökhárítóelem, hátul is találkozhatunk hasonlóval, kiemelendő újfent a modell masszívabb hatását. Mindezeken felül a Dacia Sandero Stepway fara egyezik a hagyományos modellével, a zárófények burái, valamint az ötödik ajtó is onnan lett átemelve, a tető lezárásaként alkalmazott parányi légterelővel egyetemben.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_005

Csomagtér-kapacitás szempontjából nem elhanyagolandóak a méretek, valamint a pakolhatóság mikéntje és a praktikum. 328 liter a rakodófelület mérete, ez nem rossz érték, figyelembe véve a Dacia Sandero Stepway méreteit. Ahogyan már feljebb is utaltunk rá: kis szabadidőautó, kis családoknak. Nem is kell ennél több talán.

Lényegretörően céltudatos

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_010Tévedés azt gondolni, hogy a Dacia Sandero Stepway enteriőrje kizárólagosan az olcsó, alacsony- vagy közepes minőségű anyaghasználatra épít. Nyilvánvaló, hogy a matériák kiválogatásánál az elsődleges szempont itt is az volt, hogy minél költséghatékonyabban ki lehessen hozni a maximumot a lehetőségekből, de a tervezőmérnökök kínosan ügyeltek arra, hogy alapvetően mindez ne a komfort és kvalitásérzet rovására menjen. A Stepway felszereltséghez konkrétan bőrbevonatú kormánykerék tartozik, kellemes, lágy fogással, ami rögtön rátesz egy nagy lapáttal a kényelemre; a kicsit kopogós műanyagokból felépülő, de mégis összetetten egységes műszerfal-cockpit páros kellemes benyomást kelt a vezetőben és utasaiban egyaránt. A kijelzők elrendezése kitűnően átlátható, a lényegre koncentrál minden, ahogy annak lennie kell.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_011Lényeges, hogy egy szabadidőautó rendelkezzen rekeszekkel, pakolórészekkel. A Dacia Sandero Stepway első ajtózsebei simán elnyelnek akár 1.5 literes palackokat is, valamint rendelkezésre állnak pohártartók is.

A Stepway Arctic felszereltséghez (is) hozzátartozik a megfelelően kontrasztos és jó fényerejű infotainment LCD, melyhez opcionálisan rendelhető iGO alapokon nyugvó érintőképernyős navigációs rendszer is (100 ezer forint alatti felárral). Az autóban találkozhatunk még ESP-vel, ABS-szel, tempomattal, a biztonságos közlekedést még 6 légzsák egészíti ki (az ESP és a légzsákok felár nélkül).

Napi strapa

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_012Utazási komfort tekintetében nem lesz nyilván korszakalkotó a Dacia Sandero Stepway, viszont az tény, hogy az emelt karosszéria végett a ki- és beszállás egyszerűbbnek tűnik, mint az alap-Sandero esetében. Az első ülések jól testreszabhatóak, az ülőpadok felülete elegendő hosszal és szélességgel kecsegtet, míg a hátlapok minősége, ergonómiája sem hagy kívánnivalót maga után. Optimális fej-, láb- és térdtér várja a hátra behuppanókat, két felnőtt és egy gyerek kényelmesen róhatja a kilométereket itt.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_014Ellenállónak és strapbírónak tűnő kárpitozást kapott a Dacia Sandero Stepway. Ez fontos, hiszen a célcsoport nyilván hétköznapi igénybevételnek teszi majd ki az autót, ami nem feltétlenül jelent meghitt kiruccanásokat és családcentrikus programokat. Újfent egy plusz pont, ami a kihasználhatóságot emeli előtérbe.

Sokszor bizonyított: most sem okoz csalódást

0.9 literes benzines, valamint 1.5 literes dízelmotorral férhető hozzá a Dacia Sandero Stepway, mi az utóbbit, tehát a 90 lóerős dCi öngyulladóst próbáltuk a tesztautóban. Az aggregát maximális teljesítményét 4000-es percenkénti fordulaton adja le, 220 Newtonméteres csúcsnyomatéka pedig már alacsony fordulatszámon, 1750 RPM-nél rendelkezésre áll.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_013

Nem kell bemutatnunk a Renault fejlesztésű 1.5 dCi-t, melynek elsődleges, és ezáltal fő erénye az aszkéta üzemelés – most sem volt ez másképp. Országúton 3.4, városban 4.9 literes átlagot sikerült hoznunk 100 kilométerre kivetítve, három személlyel – megkapó érték, nemdebár? S ugye hangsúlyozandó: a Dacia Sandero-t, illetve a Dacia Sandero Stepway-t vásárló réteg nem fogja elhanyagolandó részletként kezelni a gazdaságosság mikéntjét.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_009

Az 1.5 literes dízel karakterisztikája tehát remek, az ötsebességes manuális kéziváltó áttételezése is jó, leginkább városi-elővárosi közlekedéshez hangolt, de nem jön zavarba a hajtáslánc országúti tempónál sem – autópályán érezhető viszont, hogy elkelne egy hatodik sebességfokozat is.

Masszív útfekvéssel szerethető. Az árazás is népszerű

Közepesen keményre hangolt futóművet kapott a Dacia Sandero Stepway, a felfüggesztések masszívan egyenlítenek erőteljesen bevett kanyaroknál is, bár bizonyos sebesség felett már jelentősen dől oldalra a viszonylag magas kaszni. Mint minden orrnehéz autónál, a Dacia Sandero Stepway-nél is érzékelhető enyhe alulkormányozottság.

dacia_sandero_stepway_1_5_dci_autoaddikt_008

A tesztben szereplő Dacia Sandero Stepway Arctic felszereltséggel 3 420 000 forintos listaárról indul. Belépő szinten, Access csomaggal, 1.2 literes 75 lóerős benzinessel 2 120 000 forintot kell kifizetni, míg a legvaskosabb, 3 460 000 forintos árcédulát a limitált szériás Celebration kapta, 1.5 literes dCi dízellel, 90 lóerővel.

2015 Dacia Sandero 1.5 dCi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1461 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4081 mm

Szélesség: 1733 mm

Magasság: 1559 mm

Tengelytáv: 2590 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1083 kg

Megengedett össztömeg: 1745 kg

Csomagtartó mérete: 320 liter, 1200 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 167 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.5 s (gyári), 11.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.9 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.6 l/100km

Országúti: 3.7 l/100km

Vegyes: 4.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 105 g/km

Bővebb információ a Dacia hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A legzöldebb Audi már Magyarországon is kapható

Akár 1,5 literes vegyes átlagfogyasztással és közel 50 kilométeres elektromos hatótávval csábít a legtakarékosabb Audi. Az Audi Sportback A3 e-tron immár Magyarországon is kapható.

audi_a3_e_tron

A négykarikás márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibridje akár ötven kilométert tehet meg tisztán elektromos hajtással, amit belső égésű motorja további mintegy 890 kilométeres hatótávja egészít ki, így a használója úgy vezethet villanyautót, hogy nem kell állandóan a töltöttség-jelzőt aggódva figyelnie. Az ötajtós alsó-középkategóriájú modell 1.4 TFSI erőforrásával és elektromos motorjával 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt és 350 newtonméteres maximális forgatónyomatékot nyújt. Hajtásrendszerében egy 110 kW (150 LE) teljesítményű, 250 newtonméteres benzinmotor és egy 75 kilowattos (102 lóerőnek megfelelő), 330 newtonméteres villanymotor dolgozik együtt az új fejlesztésű, hatfokozatú S tronic sebességváltóval, amelyet az elektromos gépbe építettek.

A hátsó ülések alá rejtett 8,8 kWh kapacitású folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátor ipariáram-csatlakozóról két óra és 15 perc alatt tölthető fel teljesen, normál 220 voltos csatlakozóról (10 amperes) 3 óra és 45 perc a töltési idő. A feszültség a terhelési állapot függvényében 280 és 390 volt között alakul. Az akkumulátor összesen 96 darab prizmacellából épül fel, amelyek nyolc, egyenként 12 cellát tartalmazó modulra tagolódnak. Elektronikus komponenseivel (feszültség átalakító és -szabályozó, valamint a fedélzeti töltő) együtt az akkumulátor-rendszer tömege 125 kilogramm. Háza alsó burkolata alumíniumból, a felső pedig műanyagból készül. Az A3 Sportback e-tron töltésekor a betáplált váltóáram a töltő segítségével az akkumulátor számára egyenárammá alakul. A töltőcsatlakozó a hűtőrácsban, a kihajtható négy karika mögött található.

Budapesten a Porsche Inter Auto Pest telephelyén 2 e-tron töltőt helyeztek üzembe a forgalmazás megkezdésével egyidőben.

Az Audi A3 Sportback e-tron álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 222 kilométer/óra, ami tisztán elektromos üzemben 130 kilométer/órára korlátozódik. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek számára megállapított ECE-szabvány szerint mérve átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 1,5 liter, amihez kilométerenként 35 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul.

Az Audi A3 Sportback e-tron teljesen elektromos módban is képes autópályán haladni, azaz 130 kilométer/órával suhanni, de ha szükség van rá, sportos arcát is megmutatja, amikor padlógáznál egyszerre adja a nyomatékot a benzin- és a villanymotor. Az együttműködés annyira összetett, hogy az elektromotor felügyeli és vezérli a TFSI stop-start rendszerét. Rekuperáció nélkül nem lenne teljes a hibrid működése, mind a fékezési, mind a szabadon futás során lassuláskor keletkező energiát visszatáplálja az akkumulátorokba.

Könnyűszerkezetes építésnek köszönhetően az ötajtós változat saját tömege 1540 kilogramm, 280 literes csomagtartója a hátsó üléstámlák ledöntésével 1120 literre növelhető. Az Euro NCAP töréstesztjén az Audi A3 e-tron kiválóan szerepelt, ötcsillagos minősítést és kitüntetést kapott az alapfelszereltség részét képező másodlagos ütközésvédelemért. Ez utóbbi rendszer egy esetleges baleset esetén automatikus fékezéssel csökkenti a megcsúszás és a másodlagos ütközések veszélyét.

Széria felszereltsége gazdag, kívánságra fejlett vezetői segédrendszerekkel és szórakoztató eszközökkel, köztük az MMI Navigáció plusz navigációs rendszerrel és az Audi connect szolgáltatásaival kapható, alapára 12,793 millió forint. Ahol a villanyautókra állami támogatást adnak, például Hollandiában, ott az e-tron nem kerül többe, mint egy kétliteres dízelmotorral szerelt Audi A3.

Az Audi még az idén bemutatja a Q7 e-tron quattro-t az Audi a második csatlakozóról tölthető hibrid modelljét. A nagy SUV a világon elsőként jelenik meg plug-in hibrid változatban hathengeres dízelmotorral és állandó összkerék hajtással.

2152 kilométer 43 liter gázolajjal: a Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100 S&S rekordot döntött

Az új Peugeot 208 modellcsalád 1.6 literes BlueHDi 100 S&S változata az UTAC által hitelesített új távolsági fogyasztási csúcsot állított fel. A modell a 2152 km-es úton 43 liter gázolajat fogyasztott, vagyis 100 kilométerenként átlagosan 2.0 liter üzemanyagot használt fel.

peugeot_208_1_6_bluehdi_autoaddikt

Ez a nagyszerű rekord ismét felhívja a figyelmet az Euro 6 BlueHDi dízelmotorok kimagasló technikájára, és újabb bizonyítékot szolgáltat arra, hogy a márka mennyire elhivatott a CO2-kibocsátás csökkentése mellett.

A rekord felállítására április végén a Peugeot franciaországi, Belchamp-ban megépült tesztpályáján került sor a járművek, motorkerékpárok és kerékpárok műszaki jellemzőinek jóváhagyására szakosodott francia szervezet, az UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle) felügyelete mellett. Egy szigorúan sorozatgyártású, 1.6 literes BlueHDi 100 S&S motorral és ötfokozatú mechanikus váltóval felszerelt Peugeot 208-cal 38 óra alatt 2152 km-t tettek meg, és ezalatt az autó mindössze 43 liter üzemanyagot fogyasztott! Ezzel az új, sorozatgyártású Peugeot 208 abszolút fogyasztási rekordot állított fel nagy távolságon. A rekord kísérlet során a vezetők 3-4 óránként váltották egymást az autó kormányánál.

A rekord kísérletet egy, a márkahálózatban forgalmazott, « rendkívül alacsony fogyasztású » Peugeot 208-cal hajtották végre. A modell jóváhagyott átlagos vegyes fogyasztása rendkívül alacsony, 3.0 l / 100 km, CO2-kibocsátása pedig mindössze 79 gramm kilométerenként, ezzel világszinten is etalonnak számít a szívómotorral felszerelt nagyszériás modellek között. Az immár rekorder változatot szériában hátsó aerodinamikai légterelővel és ultra alacsony gördülési ellenállású Michelin Energy Saver + abroncsokkal szerelték fel. Az autó gyári műszaki paraméterei már önmagukban egyedülállóak, a tulajdonságai – kompakt kivitel, könnyűség, vezetési öröm – pedig a maximumot hozzák ki ebből a modern, kompakt kisautóból. A rekordkísérlet során a kiválasztott új 208 rendületlenül állta a kihívást, és a rekord felállítása sikerült!

A BlueHDi technika, amely egyedülálló módon egyesíti az SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszert és az adalékolt részecskeszűrőt, ezzel a bravúrral ismét bebizonyította, hogy ez ma a leghatékonyabb dízel károsanyag-kibocsátást csökkentő rendszer a világon.

Az új Peugeot 208, melyet idén júniusban kezdenek forgalmazni Európa-szerte, páratlanul mértéktartó és nagyteljesítményű benzin- és dízelmotorokat kínál. A CO2-emisszió tekintetében a benzinmotorok teljesítménye különösen tiszteletet parancsoló : a kilométerenkénti kibocsátási érték 97 grammtól indul, míg a dízelek között valamennyi BlueHDi változat emissziója a 95 grammos küszöb alatt marad.

A Peugeot rövid időn belül érezhetően csökkentette járművei CO2-kibocsátását. A háromhengeres PureTech benzinmotorok és a BlueHDi dízelmotorok nagyarányú alkalmazása, valamint az új 1.6 literes THP benzinmotorok és EAT6 sebességváltók megjelenése a Peugeot kínálat húsz modelljét a CO2-kibocsátás tekintetében kategóriájuk élmezőnyébe helyezi (öt PureTech, három 1.6 literes THP és tizenkét BlueHDi változat).

Ezek a környezetbarát motorok összhangban vannak a Peugeot márka határozott törekvésével és elkötelezettségével a környezetkímélő fejlesztés mellett; ezt az elkötelezettséget tanúsítják az egyre tisztább és egyre kisebb emissziójú motorok. A Peugeot környezetvédelmi teljesítményének köszönhetően a PSA Peugeot CITROËN 2014-ben piacvezető szerephez jutott Európában az átlagos CO2-kibocsátás terén : az európai, 123.7 grammal szemben a csoport járműveinek átlagos emissziója 110.3 g / km volt az elmúlt évben. Ezt az eredményt a szegmensek összetételének változása nélkül érte el a csoport.

Az AVIS további elektromos Nissan modellekkel bővít

A Nissan és az AVIS dániai üzletága által aláírt szerződésnek köszönhetően az autókölcsönző vállalat hamarosan Európa legnagyobb Nissan elektromos járművekből álló flottáját tudhatja magáénak. Az új megrendelés 401 Nissan e-NV200 furgonra, valamint további 60 darab 100%-ban elektromos Nissan LEAF modellre vonatkozik.

nissan_leaf

2014-ben az AVIS már rendelt 400 Nissan LEAF elektromos autót, és miután sikeresen beépítette ezeket a járműveket kölcsönzési konstrukciójába, most a Nissan e-NV200 elektromos kishaszongépjárművel és személyszállítóval bővíti kínálatát. A vállalat emellett a dániai piacon mutatkozó kereslet kielégítése érdekében további 60 Nissan LEAF modellt is rendelt, így teljes Nissan elektromosjármű-flottája 861 járműből áll majd.

Az AVIS dániai üzletágának ügyvezető igazgatója, Kasper Gjedsted  a következőket nyilatkozta: „Dániában nagy sikereket értünk el a Nissan LEAF-fel: a Nissantól vásárolt összes járművet nagyon gyorsan bérbe tudtuk adni, ezért most még több ilyen modellt rendelünk. Úgy döntöttünk, hogy a nagy sikerre való tekintettel bővítjük a kínálatunkat az e-NV200 modellel, amellyel új típusú ügyfeleket is el tudunk érni.”

A Nissan Europe elektromos járművekért felelős igazgatója, Jean-Pierre Diernaz szerint a megállapodás egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a vállalatok bíznak a Nissan elektromos járműveiben: „Nagy örömünkre szolgál, hogy újra együtt dolgozhatunk az AVIS-szel a dániai ügyfeleknek szóló kölcsönautó-kínálaton. Számos nagyvállalat (például az AVIS dániai üzletága és a DHL olaszországi üzletága) jelentős számban rendelt tőlünk Nissan elektromos járműveket – vagyis egyre többen ismerik fel, hogy a kényelmes vezethetőség, az alacsony üzemeltetési költségek és a zéró-emisszió kombinációja nagyon vonzó ajánlat.”

 A Nissan az elektromos járművek vezető globális gyártója, 2014-ben pedig a Nissan LEAF volt a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos jármű Európában és világszerte. Tavaly a Nissan az e-NV200 személygépkocsival és kishaszongépjárművel bővítette a kínálatát, amely az NV200 furgon kategóriaelső csomagterét a Nissan LEAF kifinomult, zéró-emissziós hajtásláncával ötvözi.

Sikeres startot vett Magyarországon is a BMW i

A BMW i modellek forgalmazása 2014. november 1-jével vette kezdetét Magyarországon és az elmúlt 6 hónap hazai sikerei a vállalat nemzetközi értékesítésével összhangban vannak.

bmw_i3_autoaddikt_002

Számos autót már átvettek a márka ügyfelei, de a rendelésállomány is biztatóan alakul. 2015 első negyedévében 10 db BMW i3 modell került magyar tulajdonoshoz, mely eredmény a legnépszerűbb elektromos autó címet jelenti a BMW i3 számára ezen időszakban. Áprilisban további négy BMW i3, valamint az első BMW i8 modell is átadásra került – így idén eddig összesen 15 db autóval a magyar piac is csatlakozik ahhoz a globális sikersorozathoz, mely a BMW i almárka nemzetközi szereplését övezi.

Tavaly, a BMW i almárka folyamatos bevezetésének évében, 17 800 BMW i3 és i8 járművet értékesítettek világszerte, melyet a 2015-ös év első negyedében további, több mint 6600 BMW i követett. A BMW egy vadonatúj modellpaletta kifejlesztésével ismét úttörőként lépett be az elektromos és plug-in-hibrid modelleket kínáló prémiummárkák piacára, melynek sikerességét az elmúlt időszak hazai és nemzetközi eredményei bizonyítanak.

bmw_i3_autoaddikt_005

„A BMW i modelleket nagy érdeklődéssel fogadja a magyar piac, úgy gondoljuk, hogy a hosszú távú fenntarthatóság üzenete, autóink koncepciója, illetve az a minden részletre kiterjedő átgondoltság és környezettudatosság mely a BMW i modelleket jellemzi, megnyerő a hazai ügyfelek számára is” – mondta Mala Ferenc a BMW Group Magyarország márkamenedzsere. „A BMW i egy új világot jelent az autózásban, új lehetőségeket nyit az elektromos mobilitás, a fenntarthatóság és az ehhez társított szolgáltatások területén. A BMW i3 és i8 modellek több mint 50 különböző szakmai díjat nyertek el bemutatásuk óta, köztük az egyik legfrissebb elismerés a New York-i autószalonon bejelentett World Car Awards ceremónia World Green Car trófeája, mely a BMW i8 koncepcióját, formatervét, valamint az autó technológiáját méltatta. A rangos díjat sorozatban másodszor kapta meg a BMW a tavalyi i3 sikerek után. A BMW Connected Drive rendszere, az okoskészülékekkel, legújabban okosórákkal kapcsolatot teremteni képes autó lehetősége új távlatokat nyit a BMW i előtt. Bízunk benne, hogy a magyar vásárlók bizalma és a technológiai nóvumok iránti érdeklődése további sikerekhez vezet itthon is!” – tette hozzá a BMW i márkamenedzsere.

bmw_i3_autoaddikt_001

A hazai BMW i Szervizpontok újabb állomásokkal bővülnek a közeljövőben, a meglévő 4 partner mellé továbbiak csatlakoznak, támogatva az országos lefedettséget és a minél magasabb színvonalú szolgáltatási rendszert.

A BMW i almárka kisebb, mindennapi közlekedésre kialakított városi prémium autója, a BMW i3 alapáron 11 830 000 forinttól érhető el. Az i3 kétféle verzióban választható, amelyből a teljesen elektromos kiadás 130-160 kilométer hatótávra képes a használat intenzitásának függvényében, míg a hatótáv-növelő megoldással (Range Extender) bővített verzió már összességében 300 kilométer megtételére alkalmas. A márka hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású sportautója, az i8 alapáron 43 594 000 forinttól érhető el a hazai vásárlók számára.

BMW i3 autótesztünk ide kattintva érhető el: http://www.autoaddikt.hu/teszt-bmw-i3-egy-kategoria-teljes-ujraertelmezese/

WTCC 2015, Hungaroring: kettős Citroën Racing-győzelem

José María López WTCC-pályafutása 14. győzelmét aratta, a második helyen Yvan Muller végzett.

citroen_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_4

A világbajnokság egyéni pontversenyének élén továbbra is López, Loeb és Muller áll, a csapat pedig növelni tudta előnyét a konstruktőri rangsorban.

A rapszodikus szombati időjárás után a verseny előtti pillanatokban is tréfálkozni látszott az ég a Hungaroring fölött: néhány cseppnyi esőtől picit nedves is lett az aszfalt, de végül minden pilóta fent hagyta a slick gumikat, általában véve száraznak minősítve a pályát.

Az első futamon José María López a második sorból rajtolva szemfüles módon nemcsak Hugo Valente mellett tudott elmenni, de az első kanyar bejáratánál már a pole-ból startoló Yvan Muller is mögé került! Loeb és Ma Qing Hua kissé összeütköztek a rajt utáni tömegjelenetben, az apró incidens nyertese pedig a nevető harmadik, Valente lett. Loeb horpadt lökhárítóval és ezáltal rosszabb aerodinamikával végül a hatodik helyre került a mezőnyben, Ma és Monteiro mögött. López előnye körről körre növekedett Mullerhez képest, az argentin világbajnok szépen haladt a szezon harmadik győzelme felé. A kevés előzési lehetőségéről közismert pályán a sorrend nem is változott a futam végéig: a két első Citroënt Ma a negyedik, Loeb pedig a hatodik helyen követte.

A második futamon Ma Qing Hua indult a legjobb pozícióból, a rajttól mégis Loeb tudott a leggyorsabban eljönni. Az első kanyarban Rob Huff megpördült, a többiek megpróbálták kikerülni, eközben Muller és Ma autója enyhén összeért. López a külső ívet választotta, ami nem bizonyult a legjobb döntésnek, így csak Loeb mögött tudott beállni a mezőnybe. Az első kanyar után kialakult sorrend ebben a futamban sem változott a végéig: Michelisz, Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller és Valente végzett az első nyolc helyen, utánuk Ma a 9. helyre futott be. Noha a szezon során először nem állhatott Citroën-pilóta a dobogón, a csapat mérlege az egyéni és a csapatversenyben is pozitív.

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Tudtuk, hogy nehéz hétvége elé nézünk, egyrészt a 60 kilós plusz súly, másrészt a szezon legkanyargósabb pályája miatt. Még így is tudtunk szerezni egy első rajtkockát az időmérőn, és egy kettős győzelmet az első futamon. Az idei első európai verseny ráadásul ismét megmutatta, milyen elképesztően népszerű a túraautózás Közép-Európában. Összességében elégedettek vagyunk az eredményeinkkel, és már most elkezdtünk a Nürburgringre készülni, ami minden bizonnyal a szezon egyik legizgalmasabb versenye lesz!”

José María López: „Az első futamban szerintem életem eddigi legjobb WTCC-s rajtját kaptam el. Nagyon örülök a győzelemnek, különösen azután, hogy az időmérőm nem sikerült éppen tökéletesre. A pontok nyelvére lefordítva: a harmadik versenyen sikerült pár ponttal növelni előnyömet Sebhez képest, így abszolút pozitív a mérleg!”

Yvan Muller: „Természetesen győzni szerettem volna, de nem sikerült olyan jól a rajtom, mint Pechitónak. Az első kanyar után gyakorlatilag vége volt a versenyemnek. Három vagy négy körön át még igyekeztem, de aztán feladtam a próbálkozást, nem akartam felesleges rizikót vállalni. Másodiknak még mindig jobb lenni, mint harmadiknak!”

Sébastien Loeb: „Az első verseny jól indult, de aztán sajnos volt egy hibás mozdulatom. A hosszú egyenes végén Ma elém vágott, összeértünk, és megsérült a splitterem, később pedig már egyszerűen nem tudtam előzni. A második rajtom sokkal jobban sikerült, végig ott voltam Tiago Monteiro mögött – viszont ő nem hibázott…”

Ma Qing Hua: „Az első rajtnál kívül próbálkoztam, de Sébastien nekem jött, több helyet is veszítettem, utána pedig egy nehezen kormányozható autóval kellett helytállnom. A második rajtnál inkább belül próbáltam meg elmenni, akkor meg Yvan ért hozzá az autóm hátuljához, amikor a megpördülő Huffot kerültük ki. Az autó beállításai sajnos ismét elmentek, így tulajdonképpen szerencsés vagyok, hogy az első tízbe be tudtam kerülni.”

AZ ELSŐ FUTAM VÉGEREDMÉNYE

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Hugo Valente (Chevrolet Cruze RML TC1)
  3. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC) Leggyorsabb kör: José María López, 1’50’’783

A MÁSODIK FUTAM VÉGEREDMÉNYE

  1. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  3. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  7. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Hugo Valente (Chevrolet Cruze RML TC1)
  9. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

Leggyorsabb kör: Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC), 1’50’’356

AZ EGYÉNI PONTVERSENY ÁLLÁSA

  1. José María López 129 pont
  2. Sébastien Loeb 96 pont
  3. Yvan Muller 86 pont
  4. Tiago Monteiro 58 pont
  5. Ma Qing Hua 53 pont
  6. Mehdi Bennani 26 pont

A CSAPATVERSENY ÁLLÁSA

  1. Citroën 269 pont
  2. Honda 189 pont
  3. Lada 45 pont

Együttműködik a Volvo és Avicii

A Volvo Cars és Avicii, a svéd DJ bejelentették, hogy egy kreatív együttműködés keretében, új felvétellel és videóklippel ünneplik svéd gyökereiket. A felvétel május 8-án jelenik meg világszerte. Az együttműködés egy globális márkakampány részét képezi.

volvo_avicii_2015_autoaddikt

A stockholmi születésű Avicii az elmúlt években hatalmas hatást gyakorolt a zenei világra; a 26 éves fiatalembert a világ legkiválóbb DJ-i, remixelői és lemezproducerei között tartják számon. A két svéd ikon, Avicii és a Volvo Cars most egyaránt életük új szakaszába lép.

„A Volvo Cars márka felemelkedőben van, akárcsak Avicii: mindketten egyre nagyobb nemzetközi rajongótáborra teszünk szert. Úgy gondoltuk, nem is ünnepelhetnénk az eddig elért eredményeinket és optimizmusunkat méltóbban, mint egy olyan együttműködéssel, amelyből valami különleges születhet, amely megmutatja, kik is vagyunk, és mit tartunk fontosnak.” – mondta Alain Visser, a Volvo Car Group értékesítésért, marketingért és ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke.

Az együttműködéshez kiválasztott dal, a Feeling Good egy igazi klasszikus, amelyet eredetileg Nina Simone vett fel 50 évvel ezelőtt, és amely Avicii kezei alatt teljesen újjászületett. Új vokál, magával ragadó ritmus és az a fülbemászó dallamvilág jellemzi az új produkciót, amely fesztiválokon és klubokban fiatalok millióit hozta már lázba szerte a világon.

„Régi kedvencem ez a szám. Ez minden idők egyik legkiválóbb dala. Nem fog rajta az idő. Mindig is rajongtam Nina Simone-ért, Etta James-ért és a hangzásvilágukért. Úgyhogy amikor kiderült, hogy a Volvo Cars pont ezt a dalt szeretné a videóban, nagyon megörültem; izgatott a lehetőség, hogy kezdhetek valamit vele. Szerettem volna valami újat létrehozni, ugyanakkor persze hű maradni az eredetihez.” – mondta Avicii.
A Feeling Good lenyűgözően szép videóját Stockholmban, valamint olyan helyeken forgatták, amelyek valamiért közel állnak Avicii szívéhez – például a dél-svédországi Osterlenben, ahol gyermekkorában gyakran nyaralt családjával. A végső kreatív döntéseket teljes egészében Aviciire és stábjára bízták; a forgatókönyvet a Volvóval közösen írták meg.

„Fontos volt számomra, hogy ha együtt csinálunk valamit, az újszerű és különleges legyen; hogy mindkét fél részéről hosszú távú, globális együttműködésről legyen szó, és hogy a közös munka teljes mértékben, hiteles és kreatív módon igazodjon mindkét márkához. Minden, ami a videóban látható, egybevág az Avicii márka értékeivel. A Volvo Cars fő üzenete a valódi megújulás, és ezzel a tematikával mi is tudunk azonosulni.” – mondta Ash Pournouri, az At Night Management alapítója, aki távlati gondolkodásával és kreatív útmutatásával elindította Aviciit a világhír felé vezető úton.

A Volvo Cars márka a vállalat 1927-es alapítása óta biztonságos, környezettudatos, kiváló minőségű termékeket előállító gyártóként szerzett nevet magának. A közelmúltban a vállalat jelentős márka-átalakítási folyamatba kezdett, amelynek során éppen ezen értékekből építkezik. Az eredmény: egy merőben újszerű megközelítése annak a kérdésnek, hogy mit kínálhat ügyfeleinek egy prémium autómárka: egy olyan, személyre szabott mobilitási élményt, amely élvezetesebbé teszi az életet, de egyben védelmezi is azt.

„Vállalatunk fennállásának legizgalmasabb termékbevezetési fázisába lépünk, és úgy gondoltuk, ez a lehető legjobb pillanat arra, hogy egy márkakampányban felhívjuk a figyelmet márkánk lényegi értékeire és egyediségére. Ez a kezdeményezés már a közelmúltban meghirdetett új marketing stratégiánk része. Az egész az ünneplésről szól: saját magunk lényegét ünnepeljük, és azt is, amivé válni szeretnénk. A legfontosabb, hogy mindannyian a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból.” – tette hozzá Alain Visser.

WTCC 2015, Hungaroring: Michelisz nyerte a második futamot

Michelisz Norbert rajt-cél győzelmet aratott a túraautó-világbajnokság (WTCC) Hungaroringen zajló versenyhétvégéjének vasárnapi második futamán.

michelisz_norbert_honda_racing_zengo_motorsport_wtcc_2015_hungaroring

A Zengő Motorsport Honda Civicjét vezető 30 éves pilóta a pole pozícióból startolva diadalmaskodott a mogyoródi pályán, ezzel az idei szezonban először nyert versenyt.

Michelisznek a WTCC-s pályafutása során ez volt a negyedik futamgyőzelme, 2012 után a második a Hungaroringen.

A rajtnál Michelisz jól jött el, megtartotta vezető pozícióját, mögötte Tom Coronel (Chevrolet) és Tom Chilton (Chevrolet) vívott nagy csatát a második helyért, így a magyar versenyző valamelyest el tudott lépni az élen. Az ötödik körre Michelisz már csaknem 4.5 másodperces előnnyel vezetett Coronel előtt, a különbség kettejük között folyamatosan nőtt. A több tízezer lelkes szurkoló által buzdított magyar pilóta a futam második szakaszában sem hibázott, magabiztosan győzött.

Az első futamon nyolcadikként záró Michelisz így 29 vb-pontot szerzett a Hungaroringen, ezzel az összetett pontversenyben 47 ponttal hatodik.

A WTCC idei szezonja két hét múlva a németországi Nürburgringen folytatódik.

WTCC, Hungaroring, 2. futam (14 kör, 61,334 km), végeredmény:

1. Michelisz Norbert (Honda Civic) 26:00.367 perc
2. Tom Coronel (holland, Chevrolet Cruze) 7.103 másodperc hátrány 3. Tom Chilton (brit, Chevrolet Cruze) 9.315 mp h.

1. futam (13 kör, 56,953 km), végeredmény:

1. José Maria López (argentin, Citroe:n C-Elysée) 24:11.868 perc
2. Yvan Muller (francia, Citroe:n C-Elysée) 3.958 másodperc hátrány 3. Hugo Valente (francia, Chevrolet Cruze) 10.290 mp h.
…8. Michelisz 15.548 mp h.

A vb-pontverseny állása 6 futam után (még 18 van hátra):

1. López 129 pont
2. Sebastian Loeb (francia, Citroe:n C-Elysée) 96
3. Muller 86
…6. Michelisz 47

Forrás: MTI, fotó: Marjai János (MTI)

WTCC 2015, Hungaroring: Michelisz az élről kezdte a második futamot

Jelenleg is zajlik a WTCC (World Touring Car Championship) magyarországi második futama a Hungaroringen, melynek éléről startolhatott el Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője Honda Civic-jével.

michelisz_norbert_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt

A délelőtt folyamán a Honda Racing sátrában jártunk, s egy rövid sajtótájékoztató keretein belül szó esett többek közt arról is, ami az MTI tegnapi közleményében szerepelt. Konkrétan arról, hogy a tegnapi időmérő első, húszperces szakaszát a negyedik percben piros zászlóval félbe kellett szakítani, mivel az olasz Gabriele Tarquini a hármas kanyar utáni kigyorsításnál elveszítette uralmát a Honda Civic felett, és nagy sebességgel a gumifalnak csapódott, majd a pályára visszacsúszva állt meg. A korábbi Forma-1-es pilóta sérülés nélkül megúszta az esetet, autóját azonban a pályamunkásoknak el kellett szállítaniuk, így a kvalifikáció néhány percig szünetelt.

honda_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_1

Michelisz az első részt – amelyből a legjobb tizenkettő jutott tovább a következő szakaszba – a kilencedik helyen zárta, aztán a második, tízperces etapban a tizedik helyen végzett. Ezzel eldőlt, hogy a vasárnap délutáni második futamban ő rajtolhat majd az élről, mivel a WTCC-ben az időmérő első tíz helyezettje fordított sorrendben startol a második versenyen.

honda_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_4

“Az időmérő első szakasza után egyértelmű volt, hogy ma nem tudunk beférni az első három közé, ezért egy kicsit változtattunk a stratégián” – nyilatkozott Michelisz, majd hozzátette, nem a tizedik hely megszerzését tűzte ki célul, mert abban benne lett volna a kockázat, hogy esetleg csak tizenegyedikként zár. – “A nyolcadik és a tizedik hely között próbáltunk végezni, hogy a második futamra egy első vagy második soros rajthelyet csípjünk el. Az egyik szemem sír, a másik nevet, ugyanakkor bízom abban, hogy holnap jól sikerül a rajt, és elegendő lesz a tempóm ahhoz, hogy legalább a dobogós helyezésekért harcban legyek.”

honda_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_3

A legjobb öt pilótát felvonultató harmadik részben, amelyben minden versenyzőnek egy mért kör megtételére volt lehetősége, a kvalifikáción végig brillírozó, négyszeres vb-győztes Muller (Citroën Total) – akinek a nevéhez fűződik a mogyoródi körrekord – legyőzhetetlennek bizonyult.

honda_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_2

Források: MTI, Autóaddikt.hu

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

WTCC 2015, Hungaroring: a Citroën Racing kulisszái mögött

Mint minden évben, idén is részt vettünk a WTCC (World Touring Car Championship) magyarországi futamán. Sikerült bepillantanunk a Citroën Racing kulisszái mögé, még a kora délelőtti órákban.

citroen_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_3

Első nekifutásra egy mindent átfogó sajtótájékoztató keretein belül a Citroën Racing kettő, alapvetően műszaki lebonyolításért felelős embere vázolta a terveket, illetve elvárásokat a délutáni, immár éles futamok kapcsán, valamint az is kiderült, hogy a távlati tervek szerint hosszú távon gondolkodnak abban, hogy erősítik a WTCC csapatát.

citroen_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_1

Nem sokkal 11 óra után bejártuk a Citroën Racing boszorkánykonyháját is, Loeb és Muller autóit tekinthettük meg testközelből, valamint a háttérstaff munkálatainak is részesei lehettünk, legalábbis néhány fotó elkészítése erejéig.

citroen_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_2

A Citroën Racing idén is C-Elysée tipusú túraautókkal áll rajthoz, a megmérettetés jelenleg is zajlik, az eredményekről a későbbiek folyamán számolunk be.

citroen_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_5

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK