Főoldal Blog Oldal: 491

Range Rover Evoque: a 2016-os modell az eddigi legtakarékosabb

Egyértelmű: a Land Rover még különlegesebbé tette legkeresettebb modelljét, a Range Rover Evoque-ot. A kompakt luxus-szabadidőjármű olyan, átfogó formai és technológiai módosításokon esett át, amelyek megerősítik piacvezető pozícióját.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_004

A Range Rover Evoque élvonalbeli külső formatervét még látványosabbá tették a gondosan megválogatott módosítások. A tervezők átrajzolták az első lökhárítót, két új hűtőmaszk-dizájnt vezettek be, teljes LED-es lámpákat építettek be; a kínálatban megjelent három vadonatúj keréktárcsa. Ezen módosítások révén a továbbfejlesztett Evoque még szélesebb ügyfélkör tetszését nyerheti el.

A beltérben is átfogó változásokkal találkozunk. Megújultak az ülések és az ajtópanelek, új a 8 collos érintőképernyőn keresztül kezelhető infotainment rendszer, valamint új színeket és anyagokat vezettek be (Lunar Ice, Vintage Tanen vagy a csak az Autobiography modellekhez kínált Dark Cherry), amelyek tökéletesen kiegészítik az Evoque merész formavilágát.

Szintén a megújult Evoque modellen lép először színre a Land Rover fejlett dízelmotorja. Az Euro6-kompatibilis, négyhengeres Ingenium erőforrás a teljesítmény, a kifinomultság és a takarékosság kategóriaelső kombinációját kínálja. Az élvonalbeli motor, amelyet Nagy-Britanniában terveztek, fejlesztettek és gyártanak, akár 180 LE teljesítményre, 4,2 l/100km üzemanyag-fogyasztásra és akár 109 g/km CO2-kibocsátásra képes. Ezzel a kategóriaelső Evoque minden idők legtakarékosabb Land Rover modelljévé vált, amely piactól függően, három éves távlatban akár 5000 euró megtakarítást is hozhat az ügyfeleknek.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_002

„A Range Rover Evoque először megteremtette, és azóta is uralja a kompakt luxus-szabadidőjárművek szegmensét, világszerte egyre nagyobb elismerést és piaci sikereket érve el. Nem kisebb kihívás várt ránk, mint hogy az Evoque formatervét anélkül tegyük még tökéletesebbé, hogy gyengítenénk jellegzetes karakterét.” – mondta Gerry McGovern, a Land Rover formatervezési igazgatója és kreatív vezérigazgatója.

Külső formaterv

Az Evoque rendkívül kívánatos formaterve a fényűző kompakt szabadidő-jármű védjegyévé vált. A lökhárító megjelenését keskeny LED ködfényszórók, valamint az észrevehetően szélesebb vonószem-fedél teszi még karakteresebbé. A megnövelt méretű hűtőnyílások sportosságot sugallnak, és még határozottabb kiállást kölcsönöznek az autónak.

A hűtőrács kétféle új rajzolatban választható, mindkettőt többféle, prémium kidolgozásban kínálják. Az Evoque alapkivitelű hűtőmaszkja két markáns, vízszintes sávból, és egy új, sűrű szövésű rácsozatból áll. A dinamikusabb kivitelek méhsejt-szerkezetű rácsot kapnak – a nagyobb rácsozott felület határozottan sportos, nagyteljesítményű karakterrel ruházza fel a modellt.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_003

A 2016. modellévi Evoque a Jaguar Land Rover csoport első olyan típusa, amelyet teljes LED-es, adaptív fényszórókkal szereltek fel. Az éjjel is kimagasló látási viszonyokat teremtő, fejlett technológia tette lehetővé az Evoque első és hátsó lámpatestének jellegzetes grafikai megoldásait; összhangban a modell formatervével. A fokozott biztonságot és a még lenyűgözőbb megjelenést szolgálja az Evoque karakteres, immár a lámpatest teljes szélességében húzódó nappali világításába integrált irányjelző funkció. Az energiatakarékos LED technológia járulékos előnye, hogy működtetése kevésbé terheli meg az Evoque elektromos rendszerét.

A további változások között feltétlenül említést érdemelnek a motorházfedél jellegzetes hűtőnyílásai, amelyek eddig a kupé kivitel kiváltságai voltak, ám mostantól az ötajtós HSE Dynamic és Autobiography felszereltségi szintekhez is járnak, így a kupé sportos karaktere a sokoldalúbb változatokon is megjelenik.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_007

A csomagtérfedélen elhelyezett, új légterelővel tökéletes egységet alkot az eddiginél szélesebb, laposabb LED-es féklámpa; a tetőn elhelyezkedő, látványos uszonyok (új opció) beépített 3G antennával biztosítanak erősebb mobiltelefon vételt a fedélzeten.

A kétféle kivitelben rendelhető, három vadonatúj rajzolatú könnyűfém keréktárcsával, a dinamikus vagy alap kidolgozású karosszériával, valamint a választható fényezések széles választékával (választható kontrasztos tetőfényezésekkel) együtt szinte végtelen a lehetőségek száma azoknak, akik személyre szabott Evoque-re vágynak.

Belső kialakítás

Az új ülések és ajtóborítások, valamint a módosított rajzolatú műszeregység kifinomult megjelenést kölcsönöz az utastér egészének. Az új, puha tapintású, prémium anyagok fokozott minőségérzetet ébresztenek, a kiviteli lehetőségek kínálata gazdagabb, mint valaha.

Az alapkivitel ébenfa textil üléskárpitot és hatirányú motoros ülésállítást kínál, míg a csúcsmodellek a kategóriában egyedülálló, első masszázsülésekkel kényeztetnek (opció), 14 irányú elektromos állítással. Nem kevesebb, mint 13 különböző színharmónia közül lehet választani, ebből kettő (Lunar Ice, Vintage Tan) vadonatúj, míg az ügyfelek által konfigurálható belső világítás még drámaibbá teszi az utastér megjelenését.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_006

Új erőforrások

Az új, alumínium szerkezetű Ingenium dízelmotor a kategória legtisztább üzemű tagjává, egyben minden idők legtakarékosabb Land Rover modelljévé teszi a 2016. modellévi Range Rover Evoque-ot. Az új motorok a cég 500 millió angol font beruházással létrehozott, új motorfejlesztő központjában, West Midlands megyében készülnek.

A teljesen alumínium szerkezetű Ingenium TD4 erőforrás 2           0-30 kilogrammal könnyebb elődjénél. A merev blokkjának és elszigetelt befecskendezőinek köszönhetően alacsony rezgés- és zajszinten üzemelő erőforrás két teljesítményszinten elérhető: a 150 lóerős verzió átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,2 liter/100km*, kategóriaelső 109g/km* CO2-kibocsátással, míg a nagyobb teljesítményű, 180 lóerős modell 4,8 l/100km* és akár 125g/km* CO2-kibocsátást kínál. A 150 lóerős változat 18 százalékkal gazdaságosabb, mint az Evoque előző dízelmotorjai.

Az Ingenium erőforrások egy sor fejlett jellemzőnek köszönhetik kiemelkedő környezeti teljesítményüket, a változó szelepvezérléstől a súrlódáscsökkentő technológiákig. A szelektív katalizátor és az új, alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezető számottevően csökkenti a NOx-kibocsátást.

A motor szervizintervalluma a korábbi 25 ezer helyett 33 ezer** kilométer, ami tovább csökkenti az új, kistömegű erőforrás üzemeltetési költségeit.

A 2016. modellévi Evoque emellett a Land Rover fejlett, 240 lóerős Si4 benzinmotorjával is megrendelhető. A nagyteljesítményű Si4 változatok mindössze 7,6 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára, végsebességük 217km/óra. A motor átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100km*, a CO2-kibocsátás 181g/km.

Gazdaságos és ütőképes

A 2016. modellévi Range Rover Evoque az első olyan Land Rover típus, amelyet ‘E-Capability’ modellként mutatnak be. A legtakarékosabb változatok – az eD4 109g/km (kupé) és 113g/km (ötajtós), elsőkerék-hajtású változatok, valamint a 125g/km CO2-kibocsátású összkerékhajtású variáns – kék ‘Evoque’ emblémát kapnak, hirdetve, hogy a Land Rover legtakarékosabb típusairól van szó.

Fejlett, ügyfélbarát technológia

A 2016. modellévi Range Rover Evoque modellben alkalmazott, fejlett megoldások között egy sor kényelmi újdonságot is találunk. Ilyen a vadonatúj, 8 collos InControlTM Touch érintőképernyős infotainment rendszer, amely az eddiginél ösztönösebben kezelhető.

Az InControl Touch alapfelszerelésként elérhető a Pure és SE kivitelű Evoque modelleken. A rendszer könnyen navigálható menüket alkalmaz, a felhasználók a képernyő csúsztatásával léptethetnek a funkciók között, akárcsak az okostelefonokon.

Ezen felül a hathangszórós sztereó rendszer kibővíthető SD-kártya alapú műholdas navigációs rendszerrel, valamint DAB, Sirius és HD rádióval (amennyiben ezek a szolgáltatások a vásárlás területén elérhetők).

Az InControl Touch Plus rendszer (szériatartozék a HSE, HSE Dynamic és Autobiography kivitelű modelleken) merevlemezes navigációs rendszert, két darab 8 collos képernyővel és vezeték nélküli fejhallgatókkal felszerelt, hátsó üléssori szórakoztató rendszert, valamint 11 vagy 17 hangszórós Meridian audiorendszert tartalmaz.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_005

Az Evoque tulajdonosok életét mostantól az innovatív, kéz nélkül nyitható csomagtérfedél teszi még egyszerűbbé és kényelmesebbé. A rendszer lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy lábfejét a lökhárító alatt megmozgatva automatikusan nyissa, illetve zárja a hátfalat. A rendszer a véletlen nyitás ellen védve van. A praktikus megoldás még a vonóhoroggal is kompatibilis, és nagy mértékben leegyszerűsíti a hozzáférést a csomagtartóhoz, amikor mindkét kezünk tele van szatyrokkal, dobozokkal.

Kategóriaelső terepalkalmasság

A 2016. modellévi Range Rover Evoque kategóriaelső terepalkalmasságát a Land Rover innovatív All-Terrain Progress Control (ATPC) rendszerének bevezetése fokozta.

Az első ízben a Range Rover és Range Rover Sport modelleken alkalmazott technológia jóval pihentetőbbé, egyszerűbbé teszi a terepen történő vezetést azáltal, hogy előre- vagy hátramenetben, előre meghatározott (1,8 – 30 km/óra közötti) sebességet tart, így a vezetőnek nincs más dolga, mint irányítani az autót. Az ATPC technológia minden eddiginél könnyebben használhatóvá és élvezetesebbé teszi az európai kivitelű Evoque kategóriaelső terepalkalmasságát.

Biztonsági jellemzők

A 2016. modellévi Evoque teljes körű biztonsági felszereltségét újszerű szolgáltatások teszik még gazdagabbá. A sávban tartó rendszer sztereó kamera rendszer segítségével figyeli az útfelfestéseket, és megakadályozza a nem kívánatos sávváltásokat. Amennyiben a jármű anélkül kezd el átsodródni a szomszédos sávba, hogy a vezető irányjelzést alkalmazna, a sávban tartó rendszer a kormánykerékre gyakorolt korrekciós nyomaték segítségével tartja bent az eredeti sávban a járművet.

Az automata vészfékrendszer (AEB) megakadályozza az ütközést, vagy csökkenti annak súlyosságát, amennyiben a vezető elmulasztja megtenni a szükséges óvintézkedéseket.

Az előre tekintő, fejlett sztereó kamerát alkalmazó rendszer képes előre azonosítani a várható veszélyhelyzeteket. Amennyiben ütközés kockázatát észleli, fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Ha a vezető nem tesz lépéseket az ütközés elkerülésére, a rendszer 50km/óra alatt képes elkerülni azt, illetve 80km/óra sebességig képes nagymértékben mérsékelni a baleset súlyosságát.

A 2016. modellévi Evoque új, fejlett biztonsági rendszereinek sorában a fáradtságérzékelő rendszer is megtalálható. A berendezés a kormányparancsokat felügyelve észleli, ha a vezető készül elaludni a volánnál; ilyenkor fény- és hangjelzésekkel riasztja a sofőrt.

Evoque: a legkívánatosabb kompakt luxus-szabadidőjármű

A 2016. modellévi Evoque felszereltségi szintjeit a Range Rover Sport modelléhez igazították, így az ügyfelek összesen ötféle, igen kívánatos kivitel (Pure, SE, HSE, HSE Dynamic és Autobiography) közül választhatnak; emellett 15 különböző, vonzó felszereltségi csomag is a rendelkezésükre áll.

A modell 2011-es bevezetése óta több mint 400 000 darab Evoque készült; ezzel a prémium kompakt szabadidő-jármű minden idők legkívánatosabb Land Rover modellje. 2014 volt az Evoque legsikeresebb éve; világszerte összesen 125 364 példányban talált gazdára.

Az értékesítési sikert szakmai elismerések kísérték: az Evoque bevezetése óta több mint 165 nemzetközi díjat nyert el. A rendkívül sikeres modell hamarosan kategóriájának leggazdaságosabb tagja is lesz, amint 2015 augusztusában több mint 170 piacon megkezdődik a megújult modell forgalmazása.

A modell piaconkénti árképzéséről a piaci bevezetést megelőzően állnak rendelkezésre információk. A 2016. modellévi Range Rover Evoque ára hozzávetőlegesen hasonló lesz a jelenlegi modelléhez.

Továbbra is a legetikusabb vállalatok listáján a Ford

Az Ethisphere Intézet 2015-ben is összeállította a Világ Legetikusabb Vállalatainak listáját, amelyen – egyedüli autógyártóként – a Ford is szerepel: e kitüntetéssel az Ethisphere a társadalmi felelősségvállalást, az etikus vállalati kultúrát és vállalatvezetési gyakorlatot, az innovációt és a megfelelő társadalmi megítélést díjazza. Egy felmérés szerint a vállalatok etikus magatartása és jó hírneve fontos szerepet játszik a vásárlók döntéseiben.

ford_ethisphere_2015

A Ford neve immár hatodik egymást követő évben szerepel A Világ Legetikusabb Vállalatai® című listán, amit az Ethisphere Intézet állít össze minden évben. A Ford egy olyan időszakban kapta meg ezt az elismerést,amikor – egy új kutatás szerint – ugyanolyan fontos az, ahogyan a vállalatok üzleti tevékenységüket folytatják, mint maguk a termékeik és szolgáltatásaik.

“Ez a díj azoknak jár, akik helyesen irányítják üzleti tevékenységeinket, és nap mint nap helyes döntéseket hoznak.” – magyarázza Bill Ford, a Ford világszintű ügyvezető elnöke. “Az etikus magatartás és a társadalom felelős tagjává válás fontos tényezők egy vállalat megítélésben és sikerében, ezért rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Ford – egyedüli autógyártóként – immár hat egymást követő évben is megkapta e megtisztelő címet.”

A Világ Legetikusabb Vállalata cím odaítélése az Ethisphere Intézet által összeállított rendszer alapján történik, ami objektíven, következetesen és részletesen írja körül a szervezetektől elvárt teljesítményt és szemléletet. A díjat azok a vállalatok kapják meg, amelyek a legjobb értékelést kapják a következő öt kategóriában: etikus szemlélet, társadalmi felelősségvállalás, etikus vállalati kultúra és vállalatvezetési gyakorlat, innováció, megfelelő társadalmi megítélés.

“A Világ Legetikusabb Vállalatai díj egyértelműen rávilágít az etikus üzleti gyakorlat és a vállalat jobb teljesítménye közti összefüggésre.” – fogalmaz Timothy Erblich, az Ethisphere ügyvezetője. “A díj kiérdemléséhez a globális szervezet minden dolgozójának közös munkájára volt szükség. Gratulálunk a Ford munkatársainak e kiemelkedő teljesítményhez!”

Egy felmérés szerint a vállalatok etikus magatartása és jó hírneve fontos szerepet játszik a vásárlók döntéseiben. A Harris Poll legfrissebb jelentése szerint tavaly az amerikaiak 53 százaléka igyekezett többet is megtudni egy vállalatról vagy szervezetről, mielőtt kapcsolatba lépett volna vele. A válaszadók több mint egyharmada elmondta: ha egy vállalatról kedvezőtlen képe alakult ki, akkor inkább elállt a vásárlástól. A Ford tisztán látja, hogy e trend minden korosztály esetében erős – különösen a fiatalabb vásárlók körében. Az 1993 után született Z generáció tagjai a mai harmincasok nemzedékénél 54 százalékkal tartják valószínűbbnek, hogy hatással lehetnek a világ alakulására, és ezek a vásárlók már azokat a vállalatokat fogadják el, amelyek az övékkel azonos értékek mentén működnek – tárta fel a Sparks & Honey közvélemény-kutatása.

Oliver Zipse a BMW Group igazgatótanácsában

A BMW AG felügyelő bizottságának csütörtöki ülésén Oliver Zipse-t választották meg a BMW Group igazgatótanácsának új, gyártásért felelős tagjává, amely pozíciót 2015. május 13-i hatállyal, a vállalatcsoport vezetőinek éves ülését követően kezdi az új vezető.

oliver_zipse_bmw_group

Oliver Zipse a feladatokat elődjétől, Harald Krügertől veszi át, aki a vállalatcsoport vezetőinek éves ülését követően az igazgatótanács elnöki székében foglal majd helyet.

„Oliver Zipse átfogó tapasztalatra tett szert a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatával kapcsolatban. Döntésünk biztosítja a zökkenőmentes folytonosságot a gyártásirányítás, és mint ilyen, a vállalatcsoport tartós fejlődési sikertörténete terén” – mondta Prof. Joachim Milberg, a BMW AG felügyelő bizottságának elnöke a csütörtöki ülés után.

Oliver Zipse korábban fejlesztéssel, gyártással és termeléstervezéssel kapcsolatos feladatokat látott el Münchenben és a BMW Group dél-afrikai régiójában, majd 2007-ben az oxfordi gyár ügyvezető igazgatójává nevezték ki. 2009 és 2012 között a vállalatcsoport műszaki tervezéséért felelt, mielőtt a BMW Group vállalati tervezéséért és termékstratégiájáért felelős vezetőnek nevezték ki.

Cél a közúti balesetek számának csökkentése – Tanulóknak.hu és Kreszfelfrissítő.hu

Az eddigi nagy sikereknek köszönhetően a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából idén újra elindítja közlekedésbiztonsági akcióprogramját, a Tanulóknak.hu és a Kreszfelfrissítő.hu-t a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

kresz_tabla_autoaddikt

A program legfőbb célja a közlekedési kultúra javítása és a balesetek számának csökkentése. A gépjárművezetők részére készített e-learning oktató anyagok mellett az idén nagy hangsúlyt fektet a hatóság a gépjárművekkel szemben védtelen gyalogosokra és kerékpárosokra, a gyermekbalesetek megelőzésére és kiemelten a biciklis társadalom képzésére.

A kerékpáros kultúra fontos része a közlekedésnek, ám sajnos kevesen vannak tisztában a KRESZ kerékpárosokra vonatkozó, folyamatosan megújuló szabályaival. A gyalogosok és kerékpárosok védtelenségét tükrözi, hogy 2014-ben a közúti balesetben életét vesztett 611 személy közül 224-en az előbbi csoportokból kerültek ki. Az Európai Unió kiemelt célja, hogy a 2001. évi adatokhoz képest legalább 50%-kal csökkentse a halálos kimenetelű közlekedési balesetek számát. A küldetés nehéz, de különböző módszerekkel, ezen belül is kiemelten a szabályok folyamatos megismertetésével és betartatásával elérhetőek a kívánt eredmények.

A Kreszfelfrissítő.hu projekt fejlesztői olyan korszerű tananyagot dolgoztak ki, amely a közlekedésben részt vevő felnőtteknek naprakész tudást nyújt, illetve segít felfrissíteni már meglévő ismereteiket. A Tanulóknak.hu online képzéseinek segítségével pedig a fiatalok is elsajátíthatják a legfrissebb szabályokat, így felelős tagjai lehetnek a gyalogos és kerékpáros társadalomnak, de emellett felvilágosítást kapnak az életkorukból adódóan számukra elérhetővé váló járművezetői képzésekről is.

Az idei év újdonsága, hogy a Tanulóknak.hu külön évfolyamokra bontott tananyaggal teszi még inkább személyre szabottá a képzést. Az általános iskolák elsős diákjai számára hangos oktató anyag készült, melyet szülői, nevelői segítséggel könnyebben elsajátíthatnak a gyerekek. A program során2015. június 15-ig ingyenesen bocsátják rendelkezésére az e-learning tananyagokat és módszertani segédanyagokat a köznevelési intézmények pedagógusai, tanulói és a felnőtt lakosság számára.  A képzések bármelyikét sikeresen elvégző személyek számára a jogszabályi (pl. életkori) feltételek teljesülése esetén névre szóló e-kuponkód segítségével, internetes távoktatási formában ingyenesen elérhetővé válik az AM, A, A1, A2 vagy B kategóriás hatósági elméleti képzés valamelyike. Akik pedig már rendelkeznek vezetői engedéllyel, azok a teljes elméleti tananyag átismétlésére használhatják ezt a lehetőséget.  A projektben résztvevő köznevelési intézmények ezúttal is megyei és országos szinten versenyeznek egymással annak alapján, hogy hány diákjuk, pedagógusuk végezte el a tanfolyamokat.   A legjobban teljesítő – minden megyéből két – intézmény értékes közlekedésbiztonsági csomagot kap.További részletek a www.tanuloknak.hu és a www.kreszfelfrissito.hu weboldalakon olvashatóak.

Goodyear: Genfben debütált a Range Rover Sport 2014

A Goodyear a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon saját standjánál mutatja be a Range Rover Sport 2014-et.

goodyear_leghajo

A Range Rover Sport 2014 a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV abroncsaival van felszerelve, és a vállalat Jaguar Land Roverrel folytatott sokéves szoros együttműködéséről tanúskodik.

A Range Rover Sport 2014 a márka eddigi legjobb közúti dinamikáját ötvözi a Land Rover kategóriájában első, egyedülálló, bármilyen terepre alkalmas terepjáró képességeivel. Ez a magas szintű technikai felszereltséggel bíró jármű a magabiztos, erőteljes külsőt luxus belső terekkel, és az 5+2 ülés által biztosított rugalmassággal elegyíti.

Az Eagle F1 Asymmetric 2 SUV az autó közúti dinamikáját és kiváló manőverezhetőségét egy olyan abronccsal egészíti ki, amelyet kifejezetten úgy terveztek, hogy jól bírja egy utcai terepjáró jelentős súlyát. Kanyarodás során a gumiabroncs kiváló irányíthatóságot biztosít, így a nyomás egyenletesen oszlik el, és nagy sebességgel való kanyarodáskor maximális az úttal való érintkezési felület. Ezenkívül – elődjével ellentétben – vizes útviszonyok között is jobb kezelhetőséget biztosít aszimmetrikus kialakításának köszönhetően, mivel nagyobb felületen érintkezik az úttal, és a vízen felúszás megelőzése érdekében elvezeti a csapadékvizet. Nem utolsó sorban pedig a futófelület mintázata elnyeli a zajt, és a jármű luxust tükröző belső kialakításához illeszkedő, csendesebb és kényelmesebb vezetést tesz lehetővé.

„Az Eagle F1 Asymmetric 2 SUV abroncs kiválóan párosítható a legújabb Range Rover Sport minden terepre alkalmas terepjáró teljesítményével. Évek óta számos felszerelésen dolgozunk a Jaguar Land Roverrel közösen, beleértve a Range Rover Evoque-ot és a Land Rover Discovery Sportot is. Büszkék vagyunk arra, hogy Genfben bemutathatjuk a Range Rover Sport 2014-hez gyártott felszerelésünket” – mondta Hans Vrijsen, a Goodyear EMEA-térségért (Európa, Közel-Kelet és Afrika) felelős marketing igazgatója.

Mighty Ford F-750 Tonka, vagyis az óriás játékdömper

A legmeglepőbb Tonka játékautó, a Mighty Ford F-750 Tonka alapjául a Ford haszongépjármű-palettájának legkeményebb, legfejlettebb és legjobb ár-érték arányú közepes teherautója, a vadonatúj Ford F-650/F-750 sorozat szolgál.

ford_f750_tonka_1

A Ford és a Tonka együttműködésével megépített dömper egyszerre képviseli azt a két kultikus márkát, amire a legtöbb ember asszociál, ha kemény munkagépekről vagy játékautókról esik szó. A Mighty Ford F-750 Tonka gépházában a Ford 6,7 literes V8-as Power Stroke dízelmotorja dübörög, s a 15 tonnás megengedett össztömegű jármű billenőplatóját a Truck Tech Refurbishing készítette.

Az NTEA Haszongépjármű Kiállításon hullott le a lepel a világ legmeglepőbb, 3 méter magas játékautójáról, a Mighty Ford F-750 Tonka modellről. A vadonatúj, 2016-os Ford F-650/F750 sorozatra épített dömpert a Tonka jellegzetes sárga színére fényezték, s az egyedi, sötétített hűtőráccsal díszített teherautó billenőplatóját a Truck Tech Refurbishing készítette. A közel 3 méter magas F-750 Tonka minden korosztály számára tökéletes játékszernek ígérkezik.

“A mai gyerekektől kezdve egészen a Nagy Generációig a Ford és a Tonka neve minden nemzedék számára egybeforrt a kemény teherautók fogalmával.” – fogalmaz John Ruppert, a Ford haszonjárművek értékesítéséért és marketingjéért felelős igazgatója. “Az emberek immár több mint 60 éve számíthatnak a Ford F-sorozatára és a Tonka játékdömperekre – akár egy építkezésen, akár a játszótéri homokozóban kell munkát végezni.”

A Mighty Ford F-750 Tonka – ami az év végéig minden jelentős haszongépjármű-kiállításon és szakvásáron látható lesz – a Ford és a Funrise Toy Corporation, a Tonka-játékok gyártójának együttműködésével készült.

“Büszkeséggel tölt el minket, hogy a Tonka játék-teherautók világszerte minden egyes nap munkába állnak.” – avat be lelkesen Kathy Hawk, a Funrise marketingért felelős alelnöke. “Az F-750 Tonka dömper megalkotásával igazán egyedi módon állíthatunk emléket annak, hogy a legtöbb mai Ford-teherautó vezetőjének első autója egy Tonka volt.”

A Ford F-650/F-750 sorozat a Ford amerikai haszongépjármű-családjának egyik alapmodellje, a márka kínálatában minden felhasználói igényhez kapható haszongépjármű, legyen az a Ford Transit Connect áruszállító, vagy a Ford F-750 nyerges vontató. A Regular Cab, SuperCab és Crew Cab kivitelekben gyártott, önjáró alváz, platós vagy nyerges vontató változatban megrendelhető 2016-os F-650/F-750 modellek kívül-belül merész dizájnt kínálnak – a Ford F-750 Tonka tekintélyt parancsoló kiállását pedig további látványelemek varázsolják még mutatósabbá. Az egyedi hűtőrácsot a Ford jellegzetes orrlyuk-kivágásai díszítik, amelyek nemcsak a látványt, hanem a motor hűtését is javítják. A 2016-os F-650/F-750 teherautók új elemei az éles metszésű sárvédők, az áramvonalas fényszórók és a “Bold Leadership” betűtípussal szedett domború F-650/F-750 emblémák. Az autóhoz nagyméretű tükörből és kisebb holttérfigyelő tükörből összeállított PowerScoping utánfutó-vontató visszapillantó is rendelhető, méghozzá a szegmensben egyedülálló motoros ki-és behajtás funkcióval. A kabin mögötti rész áttervezésével minden felépítmény (billenőplató, mentőautó-doboz vagy nyerges vontatmány) hozzáférhetőbbé vált.

ford_f750_tonka_2

A Mighty Ford F-750 Tonka megengedett össztömege eléri a 15 tonnát, s a 4010 mm-es tengelytávolságú jármű Truck Tech billenőplatójába több mint 9 tonnányi rakomány fér el – vagyis ez az autó minden építésvezető álma. Az F-750 Tonka hajtásáról a Ford jól bevált 6,7 literes Power Stroke V8-as dízele gondoskodik, amihez egy haszongépjárművek számára kifejlesztett hatfokozatú 6R140 TorqShift HD automata sebességváltó csatlakozik. A billenőplatót is működtető kihajtás másféle szerelvények – például daru vagy egyéb berendezések – meghajtására is alkalmas. A közepes méretű teherautók amerikai mezőnyében a Ford az egyetlen gyártó, amely saját dízelmotor-sebességváltó párosával építi haszongépjárműveit; ez azért fontos, mert ez a megoldás garantálja a hajtáslánc a futómű tökéletesen összehangolt működését. Ugyancsak a Ford a szegmens egyetlen olyan szereplője, amely a Power Stroke dízel mellett benzines erőforrást is kínál. A 6,8 literes V10-es blokk teljesítménye 360 LE, forgatónyomatéka pedig 623 Nm, s a benzinmotorhoz az F-650 és az F-750 vásárlói hatfokozatú TorqShift HD automata sebességváltót is rendelhetnek. A 6,8 literes V10-es gyári opciói között szerepel, hogy a költséghatékonyabb üzemeltetés érdekében sűrített fölgázra és folyékony propán-bután gázra is átállítható. A 2016-os Ford F-650/F-750 haszongépjármű-sorozat idén nyártól jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben; az autók a Ford Ohio Összeszerelő Üzemben készülnek majd.

BMW sikerek a 2-es Active Tourer, valamint az i3, i8 és X4 révén

Összesen nem kevesebb, mint 151 952 darab világszerte átadott BMW, MINI és Rolls-Royce modelljével a BMW Group történetének eddigi legeredményesebb februárját zárta (+7,6 % növekedés 2014-hez képest). Idén eddig rekord mennyiségű, összesen 294 112 autót adott át ügyfeleinek a vállalatcsoport (a tavalyi ugyanezen időszak 274 113 darabjával szemben), ami 7,3 százalékos emelkedésnek felel meg.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_005

„Azáltal, hogy februárban újabb értékesítési rekordot állítottunk be, nagyon jól kezdődött az év” – mondta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Biztos vagyok benne, hogy a vadonatúj BMW 2-es Gran Tourer modellt és a Genfi Autószalonon a napokban bemutatott, friss BMW 1-es sorozatot is magába foglaló aktuális modellpalettánk további lendületet ad ahhoz, hogy a tavalyinál is jobb eredményt érjünk el 2015-ben” – tette hozzá Ian Robertson.

Világszerte átadott 131 416 darab autójával a BMW történetének eddigi legsikeresebb februárját érte el idén, ami 5,2 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az első két hónap értékesítési adatai 5,7 százalékos emelkedést mutatnak, összesen 255 981 járművel (2014 első két hónapjában ez a szám 242 130 volt). Erős kereslet mutatkozik a BMW 2-es sorozat modelljei iránt, amelyből februárban 7302 darabot értékesített a gyártó. Ebből 5360 esetben az innovatív kompakt, a 2-es Active Tourer kulcsait vették át a BMW ügyfelei. A három üléssort kínáló BMW 2-es Gran Tourer – amely így szegmensében az első hétüléses modell lesz, opcionálisan összkerékhajtással felszerelve – júniusi európai debütálását követően várhatóan tovább erősíti majd a márka kompakt egyterűinek népszerűségét. A BMW 4-es sorozatból 9636 darab, míg a tavaly nyáron érkezett BMW X4-ből 4040 példány kelt el februárban. A BMW legdinamikusabban növekvő értékesítési mutatóját továbbra is a BMW X5 prezentálja, ezúttal 12 916 átadott autóval, amely a 2014 februárjában átadott 8844 darabhoz képest kereken 46 százalékos fejlődés. 2819 értékesített modelljével a BMW X6 5,9 százalékos emelkedést ért el az év második hónapjában (tavaly februárban ez a szám 2662 volt). Februárban összesen 2165 BMW i modellt adott át ügyfeleinek a bajor gyártó, amelyből 1824 BMW i3, 341 pedig BMW i8 volt. 2014-ben – piaci debütálásának évében – a BMW i3 a világ harmadik legnépszerűbb elektromos autója lett mintegy 16 000 eladott járművel.

A tavalyi modellváltást követően a MINI 20 303 értékesített autóval idén februárban 27,1 százalékos gyarapodást regisztrált (az előző februárban átadott 15 976 modellhez képest). A márka történetében eddig az idei a legerősebb évkezdés, az első két hónapban átadott 37 678 MINI modellel, amely 19,7 százalékos emelkedés a 2014 hasonló időszakában elért 31 486 modellhez viszonyítva. Az új háromajtós MINI nagy sikernek örvend az ügyfelek körében: világszerte átadott 7877 darabbal 69,8 százalékos növekedést ért el idén februárban a tavalyi második hónaphoz képest, amikor is a közelgő modellváltás miatt 4640 példány kelt el a modellből. 5088 darabos februári értékesítési mutatójával az ötajtós MINI is jó rajtot vett idén.

Februárban a BMW Group mindegyik régióban növelni tudta értékesítését a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A 2015 első két hónapjában mutatott adatok világszerte szintén túlszárnyalják a tavalyi hasonló időszak értékeit, amely összhangban van a vállalat globálisan kiegyensúlyozott növekedési stratégiájával. Míg Európában elsősorban Németország, Olaszország és Nagy-Britannia teljesített kiemelkedően jól, hagyományosan erős volt az időszak az USA-ban, valamint az ázsiai piacokon közül Dél-Korea szárnyalta jócskán felül a 2014-es eredményeket.

A BMW Motorrad februárban szintén sikeresnek bizonyult 13,5 százalékos értékesítési növekedést produkálva (9195 átadott kétkerekű a tavaly februárban értékesített 8098 darabhoz viszonyítva), amivel a márka történetének eddigi legsikeresebb februárját érte el. 2015 első két hónapjában összesen 15 458 darab kétkerekű modellt adott át ügyfeleinek a BMW Motorrad, ami 14,2 százalékos fejlődés 2014 megegyező időszakához viszonyítva. A kiemelkedően pozitív növekedés nagymértékben köszönhető az olyan, nemrégiben bevezetett új modellek iránti erős keresletnek, mint az S 1000 RR, az R 1200 R és az F 800 R.

A BMW Group értékesítései 2015. februárban és 2015 első két hónapjában:

2015. februárban 2014. februárhoz képest 2015 első két hónapjában 2014 első két hónapjához képest
BMW Group autók 151 952 + 7,6 % 294 112 + 7,3 %
BMW 131 416 + 5,2 % 255 981 + 5,7 %
MINI 20 303 + 27,1 % 37 678 + 19,7 %
BMW Motorrad 9195 + 13,5 % 15 458 + 14,2 %

Vadonatúj Ford Mustang alakul át az idei Autó, Motor és Tuning Show-n

2010 óta állandó látványosság az élő autóépítés az Autó, Motor és Tuning Show-n, mely jövő hétvégén, péntektől immáron 10. alkalommal nyitja meg kapuit a nagyközönség számára a Hungexpón.

amts_2015_ford_mustang

A jubileumi évfordulóhoz illően, ehhez a programhoz egy igen exkluzív járművet választottak alapul: idén egy 2015-ös, új Ford Mustang-ot szednek darabjaira, mely teljesen átalakul a show három napja alatt, a látogatók szeme láttára.

További érdekesség, hogy a sportautóra felszerelésre kerülő eredeti ROUSH bodykit közvetlenül a gyártól érkezett, mely a legelső szett, amit az új típushoz Európába szállítottak.

Emellett a Ford Mustang – többek között – vadonatúj fényezést, 20 colos felniket, állítható futóművet és sportkipufogót kap, továbbá komplett egyedi bőrbelső és hifi installáció készül hozzá – mindösszesen három nap leforgása alatt.

[TESZT] Opel Vivaro Van 1.6 CDTI Start/Stop L1H1 2.7t – markánsan kivitelezett fúzió

Nem újkeletú dolog, hogy az Opel kishaszonjármű-palettájának testvérszériájaként a Renault márkanév kerül párhuzamba. Jogos, hiszen a 2000-es évek elejétől számítva, tulajdonképpen azóta amióta az Opel Vivaro létezik, mindig is egy konkrét markánsan kivitelezett fúzió eredményeképp találkozhatunk mindkét márka modellpalettájával, ugyanazon a vonalon haladva. Ismerős a Renault Trafic alternatívája? Nos, ez nem véletlen, hiszen szinte teljesen megegyező modellvariánsokról beszélünk.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_001

Persze azért azt ne feledjük, hogy az Opel jópár innovációt nem nélkülöző opciót tett hozzá az együttműködéshez – ha már az optikai eltéréseket, valamint a teljesen mértékben „opelesített” arculatot nem számoljuk hozzá.

Milyennek kell manapság lennie egy modern kisáruszállítónak? Nem árt, ha divatos, modern formavilágot hordoz, sugall némi dinamizmust – a külcsínt pedzegetve. Ugyanakkor fő ismérv (talán az elsődlegesek egyike), hogy praktikus, könnyedén pakolható és kezelhető legyen.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_005

Az új Opel Vivaro tesztje során úgy éreztük, a kívánalmaknak, s a viszonylag magasra húzott irányelveknek teljesen kiaknázva a lehetőségeket – megfelelt az autó. Nézzük is a részleteket.

Kell a jóból: teljesen helytálló arculattal

Formaterv kapcsán nincs hiányérzet, látható, hogy a dizájnerek beleadtak apait-anyait a külső megrajzolásába, úgy, hogy azért az ne veszítsen gyakorlati teljesítményéből; azaz a kistehergépjárműves koncepció megmaradjon, ne csak nyomokban.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_003Nos, az utaskabin, konkrétabban a front kialakítása már-már személyautós megközelítést kapott, legalábbis ami az arányaiban hatalmasra húzott hűtőmaszkot, valamint a felfelé hajló lámpatesteket illeti. Bár a kisteherautós, vagy inkább haszonjárműves jelleget kihangsúlyozta a tesztautó lökhárítóinak, kilincseinek, valamint tükreinek fényezetlensége, ez nem is baj, hiszen a gyakorlati praktikum kapcsán ez várható el leginkább. Gondoljunk csak a mindennapos igénybevételre, melynek révén nem kifejezetten jelent előnyt, ha színre fújt, erősebb igénybevételnek kitett részletekről van szó.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_002Míg a korábbi Opel Vivaro-nál megszokhattuk, hogy a vezetőfülke kipúposodik az egyébként doboz alakzatú kaszniból, a jelenlegi legújabb modellnél mindez el lett tüntetve; az utaskabin egységet alkot a hátsó traktussal, legalábbis, ami a tetővonalat illeti. Így talán konzervatívabb lett az oldalnézet, viszont erre máris rácáfol az a számtalan fénytöréssel játszó vonal, szinteltérés és ív, mellyel az új Opel Vivaro oldallemezeit felruházták. Mindeközben arra is ügyeltek a tervezésnél, hogy az A oszloptól hátrafelé strapabíró műanyag berakással fedjék a küszöbvonalat, ezzel is meggátolva a használat során létrejövő esetleges karcolásokat, kisebb horpadásokat, szűkebb helyre történő beparkolásoknál a rányítás által létrejövő károsodásokat.

Praktikum, kisáruszállítás

Apropó, szűk hely: mint minden Van, vagy inkább kisáruszállító, az új Opel Vivaro is rendelkezik oldalajtókkal, akár kettővel is – a szerkesztőségünknél vendégeskedő modell egyetlen, jobb oldali tolóajtóval lett felszerelve. Bizonyos esetekben ez elegendő is, főként, ha figyelembe vesszük a hozzávetőlegesen 1×1.2 méteresre nyithatóságot.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_007

Hátul szintén optimális a hangolás, a dupla ajtók szélesre tárhatók, igaz, nem hajthatók síkba a kocsiszekrény oldalaival. Feltétlenül ez sem jelent gyakorlati problémát, mindösszesen számolnunk kell azzal, hogy ha tolatunk mondjuk egy kapubeállóhoz, vagy akár egy rámpához, bizonyos hely korlátozottság lesz (hosszirányú), ami így vagy úgy, de kiküszöbölhető. Az új Opel Vivaro zárófényeit egyébként a C oszlopra húzott függőleges irányú lámpasor szolgáltatja, itt erőteljes a hasonlóság a korábbi, második szériás modelléhez.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_014

Remekül pakolható az új Opel Vivaro, ehhez nem fér kétség. A tesztelt modell 5.2 köbméteres raktérrel büszkélkedhetett, mindehhez 1662 milliméteres bruttó szélesség társult (kerékdobok közt 1268 milliméter). A hasznos rakfelület hossza 2567 milliméter, míg a belmagasság eléri az 1387 millimétert is – így valójában átérezhető, mit nyújt a rövid tengelytávos Opel Vivaro.

A lehetőségek tárháza végtelen. Vagy inkább az opcióké

Számtalan kialakítás és variáció létezik, ha konfigurálni szeretnénk az autót. Természetesen elérhető a hosszú tengelytáv is (L2), itt a belső felület 400 milliméterrel hosszabb, 3498 milliméteres tengelytávval domborít az Opel Vivaro. Mindezek mellett rendelhető magasított tetővel, alvázas és duplakabinos kivitelben is, valamint létezik körablakos kisbusz verzió is.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_008

 

Bár eléggé tág spektrumot tesz ki az új Opel Vivaro motorizáltsága (igaz, az 1.6 literes hengerűrtartalom minden esetben egyezik), alapvetően a teljesítménykülönbségek a mérvadóak. A cikkben szereplő modell tehát 1.6 literes CDTI gázolajos egységgel volt felszerelve, 115 lóerős maximum teljesítménnyel, 3500-os percenkénti fordulatszámon leadva. 300 Newtonméteres csúcsnyomatéka, (mely 1750-es percenkénti fordulatszámon már rendelkezésre áll), bőségesen elegendő akkor is, ha akár 1 tonnányi rakományt szállítunk. Mivel a maximális önsúly 2900 kilogrammban van meghatározva, így egész pontosan 1235 kilogramm lehet jelen esetben a hasznos terhelés, ami – valljuk be – illusztris érték.

Gyakorlatban

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_012Stílszerűen Szentgotthárdig autóztunk az Opel Vivaro-val (bár túl sok egyedi kötődés nincsen), segédkezve egy költözködés utózöngéinél. A szállított kisebb-nagyobb bútorok, háztartási kiegészítők, egyéb apróbbnak számító dolgok teljes súlya nagyjából úgy 300 kilogramott nyomhatott, míg az utaskabin is teljes kapacitással üzemelt – mindhárom ülésen egy-egy felnőtt utas foglalt helyet.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_010Mivel az üléspozíciók kellően magasra vannak helyezve, ezért a vezetési komfort tökéletesnek definiálható: a hatalmas szélvédőn keresztül az egész út, valamint a környezet is tökéletesen belátható, nincsenek zavaró A oszlopok, idegesítő holtterek, vagy bármiféle zavaró tényező. A kormánykerék kialakítása és állíthatósága is jó, a központi műszeregységek elrendezése optimális, a kezelőegységek kellemes kialakítást és elérhetőséget kaptak. A hatsebességes kéziváltó elhelyezése viszont zavaró lehet, főként, ha a középső utasülésen is utazik valaki, ráadásul hosszabb távon: a féloldalas ülőhelyzet bizony kikezdi a hát- és combizmokat egyaránt. A váltó tokozása egyébként a vezető térdterét is korlátozza, annak ellenére, hogy támaszt menet közben (például kanyaroknál), az anyaghasználat viszont kifejezetten kemény, ezért nem fokozza kifejezetten a komfortérzetet.

Ha kell, van elegendő erőtartalék

Robosztus dinamikával rendelkezik az 1.6-os CDTI és a 6 sebességes manuális kéziváltós hajtáslánc. A sebességfokozatok jól eltaláltak, megfelelően rövidek, illetve hosszúak (1-es, 2-es: rövidek, 3-as: arany középút, jól kiautózható, 4-es, 5-ös, 6-os: hosszú áttét). A kuplung felengedésekor érkezik rásegítés is, ez különösen jó akkor, ha nagyobb terheléssel mondjuk emelkedőn próbálunk fulladás nélkül elindulni.

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_013

Kormányzás szempontjából is maradandóak az élmények, ugyanis az új Opel Vivaro kormányzása megfelelően direkt, kormány-visszatérítő erejével pedig elfeledteti a szervók statikus viselkedését. Szentgotthárd felé, az M7-es autópályáról letérve következtek a kanyargós, emelkedős-lejtős útszakaszok (Keszthely után), itt az egész futómű jól bizonyított, valamint az is kiderült, hogy kishaszonjármű szinte teljesen személyautós aspektust mutat egy-egy jobban igénybevevő út, útszakasz kapcsán is. Maximum a teherautós jellegből adódó pattogások jelezték nagyobb úthibák esetén, hogy milyen kategóriával van dolgunk épp. No meg ha dupla ekkora lett volna a terhelés, valószínűleg a menetkomfort is megváltozik még inkább.

Gazdaságosságban rejlik többek közt egy vállalkozás sikere

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_011Ami a leginkább meglepő volt, az az üzemanyag-fogyasztás átlaga. Alapjában véve ritka az olyan kishaszonjármű, amely hasonló kategóriában (a Renault Trafic kivételével) ennyire aszkéta viselkedést produkált volna, vegyes tempóknál, autópályán, országúton, városban egyaránt.

Autópályán folyamatosan 130 kilométer/órát tartva az átlag 6.6 liter/100 kilométer lett, míg folyamatos 80-90 kilométer/órás tempónál a fedélzeti computer összesítője egészen 4.2 liter/100 kilométerig süllyedt. Illusztris, nemdebár?

A cikkben szereplő modell jelenleg az Opel árlistája szerint 6 640 000 forintba kerül ÁFA-val (5 228 346 forint ÁFA nélkül). A belépő szintet a Start/Stop rendszert nélkölöző verzió képviseli, 6 560 000 forint ÁFA-val (5 165 000 forint ÁFA nélkül). A legvaskosabb árcédula az L2H2, hosszított tengelytávú, magas tetővel felszerelt 2.9 tonnás, 1.6 literes 140 lovas ikerturbós egységgel szerelt autóra került, itt 7 820 000 forintot kell kifizetni, ÁFA-val (6 157 480 forint ÁFA nélkül).

opel_vivaro_1_6_cdti_dobozos_004

2014 Opel Vivaro 1.6 CDTI Start/Stop specifikációk

Motor

Motortípus: 4 hengeres soros elrendezésű turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 260 Nm

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4998 mm

Szélesség: 1956 mm

Magasság: 1971 mm

Tengelytáv: 3098 mm

Tömeg, üresen: 1661 kg

Megengedett össztömeg: 2740 kg

Csomagtartó mérete: 5200 liter

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 153 km/h

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.2 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.1 l/100km

Országúti: 5.5 l/100km

Vegyes: 6.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 160 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

 

 

Több, mint egy évtizedet kellett várnunk az új, második generációs Volvo XC90-re

Egészen pontosan 12 évet, ugyanis 2002-ben mutatkozott be a mindmáig, azaz hivatalosan 2014-ig releváns Volvo zászlóshajó. Úgy tűnik, végre kézzel foghatóan is tapasztalható, hogy köreinkben az újdonság: a teljes mivoltában újragondolt és megújított Volvo XC90 immáron Magyarországon is elérhető.

volvo_xc90_magyarorszag_autoaddikt_001

Igaz, csak júniustól vehetik birtokba az autót azok az ügyfelek, akik netán már most leadták előrendeléseiket – vannak szép számmal: a márka hazai importőre szerint eddig 74 megrendelést rögzítettek, úgyhogy előreláthatóan pozitív lesz a skandináv unikum 2015-ös éve.

Nyilván sokat jelent, hogy a Volvo XC90 első generációjának népszerűsége mindmáig töretlen, hiszen a fentebb említett 2002-es premier óta 696 ezer példányt értékesítettek világszerte (ebből 1308 darabot Magyarországon). Külön érdekesség, hogy a kifutó Volvo XC90 egy olyan 13 éves konstrukciójú SUV, mely évről évre folyamatosan pozitív eredményekkel vizsgázott az Euro NCAP teszteken, teljes mértékben megfelelve a kor követelményeinek, és ellenállva a felmerülő konkurens modellek által támasztott követelményeknek is.

Jóval korábban felmerült már, hogy a Volvo XC90 modellt újra kellene gondolni – igaz, akkoriban még a Ford érdekeltségébe tartozott a brand. A koncepciót jegelték, igaz, jó 8 évvel ezelőtt már feltűnt egy, a mostani végső tervezethez hasonlatos XC90, bár ott még a véglegessel köszönő viszonyban sem volt a formaterv. Későbbi tulajdonosváltásnál (Kína) viszont máris érkezett az életmentő tőkeinjekció, s fokozottan beindult a gépezet – ennek végeredménye többek közt az új, 2015-ös Volvo XC90 is.

volvo_xc90_magyarorszag_autoaddikt_004

Megújult a Volvo logója. Mindez töredéke annak a teljesen újraértelmezett szellemiségnek, amellyel a gyártó nekifut a jövőnek, s a Volvo XC90 az egész összességnek az előfutára is.

Lenyűgöző az új Volvo XC90 dizájnja, kétségtelenül és elfogulatlanul. Leginkább a front-rész a megkapó véleményünk szerint, a vékonyra húzott lámpatestek eddig nem látott, Thor kalapácsát formázó LED csíkkal domborítanak, köztes hatalmasra rajzolt hűtőmaszkkal, szolid kökhárító végződésekkel.

volvo_xc90_magyarorszag_autoaddikt_007

Sikerült a Volvo XC90 formavilágát a klasszikus svéd megközelítésben megtartani: a SUV-ok fő jellegzetességeit hordozza, közel 5 méteres hosszával pedig a luxus szegmenst erősíti – ténylegesen: a hajszálvékonynak tűnő illesztési pontok, minőségi anyagkidolgozottság a külsőn, finoman megmunkált részelemek tarkítják az amúgy is komplex összképet.

Talán a far emlékeztet leginkább a korai első Volvo XC90 széria jellegzetességére, az aktuális stílusnak megfelelően megmaradtak a C oszlopra hosszában felhúzott helyzetjelzők, valamint a hangsúlyos csomagtérajtó, illetve a dupla, lapított fazonú krómozott kipufogóvégek.

volvo_xc90_magyarorszag_autoaddikt_003

Nem fér ahhoz sem kétség, hogy a Volvo nem csupán a prémiumkategóriát kívánja erősíteni, hanem egy olyan egyedi ékszerdobozt próbál(t) alkotni az új XC90-nel, amihez fogható nincsen még egy – legalábbis egyediségben. Ez nagy valószínűséggel sikerül is, hiszen a kiállított autó enteriőrjének pazar felszereltsége mindezt nagy mértékben alá is támasztja, a kecsesre szabott, pár perces helyszíni próba után rendkívül kényelmesnek és ergonomikusnak ható első- és hátsó ülések kifinomult matériák felhasználásával készülnek. Ráadásul az első fotelekhez már a régóta kívánt combtámasz is hozzá tartozik, növelve a komfortérzetet.

volvo_xc90_magyarorszag_autoaddikt_006

Azt pedig, hogy a Volvo XC90 igazi luxuscikknek lett aposztrofálva, mi sem bizonyítja jobban, hogy számtalan egyedi megoldást és/vagy kiegészítőt lehet választani az újonnan vásárolt autóhoz. A márka képviselői a kristályüveg-berakásos sebességváltógombot, valamint a svéd zászlós címkével ellátott üléskárpitozást emelték ki a felhozatalból.

Érezhetően nőtt a Volvo XC90 beltere az elődéhez képest, tágasabb fej- és térdterekkel bír (utóbbi főként hátul), így ténylegesen ideális utazóautó lehet a jövőben. Mindezek mellé bekerült az utastérbe a Volvo Sensus intuitív kommunikációs rendszere is, illetve a patinás Bowers and Wilkins cég 19 pontos, 1.4 kW összteljesítményű surround hangrendszere is elérhető.

volvo_xc90_magyarorszag_autoaddikt_002

Nézzük az árazást: jelenleg 16 200 000 forintot kóstál a belépő, Kinetic csomagos, T6 AWD 5 üléses kivitelben. A legvaskosabb árcédulát a sportos aspektusú R-Design felszereltséggel ellátott T8 AWD 7 ülésese kapta, itt 23 200 000 forintot kell a pénztárnál hagynunk. A bemutatón kiállított Volvo XC90 Inscription felszereltséggel, D5 AWD 7 üléses kiépítésben 18 870 000 forintos alapárról indul.

Júniusban visszatérünk a vadonatúj Volvo XC90 részletes bemutatásával, ugyanis akkor nyílik legközelebb alkalmunk arra, hogy az autót testközelből is megmérettetés alá vethessük egy menetpróba keretein belül.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK