Főoldal Blog Oldal: 492

A Hyundai újdonságai a 85. Genfi Autószalonon

A Hyundai is számos újdonsággal jelentkezett a 2015. évi, 85. Genfi Autószalonon, köztük a világpremierjét ünneplő, vadonatúj Tucson kompakt szabadidő-járművel.

hyundai_tucson_2015_2_autoaddikt

Ugyancsak világújdonság az elsőként itt bemutatkozó, megújult ix20 városi egyterű (B-MPV), valamint a nagyközönség először itt találkozhat az új generációs i20 Coupé modellel, továbbá az új i30 és i40 modellcsaládokkal. A Hyundai Motor technológiai seregszemléjét a vadonatúj Tucson két üzemanyag-takarékos tanulmánya: a 48 voltos hibrid, illetve a hálózatról tölthető hibrid modell vezeti fel; ezek mellett megtekinthető lesz a jövőbeli online vezetői környezet előtanulmánya.

„Komoly reményeket táplálunk a Hyundai márka európai jelenlétével kapcsolatban” – mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. „A vadonatúj Tucson újabb jelentős előrelépést képvisel a Hyundai életében, amely életre kelti a márka ’New Thinking. New Possibilities.’ szlogenjét”.

Vadonatúj Tucson Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén

A Hyundai Motor a mai napig több mint egymillió szabadidő-járművet adott el az európai vásárlóknak, ezzel is megerősítve a márka hiteles jelenlétét az egyre növekvő európai szabadidő-jármű piacon. A vadonatúj Tucson különös jelentőséggel bír a Hyundai európai jelenléte szempontjából, hiszen a kompakt szabadidőjárművek szegmense tette ki a vállalat 2014-es eladásainak 22 százalékát.

A vadonatúj Tucson a szabadidő-járművek erőteljes arányait és sziluettjét alkalmazza, ugyanakkor magabiztos formaterve egy kecses és mozgékony jármű benyomását kelti. A jármű orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja; a LED-es fényszórókkal egységet alkotó maszk markáns karaktert kölcsönöz az autónak. A hátsó kerékív fölötti, kifejező ’Z’ karaktervonal plasztikus oldalprofilt rajzol, egyben erőteljes kiállással ruházza fel az autót. A far letisztult dizájnját a hátsó kerékívektől kiinduló, vízszintes vonalak uralják, a hatást a keskeny zárófények erősítik.

A vadonatúj Tucson teljes mértékben új fejlesztésű padlólemeze tágas helyet kínál az utasoknak. míg a csomagtartó bőséges 513 liternyi rakományt képes elnyelni. A belső felületekhez új, puha tapintású, kiváló minőségű anyagokat használtak fel, emellett az utastér tervezése során messzemenőkig tesztelték a beltér ergonómiáját, minden utas számára biztosítva a kifinomult belső környezetet.

Ami a biztonsági berendezéseket illeti, a vadonatúj Tucson kategóriájának egyik legjobban felszerelt képviselője. Számos elektronikus, aktív funkciót kínál, például automatikus vészfékrendszert, sávban tartó rendszert, hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkciót, holttérfelügyeleti rendszert, sebességkorlátozásról tájékoztató funkciót, valamint aktív motorházfedelet.

A vadonatúj Tucson futóművét kifejezetten az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva, úgy fejlesztették ki, hogy az a dinamikus menettulajdonságok megőrzése mellett komfortos rugózást biztosítson. Az új, fogasléces, elektromos szervokormány pontos és közvetlen irányíthatóságot kínál, míg az új felfüggesztés és az új lengéscsillapítók kifejezetten kényelmes, finom rugózást engedélyeznek.

A vadonatúj Tucson kategóriájának egyik legszélesebb motorkínálatával lép piacra. Köztük megtalálható egy új, turbós T-GDI benzinmotor 176 lóerővel (1,6 liter), hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Emellett egy 1,6 literes, 132 lóerős benzinmotor, valamint három dízel: a 115 lóerős 1,7 literes, a 136 lóerős 2,0 literes, valamint a 186 lóerős kétliteres motor szerepel a kínálatban.

A megújult ix20 világpremierjén frissebb formatervvel és műszaki újdonságokkal lép színre

A megújult Hyundai ix20 elődjének minden erényét megőrizte, emellett formai újításokkal, új technológiai tartalommal, valamint gazdagabb motorválasztékkal törekszik arra, hogy a tágas B-MPV modell töretlenül megőrizze európai vonzerejét.

hyundai_ix20_2015_autoaddikt

Az új ix20 formatervét különösen modernné teszi az átrajzolt, kétfunkciós, projektoros fényszóró és a LED-es hátsó lámpatest. Az átdolgozott hatszögletű hűtőmaszk a Hyundai legújabb formai arculatához igazítja az ix20-ast. A megújult ix20 motorválasztéka 77-128 lóerős dízel- és benzinmotorokból áll; az 1,6 literes benzinmotorhoz hatfokozatú automata sebességváltó is választható.

Új generációs i20 Coupe – különlegessége a dizájn

A Hyundai most először olyan háromajtós városi kisautót épített, amelynek megjelenése alapvetően eltér az ötajtós modellváltozatétól. Az új generációs i20 Coupe dinamikus formaterve és lenyűgöző belső kialakítása a divatorientált, fiatal ügyfeleket szólítja meg.

hyundai_i20_coupe_2015_autoaddikt

Az egyedi sziluettet a 25 mm-rel alacsonyabban húzódó tetővonal, valamint módosított szögben álló tetőoszlopok határozzák meg, a típus sportos kiállását egyedi, 17 colos könnyűfém keréktárcsák erősítik. Ugyanakkor az i20 Coupé megőrizte ötajtós fivérének bőséges helykínálatát és rugalmasan variálható belső terét.

Új i30 modellcsalád az új i30 Turbó csúcsmodellel

Három évvel a második generációs Hyundai i30 ötajtós, háromajtós és kombi kivitelének európai bevezetését követően a Hyundai bemutatja az új i30 modellcsaládot.

hyundai_i30_i30_turbo_2015_autoaddikt

A márciustól forgalmazott új i30 család továbbfejlesztett formavilágot, jobb hatásfokú motorokat, egy új, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltót, valamint új biztonsági és kényelmi szolgáltatásokat kínál. Mindezen felül a modellcsalád új, nagyteljesítményű variánssal: a 186 lóerős i30 Turbóval gyarapodott. Az új biztonsági és kényelmi rendszerek között említést érdemel a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), a párhuzamos és merőleges parkolásnál egyaránt a vezető segítségére siető, intelligens parkolástámogató rendszer (SPAS), vagy a kategóriában most első ízben elérhető, szellőztetett első ülések.

A 2015-re megújult i40 modellcsalád minden téren kifinomultabb

Miután a középkategóriás szedán és kombi európai premierje után több mint 100 000 példányban talált gazdára, a Hyundai bemutatja a 2015. modellévi, új i40 családot.

hyundai_i40_2015_autoaddikt

A továbbfejlesztett modellek átdolgozott formai elemeket, négy darab, modernizált erőforrást, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltót, valamint jobb menetkomfortot és vezethetőséget eredményező, elektronikus hátsó lengéscsillapítót és fejlett ívmeneti kipörgésgátlót kínál. Az új bixenon fényszórók, az intelligens távolságifény-vezérlés, valamint a sebességkorlátozásról tájékoztató funkció egyszerre javítják a biztonságot és a praktikumot.

Emissziómentes ix35 Fuel Cell üzemanyagcellás gépkocsi

A Hyundai a fentieken túl a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás gépkocsiját, az ix35 Fuel Cell típust is felvonultatja Genfben. A Hyundai Európában piacvezető szerepet tölt be az üzemanyagcellás elektromos gépjárművek piaci forgalmazása terén; az erre felkészített márkakereskedők hálózata tizenegy országra terjed ki. A hidrogéntöltő infrastruktúrával rendelkező európai országokban vállalati és magán ügyfelek számára egyaránt elérhető üzemanyagcellás gépkocsi műfajának legolcsóbb képviselője Európában. Az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Dánia, Norvégia vagy Hollandia, a Hyundai Motor ötéves, mindenre kiterjedő szolgáltatási csomaggal forgalmazza az autót: ez a csomag a biztosítástól a karbantartáson át a garanciáig, a hidrogén üzemanyagtöltéstől a járműszállító szolgáltatásig mindent magában foglal.

Új üzemanyag-takarékos tanulmányok: 48V Hybrid és Plug-in-Hybrid

A két új tanulmányautó a vadonatúj Tucson szabadidőjármű alapjaira épül. Mindkét koncepció a jövőbeli Hyundai modellek lehetséges hajtástechnológiái hivatott feltérképezni. A 48 voltos hibrid elsősorban a nagyobb személyautók és szabadidő-járművek optimális hajtáslánca lehet. A 48 voltos lítium-ion akkumulátor és a 14 lóerős villanymotor 10% nagyobb teljesítményt biztosít, és jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást, miközben a 48V Hybrid rendszer építése költsége mindössze egynegyede egy full hybrid megoldásénak.

A hálózatról tölthető hibrid elektromos gépkocsi (Plug-in Hybrid Electric Vehicle, PHEV) előtanulmánya több mint 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, majd akkumulátora gyorstöltő segítségével 2,5 (hagyományos töltő esetén 5) óra alatt teljesen feltölthető. A koncepciójárművet egy 10,7 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal szerelték fel; hajtáslánca a 115 lóerős, 1,7 literes dízelmotor és a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó mellett egy 68 lóerős villanymotorból áll. Ezen erőforrások együttesen kevesebb, mint 48 g/km CO2-kibocsátásra teszik alkalmassá a tanulmányautót (becsült adat).

Toyta Mirai: a hidrogén üzemanyagcellás szedán maga a jövő

A Toyota Mirai értékesítése Japánban már tavaly decemberben megkezdődött, Európában idén nyár végétől kapható az új modell. Az európai közönség először a 85. Genfi Autószalonon veheti szemügyre az új kategóriát teremtő típust.

toyota_mirai

A Mirai megjelenésével új korszak veszi kezdetét az autóiparban. A Mirai a jövő nagy jelentőségűnek ígérkező energiaforrását, a hidrogént használja fel a hajtására szolgáló elektromos áram előállítására, és ezzel kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményt nyújt, az átlagos személygépkocsikhoz mérhető praktikum, kényelem és vezetési élmény mellett.

A Mirai a Toyota Üzemanyagcella Rendszert (TFCS) alkalmazza, amely egyesíti magában az üzemanyagcellás és hibrid technológiákat, valamint a Toyota új, saját fejlesztésű üzemanyagcella-kötegét (FC Stack) és nagynyomású hidrogéntartályokat használ. A TFCS energiahatékonysága jobb, mint bármely belső égésű motoré a világon, és üzemelés közben sem CO2-t, sem egyéb károsanyagot nem bocsát ki. A felhasználók emellett a belső égésű motorral szerelt járművektől megszokott használati értékre és kényelemre számíthatnak, nagy hatótávolsággal és körülbelül három perc alatt feltölthető hidrogéntartályokkal.

A Mirai mindenre képes, amit egy új generációs gépkocsitól elvárunk: összetéveszthetetlen formaterv; az alacsony tömegközéppontból adódó, kimagasló stabilitás, és az ennek nyomán elérhető, élvezetes vezethetőség; valamint csendes, ám erőteljes gyorsítóképesség, amit csak egy villanymotor biztosíthat.

A hidrogén a legkülönfélébb természeti vagy mesterséges forrásokból állítható elő, beleértve a szennyvíziszapot. Emellett vízből is kinyerhető, olyan megújuló energiaforrásokra támaszkodva, mint a nap- vagy szélenergia. Sűrített állapotban az akkumulátoroknál jobb energiasűrűséggel bír. Viszonylag egyszerűen tárolható és szállítható, ezért is bír komoly potenciállal, mint jövőbeli energiaforrás, illetve számtalan egyéb területen használható majd. Az üzemanyagcellás gépjárművek (FCV-k) a fedélzeten tárolt hidrogénből, saját maguk állítják elő a hajtásukhoz szükséges elektromos áramot. Ez azt jelenti, hogy segítségükkel valóra válhat a jövőbeli, hidrogén alapú társadalom álma, ezért várhatóan hozzájárulnak majd az energia diverzifikáció felgyorsításához.

Európai értékesítés vázlatos programja

Piaci bevezetés: 2015. szeptember

Piacok: Nagy-Britannia, Németország, Dánia 2015-ben; további piacok 2017-ig

Éves darabszám: 50 – 100 db autó/év 2015-ben és 2016-ban

Vételár: 66 000 € + ÁFA (Németország)

Gyártás

Motomachi üzem, Toyota Motor Corporation

A TFCS kiemelkedő környezeti teljesítményt, valamint mindennapi praktikumot és komfortot biztosít

A Mirai TFCS rendszere az üzemanyagcellás és hibrid technológiákat ötvözi.

A rendszer kedvezőbb energiahatékonysággal bír, mint a belső égésű erőforrások. Környezeti teljesítménye kiemelkedő: használat közben sem CO2-t, sem egyéb károsanyagot nem bocsát ki, és vezetés közben hasonlóan praktikus és kényelmes, illetve egyetlen feltöltéssel hasonló távolságot tud megtenni, mint egy benzinüzemű gépkocsi. A hidrogéntartályok körülbelül három perc alatt teljesen feltölthetők

A rendszer a Toyota által kifejlesztett komponensekből áll, beleértve a Toyota üzemanyagcella-köteget, az üzemanyagcella feszültség átalakítót, valamint a nagynyomású hidrogéntartályokat.

Toyota FC Stack

Az új Toyota üzemanyagcella-köteg maximális teljesítménye 114 kW (155 DIN LE). Az áramtermelés hatásfokát sikeresen fokozták a háromdimenziós, finomhálós áramlási csatornák alkalmazásával (világújdonság), ami a cellák teljes felületén egyenletes áramfejlesztést tesz lehetővé, ez pedig a kompakt méretek ellenére nagy teljesítményt, valamint világelső 3,1 kW/liter teljesítménysűrűséget (az előző generációs, korlátozott lízingkonstrukcióban forgalmazott Toyota FCHV-adv vonatkozó adatának 2,2-szeresét) eredményez.

Az üzemanyagcella elektrolit membránjait ellepő víz mennyisége alapvetően befolyásolja az elektromos áram termelés hatásfokát. A víz mennyiségének szabályozására egy belső, zárt keringetési rendszert alkalmaznak, amely az elektromos áram előállítása során keletkező vizet keringeti. Így a Toyota üzemanyagcella-kötege olyan világelső 5 rendszer, amely a korábbi Toyota üzemanyagcellás modellekben alkalmazott megoldásokkal ellentétben nem igényli párásító alkalmazását.

Üzemanyagcella feszültség átalakító

A Toyota mérnökei kidolgoztak egy új, kompakt, nagy hatásfokú, nagy kapacitású átalakítót, amely a Toyota üzemanyagcella-kötege által előállított elektromos áramot 650 voltosra konvertálja. A nagyobb feszültség lehetővé tette a villanymotor méretének, illetve a Toyota üzemanyagcella-kötegek számának csökkentését, ami kisebb méretű, nagyobb teljesítményű Toyota Üzemanyagcella Rendszer megalkotásához, ezáltal a rendszerköltségek további csökkentéséhez vezetett.

Nagynyomású hidrogéntartályok

A három rétegű, szénszál erősítésű műanyagból és egyéb anyagokból felépülő tartályokban igen nagy nyomáson (70 MPa; kb. 700 bar) tárolják a hidrogént. A Toyota FCHV-adv modellnél alkalmazott, nagynyomású hidrogéntartályokhoz viszonyítva mintegy 20 százalékkal nőtt a tárolókapacitás, miközben a tömeg és a méret egyaránt csökkent, ami összességében világelső 5 5,7 wt%6 arányt eredményezett.

A Toyota Üzemanyagcella Rendszer (TFCS) legfontosabb műszaki adatai

Üzemanyagcella-köteg Név Toyota üzemanyagcella-köteg
Típus polimer-elektrolit üzemanyagcella
Fajlagos teljesítmény-sűrűség 3,1 kW/L
Maximális teljesítmény 114 kW (155 DIN LE)
Párásító rendszer belső keringetés (párásítómentes)
Nagynyomású hidrogéntartály Tartályok száma 2
Névleges üzemi nyomás 70 MPa (kb. 700 bar)
Tartály tárolási sűrűség 5,7 wt%
Tartály belső térfogata 122,4 liter (első tartály 60,0 liter; hátsó tartály: 62,4 liter)
Villanymotor Típusa AC elektromos szinkronmotor generátor
Maximális teljesítmény 113 kW (154 DIN LE)
Legnagyobb forgatónyomaték 335 Nm
Akkumulátor Típusa nikkel-metál hidrid

Biztonságos járműszerkezet mindenre kiterjedő biztonsági funkciókkal

A Mirai tervezése során kiemelt jelentőségű szempontként kezelték a biztonság kérdését. Ennek alapvető feltétele volt, hogy a hidrogén tárolórendszer nem szivároghat. Abban a rendkívül valószínűtlen esetben, ha ez mégis bekövetkezne, a rendszer azonnal észleli azt, és haladéktalanul elzárja a hidrogénellátást, ezáltal megelőzi a hidrogén felgyülemlését a karosszérián belül.

  • Kiemelkedő hidrogén áteresztést gátló képességekkel rendelkező, kellően erős és tartós anyagokból álló, nagy nyomású hidrogéntartályok kifejlesztése
  • A hidrogén-szenzorok figyelmeztetnek az esetleges szivárgásra, és lezárják a tartály fő zárószelepeit
  • A hidrogéntartályok, valamint minden egyéb, a hidrogénhez kötődő komponens az utastéren kívül kapott helyet, így amennyiben szivárgás fordul elő, a hidrogén gáz könnyen elillanhat a légkörben.

A mérnökök különböző jellemzőkkel – például az ütközés energiáját több útvonalon elnyelő, illetve hatékonyan eloszlató szerkezettel – gondoskodtak arról a fokozott ütközési ellenálló képességről, amely frontális, oldalirányú vagy ráfutásos ütközés során is védi a Toyota üzemanyagcella-köteget és a nagynyomású hidrogéntartályokat.

A Toyota üzemanyagcella-köteg kerete olyan, újonnan kifejlesztett, hőre lágyuló, szénszálas erősítésű műanyagból készült, amelyik könnyű, erős és könnyen gyártható nagy mennyiségben. Ez a rendszer elnyeli a bukkanókon és egyéb útegyenetlenségeken ébredő erőhatásokat, és ezáltal megóvja a Toyota üzemanyagcella-köteget az ütésektől.

Ami a menetbiztonságot illeti, a Mirai a következő generációs járművektől elvárható, fejlett biztonsági berendezések teljes skáláját felvonultatja:

  • A radaros, ütközést megelőző rendszer segít elkerülni az ütközéseket vagy enyhíteni azok hatását azáltal, hogy amennyiben ütközés kockázatát észleli, riasztja a vezetőt, illetve aktívan vezérli a fékrendszert.
  • A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kamera segítségével észleli a fehér vagy sárga felfestéseket, és figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű készül átlépni a forgalmi sáv határait.
  • Az elindulást szabályozó rendszer megakadályozza a hirtelen elindulást vagy hirtelen gyorsulást sebességváltás során.
  • A holttérfigyelő rendszer radar segítségével észleli a szomszédos sávokban haladó gépkocsikat, és sávváltásnál segíti a mögöttes forgalom felmérését.

A Mirai összetéveszthetetlen formaterve

Az autó orrkialakításánál új technikát alkalmaztak, ami hangsúlyosan kiemeli az oxigénellátáshoz és az üzemanyagcella rendszer hűtéséhez szükséges levegőmennyiség bevezetéséről gondoskodó, bal és jobb oldali beömlőket. Az újszerű orr egyben a jármű egyediségét is kihangsúlyozza.

Az elegáns sziluett a vízcseppek lendületes formáját idézi; és ezzel a jármű működésének jellegzetességeire: a nagymennyiségű levegő bevezetésére és a vízpára kibocsátására utal. A tetőkeret és a csomagtérfedél mintha kiemelkednének a karosszériából, ami a földhöz simuló jármű hatását kelti, és futurisztikus érzést kelt.

A jármű merész hátsó kialakítása a rendszámtábla keretétől a lökhárító alsó sarkáig és a kerekekig húzódó trapézban teljesedik ki; míg a lökhárító felső része az autó szélességét kihangsúlyozva erőteljes, stabil kiállást kölcsönöz a járműnek, egyben azt a benyomást kelti, hogy a levegő gyorsan áramlik át a lökhárítón keresztül, illetve alatta.

A fényszórók újszerű kialakítása egyszerre sugall ultramodern technológiát és kifinomult fényűzést: az ultra keskeny profilt négy darab, sorban elrendezett LED fényforrás, továbbá látható hőelvezető elemek és egyéb optikai komponensek teremti meg. Az első irányjelzők és helyzetjelzők a fényszórótól elkülönülten kaptak helyet, ami rendkívül keskeny, az oldalsó légbeömlőkkel egységet alkotó reflektor-kialakítást eredményezett, ami pedig az optimális légáramlást is segítő, fejlett, letisztult formatervet hozott létre.

A Mirai 17 colos könnyűfém keréktárcsáinak tömegét különleges megmunkálási eljárás 7 alkalmazásával csökkentették; a karosszéria hatféle színben választható.

Futurisztikus elrendezésű belső tér

A Mirai profilja egyetlen lendületes, bőséges térkínálatot sejtető vonalvezetéssel köti össze az autó elejét és hátulját. Ez kifinomult belteret eredményez, az ajtókon és egyéb felületeken elhelyezett, puha tapintású párnázattal és ragyogó fényű, ezüstös dekorelemekkel.

Az első ülés kiválóan tartja a testet, köszönhetően a szivacs és az üléskárpit gyártását integráló folyamatnak8. A tökéletes üléshelyzetről nyolcirányú motoros állíthatóság, valamint motoros állítású deréktámasz gondoskodik (alapkivitelben a vezető és utasoldalon).

A műszerfal tetején, központilag elhelyezett műszeregység sebességmérőt, valamint egy 4,2 colos, nagyfelbontású TFT folyadékkristályos, multi-információs monitort tartalmaz; a kialakítás azt a hatást kelti, mintha az egység kiemelkedne a helyéről. A vezető a kormányon elhelyezett kezelőszervekkel módosíthatja a kijelző tartalmát.

Az ülésfűtés, valamint egyéb kapcsolódó funkciók a légkondicionáló rendszer elektrosztatikus kezelőfelületéről, a sík panel finom megérintésével vezérelhetők.

A Mirai alapfelszerelésként kínál olyan, komfortot fokozó funkciókat, mint a fűthető kormánykerék, illetve ülések (minden ülésen kétfokozatú), amelyek azonnal melegítenek, miközben nagyban csökkentik az energiafelhasználást, a teljesen automatikus, bal és jobb oldalon külön szabályozható légkondicionálót kapcsolható öko üzemmóddal, vagy a „Nanoe” 9 légtisztító technológiát, amely mindig friss levegővel tölti meg az utasteret. A beltér háromféle árnyalatban, köztük meleg tónusú fehérben rendelhető.

Kiemelkedő menetstabilitás és kivételesen csendes üzem teszi még élvezetesebbé a vezetést

A nagyteljesítményű Toyota üzemanyagcella-köteg és az optimális akkumulátor-vezérlés gondoskodik a villanymotor meghajtásáról, és erőteljes, robbanékony reakciókat biztosít minden sebességtartományban. A gázpedál lenyomására késlekedés nélkül áll a vezető rendelkezésére a forgatónyomaték; ami lendületes, zökkenőmentes gyorsítóképességet eredményez.

A stabil vezethetőségnek és a rugózási komfortnak egyaránt jót tesz, hogy a fődarabokat – így a Toyota üzemanyagcella-köteget és a nagynyomású hidrogéntartályokat – a padló alatt, középen helyezték el, ami mély tömegközéppontot, valamint az első és hátsó tengely közötti, kiváló tömegeloszlást eredményez. Szintén ezt szolgálja a kiemelkedően szilárd karosszéria, amely a hátsó felfüggesztésnél külön merevítést kapott.

A padlólemez teljes alsó borítása, valamint az áramvonalas kialakítású helyzetjelzők mérséklik a légellenállást, és javítják az autó üzemanyag-fogyasztását, valamint stabil vezethetőségét. A hátsó lámpatestek oldalán kialakított apró légterelő lapok szintén az egyenesfutást hivatottak stabilizálni.

A villanymotoros hajtás, a mérsékelt szélzaj, valamint a karosszériaelemek teljes körű, hatékony zajszigetelése, illetve a hangelnyelő és hangzáró anyagok – beleértve a zajcsökkentő üvegből készített szélvédőt és oldalablakokat – optimális elhelyezése révén a Mirai minden sebességtartományban kiemelkedően csendes.

A „Bs” (fékrásegítés) üzemmód gazdaságosan aknázza ki a regeneratív fékrendszer képességeit, és javítja a fékteljesítményt, amennyiben a vezető szeretne fokozott fékerőt elérni, például hosszan elnyúló lejtőn haladva.

Mirai fő műszaki paraméterek
Hosszúság 4890 mm
Szélesség 1815 mm
Magasság 1535 mm
Tengelytáv 2780 mm
Nyomtáv  (elöl / hátul) 1535/1545 mm
Minimális szabad hasmagasság 130 mm
Utastér hossza 2040 mm
Utastér szélessége 1465 mm
Utastér magassága 1185 mm
Menetkész tömeg 1850 kg
Ülések száma 4

Felszabadítja üzemanyagcellás járműtechnológiai szabadalmait a Toyota

Az üzemanyagcellás gépjárművek (FCV-k) népszerűsítését célzó törekvései részeként a Toyota Motor Corporation jogdíjmentesen szabad felhasználásra bocsátja mintegy 5680, FCV technológiákhoz kötődő szabadalmi licenciáját, beleértve a bejegyzés alatt lévő szabadalmi kérelmeket is, amelyeket világszerte nem konszolidált alapon birtokol.

A Toyota meggyőződése szerint fontos, hogy a kezdeti, bevezető szakaszban mindennél nagyobb elsőbbséget élvezzenek az üzemanyagcellás gépjárművek széles körű felhasználását segítő kezdeményezések, ezért véleménye szerint létfontosságúnak bizonyulhatnak a hidrogén töltőállomás infrastruktúrát kibővíteni igyekvő energiaipari szereplőkkel, illetve az FCV fejlesztés és piaci bevezetés terén előrelépésre törekvő autógyártókkal közösen vállalt kezdeményezések.

A Toyota ennek értelmében a kezdeti piaci bevezetés időszakára, azaz a várakozások szerint mintegy 2020-ig jogdíjmentesen engedélyezi FCV szabadalmainak szabad felhasználását az üzemanyagcellás gépjárműveket gyártó, illetve értékesítő vállalkozások számára. A kezdeményezés több olyan szabadalmat is érint, amelyek elengedhetetlenek az üzemanyagcellás gépjárművek fejlesztéséhez és gyártásához; ilyenek az üzemanyagcella-kötegekre (kb. 1970 szabadalmi bejegyzés), a nagynyomású hidrogéntartályokra (kb. 290 bejegyzés), illetve az üzemanyagcellás rendszereket vezérlő technológiákra (kb. 3350 szabadalmi bejegyzés) vonatkozó szabadalmak.

A hidrogén töltőállomás hálózatok gyorsabb terjeszkedését elősegítendő, a Toyota ugyancsak felszabadítja, és korlátlan időre jogdíj nélkül elérhetővé teszi mintegy 70 darab, hidrogén töltőállomáshoz kapcsolódó szabadalmi licenciáját a hidrogén töltőállomások telepítését és működtetését végző vállalkozások számára.

A Toyota tervei szerint a jogdíj nélkül elérhető szabadalmi licenciákat olyan vállalatok és szervezetek számára tennék elérhetővé, amelyek a konkrét felhasználási tervekre vonatkozó tárgyalások alapján, a normál szabadalmi licencia felhasználási eljárással összhangban szerződést kötnek a Toyotával.

A Toyota mindig is nyitottan állt szellemi tulajdonjogainak felhasználásához, és lehetővé tette, hogy azokat megfelelő használati díjak megfizetése ellenében harmadik felek hasznosítsák. Azáltal, hogy az FCV technológiákhoz kötődő szabadalmi licenciáit jogdíjmentesen teszi elérhetővé, a Toyota még egy lépéssel tovább megy, és igyekszik népszerűsíteni az üzemanyagcellás gépjárművek széles körű felhasználását, illetve aktívan hozzájárulni a hidrogén alapú társadalom megvalósításához.

Esztergomban megkezdték a minden ízében új Suzuki Vitara sorozatgyártását

A teljes egészében új Suzuki Vitara sorozatgyártásának megkezdésére Orbán Viktor magyar miniszterelnök adta meg a jelet, méghozzá az autó hivatalos beindításával.

suzuki_vitara_gyartas_2015_esztergo,_autoaddikt_011

Mellette, az utasülésen a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki ült, a rövid út közben ő mutatta be a miniszterelnöknek a Vitara egyedi jellemzőit. Orbán Viktor immár negyedik alkalommal vett részt gyártásindító ünnepségen a Suzukinál: ő volt az első sofőrje a Wagon R+ modellnek 2000-ben, a harmadik generációs Swiftnek 2010-ben és az SX4 S-CROSS modellnek is, 2013-ban.

suzuki_vitara_gyartas_esztergom_orban_viktor_napimagazin

A Vitara elnevezés az életet jelentő szóból származik, és a tulajdonos tevékeny életstílusára utal. A modell fejlesztése a „Grab your field” (Tiéd a tér) elképzelés jegyében zajlott: a vásárlónak lehetősége van autója személyre szabására, arra, hogy járművét a neki – és életstílusának – leginkább megfelelő társsá tegye. A Vitara a Suzuki szabadidő-autók legújabb ékessége; a márka modelltörténetében új korszak kezdetét jelzi. Fejlesztéséhez, ami több mint négy évet vett igénybe, felhasználták a korábbi Vitarák nemes hagyományait, de a kocsit teljesen új alapokon, eredeti tulajdonságokkal építették föl.

suzuki_vitara_gyartas_2015_esztergo,_autoaddikt_022

A Suzuki Vitara magában hordozza mindazokat a jellemzőket, amelyek korábban már sikert arattak: ilyen a gazdaságos üzemanyag-felhasználás, amit a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító–motorindító rendszer. Az új Vitara új szolgáltatásokat is kínál, például radaros féktámogató rendszert (RBS) és adaptív sebességtartót (ACC). A Magyar Suzuki 70 ezer Vitarát tervez előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. A magyar kis- és középvállalatok számára kínált lehetőséggel a vállalat tevékenysége példaértékű az országban működő gyártók között az autóiparban.

suzuki_vitara_gyartas_2015_esztergo,_autoaddikt_015

Az új Suzuki Vitara-t a Magyar Suzuki nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítani fogja. Az export célországainak és célterületeinek száma már most is meghaladja a hetvenet, ami a társaság jelentőségének további növekedését jelzi a Suzuki globális stratégiai térképén. A tervek szerint a Magyar Suzuki exportcélországainak száma három éven belül eléri a százat.

suzuki_vitara_gyartas_2015_esztergo,_autoaddikt_006

Az új Suzuki Vitara mostantól Magyarországon és az európai márkakereskedésekben is kapható.

Alapítása óta a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében több mint 2,5 millió jármű gördült le a gyártószalagról, amivel a vállalat jelentősen túlszárnyalta a Suzuki Motor Corporation által eredetileg tervezett évi 50 ezres darabszámot. A Magyar Suzuki 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Genfben mutatta be a Dunlop négy BTTC versenyabroncsát

A Dunlop kifejezetten elkötelezte magát, hogy változatosságot csempésszen a motorsportba, ezért a Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatja legújabb, minden specifikációnak megfelelő abroncsait, melyeket kifejezetten az MSA Brit Túraautó-bajnokság (BTCC) számára terveztek.

dunlop_blue_response_esogumi_autosport_autoaddikt

A BTCC a világ élvonalába tartozik a sorozatgyártású modellekből kialakított versenyautóknak rendezett bajnokságok között. Ezek a legújabb abroncsok biztosítják a pilóták számára a keverékek közötti választás lehetőségét, és így új stratégiai elemet hoznak a BTCC gyorsulási versenyeinek fej-fej melletti küzdelmeibe.

A Dunlopot – amely 2003 óta a BTCC gumiabroncs-beszállítója – felkérték, hogy 2013-ban vezessen be egy „opcionális” gumiabroncsot, amely stratégiai szempontból nagyobb változatosságot eredményez az eseményen, mivel egy lágyabb keverékből készült abroncs újabb dimenziókat nyithat meg a versenyben.

Mára a BTCC abroncscsalád három száraz pályás abroncsot ölel fel: a Dunlop Sport Maxx Softot, a Dunlop Sport Maxx Mediumot, és a Dunlop Sport Maxx Hardot – ez utóbbit kifejezetten az ultragyors Thruxton versenypályához tervezték. A kollekció magába foglalja a Dunlop Sport BluResponse gumiabroncsot is, melyet esős időjárási körülményekhez, illetve vizes pályás versenyzéshez fejlesztettek ki. Az abroncsokat úgy alakították ki, hogy a versenytávon kiváló teljesítményt nyújtsanak, ezenfelül mindegyikük sajátos pályahőmérséklet és versenyzési körülmények esetén is kiemelkedő eredményt biztosít.

„Igazán büszkék vagyunk a BTCC gumiabroncs-termékcsaládra, és örömmel mutatjuk be tagjait a nagyközönségnek Genfben. A BTCC felépítésének alapját a Dunlop sikeres GT termékcsaládjának kifejlesztése során leszűrt tanulságok képezték. A három száraz pályás abroncs esetében a más típusú versenyeknél – mint például az európai Le Mans Series bajnokság LMP2 kategóriáját megnyerő programunkban – sikerrel alkalmazott keverékeket és technológiákat vetettük be” – mondta James Bailey, a Goodyear Dunlop Motorsport EMEA-térségért felelős PR és kommunikációs igazgatója.

A Genfben bemutatott abroncsok már a legújabb fejlesztés eredményeként születtek, rugalmasabb felépítéssel rendelkeznek, ugyanakkor továbbra is megmaradt bennük a Dunlopra jellemző tartósság. Ezzel egy időben javuló vezetési érzetet biztosítanak a gépjárművezetőknek, különösen erős fékezés, illetve a kanyarodó szakaszok esetén, amelyek gyors irányváltásokat követelnek meg. A vezetőnek a pontosság érzetét adják, különösen a gyors kanyarokba való behajtás során.

Az MSA Brit Túraautó-bajnokság (BTCC) olyan eredeti felszerelésgyártókat (OEM) képviselő csapatokat vonz, mint a BMW, Honda, Mercedes-AMG, Ford, VW, Audi, MG, és a Toyota. 2015-ben a BTCC sorait tovább erősíti majd az Infiniti érkezése, amely ebben a bajnokságban való megjelenéssel támogatja saját prémium márkájának európai terjeszkedését.

„A BTCC-ben az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogyan fejlesszünk ki olyan abroncsot, amelyet számtalan féle autóhoz fel lehet használni. Az, hogy a 2014-es bajnokság négy legjobb pilótája négy különböző modellt vezetett, szintén az erőegyensúly, a következetesség és az egyenlőség iránti elkötelezettségünket mutatja ebben az embert próbáló versenysorozatban” – tette hozzá Bailey.

A gumiabroncs megválasztásának lehetősége a legfrissebb azon újítások sorában, amelyeket a Dunlop a BTCC-n keresztül indított útjára. 2009-ben a Dunlop rádiófrekvenciás azonosító címkéket (RFID) helyezett el a versenyeken használt abroncsokban, hogy így segítse a szervezőket a sorozatban a versenyzők által elhasznált abroncsok számának nyomon követésében. Ezt a technológiát a Goodyear Dunlop csoport flottaalkalmazásaiban is használják, különösen a teherautó-abroncsok kezelése terén.

Genfben a megújult Ford EcoSport

A Ford figyelemreméltó mértékben továbbfejlesztette az EcoSport SUV stíluselemeit, menetdinamikáját és felszereltségét: az EcoSport ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is megrendelhető; az utastérben is történtek apró stílusmódosítások, például más lett a műszeregység kialakítása.

ford_ecosport_2015_1_autoaddikt

A szabad magasság csökkentésével, a futómű áthangolásával és a torziós rugó áttervezésével javult az autó gördülési kényelme és irányíthatósága; az Elektronikus Stabilitásvezérlését és a kormánymű rásegítését az európai utakhoz hangolták. A kifinomultabb EcoSport komfortját fűthető szélvédő, fűthető külső tükrök és fűthető első ülések, valamint vastagabb hangelnyelő anyagok fokozzák. A Ford az idei, sorban 85. Genfi Autószalonon kiállítja a sportos EcoSport S változatot, amiben az EcoSport összes újdonsága megtalálható, s aminek forgalmazása júniusban kezdődik.

A Genfben látható EcoSport S változat Deep Impact Blue fényezéssel jelenik meg a standon, s a látványt feketére fényezett tető, fekete külső tükörházak és egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki; az új modell a Kuga és a hamarosan érkező Edge mellett jelenik majd meg a Ford SUV-kínálatában.

A Genfi Autószalonon a Ford bejelentette, hogy jelentős mértékben tökéletesítette a praktikus és elérhető áron kínált EcoSport SUV stíluselemeit, menetdinamikáját és felszereltségét.

A kompakt SUV ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is megrendelhető. A kabin finom, stílusos változásai közt érdemes megemlíteni a krómkerettel és fényerő-csökkentő funkcióval kiegészített új műszeregységet, valamint az ablakemelő kapcsolók krómdíszítését.

Az EcoSport menetdinamikáját érezhetően javítja a hátsó felfüggesztés torziós rugójának áttervezése, valamint a rugók és lengéscsillapítók feszességének áthangolása, nem beszélve az autó szabad magasságának 10 mm-es csökkentéséről. Az Elektronikus Stabilitásvezérlését és a kormánymű rásegítését az európai utakhoz hangolták. A komfortot Téli Csomag fokozza, ami fűthető szélvédőt, fűthető külső tükröket és ugyancsak fűthető első üléseket tartalmaz.

A Ford európai SUV-kínálatában már most is megtalálható a közepes méretű Kuga, hamarosan pedig az Edge SUV is megjelenik; ez európai piacra szánt változat gyártása 2015 végén kezdődik. Európában a Fordhoz eddig több mint 38.000 megrendelés érkezett az EcoSport modellre, amelyek közül 18 ezret már ki is szállítottak. Az új megoldásokkal tökéletesített változat júniustól lesz elérhető a régióban.

ford_ecosport_2015_2_autoaddikt

“A Ford EcoSport már eddig is igen népszerű volt mindazok közt, akik egy sokoldalúan használható, stílusos és gazdaságos SUV-t kerestek” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztésért felelő alelnöke. “A mostani változásoknak köszönhetően (például hogy az autó ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is kapható) az EcoSport a Ford egyre gyarapodó SUV-kínálatának még vonzóbb tagjává válik.”

A pótkerék nélkül szerelt, oldalra nyíló hátsó ajtót áttervezték, hogy az autós a szűk helyeken is kinyithassa annyira, hogy hozzáférjen a csomagtér tartalmához, és az ajtón ezentúl az EcoSport embléma is látható lesz. Az utastérben praktikusabb helyre került a kézifékkar, hogy a vezető könnyebben elérhesse. Az ajtók és a műszerfal vastagabb hangszigetelésének, valamint a pedálok körül használt szorosabb szigetelésnek köszönhetően csökkent a zaj, a vibráció és a nyersesség.

Az EcoSport modellhez év végétől megrendelhető új felszereltségi tételek közt megtalálható a műholdas technológia és a Tolatókamera is.

EcoSport S

A Genfi Autószalonon bemutatkozó EcoSport S rövid bepillantást enged az év későbbi szakaszában megjelenő frissítésekbe és új felszereltségi tételekbe.

Az új modell a látványos Deep Impact Blue fényezéssel látható a Ford standján, s a látványt tetősínek nélküli, feketére fényezett tető, fekete külső tükörházak és egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki. Az autó külső frissítésének további látványos elemei a sportos hátsó diffúzor és a sötétített üvegek.

Az EcoSport frissítéseinek teljes listája:

  • A pótkerék opció; az alapfelszereltség része ezentúl a pótkerék helyén található defektjavító készlet
  • A SYNC rendszerrel felszerelt változatokban 4 colos, színes képernyő látható
  • Faszén-fekete burkolat a műszerfal alsó részén, a középkonzolon és az ajtókon
  • A Titanium változatok alapfelszereltségének része a részleges bőr üléskárpit
  • Kedvezőbb zaj, vibráció és nyersesség (NVH) értékek a jobb zajszigetelés révén
  • A rugók, a lengéscsillapítók, a kormányáttétel, a hátsó torziós rugó, az Elektronikus Stabilitásvezérlés és a kormányrásegítés áthangolásával jelentős mértékben javult a menetdinamika
  • A sebességváltó kis fordulatszám melletti nyomatékvesztésének mérséklésével mind az EcoBoost, mind a TDCi változatok nyomatékosabbá váltak
  • A műszerek elsötétíthetők, a műszeregységet és az ablakemelő gombokat fémbetétek díszítik
  • A kombinált “Téli Csomag” fűthető szélvédőt, fűthető külső tükröket és fűthető első üléseket tartalmaz, emellett pedig a hátsó üléssorhoz is jár meleglevegő-befúvás, hogy a hátul ülők télen kényelmesebben utazhassanak
  • Opcionális sötétített üvegezés
  • A kézifék könnyebben elérhető helyre került
  • A hajtáslánc immár megfelel az EU6.1 károsanyag-kibocsátási előírásoknak, és a dízelmotor teljesítménye 5 lóerővel nőtt

 

Megkezdték az új Mazda MX-5 gyártását

A tegnapi nap folyamán megindult Japánban az új Mazda MX-5 gyártása. Az első új modellek – melyeket a japán piacra szánnak – az ujinai 1. számú telephely gyártósoráról gurultak le.

mazda_mx5_2015_gyartas_japan_autoaddikt

A negyedig generációs roadster értékesítése júniusban kezdődik a szigetországban, és utána folyamatosan vezetik be a világ több pontján, köztük Európában is, ősszel.

Az új Mazda MX-5 tökéletesen megtestesíti a Mazda autóépítési filozófiáját: a törekvést, hogy minél élvezetesebben vezethető autókat gyártson. „Innováció a megőrzés jegyében” volt a fejlesztési munka mottója, mellyel a Mazda továbbra is a Jinba Ittai (ló és lovas egysége) érzést tartja szem előtt, ami mindig is meghatározta az MX-5 vezetését. Mindemellett nagy hangsúlyt helyeztek az egyre magasabb biztonsági elvárások teljesítésére is.

A vadonatúj MX-5 a legkönnyebb generáció a megjelenés óta, és az első, amelyben a SKYACTIV technológia elemei dolgoznak. A modell két, 131 és 160 lóerős, szuperhatékony, de könnyű benzinmotorral érkezik Európába. Vonalait a sportos KODO formanyelv határozza meg. További jellemzők még az alacsony tömegközéppont és a vezetőközpontú belső tér, mely összeköti a vezetőt a külvilággal. Az új MX-5-ben is megtalálható a MZD Connect, a Mazda intelligens kapcsolódási rendszere, és az i-ACTIVSENSE, mely a vezetést segítő, illetve aktív és passzív biztonsági rendszerek összességét jelenti.

Az 1989-ben piacra lépett MX-5 újraélesztette a könnyű építésű, kétüléses sportautók kategóriáját. 26 évvel és 200 díjjal később a legenda még mindig él – a Mazda a legnagyobb darabszámban (950 000) eladott kétüléses roadsterével továbbra is Guinness Rekord marad.

Legyártották a kétmilliomodik 1-es BMW-t

E hó végén, azaz 2015. március 28-án kezdetét veszi az új BMW 1-es sorozat nemzetközi értékesítése, a vezetés élményének rajongói a kompakt kategóriában is még vonzóbb dizájnra, tovább finomított, prémium hangulatú utastérre, kirobbanóan erőteljes, ugyanakkor minden eddiginél hatékonyabb erőforrásokból álló motorpalettára és innovatív felszereltségi opciók széles kínálatára számíthatnak.
bmw_1_ketmillio_gyartas_autoaddikt
Néhány nappal a kompakt járműkategória éllovasának piaci debütálása előtt azonban újabb mérföldkő ad okot az ünneplésre, a bajor gyártó regensburgi gyárában ugyanis elkészült a kétmilliomodik 1-es BMW. A jubileumi modell mindössze néhány nappal az új 1-es sorozat gyártásának beindítása után született meg a németországi létesítményben, egyúttal egyike azon modelleknek, amelyeket ázsiai exportra készítettek elő. Az ötajtós, Estoril kék metál fényezésű, M Sport csomagos BMW 120i egy Japánban élő ügyfélhez kerül.

A regensburgi gyártósor jubileumával újabb fejezetéhez érkezett a BMW 1-es sorozat nemzetközi sikertörténete: a modell 2014 nyarának végén ünnepelte fennállásának tízedik évfordulóját, most pedig azzal, hogy elérte a kétmilliós gyártási darabszámot, ismét bizonyítja a BMW legendás vezetési élményének vonzerejét a kompakt szegmensben. 2004-es premierjével az 1-es BMW a márka első olyan képviselőjévé vált, amely a sportos és elegáns dizájnt ötvözve dinamikus vezethetőségi jellemzőket és prémium minőséget kínált a bajor gyártó ügyfeleinek, egy kompakt ötajtós modell funkcionalitásával karöltve. A kompakt szegmensben mind a mai napig egyedülálló, hátsókerék-meghajtásra épülő kiváló hajtásláncával és futóművével a BMW 1-es sorozat felülmúlhatatlan mércét állított fel kategóriájában a sportosság terén. A modellsorozat eközben rendre az innovatív BMW EfficientDynamics technológia éllovasaként büszkélkedhetett, a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás lenyűgöző egyensúlyát kínálva a márka ügyfeleinek.

A nóvum ötajtós és háromajtós változatban is kapható lesz a nemzetközi piacon. A háromajtós kivitel kizárólag a BMW regensburgi üzemében készül, míg az ötajtóst emellett Lipcsében is gyártják majd. Mindkét karosszériaváltozathoz erőteljes és kiemelkedően hatékony benzines, illetve dízelüzemű erőforrásokból álló motorpalettát kínál a gyártó, köztük a BMW Group legújabb motorcsaládjának a BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt, három- és négyhengeres egységeit, valamint az M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres erőforrást is, amelyekkel az új BMW 1-es sorozat (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,0 – 3,4 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 188 – 89 gramm / km) lefedi a 80 kW / 109 lóerő és a 240 kW / 326 lóerő közötti teljesítmény-tartományt.

A BMW M135i M Performance modell a kiemelkedően extrém vezetési élmény záloga, miközben a 85 kW / 116 lóerő teljesítményű BMW 116d EfficientDynamics Edition az EU-ciklus tesztkörén mutatott 100 kilométerenkénti 3,8 – 3,4 literes üzemanyag-fogyasztásával és 101 – 89 grammos kilométerenkénti emissziójával a leghatékonyabb verzió a palettán. A BMW M135i, a BMW 118d és a BMW 120d modellek opcionálisan a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhetők.

Az új BMW 1-es sorozat felszereltségi listájának középpontjában a szériában kínált iDrive vezérlőrendszer és a modellsorozathoz most először elérhető, opcionális full-LED fényszórók, valamint a BMW ConnectedDrive legfrissebb opciói állnak, miközben egyaránt elérhető a modellhez a Stop & Go funkcióval felszerelt, radar-alapú tempomat (Active Cruise Control), a parkolást segítő rendszer (Parking Assistant) legújabb generációja és a kamera-alapú vezetést támogató (Driving Assistant) opció. Az újdonság progresszív karakterét a modellhez alapfelszereltségként kínált Intelligens Segélyhívó (Intelligent Emergency Call) funkció és a BMW TeleServices szolgáltatásai még tovább hangsúlyozzák. Az extraként elérhető Professional navigációs rendszer automatikus térképfrissítést is biztosít (a beépített SIM kártyának és mobiltelefon-hálózatnak köszönhetően), amely az autó regisztrálását követő első három évben minden BMW-ügyfél számára díjmentes.

Ford Fiesta R2, 1.2 literes EcoBoost motorral

A Ford a 85. Genfi Autószalonon mutatja be, illetve teszi megtekinthetővé az innovatív, vadonatúj Fiesta R2 rallyautót, amit a vállalat díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorja hajt: az M-Sport és a Ford által kifejlesztett Fiesta R2 az első közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, 1,0 literes, háromhengeres autó, amit a FIA ebben a kategóriában homologizált.

ford_fiesta_r2_autoaddikt

A sorozatgyártású Fiestára épülő R2 versenyautó rally-fejlesztésű sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztést kapott; az autó májusban lép először pályára a Portugál Rallyn.

A 2015-ös Genfi Autószalonon a Ford ma bemutatta a vadonatúj Fiesta R2 rallyautót. A Fiesta R2-t az M-Sport fejlesztette ki a Ford támogatásával, s a versenygépet az az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost motor hajtja, ami eddig példátlan módon zsinórban már háromszor is elnyerte az Év Motorja díjat. A Fiesta R2 a legelső autó, amit a FIA új, az 1,0 literes turbótöltésű motorral hajtott R2 rallyautóira vonatkozó előírásainak megfelelően homologizáltak. A rally-fejlesztésű váltóművel, fékrendszerrel és felfüggesztéssel megalkotott Fiesta R2 az első 1,0 literes, közvetlen üzemanyag-becskendezéses jármű, ami megkapta a motorsport-testület homologizációját, új távlatokat nyitva ezzel e népszerű géposztályban.

“Rally-partnerünkkel, az M-Sporttal együtt örömmel veszünk részt ebben az innovatív és újszerű projektben,” nyilatkozta Gerald Quinn, a Ford Performance európai versenyigazgatója. „Az 1,0 literes Ford Fiesta R2 megjelenésével a fiatal versenyzők immár a pályán is megtapasztalhatják EcoBoost technológiánk előnyeit.”

“Az 1,0 literes erőforrás és a dinamikus futómű kombinációja révén a Fiesta R2 továbbra is a FIA R2 kategóriájának élvonalában áll majd,” tette hozzá Quinn. “Ráadásul az autó hangja is káprázatos: a kipufogó hangja a B-csoportos rally legszebb éveinek izomautóit idézi.”

A 2010-ben bemutatott első generációs Fiesta R2 volt a legelső globális rallyautó abban a fiatal versenyzők számára indított programban, aminek célja a tehetséges pilóták nemzetközi rally-karrierének beindítása volt. Remek technológiájával az R2 számos rally-világversenyen – egyebek közt a Rally Világbajnokságon (WRC) is – bizonyította megbízhatóságát. Az R2 kategóriában kiemelkedően szereplő versenyzők idővel átülhetnek a Fiesta R5, majd pedig a Fiesta RS WRC volánja mögé. A feltörekvő pilóták tehát egy egész sor versenyautó segítségével fejleszthetik tudásukat; olyan autókkal, amelyeket az M-Sport tervezett a Ford támogatásával, s amelyekkel a kezdetektől egészen a csúcsig juthatnak. A világ versenypályáin jelenleg több mint 250 Fiesta R2 száguld, értékes segítséget nyújtva a fiatal tehetségek számára, hogy ismertté váljanak a rally világában. A vadonatúj Fiesta R2 májusban áll először rajthoz a Portugál Rallyn, utána pedig Finnországban, Németországban, Lengyelországban és Spanyolországban folytatja a versenysorozatot a Drive DMACK Fiesta Kupa keretében. A fiatal versenyzők így kis költséggel is felfedezhetik a FIA WRC világát, s a sorozat győztese a következő szezonban már egy Ford Fiesta R5 géppel állhat rajthoz a WRC 2 hét futamán.

“A Fiesta R2 első tesztjei igen biztatóan alakultak, s a következő hónapok során folytatjuk az autó fejlesztését,” mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. “A Ford Fiesta R2 egyike volt legsikeresebb modelljeinknek, és úgy tűnik, hogy az új változat szinte minden tekintetben még jobban sikerült. Köszönjük a Ford folyamatos támogatását, és már alig várom, hogy az új és innovatív 1,0 literes EcoBoost motor a versenypályán is megmutathassa kiemelkedő képességeit.”

Újdonságok a Nissan standján a 85. Genfi Autószalonon

A SWAY világpremierje mellett a Nissan a merész formatervezést, innovációit
és sikereit ünnepli Genfben.

nissan_genf_2015_autoaddikt

A SWAY jól mutatja a Nissan formatervezési innovációit és B-szegmensbeli célkitűzéseit

  • A lenyűgöző négyajtós tanulmányautó a Nissan formatervének továbbfejlesztését mutatja be
  • A Nissan a SWAY-jel azt a formanyelvet mutatja be, amely meghatározhatja új generációs kompakt modelljeit
  • Az autógyártó a hangsúlyt a strukturális formatervre és a tiszta funkcionalitásra helyezte

A Nissan megerősíti vezető szerepét a crossoverek és az elektromos járművek piacán

  • A Qashqai, a Juke és az X-Trail jól szemléltetik a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában
  • Az új hétüléses e-NV200 Evalia egy még szélesebb közönségnek biztosítja az elektromos járművek előnyeit
  • A többszörös díjnyertes új Qashqai egyéves piaci jelenlétének kiemelkedően sikeres eladási eredményeit ünnepli

A Nissan merész célkitűzéseket fogalmaz meg az európai piacon

  • 12 modell bemutatása 12 hónap alatt – a 2014-es naptári évben több, mint 724 000 járművet értékesítettek
  • A jelenlegi a Nissan történetének legmodernebb, legegységesebb és legerősebb modellkínálata
  • A crossoverek és az elektromos járművek iránti kereslet magas és állandó

A Nissan versenysport terén megfogalmazott ambíciói jelentik a fejlődés motorját az autógyártó számára

  • A merész, orrmotoros, elsőkerék-meghajtású GT-R LM NISMO a Genfi Autószalon sztárja
  • A fejlett hajtáslánc és kialakítás ismételten újraírja a szabályokat
  • A három modellből álló NISMO közútiautó-kínálat most először látható egyben

A Nissan innovációra való folyamatos törekvése és a hagyományos megoldásokon túlmutató elképzelések melletti elköteleződése határozza meg a márkát a 2015-ös Genfi Autószalonon. A Nissan 2015-ös kínálata jól hangsúlyozza a márka sokszínűségét és törekvését az autóipar minden területén való megmérettetésre. A Genfi Autószalonon szereplő modellek között megtalálhatók új, merész tanulmányautók, az elismert elektromosautó-kínálat továbbfejlesztett változatai és a Nissan legújabb versenyautója is, amely kész történelmet írni.

Az idei Genfi Autószalonon a Nissan a Sway kisautó tanulmányt állítja a középpontba. A Sway ötletének megszületésekor és annak kifejlesztésekor a Nissan tervezői a Qashqai és Juke megalkotásához használt jól bevált folyamatot alkalmazták. A Sway-t azzal a céllal alkották, hogy felrázza a hagyományosan konzervatív kisautók kategóriáját. A Nissan egyedi formanyelvének továbbfejlesztett változatát használó Sway révén betekintést nyerhetünk abba, hogyan festenek majd a Nissan új generációs kompakt modelljei. A megragadó új formákat kifinomult részletekkel ötvöző Sway-ben komoly hangsúlyt fektettek a szerkezetre és a formákra, ezzel kiemelve a funkcionalitás fontosságát és a Nissan intelligens, felhasználóbarát formaterv melletti elkötelezettségét.

A Nissan 2015-ös Genfi Autószalonon való jelenléte a márka elektromos járművek és crossoverek piacán betöltött vezető szerepét hangsúlyozza. A Nissan a LEAF-nek köszönhetően úttörőnek tekinthető a 100%-ban elektromos autók piacán, a népszerű e-NV200 hétüléses változata, az új e-NV200 Evalia világpremierjének köszönhetően pedig tovább bővíti zéró-emissziós kínálatát. A hét utas szállítására is alkalmas e-NV200 Evaliát úgy tervezték és gyártották, hogy kielégítse a nagyobb elektromos járművek iránti növekvő keresletet. Az Evalia fejlett és rugalmasan alakítható üléssorrendszere lehetővé teszi, hogy az autótulajdonosok igényeiknek megfelelően alakítsák a jármű csomagterét. Az új modell CHAdeMO gyorstöltőrendszerrel is felszerelhető, amely a Európa legelterjedtebb, több mint 1500 hozzáférési ponttal rendelkező töltőrendszere.

Az új e-NV200 Evalia mellett a 2014-es évben rekordszámú értékesítést elérő Nissan LEAF limitált szériája is bemutatkozik, mely a modell páratlan piaci teljesítményének állít emléket: a LEAF immáron negyedik éve a legnagyobb példányszámban értékesített 100%-ban elektromos autó Európában és világszerte egyaránt.

A márka töretlen sikerét a crossoverek kategóriájában a piac legteljesebb crossoverkínálatának tagjai, az új Juke, Qashqai és X-Trail jelenléte jelzi a Genfi Autószalonon. Akár a NISMO RS csúcskategóriás változatával szereplő Juke-ot, akár a többszörös díjnyertes Qashqait említjük, a Nissan crossover-kínálata továbbra is az innovatív szellemiséget és az úttörő formatervi megoldásokat képviseli.

A Nissan elkötelezettsége az újítások iránt a márka autóversenyzési ambícióiban is megmutatkozik. A Nissan GT-R LM NISMO bemutatásával a Nissan visszatér az állóképességi versenyek LM P1 osztályába. A legfelső kategóriában való versenyzésre tervezett GT-R LM NISMO egy orrmotoros, elsőkerék-hajtású versenyautó, amelynek meghajtásáról 3 literes V6-os ikerturbó benzinmotor és mozgásienergia-visszanyerő rendszer gondoskodik. A lenyűgöző új modell, amely merészen értelmezi a sportág technikai szabályait, a 2015-ös World Endurance Championship teljes szezonján részt vesz majd. A versenysorozatban szerepel az ikonikus 24 órás Le Mans-i futam is, amely júniusban kerül megrendezésre.

A Nissan 2015-ös Genfi Autószalonon való jelenléte egy különleges, 12 hónapos időszakot zár a márka történetében. A Nissan az elmúlt 12 hónap során Európában 12 modellt mutatott be és 724 000 járművet értékesített, ezzel megdöntve éves európai eladási csúcsát is. Továbbra is nő a kereslet a Nissan crossover modelljei iránt, az autógyártó pedig elkötelezett a mobilitás jövőjének alakítása mellett: jelentős befektetéseket hajt végre olyan úttörő technológiák terén, amelyeknek köszönhetően 2020-ra megjelenhetnek a piacon a vezető nélküli autók.

A Nissan modelljei a Genfi Autószalonon a 4-es csarnok 4150-es standján találhatók meg.

1.2T motor az új Toyota Auris-ban

Az 1.2T, a Toyota vadonatúj, közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotorja az új Auris-ban mutatkozik be. Ez a motor egyike annak a 14 új motornak, amelyet a Toyota 2014. áprilisa és 2015. vége között bevezet világszerte.

toyota_auris_genfi_autoszalon_2015

A Toyota még tavaly áprilisban jelentette be azon terveit, hogy új fejlesztésű, fokozottan takarékos motorokat vezet be, olyan hatásfoknövelő és veszteségcsökkentő technológiákat felhasználva, amelyekkel korábban csak hibrid erőforrásokban találkozhattunk. Az új négyhengeres, 1,2 literes turbómotor ennek a családnak második tagjaként érkezik Európába, a háromhengeres, egyliteres motor után, amely az AYGO és a Yaris modellekben debütált tavaly. Akárcsak az 1,0 literes erőforrás, az 1.2T is fejlett technológiai megoldásokat alkalmaz: a motor részterhelésen az Otto-ciklusról átvált az Atkinson-ciklusra, a fokozott, függőleges örvénylést eredményező kialakítású szívónyílások, a hengerfejbe integrált leömlő, és a fejlett hőszabályozás.

Ezekhez a technológiákhoz teszi hozzá az 1.2T motor a közvetlen üzemanyag-befecskendezést, valamint a vízhűtéses turbófeltöltőt és hőcserélőt. Emellett az 1,0 literes motorból ismert, intelligens változó szelepvezérlési (VVT-i) rendszert itt széles tartományban változó szelepvezérlési rendszerré (VVT-iW) fejlesztették tovább, ami a szelepvezérlés még rugalmasabb szabályozását teszi lehetővé.

A fenti technológiák együttes alkalmazása kiemelkedő teljesítményt és hatásfokot eredményez. Az 1197 cm3 lökettérfogatú motor csúcsteljesítménye 116 LE (85kW), míg a forgatónyomaték értéke 1500 és 4000/perc között folyamatosan 185 Nm. Az új motorral az új Auris – az első modell, amelybe beépítik –, 10,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Ötödik fokozatban, 80-ról 120 km/órára pedig mindössze 13,7 mp alatt gyorsul az autó; végsebessége 200 km/óra. Mindezt annak ellenére sikerült elérni, hogy a motor fokozottan takarékos és tiszta üzemű: kombinált átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7l/100 km*, a CO2-kibocsátás 109g/km*.

Jobb teljesítmény, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás

Annak érdekében, hogy a teljesítmény csorbítása nélkül érjenek el kiemelkedően kedvező üzemanyag-fogyasztást, a Toyota mérnökei megemelték a motor sűrítési viszonyát. Ezzel azonban a kontrollálatlan égés, más néven a kopogás veszélye is megnő.

Az 1.2T erőforrás magas, 10:1 sűrítési viszonyát az tette lehetővé, hogy a mérnökök egy sor olyan alapvető technológiát alkalmaztak, amelyekkel szabályozhatták az égési folyamatot; így elkerülhetővé vált a kopogás veszélye.

Mindenekelőtt a szívónyílásokat úgy alakították ki, hogy intenzívebb légáramlást, valamint ’függőleges örvénylést’ alakítsanak ki. Emellett a dugattyúk alakját is úgy formálták meg, hogy elősegítsék az égéstéren belüli örvénylés kialakulását. Mindennek eredményeként gyorsabban keveredik el egymással az üzemanyag és a beszívott levegő, homogénebb keverék keletkezik. Ez felgyorsítja az égés folyamatát, ami pedig csökkenti a kopogási hajlamot.

A fejlett hőszabályozás önmagában is nagyszerű módja az üzemanyag-fogyasztás csökkentésének, ugyanakkor a kopogási hajlam mérséklésére is alkalmas. A motort úgy tervezték meg, hogy az egyes alkotóelemek hőmérsékletét optimalizálhassák. A dugattyúk alját például olajsugár hűti, míg a hengerfej és a blokk egymástól független hűtést kapott. Ezzel csökkenthető az égéstér hőmérséklete, miközben a blokk hőmérséklete kellően magas lehet ahhoz, hogy csökkenjen a belső súrlódás.

A folyamathoz a közvetlen üzemanyag-befecskendezés is hozzájárul, mivel segít az égéstéren belül eloszlatni a hőt. A töltőlevegőt köztes hűtőn (intercooleren) vezetik át, amely független, alacsony hőmérsékletű hűtőkört kapott.

Kis fordulatszámon jelentkező forgatónyomaték, gyors gázreakciók

A csekély tehetetlenségű turbófeltöltő, a VVT-iW szelepvezérlési rendszer és a D-4T közvetlen üzemanyag-befecskendezési rendszer együttes alkalmazása kiemelkedő nyomatékkifejtést tesz lehetővé már egészen alacsony motorfordulatszámtól. A korlátozott térfogatú felömlővel együtt ez azonnali gázreakciót eredményez.

A befecskendezési rendszert kifejezetten az 1.2T motorhoz fejlesztették ki. A kompakt kialakítású rendszer tökéletes párosítás a kis lökettérfogatú motorhoz. Munkaütemenként többszörös befecskendezést tesz lehetővé, míg a befecskendezési sugár optimalizált szélessége és korlátozott hossza ideális égési jellemzőket eredményez, függetlenül a motor pillanatnyi állapotától, terhelésétől.

Ottóból – Atkinsonba

A VVT-i (változó szelepvezérlés – intelligensen) rendszer a szívó- és kipufogó oldali szelepekre egyaránt hat, és minden fordulatszámon a lehető legnagyobb forgatónyomaték kifejtését teszi lehetővé. Ezen túlmenően az új VVT-iW (változó szelepvezérlés – intelligens, széles tartományú) lehetővé teszi a szívóoldali szelep zárásának késleltetését. Ezzel a motor Otto- és Atkinson-ciklusban egyaránt működtethető. Az utóbbit rendkívül csekély terhelési körülmények között alkalmazza a motor; ilyenkor a sűrítési üzem megkezdése után a másodperc tört részéig nyitva marad a szívószelep, így a töltet egy része visszaáramlik a szívórendszerbe. Ezzel gyakorlatilag lerövidül a sűrítési löket, csökkennek a szivattyúzási veszteségek (hiszen kisebb nyomás terheli a dugattyút), továbbá jobban kinyitható a fojtószelep.

Gyors és zökkenőmentes Stop&Start

A Toyota mérnökei újraprogramozták az indításvezérlést, ami a motor gyors és zökkenőmentes újraindítását tette lehetővé. Amikor a rendszer lekapcsolja a motort, a dugattyút a sűrítési ütem közepén, félúton állítja meg. Ezt követően a motor újraindításakor réteges befecskendezéssel tölti fel az első, sűrített hengert, ezzel elkerülve a rezgések kialakulását. A gyújtás késleltetésével korlátozható a nyomatéknövekedés, így a fordulatszám nem emelkedik túlzott mértékben, ami magabiztos, nyugodt elindulást tesz lehetővé.

Toyota Auris 1.2T

Motor típusa

soros négyhengeres

Befecskendezés típusa

közvetlen

Lökettérfogat (cm3)

1197

Furat x löket (mm)

 71,5 x 74,5

Sűrítési viszony

10 : 1

Max. teljesítmény (LE/kW @ 1/perc)

116/85 @5200 – 5600

Fajlagos teljesítmény (LE/liter)

96,9

Max. forgatónyomaték (Nm@ 1/perc)

185 @ 1500-4000

Fajlagos forgatónyomaték (Nm/ liter)

154,6

CO2-kibocsátás 6MT/CVT
(g/km EU vegyes ciklus)

109/106*

Végsebesség (km/óra(

200

0 – 100 km/óra (mp)

10,1

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK