Főoldal Blog Oldal: 493

Hét újdonság az Audi palettáján a 85. Genfi Autószalonon

A március 5-15 között megrendezésre kerülő genfi Autószalonon az Audi hét kiemelkedően vonzó újdonságot mutat be.

85_genfi_autoszalon_2015

Az Audi prologue Avant tanulmányautó mellett a legnagyobb európai autókiállításon a négykarikás márka négy R8-as modellt is kiállít, míg az Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid érkezését jelzi a Q modellsorozatban. A hetedik újdonság az Audi RS 3 Sportback-kel pedig a világ legerősebb kompakt prémium autója is bemutatkozik.

Genfben az Audi standon megismerhető a nagy teljesítményű R8-as sportautó új változata is. A V10-es középmotor és az új quattro hajtás sportos vezetési élményt biztosítanak, különösen a sportautó csúcsváltozatánál, a 449 kW (610 LE) ugyanis 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, csúcssebessége pedig 330 km/h.

Az Audi R8 második generációja további modellek alapjául szolgál. Az elektromos motor által hajtott R8 e-tron szupermodell legújabb változata 340 kW teljesítményre és 920 Nm forgatónyomaték leadására képes, álló helyzetből pedig 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. Az új akkumulátor celláknak köszönhetően hatótávolsága több mint kétszerese az előző sportautóénak, jelenleg ugyanis 450 km megtételére képes.

audi_r8_lineup_2015_autoaddikt

Az új Audi R8 LMS versenyautót a legutolsó, a 2016ban életbe lépő GT3-as szabályok szerint építették, így az idén még csak a gyári tesztpályákon fut majd. A jelentős teljesítménybeli növekedés ellenére alkatrészeinek mintegy 50%-a megegyezik a széria változat alkatrészeivel.

A Q7 e-tron quattro bemutatásával az Audi a második csatlakozóról tölthető hibrid modelljét mutatja be. A nagy SUV a világon elsőként jelenik meg plug-in hibrid változatban hathengeres dízelmotorral és állandó összkerék hajtással. Hajtásáról lítium-ion akkumulátor gondoskodik, mellyel elektromos üzemmódban 56 km távolság megtételére képes – csendesen, hatékonyan futva nulla károsanyag kibocsátással. A dízelmotorral együtt az autó összesen 1.410 kilométert tehet meg. Az ilyen hajtású autókra vonatkozó ECE szabályozás szerint az Audi Q7 e-tron 1,7 liter dízel üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, CO2 kibocsátása pedig kevesebb mint 50 g/km, ami a legjobb mutató ebben a kategóriában.

Az új RS 3 Sportback – a világ legerősebb prémium autója a kompakt osztályban – 270 kW (367 LE) teljesítményre képes. A 2,5 literes TFSI motor 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel az ötajtós autót 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 280 km/h. Az autó hatalmas ereje és reagálási képessége valamint sajátos “zenéje” a márkára jellemző, tipikusan mélyen hörgő öthengeres motorhangja az első korosztályos quattro-kra emlékeztetnek. A hétfokozatú S-tronic sebességváltó az előző modellénél is gyorsabb váltást tesz lehetővé, így ez az autó kimagasló vezetési élményt ad.

audi_rs3_2015_autoaddikt

Az Audi prologue Avant – az Avant filozófia új megjelenítése – a dinamizmust kiválóan ötvözi a formával és a funkciókkal. 5,11 méteres hosszával, 1,97 méteres szélességével az ötajtós autó a luxus osztályba repíti magát új karosszéria változatával. Mindezek mellett félreérthetetlen sportosságot és dinamizmust ad, technológiája mind kívül, mind belül mértékadónak számít. A vezető és három utasa luxus körülményekkel találkozik az autóban és digitálisan összekapcsolódhatnak a magas színvonalú infotainment és informatikai rendszereken keresztül. Az Audi prologue Avant-ot az Audi Q7 e-tronban is megtalálható plug-in hibrid rendszerrel szerelték fel, melynek teljesítménye ebben az autóban még nagyobb, a 3.0 literes TDI motor 355 kW (455 LE) teljesítményt ad le, és az elektromos motorral együtt 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet.

audi_q7_e_tron_quattro_2015_autoaddikt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6 literes EcoBoost motorral szerelt MSA Formula autót leplezett le a Ford Genfben

A Ford az idei, 2015-ös, 85. Genfi Autószalonon mutatja be az 1,6 literes EcoBoost motorral hajtott vadonatúj MSA Formula versenyautót.

ford_formula_genf_2015_autoaddikt

A magas műszaki színvonalú szénszálas karosszériával készített együléses gép világszerte versenybe száll majd a FIA által is akkreditált Formula 4 bajnokságokon. Az MSA Formula az angliai Brands Hatch versenypályán áll először rajthoz, a Nagy-Britanniában rendkívül sikeresnek bizonyult Formula Ford Bajnokságon.

A Ford tegnap bemutatta a vadonatúj MSA Formula együléses versenyautót, amit a Ford 1,6 literes EcoBoost motorja hajt. A versenygép új korszakot nyit a Ford számára az együlésesek junior kategóriájában.

Az együléses versenyautó a FIA által is akkreditált Formula 4 bajnokságokon áll majd rajthoz Ausztráliában, Nagy-Britanniában és Spanyolországban. A Ford által támogatott (és az Egyesült Királyságban MSA Formula néven ismert) rendkívül sikeres Formula Ford Brit Bajnokság első szezonnyitó futamát április 4-én rendezik meg a Brands Hatch versenypályán, lehetőséget biztosítva a fiatal pilótáknak, hogy több mint 30 fordulón át bizonyítsák képességeiket.

Az első MSA Formula ifjúsági bajnokságot – ami egyúttal az első Formula Ford futam is volt –1967 júniusában rendezték meg a Brands Hatch aszfaltján. A későbbi évek során a versenysorozat olyan legendákat nevelt, mint Ayrton Senna, Johnny Herbert, Nigel Mansell, Michael Schumacher, James Hunt, Emerson Fittipaldi, Jody Scheckter, Damon Hill, Mika Hakkinen és Jenson Button.

A FIA által is akkreditált F4 sorozat világszerte egyre népszerűbbé válik, és más autógyárak támogatásával Olaszországban, Kínában és Németországban is bajnokságok szerveződnek.

“A FIA Formula 4 karosszériájának alkalmazása, aminek legmodernebb szénszálas technológiája a FIA F3 biztonsági előírásainak is megfelel – és igen hasonló ahhoz a megoldáshoz, ahogyan az új Ford GT karosszériáját megalkottuk – ideális lehetőséget biztosít számunkra, hogy bemutassuk a Ford legújabb technológiáját,” mondta el Gerald Quinn, a Ford Performance európai versenyigazgatója. “Az új versenygépet hajtó 1,6 literes EcoBoost erőforrás ugyanaz a blokk, mint amit a vásárlók a Fiesta ST gépházában is láthatnak; ezt az alapmotort tuningolta fel partnerünk, a Sodemo.”

“Az MSA Formula tökéletesen megfelel a fiatal, feltörekvő versenyzők számára, amit az is bizonyít, hogy mind a 32 ilyen autó gyorsan elkelt,” tette hozzá Quinn. “Idén a világ minden tájáról, Indiából, Romániából és az USA-ból egyaránt számos fiatal pilóta vesz részt a futamokon. Az MSA Formula jó esélyekkel indul a FIA által akkreditált Formula 4 bajnokságon; mindenki szeretne rajthoz állni Angliában, hiszen ez a motorsport és a versenytechnológia fellegvára.”

Ford EcoBoost motor és kifinomult karosszéria

A turbótöltés, a Kettős Független Változó Szelepvezérlés és a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés segítségével a Ford 1,6 literes EcoBoost motorja 160 lóerős teljesítményt kínál. Ez az erőforrás 2012 és 2014 között igen sikeresnek bizonyult az angliai Formula Ford futamokon; a motort a Ford az Egyesült Királyságban tervezte és gyártja, s az egység vételára a FIA által meghatározott árhatár alatt van.

A motorokat és a vezérlő elektronikát a Sodemo szállítja a csapatok számára, miután próbapadon tesztelte az elkészült blokkokat, és hivatalosan igazolta, hogy teljesítményük megfelel a +/- 1,5 százalékos tűréshatárnak.

Az MSA Formula versenyautó szénszálas monocoque karosszériája megfelel a FIA jelenlegi biztonsági előírásainak; a karosszériát a neves francia gyártó, a Mygale szállítja. A Magny-Cours-ban működő Mygale céget Bertrand Decoster alapította 1989-ben. A vállalat első autója egy Formula Ford volt, és a Mygale karosszéria világszerte számos bajnokságot nyert – köztük a tíz legutóbbi Formula Ford bajnokságot is Nagy-Britanniában.

A Mygale F4 karosszériát a FIA F3-as szintű biztonsági előírásai szerint tervezték; a pilóta testi épségét első-hátsó erőhatás-elnyelő struktúra, erős oldalpanelek, bukókeret, FIA fejtámlarendszer, kerékrögzítő kábelek, FIA biztonsági ülés és összecsukló kormányoszlop védi.

Az MSA Formula autók Hankook slick abroncsainak gumikeveréke és szerkezeti kialakítása megegyezik a FIA F3 Európai Bajnokságában használ abroncsokéval. A versenyzők így értékes tapasztalatokat szerezhetnek a gumik karakterisztikájáról, még mielőtt eggyel feljebb lépnének a FIA versenykategóriáiban. A Ford a Hankook céggel közösen azt a jutalmat ajánlotta fel az MSA Formula géppel versenyző 2015-ös bajnoknak, hogy részt vehet a legjobb FIA F3 csapat tesztjén. A győztes emellett 40.000 eurós pénzjutalomra is számíthat – és persze újabb pontokra a Formula 1-es versenyzésre feljogosító FIA Super Licence megszerzéséhez.

2015-ben az MSA Formula több mint 30 alkalommal áll majd rajthoz a híres Brit Túraautó Bajnokság együléses versenygépek számára rendezett előfutamain, amit az Egyesült Királyságban élőben közvetít az ITV4 csatorna.

Műszaki adatok

Karosszéria: FIA-homologizációjú szénszálas monocoque

Motor: Ford EcoBoost 1.6, 160 LE

Váltómű: 6 fokozatú, váltófülekkel kapcsolható szekvenciális egység

Fékek: Kétdugattyús féknyergek

Futómű: Kettős keresztlengőkaros nyomórudas, két állásban használható lengéscsillapítók, állítható keresztstabilizátor

Biztonság: FIA szabvány, első-hátsó erőhatás-elnyelő struktúra, erős oldalpanelek, bukókeret, FIA fejtámlarendszer, kerékrögzítő kábelek, FIA biztonsági ülés és összecsukló kormányoszlop

Aerodinamika: Állítható első-hátsó légterelők

Méretek: 4340 x 1750 x 950 mm

Első kerekek: 8×13 col

Hátsó kerekek: 10 x13 col

Abroncsok: Hankook slick versenyautó-abroncsok

FIA ár (kocsitest): 33.000 EUR (24.000 GBP)

FIA opciók: 5.000 EUR (3.700 GBP)

Motor: 6.000 EUR (4.400 GBP)

2015-ös MSA Formula versenynaptár

ápr. 4-5.                      Brands Hatch (Indy)

ápr. 18-19.                  Donington Park

máj. 9-10.                   Thruxton

júni. 6-7.                      Oulton Park

júni. 27-28.                  Croft

aug. 8-9.                     Snetterton

aug. 22-23.                 Knockhill

szept. 5-6.                   Rockingham

szept. 26-27.               Silverstone

okt. 10-11.                  Brands Hatch (GP)

Két koncepciót is bemutat Genfben a Suzuki

A 2015-ös, 85. Genfi Autószalonon a Suzuki Motor Corporation két tanulmányautót mutat be a világnak, az iK-2 és az iM-4 modellt.

suzuki_ik_2_2015autoaddikt

A két járműben új környezetbarát technológiák is debütálnak, így az új generációs platform, a csökkentett méretű, közvetlen befecskendezésű új BOOSTERJET turbós benzinmotor és az SHVS enyhe hibrid meghajtás.

A Suzuki a kisautók szakértőjeként ismeretes. A Suzulight modell 1955-ös színrelépése óta a vállalat a különféle igények kiszolgálására egész sor gépkocsit gyártott. A kisautók fejlesztésében szerzett tapasztalatával a Suzuki olyan járműveket épített, amelyek forradalmi megoldásaikkal rendre többet nyújtottak a vásárlóknak, mint amit az ilyen méretű autóktól el lehet várni. A vállalat a jövő kisautóiról hasonlóképpen gondolkodik. Az iK-2 és az iM-4 két eltérő megközelítés jegyében született, ám – a sokféleség és a környezettudatosság hangsúlyozásával – mindkettő a modern kor értékeit hordozza.

– Az iK-2 modellt okos ferdehátú kisautónak építették meg az “Összebékített erők” elgondolás jegyében. Tartalmaz minden olyan elemet, amit egy ekkora kocsitól elvárhatunk: a formaterv, a kényelem, az irányíthatóság, a vezetési tulajdonságok, az üzemanyag-hatékonyság mind magas szinten, a kategória határait feszegetve jelenik meg ebben a járműben.

– Az iM-4 emblematikus összkerekes mini a képességek és az élmények kiterjesztését jelenti a kompakt járművek körében. Az “Adj formát az ihletnek” témára alkotott négykerék-hajtású kisautóban megtestesül mindaz a tapasztalat, amit a Suzuki a kisméretű összkerékhajtású kocsik fejlesztésében szerzett. A legkorszerűbb technológiák a jellegzetes formatervvel párosulva igazi inspirációt jelentenek az autó vezetőjének.

Innovatív zöldtechnológiák

A lehető legjobb környezeti teljesítmény a Suzuki termékfejlesztési stratégiájának kulcseleme. A megközelítés szíve a Suzuki Green Technology elnevezésű portfólió, amelyben az üzemanyag-megtakarítás, a tömegcsökkentés és egyéb környezeti technológiák következő generációs megoldásait fejleszti és kínálja vásárlóinak a Suzuki.

suzuki_im_4_2015_autoaddikt

A Suzuki a jövő környezetbarát technológiáin munkálkodik a karosszériakiképzés, az erőátvitel hatékonysága és az energiagazdálkodás javításával. Mindez nemcsak a környezet védelme érdekében létfontosságú, hanem a járművek teljesítményét is növeli. A három cél elérésének kulcsa a könnyebb platform, a jobb hőhatásfokú motor és a hibrid hajtástechnológia, ami optimális módon van jelen az iK-2 és az iM-4 tanulmányban, s tovább növeli a teljesítményt a Suzuki szakterületének számító kategóriában, a kisautók között.

– A jármű alapteljesítményét új generációs, könnyű platform javítja

– A csökkentett méretű, közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotor takarékosan bánik az üzemanyaggal és élményszerűvé teszi a vezetést

– Innovatív SHVS enyhe hibrid hajtást alkalmaz, amelynek része az integrált gyújtásgenerátor

Új generációs platform

A Suzuki új generációs platformját úgy tervezték, hogy a tömeg csökkentése mellett is hathatósan növelje a merevséget. Ehhez az kellett, hogy alapjaiban újratervezzék az alvázat és optimalizálják a jármű teljes kiképzését, ideértve az alvázra épített elemeket is. Mindezek eredményeképpen javul az üzemanyag-felhasználás hatékonysága, a biztonság, a jármű irányítása és stabilitása, valamint a zaj-vibráció-keménység jellemzői a teljes felületen. A fejlesztés nyomán a Suzuki jelenlegi négy platformját három váltja fel, a funkcionális elemeket modulárissá teszi. Így lehetővé válik, hogy – a gyorsan változó piaci igényeknek megfelelően – a Suzuki hatékonyabban vigye piacra újabb modelljeit. Az iM-4 és az iK-2 modell már az új platformot tartalmazza.

Az új egyliteres, közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotor

A Suzuki újonnan fejlesztett egyliteres, közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotorja takarékosan bánik az üzemanyaggal, miközben élményszerűvé teszi a vezetést. A fogyasztást a lökettérfogat csökkentésével mérsékelték, a teljesítmény és a nyomaték növeléséről a turbófeltöltő gondoskodik. Az üzemanyag-hatékonyságra és a masszív teljesítményre vonatkozó elvárások teljesítése mellett a motor elrendezésének optimalizálásával és különféle technológiák alkalmazásával a súlyt is sikerült csökkenteni, így a jármű megfelel a kisautók méretére és tömegére vonatkozó szigorú előírásoknak. Az iK-2 modellbe BOOSTERJET motor kerül.

– Innovatív SVHS enyhe hibrid hajtásrendszer

– Az SVHS betűszó a Suzuki okos hibridjárművét jelöli (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Az új enyhe hibrid meghajtási rendszer magában foglalja az integrált gyújtásgenerátort (ISG), rásegít a motor teljesítményére és hatékonyan nyeri vissza az energiát. Az iM-4 modellben SVHS lítiumion-akkumulátor dolgozik. Az újonnan fejlesztett integrált gyújtásgenerátorral párosulva a regeneratív fékrendszer ideális hibrid megoldás a kisautóknál: az üzemanyag-hatékonyság javítása mellett kordában tartja a méretet, a tömeget és a költségeket.

Globális eladások

A Suzuki a január–decemberi időszakban 2 877 000 járművet értékesített világszerte, ami 7 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Európában az értékesítés 199 571 járműre nőtt. A jövőben a Suzuki tovább bővíti jelentős ázsiai eladásait, kiemelten kezeli a fejlődő országok piacait, és Európában is növeli az értékesítést. Ennek érdekében olyan modelleket fejleszt és gyárt, amelyek megjelenésükkel, vezetési teljesítményükkel kielégítik ennek a rendkívül igényes piacnak az elvárásait, és a természeti környezet és a biztonság szempontjainak ismegfelelnek.

Európai eladások

A 2013-ban bevezetett S-CROSS-t 2014-ben a Celerio követte, idén pedig a Vitara kerül forgalomba.

A Vitara 1988-ban debütált, azóta a típus irigylésre méltó reputációt szerzett magának stílusos városi megjelenésével. Mérete kompakt, könnyen kezelhető; épített utakon is kényelmes vezetni, miközben valódi terepjáró. Urbánus megjelenése, illetve városban és terepen egyaránt kiváló teljesítménye Európa nagy kedvencévé tette: 1 124 000 darabot adtak el belőle a mai napig. Ahogy a tavalyi Párizsi Autószalonon már látható volt, a Vitara újfajta szabadidő-autóként éled újjá: a vezető igényei és napjaink szükségletei szerint személyre szabható, miközben remek összkerekes teljesítményt és megbízhatóságot kínál, köszönhetően a Suzuki legújabb ALLGRIP négykerék-hajtási technológiájának és az autó fejlett biztonsági berendezéseinek. Az új modell forgalmazása most tavasszal kezdődik, az értékesítési terv 70 ezer autó. A Suzuki évente újabb modellt akar bevezetni Európában, a kiskocsik erényeit ajánlva az autózók figyelmébe.

Honda újdonságok Genfben: Civic Type R, NSX hibrid, HR-V és FCV Concept

Számtalan új modellel rukkolt elő a Honda az idei, 2015-ös, sorban 85. Genfi Autószalonon. A kiállított járművek között sportkocsik és versenyautók egyaránt szerepeltek, sőt egy üzemanyagcellás tanulmányt is közszemlére állított a legendás japán gyártó. Tulajdonképpen a márka választékának minden egyes tagja új vagy megújult, ami egyértelműen jelzi, hogy fontos év vár a Hondára Európában.

honda_genf_2015

Csodás napra ébredhettek a sportkocsi-rajongók tegnap reggel, hiszen végre megmutatta magát a sorozatgyártású Honda Civic Type R. A világpremierjét ünneplő modellt egyszerűen csak utcai versenyautóként aposztrofálták tervezői, hozzátéve, hogy ez minden idők legextrémebb Type R-je, s mind teljesítmény, mind dinamizmus terén új mércét állít majd a szegmensben.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt

A vadonatúj, korábban soha nem alkalmazott 2.0 VTEC TURBO motor, az új futómű-konstrukció és az agresszív, fénydiódás lámpák minden idők egyik legjobb, legélvezetesebb autójává teszik az új Civic Type R-t, méghozzá kategóriától függetlenül. A modell 2015 nyarán érkezik a kereskedésekbe.

Az új Honda NSX sorozatgyártású változatát szintén megcsodálhatták a kiállítás látogatói – a 25 év után visszatérő szupersportkocsit először mutatta be Európában a gyártó.

honda_nsx_2015_autoaddikt

Mozgatásáról innovatív, V6-os, hibrid hajtáslánc gondoskodik, tervezésénél pedig arra törekedtek a mérnökök, hogy a „sportosság új élményét” (angolul New Sports eXperience, innen a névadás) hozza el a vásárlók számára, méghozzá oly’ kimagasló minőségben, amelyet a „precízen gyártott teljesítmény” névvel illetett filozófia hívott életre. A Honda kimagasló teljesítményét és presztízsét reprezentáló NSX fejlesztését „tiszta lappal” kezdték a mérnökök, s közel négyéves intenzív munka eredményeként látott napvilágot. Tervezését nemzetközi mérnökcsapat végezte, méghozzá a Honda raymondi (Ohio) K+F központjának irányításával.

A Honda FCV CONCEPT 2014 novemberében mutatkozott be Tokióban, a 2015-ös Genfi Autószalonon pedig az öreg kontinens lakói is megismerkedhettek vele.

FCV Concept

Ez a futurisztikus megjelenésű jármű a Honda következő generációs üzemanyagcellás autóinak előfutára, s azért született, hogy megvalósítsa a márka „hidrogénalapú társadalomra” vonatkozó elképzeléseit. Erre minden esély megvan, a Honda ugyanis élen jár a hidrogénhajtású közlekedési eszközök fejlesztésében, és már 2016 első felében piacra dobja a modellt Japánban. Az értékesítés egy éven belül az Egyesült Államokban és Európába is elindul.

A Honda standján természetesen a vadonatúj, sorozatgyártású HR-V is helyet kapott, ezt a típust nyáron kezdi forgalmazni Európában a gyártó.

honda_hr_v_2015_autoaddikt

A HR-V a crossover szegmens egyedülálló szereplője, különleges koncepciójában az MPV-k dinamikus stílusa és sokoldalúsága egészül ki a szofisztikált, mégis végtelenül szórakoztató vezetési élménnyel, valamint az üzemanyag-hatékony teljesítménnyel. Szemet gyönyörködtető, egyedi karosszériáját szintén kettősség jellemzi, hiszen a kupék feltűnő, markáns vonalait ötvözi a szabadidő-autók masszív, robosztus kisugárzásával. Akárcsak a többi modell, a HR-V is a Honda egyedülállóan fejlett technikai megoldásaira épül, s a legmodernebb menetbiztonsági eszközökkel védi utasait.

Hogy a Honda milyen innovatív és sokoldalú autók gyártására képes, a Jazz is jól példázza, a típus legújabb, sorozatgyártásra érett változata szintén Genfben debütált.

honda_jazz_2015_autoaddikt

A népszerű Jazz harmadik generációja nyáron érkezik az európai szalonokba, vonzerejét hangsúlyos, mégis szofisztikált külső és belső dizájn, valamint kategóriaelső helykínálat és variálhatóság fokozza. Alapjait a Honda világszerte alkalmazott, B-kategóriás padlólemeze adja, mozgatását pedig a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád legújabb benzines tagjára, az 1.3 i-VTEC erőforrásra bízták a szakemberek.

Mint ismeretes, a Honda idén visszatér a Formula 1 világába, s régi partnerével, a McLarennel együttműködve áll rajthoz. Nos, a 2015-ös McLaren-Honda Formula 1 versenyautó ugyancsak tiszteletét tette a svájci fővárosban, így még a március 15-én esedékes melbourne-i futam előtt találkozhattak vele a motorsportok szerelmesei. A közös munka célja, hogy a két cég legalább olyan sikereket érjen el, mint anno 1988 és 1991 között, mikor a McLaren-Honda négyszer nyerte meg a konstruktőrök kupáját a versenysorozatban.

A Honda vadonatúj, teljesítményorientált, családi és üzemanyagcellás járművei megtekinthetők a 85. Genfi Autószalon 4. csarnokában, a 4250-es kiállítói területen, 2015. március 3. és 15. között.

Renault Kadjar a 85. Genfi Autószalonon

A sikeres Captur után a Renault új lendületet ad a termékpalettájának. A Renault Kadjar új látásmódot hoz a crossoverek folyamatosan fejlődő és népszerű szegmensébe.

renault_kadjar_autoaddikt_003A Kadjar egy jelentős állomás azon az úton, amelyet járva a Renault csoport folyamatosan újítja meg termékválasztékát, hogy új piacokat és új ügyfélkört hódítson meg.

A Renault-választék átlagos életkora így a 2012-es 4,8 évről mára 4,2 évre csökkent és 2015 végére 3,7 év lesz.

2014-ben minden 5 eladott autóból 1 crossover volt, így a szegmens részesedése Európában 23%, Kínában pedig 26% lett. A konszern növekedése szempontjából tehát kulcsfontosságú, hogy ezt a szegmenst használja ugródeszkának az új piacokra való betöréshez.

A Renault Koleos után a Captur volt a második modell, amely a Renault crossover-választékában megjelent. A praktikus és innovatív autó a B-szegmens élére ugrott, 178 000 forgalomba helyezett darabbal.

A Renault a Kadjart a C szegmensbe pozícionálta. A crossover formája egyben robusztus és elegáns. A lángvörös fényezés veszélyesen csábítóvá teszi a bevezetés első pillanatától kezdve a Kadjart.

Atlétikus és harmonikus külső

A Renault Kadjar három halmaz közös metszetében helyezkedik el: ez a C-kategóriás crossover egyesíti magában az SUV-k, az ötajtós berline és a kombi karosszériák főbb elemeit.

A Kadjar a génjeiben hordozza a Captur koncepció alapgondolatát és egy cseppnyit a DeZir szellemiségéből. A Captur a „Felfedezés” szirom a Renault dizájnstratégiájában, vagyis a dinamizmus, a robusztus tartósság és a kaland érzése, míg a DeZir a „Szerelem” szirma. Ez utóbbi jeleníti meg az érzéseket, és egyfajta érzékiséget. A Kadjar bemutató színe a Renault már jól ismert Lángvörös fényezés lesz, ami a szenvedélyt testesíti meg a csoport modelljein.

A Captur nagytestvére új, friss hangulatot hoz a crossoverek világába, hiszen szakít az eddigi dizájn-trendekkel. A Renault Kadjar személyisége igazán csábítóra sikeredett.

Speciális változatok minden ízlésnek megfelelően

Kadjar X-Mod:kalandra hív

A Kadjar X-Mod fantasztikus úttartásával és kaland-éhségével a járt út elhagyására csábít.

A Zen felszereltségi szintre épülő Kadjar X-Mod felszereltségéhez tartoznak a tetőrudak, az Ásványszürke szín, az első és a hátsó alvázvédő-lemezek valamint a speciális 17”-os kerekek.

A Kadjar márkajelzés az első ajtók védőelemein még stílusosabbá teszi a modellt.

A beltérben az exkluzív kárpitozás, az ajtófogantyúk valamint a levegőbeömlők hímzett díszítése rézszínű, igazodva a Kadjar kalandozó szelleméhez.

A kétkerékhajtású, Extended Grip tapadássegítővel szerelt verziókon, valamint a négykerékhajtású változatokon is a „Mud and Snow” abroncsok találhatók.

A Kadjar X-Mod nem csak a kalandvágyók számára kitűnő választás, de azoknak is remek, akik elérhető árú kényelmet, variálhatóságot és magas színvonalú vezetéstámogató rendszereket keresnek. Szériatartozék az Easy Break rendszer, amely automatikusan hajtja le a 60/40 arányban a hátsó ülések támláját, valamint az első utasülésből kis asztalkát csinál. A hátsó ülésen utazók számára kartámasz áll a rendelkezésre, az első könyöktámaszban pedig értékes tároló helyek vannak.

Ahhoz, hogy a mindennapi kalandok tökéletesen biztonságosak legyenek, a Kadjar X-Modban közlekedési táblafelismerőt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és automatikus fényszórókapcsolást kínálunk. Az utazás élménye az automata klíma, és az eső- és fényérzékelő miatt teljesedhet ki végleg.

Kadjar Bose: stílusos forma, tökéletes hangzás

A Kadjar Bose a sportos eleganciát ötvözi a magas fokú audioélménnyel, így a vezetés élvezete maradéktalan lehet.

Az Intens felszereltségi szintre építve a Kadjar Bose® alapfelszereltsége a Full LED lámpa, a csillogó fekete külső tükörházak, a 19”-os „diamond-effect” felnik, a Bose® logo az oldalsó elemeken és a küszöbön.

Ebben a verzióban széria az Easy Park Assist parkolássegítő rendszer valamint a tolatókamera – ezek az Intens felszereltség esetén mind opciónak számítanak.

A belső tér a kifinomultságával hódít. A Scandium szürke és Szénfekete színek, a krómkeretes hangszórók az ajtókban és a világosszürke kárpitozás elegáns megjelenést kölcsönöznek. A kormánykerék Nappabőrrel borított, ez egyébként az ülésekre is kérhető opciós kárpitozás.

A Bose verzió különlegessége az a kivételes hangzásvilág, amit a névadó hangrendszer varázsol az utastérbe. A magas, a közép és a mély hangok valós, szinte élőzenei hangzása koncertteremmé varázsolja az utasteret:

– 1 központi sugárzó, amely betölti hangzásával a teret,

– 6 hangszóró körben az utastérben, gazdag és telt zenei élményt biztosítva az elöl és a hátul utazóknak,

– az első utasülés alatt található a digitális erősítő, amelyet a Bose jelfeldolgozó egészít ki. A teljes rendszert a Kadjar utasterébe tervezték a Bose mérnökei,

– a koronát a hangrendszerre a csomagtartóban található mélynyomó teszi fel, amely telt és tiszta basszusokkal tölti meg a teret.

LEGO Speed Champions: autócsodák másképp

A LEGO már többször bebizonyította, hogy nagyszerű és látványos együttműködéseket hoz létre, más szintén népszerű márkákkal karöltve.

lego_speed_champions_autoaddikt

Ezúttal a motorsport három legendás óriásával, a Ferrari-val, a McLaren-nel és a Porsche-val közösen szereznek örömöt a gyermek és a felnőtt rajongóknak egyaránt. A LEGO Speed Champions névre hallgató termékcsalád hét új készletének különlegessége abban rejlik, hogy valóságban is létező sportkocsikat vettek alapul a tervezéskor, illetve azok eredeti gyártóival közösen alkották őket meg.

Az új szetteket a LEGO Csoport szoros együttműködésben készítette el a Ferrari-val, a McLaren-el és a Porsche-val, melynek végeredménye a hét új készlet. A négy legendás sportkocsi; a La Ferrari, a Ferrari 458 Italia GT2, a McLaren P1™ és a Porsche 918 Spyder mellett, a McLaren Mercedes teljes pit-jét, a Ferrari kamionját benne az F14 T-vel és a Porsche két professzionális versenyautóját is a kezükbe vehetik majd a rajongók. A LEGO Speed Champions készetek 2015 márciusától kaphatóak hazánkban is.

Az együttműködés során nemcsak a látványra fektettek hangsúlyt a tervezők, de számos funkciót is lemásoltak, amelyek a játékautókon is pont ugyanúgy működnek, mint a valóságos modelleken. Jól mutatja a termékek alapos kidolgozását, hogy például a Ferrari ikonikus Formula kamionjában, mellyel a csapat utazik, helyet kapott az az ágy is, amelyen a munkatársak szoktak pihenni. Az F14 T modellen szintén rengeteg apró részlet és funkció emlékeztet a valóságos változatra; ilyenek a cserélhető terelőszárnyak az autó orrán, a pót abroncs garnitúra vagy az alacsonyra eresztett alváz. Sőt még a kiegészítő elemek is megtalálhatóak a részletesen kidolgozott modellen; a minifigurák overallján a Ferrari logo, továbbá a készletben a robogó, az időtábla és a két szervizláda is mind a valóságos felszerelések kicsinyített másai. Ez a fajta precizitás az összes készletet jellemezi, és egyszerre dobogatja meg a sportkocsik és a LEGO szerelmeseinek szívét.

[TESZT] Infiniti Q50S Hybrid AWD – rendkívül dinamikus hibrid hajtás, luxussal

Pont annyi, amennyinek látszania kell. Az Infinti Q50S esetében az S betűjelzés a sportos mivoltra próbál rámutatni, sikerrel: a Nissan luxusmárkája tényszerűen olyan felső-középkategóriás limuzint alkotott, amely ténylegesen teljesíti a sportosság fogalmát. Vagy inkább kimeríti, mivel az Infiniti Q50S Hybrid-del egy tényleges sportautót kapunk, klasszikus szedán vonalvezetéssel, majd’ 2 tonna önsúllyal, közel 5 méter hosszal. Mi lehet a titok?

infiniti_q50s_hybrid_awd_001

Ismerjük a konkurencia képviselőit a szegmensben, a más gyártók (a szigetországi lokációból is) szintén domborítanak prémiummárkájukkal hasonló modellek forgalmazásával. Talán itt-ott elvétve találkozunk a Sport kiegészítő táblácskával, mégsem ragad el ilyen mértékben a hév, a lendület, szó szerint.

Vérében a versenypályák szelleme

Persze nem véletlen a dinamizmusra hajazó aspektus, ugyanis az Infinti Q50 debütálása előtt, amiko az autó még nagyjából tervezési stádiumban volt, Sébastien Vettel hathatósan közreműködött a végeredmény kivitelezésében. Akkor ugyebár alapvetően a formavilágba, a dizájn mikéntjébe szólt bele – meg kell jegyeznünk: nem nyúlt mellé; majd a későbbiekben színre lépő Infiniti Q50S Hybrid kapcsán is az ő általa megálmodott koncepciók nagy része került bele az autó összes porcikájába.

infiniti_q50s_hybrid_awd_005

Mindez nyilván a hajtásláncot érinti alapvetően, de ebbe majd a cikk vége fele megyünk bele ismét részletesebben. Most nézzük a valójában lenyűgöző, lendületet sugalló formai megvalósítást, amely az Infiniti Q50S Hybrid-et jellemzi: kecses vonalak, kihangsúlyozott, ugyanakkor lapított orr-rész, felismerhetően klasszikus Infiniti stílusjegyekkel, sportos hűtőmaszk beömlővel, morcosra húzott lámpatestekkel, szembetűnő spoilerek alkalmazásával.

infiniti_q50s_hybrid_awd_009

Az 1445 milliméteres magasságnak és az 1820 milliméteres szélességnek köszönhetően az Infiniti Q50S Hybrid ténylegesen meríti ki a kecses sportautókra jellemző összes mutatót, úgy, hogy közben a hivatalos, már-már konzervatívba hajló limuzin fazon is sikeresen megmaradhatott. A hossz is megvan mindehhez, 4800 milliméter kereken – ezzel talán kicsit túl is mutat kategóriáján az autó.

Klasszikus értelemben vett szedán formavilág

Ha már szót ejtettünk a klasszikusba hajló megközelítésekről, nyilván a legjobban az Infiniti Q50S Hybrid oldalvezetésénél tűnik mindez szembe: kissé ívelt tetővonalával, csapott és rövidre húzott far részével minden tekintetben optimális az összkép, a prémium jelleget tovább szilárdítják az egyébként önjavító fényezésben alkalmazott számos fénytöréssel operáló sík.

infiniti_q50s_hybrid_awd_002Még a tesztelt modell világos színárnyalatát is rendkívül jól emészthetővé és szerethetővé tette ez a megoldás, a 19 colos papucsok pedig mind csak erősbítik az autó előmenetelét. Az övvonalak szintén optimálisra lettek húzva, az elmaradhatatlan krómberakások pedig még inkább feldobják a vizualitást.
Jó látni, hogy az autógyártók többsége valójában törekszik arra, hogy termékeik ne a rétegmodellek sokaságát gazdagítsák. Főként, ha prémium irányról van szó, mint jelen esetben is; az Infiniti Q50S Hybrid farának kialakítása – bár nem hordoz korszakalkotó újításokat – szintén a tradíciókra építkezik. Nem túlzó, nem hivalkodó, csak pontosan annyira, amennyire szükséges. Például a kettős ezüst árnyalattal megspékelt kipufogócsonk sokat lendít az amúgy is fellegekben járó megjelenésen, ez szükséges is, hiszen csak egy sportszedánról van szó. Meglepő, de mégis igaz: a hangorkán sem marad el, na jó, ez túlzás, ilyen formában, de az biztos, hogy a V6-os egység masszívabb gázadásoknál azért hallat magáról rendesen.

infiniti_q50s_hybrid_awd_016

Ha szedán, akkor csomagtér, ami nem variálható túl hathatósan. Persze nem is ezért szeretjük az ilyen kategorizáltságú autókat, ezzel együtt az Infiniti Q50S Hybrid kereken 400 literes pakolótérrel rendelkezik, ami nem rossz érték, főleg, ha figyelembe vesszük a hibrid kialakítás végett jelen lévő korlátokat.

Kifinomult, minőségi. A beltér is kápráztat

Igazi prémium-megodások az enteriőrben is: az Infinti Q50S Hybrid makultálan anyagminősége a beltérben is tiszteletét teszi, optimális matériák választása köszön vissza mindenütt, igényes és precíz összeszerelésről tesznek a részletek tanúbizonyságot. Azt leszámítva, hogy számos Nissan-elem köszön vissza a szakavatott szemek számára (információs kijelző a központi műszeregységen, kormánykerék egyes elemei, indítókulcs többek közt), minden klappol és hozza az elvárásokat.

infiniti_q50s_hybrid_awd_010

A központi műszeregység elrendezése remek, tükröződésmentesen közvetít a sofőr irányába, csakúgy, mint a minimálisan a bal traktus felé döntött középkonzol is, az érintésérzékeny kapacitív LCD kijelzőt, valamint a többi touch-os gombsort beleértve. Összességében tehát összesen kettő, egymástól teljesen elkülönülő kijelzőt kapunk, a felső értelemszerűen az infotainment-é (itt az automataváltó karja mellett elhelyezkedő vezérlőtárcsával is navigálhatunk).

infiniti_q50s_hybrid_awd_011Első nekifutásra érződik, hogy az Infiniti Q50S Hybrid beltere nem túl tágas, mégis, ha végigpróbáljuk az első üléseket, továbbá a hátsó hármas felosztású ülőpadot, talán egy kicsit elreppennek máris az ellenérzések. Természetesen van tágasabb a kategóriában, ezzel együtt minimálisak a kompromisszumok, legfőképp elöl, ahol a kellően szellős láb- és térdtérbe visszafogottan kúszik bele a középkonzol, illetve a kardánalagút szélessége. Az első ülésekben derék- és combtámasz egyaránt jelen van, ezek mindegyike tág spektrumban állítható, ezáltal jó a testreszabhatóság (ebben a memorizálható üléspozícionálás is hathatós segítséget nyújt).

infiniti_q50s_hybrid_awd_012Hátul azért már jócskán spórolós a hely, ez leginkább a csomagtérfedél irányába nyúló, csapott tetővonalnak köszönhető. A válltér sem gigantikus, viszont a 2850 milliméteres tengelytáv mint mindig, most is kifejti áldásos hatását a lábtér tekintetében.
Természetesen az Infinti Q50S Hybrid is számos innovatív technológiával lett felvértezve. Kapunk tehát a felszereltségi listát böngészve holttérfigyelő rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető asszisztenciát, 360 fokban közvetítő kamerarendszert, ráfutásgátlót, távolságtartó tempomatot egyebek mellett. A LED alapú frontfények adaptívak, kiválóan teljesítenek sötétedés után, jól megvilágítják a kisebb kanyarok belső ívét is.

Ha már sportos a hangolás, legyen a futómű is ennek megfelelően kemény

infiniti_q50s_hybrid_awd_003Feszesre hangolt futőmű került az Infiniti Q50S Hybrid alá, mely bár a sportos habitust hívatott alátámasztani, mégis sokkal inkább a komfortos megoldások felé hajlik. A pattogó, kevés úthibát elnyelő rugózás inkább pályára lenne való, viszont ez leginkább erőteljesen vett kanyarodásnál érezhető, autópályán például teljesen statikus és inkább lágy a viselkedés. Megvan mindennek az előnye is, hiszen az autó lengéscsillapításának keménysége alapvetően meghozza az egyébként direkt kormányzással összepárosított tökéletesnek ható irányíthatóságot. Mindehhez hozzájárul az összkerékhajtás jelenléte is, a hajtáslánc levetkőzi sterilitását, és a vezetés élménye szinte száz százalékban megmarad, rendelkezésre áll.

Forradalmi és egyben világelső: steer-by-wire kormányzás

Kétségkívül egyedi újításnak könyvelhetjük el a teljesen elektromos, steer-by-wire elnevezésű kormányzás-technológiát. A világelső megvalósítás lényege, hogy a kormánykerék fizikailag nincsen összeköttetésben az első futóművel, tehát az útról közvetített információ feljavítva, vagy teljesen átalakított formában érkezik a vezetőhöz.

infiniti_q50s_hybrid_awd_013

Egy példával élve tehát: ha rossz, köves-kavicsos úton közlekedünk, nincsenek kormányrángatások, egyéb berezonálások, hanem egy teljesen fix, sima platformot kapunk úgy, hogy a tényleges korrekciókat a rendszer végzi, szinte észrevétlenül. Ráadásul – ahogyan azt már egyes force feedback technológiára épülő PC-s, illetve konzolos kormány játékeszközöknél érzékelhettük, a kormányzás áttételezését, ellenállásának mértékét is állíthatjuk.

infiniti_q50s_hybrid_awd_006

Így előidézhető mesterségesen a kormányzási ciklus keménysége, sportossága, vagy épp lágysága. Mindez nagyon hangzatos, gyakorlatban is remek, azonban előfordulhat, hogy egyes autóaddiktok furcsán értelmezik majd ezt a megoldást, valamint lesz, akinél hosszabb távú megszokást igényel majd ez az egyébként forradalmi újítás.

364 lóerős összteljesítménnyel igazán nincs ok a panaszra

Ahogyan a kormányzás, irányítás viselkedésébe is bele tudunk szólni, úgy természetesen tudjuk állítani a hibrid rendszer karakterisztikáját is. Mondanunk sem kell, szinte végig Sport módozatban használtuk a szerkesztőségünkhöz érkezett tesztautót, melynek hajtásáért egy 3.5 literes V6 elrendezésű, 306 lóerős (@7000 RPM), valamint egy 58 lóerős elektromos egység szolgáltatta a hátteret. Az összteljesítmény így 364 lóerőre hízik, a benzines 350, míg a villanymotor 270 Newtonméter forgatónyomatékot állít csatasorba, így összesen 620 Newtonméter (!) préseli az ülésbe az Infinti Q50S Hybrid-ben utazókat.

infiniti_q50s_hybrid_awd_014

A párhuzamos hibrid hajtásnak köszönhetően már alacsony fordulatszámon is rendelkezésünkre áll a kellő nyomaték, a 0-100 kilométer/órás sprintet 5.5 másodperc alatt tudtuk le, így mindössze 1 tizeddel múltuk alul a gyárilag megállapított értéket. Sport fokozatba kapcsolva az autó nyugodtnak definiálható arculata megváltozik gyökeresen, a szóló elektromotor-használatot el is felejthetjük, rögvest a V6 duruzsolása veszi át a szerepet, mely aztán a jó áttételezésű 7 sebességes automataváltónak köszönhetően hamar visszafogott zenebonába kezd; ez épp elég ahhoz, hogy mosolyra szaladjon a szánk. Meglepően jó gyorsulási- és nyomatékgörbével viseltetik az Infiniti Q50S Hybrid, ez főként ár-érték viszonylatban hozza meg gyakorlati értelmét. A sebességfokozatokat egyébként precízen kapcsolgathatjuk a kormányoszlopra helyezett fülekkel is, nagyjából mindig abban a tartományban engedélyezi a rendszer a felváltásokat, amikor mi szeretnénk.

infiniti_q50s_hybrid_awd_008

Persze normál módban közlekedve visszafogottságra int az autó viselkedése, így tisztán elektromos hajtással 4-5 kilométert is meg tudunk tenni egyhuzamban – ez persze az akkumulátor töltöttségi szintjétől függ nagyban. A fékerő-visszatáplálás hatékonynak tűnt, bár a beépített akku egyszer sem ért el maximális töltöttségi szintet a teszt folyamán.

Hibrid, meg nem is

Tévedés azt gondolni, hogy az Infiniti Q50S Hybrid kevés üzemanyaggal is beéri. Hiába a hibrid hajtáslánc, hiába a jól hangolt technológia, a párhuzamos aggregátoknak 1.9 kilogrammot kell mozgatni üresen, ami ugyebár nem kis feladat.

infiniti_q50s_hybrid_awd_007Ennek ellenére normál hajtással, sok villanymotoros közlekedéssel, városban araszolgatva 7.2 liter/100 kilométer rögzítettünk átlagolva 100 kilométerre városi környezetben (17 kilométeres távon), ez ment volna lejjebb is nagy valószínűséggel. A gyárilag megadott vonatkozó adat itt 9.6 liter, mi persze ECO módban prezentáltuk a fenti értéket. Sport módozatban már kicsit megváltozott az arány, erőteljes gyorsításokkal, nem kifejezetten kímélő üzemmel 12.9 liter/100 kilométerre tornáztuk az értéket, igaz, ez 55 kilométer és előváros-autóút távlatában értendő. Átlagos használattal viszont országúton teljesíthető a 5.1 liter/100 kilométeres átlag is, ez 2 tizeddel szárnyalja túl a gyári értéket.

Árképzés

A tesztben szereplő Infinti Q50S Hybrid AWD modell (Hybrid Sport Tech) ajánlott bruttó fogyasztói ára 17 140 000 forint (2015. január 1-étől érvényben lévő árlista adatai alapján).

infiniti_q50s_hybrid_awd_004

2014 Infiniti Q50S Hybrid AWD specifikációk

Motor

Motortípus: 6 hengeres, V elrendezésű benzinmotor + elektromos motor (párhuzamos hibrid hajtás)

Lökettérfogat: 3498 cm³

Maximális teljesítmény: 306 LE @ 7000 ford./perc (összteljesítmény: 364 LE)

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm (benzinmotor), 270 Nm (villanymotor), össznyomaték: 620 Nm

Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú automata kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4800 mm

Szélesség: 1820 mm

Magasság: 1445 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 245/40 R19

Hátsó gumik mérete: 245/40 R19

Tömeg, üresen: 1901 kg

Megengedett össztömeg: 2411 kg

Csomagtartó mérete: 400 liter

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.4 s (gyári), 5.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.2 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.6 l/100km

Országúti: 5.3 l/100km

Vegyes: 6.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 159 g/km

Bővebb információ az Infiniti magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Ford Focus RS és Ford GT: teljesítmény a középpontban idén Genfben

A 2015-ös, 85. Genfi Autószalonon a Ford bemutatja a vadonatúj Focus RS-t és a vadonatúj Ford GT szupersportkocsit, a Ford Performance globális csapatának alkotását: a világpremierét ünneplő Ford RS modellben jelenik meg először a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás.

ford_focus_rs_2015_001

Egyébként ez az első RS, ami Startvezérlést és választható üzemmódokat kínál, köztük az iparág első Drift Üzemmódját; a több mint 320 lóerős autót az eddigi legerősebb RS fékrendszer lassítja, s a karosszéria nullára csökkenti a felhajtóerőt. Az Európában most első ízben látható Ford GT szénszálas karosszériája, aktív aerodinamikája és ikerturbós EcoBoost technológiája újraértelmezi az innovatív teljesítmény fogalmát. Az F1-legenda John Herbert közreműködésével leleplezett izomautók a legújabb modellek abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. A Genfben kiállított nagy teljesítményű Fordok mellett a most először dízelváltozatban is kínált új Focus ST is megjelenik, s a standról természetesen a nagy sikerű Fiesta ST sem hiányozhat. A Ford itt mutatja be az 1,0 literes EcoBoost motorral hajtott, vadonatúj Fiesta R2 rallyautót és az együléses MSA Formula versenyautót is.

A Ford igazi teljesítmény-karnevállá avatja a 2015-ös Genfi Autószalont, itt mutatva be eddigi legmodernebb, nagy teljesítményű modellkínálatát, köztük a világon most először reflektorfénybe álló, vadonatúj Ford Focus RS-t és az Európában először látható, vadonatúj Ford GT szupersportkocsit.

Az F1-legenda John Herbert közreműködésével leleplezett két izgalmas, új modell mellett a most először dízelváltozatban is kínált új Focus ST is megjelenik, s a standról természetesen a nagy sikerű Fiesta ST és a vadonatúj Ford Mustang sem hiányozhat.

“A Ford nagy teljesítményű autóinak kínálata immár a kompakt ferdehátútól egészen a szupersportkocsiig terjed; 2020-ig 12 ilyen modell jelenik majd meg, izgalmas korszakot nyitva ezzel az autózás szerelmesi számára,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. “A Fordnál a teljesítmény iránti rajongás mindenkinek a vérében van, s ezért is érezzük küldetésünknek, hogy a teljesítményt a lehető legtöbb ember számára tegyük elérhetővé.”

“A Ford emellett izgalmas és új termékeket bemutat; jó példa erre a vadonatúj Ford Edge SUV, vagy a magasabb szintű termék- és felhasználói élményt kínáló Vignale program, ami még vonzóbbá varázsolja márkánkat,” tette hozzá Farley.

A harmadik generációs Focus RS nagy teljesítményű ferdehátúban mutatkozik be az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás rendszer, és ez az első RS, ami Startvezérlést és választható üzemmódokat kínál, köztük az iparág első Drift Üzemmódját. A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi könnyű karosszériája, aerodinamikája és EcoBoost technológiája újraértelmezi az innovatív teljesítmény fogalmát.

Mindkét modellt az újonnan alapított Ford Performance tervezte; ez a szervezet világszerte összefogja a Team RS, a Ford SVT és a Ford Racing munkáját. A Ford Performance innovációs központként és fejlett tesztlétesítményként is működik, hogy a különleges, nagy teljesítményű járművek, alkatrészek és tartozékok fejlesztésével olyan innovatív megoldásokat dolgozzon ki, amelyek idővel a Ford teljes termékkínálatában megjelenhetnek.

Ugyancsak Genfben látható először a Ford két vadonatúj, EcoBoost motorral hajtott versenyautója is, amelyek már idén rajthoz állnak. A díjnyertes 1,0 literes EcoBoost erőforrással hajtott Ford Fiesta R2 rallyautó a Fiesta közúti változatára épül, és saját géposztályában ez az első, 1,0 literes motorral homologizált jármű. Az MSA Formula együléses pálya-versenyautó a sikeres Formula Ford versenygép utódja.

A vadonatúj Focus RS

A Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás (AWD) a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja, kategóriaelső kanyarsebességgel és páratlan irányíthatósággal ruházva fel az autót. A Normal, Sport és Track üzemmódok közúton és a versenypályán egyaránt optimális teljesítményt biztosítanak, az iparágban elsőként kínált Drift Üzemmód kapcsolásával pedig a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhat.

A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.

A Ford 2,3 literes EcoBoost erőforrásának teljesítménye több mint 320 lóerő, ezért a Focus RS 350 mm-es hűtött első féktárcsáit négydugattyús Brembo féknyergek markolják, miközben a formaterv teljesen kiküszöböli a felhajtóerőt, nagy sebesség mellett is optimális egyenesfutást és irányíthatóságot biztosítva.

A vadonatúj Focus RS immár a harmincadik a „Rallye Sport” emblémát viselő járművek hosszú sorában, ahol olyan legendás gépek és technológiák tűntek fel, mint 1970-ben a 16 szelepes Escort RS1600, 1985-ben a turbótöltéses Sierra RS Cosworth, vagy 1992-ben a négykerékhajtású Escort RS Cosworth.

Ford GT

A Ford Performance modellkínálatának csúcsát jelenleg a vadonatúj Ford GT képviseli, amely áramvonalas szénszálas karosszériája és takarékos, kettős turbótöltésű V6-os EcoBoost motorja révén a világ egyik legjobb teljesítmény-tömeg arányú sorozatgyártású autója, s amelynek innovatív megoldásai már a közeljövőben feltűnhetnek a Ford teljes termékkínálatában.

ford_gt_autoaddikt

Az ultranagy teljesítményű szupersportkocsi a modern technológiák tárháza, hiszen ebben a járműben jelenik meg először a csúcsteljesítményű EcoBoost motor, az innovatív aerodinamikai megoldások és a kis tömegű, szénszálas építési mód.

A Ford GT-t minden idők legerősebb sorozatgyártású EcoBoost motorja hajtja, aminek teljesítménye több mint 600 lóerő, ám üzemanyag-fogyasztása meglepően alacsony; az erőforráshoz hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó csatlakozik. A modern, könnyű anyagok alkalmazásával (szénszálas biztonsági utascella és karosszériaelemek, alumínium első-hátsó segédkeret) a jármű minden jellemzője, így gyorsulása, irányíthatósága, fékhatása, biztonsága és fogyasztása is kedvezőbbé válik.

A vízcsepp formájú karosszériát aktív aerodinamikai megoldások egészítik ki, minimumra csökkentve a légellenállást, és hatásosan fokozva a leszorító erőt. A Ford GT modern karosszériájához aktív, versenyautós stílusú kanyarstabilizátor és állítható magasságú, nyomórudas futómű csatlakozik, a féktárcsák pedig szénszál-erősítésű kerámiából készülnek. Az új GT kifejezetten exkluzív jármű, ezért csupán limitált szériában készül majd.

Az új Focus ST

Az Európában ötajtós és kombi változatban megrendelhető, eddigi legmodernebb Focus ST vezetési élménye minden eddiginél élvezetesebb, kiegyensúlyozottabb és kifinomultabb. Ráadásul a modell vásárlói most először választhatnak két erős motor – egy benzines és egy dízel – közül.

Az autó menetdinamikáját nagy mértékben javítja a merevebb építésű orr-rész, az új első tekercsrugók, az új, sportos lengéscsillapító-tuning és az áthangolt Elektromos Szervokormány.

Az új, 185 lóerős 2,0 literes dízelmotor 400 Nm-es forgatónyomatéka már a 2.000-2.750 1/perc fordulatszám-tartománytól rendelkezésre áll, s a kínálatban a már jól bevált 250 lóerős 2,0 literes EcoBoost benzinmotor is szerepel; az új Ford Focus ST mindkét erőforrással remekül használható a mindennapos közlekedésre.

A sportos és agresszív modell számos vezetősegítő rendszert, valamint sokféle kényelmi és csatlakozási technológiát kínál, amelyek közt a SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is megtalálható. A Focus ST modellhez most először rendelhető meg az Adaptív Fényszórórendszer és a Keresztirányú Forgalomfigyelés.

Fiesta ST

A 2013 elején bemutatott Fiesta ST látványos gyorsasággal vált Európa és a világ legnépszerűbb kisméretű izomautójává, s már forgalmazásának első évében több mint 20 díjat és elismerést gyűjtött be.

A legkelendőbb európai kisautó* eddigi legerősebb sorozatgyártású változatát egy 182 lóerős, 1,6 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, kiemelkedő menetdinamikáját pedig újratervezett fékrendszer és futómű biztosítja, s az autó irányíthatóságát tovább javítja a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás és a 3 üzemmódú Elektronikus Stabilitásprogram.

Vadonatúj Ford versenyautók

A Fiesta R2 lesz az első 1,0 literes rallyautó, amit a FIA új, az 1,0 literes turbótöltésű motorral hajtott R2 rallyautóira vonatkozó előírásainak megfelelően homologizáltak. A Ford támogatásával az M-Sport által kifejlesztett versenygép rally-fejlesztésű sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztést kapott, és az autó tökéletes platformot kínál a fiatal tehetségek számára, hogy ismertté váljanak a rally világában.

A 160 lóerős, 1,6 literes Ford EcoBoost motorral hajtott és a FIA Formula 4-es karosszériájával megépített vadonatúj MSA versenyautó új korszakot nyit a Ford számára az együlésesek junior kategóriájában. A legújabb szénszálas technológiával készült kocsitest kiemelkedő biztonságot nyújt. Az MSA Formula a Ford által támogatott brit Formula Ford Bajnokság népszerű versenysorozatának folytatása; a FIA által akkreditált Formula 4 szintű bajnokság számos fiatal versenyző nemzetközi karrierjét indította már el.

A vadonatúj Ford Mustang

A modell 50 éves története során első ízben kerül Európa-szerte forgalomba a Ford Mustang, ami világszínvonalú teljesítményt és kidolgozást kínál, ugyanakkor karcsú alakjával, jellegzetes, trapéz alakú hűtőrácsával és cápaharapást idéző orrkiképzésével hűen idézi fel a klasszikus Mustang hangulatát. Az autó egyes formai elemei – például a háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó LED lámpatest és a külső tükrök – kifejezetten az európai piacra készültek.

Az európai modellváltozat kínálatában a Ford jól ismert, 418 lóerős és 524 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa mellett egy 2,3 literes, 314 lóerős és 434 Nm nyomatékú EcoBoost blokk is megjelenik. Az európai vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók között, s a vadonatúj első-hátsó felfüggesztéshez alapáron kapják a Performance Pack futóműtuningot.

Az alapfelszereltségek listáján szerepel még a 19 colos keréktárcsa-készlet, a nagy teljesítményű fékrendszer, valamint a 8 colos érintőképernyővel kiegészített SYNC 2 hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszer is. A tízféle karosszériaszín között az exkluzív Competition Orange és a háromrétegű Triple Yellow árnyalat is megtalálható.

“A Ford Performance modellcsalád mára Európa egyik legsokszínűbb kínálatát nyújtja, hiszen szinte minden árfekvésben és minden életstílushoz megtalálhatjuk benne a megfelelő autót. Ezt a kínálatot bővíti most tovább a kultikus Mustang, ami hihetetlen lelkesedést váltott ki az európai vásárlókból,” mondta el Farley.

A Facebookon tartja élő premierjét az új arculatot kapott DS

A DS rendhagyó és eddig egyedülálló módon a Facebookot választotta partneréül a márka új arculatának, valamint az új DS 5-nek a bemutatásához.

ds_logo

A világ legnépszerűbb közösségi portálja rendhagyó módon vesz részt a premier közvetítésében, amelyre a Genfi Autószalonon kerül sor.

Kezdés: március 3-án, azaz ma, 14 órakor itt:

https://apps.facebook.com/live-ds

A DS a 2015-ös Genfi Autószalon első sajtónapján, március 3-án mutatja be új arculatát és az új DS 5-öt. Még soha nem fordult elő, hogy egy autómárka a közösségi hálót használja hasonló események kommunikálására. A Facebookkal kötött nemzetközi együttműködési megállapodás keretében a DS a Facebook valamennyi innovatív eszközét felhasználja arra, hogy az érdeklődőket elérje, és rendhagyó élményt kínáljon számukra.

Innovaív és testreszabott egyedi DS élmény

1.39 milliárd havi felhasználóval és napi 3 milliárd videómegtekintéssel a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi oldal – és nem utolsósorban az egyik leghatékonyabb marketingeszköz – a világon. A Facebook segítségével a DS sok millió érdeklődővel oszthatja meg története egyik legfontosabb pillanatát, mégpedig a márkához méltóan egyedi és hatásos formában.

A nagy pillanat március 3-án, tehát ma 14 órakor érkezik el.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a DS, amely vérbeli francia márkaként az innovációt, a mesterségbeli tudást, a kifinomult egyediséget helyezi tevékenysége középpontjába, a Facebookot választotta. A mi tapasztalataink, hatékony célzási eszközeink hozzá fogják segíteni a DS-t ahhoz, hogy elérje közönségét, és megfelelően kommunikáljon velük.” – nyilatkozta Laurent Solly, a Facebook France igazgatója.

Yves Bonnefont, a DS vezérigazgatója így látja az együttműködést: „A 2015-ös Genfi Autószalon különleges pillanat a DS számára. A márka itt is első számú törekvését akarja megmutatni a világnak – ez pedig nem más, mint a francia autógyártás visszahelyezése a prémium világtérképére. Genfben mutatjuk be új modellünket, az új DS 5-öt, amely már a márka új arculatát viseli. Szeretnénk ezt a számunkra oly fontos pillanatot a lehető legtöbb érdeklődővel megosztani szerte a világon, és ehhez a Facebookkal folytatott együttműködés remek eszköz.”

Az új Ford Focus RS, A-tól Z-ig

A 85. Genfi Autószalonon áll először a világ nagyközönsége elé a vadonatúj Ford Focus RS: a nagy teljesítményű ferdehátú modellben számos modern technológia fokozza a vezetés élményét.

ford_focus_rs_2015_001

A harmadik generációs Focus RS modellben jelenik meg először az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás, ami a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással együtt kategóriaelső kanyarsebességgel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót. Az új Focus RS az első RS-modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál. A 2,3 literes EcoBoost motort kifejezetten az RS számára fejlesztették ki; a blokk különleges áttervezésével a teljesítmény több mint 320 lóerőre nőtt, és az autót az eddigi legerősebb RS-fékrendszer lassítja Brembo első féknyergekkel. A drámai hatású külső formaterv kiváló légellenállást és hűtőhatást biztosít, és nullára csökkenti a felhajtóerőt; a karosszéria légellenállása 9 százalékkal csökkent az előző Focus RS értékéhez képest. A vadonatúj Focus RS immár a harmincadik modell az RS emblémát viselő járművek sorában; az autó minden piacra a németországi Saarlouisban készül majd. A vadonatúj Ford Focus RS és az év elején bemutatott Ford GT szupersportkocsi a legújabb modellek abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában.

A vadonatúj Ford Focus RS ma lép először a világ nagyközönsége elé a Genfi Autószalonon. A nagy teljesítményű országúti modellben mutatkozik be a Ford Performance Összkerékhajtás, ami kategóriaelső kanyarsebességgel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót.

A vadonatúj Focus RS-ben számos teljesítményfokozó technológia működik, és ez az első Ford RS modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál.

A 320 lóerős teljesítmény elérésére tervezett, különleges 2,3 literes EcoBoost motorral hajtott Focus RS modellt az RS-sorozat eddigi legerőteljesebb fékrendszere lassítja. A jármű drámai hatású, sportos külső formaterve kiváló légellenállást és hűtőhatást biztosít, nullára csökkenti a felhajtóerőt, és a karosszéria légellenállása 9 százalékkal csökkent az előző Focus RS értékéhez képest.

“A vadonatúj RS komoly gép, nagy teljesítményre kifejlesztett technológiákkal és innovatív mérnöki megoldásokkal, amelyek a közutakon és a versenypályákon egyaránt új szintre emelik a vezetés élményét” – mondta Raj Nair, a Ford Motor Company globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Az RS-termékcsalád mindig is híres volt műszaki újításairól, amelyek idővel a Ford többi modelljében is megjelentek, így ezek előnyeit minden Ford-vásárló élvezhette – s ez alól az új Focus RS sem kivétel. Új modellünk remekül példázza szemléletünket, hogy innovatív tervezéssel olyan járműveket alkossunk, amelyek megdobogtatják az emberek szívét.”

A Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Amellett, hogy örömöt okoznak az autózás szerelmeseinek, ezek a járművek hozzájárulnak a vállalat Egy Ford tervének sikeres megvalósításához is, aminek célja a nyereséges növekedés, a kiváló termékek előállítása és az innovatív megközelítés meghonosítása a Ford minden üzleti tevékenységében.

ford_focus_rs_2015_004

A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be. Ez az autó immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában, ahol olyan legendás gépek és technológiák tűntek fel, mint 1970-ben a 16 szelepes Escort RS1600, 1985-ben a turbótöltéses Sierra RS Cosworth, vagy 1992-ben a négykerékhajtású Escort RS Cosworth.

A vadonatúj Focus RS a legelső RS-modell, ami Észak-Amerikában is kapható lesz. Az autó a németországi Saarlouisban készül majd, és gyártása az év későbbi részében kezdődik.

“Az új Focus RS a Ford legszenvedélyesebb oldalát és legjobb értékeit tükrözi: ilyen innovatív megoldásokat, ennyire páratlan menetdinamikát és lenyűgöző teljesítményt korábban csak a luxusautók és az egzotikus sportkocsik tulajdonosai élvezhettek” –  vélekedett Jim Farley, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. “Tökéletesen tisztában vagyunk azzal, milyen komoly kihívás elé állítottuk magunkat a nagy teljesítményű RS modellek bevezetésével, és biztosak vagyunk abban, hogy új modellünkkel most még magasabbra tettük a lécet.”

“Ugyanilyen fontos az a tény is, hogy a termékkínálatunk minden autóját még jobbá varázsoló innovatív technológiák – mint például az EcoBoost – most a legújabb nagy teljesítményű modellünk esetében is eredményesnek bizonyulnak.”

Tanácsadóként Ken Block, a Gymkhana és a World RallyCross sztárja is részt vett a vadonatúj Focus RS fejlesztésében. A Ford Performance csapat tagjai mellett a népszerű versenyző is megjelent az autó genfi bemutatóján.

Az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás páratlan irányíthatóságot kínál

A vadonatúj Focus RS-ben Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás működik, új szintre emelve az autó irányíthatóságát és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva az új modell remek kormány- és gázreakcióit és ívmeneti tulajdonságait.

A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást.

A hátsó hajtóműben elhelyezett vezérlőegység a pillanatnyi vezetési körülményeknek megfelelően folyamatosan változtatja az első/hátsó és az oldalankénti nyomatékelosztást; ennek meghatározásához a rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraiból. A rendszer a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja, s az ide jutó forgatónyomaték 100 százaléka is hajthatja az egyik kereket.

Kanyarmenetben – a kormányzási szög, az oldalirányú gyorsulás, a perdületi ráta és a sebesség figyelembe vételével – a hátsó hajtómű megelőző jelleggel azonnal átirányítja a nyomatékot az ívkülső hátsó kerékre. E nyomatékátvitel eredményeképpen az autó a kanyar ívére “fordul”, így jelentős mértékben javul az ívmenet stabilitása, és gyakorlatilag megszűnik az alulkormányzottság.

A mérnökök úgy hangolták az AWD rendszert, hogy kiemelkedő útfogást (ahol a centrifugális erő meghaladja az 1 g értéket) és kategóriaelső kanyarsebességet érjenek el, s hogy a jármű a kanyarból kiérve erőteljesen gyorsíthasson. Semleges viselkedésével és azzal a tulajdonságával, hogy jól uralható túlkormányzottsága révén magabiztosan lehet vele driftelni a versenypályán, a Focus RS hihetetlenül élvezetes vezetési élményt kínál.

“Ez az AWD rendszer igazi technológiai áttörést jelent, hiszen kiváló kanyarmeneti tulajdonságokkal ruházza fel az autót, ami még a határhelyzetekben is élvezetesen irányítható marad” – nyilatkozta Dave Pericak, a Global Ford Performance igazgatója. “Széttéptük a szabálykönyvet, amit kimondja, hogy az összkerékhajtású ferdehátú autók vezetési élménye nem az igazi, és olyan gépet építettünk, ami legalább annyira meglepő, mint amilyen élvezetes.”

Az optimális menetdinamika érdekében a Ford Performance AWD rendszert összehangolták az autó fejlett Elektronikus Stabilitásvezérlésével, valamint a fékek működésén alapuló Nyomatékvektor Szabályozással, ami az összkerékhajtási rendszer saját nyomatékvektor-szabályozásával párhuzamosan működik.

Az exkluzív futóműmegoldások közt szerepel a sportos felfüggesztés az áthangolt feszességű rugókkal, illetve a Focus ST-ben alkalmazottnál merevebb bekötési pontokkal és stabilizátorrudakkal, valamint a kétféle beállításban használható lengéscsillapítók, amelyek így sokkal jobban megfelelnek a versenypálya-használathoz. Az első felfüggesztés merevebb csuklóinak és rövidebb lengőkarjainak köszönhetően a gondosan hangolt elektromos szervokormány közvetlenebb kapcsolatot teremt a vezető és az útfelület között, és kiváló kormányérzetet biztosít.

ford_focus_rs_2015_003

“A Focus ST és a Fiesta ST már megmutatta, milyen sportos kormányérzetet tudunk teremteni az EPAS segítségével, az RS pedig még egy szinttel feljebb lép e téren. Olyan kormányművet akartunk alkotni, ami nagyon közvetlen, nagyon precíz és kiegyensúlyozott – és az RS modellben ezt meg is valósítottuk” – tette hozzá Pericak.

A Ford mérnökei együttműködtek a Michelin szakembereivel a nagy teljesítményű, 235/35 R19-es gumiabroncsok kifejlesztésében, hogy ezáltal tökéletesre csiszolják a Focus RS menetdinamikáját; a mindennapos használathoz kiválóak a széria Pilot Super Sport abroncsok, ám – most első ízben az RS története során – a vásárlók egy opcionális Pilot Sport Cup 2 abroncskészletet is rendelhetnek, ami nagy mértékben javítja a járműdinamikát a versenypályákon.

Az autó külső formatervét ugyancsak a dinamikai szempontokat szem előtt tartva fejlesztették ki. Az első légterelő, a hátsó spoiler és a padló alatti aerodinamikai elemek kiiktatják a felfelé ható erőket, míg a formaterv egésze olyan kiegyensúlyozott aerodinamikai teljesítményt nyújt, amely mindkét tengelyen kiküszöböli a felhajtóerőt, így biztosítva az optimális nagysebességű egyenesfutást és irányíthatóságot.

0,35-ös légellenállási együtthatójával az új modell alakja 6 százalékkal áramvonalasabb az előző Focus RS karosszériájánál. A kompaktabb orr-rész 9 százalékkal csökkenti az autó légellenállását, jelentősen javítva ezzel teljesítményt nagy sebességnél, és mérsékelve az autó üzemanyag-fogyasztását.

A teljesítményt modern technológiák növelik

A vadonatúj Focus RS teljesítményét és irányíthatóságát modern technológiák fokozzák; ezek közt extrém menetteljesítményeket biztosító megoldások ugyanúgy találhatók, mint az autó használatát egyszerűbbé varázsoló ötletek.

A vezető négyféle Hajtási Üzemmód közül választhatja ki a közúti- vagy versenypálya-használathoz optimális beállítást: a Normal, Sport és Track üzemmódok mellett egy különleges Drift Üzemmód is rendelkezésére áll.

Az egyes beállítások a váltókar mellett elhelyezett, jól kézre eső kapcsolóval aktiválhatók; minden üzemmód egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás (AWD), a lengéscsillapító-vezérlés és az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását.

A Drift Üzemmód kapcsolásával egy különleges kalibráció szerint változik meg az AWD rendszer nyomatékelosztása, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.

A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.

A műszeregységben megjelenő Teljesítményre Hangolt Fokozatváltás Kijelzés segít a vezetőnek, hogy az autó a váltások során is tökéletesen gyorsítson: a rendszer jelzi, amikor a motor 5.900 1/perc fordulatnál elérte az optimális váltási pontot, és a fény villogni kezd, ha a fordulatszám a 6.800 1/perces felső határhoz ért.

“A vadonatúj Focus RS lélegzetelállító vezetési élményt kínál; olyan autó ez, ami mindenki számára elérhetővé teszi a teljesítményt. És olyan autó, ami mindemellett a hétköznapi közlekedésre is egyszerűen és élvezetesen használható” – vélekedett Pericak.

Annak érdekében, hogy a kemény versenytempó mellett is megbízhatóan lassítson, a vadonatúj Focus RS 350 mm-es hűtött első féktárcsákat kapott (az elődmodell 336 mm-es tárcsái helyett), amit kis tömegű, alumínium Brembo négydugattyús monoblock féknyergek markolnak; a féknyergek különleges “RS kék” színben pompáznak, és opcióként Brembo-embléma is díszítheti őket.

Az intenzív versenypálya-használat gyakran jár együtt a fékek fáradásával, ezért a mérnökök külön légbeömlő nyílásokat alakítottak ki az autó orr-részén a fékek hűtésére, valamint két légcsatornát a padló alatt, sőt az alsó lengőkarra is légterelő került. Az első féktárcsán ugyancsak aerodinamikai szempontok szerint kialakított terelőlapátok segítik a hűtést.

Egyedi hajtáslánc – még nagyobb teljesítmény

Az EcoBoost technológia már majdnem minden Ford-modellben elérhető. A vadonatúj Focus RS várhatóan 320 lóerősnél is erősebb 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Ám az új erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették.

A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, ami nagyobb mérvű légáramlást biztosít, emellett pedig jóval nagyobb méretű közteslevegő-hűtőt építettek be, maximalizálva ezzel a töltési sűrűséget. A motor levegőellátását tovább javítja az új, kisebb ellenállású szívónyílás és a nagy furatú, nagy teljesítményű kipufogórendszer, ahol a kipufogócsőben elektronikus vezérlésű szelep segít az ellennyomás és a kipufogózaj kiegyensúlyozásában.

A hengerfej olyan ötvözetből készül, ami ellenáll a magasabb hőmérsékletnek, alatta pedig robusztusabb, jobb hőkapacitású hengerfejtömítés található. A motorblokkot nagy szilárdságú öntöttvas betétek erősítik.

A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.

A motor körültekintő hangolásának köszönhetően az erőforrás már alapjáratról remekül reagál a gázparancsra, közepes fordulatszám-tartományban pedig komoly vonóerőt biztosít, és könnyedén pörög fel a 6.800 1/perces maximális fordulatszámig.

A lelkesítő teljesítményhez lelkesítő hanghatás illik. A Ford Performance mérnökei az RS-hez illően sportos, mély morgással, dörrenésekkel és ropogással tarkított kipufogóhangot komponáltak, ami biztosan kedvet csinál a lendületes autózáshoz – nem mellesleg pedig az RS egyik különleges ismertető jegye.

“Ez a különleges 2,3 literes EcoBoost egység biztosan mély benyomást tesz majd az autósokra, amikor megérzik a turbó tolóerejét, és a vörös mezőig kergetik a fordulatszámmérő mutatóját – s eközben olyan hang tölti meg a kabint, ami garantáltan mosolyt csal az arcukra” – ígérte Pericak.

ford_focus_rs_2015_002

A hatfokozatú manuális sebességváltó karja rövidebb lett, hogy a vezető rövidebb mozdulatokkal, pontosabban kapcsolhassa a fokozatokat. A váltóműbe és a tengelykapcsolóba erősebb alkatrészek kerültek, amelyek képesek megbirkózni a motor nagyobb forgatónyomatékával.

A hatékony EcoBoost motor üzemanyag-fogyasztását jelentősen csökkenti a közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a kettős független változó szelepvezérlés és a fejlett turbótöltés. A széria Auto-Start-Stop rendszer az előzetes számítások szerint a kifutó modellénél sokkal alacsonyabb szintre szorítja az új Focus RS CO₂-kibocsátását.

Látványos, mégis funkcionális formaterv

A Focus RS erőt sugalló külső dizájnja egyszerre lenyűgöző és funkcionális. A formatervezők szorosan együttműködtek a Ford Performance mérnökeivel, hogy a karosszéria kialakítása során minden olyan gyakorlati szempont érvényesüljön, ami fontos az autóra ható leszorító erők és a kiegyensúlyozott menetdinamika, vagy éppen a hajtáslánc és a fékek hűtési igényének tekintetében.

“Ez itt egy vegytiszta Focus – mutatós és tökéletesen célszerű” – vélekedett Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az RS modellek mindig is ütős, nagy teljesítményű autók voltak, ezért dizájnjukban a funkció a leghangsúlyosabb. Az új Focus RS is ezt a hagyományt viszi tovább.”

Az új Focus formavilágára építve az RS új, erőteljes látványvilágú orr-részét a nagyméretű, trapéz alakú felső hűtőrács uralja, alatta pedig mélyre húzott első légterelő látható; a légbeömlő felület mérete a lehető legnagyobb, hogy a motor minél több hűtőlevegőt kapjon. Az autó széles, határozott kiállását még inkább kihangsúlyozzák a határozott vonalú első sárvédők és a jármű két oldalán látható tágas légbeömlők, amelyek nemcsak a fékeket hűtik, hanem a függőlegesen álló ködfényszórókat is magukba foglalják.

A hátsó rész látványát a feltűnően nagy diffúzor uralja; az autó alatt keletkező légáramlatok kisimításával a légellenállást javító elemben kapott helyet a kerek, dupla kipufogó-végződés is, valamint – az európai és ázsiai modellváltozatokon – a középen elhelyezett ködzárófény. A látványos hátsó tetőlégterelő (amit a karosszéria színére fényezett és diszkrét dombornyomású RS emblémával kiegészített oldalelemek díszítenek) tökéletesen belesimul az autó vonalvezetésébe.

Az autó oldalnézeti képét még lendületesebbé varázsolják a látványos formavilágú küszöbök és sárvédő-szélesítések, és persze a sokkülős, 19 colos RS könnyűfém keréktárcsák; ez utóbbiak egyike kovácsolással készül (ezért erősebb és jobban ellenáll az útegyenetlenségek ütéseinek), matt fekete fényezés díszíti, és kerekenként 600 grammal csökkenti a rugózatlan tömeget.

A széria Bi-Xenon fényszórók Adaptív Fényszórórendszerként is működhetnek, ami az optimális világítási teljesítmény érdekében a jármű sebességétől, a kormányzási szögtől és az útakadályok távolságától függően változtatja a fényerőt és a fényszórók elfordításának szögét. A vásárlók a legújabb, 50 km/órás sebességhatárig működő Active City Stop technológiát is megrendelhetik.

Az RS izomautó-jellege az utastér karakterét is meghatározza; jó példa erre, hogy a cockpit látványát az erőteljes oldalpárnázású és részleges bőrkárpitozású Recaro sportülések uralják. Európában és Ázsiában a motorsportban használatos mikroszálas kárpitozású, jellegzetes RS Recaro kagylóülések is megrendelhetők.

A kabinban a Focus kezelőszerveit találjuk – leegyszerűsített, ösztönösebben használható kivitelben. A SYNC csatlakozási rendszerben az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefonok hangvezérléssel, illetve egy nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyő segítségével kezelhetők. Ráadásul elég egyszerűen csak kimondani, hogy “Versenypálya keresése”, és a rendszer máris megmutatja a legközelebbi nyilvános pályához vezető útvonalat. A SYNC emellett a távolságot jelző tolatókamerával is kiegészíthető, valamint egy 10 hangszórós (mélynyomót is tartalmazó) Sony prémium hangrendszerrel.

Az új, lapos alsó karimájú sport-kormánykereket lágy tapintású bőr borítja, és a kabin különleges hangulatát alumínium pedálsor és különleges mintázatú műszerek varázsolják még karakteresebbé. A középkonzol fölötti külön műszeregységről olvashatók le a turbónyomás, az olajhőmérséklet és az olajnyomás adatai.

Az ülések, a kormánykerék, a szőnyegek és az utastéri kárpitok öltései a különleges, kék RS-színárnyalatban pompáznak, akárcsak a váltókar színes grafikája, és persze maga az RS-embléma, ami büszkén virít az üléseken, a kormánykeréken és a küszöbdíszléceken.

A Ford ötféle karosszériaszínt kínál: a Stealth Grey, a Shadow Black, a Magnetic Grey és a Frozen White mellett a vásárlók a kifejezetten az RS-hez megalkotott, négyrétegű Nitrous Blue metálfényezést is megrendelhetik. A Genfben bemutatott autót ugyanaz a különleges Liquid Blue árnyalat díszíti, mint a januári Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon leleplezett vadonatúj Ford GT-t.

Innováció és teljesítmény – mint mindig

Mióta az első Ford RS modellek megjelentek az utakon, a műszaki innovációt és a teljesítményt megtestesítő RS-vérvonal a Ford génállományának szerves részévé vált. A “Rallye Sport” világában elért Ford-sikerekre utaló név mindmáig egyet jelent a fejlett technológiával és a kiemelkedő vezetési élménnyel.

“E vadonatúj Focus RS is az RS-alapelvekre, vagyis az innovatív mérnöki megoldásokra és a nagy teljesítményre helyezi a hangsúlyt. Az autózás szerelmesei mindig is arra vágytak, hogy legyen egy saját RS-ük – és ez minden Ford-dolgozót lelkesedéssel tölt el” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke.

Az évek során az RS-modellekben újra meg újra innovatív teljesítménynövelő technológiák mutatkoztak be: erőteljes szívó- és turbómotorok, kifinomult aerodinamikai megoldások, fejlett első- és összkerékhajtású hajtásláncok.

A modellsorozatban több olyan jármű is akadt, amiben újszerű AWD-technológia működött: ilyen volt az 1984-ben B-csoportos rallyautónak tervezett, középmotoros RS200, az 1990-es Sierra RS Cosworth 4×4, a lenyűgöző Escort RS Cosworth és az 1994-es RS2000 4×4.

Az eredeti, 215 lóerős Focus RS-t 2002-ben egy 2,0 literes turbómotor hajtotta, aminek vonóerejét fejlett, részlegesen önzárú differenciálmű továbbította a kerekekhez. A második modellgeneráció motorja már 305 lóerővel hajtotta az első kerekeket, amelyek a forradalmain újszerű RevoKnuckle futóművel csatlakoztak a padlólemezhez.

LEGFRISSEBB

Lexus ZC: új név, új korszak a prémium-villanyautók világában

0
Amikor a Lexus 2023 őszén a Tokiói Autószalonon bemutatta a futurisztikus LF-ZC tanulmányt, sokan legyintettek: túl szép, túl merész és távoli ahhoz, hogy valaha...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK